Csatlakozom, mert a járművezetőnél nem volt feltétel, hogy fémipari végzettsége legyen! Akkor a HÉV-mozdonyvezetőnek elektromos vizsgával kell rendelkeznie? Ott aztán tele van elektromos szerkezetekkel!
Bocsi nem akarok senkivel vitázni de a Vilinger is BKV jármű és ott a vezető megsem kisérli elhárítani a hibát itt meg mindjárt lakatost szeretnél csinálni minden járművetetőből,nem gondolod van olyan vezér aki nem tud máshol elhelyezkedni .Ehez meg alig-alig ért ,mert 2-el ment át a vizsgán és ugyan olyan értékü motorász mint aki 5-el vizsgázott mert zsetonban pár év és mindenki egyformán lesz bérezve öreg és fiatal egyaránt ez a szomoru.
Azért szerintem amíg egy dolgozó kiképzése x hónapot vesz igénybe (mármint járművezető) és lényegileg egyforma alapon működő járművek 3 típusát tanulja meg, akkor valószínűleg elvárható lenne, hogy egy hibafeltárásnál/leírásnál el tudjon jutni a hibás alkatrész közelébe, nem?
MÁV-nál volt ilyen, hogy váltásnál a "jól ment?" kérdésre a mv. rámutatott a V63 egyik piktogramjára és annyit mondott: "ez világított".
OK, ne utazó szerelőket képezzen a BKV, rendben. De azért tényleg jó lenne a javasolt 1 hónap helyett akár 1 hét ismeretfelújítás gyakorlati hibaelhárításból, nem?
Ebbe nem akarok veszekedni, tökéletesen igazad van. De jármüvezetőkről annyit: volt egy bizonyos motorkocsink amin néha-néha idöközönként elöjött egy bizonyos villanyfék hiba. Kb. 1 hónap alatt nem volt olyan jármüvezető aki pontosan megmondta volna hogy mit tapasztalt. Mind mást mondott, pedig utólag kiderült a hiba mindnél azonos volt. Mégegyszer leírom Nálatok is vannak jó és rossz jármüvezetők és a jármüfenntartásnál is van aki becsületesebb és van aki lazábban veszi a dolgokat. Ez ellen Te sem fogsz tudni mit tenni és én sem. Nekem kevés bajom van a kinti jármüvezetökkel hála Istennek :)))
Bocsi,hogy bele szólok de nekik az a dolguk a jármű megjavítása a motorászé meg a vonat továbbítása. Amig a lakatos kijön és flegmán felteszi a kérdést ezt nem tudtad volna megcsinálni (pálya vill csere) őt ezért fizetik a jv sem kéri őt vigyed már helyettem két-három kanyart a vasutat.Szerintem mindenki csinálja azt ami a dolga sértödés nélkül és nem mindenki müszaki zseni lehet ,hogy tényleg nem tudná kicserélni vagy a hibát pontossan elmondani de amit érzett vagy tapasztalt azt igen és jó esetben ez is díjazni kell :-)))
Még valami eszembe jutott arról amit írtál: olyan szivesen csinálnék olyat rotációs rendszert, hogy a kinti jármüvezetők mindegyike bejöjjön kocsiszinbe 1-1 hónapra minden évben mondjuk. Megtudnátok azt, hogy nekünk miből mit kell kiadni, megtudnátok azt is, hogy milyen kollégáitok vannak (ezt is inkább majd privive fejteném ki ha adsz ilyen elérhetőséget), és mondjuk hibakeresésben is több gyakorlattal rendelkeznétek, nem tartana egy végállásos ajtó (müszerszekrény) megtalálása 20 percig (és teljesen nyitva volt...) tehát erröl is lehetne elmélkedni. Ja és van olyan itteni járművezető kolléga (ezt ugy hidd el ahogy leírom!!!) hogy juliusban a 36 fokos hőségben beírta, hogy a bal vezetőállás fűtés nem müködik! Normális az ilyen? Erröl csak ennyit akartam :)))
kérlek szépen keress már meg priviben mert a Tied nem publikus :((( Ott elmesélek mindent magamról :))) Na nem vagy az esetem, bocsi, én a lányokra bukok :))
Ha már igy elkezted a felsorolást, akkor a hentes végzettégű és édesipari technikus j.vezető vizsgával rendelkező kollégákat csak extraként sorolnám hozzá a te felsorolásához, de rájuk mind büszkék vagyunk!
