Köszönöm a gyors választ, a jövő héten megbeszéljük hogy melyik nap alkalmas. Kedden jelentkezem, addig is mindenkinek kellemes Húsvéti ünnepeket kívánok.
Üdvözletem! Sajnálom hogy megint így kerülünk kapcsolatba:) Előszőr egy diagnosztikát kell csinálni légrugó rendszerben,lehetséges ok sok van.
Lehet kompresszor hiba sajnos ez a leghúzósabb,de ha szerencse akkor csak az egyik szintjeladó ment tönkre.Keressen meg ha érdekli egy átfogó diagnosztika.Üdv.
Jó estét Urak. Ma a pénznyelőm megint meglepett. Ő egy 525d E61. A légrugó nem működik egyik oldalon sem,szépen ül a hátulja. Mire számítsak ? Tud valaki válaszolni hogy mik lehetnek a hibák? köszi a választ előre is.
Sajnálom, hogy ilyen - számomra - érdekes dolgok nem derülnek ki a használatiból, pedig jó lenne tudni milyen innovációval van tele az autó. Viszont azt nem sikerült megtalálnom, hogy hol tudom megnézni milyen váltó van az én autómban. Meg tudnád mondani ez az infó hol található (adattábla)?
Hello a segitségedet szeretném kérni az e36 fórumról ismerlek.Szeretném felújítattni a felniimet sternspeiche 44 es e46 felni.Nem tudod a gyárban hogy csinálják olyan szépre?Szinterezés vagy festés?Esetlek mi lehet a RAL szám hogy eltalálják a színt.Homokfuvózás már megvan.Köszi ha tudsz valamit a témáról!!!
A 6HP sorozatú váltóknál ha a kocsi 5 másodpercnél tovább áll benyomott fékpedál mellett, az "A" kupplung státusza átbillen, ezzel leválasztva az alapjárati nyomatékterhelést a motorról. Gyakorlatilag egyenértékű egy "N" váltópozícióval. A Wandler kimenő része ilyenkor felpörög a váltótól "leválasztva".
Több emberkét megkérdeztem arról,hogy amikor állok pl a lámpánál,akkor ki kell e venni üresbe az automatát.Erről megoszlanak a vélemények amiket hallottam.De mivel ők sem hozzá értők,ezért kíváncsi vagyok a "mesterek":)véleményére is.
Ez mondjuk elég gáz, mert elzárják az utat azok elôl, akik beszélnek idegen nyelvet, és esetleg szeretnének valamivel több tudást magukra szedni. Még akkor is, ha nincs hosszútávú tervük az idegen nyelven tanult anyaggal, sosem hátrány, ha el tudja magyarázni a szerelô egy külföldi ügyfélnek, mi a gond.
Miket adnak ki egyébként magyarul, a SIP CDket lefordítják?
Ez azért lehet, mivel a BMW megteremtette a hátterét a Magyarországi oktatásnak. Ahogy a Merci vagy a Toyota is.A Mitsu importőre erre nem akart pénzt áldozni?
A vezérképviselet szervezi változó periodusonként általában amikor egy uj motor vagy uj Exx sorozat jelenik meg.Külföldön nincs lehetőség oktatásra menni kivéve az M-es tanfolyamra de az nagyon költséges.
Csoportmentességi tövény jogán élve bárki részt vehet gyári tanfolyamokon csak fizetnie kell érte. Amugy felétek biztos más a helyzet de itthon nagyon gyengék az oktatások.Sajnos.
Hülyék mindenhol vannak, a homlokzaton levô márkajel nem garancia arra, hogy pont ott nincsenek. Viszont aki semmiféle jogi viszonyban nem áll a BMWvel, az a büdös életben nem fogja kiszopni a kisujjából, hogy melyik coding flag-et kell átbillenteni hogy ne sípoljon a biztonsági öv, hogyan kell utólag BT kihangosítót berakni, volt-e visszahívás / ismert hiba az adott autóra, hogyan kell flashelni, és még reggelig sorolhatnám. A mai luxusautókat nem lehet kalapáccsal javítani, egyre nagyobb szerepet kap a folyamatos továbbképzés - de a tudáshoz csak azok férnek hozzá, akik kicsengették a belépôjegyet.
Azért vannak olyan márkafüggetlen szakszervizek akik zavarba tudnák hozni jópár márkaszervizes kollegájukat.Itthon eléggé felhigult a márkaszervizek tudásszintje sajnos ennek több oka is van,persze vannak szakemberek is ott tisztelet a kivételnek.
En miutan atvagtak az atvizsgalasnal, megfogadtam sose megyek vele markaszervizbe (enyem mar nem garis).
Van ezzel néhány apró szopó. A nem márkaszerviz nem tud programozni, vezérlôegységeket diagnosztizálni, és semmiféle típusspecifikus képzésben nem részesült. A másik, hogy az ismert hibákat ingyen, vagy minimum a költségek egy részének átvállalásával javítják a márkaszervizek. Pont ebben a topikban, nem is túl régen volt téma, hogy valakinek kiégette a bôrülését és a kabátját az ülésfûtés. Maszi utánanézett alvázszám alapján, és kiderült, hogy ezt bizony ingyen javították volna, ha tetszettek volna elhordani az autót inspekcióra.
Inkább keress magadnak egy olyan márkaszervizt, akikben megbízol, minthogy szétkendácsoltasd az autódat.
Ki kell venni az egyik kerékanya csavart és forgatva a kereket fogsz találni egy lyukat ahol egy vékony csavarhúzoval benyulva tudsz állítani az automata részén. Probáld egyformára a kettőt amikor behúzod 2 kattra pl. Ha precíz vagy akkor utánna fékpadon rámérsz fékhatásra.Üdv.
Igazabol elkovettem azt a hibat, hogy sorozes elott nem kapcsoltam ki a gepet. Azt mikor hazaestem hat bamul az arcomba a forum, csak irok mar valamit :D De szerencsere leesett, hogy ilyet nem illik, meg volt mar belole vita. Szoval jah. A lenyege annyi lett volna, hogy aki fabetetet rendel ezekbe a kocsikba kinyomnam annak kinyomnam a szemet :-) De ez szubjektiv, de a fa annyira nem illik ezekbe a kocsikba, hogy 2 E91-et emiatt nem vettem meg. Csak leirtam basszus :D
Szeretném megkérdezni, hogy a kézifék beállításnak mi a munka menete? Kicsit "fent fog.. és ha be tudnám állítani,hogy csak 3-4 kattanásig kelljen húzni az jó (jobb) lenne!
Ezek azok a dolgok, amiket mar vegre meg kene tanulniuk a magyar embereknek. Sirnak rinak, de kozben b@sznak dolgozni rendesen, csak peldaloznak, hogy Nemetorszagban mennyivel tobbet keres a szerelo ugyanezzel a munkaval. Azt persze elfelejtik, hogy ott ha premium kocsit vasarolsz akkor premium kiszolgalast is kapsz. Bar en felek, hogy sok foganatja nem lesz a dolognak, en is vegigjartam mar egy ilyen utat (teljesen mas temaban) es kb le se szartak :-( De NE LEGYEN igazam :D
Mindenképpen írj a vezérképviseletnek. Szorítkozz a tényekre, majd a legvégén közöld, hogy neked, a hûséges vásárlónak megrendült a bizalmad az Assist szolgáltásban és a Szinva Motorsban egyaránt, és kérd meg ôket szépen, magyarázzák el, hogy miért kéne a jövôben is ôket választanod.
Azt is elmesélheted nekik, hogy annál is inkább megdöbbentô és felháborító számodra az eset, mivel az ismerôseidtôl tudod, hogy Németország bármely pontjára tipikusan 45 perc alatt kiér a szervizmobil, míg téged 2 óra leforgása alatt mindössze egy telefonhívásra méltattak. Tudakold meg azt is, hogy vajon a kedves diszpécser részesült-e megfelelô képzésben, és ugyan mi tartott neki 2 óráig.
Mit vartal? :D Majd nekiallnak szerelni? Ahhh, akkor dolgozni is kell! Rendelj ujat (ugyse fogsz)! En miutan atvagtak az atvizsgalasnal, megfogadtam sose megyek vele markaszervizbe (enyem mar nem garis). Sajnos ez magyarorszag (direkt kis "m") 2009-ben. Meg mindig nem fogjak fel, hogy amikor szolgaltatsz akkor az ugyfelekbol elsz. Viva revolutione! :D (vagymi)
3x irtam at mit akarok ide irni, de visszaolvasva mind serto volt. Megserteni nem akartalak, es eleg szubjektiv a dolog, szoval csak egy szo: fabetet. :D
Ma az X3-asunkkal kaptunk egy defektet. Miskolctól 10 km-re. Egy baszott nagy csavar állt ki a gumiból. Felhívtuk a MISKOLCI SZINVA MOTORS BMW szalon és szervízt, hogy mit tegyünk!!??
Azt mondták guruljunk be. No ezt a kb 15 km-es távot megtettük lassan, egyszer meg kellett állni "ráfújni".
Begurultunk a szervízbe, ahol fél óra várakozás (mert a szervízfelvevő politizált egy iqnullával) után megnézte az autónkat és azt mondta, nem tudja most vállalni, mert nincs szabad emelőjük, és egyébként is a futófelület nem javítható! Rendeljünk gumit párba. Még a pótkereket sem voltak hajlandóak feltenni!!!
Felháborodva eljöttünk, és felhívtuk a BMW assistance szolgálatot, ahol visszahívást ígértek. 2 óra múlva hívtak, hogy a legközelebbi szervíz Debrecenben van, ezt tudja javasolni!! 100 km!!! NORMÁLIS??? 2 óra gondolkodás után!!
Bementünk a miskolci Schnell servicébe, ahol azonnal megjavították 4.500 pénzért!
Ennyit a miskolci szakszervízről!! (jelzem náluk vettem novemberben 500.000 -ért a téli szettet)
Semmi különös tavasszal érdemes egyszer zsírsprayvel kicsit megzsírozni mechanikát persze hogy ne legyen a tetőkárpit mocskos meg gumiápolóval körbe a kédert.
Akkor ezen felbuzdulva kerlek adj tanacsokat, hogy ne kelljen uj panorama tetoablakot vennem a kozeljovoben. Mire figyeljek, milyen gyakran es hogy van a karbantartasa? Milyen kenoanyagot hasznaljak a gumiknal ill. a mechanikanal? A cucc egy E91-ben van...
Az RDCnél minden kerékben elemes szenzorok vannak a szelepnél, és egyenként látod a keréknyomást. Az RPA csak a defektet jelzi. Állítsd be a nyomást a kerekeken gyári értékre, reseteld az RPAt, és nem kéne hogy utána jelezzen.
Tegnap történt,hogy jöttem hazafelé,és egyszer csak kiírta,hogy defektem van.Megnéztem,semmi. Gondoltam lassabb a szivárgás,és pár perc után ismét megnéztem,semmi. Gondoltam,ha defektem van,akkor ma reggelre tuti leereszt.Semmi.Elmentem megnéztem a nyomást,jó. Átmentem egy huppanón,és utána vettem észre,hogy jelzett.Arra tudok gondolni,hogy akkor kapott egy nagyobb ütést talán????
RDC kiírja, RPA nem. De ha a következô kúton ellenôrzöd a nyomást a kerekekben, elég hamar ki fog derülni :) Ja és ha gumit cserélsz, vagy nyomást korrigálsz, illik újra inicializálni.
Érdekelne,ha defektet kapok,akkor azt is kiírja hogy melyik kerék a ludas?Vagy csak azt hogy defektem van és kész. Ha rendes defekt azt persze egyből észre veszi az ember,de ha csak valami lassú szivárgás akkor kereshetem:)
Nálam legutóbb olyan volt, hogy az E61 tetôablakát az istennek sem lehetett becsukni, ha elérte a végpontot, bukóra tette magát, nagy nehezen kézzel lehetett visszatrükközni vízszintes állapotba. Inicializálás után észhez tért.
