2 éve tönkrment a Multitronic váltóm egy Audi A4-ben, mentem vele több márakszervízbe is (természetesen Audi/VW/Skoda szervízbe), és kivétel nélkül csak azt tudták mondani, hogy nem javítanak automatát, hanem cserélni tudják...
A legviccesebb az egészben az volt, hogy volt olyan hely, ahol azt mondták, hogy a bele való váltó 1,7 millió Ft, viszont olyan is volt, ahol 2,6 milliót mondtak :)
Hiszen éppen ez az ami megdöbbent, nem tájékozottak. Ez olyan mint a kőműves, aki eddig csak téglával falazott, Ytongot nem tudott rakni.
Fogalma sem volt a technológiáról. Ez is megtörtént eset. Csak elő kéne venni a doksikat, és elolvasni.++
Na e pont ,,jó,, példa :-(
Az építőipar régen munka volt most meg szórakozás , modern anyagokkal dolgoznak , nem azon agyal a festő mennyi enyvet keverjen a cuccba ,h meg álljon a falon , stb
A autót viszont tizenéve szinte bárki megbütykölte aki meg tudta különböztetni a villáskulcsot a malteros kanáltól.....
El kell vinni szakszervízbe minden autót amikor baja van nem a ,,maszekhoz,, aki vagy ért hozzá vagy nem és akkor adott lesz minden tudás, szerszám, stb. Ja ,h azt ki is kell fizetni??
De az is igaz, hogy mióta én ezt a fórumot olvasom, semmi értelmes tanácsot nem láttam, semmilyen kérdésre. Általában a "full felújítás kell és tuti jó lesz" beírások mennek minden hibára (felhasználótól, szerelőtől - nem tudom megyik nick melyik), aztán több "full felújíttattam sok pénzért, de továbbra sem igazán jó" beírás is születik valamiért... Azért az érdekelne, ez miért van.""
Tudom, hogy demagógnak hangzik, amit írtam, részben az is - elméleti jóvilág. Meg nagyon is tisztában vagyok azzal, mibe kerül az információ, oktatás. Meg azzal is, hogy nehéz hozzájutni.
Viszont a legtöbb gyártó igenis elad friss érvényes technikai dokumentációt. Igaz, nem magyarul, dehát a magyar nem világnyelv sajna, meg nem is olcsón - ők az átlag európai munkadíjakhoz árazzák gondolom a tudást. Ha az összesé együtt drága, akkor rá kell állni a leggyakoribbra (márkára, nem típusra), és azt megvenni, megtanulni, kitermelni.
Az írásodból úgy tűnik, azt gondolod, hogy az ügyfeleknek el kell fogadniuk, hogy az itthoni szakemberek sem anyagilag sem emberileg nem tudják megoldani a továbbképzést, ezért az eddig megszokott ár megfizetése után nem biztos, hogy meg lesz javítva a szerkezet, mert ez a piaci helyzet, ez van. Azért ez így egy kicsit erős. Mint ahogyan az is nonszensz, hogy az ügyfél váltóján, az ügyfél pénzén tanulja ki a mester az új dolgokat - ami vagy sikerül, vagy nem, de az ügyfél fizeti tetszik-nemtetszik.
A hazai árakról meg annyit, hogy ha sokkallják a vevők, ha nem - kifizetik, mert nem tehetnek mást. Azért 400e-1M HUF közötti átlagos javítási árak egy-egy automata esetében nem mondhatók alulfinanszírozásnak annak fényében, hogy pl. S400CDI-be gyári felújított váltó 1500EUR cseredarab esetén. Egy legegyszerűbb 4HP18-ra (amiben a fullos felújító szett 90 ezer, persze nem az eredeti ZF darabonként berendelve, hanem valami USA vagy angol felújító szett, de a váltó felújítók sem a ZF-től rendelik) is 250e HUF, ami azért 100-150e munkadíjat takar, plusz a le-fel szerelés ára (ami újabb 50-100e műhelytől függően, ami meging csak tiszta munkadíj 1 max. 2 napos melóért). Ezen felül ne feledjük azt sem el, hogy az esetek ritka többségében a kuncsaft semmilyen számlát nem kap, így tiszta nettó bevételekről beszélünk.
Ne vedd az itt leírtakat magadra, mint ahogy az előző írásomat sem. De az átlag autós az átlag szerelőről ilyen tapasztalatokat szerez. Ha Te megfizethető áron dolgozol, és valóban meg is javítod, amit elvállalsz, akkor Te vagy a ritka kivétel, és Neked fura, hogy ítélheti meg így egy átlagember ezt a szakmát, mint én.
