Sokunk gyermekkorát idézik ezek a képek, melyeket sokan szívesen nézegetünk: milyen is volt akkor a vasút, amikor még komoly teherforgalom volt, a járműpark a jelenleginél sokkal színesebb és nagyobb darabszámú volt. Az Interneten - és a fórumokban is - szinte vadászni kell ezekre a képekre, ez a fórum az ilyan képek gyűjtóhelye lehet.
Szinte pontosan a "halála" előtt egy évvel készítetted a fotót a 43 1084-ről, mert 1993.07.08-án sörös kamionnal ütközött Abony - Cegléd között az AS 805-ben. Ez pecsételte meg a sorsát.
Hm. Szerintem nem. Szerencsen más típusú felvételi épület van. Legalábbis a témában mérvadónak tekinthető vasutallomasok.hu-n lévő képek szerint (nem jártam még ott).
„Tegnap délelőtt 9 óra tájban nagy katasztrófa színhelye volt a győr-sopron-ebenfurti vasút pinnyei állomása, ahol két vonat összeütközött.
A balesetről tudósítónk a következőket jelenti: 1/2 8 órakor reggel indították el a soproni állomásról Győr felé a 31-es számu tehervonatot, mely 9 óra felé ért be a pinnyei állomásra. A soproni vonat mintegy 15-20 kocsival tolatni kezdett. Nemsokára aztán teljes gőzzel robogott be a celldömölki 12-es számu személyvonat, mely a mai pénteki hetivásár törzsközönségét, a falusi élelmiszerárusokat hozta, jobbára asszonyokat. A külső szemafórnál még eddig ki nem derített eredetű mulasztásból a két vonat összeütközött. Recsegés-ropogás, hatalmas összeomlás pokoli zaja törte át a ködös, sűrű párázatos levegőt, miközben velőtrázó sikolyok kisérték ezt az idegtépő lármát.A celldömölki vonat első kocsija felszaladt a mozdonyra, aztán oldalvást levágódott róla. A tehervonat csomagszállító kocsija és két következő teherkocsija összezúzódott. Az egyik kocsiban gabona és háziszárnyas volt berakva. A baromfiak java része elpusztult, a gabona szétömlött és vastagon eltakarta a sínpárt. A másik teherko-csiban hordók sorakoztak. Ezekből alig maradt egy is ép. A törött dugójú hordókból pirosan, sárgán patakzott a jó soproni bor, melyet távolabbi vidéknek szántak. Az összeütközött vonatok mozdonyai majdnem teljesen pozdorjává zúzódtak. Az utazóközönség közül senkinek sem esett komolyabb baja.A katasztrófának sajnos mégis van két súlyos sebesültje, Aranyos Vendel, a celldömölki vonat kísérője és Gáspár Henrik mozdonyvezető. A szerencsétlenség helyszínére segélyvonat ment Pinnyére, mely Scheffer Oszkár dr és Huber dr orvosokat és ápolónőket vitt. A helyszínre érkezett dr Patthy szarvkői körorvos is. A pályatestet a romok annyira eltakarták, hogy csak átszállással lehet a forgalmat fenntartani. Az összeütközés okának kiderítésére a vizsgálat folyamatban van. A délután folyamán az igazgatóság és a forgalmi főnökség részéről egy balesetvizsgáló bizottság szállt ki a baleset színhelyére.Aranyossy vonatkísérőt a szerencsétlenségnek legsúlyosabb sérültjét a segélyvonat behozta Sopronba, ahol az Erzsébet kórház műtőösztályán helyezték el. Aranyossy a fején, mindkét lábán szenvedett sérülést, ezenkívül a hátát is fájdítja. Lehet, hogy gerinc sérülés is érte. Állapota nem reménytelen. Gáspár Henrik sérülése kevésbé komoly, őt házi ápolásban részesítik. szinte csodával határos Aranyossy megmenekülése, mert igen veszélyes helyzetben találták, az egyik összezúzódott kocsi törmeleke alól kellett kibontani.”[1]