Panorámatető jó dolog ameddig működik aztán egy rémálom (nyitva marad,visszacsuk,recseg,nem nyit) általában a mechanika rész (orsó nem viszi a üvegtartó konzolokat) hibásodik meg és ilyenkor megszorul. Sok apró dolog van benne ami tönkre tud menni mindennapos használat mellett. Legtöbbször Clubman Mininél van probléma de volt már példa E70-ben is cserére.
Pl múltkor egy felpattanó kő miatt üvegszilánkok kerültek az orsó részhez és ezek egyből tönkretették.(E61) Ezzel még nem is lenne probléma csakhát azok a részek nem kaphatóak pótalkatrészként hozzá,amugy szerelhető lenne.Uj ára horrorisztikus.
Üveg is tud nyöszörögni azon egy beállítás segíthet szilikonozni nem nagyon jó gumikédernek.Én amire gondolok az az a spoiler ami kibukik amikor hátramegy az üveg és kibukik.Ezen kell ilyen állapotban kézzel kifele feszíteni nem lesz baja ha ésszel csinálod.Ezután zárt üvegnél jobban neki feszül.Esetek 80%ában ez szokott zörögni limuzinoknál.Panorámatető soha nem kellene annyi baj van velük.Üdv.
én magára az üvegre gondoltam. Vagyis szerintem az nyöszöröghet, nem? A beltéri takaró elem ha hátra van húzva akkor hallatszik. Ja és limuzin az autó, tehát nem panorámatetőről van szó.
Meg kellene vizsgálni jobban a tetőt,hogy a bizonytalan működést a mechanika hibája okozza vagy valamelyik motor működése. (hátsó szekció motorja pl) azonban ha az inicializálás nem segít és a mechanika adja meg magát sajnos az óriási összeg és nem javítható.(400.000Ft) Sajnos általában a mechanika vezetősín részei mennek tönkre és nincs hozzá pótalkatrész.Üdv.
Van erre valami gyári vegyszer, asszem Anti-Knarzmittel a neve, már ha a beltéri takaróelem nyöszörgésére gondolsz. A topikba irogató szervizes srácok garantáltan tudni fogják, és azt is, hogy hova kell kenni.
van valami megoldás a napfénytető nyöszörgésének orvoslására? Elhúzott "takaró"-val hallatszik, rossz úton, becsukott állapotban. Ha ki van billentve semmi zaj sincs.
Egy Touringom van, panoráma tetővel. A tetőnyitás-zárás nagyon bizonytalanul működött, mígnem legutóbb már be sem tudtam csukni, a hátsó szekció meg sem mozdult. A gépkönyv szerint a tető kézzel is csukható, megpróbáltam, de megmozdítani sem tudtam a villanymotort. Végül elvittem szerelőhöz (nem BMW szakszervíz), a komputer nem mutatott hibát. Szétszedték, valahogy lecsukták, de megcsinálni nem tudták, kikötötték a kapcsolót.
Általános átvizsgálás 60.000km vagy 2 év.Alkatrész cserét nem igényel csak felülvizsgálatot.Várd meg olajcserét és egyben csináltatsd meg akkor ugyis emelőre kerül az autó.Üdv.
Nékem meg olyan kérdésem lenne, hogy Vehicle Check riadót fújt a fed. komp. (1300 km múlva), de még 12e km van az olajcseréig. Akkor most mit tegyek, mennyek előtte vagy ráérek? Mit takar a vehicle check BTW?
Van 2db 245/40R18-as Dunlop gumim kb 60-70%-os állapotban. Kidobni nem akarom, de ha tudok segíteni valakinek vele, akkor szívesen oda adnám. Budapesten átvehető.
viszont autópályán 130 km/h 6,6 litert ír városban valszínű, h ennyi a fogyasztás (majd lemérem pontosan), mert az üzemanyag mutató már jócskán megindul.. mi lehet a gond esetleg?
14,5 liter az nagyon sok,annyivel elmegy egy X6 35d is bőven. Sztem érdemes lenne egy teli tank-1000km teli tankot menned hogy valóban mennyit fogyaszt,ha így is ennyi akkor vmi bajság van....Üdv.
sziasztok, nem rég vettem 2006-os 525d és városi fogyasztásra (Bp) mértem 14,5 litert.teljesen normális közlekedés mellett. ez létezik? Nektek tapasztalat? előre is köszi
Szevasz.Sajnos meg kell majd bontanod a tankot mivel az előtápszivattyú kisnyomású kör egy jat szelepes rendszer így ha Te feltápolod az AC pumpát akkor csak a jobb oldali részből fogja kinyomni a gázolajat ha nem jár a motor.Mindkét tankfedelet le kell venned és kitakarítani a tankot rendesen.Elvileg túl szokta élni legjobban injektorok szenvedik el.Most azért jár egyenetlenül sztem (jobbik esetben) mivel az injektorok szeleptűi benzin hatására kicsit szorulnak így nem tudja megfelelően szabályozni a mennyiséget.Üzemanyag szűrőt mindenképpen cserélj.
És egy kérdésem lenne: Egy kliensem véletlenül 10 l benzint tankolt 10 liter diesel mellé a 320d (e90)-be. A baj az hogy csak késöbb hívott fel, és ment vele előtte egyszer 2 km-t, utána meg még legalább 3km-t.
Most trélerrel hozzák hozzám, az autó amúgy még járóképes, kicsit dadog. Azonkívül, hogy kivezérlem, és kiüritem a tankot (ezt gondolom DIS-el meg lehet csinálni), van még vmi, amit érdemes, hogy ne legyen nagyobb kárja ? van vmi amit ellenőrizni kéne ?
Ha lehet írjátok meg, milyen következményei lehetnek ennek neki most, és a távolabbi jövőben ? Gondolom a nagynyomású pumpának, és az injektoroknak ártott leginkább.
Örülök hogy megoldódott a probléma,ezek a dízel injektorok már precízebbek annál hogy fogóval álljunk neki szétszedni,a szakszerűtlen javítás kárt okoz!!!
Mivel csak 4-es szettben (2 lökős, 2 küszöb) tudtam bontottan lökhárítót venni, így most van eladó ezüst M-es küszöb és M-es hátsó lökhárító (pdc, vonóhorog)! Ha esetleg valakit érdekel?!
mindenkinek nagyon köszönöm a segítséget, viszem pécsre schneiderékhez cserére, meg mást is meg kell csináltatnom rajta. De mégegyszer köszönet a tanácsért.
Halkan kérdezem, hogy miért kell egy akkucsere miatt szoftvereket buherálni meg regisztrálni energimenedzsmentben???? Mikor levettem az akksit, ott van negatív meg pozitív, mit tud még ez az akksi amiért csak gyári kell neki. A BMW-nek az exide és a varta szállít, gondolom globalizált világunkban ez azt jelenti, hogy BMW-re matricázzák /+1 euróért/ az akksit, és eladják 2-szer annyiért az egy szalagon készült varta és exide társaihoz képést dettó ugyanazt.
Van cradle és antenna nélküli gyári basic BT kit, csak a középkonzolt meg a kesztyûtartót kell szétkapni hozzá. De ahogy Steef is írta, ha szakember szedi szét, olyan lesz, mitnha gyárilag lenne benne.
sziasztok, SOS segítség kellene. Nemrég került hozzám egy 525D és úgy fest az akku megadta magát. Sajnos nincs napi használatban, ezért lemerült, teljesen feltölteni pedig nem lehet, pedig az akku kereskedő mindent megtett érte. A terhelést nem bírja. Ok új akku, de keringenek mendemondák, hogy csak gyárit stb stb... Van ezzel kapcsolatban valakinek információja. Előre is sok köszönet.
Lenne pár kérdésem egy 2007-es, faceliftes 520D kapcsán:
1. Szeretnék bele rakatni bluetooth-os telefon-t. Lehetőleg gyárit, iDrive-val integráltat. Honnan lehet azt megtudni, hogy ehhez mennyire kell szétkapni a kocsit (mikrofon, antenna, modul behejezése stb)? Az extralistát nézve nem szerepel rajta ez a szó, hogy bluetooth, meg a telefon sem? Ettől még van rá esély, hogy elő van készítve? Töltés meg a cradle dolog nem izgat! A gyári kihangosító SAP-os, vagy a cradle nélkül a telefon saját antennát használ?
2. Jól sejtem ugye, hogy a buisiness navi-hoz nincsen magyar térkép, így akik a neten hirdetnek ilyet, azok valamelyik másik változathoz kínálják azt?! Leszedtem a 2009/1-et, meg a 2007/1-et is. Az előbbi megy, de abban a leírás alapján sincsen magyar térkép, a 2007-est még nem írtam ki, de láttam, olyan forrást, miszerint abban lehet, hogy van. Erről valaki tudna felvilágosítást adni? Leszedtem a Navteq EasternEU térképét is. Kiírtam egy CD-re, de nem eszi meg a navim - gondolom, hogy nem a CD-vel van a baj (tehát nem csak DVD-t eszik), de azért gondoltam megkérdezem ezt is. Nem lehet a 2009/1-re rámásolni a Navteq CD-ről a térképet? Mert még ez merült fel bennem...
3. Lassan fékbetétet kell cserélni a kocsiban. Elsőt. Ezt márkaszervizbe kell megtennem, ha a garanciát meg akarom őrizni, vagy vihetem máshova is? Van valami tutti hely, ahol ilyesmit normál árban megcsinálnak és tudjátok ajánlani (Bp és környéke)?
Nem mert akku töltöttségi szint erősen függ a használati módtól.Pl egy állófűtéses autónál rövid használatú távok erősen igénybe veszik az energia tartalékot.
Véleményem szerint ha BMW autókhoz méltó igényességel járunk el (patentok megújítása,gyári bandázs szalag,igényes forrasztás) akkor bármikor elvégezhető bármelyik retrofit dolog beépítése,ugy hogy nem tudsz különbséget tenni.
Nem kell túlzottan szétkapni a kocsit, hátsó PDCnél tipikusan csak a hátsó szoknyát + csomagtérburkolatot. A legegyszerûbb és legnépszerûbb retrofitek egyike.
Én ilyet sosem mondtam. Lehet, hogy neki fogok tolatni valaminek, sőt, ha sokévet élek és vezetek, akkor valószínűleg. Ha így lesz, megérdemlem, úgy kell nekem, béna voltam, és miért nem szereltem be PDC-t.
Arról volt eredetileg szó, hogy mindhárom érintett extra berakható utólag. Ami igaz is.
De ÉN nem kapnám szét a kocsit PDC-ért. Ha gyárilag benne van, jó. Ennyi.
Készséggel elhiszem, hogy veled sosem történhet meg, hogy nekitolatsz valaminek. Az autóvezetôk maradék 99%-a viszont már nem ennyire biztos ebben - a PDC nekik készül.
1. sosem volt PDC-m 2. E39-em van, szerintem ebből kitűnően lehet látni hátra is 3. sok extrát beszereltem utólag (pl tempomat), a PDC fel sem merült, ezért én nem dönteném szét a fél autót 4. sosem tolattam még neki semminek, nem azért mert röntgen szemem van, hanem mert óvatos vagyok, inkább kiszállok és megnézem, ill. ld. 2 pont 5. totalcart nem olvasok, mert szar 6. "a nőknek jó"-t visszavonom, ez sértő volt elnézést kérek.
Használni kell a PDC-t két évig és utána kell nyilatkozni róla! Amikor vettem az autómat nem volt cél,hogy legyen benne,de szerencsére benne volt. Neha ha megyek a feleségem autójával, elfelejtek alaposan nézelődni-úgyis csipog ha akadály van de soha nem csipog,mert mert nincs benne-ilyenkor érzem hiányát
Minden fórumon vannak röntgenszemû emberek. Én ezeket legszívesebben beültetném egy X6osba, aztán meséljék el, milyen a panoráma hátrafelé :)
Arról nem beszélve, hogy hiába valaki a parkolók ördöge, egyszer kelljen tök ismeretlen helyen parkolni, ahol pl a D-oszlop mögött egy közlekedési tábla vékony oszlopa sunyít.
ez nőknek lehet, hogy hasznos, de én azt szeretném tudni, hogy 10 vagy 20 centi van...