De az is igaz, hogy mióta én ezt a fórumot olvasom, semmi értelmes tanácsot nem láttam, semmilyen kérdésre. Általában a "full felújítás kell és tuti jó lesz" beírások mennek minden hibára (felhasználótól, szerelőtől - nem tudom megyik nick melyik), aztán több "full felújíttattam sok pénzért, de továbbra sem igazán jó" beírás is születik valamiért... Azért az érdekelne, ez miért van.
"Az új Passat nem drága, amivel bevásárolni járnak meló után? Mégis megveszik. De az új leírást, tanfolyamot, szerszámot meg nem."
Valahol nagyon eltévedtél!!!! Ez így, színtiszta demagógia! Abban igazad van, tanulni kell, hihetetlen mértékű az autóipar fejlődése, szinte követhetetlen mértékben. Viszont azzal nem vagy tisztában, hogy ez mibe kerül. Ha ezt megjelenítik a munkadíjakban, akkor meg az a szöveg, hogy felháborítóak az árak. Tanulni nem tudsz a hazai árszinvonalon, mint ahogy az eszközöket sem tudod ezen beszerezni. A változások olyan gyorsak, hogy egy-egy eszköz mire kitermelné az árát, már kidobhatod, elavult.
Abban is igazad van, ha valaki nem ért valamihez, abba ne kezdjen bele, de egy automata váltót pl, hogyan fog másként megtanulni valaki? Ezt sehol sem tanítják, ami irodalom fellehető róla az régen túlhaladott, a gyárak nem adnak ki dokumentációkat az újakról, ( mint ahogy sok egyébről sem) azt mondják hozzák vissza a rosszat, majd ők felújítják. Ez tetszene amikor a hazai árakat sokalljátok???
Bizonyára vannak olyanok akik rendre megvehetik az új Passatot, de azért az átlag ettől messze van.
Sajnálatos módon itthon senki semmit nem akar megtanulni. Se az elején, menet közben meg már pláne nem. Sőt, sokan a meglévő tudást is mástól "ellopva" szerezték, nem önerejükből tanulták. Aztán abból akarnak megélni nyugdíjig, és sajnos a sok egyszeri kuncsaft miatt, akik mindent elhisznek, ez többnyire sikerül is.
Én maximálisan elítélem az olyan embet (szakmától függetlenül), aki nem naprakész a saját területén. Ha nincs ideje, pénze vagy energiája ezt megoldani, akkor váltani kell másra, ahol a meglévő pézn/idő/energia elég aktuálisnak maradni. Azt mondják, hogy drága a doksi, célszerszám, stb. Nade ebből élnek! Az új Passat nem drága, amivel bevásárolni járnak meló után? Mégis megveszik. De az új leírást, tanfolyamot, szerszámot meg nem.
Ez autó javítás körében eléggé költség- és időigényes, ez igaz. Viszont az átlag munkadíjakból azért kitelne a költség, az idejéből meg szánjon már rá annyit, hogy versenyképes maradjon a megszerzett tudással...
Engem hány és hány autószerelő kioktatott már minden féléről, meg, hogy mit piszkálok bele, nem az én szakmám. Aztán ráfáztak, mert a bajt nem tudták megoldani. Mikor meg mondom, hogy én megcsináltam utánuk, amit tuti nem lehet, akkor "hja' neked van rá időd". Igen ám, de mondom Te pénzt kaptál a (munka)idődért (!), mégse sikerült (!!!), én nem érdeklődésből csináltam meg, szabadidőben (kevesebb idő alatt, mint az addig kifizetett sikertelen munkaórák). Szóval a lustaság és érdektelenség mindent megöl, így az autójavítást is. De a pénzt mindenki elkéri. Én meg azt mondom (vevőként, eladóként egyaránt), hogy sikerdíj van. Ha nem tudom, nem kérek pénzt. Viszont ha nem tudják, akkor nem is fizetek, úgy fogjanak neki... Ezért általában magam csinálok mindent, mert senki nem meri felvállalni, hogy ingyen próbálkozzon (mert persze abban általában egyik sem bízik, hogy sikerül megcsinálnia...). Pláne mikor megmondom, hogy a végén csak azt fizetem ami valóban rossz volt, a próbából belerakott többi cuccot sem nem kérem, sem nem fizetem. Én nem tehetek róla és nem finanszírozom, hogy nem tudják megállapítani, valójában mi a rossz.
Nekem személyesen a Xantia motor ECu-vel volt kísértetiesen hasonló. 5.2 Motronic. Qva ritka. Időnként rángat, szét akarja szakítani az AL4-et. Diag kis műhelyben. ECU csere kell. Basszameg 450. Be a Könyves K. körútra, akkor még Nagy-hoz. Nagy szupi diag. Előzményt nem mondtam. Húmmögés, a gép még a bosch rendelési számot is kiírta, külön a belevalő EPROM típust. Össz 470.-.