De ez azért furcsa, bár nemtudom mióta dolgozol a cégnél, állandóan jönnek mennek az emberek, nagyon nagy a körforgás, ami nem is lenne baj, csak igy a sokéves rutin tapasztalat, egyik pillanatról a másikra elillan...
S ezt szomorú tapasztalni látni, és újabbnál újabb tanfolyamok indulnak, azért felvettem a kérdést, csak úgy bele a nagyvilágba, amit Bakterka is feszeget, nem lenne érdemesebb ,jobban megfizetni a forgalomba dolgozókat, és akkor nem lenne ekkora a lemorzsolódás? Azért kiváncsi lennék, összehasonlitási adatokra, vajon a többi üzemágnál is ennyire rossz a statisztika?Ilyen nagy a lemorzsolódás?
Visszatérve az eredeti gondolathoz, mi is tudjuk, melyik váltócsoport milyen, melyik lazább melyik gondosabb... és örülünk neki, hogy mindent megtesztek azért ,hogy kiadhatóak legyenek a szerelvények, ez tényleg nem semmi, ismerve a pénz és alkatrész hiányt.
Tudtommal a váltócsoport feladata más minden telepen..... Én nem azt írtam, hogy nincsenek nálunk hanyagok, nincsenek olyanok akiket esetleg nem érdekel, hogy miket írkáltok a jármülapokra. Azt tudom, hogy én minden nap nyugodt lelki ismerettel megyek haza, mert magamból és a lehetőségeimből (anyagira gondolok) is a maximumot hozom ki. De van jópár ellenpélda is, ezzel nagyon is tisztában vagyok (SAJNOS VAN ELLENPÉLDA!!!) Én nem azt írtam, hogy ehhez vagy ahhoz ne hívjatok ki kocsiszinest, én csak arra reagáltam, hogy itt nálunk igen sürün elöfordul, hogy pl. fennt akadt menetmü vagy fékmü miatt hivják ki öket (és ez van Dunaharasztin is....) tehát nem kell ezt egyből kizárni a lehetőségek közül. Amugy ez főleg valamiért az új jármüvezetők "mániája", de hál istennek a rutin folyamatos megszerzésével csökken az ilyen miatti kihivások száma... de aztán megint jön a következő végzös csapat :)))))))))))))) Még valami: nem kell bentre vasúti jármüszerelő végzettség. Én tudok asztalosról (jármüvezető vizsgával), tudok viz, gáz, központi fütés szerelőt (szintén jv. vizsgával) tudok autóvillamossági szerelőt, mezőgazdasági-gép szerelőt. Ki jön ide még??? :-)))))
Szia!Sziaztok! Örülök, hogy kb. egyformán látjuk a dolgokat cak másként fogalmazunk.Ezért kérdeztem, hogy ki tudja miért a HÉV-nél a legalaconyabb a fizu a BKV-nál?Senki nem válaszolt rá, persze ez is egy válasz azaz senki nem tudja.Persze a mérnököt, szakit, sajtószóvivőt is meg kell fizetni nyilván de a jművezek hihetetlen hülye munkabeo.ban dolgoznak, sokak családi élete is ráment erre EZT IS MEG KELLENE FIZETNI.
Valaki leírná pontosan, mi a váltócsoport feladata?
Mert erre már régóta kiváncsi lennék...
Vannak sajnos iszonyú rossz példák, hogy egy tűkörlapot, nem tudnak meghúzzni, és szerszám hiányában 3 napig figyelem ahogy billeg , hiába van rákarcolva néha a j.könyvre (vagy nem akarnak beállitani?) . Ilyenkor az ember úgy érzi, hogy azt hiszik a váltócsoportban illetve a rendezőben dolgozó emberek, hogy kint a forgalomban mi j.vezetők McGiver-t akarunk játszani mindennap.
Kapcsolóművekről meg csak annyit, hogy tudnak igenis furcsa dologkat művelni.Nem azért ,hivjuk ki általában a váltócsoportot, mert mi annyira ráérünk, és a "javitás v.szemrevétel" elvégézése között még egy cigi is belefér, hanem azért ,hogy igenis nézzenek rá a problémára.
Szerintem ezt nem kell zokon venni, senkitől. Arról meg senki nem tehet hogy nem születik HÉV karbantartó szakmunkás végzettséggel.Igenis kellenek évek és tapasztalatok, amiket az ember, évek elteltével szed össze.
Csak gondoltam egy pár kósza gondolattal ezt az oldalt is érzékeltettem.