Ez egy népszerû ökörség, ami rendszeresen azoknak a szájából hangzik el, akiknek még sosem volt PDCjük. Fogadjunk a TotalCar-on olvastad :)
Egyrészt, a Bazsa által is említett 30 centi az az átlag pógár átlag reakcióideje, amikor 3-4 km/h-val tolat. Másrészt, a PDCnek sosem volt célja a 0 cm, mert ha koppra beparkolod úgy a mögötted lévôt, hogy nem tud kijárni, baromi ideges lesz.
És vannak alacsony tárgyak, amit észre sem vennél, de a PDC megment egy festéstől!!
Ilyenkor mindenki király, meg nagyon jól vezet, (jelzem millió km mögöttem, és jó vezetőnek tartom magam és mások is), de egy magas patka, kiálló tárgy amit nem látsz az autóból, okozhat kellemetlenséget!! És akkor már nem vagy olyan király!
Megnézetem mindenképpen,mivel nem akarok sehol ott maradni. De azóta nem produkálta ezt a jelenséget. Gondolom,ha az aksim gyenge lenne,akkor ezt mindig ki írná ,nem?? Vagy nem feltétlenül??
Vezetôoldali alsó sarokban szokott lenni cikkszám a BMW logo alatt. Ha alvázszám alapján rendelték, nem lehet baj, de ha szeretnél megnyugodni, írd majd be ide a cikkszámot :)
ozaftp.is: koszi! van esetleg valami felismerheto jele annak, hogy melyik kerul az autoba? eldugott szam, valami? Bar nem feltetelezem, hogy atvernenek, de azert kivancsi vagyok... Koszi!
BMW diagnosztikai műszerrel ki lehet olvasni több napra visszamenőleg hogy alakult a jármű energia felhasználása (energia diagnózis) a nyugalmi áramfelvételek érdekesek itt elsősorban,akku töltöttségi szintet napról napra,állásidőket. Ha nincs semmi utólagos műholdas rendszer az autódban akkor nem lehet 80mAh nagyobb áramfelvételed nyugalmiban. Azonban az is lehet hogy az akksidat már nem képes az autó a megfelelő töltöttségi szintre hozni (90% felett már nehéz) és ezért van ez a tünet amit egy akksi csere orvosol csak.Üdv.
Nyugodtan mehetsz tovább az akksid lemerült egy olyan feszültségszintre amit már jelez,ennek több oka lehet ha időd engedi vizsgáltatsd meg hozzáértővel.Üdv.
Sziasztok. Ma reggel induláskor ezt az üzit kaptam. HIGH RATE OF BATTERY. És egy autó ikon,amit egy emelő felemel. Van valami ötlet? Mehetek az autóval? Köszi. Krisztián
Na igen, szépen fel volt extrázva :D :D legalább mindent kipróbálhattam, amit ma a BMW nyujthat.Megmondom őszintén a legjobbak az első, és a Rückfahr kamera, meg a komfort ülések voltak, és az egész autó olyan lágy utazó autó. Cruise-olni baromi jó benne. Ez a sok kapcsolgatás a Comfort-Normal-Sport mód között őszinte leszek, nyomtam keményen, mentem lightosan, mentünk jó úton, és borzasztón is, a kormány és DSC reakciókon kívül én a futóműben szinte semmi változást nem éreztem, bárhova raktam. Márpedig ha a gátlók darabja 800 Euro, a felár istentudja mennyi, akkor azért várnék vmit.
El tudnék menni vele pár ezer km-t fáradság nélkül, az viszont fix. Ok hogy nagy a súly, de pl.: ebben a kasztniban nem győzött meg ez a TwinTurbo motor. és az 5.2es 0-100at sem hiszem. Szó se róla, megy mint a szemét, de vhogy mégis. A fékek iszonyatok, a felhasznált anyagok, a halomnyi extra és az összerakási minőség mármár hihetetlen szintet súrolják. Tényleg érezni azt, hogy Flagship autó. Más kérdés, hogy én ilyet akkor vennék csak amikor az ára a mostani E65 750i-k szintjén van (35-40-50 ezer Euro), csak akkor viszont ennyi extrával folyton fosnék mi döglik meg, magam tudom mit költenek rá a klienseim ezekre.
De hogy csak lágyan utazni ma nem nagyon van ennél jobb autó, (max S klasse amit még nem próbáltam, vagy pedig Rolls Royce :P ) azt garantálom bárkinek. Legfeljebb egy fullos E65 :D
X3 ha ennyire meztelen, a hátsó PDCt javallanám erôsen, mert hülyét kapsz ha városban kell parkolni. Nem kell kicsengetned az 500 eurót a lökhárítós négyszenzoros Satz-ra, van kb 200ért kétszenzoros, rendszámtáblatartóba integrált változat. Szintén nem kell programozni, berakása móricka-szintû.
Navit a hülye is be tudja rakni, 45 perc alatt megvan, és még csak programozni sem kell. Elég olcsó, 250-300 EUR körül. Küldtem valamit. Ja és ugyanazt a magyar térképanyagot is ráteheted, ami az iGo alatt van (legálisan, de nem hivatalosan).
Egyébként ha a fapad rádió mellé szeretnél olcsón navit az X3adba, már ahhoz is lehet kapni a BMW Portable navikat egy ideje. Mûszerfalba integrált cradle és antenna, semmi lengedezô biszbasz kábel meg tapadókorong.
Ugyanannyi bontással jár, mint bárhol máshol: rádió a középkonzolban lakik, az ULF meg a csomagtartóban (X3 esetén a BT antenna a C-oszlopra megy), össze kell kötni ôket. Meg persze a mikrofont kell bekábelezni. Ejectbox és cápauszony itt is elhagyható*, ha komolyan érdekel a dolog, összeállítok egy alkatrészlistát, aztán kideríted, hogy mi, hol, mennyi.
*: Párosításhoz itt az ejectboxon levô PTT-gombot kell nyomva tartani, de asszem a multifunkciós kormányon levô PTT is megteszi. Ez nem 100%, ki kéne próbálni.
Zárt Klappe-nél csak az egyik szívószelepen történik a henger feltöltése. Ezáltal teljesen más örvénylést kialakítva az égéstérben, Teljes terhelési állapotban természetesen kinyit, így a henger mindkét szívószelepen át töltődik.
azt szeretném megkérdezni, hogy flapnis szívósor tisztitást mivel/ hogyan szoktátok csinálni, van vmi anyag, vagy csak amit lehet csavarhúzóval, ronygal stb-vel kivenni, és kész?
És el tudja vki esetleg mondani, hogy pontosan miért jó ez az egész flapni, miben segíti a motort ? és a felső és az alsó ( nem flapnis, és a flapnis ) bekötő pont ugyanoda megy, csak más hosszon és ezzel variál vmit?
Bazsa525d: szinten zenesz :( nekem tegnap sikerult kovet kapni, hetfon javitjak, azt allitjak vagy 4-5 oras tortura, szoval reggel viszem-este hozhatom az autot. Remelem van annyi eszuk, hogy megnezik milyen uveg volt benne es ugyanolyat tesznek bele - a HUD miatt mar szoltam, hogy nehogy valami "mezeit" rendeljenek. Van egyebkent a HUD-os uvegbol is tobbfele varians? csikos/nemcsikos/klima... ?
Igazad van Maszi bocs.Ez még E46-os szindróma,még le lehet venni csak kis tartó pöcköket kell kiakasztani,Nekem E70 ugrott be ott már uj kell mindig.Üdv.
köszi a választ! Sajnos én is erre gyanakodtam de nem gonddoltam volna egy izzó csere is gondot jelent a A1 BMW-nek. Remélem elismerik hogy ők a hibásak.
A régi esőszenzort kell áttenni az új üvegre, amin az optikai test gyárilag fel van ragasztva. (feltéve ha jó üveget rendelnek) Ezután inicializálni kell és kész.
Nálam aktívhabbal nyomták tel, vártak 2-3 percet majd gőzborotva. Viszont vigyázni kell, hogy a magasfényű shadow-line-ra ne kerüljön, mert foltos lesz.
Ez egy 'aktív hab" nevezetü dolog.Holnap írok márkát.(nem Én vagyok a mosós:) A külső mosásra is ezt használjuk.Nem kell tulbonyolitani ezt, csak a por miatt mosunk.Ezek a motorok ritkán olajosak.
Említetted még jómúltkor, hogy szoktatok motormosást csinálni. Milyen vegyszert használtok ehhez? A 83 12 0 026 958 sz. Motor- und Kaltreiniger-rel lefújjátok, és leöblítitek?
Nem kell kiszerelni a dobbetétet sem, ha kicsi a kezed akkor semmit ha nem annyira akkor a zárhidat max.A halogén szúrófény izzót viszont ki kell venni.
Nem hinném hogy ez a remegés csatlakozó hiba lenne,lehet nem is függ össze a helyzetjelző izzó javításoddal csak belementél egy kátyúba és picit kilazult a vetítőlencse projektor rész a lámpában.
Nekem volt cserélve szélvédô az E46ban, ugyanezen okból, olyan lett mint az eredeti, szintén márkaszerviz csinálta. Arra is figyelj, hogy milyen van benn neked most (zöldcsíkos/szürkecsíkos/klímakomfort), nehogy rosszat rendeljenek (ha egy adott változathoz szokott az ember, szokatlan a sima). Ha mezei van bent, lehet hogy ez jó alkalom lenne egy zöldcsíkos berakására, csak minimálisan drágább a simánál. Kérdezz rá, Grünkeil-Frontscheibe néven fut a katalógusban, esôszenzoros változata is van.
Mechenikus munkához még akár jók is lehetnek, de hogy az elektronikához nagyon sötétek voltak, az tuti. Na meg németül se tudnak, ami eléggé elszomorító egy német autómárka hivatalos szervizében...
Joe E61. Vmi nagyot hibázhattak amikor elvégezték a helyzetjelző cserét.A xenon projektor részéhez ilyenkor nem is kell és szabad hozzányúlni,illetve még a lámpát sem szükséges kivenni E6x-nél.Sztem keresd fel őket ezzel a problémával ameddig még friss a dolog.Üdv.
Szia.Ne aggódj egy kis igényeséggel gyári szinten lehet elvégezni egy szélvédőcserét.Arra figyelj hogy az eső/fényérzékelőt cseréljék ki (ezt megjegyzi alkatrészkatalógus is hogy kell RLS) és ezt hozzá kell kódolni majd az autótokhoz
Régit nem lehet átteni mert a szenzor ragasztott felülete egyszer használatos!!!!!
Teljesen magam alatt vagyok Az X3-al kaptunk egy követ, szó szerint kilyukadt a szélvédő.
Holnap cseréli a debreceni Magisz BMW szervíz.
Nekem amikor az audiban cserélték, utána ezeket tapasztaltam:
- zörgött a műszerfal
- remegett a tükör (újra ragasztották, de utána is), elhomályosodott minden benne
Egyébként is félek, hogy sosem lesz olyan mint a gyári illesztés. Szerintetek ki tudják egyátalán úgy cserélni, hogy ne karcolják össze a fényezést, és ne sérüljön az A oszlop és a légzsák?
Nem rég cseréltek első helyzet jelző izzót és azóta alapjáraton remeg a fényszoróm illetve bekapcsoláskor nem egyszerre állítodík be a két fényszoró. Adaptive a fényszoróm. Mi lehet szerintetek a gond?
Eladó 1db eredeti Ac-Schnitzer Contol Module BMW e60-e61 530d-hez. A box csakis a 218 lovas részecskeszűrővel szerelt 3.0d motorhoz használható. Beszerelés után a teljesítmény 253le-re, a nyomaték 550 Nm-re nő.
A box eredeti Ac-Schnitzer, új ára 2000 Eur felett.
99.000 Ft-t szeretnék érte kapni, esetleg e46, e60 alkatrészek cserébe érdekelnek.
sziasztok, tapasztalt már vki olyat, h városban erőteljesebb használat után, újabb induláskor pl piros lámpa, (amíg a turbo nem hül vissza) fémes, levegős, süvítős hangja van a turbonak, ami kissé elnyomja a motor hangját is. (ezt más nem hallaná csak, aki folyamatosan használja a kocsit.) gyengébb nem lesz, semmi gond vele, csak zavaró, h más a motor hangja. miután visszahült, minden a régi. ez esetleg a turbo meghalását jelezheti előre?