Pénz nuku, garázsba betol. Kis P309 vesz, szükségüzem. Esténként irány a garázs, oszcilloszkóp, fagyasztás, hevítés. Szar.
Végül egy hiányzó testkábelt kellett pótolni!!! Amit féltengely gumiharmonika cserénél felejtettek el visszatenni. ECU hibátlan volt!
Pilóta barátom mániákus Espace tulaj. Persze óttómata.
Egyszer elkezdett genyáskodni a cucc. Valami japán váltó volt benne. Pesti mágus levette 2 kilóra. 2 nap műlva ugyanúgy rángatott, lement vészüzembe időnként. Diagnózis: minden tyar, teljes generál kell.
A Balaton mellett volt egy szupermágus, annak a váltónak a guruja. Levitte lábon, alig ért oda vele. Szétdönt, minden csere. Bő 400-ért.
Utána 3 hétig boldogság, eufória. Az első esős napon tökönszúrás. Rángat, megkergült.
Elmúlt a víz, megjavult a váltó.
A lényeg: a váltó oldalán volt valami szenzor. Annak a gumipipája beázott. Attól hibbant meg.
Az automata váltó javítás egy túlmisztifikált dolog itt kis hazánkban, ezért aki ért hozzá, az félti a tudást, azért nem ír ide be értelmes dolgot, aki meg nem ért hozzá, az meg azért nem ír, hogy ne derüljön ki a kompetencia hiánya.
A 20 éve automatát javító ember nyilván nem tudja az elektromos váltók baját megmondani, mert megél a mechanikus javításokból is úgy ahogy (nagy sírás közepette általában), mint ahogy a 20 éve autót szerelő sem tud a mai injektoros benzin és dízel motorokhoz szólni általában, ahol még fékbetét cseréhez is diag cucc kell.
Persze mindig van kivétel, így aztó/váltó szerelőknél is. De azoknál meg két eset van: vagy (itthoni szokások/márcék szerint) elfogadható áron dolgozik, ezért el van havazva fél évre előre, vagy van helye és ideje, de osztrák árszinten méri az egészet, ami miatt sokan infarktust kapnak az ajánlattól (ami általában nem is sok, az alkatrészárak, szerszámigény és szakártelem alapján, csak itthon hozzászokva sem vagyunk, és kifizetni se akarjuk, ha telik rá, akkor se...).
Az "örök olaj" témához kapcsolódik az elöbbi beírás is.
Ezek az agyas váltók figyelik és megjegyzik a megtett fordulatot, hidegindítást, olajhőmérsékletet. Van ahol mérik az olaj villamos ellenállását. Ha a sok paraméter közül valami kifut a normális tartományból jelez. Az AL4-nek is saját ECU-je van. Sok gonoszság kitellik tőle. Még azt is, tudja mikor kell cserélni benne az olajat. A rádugott diaggal együtt már több esze van, mint néhány félművelt szervizesnek.
De a motorokon is egyre gyakoribb az így számított használatfüggő olajcsere előírás.
Renault Laguna 5 sebességes váltója elromlott. Sikerült szétszerelni, de sehol nem találjuk hol van rajta a típusszám? Honnan lehet még beazonosítani? Tudna valaki segíteni? Előre is köszönöm!
Olyan személy jelentkezését várom, aki 2.1TD Citroen Xm-emben lévő ZF4HP18-as váltómhoz tömítőgyűrűt tudna rendelni nekem. Sajnos már csak a teflonos gumigyűrűk rendelhetők a gyári alkatrésszám alapján, de a krómgyűrű nem.
Email címem mrqb (MRQB - mielőtt valaki G-t ír) után freemail utána meg hu...
Al4-váltóval olyan történt, hogy menet közben elkezdett villogni a műszerfalon a hópihe meg az S. Normál esetben ez ugye a vészüzem, de rendesen működik minden, kapcsoja az összes fokozatot. Újraindításkor sem szünik meg, motorindítás után egyből villog. Szerintetek mi lehet? Egy tippem van, talán az olajcserét jelzi?
de az ő hibájuk, ha minden autót eldobnánk 250ezernél akkor az egész világ egy autótemető lenne.
ha tennének rá egy szerencsétlen nívópálcát, és mondjuk előirnák az 50.000renkénti cserét, akkor még a későbbi tulajok is boldogabbak lennének, és ha úgy lenne kialakítva a váltó, nem lenne nagyobb meló mint egy motorolajcsere. nem kéne hozzá mérnöki bravúr és a gyártási költség se lenne magasabb. de ők direkt úgy csinálják hogy 1szerhasználatos legyen.
