Udv!
Minden alkatreszbe bele van ontve a gyartasi eve. Pl 99 az ! 1999 a 04 az 2004 de az alvazszamban is benne van a gyartasi ev csak nem todom hanyadik karakter.
Udv!
Udv!
En inkabb egy tank pucolast mondanek neked ha ennyi mocsok kerul a karbiba. H van e szuro rajta igy nem tudom megmondani neked. Van amin a vakumosbenzincsapnal van szuro es van amin nincsen. Ha igen eleg bujkalos de azert lehet szerelni a karbit. Ertem de igy sajna nem tudom miert nem indult a geped
Udv
Azt minek neked ehez kimondott scarabeo specialista. Csak egy nyomorult 2T blok. Mind egyan olyan foleg h a scaraba egy locenszes blok van. aksi nelkul is indulnia kene semmi koze az indulasnak. H igy mi baja lehet nem lehet megmondani leghet megint csak eldugult a kapbi es azert nem idnul de lehet mas probla is. 2T bloknal a nem indulast annyi ra sok dolog nem lehet. De elmondom en neked miert nem indulnak ezek a kis dogok altalaban. Karbi hibba , fals levego a szivocsonknal repedt. Akkor membran hibba nem zar jol. Szimering hibba ,es vegul hengerhibba elvan kopva. Ja igen es gyujtas hibba ez majdnem lemaradt.
Két napja vagyok egy 99-es 2T Scarabeo "boldog" tulajdonosa. Eddig majdnem minden rendben volt, kivéve, hogy megvásárlása után 10 perccel eldugult a főfúvóka, amit végül is a régi tulaj, reklamálásom után kitakarított, rendben hazaértem vele (30 km-es út volt, végig 60-70-el).
Az akksija halott, úgyhogy az kivettem, ma veszek bele újat.
DE:
Ma reggel indulnék vele (berúgókarral természetesen), de nem volt hajlandó beindulni. Néha, mintha elkapta volna, de nem tudtam vele munkába menni. Kicsit dühítő egy két napja vett mocival.
A kérdésem (laikus vagyok):
Akksi nélkül be kellene indulnia? Használt motor vásárlásakor mit nézessek át egy szerelővel?
Gyöngyösön tudtok olyan szerelőt, aki vágja a scarabeót?
Megint bemelegítettem a motort és megpróbáltam levenni a viztartály fedelét ,de nagyon lassan tudtam a nagy nyomás miatt.
Gondoltam egyet és meglazítottam és mentem vele egy próbakört, na igy már jó lett a mutatató,nem melegedet,a kupak mellett nyomta egy kicsit ki a vizet.
Megálltam és teljesen levettem a fedelet,a viz fel volt habosodva és a tartály tetejéig ért!
Hát azt hiszem most vagyok csak igazán sz...rba! :(
Udv!
Azt nem hinnem h a vizpumpa nrm toll eleget mert akkor a ventilator sem igen menne elol. A hutot meg vidd el egy hutoshoz mert csak az tudja rendesen kimosni. Vizel nem igen lehet ide oldoszer kell ami vizkovet es minden csodat oldani tud.
Udv!
Köszönöm a segítséget! Megtaláltam a hibát. A generátor 3 vezetékéből kettő el volt szakadva a csatlakozónál. Egyenlőre úgy néz ki már minden ok, de a próbakör még elmaradt!
A légtelenitést már többször megpróbáltam,de semmi változás!
A viz sehol nem szivárog nincs vizfogyás a redszerben!
Megpróbálom még a hűtőt kiszedni és kimosni hátha segít.
Ha a hütőmosás sem segit, akkor lehet,hogy a vizpumpa nem tol eleget?vagy a vizpumpa az vagy müködik vagy nem? olyan nem lehet,hogy csak gyengébben cirkuláltatja a vizet?
Udv!