Véleményem szerint mire már elkezdenek széthullani, addigra lesz ember aki megjavítsa. VW-nál sokkal régebb óta van DSG, eddig nem igazán hallottam felőle problémát. Ha nem is örök élet minden alkatrész, de az autó legnagyobb ellensége maga a tulaj...
Bár engem ez a dupla kuplungos váltóval kapcsolatban azért izgat, mert mondjuk egy sima váltót kellő szakértelemmel szétszedsz, de egy DKG-t azért nem hiszem hogy célszerszámok nélkül egy kis műhelyben szét lehet dobni, minden nemű leírás nélkül.
Meg igazából technikailag gondolkodom hogy mi lesz a sorsa ezeknek, elvégre aki ilyet vesz, valszin gyorsulgat vele, keményebben használja, stb. És utána ha elkezd csúszni, akkor 8000 euró, vagy inkább eladni az egész autót ?! :D Mert a BMw valszin AT (austausch) kicseréli munkadíjastul 8800 Euroért, elviszik, és az alaktrészek jó részét, és a tárcsát felújítva, kész is az új váltó... Igazából azért foglalkoztat, mert a következő "családi" autóba gondolkodom ilyenen, meg a klienseknek is jó lenne tudni vmit mondani róla, de elég nagy a homály velük kapcsolatban.... :(
Nekem volt E36 M3 3.2-es hatsebességes váltóval problémán, ETK szerint csak egyben rendelhető, szemben a korabeli kisebb váltókkal. A gyártó (Getrag, ha jól emlékszem) a BMW-hez irányított vissza, van nekik egy speciális divíziójuk, ahonnan lehet olyan alkatrészt is rendelni, ami az ETK-ban nincs. VT-T1 vagy valami hasonló. A magyar márkakereskedők, importőr nem is hallott róla, írtam a BMW.de -re, ők javasolták a márkakereskedőiket, mert közvetlenül nem szolgálnak ki kiskerbe. Mivel köv. héten mentem arra, a Nurnbergi kereskedőnek küldtem egy emailt, a raktár és az alkatrész nevével, ill. az alkatrészen olvasható azonosítóval, egy hét alatt megjött az alkatrész. A magyar BMW, ill a Wallis szerint az az osztály nem is létezik:))) az alkatrész sem..
Szia, ha megkérdeznéd, azt nagyon megköszönném. Csak gondolom, hogy talán Web-esen is elérhető.
A DKG meg azért más, mert ugye a kuplung hasonlóan kopó alkatrész, mint a kézisekben, de mégsem cserélhető, az ETK szerint. Vagy az is lehet, hogy sose (vagyis az autó élettartalma alatt 3-400 ezer km) kopik el, bár azon csodálkoznék.
Hivatalosan tudomásom szerint sosem létezett váltófelújítási lehetôség, csak váltót lehet kompletten kapni. A váltók beszállítóinál lehet hogy több sikerrel jársz (Getrag, ZF, stb).
Szia. Az ASAP hozzáférésről lövésem sincs, de meg tudom Neked kérdezni a jövő héten. Az uj TIS-t az ISID-ekről használjuk,az ISIS-ről jön.Gondolom egy kliens gépről is hozzáférhető. A Web-en nem is kerestem, Janiék talán tudják.
Sziasztok, egy olyan kérdésem lenne a DKG váltóval kapcsolatban, hogy ahogy nézem, az M3, és a 335i-nél rendelhető ugyanaz a váltó,csak az M-es Drivelogic-os. Ez miben jelent különbséget, csak szoftver?
És az ETK szerint nincs benne kuplung cserére lehetőség, hanem egybe váltó, 8000 Euróért. Gondolom hogy okosan ki van találva a szerkezet, olajban úszik, hűtve van, és a többi, de lássuk be, kopnia biztos kell, hiszen ez a működési elve egy tengelykapcsolónak. Magyarul ha késöbb az ember vesz egy DKG-s autót mondjuk 150-200.000 km-el, akkor jó eséllyel pályázik egy ilyen 8000 Euros cserére ?
Másik kérdésem: Van rá mód hogy legálisan az ember ASAP hozzáféréshez jusson, és ha igen, kb. mik a költségei ? azon belül működik az új WEBTIS, vagy az csak ISTA-n belül, ISIS-en futtatva érhető el ? Vagy esetleg az ISTA diag, és mérő rész nélkül bármin elfut, vagy hardver specifikus (ISIS szerver)?
volt valakinek olyan tapasztalata, hogy néha a telefonom (prof) a neveket hiányosan tölti le. Komplett kezdőbetűk kimaradnak pl. C, D, T stb. mindig más. Szerencsére csak ritkán csinálja. Még valami: nekem voda autós társkártyám van. Úgy jól ki van találva szerintem mint szolgáltatás, de néha eltelik 5-10 perc amire indítás után feljelentkezik a rendszerbe és kiteszi a kijelzőre a jelet.
Akkor jól gondoltam. Egy átlag ügyfélnek elvileg fogalma sem lehet róla, mikor gyártották az autóját, lehet, hogy 2 hónapot állt a kereskedônél.
A dolog háttere az, hogy behalt a második vezérmûtengely Hall-szenzora is (ismert hiba), és egy kedves úriember megbpróbált rámsózni egy 300 eurós garanciahosszabítást. Mondtam neki, felejtse el, még garis az autó. Hétfôn megyek érte, ha pénzt akarnak kérni, azt hiszem, ordítozok velük egy picit, az inspekciót pedig máshol csináltatom.
Nálam is kiírta kb. fél éve ezt a hibaüzenetet ( nekem le voltak hajtva a hátsó ülések a kombiban és egy pár doboz volt benn) és csak annyi volt,hogy kitöröltük a hibatárolót és ezután soha nem jött vissza ez a hiba....
Nem is nagyon folytunk bele ennek a hibaüzenetnek nagyon az elemzésébe emiatt így hát csak ennyit tudok erről leírni.
Sziasztok! Vettem egy 320d-t (2007.), amiben Idrive és business navi van. A hozzá kapott 2007/2 DVD-n viszont nincs Kelet Európa, így Mo. sem. Segítség kéne; honnan lehet ilyet beszerezni elfogadható áron? Előre is köszi!
Képzeljétek ma letöröltem a km óra plexijét a szemüveg törlő kendőmmel és úgy fel töltődött a műanyag, hogy a kijelző fele tök sötét lett, pár perc és kézi "kisütés" után helyre állt a rend. Nem vagyok elektrotechnikai szaki, gőzö nincs mi a fizikája viszont érdekes.....
sziasztok! az elobb kiirta a kocsi a kovetkezo hibauzenetet:
Ruckfahltesysteme:
funktion der airbags,gurtstraffer und gurtkraftbegrenzer gestort.gurte trotzdem anlegen!
most nagyjabol ebbol en is rajovok arra,h valami zavar van a legzsakokkal meg az ovefeszitovel.egyik percbe leallitottam bementem egy helyre 5 percre es mire kijottem ezt irta.aboszult nem ertem,h mitol lehet meg,h mi lehet ez, ugyhogy ha valakinek van valami otlete azt szivesen fogadom!az lehet ,h csak megkergult a rendszer?:)
Látni kéne pontosan milyen a probléma. Próbáld ki a következőt: Állítsd a kormányt a legalsó pozicióba, és mentsd el az 1-es memóriába. Ezután állítsd a felső végállásba, ezt tárold a 2-es memóriába. Ezután próbáld ki, ha váltasz a memóriák között, akkor aktív e mindkét irány.
Ha a teszt eredménytelen, akkor lehet egy inicializálási, vagy hallszenzor kiesési hiba, vagy a SZM hibája. Ehhez már gépre kellene tenni a kocsit.
Én a BMW gyári készülékét (beszállító Fronius) használom ilyen célokra. Ez már nem egyszer bizonyított, és a BMW mérnökeivel közös fejlesztés. Régebbi hozzászólásomban részleteztem a hatását. Igaz a kisker ára jelenleg a BMW-nél 34,000 Ft. De ez tuti jó szerkezet. Amit belinkeltél nemtudom mennyibe kerül, de ha nem nagy a különbség, mindenképp ajánlom a gyári cuccot.
Alul "új kép"-nél kiválasztod az adatot, utána a jobb oldalon mellette "Feltölt". Ha feltöltötte, megjelenik a kép alul, mellette balra "beszúrás", klikk. Ennyi.
Az ajtók acélból vannak. Alu a komplett eleje, gyakorlatilag a szélvédötöl elörefele szinte minden. Ha jól tudom a teteje is alu, de nem biztos. A lökhárítók müanyagok.
Sajnos összetört a kedvencem, elég csúnyán, a komplett elejének annyi! Nagyjából már összeszedtem az alkatrészeket, két dologgal viszont elakadtam. Első M-es lökhárító és bal h7-es lámpa kellene, bontókban csak komplett M szettet, lámpát meg párban adnának.
Van valakinek ötlete?
Mennyibe kerülhetnek ezek újonnan, lehet hogy jobban járok úgy?
Inkabb boros vagyok meg palinkas, bar a sor is jo ha meleg van. Nem is a sorimadat hianya, mint inkabb a nemet nyelv iranti ellenszenvem az oka ezek szerint :-) Oktoberfest meg annyira nem vonz, soxor invitaltak mar, de akkor inkabb egy hegyi tura vagy motoros hetvege :D Vegre megyek haza erre havazast josolnak, most se fogok motorozni :(
tudomásom szerint nem azonnal veszi le a 30g-t, hagyd az autót elaludni. Kulcs lehúzása után úgy jó 20 percig ne csinálj semmit (ajtót se nyiss, kézzel se). Utána nem szabadna ott feszültségnek lennie. Ha így sem jó, szólj, utánanézek.
Beépítettem a fejtámlamonitorokat de egyenlőre még nem adtam nekik áramot. Van másik tipped a kapcsolt pozitívra mert a "64"-n sajna nálam állandóan jön... Kipróbáltam úgy is,hogy lezártam az autót de akkor is maradt itt az áram.
ozapft is! = angezapft ist es! Annyit jelent "csapra verve". Az Oktoberfest nevü sörkarnevál megnyitását jelzi ez a felkiáltás, miután München föpolgármestere az elsö söröshordót három ütéssel csapra veri.
ozapft.is talalt nekem is ventit, es 150 euro volt a 400 helyett. Meg az utazasommal is 200 volt, vagyis a fele. Koszi megegyszer ozapft.is (bazze de nehez leirni a nicked, ha legalabb tudnam mit takar) a kontaktot, mivel a sraccal osszespanoltam es csomo dolgot tud szerezni :-) Legalabb felaron minden, a venti is zsir uj! BMW gyari dobozban :D
Sziasztok! Egy kis segitségre lenne szükségem....2004 es évjáratu 530d m nek a hütöjére kellene hütöventilátor....Mert ujonnan elég drága esetleg nincs valakienek eladó? És még egy kérdés hogy a benzinesé jo e hozzá...?A segitséget elöre is köszönöm...
Mondjuk majdnem V70 D5-t vettem a 320D helyett. Racionalisan gondolkozva azt kellett volna valasztanom, de ugye a sziv nem iranyithato :-) Sokat vezettem azt a Volvot, nem rossz gep az. Hasznalat kozben meg a japos navi igencsak bejott, de ez izlesek es pofonok. Mondjuk nekem a nemetek altal tovabbfejlesztett NEC technologia volt brutalis (Siemens cuccok a telecomban), nah annal minden jobb, nem is csoda, hogy mindenhol bontjak azokat a szarokat most. A japan dolog se piskota alapban, de ha egy nemet mernok akarja europaibba tenni az az igazi katasztrofa.