élettartam olaj, és szűrő is ami nem tömődik el ugye sose
Élettartamról van szó, nem örökéletről.
Azért azt nem árt tudni, hogy az autógyárak szerint az élettartam 250.000km!
Addig nem kell cserélni, addig elfut az olajjal, hisz utána úgyis kidobja az ember az autót.
Hja...hogy Magyarországon nincs annyi pénze az embereknek, hogy cserélgessenek autót ilyen km. futásnál, az nem az autógyár, és nem a váltógyártó cég hibája.
hát ez az 18 év mulva mi lesz a mai konstrukciókkal,
tiptronic vagy nem tipronic teljesen mind1, egyébként volt steptronicos ebből a ZF 5hp30ból. igaz azt csak 15 éve kezdték el csinálni.
én csak azt mondom hogy marhaság hogy élettartam olaj, és szűrő is ami nem tömődik el ugye sose, aztmeg rossz is hallani hogy gyártanak olyat amibe cserélni se lehet már.
sőt már 18 éve is eljutottunk oda hogy nincs nívópálcája a váltónak, ezzel nagymértékben megnehezítve a szintellenőrzést, jah persze hiszen azt nem is kell, a garanciás időn belül tuti nem, sőt addig sem amíg a márkaszervízbe hordják a gépet.
lehet csak én vagyok ilyen hogy szeretek gépészkedni, megnézi az olajszintet, az olaj állagát megtapintani, és utána nyugodtan menni tovább.
szerintem az a váltó ami elmegy 1 feltöltéssel 200.000km-t sztem ha pl 40.000renkén cserélnek olajat és szűrőt lehet 400.000ret is elmegy minden bizonnyal normál használat esetén.. és a tapasztalat is ezt mondja, én akit ismerek régi automatások akik 20 éve ilyen autókkal járnak mind aztmonták hogy ez a hosszú élet titka.
Mielőtt megint hitvita kerekedik, a gyár szerint nem kell cserélni az autó várható élettartama alatt. Tudom, többen esküsznek rá, hogy kell. A tapasztalatok azt mutatják, van olyan váltó, és nem 1db, ami túl van a 300ezren és gyári benne az olaj, meg van ami ment 150ezret és volt cserélve az olaja, mégis megadta magát. És persze ezeknek a fordítottja is. Szóval, nem hiszem, hogy bármilyen összefüggést lehetne hozni az élettartam szempontjából a csere, vagy nem csere estekkel. Ettől eltekintve, bizonyára nem árt neki a csere, ha valakinek ez a megnyugtató.
Azért megnéznék egy 2004-es SuperB-ez is (kipróbálnék). Azt mondják, baromi jó, nagyon nagy és kényelmes... A4-ben tudom milyen, mert van egy 2004 A4 Avant 1.9 PdTdi-m is S-Line felszereltséggel. Kényelmes, de el tudom képzeli, hogy egy akkora autó, mint a SuperB kényelmesebb és még jó is legyen, hiszen ugyanaz a gyártmány.
Abszolut igazad van! Nalam az elore lepes egy 2005 koruli 2.0 DSG fullos lenne.Sajnos azoknak kemeny araik vannak. Egy par eves Skodanak vagy VW-nek eselye sincs.Meg a borulesek is masok az Audi-ban.
Az uj A3 vagy A4-rol ne is beszeljunk.Alom.Talan majd 10 ev mulva de akkor sem lesznek olcsok mert olyan magasak mar az uj araik,hogy nem fogjak par ezer €-ert odaadni.
Ez szerinted az autókra igaz??? Ez a fogyasztói társadalom!!!
Ilyen erővel sose vegyél semmit, mert 2-3 év múlva lesz szebb, jobb, modernebb...
Nekem van egy 5 éves OI-em, ami még csodák csodájára mindig tetszik. Csak azért akarok másikat venni (SuperB-et), mert nagyobb autó kell a család miatt, viszont egyterűt vagy kisbuszt nem szeretnék...
Mondani nem mondja egyik sem! DE, szerinted miért vannak az állandó ráncfelvarrások és egyéb tartolmbeli fejlesztések, beépítések? Arra próbálnak rávenni kimondatlanul is, hogy amit vettél 2-3 éve az szuper, de csak most csak neked itt van egy szupermodernebb. Ha ezt nem veszed meg akkor pedig egy maradi ember vagy!
Ugyan burkolt reklámba, de igen is ezt sugározzák felén, hogy vásárolj. Ha nem tennék hamar befejezhetnék az autógyártást!