Hamarosan tervezik az M8 gyorsforgalmi út Kecskemét - Szolnok közötti szakaszát kihirdetésre került a tervező 2009. 06. 05.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. eredményt hirdetett az M8 gyorsforgalmi út Kecskemét (M5) - Szolnok (Abony elkerülő) közötti szakaszának tervezésére.
A kiírt tenderre három pályázat érkezett. A nyertes Utiber-Tura-terv Konzorcium tervezésében engedélyezési terv és megvalósíthatósági tanulmány fog készülni, a szerződéses összeg: 959.000.000,-Ft + Áfa. A konzorcium vezető tagja az Utiber Közúti Beruházó Kft., míg tagja a TURA-TERV Mérnökiroda Kft.
A tervezett M8 külterületi gyorsforgalmi út, autópálya. A szakasz hossza megközelítőleg 46 km (87+000-133+000 km sz.), a tervezési sebesség 130 km/h.
Újabb infók, - kevésbé a nyaralással kapcsolatos, de - még mindig Horvátország.
Az elmúlt hetekben, hónapokban újabb anyagok kerültek fel az állami horvát autópályatársaság honlapjára - egyelőre csak horvátul -, köztük a magyar határhoz közeli A4, A5, A12-A13 pályák legújabban épülő vagy kiépült http://www.hac.hr/brosure/index.html
Érdekesség, hogy a tavaly átadott új Mura hídról külön kiadvány van, amely kétnyelvű, és a horvát mellett a másik nyelv magyar! (Miközben legtöbb szomszédos országban az a gyakorlat, hogy a magyar vonatkozású témákról inkább hat nyelven feltüntetnek információt, de a magyar akkor sincs köztük.) Magyar anyanyelvi lektor ugyan nem látta, de ilyen helynevek szerepelnek benne, hogy Muraköz, Muracsány, Csáktornya, Varasd, Zágráb, ami külön öröm számunkra. Az igyekezet mindenképp megérdemel egy elismerést. Csak így tovább!
ez a zeset arra is jó példa, hogy milyen faszagányos a 3 sávos szakasz M6 csp-nál: még akkor sincs számottevő fennakadás, ha ekkora csatateret csinálnak...
tegnap iccaka egomról hazajövet átmentünk az ÉM0hídon, és meglepődve tapasztaltam, hogy díszki van világítva...
ez most csak pünkösdi királyság, vagy mégis maratt állandóra?
a 10esen már jártam párX, de utoljára jópár éve, már egész elfelejtettem, hogy mekkora 1 kalap szar, nem írigylem a sok szerencsétlent, aki arrafele tengeti életét...
Arra jártam hétvégén, éppen az elválasztó kerítést csavarozták, de pl sok tábla még hiányzott. Akkor még az említett felüljáró mellett terelésen ment az út, a töltések oldalában tele repedéssel, nem tudom a gyors átalakításnak mi lesz az ára. Ja és a legfontosabb a 88-as út csorna felé felhajtója még csak töltés formájában kész, bőven lesz még mit csinálni...
Szerintem se, csak erős kétségeim vannak arról, hogy mennyire megbízható az adat. Ha jól emlékszem vki egy 50 mrd-os összeget dobott be, mindezt 2 sáv megépítéséért kb 10-15 km hosszan. Akkor miért nem 100 mrd? Az még fölháborítóbb, még lopnakobbnak a szemét komcsik lenne. A nép hülyítésében meg mér tartson mértéket bárki is, akinek határozott célja van ezzel? Nemrég egy hasonló témakörben utazó másik fórumon valamék másik maszek agit-propos csákó keringtetett egy blogot abban a témában, hogy ha a horvátok kb 300 millából hoznak ki egy km autópályát az (asszem) A 11/A12-őn, amiket Barcs, ill. Gola felé építenek, akkor mifaszom került az M7 befejező szakaszán 1,7 mrd/km -be? Hasonló terepviszonyokon. És hogy ezért mikor lesz már "akasztás" (sic.), stb. vérszomjas irgumburgum? A nagy pénzügyi racionalista szerepében olyan szorgalmasan pózoló Laci valamiért nem tette helyre a dolgot, pedig ír, mint a gép, de ilyesmire egy rövid posztot sem. Semmit? Hát hogyan van ez? Csak nem a néphülyítés egy újabb, gondosan álcázott, de azért mégiscsak n-edik bajnokát tisztelhetjük benne? Na mindegy, akkó betonozzuk le neki fejben Bp kb 50 km-es környékét, hadd huzogathasson kedvére ezt-azt (sávokat), a végeken meg szántsuk be a meglevő utakat is, nehogymá aszfalton menjünk mi, "réti négerek", (sic.) sorbaállni a segélyé . :) Azér az elemi tisztesség kedvéért összefoglalnám: 1.: az 1,7 mrd/km a fullos ap-ért qurva jó ár (óccsó), 2.: az utolsó átadott horvát szakasz átszámításom szerint 2,6 mrd/km-be került áfa nélkül, (mint írtam is e fórumon, csak le se szarta senki :)) 3.: az M2 fullos kiépítése Vácig valóban túl drága lenne ennyi pénzért - csak honnan szopódott ki, hogy ennyi pénz?
radioszombathely.hu - 2009.05.26 Közeleg a váti elkerülő út átadása
Az utolsó simításokat végzik a szakemberek a 86-os fő út váti elkerülő 4,5 km-es, 2x2 sávos szakaszán. Ideiglenesen már átadták a forgalomnak a felüljárót, amely a Sárvárra tartó 88-as főútra csatlakozik, de a teljes beruházás csak június elejére készül el.
Úgy alakult, hogy csütörtökön Lvovba, Ukrajnába kell mennem. Van valakinek tapasztalata az ottani útviszonyokról, benzinkutakról? Mire érdemes figyelni?
Szerintem az M2-ből nem lesz semmi, ha a Fidesz hatalomra kerül.
"A Jobbik szerint le kell állítani az olyan "presztízsberuházásokat", mint a négyes metró vagy az autópályák építése, mert a jelenlegi kormányzat nem bizonyította be, hogy azok a korrupció kizárásával folynak."
Mivel az M2 is sokba kerül, ezért nem hiszem, hogy 2x2-sítik a közeljövőben.