Mennyire korulmenyes utolagosan beszerelni a motorokat a visszapillanto tukrokhoz E91-ben? Milyen melyen kell erte zsebbe nyulni kb? (aze erdekes, hogy Voice commandot is rendelt elozo tulaj, de motoros tukroket nem).
ismerős a jelenség. Nekem generátor + akku csere oldotta meg a problémát. De számos egyéb oka is lehet. Viszont, ha sokat állt pld. a kereskedésben, akkor lehet, hogy gyengusz az akksi érdemes menni vele hosszabb távot és megnézni, hogy utána jelentkezik e újra a jelenség.
Osztanom kell nekem is ezt a véleményt annak ellenére,hogy én tényleg nem vagyok elfogult a BMW márkával kapcsolatban....
Egy barátom aki már a 4. BMW-jét hozta ki a müncheni Frakfurter ringi szalonból,kb. kettő éve folyamatosan kérdezgette a kereskedőt ,hogy miért nincs magyarországi lefedettségű Navi dvd amit szívesen használna ha jön haza M.o.-ra...erre a jól szituált úriember kis mosollyal az arcán,csak annyit mondott,hogy "VAN ILYEN" tesztelik,de nem merik hivatalosan megjelentetni ,mert olyan sok a probléma,hogy ezt a blamázst egy "ilyen" márka nem tudja disztingválni....És így van a BMW ezért kivárta azt rendszert amivel már lehet boldogulni. Sajnos néha én is tapasztalom itt,hogy ezek a "németek" annyit tökölnek valamivel....de az biztos,hogy az jó pár évre meg van csinálva,legyen az bármi is.
Na,de ez is csak az én személyes tapasztalataim közé tartozik és nem akarok ezzel senkit sem megsérteni.
Megint kiakadt egy bit-em? Jelenség: a kormány valahol középállásban van memorizálva. Ha felső pozícióba állítom és beindítom a motort, lehúzza az eltárolt helyre, de leállításkor nem viszi a felső pontra. Ugyan ez tapasztalható, ha a két memória között váltok, azaz a kormány csak lefelé hajlandó magától közlekedni, felfelé csak az állító gombbal. Mi lehet a gond?
Nem csoda, ha nem jött be neked, Volvo RTI = Melco (Mitsubishi) :) A japánok meg ugye teljesen másképp gondolkodnak, és egy kezelôfelületet/kezelési logikát is teljesen másképp építenek fel. Ôk ugyanis nem nagyon engednek belepiszkálni a specifikációba (max talán a grafikába), többé-kevésbé egy kész terméket adnak el a gyártónak.
De akkor masfelol kozelitek: ki irja elo, hogy Navteq cuccot kell hasznalni? :D Kobe van vesve?
Igen. A szenzoros navigáció egy pöttyet bonyolultabb az iGo-nál, minden navcore kihasználja annak a térképanyagnak a sajátosságait, amihez/amivel fejlesztették. Egy TeleAtlas-ra való átállás csak aránytalanul nagy átalakításokkal lenne lehetséges. Amúgy a TeleAtlas-nak sem volt korábban magyar anyaga, nem értem mit akarsz ezzel. Bár elôbb kezdték el a felmérést kb egy évvel, amit korábban kiadtak, az egy erôsen foghíjas, 40%os anyag volt. Akinek volt akkoriban TomTom One-ja, majd elmeséli neked, hogy nem volt vele egy leányálom a navigáció.
Ahhoz kepest marha jol mukodik a Volvoban 2 eve :-), jobban mint pl a BMW-ben. A menu is jobb benne, no meg a kormanyon levo gonbokkal kicsit egyszerubb navigalni benne. Az emberek egy kisse hibas navinak is jobban orulnek mint annak, hogy a sok penzert megvett kocsijukban sok penzert extrakent kert navi egyaltalan nem mukodik Magyarorszagon.
De akkor masfelol kozelitek: ki irja elo, hogy Navteq cuccot kell hasznalni? :D Kobe van vesve?
Jani: SW frissiteskor nem mentitek a meglevo hibalistat?
A Navteq már pár évvel ezelőtt is nyújtott geoadatokat a keleti régióból, amiket a nem prémium gyártók integráltak is a térképlemezükbe. ( Opel, Volvó stb ) Ezzel az ügyfelek kezébe adva egy kezdetleges, hibákkal teli térképanyagot.
A BMW kivárt, amíg olyan szinvonalú nem lett az adatbázis, ami a márka minőségével összeegyeztethető.
nem azert, de ha az utcaban minden gyerek 3 evesen tanul meg jarni, az nem jelemti azt hogy ha a mienk is 3 evesen kezd el jarni az normalis.
Nem kotekedes, csak ez a hozzaallas idegesit (minden aron vedeni a BMW ceget). Nem az a jo ha olyanok vagyunk mint a tobbiek, hanem ha valami joval kitununk. :-)
Egy félig offos kérdésem lenne. Sikeresen elnéztem a boltban és CD helyett zenei DVD-t vettem. Azt viszont nem tudom lejátszani az autóban, és a pendrive-ra sem tudom rátenni. Nézegettem a NET-en a DVD rippereket, de csak fizetőset találtam kb 60 EUROért, viszont így már az egész nem ér ennyit. Tud valaki esetleg megoldást?
Köszönöm a tegnapi korrekt szolgáltatást, minden OK az új szoftverrel. Dodival is intézem a DVD-t (van neki), ezt is köszi. Andrishoz pedig visszamegyek április közepén a futómű ültetés ügyben.
Jani, olyan e90 kell, amiben már az új business van (térképes), de nem olvassa be a 2008/2-ről Magyarországot? Nálam ez a szitu,nem tudom a verziószámomat, de szívesen jelentkezem kísérletezni.
Szerintem ez a navigációs kérdés sajnos sosem lessz használható tökéletesen nálunk.
Minden, jelenleg rendelhetô széria (X-esek kivételével) teljes magyar térképpel jön ki gyárilag. (X5 és X6 is hamarosan, X3 majd csak a modellváltáskor.) A "régebbi" rendszerekhez is jönnek ki szép lassan az anyagok.
Szerintem ez a navigációs kérdés sajnos sosem lessz használható tökéletesen nálunk.Egyik kollégámnak van egy ilyen beszerelve E60 ba és kiválóan és tökéletesen működik és gyönyörüen frissíthető.
Találtam a hybrid TV modulomhoz egy kábelt...Mi a véleményetek erről : http://cgi.ebay.de/BMW-TV-Kabel-TV-Nachruestkabel-fuer-Videomodul-TV-Modul_W0QQitemZ160300273150QQcmdZViewItemQQptZTechnik_Auto_Hi_Fi_Navigation_Einbau_Navigationssysteme?hash=item160300273150&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318 ,ez elég lenne nekem vagy kell ez itt : http://cgi.ebay.de/BMW-Nachruestkabelsatz-TV-Funktion-fuer-5er-E60_W0QQitemZ260364938374QQcmdZViewItemQQptZTechnik_Auto_Hi_Fi_Navigation_Einbau_Navigationssysteme?hash=item260364938374&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318
a számomra???
Bocs,hogy így írtam a dolgokat de a múltkor sem jött össze a belinkelés.
Én is jártam már arra, kb. 4 km-t mentem azon a szakaszon ami nincs a térképen, és ettől úgy kétségbe esett a GPS, hogy Szekszárdig nem volt hajlandó rátalálni az M6-osra. Átváltott repülő üzemmódra (ezt is tudja! :) ), légvonalban haladtam Érdtől Délre, olyan Dunavecse környékén léptem át a Dunát, majd Kalocsa környékén talált egy célpontot. Hiába vettem ki a DVD-t, kapcsoltam ki és indítottam újra a navigációt, a térképet csak nem tudta a kurzor alá pozícionálni. Akkor talált magára amikor lekapcsoltam a gyújtást (1,5 óra múlva Szekszárdon).
2009-1-ben nincs benne az M6-os autópálya, az M0-sról felmentem rá és a nagy zöldségben utaztam. Gondolom még nagyon friss útszakasz, még meleg volt az aszfalt mikor ráhajtottam. :)
A Navteq legújabb adatbázisa (Q4/08) 100%-os magyarországi lefedettséget hordoz magában, 181,443 km út digitalizálva, 37,520 POI információval gazdagítva, és talán ami a legfontosabb hír a fejlesztői extranetről: TMC adatbázissal felvértezve :)
Így a 2009-2 es navilemez kiadás már TMC-s lesz magyarországon is.
Akkor nem lesz vele gondod. Céges telefonoknál beállíthatja az adminisztrátor, hogy engedélyezi-e a külsô hozzáférést a telefonkönyvhöz. A company policy ezeknek a beállításoknak a gyûjteménye, melyek a cég összes telefonjára/számítógépére/stb érvényesek.
A Blackberry család a RIM terméke, ôk jelenleg a vezetô smartphone-gyártó. A www.rim.com -on találod ôket. Rengeteg menedzser rohangál BlackBerry-vel, a kihangosítás és a telefonkönyvletöltés is támogatott. Telefonkönyhöz viszont csak akkor fér hozzá az autó (vagy bármelyik másik BT eszköz), ha a company policy-ben engedélyezték a hozzáférést (gondolom céges a telefonod).
Bazsa525d: N70 es N73 mukodik. Bar tudom ez nem sokat segit. Ahhoz, hogy a telefonkonyvet kiolvassa, kell egy kis program (nekem kellett legalabbis), ami a contacts downloadre nevre hallgat, itt talalhato:
http://europe.nokia.com/A4143881 es toltsd le a Nokia 810 Contact Download Application for Nokia S60 3rd generation programot. Az installalas atmasolassal mukodik, majd a telon az application managerben elinditod/automatikus inditasra teszed. Telo reset, autoval ujraparosit es elvileg megy.
Hmmm, ozapft.is is közel volt - a Baur Cabrio sokáig foglalkoztatott.
És pár éve egy 635 Csi-t is majdnem megvettem; sőt inkább az eladón múlt, hogy nem jött létre az üzlet. B-s magyar rendszáma volt, kissé horpadt oldala, és az az elragadó patinás állapota, amitől valóban a '80-as években érzed magad, ha a volán mögött ülsz... Tinédzser koromban már tologattam ilyet matchbox-ban és biztosan poszterem is volt róla!
:D
De most találtam egy lelakott E9-t, amit nem aranyárban kínálnak, így sok-sok idő, fáradtság, és egy nagy valag pénz ráfordításával a saját szám íze szerint újíthatnék fel. Persze egyenlőre még nem láttam élőben és - ezért kellene a segítségetek - kizárólag "matching numbers" esetén vágnék bele.
Oké, jövő héten látom személyesen is, egyenlőre csak telefonon egyeztettem a kocsival kapcsolatosan.
Régebben veteránoztam, most "csak" egy '86-os Golf I Cabrio White Special a családi klasszikus - a párom előadásában Udo Brinkmann stílusban, fehér színben.
Szóval, megadom a számokat és remélem a legjobbakat.
A Porsche Hungária-nál eléggé gázos a hozzáállás a régi autókhoz; konkrétan nem foglalkoznak velük. A régi veteránautóim - isten bocsássa meg, hogy eddig még azok sem müncheni gyártmányok voltak - sokkal jobb hozzáállású gyártói magatartással segítették a dolgomat...
Ha adsz egy alvázszámot, tehetünk egy próbát. Sok reményt ne fûzz hozzá, mert az online archív katalógus meglehetôsen foghíjas, itt a dokumentáció 90%a tuti hogy csak papírformában fellelhetô. Elektronikus nyilvántartása sem hiszem hogy lenne ezeknek az autóknak (hacsak utólag fel nem vitték). Ha modellt mondasz, meg tudom mondani, hogy milyen könyveket érdemes megvenni, ill. esetleg megkérdezhetem, hogy mibe fájna hozzá egy gyári szerelési kézikönyv.
A közelmúltban gyártott autókéhoz hasonlóan, '70-es években gyártott modellek váz- és motorszáma alapján is tudtok infokat lekérdezni? Lehet, hogy belevágnék egy restaurálós projektbe...
A középkonzolt azért gondoltam szétszedni,mert valószínűleg össze szeretném kötni a két DVD-t egymással is..pl.: ha az egyik lejátszik akkor a másikon is jöjjön ugyanez a kép.(video-audio, out-input kábelek) Gondoltam ezeket itt a középkonzol alatt át tudnám kötni egymással a szönyegborítás alatti részen... Talán ha meglenne ez a középkonzol szétbontás...az jó volna :-)))
Köszönöm előre is!