Néha a rendező lusta elsétálni a járműtelep végére azért, hogy a szedőt levezérelje nekik. Huzzák le maguknak, ha akarják. :) Így legalább elgurulni sem fog a szerelvény. :) Emelés után pedig egyes túrokban szokás megvizsgálni a járművet, nehogy abroncsrepedése legyen (ez sem kioktatás! :))) ), akkor úgyis felül rá, majd visszaállítja. :)
Azért M41-nek abban igaza van,hogy leengedték a szedőket.Ha egy végállásos ajtót kinyitsz,valóban lejön a szedő,de utasítás szerint nem ez az eljárás.A járművezetőnek előtte le kell engednie a szedőt,meggyőződni,hogy valóban lejött,és csak utána nyithatja ki az ajtót.
Egyik oktatóm mesélte még régen, hogy Ráckevén lettek riasztva a tűzoltók egy szekrény füstöléshez aztán mire a motorász odaadta volna a kulcsokat már a fejszével kibontották az ajtót :))
Egyébként a vészfékhúzás se mindig jön be, mert volt már olyan amikor fékre ment de a szedő meg fent figyelt :/
A tűzoltók kérték egyszer, hogy emelés előtt vezéreljék le a szedőket (MX/A), mert őnekik csak akkor szabad hozzányúlniuk, a motorkocsihoz is. Válasz: húzzák meg a vészféket. Néztek egy nagyot, nem értették. Azt mondták, hogy nekik nincs kulcsuk hozzá. Erre, amikor megtudták, hogy az utastérben levő piros fogantyúról van szó, akkor az volt a kifogás, hogy az le van ólmozva. :))))
Az elektromos szekrényekben van egy végálláskapcsoló. Ha kinyitod a szekrényt lejön a szedő. Egy elakadt kapcsolómű vagy ilyesmi lehetett amit a múszakos megcsinált pikk-pakk.
Nekem megvolt a "karácsonyi ajándék".Tegnap utazhattam a 945-673-946-ossal és nemtudom ki csinálta meg ,de olyan szépen ment hogy öröm volt rajta utazni!! (mikor megláttam Kevén a 945-946ot akkor voltam abban a percben a legboldogabb ember a világon)
Igen, jól tudod! 16 után - ezen a napon - éjszakai autóbuszok közlekednek. Ezen a szakaszon 992-es autóbusz jár, de december 24-én nincs "rendkívüli" fordulója...
Ezt én is a tévében láttam, tegnap este, a National Geographicon (katasztrófák nyomában sor.). Amúgy nagyon pofás kis vonat volt, igazi HÉV-jellegű szerelvény, műbőr ülések, alu kapaszkodók...
Egy kis toldalék: Szóval, amikor feloldotta a féket, a léghengerek a műszer szerint kilevegőztek, de a vonat fékezve maradt, a kormányszelep oldófogantyújával levegőztette ki a többi kocsit...
Hali! Nos, Franciaországban is történt hasonló baleset, szintén emberi mulasztásból. Egy Párizsba tartó helyiérdekű vonaton egy utas vészféket húzott. A vezető vissza akarta állítani, nehezen ment neki, ráadásul a fővezeték csapját is elzárta, abba kapaszkodott (ott is a kocsi végén van a vészfékszelep). Miután sikerrel járt, fel akarta oldani a légféket, nem sikerült neki. Elkövetett egy borzasztó hibát, kilevegőztette a fékhengereket a többi kocsin (így csak a vezetett kocsin volt fék, ott zárta el a csapot). Elindult, és amikor rájött, hogy nem fog a fék, pánikba esett, a villanyféket (kieg. fék) nem használta (??) és kb. 80km-es sebességgel beleszállt a végállomáson várakozó induló vonatba. Több, mint 50 halott, és sok sebesült. Akkor hoztak ott is új szabályokat, módosították a vonatok légvezetékét (kivették az elzárócsapot), meg az irányításban is új rendszert vezettek be, mivel a vészjelzéskor a vezér nem adta meg a kódját, a rendszer blokkolta a vonatokat, váltókat, pont a foglalt vágányra...
Egy számunkra kedves kolléga megy nyugdijba a Dunaharszti főmühelyből. Mi a következő kedves ajándékkal leptük meg itt Ráckevén (nálunk dolgozott hosszú ideig és itt a városban is lakik) :
az első két kép még amühelyben készült az "ajándék" készítése közben :)))
ez már az a hely ahol reggel a járgányt hagyta munába menet. mivel mi rendes gyerekek vagyunk, szépen mindent visszatettünk a helyére :)))
Itt arról van szó hogy Szt-i vonalon próbajáratozott a 955 678 956 psz-ú HÉV szerelvény és BPO-700 megkérdezte tőlem hogy BKV+ matrica rajat volt-e?Mondtam neki hogy nem.