Hat jol le van legtelenitve. A huto egyenletesen meleg vagy csak helyenkent? A vizet nem fogyasztja van benne eleg viz nem csopog sehol? Nem valtoztattal valamit a motorin? Ha mind nem akkor huto kivesz es tenyleg ki kell takaritani lehet vizkoves koszos belul a kis csovek ahol a viz megy. Vagyis a kosz miat nem megy. Mert akkor ha koszos a huto azert megy fel a viz.
Udv!
A hiba abban van,hogy eddig ez nem ilyen volt,normális esetben beált vizszintesre a mutató,ha egy kicsit feljebb ment akkor bekapcsolt a ventillátor visszahütötte és kész. Ezzel szemben most,ha egyhelyben járatom ugyanezt teszi, viszont ha elindulok vele akkor
folyamatosan emelkedik a vizhőfok a ventillátor meg állandóan megy.(és nan kint 20 fok!)
Azt nem tudom hogy felforralja -e a vizet mert megállok vele a piros jelzés szélénél.
Ja és ez országúton 80-90-es támpónál csinálja amikor még a menetszél is hűti!
Ha visszamegyek a városba -nél visszahül egy kicsi a piros alatt van kicsivel!
Mi lesz,ha bejön az igazi nyár és lesz kint 35-fok?
Emberek miert hiszitek ha pirosn van a viz az gond. Nem gond mivel lehet csal az ora. A nyomas alatt levo fagyalos viz 105-120 fokon kezd forni.ha forras elott csak egy fokal is van es meg nem forr az nem gond ott eveket uzemelhet hibba nelkul sot orokke valosagig.
Udv!
Udv!
Mi ezen a hibba? Felforr a vizz? Nem ?! Ha nem akkor nincsen hibba. Jobb hutest jobb holeadasal lehet lehet retkes a huto belulrol . Ki kell venni kitakaritani valami tisztito folyadekal. Ja igen a termosztatott ted vissza .
Udv
Nekem egy 200-as scarám van Rotax blokkos,a problémám az hogy két személyel állandóan melegszik.
Már légtelenítettem a rendszert töbször is. Kivettem belőle a termosztátot,de még mindig nincs semmi változás,a ventillátorom folyamarosan megy de nem hül vissza! A hőfokmutató állandóan a piros vonal aljában van!
Valakinek esetleg van valami ötlete hol lehet a hiba?
Udv!
Fogsz egy voltmerot es megnezed van e toltes. A toltes kabeleken megnezed van e ellenallas nem csak egy kontak hiba van vagy szakadas. Aztan a feszultseg szabalyzo elott kimerd a harom db kabelen van e valto aram es a harom kabelben egyforma e a feszultseg. Ha nincsen vagy nem egyforma akkor generator halal ha ozt minden rendben akkor feszultsegszabalyzo.
Udv
Ma egy kicsit méregettem, az aksi nem cellazárlatos, viszont töltés nincs. Van ötletetek, hogy mi okozhatja a problémát? Generátor, vagy fesz.szabályzó? A fesz.szabályzó elől van a fejidom alatt? Hogy tudom ellenőrizni? Előre is köszi
Köszi az infot! Úgy látszik tegnap korán szóltam el magam, hogy nincs semmi gond vele! Motorozás közben hirtelen elment a töltés, és csak azt láttam, hogy esik a feszültség. Valószínű, hogy cellazárlatos lett az aksi és ez kinyírta a fesz.szabályzót. Vajon tönkre tehette a generátort is? Köszi
Udv!
Kiert nem talasz? Szinte az osszes olasz gepbe ez a blok van a malagutig a piaggoig. Szoval nem kell pont scarabeonak leenni. A blom tok ugyan az sot az injektoros is ugyan az csak a karbit ledobtak rola. A fo szerkezet ugyan az.
Udv
Február óta hajtok egy 2005-ös ABS-es 500-as scarát. Nincs vele gond, de szeretném ellenőrizni a szelephézagot. A gondom, hogy nem találok hozzá szervíz manual-t és nem tudom a hézag értékeket. Nincs véletlenül valakinek workshop manual-ja hozzá (ez még a régi karosszériás).