"a cél meg az, hogy minden autós és minden kamionos a legmodernebb infrát használja, ami rendelkezésre áll, és ne dőlőutakon kerülgesse a drága pénzért megépített pályákat..."
Faterom kamionos, szóval tudom mi a dörgés és vannak olyan vállalkozók akik MEGPARANCSOLJÁK a sofőrnek, hogy ne sztrádán menjen, hanem közúton. Példa az előző cége: Franciaországba menet elég sokszor közutat kellett használni, hogy úgy spóroljanak a pálya díjon. Szóval egyértelműen olyan megoldást kéne kitalálni, hogy automatikusan sztrádán menjen a forgalom ott ahol lehet.
tudtommal csak A2->86 viszonylatban van hozzánk átterelődés útdíj miatt, a román-olasz, és román-baltikum viszonylatok azért tesznek kerülőt felénk, hogy elkerüljék a barbáriákat... (szrbijját és ukrániát)
namost csakazé bevezetni eútdíjat, hogy a 86ról visszatereljük a forgalmat az A2-re, és ezzel egyfüstalatt jól megszivassuk a hazai fuvarozókat is, konkretén kibaszott hüje ötletnek tűnik...
ez kb. olyan szintű ötlet, mintha minden autósnak alanyi jogon havonta kiküldenénk egy szép kerek összegű bírságcsekket, ezzel biztosítandó, hogy egyetlenegy gyorshajtó se ússza meg a büntetést...
a megoldást én inkább arrafelé keresgélném, hogy úniós szinten kijelencsük:
nem kell semmiféle útdíj, semmiféle matrica, hiszen az autóssarcok BŐSÉGESEN fedezik a közutas kiadásokat...
a cél meg az, hogy minden autós és minden kamionos a legmodernebb infrát használja, ami rendelkezésre áll, és ne dőlőutakon kerülgesse a drága pénzért megépített pályákat...
a központi elhelyezkedés meg nyilván nagyobb tranzitterhelést jelent, de egyben jó üzleti lehetőséget is, amit csak a nagyonhüjék nem tudnak kihasználni...
(sanszos, hogy mi ebbe a kategóriába tartozunk. pl. a forma1 is kizárólag nálunk veszteséges üzem)
lassacskán el kéne dönteni, hogy únió akarunk lenni, vagy kicsinyesen önző országocskák gyülekezete, akik ahelyett hogy vállalnák kötelezettségeiket (pölö. a kijelölt úniós tranzitutak megépítését és üzemeltetését), inkább azon ügyködnek, hogy hogyan tolják át a szart a másik portájára...
Elektronikus útdíj sztem még eléggé a távlatokban van nálunk. De tökéletesen működik Csehországban, Ausztriában, Németországban és még lehetne sorolni a többi NY európai országot. Nálunk is ez kéne.
Szerintem meg a tranzit a gazdaság egyik húzóágazata lehetne, ha kihasználnánk az ország földrajzi elhelyezkedéséből fakadó előnyöket, és megfelelő kapacitású, nyomvonalú pályákat építenénk. Ehhez mondjuk nem kéne privatizálni a pályákat, sőt M5 M6-ot is vissza kellene szerezni, hogy a használati díjból befolyt hatalmas összegek az államkincstárhoz kerüljenek. Ha már a régió tranzitjának nagy része a mi leendő elsőrendű, gyors ap hálózatunkat használja, a raktárközpontok, lerakatok is nagyobb számban épülnének, sőt a kamionszervizek, mosók, vendéglők is profitálhatnának. Ugyanez a vasútra is igaz.
Az osztrákok, meg a 86-os ügyében teljesen igazad van. A kamion ugyanis arra megy, ahol leggyorsabban halad a legkevesebb útdíj mellett. Erre szolgálna az elektronikus útdíj, amire van már példa Nyugat-Európában. Ha egyszer megépül a rendszer az útdíj változtatásával lehet a forgalmat szabályozni. Pl kiderülne, hogy a hétvégén mit keres az a sok külföldi kamion az útjainkon.
Ne engem akarj meggyőzni, én is örülnék, ha megvalósulna amit írsz, de az is biztos, hogy mindenkinek a lakhelye körüli közlekedési problémák megoldása a legfontosabb. Szörnyű lehet Csornán, vagy a 85,86-os mellett éjjel arra ébredni, hogy beremeg a ház egy elhaladó kamion miatt, azért ez a 31-re nem igaz. Ott van a 43, 10, M0 nyugat, de az M9 Dombóvár-Szekszárd, M8 Kecskemét-Szolnok is nagyon fontos több tízezer embernek, és nemcsak a gyors eljutási idők miatt (a 13e ej/nap csak az egyik, bár kétségtelen fontos szempont). Igaz az itt felsorolt útszakaszok belátható időn belül megvalósulnak, a 31-re pedig tervek sincsenek, de az újraaszfaltozás egy kicsit gyorsítja majd a tempót. 2013 után pedig ennek kell következnie.