Kellemes hószállingózásos hétvégét még, itt München környékén!
A benzines és a diesel nem összehasonlítható e téren.
Nem véletlenül vannak különböző kiegészítő intézkedések a diesel E60-nál a mihamarabbi fűtésteljesítmény elérésére bemelegedési fázisban. ( pl elektromos kiegészítő fűtőtest a vízradiátorokba integrálva ). Ennek ellenére nekem a benzines E60 2-3 perc után komoly mértékben elkezd fűteni, míg a kollégáim diesel-e csak hosszú percek után. Lényegesen kevesebb a hőveszteségtermelése egy dieselnek. Ez sajnos a fűtés rovására megy (bemelegedési fázisban), viszont a fogyasztásban megtérül.
A páromnak Splash-e van, abba belefagyok, össze sem lehet hasonlítani az 530d-vel. Igaz én a legnagyobb hidegben is kabát nélkül ülök be, mert az ülésfűtés fél, a kormányfűtés 1 perc alatt már abszolút komfortérzetet ad. Itt a fórumon olvastam, hogy leszolták a dízelek fűtését. Igaz benzines BMW-m még nem volt, de az intenzitásra én egy rossz szót sem szólhatok. Sőt, ennél még az S60D Volvonál tapasztalt, 3 fok alatt beinduló, kisegítő dízelkályha füstölését sem tapasztaltam, na ott volt füst is meg olajszag is.
Két jelre lesz szükséged: Kl.31 (Masse) és Kl.30g (Dauerplus, geschaltet). Ülésmodul áramellátása nem jó, mert az sima 30at kap, nem lövi le senki, tehát ha valamelyik DVD-lejátszó bekapcsolva marad / elindul, másnap nem indítod el az autót. Szivargyújtók szintén nem jók, ôk 15öt kapnak (gyújtás). Én a hátszó biztosítótáblába (csomagtartó, jobb oldalt) kötném be, a gyári hátsó display helyére. 64es biztosíték helyét nézd meg, szabad-e, az 30g-t kell adjon. Ülés szétszedését átküldtem.
Úgy halottam, hogy a dieselek utastér-fűtőrendszerében van valamilyen hőakkumulátor. Én azt tapasztalom, ha télen leparkolok, majd 2-3 órára után elindulok, viszonylag gyorsan kezd fűteni. Vagy ezt csak én gondolom így? Hogy működik a dolog?
Vásároltam kettő kopfstützemonitort DVD lejátszóval.A gyerekek nyüstöltek már! Ezt itt....: (http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWNX:IT&item=310124932319).
Szeretném őket beépíteni a hétvégén...
- első kérdésem az lenne,hogy az ülés hátsó részét,hogyan kell szakszerűen eltávolítani a kábeleknek helyet csinálva amelyek a fejtámla szárain keresztül jönnek le?
- második az ,hogy honnan tudok olyan áramot adni,amely csak akkor kapcsol le,ha kiveszem a kulcsot a gyújtáskapcsolóból?(ha leveszem csak a gyújtást akkor még mennie kellene)
- harmadik pedig,hogy a középső konzol hátsó részét vagy az egészet milyen sorrendben kell megbontanom?
Csáó.Beülsz kocsiba becsukod ajtót kényelmesen elhelyezkedsz ülésben,majd gyújtást teszel megvárod ameddig eltűnik a service piros jelzés és megjön a km óraállás.Ezután a jobb oldalon lévő gombot nyomod hosszan ameddig meg nem jelenik egy menü (kb 5-6 sec) amikor ez megjelent első az olajcseréd lesz ami pirosan fog világítani.Ekkor elengeded majd rányomsz ismét hosszan ameddig meg nem jelenik a reset gomb.Ekkor ujra elengeded majd rányomsz ismét hosszan ameddig nem tűnik el a piros ikonod.
Tehát a sorrend mintha morze lenne:
1.hosszú menüig
2.röviden olajcserére
3.rövid resetig
4.hosszú delete-ig
végén chekkold le rendszert azaz gyújtás le fel és ha már nem piros az olajoskanna
allo helyzetbe nyomd par masodpercig a napi kilomterszamlalo visszaallito gombjat kozepen.bejon egy menu,ott keresd meg az olajcseret ugy,hogy nyomogatod ugyanazt a gombot es ha megvan allj meg es nyomd megint par masodpercig.elmeletileg jo lesz
Szia ez a 2009-01 Businessnek vmi változata amin van magyar térkép (és ez egyáltalán jobb térkép, mint ami a 2007-02es?) Ha az autóm nem volt szoftverezve (2006.04es 1er ) akkor is jó lehet bele ? És amúgy a legfriseb softtal kerül a naviba vmi komolyabb változás ?
Köszi! Jogos amit írsz! :-)
De az iPhone, nem macerás, hogy bottal kell piszkálni ?
Megőrítene, amikor gyorsan telefonálnék, és pálcikával kell tárcsázni
Én imádtam az originál Ericssont, a GH688 az egyik legjobb telefon, amim valaha volt. A SonyEricsson-ok kezelésétôl viszont agyfaszt kapok, egyrészt a pöcsnyi billentyûzet miatt, amit a készülék legaljába zsúfolnak (jógamutatvány SMSt írni rajta), másrészt amiatt, hogy nincs rajtuk zöld/piros gomb. Én ha ki akarok menni a menübôl, minden telefonon reflexszerûen 3-4x megnyomom a pirosat, a SE telókon viszont nincs ilyen, van a helyén viszont C gomb, amivel törölhetsz :)
Volt K750i-m, nagyon tetszetôs és pofás darab volt, de egy hónap után eladtam, mert idegbajt kaptam tôle. iPhone-t csak ajánlani tudom, Nokiákkal sem szokott gond lenni. Samsung, LG sokszor csak korlátozásokkal használható. Mondjál esetleg modellt, ha konkrétan kinéztél valamit, hátha van belôle valakinek tesztpéldánya/tapasztalata.
Talán Ericcsont kellene venni. Az akksijaik is jobb (legalább is papíron) Csak régről az rémlik, hogy olyan lassúak voltak Írtam az sms-t és 3al előtti karakternél járt. Remélem gyorsultak :-)
Nem csoda, ôk találták fel a Bluetooth-ot :) Nokia kezdeti BT-készülékei viszont kifejezetten híg fosok voltak, nagyjából mindennel szakadtak, ami nem Nokia volt, de talán 2004-2005 környékén összeszedték magukat.
Szolgáltatások köre egyelôre kihangosító, telefonkönyv, sms, de ez bôvülni fog.
2,7-3km szerintem a buszrendszer elôtti analóg modellekre vonatkozott, pont ezért vezették be a CANt, hogy 2 dróton lehessen kommunikálni. Kábelkorbácsok a küszöböknél futnak, interferenciát még sosem tapasztaltam a telefonnal (nagy adatmennyiségek amúgy is MOSTon folynak, meg ami érzékeny az interferenciára, leárnyékolják). SIA-nak egyre kisebb a jelentôsége, az EU szinte minden mobilhálózata közel 100%os lefedettségû az adott országban, és az akksik is egyre tovább bírják, nem ritka ma már az egy hetes készenléti idô. Ejectboxot/cápauszonyantennát egyre több kitbôl hagyják ki. Haszna minimális, viszont elég magas plusz költséget jelent.
Relé csak 2007 március elôttiekhez kell. Elsô szoknyába a merevítôlapokat ne felejtsd el berakni, hogy a kivágott szoknya ne repedjen el késôbb. Kábelezés mint a pofon, 2 drót kell neki (kapcsolt táp).
Szeretném megköszönni az idődet és a fáradozásodat!!! Ma megérkezett a Navi DVD amit küldtél és nagyon jól hasít! Először kiírta,hogy ez egy új dvd,indítsam újra 5 perc után(sajna így semmi)majd bennehagytam és fél óra múlva újra megpróbáltam....minden O.K.
A pumpamotort be kell kábelezni a JBE-ig, ott egy relét betenni a megfelelő helyre és egy 30A-es biztosítékot. Ezután fel kell programozni a kocsit és kész.
lehet most a 312 es euroval sok de tavaj a 243-al ott voltak a legjobb árak, persze gondolom mérettől is függ a dolog,meg ami nekem kellet az máshol nem volt csak ott.
e92nél vajon kivitelezhető lámpamosó utólagos elektromos bekötése? Sajna a kocsi alapból nem tudja, de lökös amit vettem rá mosós, meg ugye EU-ban kötelező a xenon mellé mosó is. Tartályt motorral, csövezést megoldom az nem ügy. Kell valami extra dolog hozzá (relé, modul), vagy csak egy drótot kéne behúzni és megfelelő helyre bekötni?
a Snap-In nek a töltésen kívül van egy nagyon fontos, és nem elhanyagolható funkciója. Ez pedig az hogy egy átmenet antennával a telefonod sugárzásának nagy részét leveszi, és kiviszi az autó beépített antennájára. Ennek előnye kettős, egyrészt jobb a vétel, de ami sokkal fontosabb, ogy egy E60 szerű BMW-ben a kábelek hossza ha jól emlékszem 2.7-3 kilométer !! körül van, és ezek ha csak simán használod a telot, foghatnak zavarjeleket. Ma már ritkább, de régebbi autóknál jópár rejtélyes hibakód volt, amit ilyesmi okozott. (zavar a kommunikációban, meg ilyesmi) A nagyon régi autóknál (E36 és társai) voltak Vezérlőegységek, amik meghaltak emiatt, sőt kinyilt Airbagről is hallottam a korai modelleknél, de hogy ezekből mennyi az Urban Legend, azt nemtom.
A lényeg az, hogy a BMw se véletlen csinálta ilyenre a Snap-In-eket, ugyhogy biztos hogy nem felesleges. A Baj inkább az, hogy az újabb készülékekhez nem nagyon van Snap In. Egyet tudok, amihez van is, meg minden funkció megy: iPhone. (mindamelett a ma létező legjobb telefon, de erről most nem nyitnék itt külön értekezést :D)
Még azt hagy kérdezzem, hogy milyen funkciókat tud legoptimálisabb esetben?
(nekem most egy Nokia 6234-el van "párosítva" és a telefon könyvet is kiolvassa) Ettől mivel lehet többet elérni? Esetleg van amelyik az sms-t is tudja? Vagy mit tudhat még?
Másik.
A könyöklőben van egy egység, ami valami kiegészítővel fogadja a mobilt. Azzal a akapcsolattal annyival tud többet a Bluetooth-nál, hogy tölti is a telefont, vagy más funkciók is előkerülnek?
(jól látom a bmw.com-on, hogy inkább a sonyEriccsonokkal tud jobban "összedolgozni" az E60?)
Szia. Hülyén fog hangzani, de próbálgatni kellene. A listán csak azok vannak, amivel biztosan kommunikál. Nagyon rövid lista lesz. Már több E és N szériás telót is rátanítottam, és működött velük. De van amelyikkel nem.Én először telót választanék képzeletben, és keresnék egy kölcsönkészüléket megpróbálni. Tudom, hogy nem normális megoldás, ez van.
ja ez minden autónál így van sajnos, most a sajátomban is ez van "más tipus" ,de ha nincs benne a gyári lemez akkor egy nagyon hangos jelzés az első baloldali magashangszórón,meg egy felirat hogy tedd be a lemezt,hogy ez miért kell azt senki nem tudja, és ráadásul még hallani is lehet ahogy megy néha a fej.
Tudom hogy volt mát téma, de valaki megtenné, hogy egy aktuális telefonlistát belinkel, hogy milyen típusokkal kommunikál a gyári E60 Bluetooth?
Csak olyan telefont szeretnék, amiből ki tudja olvasni a telefonkönyvet is. (úgy tudom, hogy a Nokia N és E sorozattal nem )
Köszönöm előre is!
E61-em (530d) viseletes nyári gumijait (gyári 225/50R17) tavasszal cserélnem kell.
Erősen gondolkodom 225 v. 235/60 R 17 méretben (felnik: styling 116).