Mielőtt leírtad volna ezt a mondatot,nem ártana kicsit jobban elolvasnád az előző hozzászólásokat.
Az 1906-ban megjelent 25. számú Jelzési Utasítás már a "vörös" elnevezést használta. A mai, jelzőeszközökre vonatkozó szabvány szerint pedig ez a "vörös" RAL színkódja szerint "piros" szín.
"Amikor az első jelzési utasítások megszülettek, (...)"
1906-ban*.
"(...), a "piros" köznépies kifejezés volt a hivatalos ťvörösŤ-sel ellentétben."
Akkor még élt az a szemlélet, hogy az utasításokat közérthetően kell megfogalmazni, hogy azok érthetőek (és így jobban betarthatóak) legyenek. Használt szó volt a piros és vörös is, de a piros mint tájszó volt jelen (mint annakelőtte a páholy vagy az apály), ezért volt célszerű egy, az ország egész(?) területére érvényes utasításban a szinonímáját, a vöröset alkalmazni.
Ez jelenleg ott tart, hogy átesett a világnézet a ló túloldalára, miszerint a közutasok szerint piros van, vörös a majom segge, a vasutasok szerint pedig vörös van, a majom segge a piros. Š Hőgye Sándor
*: Forrás: Vasúti vonóvezetékes biztosítóberendezések ◦ Mechanikus rész ◦ Közdok, 1958. Írta: Gróf József
Sejtésem szerint azóta, hogy a HÉV-nél menetrendszerinti személyszállító vonat végére csak motorkocsit lehet sorozni. A munkavonatoknál mellesleg ma is van, csak úgy, mint a villamosnál.
"1978. április 13. - A Boráros téri HÉV-végállomáson egy Csepel felől érkező szerelvény átszakította a vágánybakot, majd belerohant az állomásépületbe és a várócsarnokba. A balesetnek 16 halálos áldozata és 25 sebesültje volt."
Jajj, de szőrösszívűek vagyunk...Pir...oppá..vörös...:)) Amúgy a kisvasutas utasításban ggabesz kollégával ezen vitáztunk, hogy az útátjáró fedező kézi tárcsa (amivel a közútnak adunk megállj jelzést) vörös, vagy piros...met ugye a közútnak piros, és a jelzést is azzal adunk. Nade a vasútnál nincs ilyen! :D
A kettő nem ugyanazon a kaliberű javitáson volt....Szerintem szép lett külsőleg nagyon a festése szép.Belsőről nemtudok véleményt alkotni mivel nem volt szerencsém(?) utazni még vele.
De azért ez nagyon durva, és sok diákutas elvesztését okozhatja. Aki buszra szokva fél lábon állva mennek majd Csepelre, hogy ott megküzdjenek a HÉV-re való feljutásért...
A táblázat szerint a helyközi bérletekre meg a jegyekre egységesen 90% kedvezményt kellen adni
Igen, de ez a GKM táblázata, az árkiegészítés mértékét pedig a 2003. évi 87. törvény rögzíti oly módon, hogy vasúti bérletre 10 km-re 3.896 Ft árkiegészítést ad, 20 km-re 7.306 Ft-ot, 30 km-re 10.617 Ft-ot (stb.) A teljesárú bérletek ára pedig ennél több, annak ellenére, hogy a teljesárú bérleteknél övezettől függően lehet árcsökkenés abból, hogy a korábbi 104 forint helyett 90 forint lett egy "szakasz" díja (viszont végig 5 kilométerenként "lépcsőzik") és a havi bérletben a korábbi 42 jeggyel szemben 36 jegy ára van.
Annyival árnyaltabb a kép, (és ezt eddig nem pontosan írtam, elnézést), hogy helyközi autóbusz esetén az első 10 kilométerre csak 3.162,5 Ft árkiegészítés jut. (Busznál 5 kilométerenként lépcsőztetik az árkiegészítést is.)
Tehát a GKM-szerint a 90%-os kedvezmény jár, de a PM szerint nem jut.
A sorból való kilógás talán azzal magyarázható, hogy a Fővárosi Közgyűlés a múlt héten meghozta a tarifarendeletet, míg az "állam" az országos közforgalmú vasút és a helyközi autóbuszközlekedés tekintetében nem.
A táblázat szerint a helyközi bérletekre meg a jegyekre egységesen 90% kedvezményt kellen adni az új egységes tarifarendszer szerint vonatra, buszra, HÉV-re egyaránt!!! Akkor miért lóg ki a sorból most a HÉV meg a környéki busz???