Eddig az Auchan mellet nem volt korlátozás, csak kifelé haladva az utána a bevásárló kp felől becsatlakozó sávtól (3 sávos rész) volt 100-as az M0 utánig, most akkor ott is lenne?
Én nem értem mit akarsz folyton ettől a 31-es úttól? :) Kiválóan, élvezetesen autózható Mende Sülysáp között 90 -el, csak 1 kanyarban kell kicsit lassítani.
Úgy tudom idén húznak rá egy aszfaltréteget a gyömrői bekötőtől Sülyig. Ennyi.
Az M5-ön 100-as korlátozást vezettek be mindkét oldalon a Nagykőrösi úttól egészen a lajosmizsei 142-es vasútvonal felüljárójáig. Ez kb. 12 km... Én megértem, hogy Ausztriában, Horvátországban a hegyvidéken, alagutakban seb. korlát van, de az alföldön, tök egyenes pályán ez csak szivatásnak tűnik. Tudom az indok a sűrű forgalom a két M0 között, de ha sokan vannak úgysem lehet 130-al menni, ha meg éppen kevesen, a 100 csak kiszúrás. Kiváncsi vagyok, ha kész lesz az M0 átkötés leveszik-e a táblákat? Van egy tippem...
Most csak a Bp felé tartó lehajtó ág van zárva, de ez hónapokig, mert a 3. képen látható leendő új híd az ap. másik oldalán lévő pillérjeit a régi lehajtó közepén kezdték építeni. Egyébként Jóval nagyobb lesz a beruházás, mint ami a kis térképen látszik, ugyanis a szélesítést a Jet kút után kezdik, ami a csp gy/e ágain folytatódva egészen a kapaszkodósávig fog tartani. Érdekes még, hogy a gödöllői vízválasztón egyik irányban sincs leállósáv a kapaszkodók mellett. Talán ez az egyetlen ilyen (Vmax=130) ap szakasz Magyarországon.
Hamarosan tervezik az M8 gyorsforgalmi út Kecskemét - Szolnok közötti szakaszát kihirdetésre került a tervező 2009. 06. 05.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. eredményt hirdetett az M8 gyorsforgalmi út Kecskemét (M5) - Szolnok (Abony elkerülő) közötti szakaszának tervezésére.
A kiírt tenderre három pályázat érkezett. A nyertes Utiber-Tura-terv Konzorcium tervezésében engedélyezési terv és megvalósíthatósági tanulmány fog készülni, a szerződéses összeg: 959.000.000,-Ft + Áfa. A konzorcium vezető tagja az Utiber Közúti Beruházó Kft., míg tagja a TURA-TERV Mérnökiroda Kft.
A tervezett M8 külterületi gyorsforgalmi út, autópálya. A szakasz hossza megközelítőleg 46 km (87+000-133+000 km sz.), a tervezési sebesség 130 km/h.
Újabb infók, - kevésbé a nyaralással kapcsolatos, de - még mindig Horvátország.
Az elmúlt hetekben, hónapokban újabb anyagok kerültek fel az állami horvát autópályatársaság honlapjára - egyelőre csak horvátul -, köztük a magyar határhoz közeli A4, A5, A12-A13 pályák legújabban épülő vagy kiépült http://www.hac.hr/brosure/index.html
Érdekesség, hogy a tavaly átadott új Mura hídról külön kiadvány van, amely kétnyelvű, és a horvát mellett a másik nyelv magyar! (Miközben legtöbb szomszédos országban az a gyakorlat, hogy a magyar vonatkozású témákról inkább hat nyelven feltüntetnek információt, de a magyar akkor sincs köztük.) Magyar anyanyelvi lektor ugyan nem látta, de ilyen helynevek szerepelnek benne, hogy Muraköz, Muracsány, Csáktornya, Varasd, Zágráb, ami külön öröm számunkra. Az igyekezet mindenképp megérdemel egy elismerést. Csak így tovább!
ez a zeset arra is jó példa, hogy milyen faszagányos a 3 sávos szakasz M6 csp-nál: még akkor sincs számottevő fennakadás, ha ekkora csatateret csinálnak...
tegnap iccaka egomról hazajövet átmentünk az ÉM0hídon, és meglepődve tapasztaltam, hogy díszki van világítva...
ez most csak pünkösdi királyság, vagy mégis maratt állandóra?
a 10esen már jártam párX, de utoljára jópár éve, már egész elfelejtettem, hogy mekkora 1 kalap szar, nem írigylem a sok szerencsétlent, aki arrafele tengeti életét...