Keresés

Részletes keresés

M63 010 Creative Commons License 2018.09.21 -1 0 446657

Ha már bezárják a Délit karbantartás miatt... Miért kell a pénztárakat és a várótermet is bezárni? Kelenföld hogy bírja majd a rohamot?

 

M63 010 Creative Commons License 2018.09.21 0 1 446656

Igen. Nyár elején jártam ott, mikor kipróbáltam a villamosított 2-es vonalat. Onnan átmentem Pajkaszegre. Teca kocsmájába is bementem, de érdekes módon nem Soproni, hanem Borsodi volt ott. Meg Teca helyett az "apja" szolgált ki. :)

 

 

Előzmény: norbee601 (446654)
gereblyepörkölt Creative Commons License 2018.09.21 0 3 446655

Történések az elmúlt hetekből a Távol-Keleti térrészben:

 

① - ③ - [Hongkong / Kína]

Történelmi pillanathoz érkezett a Hongkong és Kína közötti vasúti közlekedés, hiszen a Peking - Shenzhen nagysebességű vasút kiegészítéseként 2018. szeptember 23-án megnyíló Hongkong - Shenzhen szakasz átadásával összesen 44 kínai állomás válik közvetlenül elérhetővé Hong Kong belvárosából. A Hong Kongra eső, 26km hosszú szakasz költsége mintegy 88,4 milliárd HK dollárra rúgott (kb. 3,1 billió forint), mely a pálya és a kapcsolódó műtárgyak mellett egy vadiúj hongkongi végállomást (West Kowloon) és 9 darab, CRH380A-ra alapozott nagysebességű motorvonatot (ld. ①-es kép) is tartalmazott, utóbbiakat a CRRC Qingdao-Sifang biztosította.

 

Az üzemeltető MTR a magas költségek ellenére bizakodó a projekt kezdeti létezését illetően, hiszen a Kína - HK határ mellett fekvő Shenzhen belvárosa mintegy 15 perc alatt elérhetővé válik (szemben a mostani kb. egy órával, mely azonban egy átszállást is igényel), míg a HK - Guangzhou táv leküzdéséhez szükséges idő szintén 20-30 percre csökken (a jelenlegi 2 óráról), igaz, a városközpontba igyekvők további 30-40 perc metrózásra kényszerülnek, hiszen a HK felől érkező járatok fogadására kijelölt Guangzhou-Déli kissé félreeső helyen található. Természetesen érdemes további 30-45 percet rászánni a határellenőrzésre is, mely, a hongkongi közvélemény heves tiltakozása ellenére, mind kínai, mind hongkongi oldalon West Kowloon állomáson történik, így a kínai hatóságok első ízben működhetnek Hongkong területén, melyet egyébként a HK Alaptörvény nem tenne lehetővé. (A korábbi HK - Guangzhou/Shanghai/Peking járatok esetén az útlevelek ellenőrzése a kínai végállomáson történt.)

 

Minderről bővebben itt lehet olvasni, sok szép térképpel kiegészítve.

 

 

④ - [Japán]

 

Két tájfun között végre volt egy csepp időm kirándulni is, így vetődtem el Fukushima prefektúrába, ahol a viszonylag hálás fotóhelyeket kínáló Tadami vonal mentén múlattam az időt.

 

A 135,2km hosszú, teljes hosszában egyvágányú, villamosítás nélküli Tadami vonal jelenleg gyk. három szakaszra bontva üzemel, köszönhetően annak, hogy a 2011. nyarán bekövetkezett heves esőzések miatt megsérült vonalszakaszt a mai napig nem javították ki, illetve az ezzel kapcsolatos munkálatok is mindössze idén tavasztól zajlanak. Napjainkban így az utazók kétszeri átszállásra kényszerülnek, ha a teljes vonalon szeretnének utazni, így Aizu-Wakamatsu és Aizu-Kawaguchi között naponta 6 pár járat várja az érdeklődőket, melyeket Aizu-Kawaguchi és Tadami között buszok szállítanak tovább. Innen a legkitartóbbakat ismét vonat szállítja tovább Koide állomásáig, ahonnan már a Joetsu shinkansen állomásai is elérhetőek.

 

A képen pedig a vonal legjellegzetesebb járműve, a KiHa 40-es motorkocsi (x2) látható Aizu-Nishikata és Aizu-Hinohara között, a Tadami vonal 1-es számú hídján.

 

 

⑤ - [Japán]

A Tokyo (東京) és Nagoya (名古屋) között húzódó Chuo fővonal (中央本線) és a Mitaka (三鷹), valamint Chiba (千葉) között elterülő Chuo-Sobu fővonal (中央総武線) részlete Nakano (中野) állomásnál.

 

 

⑥ - [Tajvan]

 

A KRTC (Kaohsiung Rapid Transit Corporation) egyik CAF villamosa várakozik a városi villamos körgyűrű első szakaszának végállomását jelző Hamasen (哈瑪星) megállónál, mely az egykori kikötői pályaudvaron, illetve a jelenlegi Takao Vasúti Múzeum területén kapott helyet, közvetlen összeköttetést biztosítva a Kaohsiung Metro "O" (Orange) jelzésű vonalával.