Ausztriában az a helyzet, hogy az 50%-os menetjegy minden 26 év alattinak jár, aki vesz 20 -s kedvezménykártyát. Anélkül 14 (15?) év alatt van kedvezményes jegy. Kedvezményes vagy ingyenes bérlet meg mindenkinek jár, aki ottani iskolában tanul.
Köszi Neked is!!! Akkor sorolom a válaszokat: az aksik minden revizió alkalmával meg vannak nézve, V1-nél és E3-nál is cellavizsgálóval egyenként átnézzük öket, és lúg ellenörzés, tehát ezek kilöve. A kábelek is végig lettek nézve (aksik és az inverter között) de ha valami baj lenne akkor az nem bő egy hónap mulva jelentkezne, addig viszont tök szépen és üzemszerüen müködik minden! Azt nem írtam hogy MX-röl van szó, a lengőkábelek hiába mozgatom, de amugy is ez ki lett probálva, müszerrel szépen és folyamatosan mutatta az 1100-et... Még valakinek valami ötlet? SOS :))))
Köszi! Hogy mit csinál a mühelyben??? Ott nincs próbapad (1100V) amiröl ki lehetne probálni... Másik vonatra meg halál felesleges feltenni mert beszarik az inverter, nem indul el a töltés rajta, azon a motorkocsin sem ahová fel van szerelve, másikon akkor miért menne??? (ezen is jó minden ami ehhez kell, és ha lecserélem és felteszek egy ujat akkor az megint rendesen üzemel egy jó ideig, tehát minden jó valószinüleg)
Igen, csak a GKM nem ármegállapító a helyi közlekedési tarifákban (és ugye a HÉV helyi közforgalmú vasút), a PM pedig fix árkiegészítést ad a távolság függvényében minden üzemeltetőnek.
2006-ban ezt a veszteséget "benyelték" a társaságok. 2007-től a BKV esetén a közgyűlési döntés szerint a különbség nagyobb részét a fogyasztóra (diákok) hárítják, egy kisebb részt még így is lenyel a cég.
Országos közforgalmú emelés pedig úgy néz ki, januártól nem lesz, csak később.
A MÁV esetén a GKM (mint tulajdonosi jogokat gyakorló) dönthet úgy, hogy a különbözetet a diákok javára központi forrásokból biztosítja, de a Volánok esetén az ÁPV Rt. gyakorolja a tulajdonosi jogokat, így "de jure" a GKM táblázata nem sokat ér.
És akkor ugye még a GySEV is kérdéses, nem hiszem, hogy az osztrák tulajdonostársak saját eredményük terhére támogatnák a magyar iskolásokat, bár ki tudja...
Sziasztok! Más témáju hozzászolás jármüfenntartási dolgozóknak: van egy szerelvényünk, aminek egyik motorkocsiján állandóan elromlik az inverter. Feltesszük az újat, kb. 1 hónap és elkezdi azt csinálni hogy a segédáram 100-140 volt között mozog folyamatosan... (magyarul inog), ezt csinálja megint egy ideig, aztán után már be sem indul az inverter... Nem lesz töltés ezen a kocsin. De a baj az hogy MINDEN inverterrel ezt csinálja!!! A szerelvényen végignéztem már az erősáramu oldalt, biztik, tetőellenállás, zk, minden ok és rendben van. Nem jártatok valahol még igy a másik vonalakon??? Valaki mondjon már tippet légyszives. Hiába cserélem le az invertert, egy idő után megint kezdödik minden elölről... köszönöm szépen ha valaki segít!!!!!!!!!
A különbség abból adódik, hogy az árkiegészítés mértékét a PM szabja meg és az fix összeg, a kedvezmények százalékos mértékéről pedig a GKM beszél.
A HÉV tarifát pedig a Főváros állapítja meg. (Az országos közforgalmú vasút és a helyközi autóbusz tarifákat talán a GKM).
A közforg. vasút és a volán társaságok állami támogatása is fix összeg (vagyis a megrendelt szolgáltatás bevétellel nem fedezett részének ellentételezése), a MÁV kap személyszállítási árkiegészítést, a Volánok a helyközi forgalomra tudtommal semmit nem kapnak.
Ily módon az ármegállapító hatóságok többsége nem vállalta fel, hogy Kóka miniszter úr által dekarált 90%-os diákbérlet kedvezmény biztosítása érdekében az árkieg mértékéhez közeli bevételvesztést könyveljen el.