Valakinek van bármilyen jótanácsa? Esetleg tapasztalata? Egyáltalán ez lehet váltóméret a típusra?
Célom elsősorban nem a szélesebb, inkább a magasabb oldalfalú abroncs használata. Tudom, hogy mindez a sportosság rovására megy, de már kinőttem a közúton való parádézásból.
Az enyém 2004-es, egyszerüen az olvasófej ment el benne. Egy tanulsága volt a dolognak: ha benne van a lemez, folyamatosan olvas, még ha nem is navigálsz, így hamarabb tönkre megy.
Nekem volt 23-asom, igaz E39-es. A motorja elnyűhetetlen darab volt. Nálam 4 évig volt, kozel 230 ezer km-et mentem vele, mikor eladtam több mint 340 ezer volt benne, de még mindig szép hangja volt, és még az olajat sem ette.
most volt nemrég kb 2 hete hogy egyik ismerős 2008-as e60-ban a gps térképet frissítették szervízben! és utána semmi nem működött , komplett csere után lett csak jó!
bár azt hiszem nincs itt senkinek ilyen, de hátha van tapasztalat... Egy ismerősöm kinézett magának (Németországban) egy 2005 -ös 23-as benzinest. Nekem úgy tűnik, hogy a 23-sok relatív olcsók (mobile.de) még a '04 -es 20-hoz képest is. Tavaly mikor én kerestem autót, itt-ott olvastam, hogy olajfogyasztása is lényegesen magasabb mint pl: 20, 25, 30 esetében, és hogy nem olyan jó konstrukció ez a motor... Tudtok erről valamit?
Lehet hogy nem a lemezzel van a baj. Nekem a DVD olvasó halt be, és az is így kezdte... Szerencsém volt, nem kellett komplett CCC-cserélni, sikerült szereznem használt olvasót.
Akkor szedle hátha hibás az írás bár kétlem <a href="http://torrents.ru/forum/viewtopic.php?t=1314581" target="_blank">BMW DVD Road Map Europe Professional 2009-1 </a>
E70 uj X5-ben nem szabad használni írott Navigációs DVD-t professionalhoz 5ből 3nál kifekteti a CCC modult soha többet nem fog beolvasni semmilyen DVD-t még gyári lemezt sem.
Maga a CCC tilt le vagy szofteresen végez vele nem tudom de mostanában típushiba lett.Üdv.
biztos,hogy azert nem mukodik mert regi a szoftver a kocsin.nekem is ez volt a baj azzal a dvd-vel amit festo520i adott nekem.tenyleg megegyszer kosz!!!!:)
sima szoftverfrissites es jo lesz! addig nem is fog enni semmi uj terkepet
Vennék 16-os gyári alufelni-garnitúrát. Gumival vagy anélkül, nem vagyok válogatós :) Radialspeiche stílusúak érdekelnek főleg (Styling 32, 50). Az sem baj, ha E39-re való :) Ha valakinek lenne eladó, legyen kedves jelezze. Nem csak magyarországi illetőségű érdekel :) Köszönöm!
Ezek a rendszerek a detektorban levô helyi oszcillátor sugárzását mérik. Nem vagyok egy nagy RF guru, de ha változtat a gyártó az oszcillátor frekvenciáján, vagy tisztességesen árnyékolja a vevô komponenseit (jelentôsen csökkentve a sugárzást, teljesen megszüntetni talán nem lehet), akkor ezeknek a detektor-detektoroknak semmi esélye. Érzésem szerint ez csak a legócskább leggagyibb detektorok ellen ér valamit, ahol ugyanabba az árnyékolatlan fröccsöntött mûanyag házba van beledobálva az antenna meg a nyák.
Ha van rádióamatôr a topikban, javítson ki bátran.
En is ezt hittem, amig utana nem neztem egy ilyen tevemusor utan, hogy hogy is van ez. Feltetelezem, neked is van valamilyen muszaki iranyu vegzettseged, szoval biztosan rogton le fog esni neked is, hogy mukodik, ha elolvasod. Nem agysebeszet, csak az embernek bazira nem jutna eloszor az eszebe, hogy igy is lehet...
Létezik radardetektor-detektor, hiába csak vevőeszköz be lehet mérni, de nem kérdezd miért, nem értek hozzá. Itthon hál istennek lézeres mérőhöz képest kevés radaros traffi van, a fixen telepítetteknél meg előírás, hogy ki kell táblázni. Itthon volt precendens arra is, hogy a blokkolóval felszerelt autóst megállították mert akadályozta a mérést, de ki nem tépték a cuccot csak lefényképezték és feljelentették. Jogállamban élünk, és a blokkolód magántulajdon, nem állhat neki a rendőr rongálni.:) Az embernek jött egy 10ezres csekk, amit megfellebbezett, és a bíróság végül ejtette az ügyet. Ha érdekel a sztori, itt olvashatsz bővebben: <a href="http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9003321" target="_blank">detektoros fórum</a> Itt vannak az ember hozzászólásai a témában: detektoros fórum
Ja és hogy mire is jó ez az egész? A 300k-s büntik ellen, ha netalán vagyok olyan felelőtlen, hogy átesek egy vasúti sínen 65el a megengedett 30 helyett..:DDD
Hazai leírások szerint nálunk ez jelenleg nem törvénysértő, de ahogy Jago topictars is írta, hallottam, hogy külföldön komolyan büntetnek érte. Nem 200-al szeretnék száguldozni, csak a kintfelejtett sebességkorlátozás mögé bújó, lehetetlen helyeken mérő szerveket kikerülni. Sajnos a mi kis hazánkban sok helyen lehet ilyennel találkozni. Én személy szerinjt autópályán 140-el szoktam közlekedni, nem is tudom mi a fenének van a többi szám a műszerfalon, mikor nem is lehet kihasználni (persze ez nem vonatkozik Németországra) Valamint a minimális birság is 30e, amellett hogy 71,5e a minimálbér. Ozapft.is nálatok hogyan alakulnak a tarifák?
Traffi ellen ugye semmit nem ér, lézert meg ugyebár a szerv üzemelteti, aki ha meglátja a 4 db mínuszt a képernyôn, a nyomodba ered, és levágja a faszodat. Komolyan, mire jó ez?
egy ismerosomnek van.amilyen mostanaban a rendorseg szerintem mar az elso vagy a masodik trafi utan megterul...
Azt is kérdezd meg tôlük, hogy nézett ki a pénzügyi mérleg, miután lebuktak vele.
hivatalosan garazsajtonyito ugyhogy a rendor nem tud mit csinalni.
Gondolom ezt a hülyeséget valamelyik lézerblokkoló-árus/felhasználó mesélte neked :) Minden, RF jeleket kibocsátó készülék csakis és kizárólag azon a frekvencián adhat, amire a típusengedélye szól. Megnézed az E60asod kulcsát, rá lesz írva a hátlapjára a freki, nem lehet csak úgy jeleket küldözgetni a nagyvilágba, vagy zavaróállomást üzemeltetni.
Volna egy kérdésem,hátha találkozott valaki ilyennel már,nekem az autó olyat csinál hogy (E60 530d) mikor padló gázt nyomok neki akkor húz rendesen,de van egy fordulat ahól elgyengül aztán újra húz tovább ugyan olyan intenzitással!Én nem tudom hogy ez így jó-e nem volt még ilyen autóm és nem is mentem még másik ilyen autóval,ezért gondoltam megkérdezlek titeket,hátha van rá valami magyarázat?!Lehet a légmennyiség mérő rossz,bár hibát nem jelez diagnosztikán.
Azt hallottam, hogy van ország ahol tiltott, de az autóból való kitépés egy kicsit erős (elméletileg ez magántulajdon - rongálás). A másik dolog, hogy jónéhány lézerblokkoló parkolóradar is egyben (1 jeladó és 4 érzékelő általában), vagyis az nem lehet illegáli s, hogy parkolássegítőt használjon a tulaj.
Hollandiaban/Belgiumban nem hogy a hasznalata, de a birtoklasa is tiltott. Nagyon sok rendorauto radardetektor-detektorral van felszerelve, es annyi eleg, ha csak elmennek melletted, mar vilagos, hogy mit hasznalsz az autoban ha eppen be van kapcsolva.
Hollandiaban meg egy tv-musor is van errol, hogy ilyen autokkal vadasznak, es ha talalnak valakit barbar modon szo szerint kitepik az autobol a cuccot - meg persze jon a buntetes... Naluk ez "csak" 250 euro, plussz a detektor elkobzasa.
Belgiumban az autod elkobzasa, 3 honap jogsi bevonas.
Nemetorszagban 4 pont, 75 euro birsag. Szoval inkabb vezess esszel.
Tulajdonképpen lézerblokkolóra gondoltam, csak ettől a megfúrástól tartok. Meg valahol el kell vezetni a drótokat, valamint a műszerfalhoz kell valami visszajelző, meg egy kapcsoló (vagy valami gomb), mert amikor visszalassulsz ki kell kapcsolni, hogy ne legyen olyan gyanús. Azt hiszem hogy van ami 4s-ig, meg van ami 8 s képes blokkolni. Ezek szerint jók a tapasztalatok. Van az ismeretségi körötökben olyan akinek e60-ban van?
egy ismerosomnek van.amilyen mostanaban a rendorseg szerintem mar az elso vagy a masodik trafi utan megterul...
ha veszel csak is komolyat vegyel.kb 100-120ezer de megeri ha sokat mesz.hivatalosan garazsajtonyito ugyhogy a rendor nem tud mit csinalni.neha neha becsipog feleslegesen de annyi meg belefer.egyaltalan nem idegesito meg zavaro,nem allandoan csinalja...
A lézed ill. radar detektorhoz semmit nem kell fúrni, olyan mint egy utólagos GPS. Tapadókoronggal ki tudod tenni a szélvédőre. (ugyan úgy szivargyújtóról megy) Ez érzékenységtől függően csipogással jelez, ha érzékel valamit (sajnos sok a téves risztás, pl: kapunyitók, benzinkutak... is megzavarják)
A lézer blokkolókat tényleg előre kell kifúrni az autó elejére. ilyenkor a rád irányított lézert blokkolja és a rend őre ---- jelzést lát a sebességed helyett. Elvileg.
Nemrégiben egy drága fotót kellett kifizetnem. Emiatt elgondolkodtam a lézerblokkoló bezserelésében, használatában. Van-e olyan fórumozó társunk akinek vannak tapasztalatai vele. (egyik ismerős szerelő azt mondta, hogy meg kell hozzá furni az első lököst, hogy az érzékelőt ki lehessen tenni az orrára - na ez az amitől én rettegek). Jelenleg azt hiszem, hogy itthon legális (de mi a helyzet külföldön?).
Azért "küldtem egy pontot,mert azt hittem,hogy a rendszerrel van hiba!? Elképzelhető,hogy nem a BMW-k hibája a legnagyobb probléma manapság.. Mi lesz ebben az országban ill mi lesz a Mi kis országunkkal Gyerekek"??
Nem eladni szeretném az autóm, egyszerűen zavarja a szép érzékemet a repedt csonk miatti korom, egyébként nem sűrün mosatom a motort, mert azért nem onnan szeretnék enni minden nap. :-) Meg ez a vas is a seggem alatt van már két éve, az off autóimon is olyan 100000km-ént került rá sor, durván másfél évente. Szóval néha muszály, csak parázom ezektől a mutatványoktól. Annál is inkább, mikor ezt vettem rögtön egy belső tisztitás alkalmával beáztattak vmi satelit egységet...
sajna a régi félig off-nál is problémás mosni a benzineseket, de ott a korából és ezzel szorosan kapcsolódó állapotából fakadóan jönnek a problémák. Amúgy annyi elektronika van már egy mai motortérben, hogy ész nélkül tényleg már mosni sem szabad :o)
Amúgy meg amit Rumcice írt ahhoz kiegészítésként: Mindenféle állapota a motortérnek árulkodik azokról elsősorban, akik "belenyúlkálnak" és persze a tulajról. De én sem szívesen dolgozom olyan motortérben ahol "örök" emléket szerezhetek a kosz miatt. :o) Tipikusan a kormos motorolaj "festékanyaga" kivalló. :oD
Sok évi tapasztalatom az, hogy mosható a motortér. Gőzborotvával is. Persze ésszell kell mosni. Az on motorok nem érzékenyek erre. Az off mercik sokkal érzékenyebbek a beázásra.Ott takaritani kellett utána a gyertyapipa helyét azonnal. Természetesen ez csak az Én véleményem.Kéretik fentartással kezelni. Amúgy igen, a Magisznál dolgozom.(nem szoktam ezt reklámozni, hobbiból járok ide a fórumra, nem dolgozni:)
Egyetértek, túl sok ott az elektronika, ráadásul egy jó poros motor bizonyíték a hibátlan előéletre, ellenben egy frissen mosott motor mindig gyanús, hogy frissen van összedobálva eladásra. Az orrán-száján olajban úszó motor persze megint más tészta.
