Helló. Nekem egy teljesen fapados feliciám volt. Már vettem bele egy pár dolgot. Nekem sem volt átvezető gumi, de még hangszóró vezeték sem gyárilag. Én vaterán vettem egy riasztó, kp. zár, csomagtérnyitó szettet, bicskakulccsal, 13e forintért. Egy sárospataki szerelő rakta bele nekem. Ahogy láttam az átvezetésnél csak körbetekerte szigszalaggal, és úgy oldotta meg. Az áramot sztem a szivargyújtóról vitte, mert az aksiról nem megy új vezeték, és az állandó áramot ad. Egyébként nagyon jól működik.
Kéne egy kis tapasztalás, központizár beszerelés ügyben!
Olyxan Felim van, amiben még sosem volt, még az ajtó és az oszlop közötti átvezető gumi sincs benne. Láttam már 4-5000 Ft körül 4 darabos készletet, de az átvezető nincs benne. Hogyan lássak neki? A kábelek benne vannak? (mint a hangszóróknak). Honna vegyem le a villanyt neki? Van erre bizti a táblán? Ráadásul én riasztót is szeretnék egy csapásra.
Ha valaki csinált már ilyet, ossza meg velem a tapasztalatait!
Hát, én nem hallottam még olyanról, hogy valaki pl. megfogott egy neodímium mágnesből készült hangszórót és meghalt volna. Pedig az nem piskóta. Permanens mágnessel max akkor tudsz magadban kárt tenni, ha rádesik. :)
A folyékony szénhidrogének polaritására hatással van a mágnes, az tény. Elvileg, ha nincsennek "összetapadva" az üzemanyagrészecskék, hanem szépen rendezetten áramlanak ,akkor jobb a porlasztás... De én még nem próbáltam ki.
A levegőturbulencia-növelő kütyüket sem ismerem, de ha azért tesznek az autókba sportlégszűrőt, hogy gyorsabban áramoljon a levegő, akkor elvileg a turbulencia- kütyük is hatásosak lehetnek. Ha fogyasztást nem is csökketenek, de pörgősebb,- harapósabb lehet tőlük a motor.
De ezeket sem próbáltam még ki...
Ha valaki vesz, akkor szerintem olyat vegyen, amelyiknek van valami háttere (gyártó, forgalmazó, régebbi leírások a tapasztalatokról és ne legyen túl drága) Én ilyen Vaterás akármiket nem vennék meg.
Amúgy meg ha tennél a fejedre egy jó erős-mágneses sapkát, és egy mellényt is ami a szíved környékén szintén tartalmazna egy marha nagy mágnest... hát megnézném, hogy meddig bírnád.
Mert ugye benned sincs vas, ahogy a benzinben sincs... Akkor hat rád a mágnes? Ennyi. ;)
ÓÓÓ mert biztos igaz :D Akkor már miért nem rakták volna bele ezeket az "okos" kütyüket gyárilag, a fogyasztáson csak egy dolog segíthet leginkább, az meg a te lábad.
Hatalmasat röhögtem mikor elolvastam. A fékrásegítő vákuumcsövébe kell beépíteni és ezzel fogyasztácsökkenés és 20% (!) teljesítménynövekedés várható. A 40 kW-os Feliből ez csinál 48 kW-osat :D:D:D:D LoL
Nekem erre egy kérdés lenne a válaszom. Ha ennyire egyszerű a fogyasztásnak a 3-5 %-os csökkentése, akkor a gyárak miért ölnek milliókat a fogyasztáscsökkentésbe és miért alkalmaznak erre külön mérnököket? Nem egyszerűbb lenne minden autóba bedobni egy ilyet és már kész is?
plusz 1 kérdés:
Miért nincsenek erről hiteles független szervezet által igazolt okmányok, ami alapján el is hihetném a fogyasztás csökkenést?
A kollégám kapott egyet a rokonától kölcsön. Mivel gyaktran jár vidékre, gondolta, kipróbálja, tényleg működik-e. Elmondanám, hogy centiliterre ugyanazt a fogyasztást produkálta, mint nélküle. Aztán visszaadta. Én meg nem hiszek benne.
Egész pontosan 4 féle ECU van 1.3 központis Feliciához. 40 és 50 kW-os, mindkettőből immobiliser-es és nem immobiliser-es változat, 4 különböző cikkszámmal. Ezt ha valakinek egy márkaszervizesnek tudnia kéne... Lehet hogy az ember "jó forrás", de ebben a témában nagyon nincs otthon úgylátszik.
Nem beszólásként mondom, sőt tudok is ajánlani valakit Bp-en, de ezzel a felkészültséggel jobban jártok, ha egy jó szerelőhöz viszitek az autót. Tudom, olyat meg nem könnyű találni, de ha Bp szóba jöhet, akkor tudok egyet. Ő világ életében Skoda-val (is) foglalkozott, így a 100-astól a SuperB-ig mindent javít.
A fesz. szabályzó egyébként a generátor hátulján egy kis kocka szerű izéke. Legalábbis az én 1.3-asomon az.