Számokkal: A tanuló bérletet a 19.500 forintos teljes ár mellett 1.950 forintért kellene adni 90%-os támogatás mellett a GKM szerint, de a PM a 17.550 forintból csak 8.800 forintot térít.
A vasúti és a volán tarifákat még nem láttam rendeletben és a szolgáltatók honlapján sem.
Ezt a hozzászólást kérem szigorúan a tények közlésének tekinteni.
Az új jegy-és bérletárak egyszerűen nevetségesek!!! Vegyük az én példámat aki mondjuk naponta kevesebb, mint 5 km-re levő iskoba jár. Az én havibérletem eddig 437Ft volt. Az új tarifák alapján 1290Ft lesz ha jól nézem.Hány százalékos a drágulás??? kb 195%...nem semmi....Én csak azt kérdezném h mi a búbánatos picsára fel(és ezt sztem még jópáran megkérdezik sztem).felháborító.
Vagy vegyük a nővéremet: Pestre jár be Szigethalomról.Eddig az ő kigészítő diákbérlete 1311Ft volt mostantól meg 4240Ft? kb 223%???és persze ehhez még jön a pesti diákbérlet. így eddig kb 4000Ftot csengetett ki 2007től meg több mint 7200-at? HA ez igaz akkor piszok nagy arcátlanság... Mondta is a nővérem h ha ezt megcsinálják nem is fog kiegészítő bérletet venni mert kiszámoltuk és egyszerűen nem éri meg neki mivel nem mindennap járna hévvel... És valószínű, hogy nem a nővérem lesz majd az egyetlen aki azt mondja h nem is veszi meg a bérletet...tehát pont azokat a biztos bevételt jelentő bérletvásárlókat veszíti el a cég, akik fizettek mint a katonatiszt, ami nagy műhíba...ezek a drasztikus emelések csak a bliccelést segítik elő
Bocs, de Szentendre nem olyan rossz a dolgozóknak, mivel lesz 15 km-es jegy is, nem kell 20 km-es kiegészítőt venni a 10,1 km-re! Így Szentendrére 320 forint helyett 270 forint lesz a kiegészítőjegy ára, azaz csökkenni fog!!!
Bocs, de akkor megszűnt vagy nem szűnt meg a tanulóbérletek árkiegészítése??? Kapjon ugyannyit mindeki! Buszos, vonatos, HÉV-es! Ha 8000 forint a HÉV diákbérlet, abból az következik, hogy a HÉV-esek jóval kevesebb támogatást kapnak, mint a buszosok meg a vonatosok.
A nyugdíjas bérlet helyközi közlekedésben, valamint a tanuló bérletek 90%-os árkiegészítése megszűnt, noha írja a GKM, hogy a 90%-os árkieg marad a tanulóbérletre.
Sebaj, ezentúl ha Szentendrére kell majd mennem, megyek autóval - az ugyanis olcsóbb lesz, még akkor is, ha csak egyedül ülök benne. Röhej. (ünnepnapokon meg HÉV-ezek egy jót arra...) Áh, a többit inkább nem is mondom.. :((
Szíves figyelmetekbe ajánlom, hogy a kedvezményes jegyek után járó árkiegészítés mértékét törvény szabályozza. (2003. évi 87-es) Ez a törvény ágazattól függetlenül állapítja meg az egyes kedvezmény-csoportokban az utazási távolságtól függő árkiegészítési összeget. Vagyis 20 kilométerre a fajlagosan olcsóbb vasúti jegyhez ugyanannyit ad, mint a fajlagosan drágább HÉV, vagy Volán autóbusz-jegyhez (bérlethez). Innen fogva a félárú már nem félárú, hanem 1. csoportú kedvezmény.
A nyugdíjas bérlet helyközi közlekedésben, valamint a tanuló bérletek 90%-os árkiegészítése megszűnt, noha írja a GKM, hogy a 90%-os árkieg marad a tanulóbérletre. Pl. Ráckevéig a tanuló bérlethez kb. 8800 forint árkiegészítést ad az állam. (A teljesárú bérlet tehát max. 10.000 ft lehetne.)