 

A CAF Urbos 3 talán már senkinek nem ismeretlen, itt azonban csupán 5 részből álló, 34 méter hosszú, 250 fő befogadására alkalmas, 70 km/h végsebességű (ám jelenleg csak 50km/h-val üzemeltethető) járművekkel találkozhatunk, melyeken 4 pár ajtó található. A Kaohsiungban alkalmazott járművek érdekességét a felsővezeték nélküli kivitelezés adja, mely a CAF szuperkondenzátoros ACR (Acumulador de Carga Rápida) gyorstöltési rendszerén nyugszik.

 

A múzeum területére bepasszolt állomás miatt azonban nem költöztek el a már jó ideje ott pihenő kiállított mozdonyok, így a képen is látható TRA CT250-es sorozatú gőzős sem, mely teljes lényével a japán C55-ös sorozatot erősíti. A japán megszállás idején, 1935 és 1937 között gyártott sorozat első kilenc tagját, akkoriban még C55 1 … 9 jelzéssel a japán fennhatóság 40. évének ünnepléseként szállították Tajvanra. A megbízható, kimagasló rendelkezésre állással rendelkező sorozattal Japánban 1975-ig, míg Tajvanon egészen 1982-ig találkozhattunk.

 

A képen jobb szélen helyet foglaló jármű pedig a Taiwan Electric Co. egyik nagyöreg gépe, az 1980-as évjáratú, B-B tengelyelrendezésű, 370kW névleges teljesítményű, Hitachi HG-60BB típusú dízel-hidraulikus mozdony.

 

  

norbee601 Creative Commons License 2018.09.20 0 1 446654
A mi kis falunk :)
Előzmény: M63 010 (446653)
M63 010 Creative Commons License 2018.09.20 0 0 446653

Pilisszentlélek Esztergom része, oda megy a busz, ott meg a buszállomás hamarosan a vasútállomás mellé kerül.

Előzmény: Dreamy (446651)
vrobee Creative Commons License 2018.09.20 0 0 446652

Hát el. Ezáltal létrejönne a kapcsolat a két szomszédos, egymástól két km-re levő település közt. Egy ilyen lépés viszont elég rendesen átrendezhetné a hálózatot, ha sokan átszoknának a pomázi átszállás helyett a vörösvárira. Gondolom, ez nagyobb falat lenne, és tegyük hozzá, a két település közti sokadrendű utat sem sűrű buszközlekedésre találták ki...

Előzmény: Dreamy (446651)
Dreamy Creative Commons License 2018.09.20 0 0 446651

Ha már elmegy Pilisszántóig, elmehetne Pilisszentkeresztig és Pilisszentlélekig is. Azoknak sincs vasútállomásuk...

Előzmény: frieslander (446650)
frieslander Creative Commons License 2018.09.20 0 0 446650
Előzmény: bendeguz90 (446649)
bendeguz90 Creative Commons License 2018.09.20 0 0 446649
sörösgigant Creative Commons License 2018.09.20 0 0 446648

Gratulálok.

Előzmény: Vendégsín (446611)
sssey Creative Commons License 2018.09.20 0 0 446647

Az ukrán határátmenettel mi a helyzet?

 

sssey

Előzmény: 1047 005-2 (446642)
haha 1970 Creative Commons License 2018.09.20 0 0 446646

Engem a pótlóbusz hiánya lepett meg, ha igaz ahogy a cikkben szerepelt!

Előzmény: M63 010 (446644)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2018.09.20 -3 0 446645

Az utóbbi kijelentésed közel áll a valósághoz.

Előzmény: frieslander (446641)
M63 010 Creative Commons License 2018.09.20 0 0 446644
obb 1014 fans Creative Commons License 2018.09.19 0 0 446643

Ment a mail. :)

Előzmény: Fzolee (446568)
1047 005-2 Creative Commons License 2018.09.19 0 0 446642

"A START-nak is van országos árufuvarozási engedélye."

 

 

Ami a Gépészet beolvasztása lett.

 

 

 

"de korábban nem kis tételben végezte is."

 

 

Biztos,hogy nem tett ilyet.Vontatást szolgáltat.

Előzmény: sssey (446640)
frieslander Creative Commons License 2018.09.19 0 0 446641

 Amikor is terelt SBB Cargos-s vonatról lakadó 2 db Re474-es vagyis Siemens ES64F4 azonnal magánvasút vonatának élére került. Mivel az egyik magáncéges szekér megadta magát.

 

Lehet ott is minisztériumi szinten van szabályozva a WC-papír beszerzési szerződése és forrásai is...

 

...vagy olyan opciós megállapodásaik vannak, hogy egymás üzemében közreműködhetnek valamilyen módon a zavarcsökkentés, hibaelhárítás érdekében? Rejtély.

Előzmény: oldmumus_v.2 (446633)
sssey Creative Commons License 2018.09.19 0 0 446640

A MÁV-START-ra gondoltam.

A START-nak is van országos árufuvarozási engedélye. A jelenlegi helyzetet nem ismerem, de korábban nem kis tételben végezte is.