Amúgy minden általam ismert mosóban ki van akasztva egy tábla, hogy motormosás csak ügyfél saját felelősségére.
Amúgy én az elmondottak ellenére sem ajánlom senkinek a motortér mosatást. Ezek után senki ne csodálkozzon, ha ilyen olyan hibajelenségek, hangok, stb, jönnek elő. A motortér nem bámulásra való, ha vki szépnek akarja, foglyon egy szép tiszta friss olajjal átitatott ronygot, vagy ahova jobban passzol vizeset, és azzal törölje szépen át.
Gondolom, vmivel ezután a hab után le is mossák, és az már okozhat érdekes gondokat, főleg késöbb.
A nyomaték kúlcsra, az autó takaróra, levegős részek kitakarítására, és fehér kesztyűre nem kell ilyen furán nézni, normálisan ennek így kell (kéne) működnie, legalábbis nálunk is így megy.
De, meg is ijedtem, amikor a mosós srác nyitotta a motorteret. De azt mondta, mindig így szokták, sosem volt ebből probléma, még a benzinesnél sem. Sőt a 20 éves bömiknél is szokták a motort mosni.
Elnézést kell kérnem ha hülyeséget másoltam be a "metabond" honlapjáról,de én csak a "SZEMÉLYES" tapasztalaimat szerettem volna itt megosztani. Köszönömaz infókat és a kémiaórát abból mindíg is gyenge voltam:-)))
Most jöttem haza Debrecenből. Kötelező szervízen voltam! ami történt: - elbeszélgetés, elégedettség kikérdezése, esetleges problémák - aktív habos fürdetés (kép lentebb) - számítógép lekérdezése (természetesen hiba nem volt ) - számítógép nullázása (olajcsere periódus) - autó eleje letakarva, csak a motortér látszott ki (mint egy műtét) - szerelőn fehér kesztyű!!!!! esküszöm!! - olajcsere (nyomatékkulccsal meghúzva a szűrő és a csavar!!! ) - pollenszűrő csere (szűrőház kiporszívózása) - levegőszűrő csere (szűrőház kiporszívózása) Ehhez még a toronymerevítőt is levették. nagyon megbontották. - 4 kerék le, fékek ellenőrzése - kerekek centírozása, majd kerék fel nyomatékkulcsal meghúzva!!! - majd!!! Fékpadra fel, gátlók és fékhatás mérés - egy pici karcolás volt a lökösön, ezt kipolírozták - általános átnézés
elbeszélgetés a végén (mennyire voltam elégedett). Természetesen végig bent voltam.
Munkadíj: 21.254 Ft
Aktív habos fürcsi: http://kepfeltoltes.hu/090224/K_p103_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/090224/K_p104_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Közismert, hogy az akkumulátor belsejében elektrokémiai folyamat során kisütéskor az ólomszulfát fémólommá és ólomdioxiddá alakul. Feltöltéskor ez a folyamat fordítva játszódik le.
Olyannyira nem közismert, hogy pont fordítva van, mint írtad:
Kisütéskor keletkezik ún. primer ólomszulfát, amely nem stabil vegyület, és ha töltéssel nem alakítjuk vissza ólom-oxiddá, idővel átalakul ún. secunder ólomszulfáttá, mely stabil vegyület, amelyből már nem lesz ólom-oxid. Ez az elszulfátosodás és az aksi halála.
Ha jól értelmezem, az aksi feltölt egy kondit, amit utána visszasütünk az aksira. Ha abból indulok ki, hogy összehasonlítom a kondi kapacitását az egész akkumulátoréval, meg a generátor cirka 150 amperes töltőáramával, az aksin belül biztos nem lesz 80-100 Amper áram.
Az impulzusok hatására a kémiai szulfátréteg nehezebben, lassabban alakul ki, illetve a lemezek felületének külső részén kialakult kémiai szulfátréteg lebomlik.
Az akku kisütése egy kémiai folyamat mely egyet jelent az ólomszulfát kialakulásával. Ezt semmi módon megakadályozni nem lehet, kivéve a folyamatos töltéssel.
Köszi,megnéztem már a titkos menüt.ott nem találtam meg a motor hőmérsékletét.de az intervallumok kinullázását megtaláltam.géptető ügyben hívtam már elég sok bontót tegnap meg ma.sajna nincs nekik,azt hiszem a wallisnál kell vennem.ha csak valaki nem tud mást.
A Metabond termékeivel kapcsolatban nem tudok és nem akarok állást foglalni, de azt jó ha tudod, hogy egy fantomcégrôl van szó.
Cégbírósági bejegyzés: Offenbach a. Main (Offenbach) HRB 32201 - Metabond Molekular-Technik Gesellschaft für Oberflächenveredelung mbH
Rechtsform: Gesellschaft mit beschränkter Haftung Kapital: 100.000,00 DEM Eintragsdatum: 11. Nov. 1988
Sitz: Frankfurter Str. 54, 63225 Langen (Hessen), Hessen
Namármost ezen a címen egy lakóövezet található, ipartelep a környéken nincs, tehát sem gyárral, sem laborral nem rendelkeznek, legfeljebb másoktól bevásárolt termékeket címkéznek át. Elôzô "székhelyük", Am Bergfried 3, szintén Langen-ben, szintén egy lakóövezetben volt. Ez úgy német cég, mint ahogy én a római pápa vagyok.
Én egy ilyet használok a E61-be 2.5 da és a 98' 1.9 TDI Passatomban is már évek óta. Amúgy jó pár régi kliensemnek is tettem már be...Nekem bevált.....
AKKU Plussz
Elektronikus akkumulátor aktivátor, mely a savas akkumulátorokban lassítja a fémólom és az ólomdioxid képződését, ezáltal jelentősen megnöveli annak élettartamát.
Közismert, hogy az akkumulátor belsejében elektrokémiai folyamat során kisütéskor az ólomszulfát fémólommá és ólomdioxiddá alakul. Feltöltéskor ez a folyamat fordítva játszódik le. Az ólomszulfát jelenléte tehát a működés jellegéből adódó tény. Ólomszulfát keletkezik azonban tisztán kémiai reakció során is és ez képes maradandóan beépülni az akkumulátor lemezeibe és így csökkenteni belső energiaátalakítás hatásfokát. Ez a beépülési folyamat természetesen lassan történik, de a hőmérséklet emelkedésével (nyári melegben) és nem ideális működési körülmények hatására (pl.: autóba beépítve, lemerült állapotban tárolva) felgyorsul. Ezek a tényezők jelentősen befolyásolják az akkumulátor élettartamát és végső soron ezért kell 3-4 évente az autókban akkumulátort cserélni. Az akkumulátorokat a mai technikában széles körben alkalmazzák, de az akkumulátor belsejében ténylegesen lezajló folyamatok elektronikai szabályozásával eddig nem sokat foglalkoztak. Az AKKU PLUSSZ képes jelentősen csökkenteni az akkumulátor "öregedését", feljavítani a leromlott, cserére ítélt darabokat és télen a mostoha időjárási körülmények között javítani a hidegindítást. Az akkumulátorból származó energiával (3-5mA) egy speciális hullámformát állít elő, ezt tárolja, összegyűjti, majd kb. 15 másodperc elteltével visszajuttatja az akkumulátorba. Az ilyen módon kialakult impulzus nagyon rövid idő alatt (100-200 sec) 80-100 A értéket is elér. Az impulzusok hatására a kémiai szulfátréteg nehezebben, lassabban alakul ki, illetve a lemezek felületének külső részén kialakult kémiai szulfátréteg lebomlik. Az akkumulátorból felvett energia nem jelentős, hiszen a használaton kívüli akkumulátor veszteségi árama 15-20 mA feletti értéket képvisel, így mondhatjuk azt is, hogy az áramkör olyan energiát hasznosít, amely mindenképpen elveszne.
Műszaki jellemzők:
- Névleges tápfeszültség: 12 V - Tápfeszültség tartomány: 10-16 V - Üzemi áramfelvétel: 2-5 mA - Töltő áramimpulzus: min. 80 A - Impulzus ismétlési idő: 15 sec. - Üzemi hőmérséklet tartomány: -25..+ 85 C
Felhasználási területe: Bármilyen típusú, hagyományos savas, 12 V-os akkumulátoroknál.
Használata:
A két sarut az a jelölt módon az akkumulátor két pólusához kötjük és ellenőrizzük, hogy az AKKU PLUSSZ házán elhelyezett piros LED kb. 15 mp.-ként felvillan-e. Kettő vagy több, sorba kötött 12V-os akkumulátor esetén (pl. buszok, teherautók) egységenként egy AKKU PLUSSZ-t szereljünk fel. 150 mA teljesítmény fölötti akkumulátoroknál az AKKU PLUSSZ lassabban fejti ki hatását.
Sziasztok,tudja valaki ,hogy E60-on hol tudom megnézni a motor hőfokát. Köszi!Esetleg valaki ha tud segíteni,kéne vennem egy hibátlan géptetőt.Ötlet,van már ilyen a bontóban?
egy olyan buta kerdesem lenne,h ahova bekell dugni a biztonsagi ovet oda kifejezetten e60hoz valo ilyen bizbasz kell ami a biztonsagi ov vegen van, vagy jo akarmilyen masik is mondjuk egy bontobol?
allandoan megbuntetnek biztonsagi ov miatt es gondoltam veszek bele es bedugom.szoftverfrissitesnel nem kapcsoltak ki a csipogast.hosszabb uton amugy mindig bekotom magam de ha lemegyek boltba,vagy irodaba ami kb 150meterre van az utcaban akkor addig nem kotom be es inkabb athuzom az ules mogott.csak igy nem tudom magamra tenni ha megallit a rendor:)
remelem ertheto volt amit kerdeztem.a valaszt elore is koszonom
Hát akkor nem a kormány oszlop felső részétől jön a nyikorgás csak kormányoszlop felvezeti.Lehet kormányösszekötő az szokott még de biztosra akarsz menni emelőn nézesd meg sztem.
Az akkuval kapcsolatban: akkor végülis mikor kell az akksit kicserélni? Ha a "töltöttségi szintje" elér egy bizonyos %-ot. NEkem most 60 %. 1 éve amikor megvettem 95% volt. Nyáron lesz 4 éves.
Az 5 éves akksi cseréje egyébként idôszerû. A rendszert amúgy nem a felhasználók szivatására találták ki, hanem hogy mindig legyen elegendô töltöttség az akksiban (ennek érdekében pl fogyasztókat is le tud kapcsolni). Gondolom az elmúlt 5 évben nem nagyon volt olyan, hogy ne tudtad volna beindítani az autót.
Köszönöm a választ! Ki van ez találva!-ha jól értem gyári a megoldás! (csak az a bajom"hogy kaptam egy vadi új 74 vagy egyel nagyobb Ah akkut) és gondoltam hogy a közel 5 évesemet kicserélem- úgy "mint régen! de regisztrálni esetleg programozni stb.....hmm
Programozni nem kell ha azonos a kapacitás, de regisztrálni kell az új akksit, házilag nem megoldható. Utángyártótt / buherált / típusidegen akksi berakása lehetséges, de nem javallott, mert hibás adatok alapján fog dolgozni az energiamenedzsment, könnyen meglehet hogy üres akksival fogsz majd ott állni, és nem tudod beindítani az autót.