Ezzel az erővel elrendelhetnék, hogy 1 kiló kenyeret kötelező 3,60 ért (Forint, nem Euro) adni, és minden péknek kötelező az árszabályozást megelőző bázison számolt mennyiséget és minőséget produkálni. Az állam 100%-kal támogatja a kenyérsütést. Aztán fél év múlva deklarálni lehet, hogy minden pék hülye, mert igény van a kenyérre, a fogyasztói ár 100%-át állami forrásból biztosítják, oszt mégis csődbe mennek. Közben a minőségromlás miatt civilek létrehozzák a PEKÉ-t, a péksütemény és kiflifogyasztók egyesületét, akik közleményben tudatják az ország vezető gazdasági napilapjában, hogy Prágában nulla korona állami támogatással is megél a kifligyár, tehát abzug a pékeknek. Az egyesület elnökét eme bölcs megállapításáért kinevezik országos főpéknek, és leporolhatja a régi mondást, miszerint nem a zsemle kicsi, hanem a pofátok nagy.
De ez szerintem abszurdum! Ugyanis Fletó és Jani éppen a díjszabás egységesítését tűzte ki célul. Ennek része az 50%-os diákjegy középiskolásoknak, és nappalis egyetemistáknak csak hazautazásra, míg bérletre továbbra is a 90%. Akkor a HÉV-nél az eddigi 90%-os és 50%-os jegyek és bérletek esetén miért változik negatív irányba a díjszabás???
Máv-os dolgozó olcsóbb Gödöllőre mint a hév? A tanuló meg negyedannyi lesz? Jól látom?? Mondjuk az egyetemre már így is vonattal megy aki teheti de ez jó nagy sz.pás lesz akinek csak a hév marad.
Volt már róla szó??? Drasztikus jegyáremelés a HÉV-nél!
A BKV honlapján az új tarifák szerint a 90%-os és az 50%-os kedvezmény helyett ca. 33% és 50% lesz. Remélem elírás! Mert az abszurdum, hogy egy tanulóbérlet közig határtól Ráckevéig majdnem 9000 forint legyen!!! A dolgozói bérlet munkavállalói része is olcsóbb ennél!!! Felennyi lesz.
Link: http://www.bkv.hu/jegyek/index_2007.html
Csak erős idegzetűeknek!!!
Ha ez igaz, akkor Botondot és Gabibát ki kell kötözni a sínekre Ráckevén!!!
Háááát... Az túlzás, hogy ujjongok, mert én személy szerint roppant vegyes érzelmeket táplálok irántuk, de esélyt kell adni Nekik. Remélem tevékenyen, és normális, emberi léptékű ötletekkel tudnak majd résztvenni a munkában. Majd ha valamit "letesznek az asztalra" lehet dicsérni, vagy fikázni. Addig meg várjunk türelmesen.
Elismerem a civil kontroll szükségességét, és az újonnan választot fb tagok munkájához sok sikert kívánok. Ezzel együtt remélni tudom csak, hogy az Egyesület prominens személyiségei át is érzik az ezzel járó felelősséget és ha a hitelüket hosszú távon is szeretnék fenntartani (na nem előttem), lényegileg változtatnak a stílusukon.
Szerintem, sem árt a civil kontroll, talán külső szemlélőként, a pazarló dolgokat másképp látja, és felhivhatja rá többek figyelmét is.
Bár személyes véleményem, a VEKE a saját kardjába dölt, mert sajnos bármennyire is becsületes az emberük, vagy elfogják nyomni, vagy rájuk is ráhuzznak majd "valamit".Szóval itt a lehetőségük kezdeni, hogy nem csak a "szájukat jártasák" hanem tegyenek is valamit ténylegesen a cég belső műkődésének kissé visszályos állapotaiért.(Mielőtt itt valami VEKE fann nekem támadna, elismerem a VEKE munkáját, igen vannak jó ötleteik, amiket sikerült megvalósitaniuk is, de van egy pár ami sokak ellenvéleményét vivja ki cégen belül.)
Hogy ki lesz az új vezérigazgató, szerintem teljesen mindegy, sajnos ő is egy báb lesz a nagypolitika kezében.(Bár milyen jó volna ha tényleg nem egy báb, hanem egy a közlekedésben is járatos műszakilag is elismert emberke ülne a vezér székébe.Bár ez hiú ábránd sajnos ma Magyarországon.)
Vélemény? Az van :) Alapvetően nem rossz társaság a VEKE mert nagyon sok igen képzett ember van ott. Ami ellenszenves az a szenzációhajhász stílus bár utóbbi időben az is mintha finomult volna. A civil kontroll egy ilyen cégnél nem rossz. Majd meglátjuk mi lesz. (Ez volt a hivatalos válaszom :) )
"Antal Attila lesz az utód? A távirati iroda úgy tudja, hogy a BKV vezérigazgatói posztjára Antal Attilát javasolják, aki régebben a Főtaxit, majd a Nógrád Volánt irányította. Antal Attiláról tudni érdemes azt is, hogy igazgató volt a korábban csődbe ment Est Taxi nevű vállalkozásnál is. "
"A budapesti tömegközlekedési cég botrányait kirobbantó civil mozgalom, a VEKE egyik vezetőjét csütörtökön beválasztották a BKV-t ellenőrző felügyelőbizottságba. Vitézy Dávid szerint így hatékonyabban védhetik az utasok érdekeit, és nagyobb beleszólásuk lesz a BKV átalakításába."