 

sssey

Előzmény: DJ. Bakter (446636)
1047 005-2 Creative Commons License 2018.09.19 0 0 446639

Nincs MÁV-os munka,azt a piaci szereplőknek végzik.

Előzmény: norbee601 (446638)
norbee601 Creative Commons License 2018.09.19 -2 0 446638

De pl a DB Cargo gépei is végeznek MÁV-os munkát... (Csokigépek)

Előzmény: DJ. Bakter (446629)
1047 005-2 Creative Commons License 2018.09.19 0 0 446637

A MÁV Nosztalgia is részben állami teherszállító.

Előzmény: DJ. Bakter (446636)
DJ. Bakter Creative Commons License 2018.09.19 0 0 446636

Nem biztos, mert létezik, erre reggel nem gondoltam: a GySEV Cargo, amely a GySEV Zrt. leányvállalata, amely pedig részben magyar állami ("királyi") tulajdon.

Előzmény: sssey (446631)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2018.09.19 -3 0 446635

"Akkor nem sok ertelme volt nekem adott valaszkent feldobni a temat...."

 

Ha nem írtad volna le a konkurencia szót és főleg nem létezőt, akkor kíváncsi voltam a létező konkurencia
és a teherszállítás esetében. Tegnap megtaláltam közben a felvételt és feltettem a kérdést. Ennyi.
Szerintem az előzmény funkcióval kapcsolt válasz nem csak konkrét esetben használható.


"Amugy valamelyik vasutas minuszolgatas helyett megirhatna.."

 

Ahogy egy fórumtárs nyáron már megírta itt, másik meg másik internetes médiumban szóba le is reagálta megadja a választ a kérdésedre.

Előzmény: Ashi Valkoinen (446634)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2018.09.19 -3 1 446634

OFF: Akkor nem sok ertelme volt nekem adott valaszkent feldobni a temat, de ezzel egyutt is igazad van, hogy nem a cikkel kapcsolatban irtal mar.

 

Amugy valamelyik vasutas minuszolgatas helyett megirhatna, ok hogyan latjak a temat, es mire is varnak a cikkben emlitett kocsik, meg hogy ki az a konkurencia, akik miatt a forumon terjengo SZVÖR hivatalosan sem adhato ki kozerdeku adatigenylesre.

Előzmény: oldmumus_v.2 (446633)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2018.09.19 -4 0 446633

Ha elolvasod amit írtam tegnap mint konkurencia téma miatt tettem fel a kérdést. Szó nem volt személyszállításról, hanem teherről.  Az ok az, hogy megtaláltam azt a felvételt tegnap amit 2015-ben készítettem a Brenneren. Amikor is terelt SBB Cargos-s vonatról lakadó 2 db Re474-es vagyis Siemens ES64F4 azonnal magánvasút vonatának élére került. Mivel az egyik magáncéges szekér megadta magát.

Előzmény: Ashi Valkoinen (446632)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2018.09.19 0 0 446632

Szemelyszallitasrol es szemelykocsikrol beszelgetunk. Mi koze a szemelykocsik kiadasanak ahhoz, hogy ki, milyen lomot berel tehervonatok ele a Starttol? Szemelyszallitasban, vasuton nincs konkurenciaja a MAV-nak, egyedul nyugaton a GySEV, de veluk is teruleti alapon van felosztva a piac, es nem nagyon versenyeznek pl. kulonbozo jegyarakkal azonos vonalszakaszokon.

Előzmény: oldmumus_v.2 (446616)
sssey Creative Commons License 2018.09.19 0 0 446631

DJ. Bakter

 

állami ("királyi"), teherszállítást üzemszerűen végző cég nem is létezik.

 

Ez biztos?

 

Korábban volt viszonylat, ahol csak a királyi cég végezhetett teherszállítást. És ez már az RCH időszakban volt.

 

sssey

Előzmény: DJ. Bakter (446629)
20-as vonal Creative Commons License 2018.09.19 0 0 446630

A 27-es Gigant át is volt matricázva,mivel tartós bérleményben volt (lehet,hogy nem ez a pontos kifejezés) az RCH-nál.

Előzmény: DJ. Bakter (446629)
DJ. Bakter Creative Commons License 2018.09.19 0 1 446629

Az RCH nevű, hazai szempontból "magán"cég igen sokat vesz igénybe vontatásszolgáltatást a MÁV-Start-tól (korábbi nevén MÁV-Trakciótól). 

Ez csoda, hogy nem tűnt eddig fel :)))))

Ahogy az sem, hogy állami ("királyi"), teherszállítást üzemszerűen végző cég nem is létezik.

Előzmény: oldmumus_v.2 (446628)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2018.09.19 -3 0 446628

Csak kíváncsiságból kérdeztem most. Mivel tegnap megtaláltam egy 2015-ös felvételt ahol az osztrák-olasz határon egy állami CARGO-s cég egy magánnak átadta a 2 szekeret. A szereplők nem magyar vonatkozásúak voltak úgymond. Emiatt kérdeztem lehetséges-e? Van-e valami ellenszenv a konkurencia irányába a magyar királyi vasútnál?

Előzmény: 1047 005-2 (446622)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!