Nem csak a tüntetőket irtam példaként, hanem a részegeket, is továbbá ,grafitisiket, és a tüntetőket is.
De lehet igazad van, hogy nincs akkor se több rongálás, de mint mondtam láttam már ezt azt ...
De azt gondolom te is észreveszed, bár nemtudom mennyire találkozol az utasokkal, hogy egy választás előtt után, sokkal nehezebb az emberekkel megtalálni a hangot az utasokkal, mindenki feszült. Lehetne ezt hasonlitani a téli illetve nyári időben történő vezetéshez.
Nyáron mindenki sokkal jobbkedvűbb többet mosolyognak az emberek, télen meg mindenki depis, már amennyit én igy láttok az emberek arcán.
Sajnos néha a politika is rányomja az emberek orcájára a bélyegét.Erre céloztam ha érted mire gondolok?
Hogy a cég vezetése, szerintem miért vízfejű ezt is szivesen kifejtem, hogy miért gondolom ezt, de ezt már csak személyesen hisz nem tartozik szorosan ehhez a topichoz.
De egyet megemlitenék, a sok közül...
Tudod, én azt vettem észre ,hogy itt a forgalomnál dolgozokat nem becsülik meg elégé.Sokak, hagyják el a céget mert, nem nyújt a fiataloknak, megfelelő perspektivát, és miután lehuzzta a 2 évet valaki ugy menekül ahogy tud, de cáfoljon meg valaki ha tud, sajnos ezen a vonalon én ezt láttam.Nincs üditő kilátás "semmire"(gondolok itt pályafelujitásra, elfogadható menetrendre, elfogadható fordákra,stb... csak igéretek vannak ,de azok dögivel, végülis a remény hal meg utoljára ), igy meg elégé motiválatlan marad az ember.... szerintem.
Különben úgy gondolom, ha az Akácfát és a sok naplópot kitakaritanák akkor lehetne sokkal jobban műkődő ez a cég is ... mert hiába itt is megvan ki kinek az embere, és érdem miatt szinte nem kerül oda senki.És ez szomorú ... ez sajnos a cég jellemét és vezetését is szomorúan jellemzi.
Hogy mit gondolok arról, ha más ember jönn?Ki tudja, mit hozz a jövö, lehet jobb lesz (bár ezt kétlem) ,de lehet roszabb.De szerinted, ami most folyik a cégen belül, Botinak, a tavalyi (vagy idei, nem is emlékszem már) 2x milliás jutalma, az nem felháboritó?! Szarba van a cég, de egyeseknek lehet dözsölni?!Na azért mondom, hogy elszomoritó ez.
De az sajnos igaz, hogy mindenre akad, pénz ami nem fontos, és valakinek az érdekét szolgálja.És ami tényleg jó ötlet lenne, arra sosincs.
Tudod, én azt mondom, hogy a mérnőköt aki akácfában dolgozik, a tudása miatt fizessék meg, minket meg ugyanigy a felelőség miatt fizzesenek meg.Mert nap mint nap válaljuk, emberek százaiért a felelőséget.Na ezt fizessék meg.
Nem,akkor nem.De volt egyszer-kétszer,hogy láttam mást is fényképezni.Új infó:HPLNAP SZÁLLÍTÁS!Szokásos indulás Cinkotáról a 735-ös Boboval,és Csepelről hozzák a 853-ast.
Ma este Kopaszkapitány fórumtárssal kilátogattunk Cinkotára meglesni a 971-972őt! Szerencsével jártunk bár nekem nemsikerült róla képet csinálnom.De itt a többi:
Új hozzászolás-->Új kép --> Tallózás -->megkeresed a feltölteni kívánt képet majd OK-ot nyomsz --->Feltölt gombra katt ----> Vársz addig míg fel nem tölti a képet -->A végén meg beszúrod és elküldöd a hozzászólást
Azt nem tudom,hogy magánterület-e,én anno voltam kint,a kutya nem szólt hozzám.Meg tudod mondani,hogy tudok képet ide berakni?Az előbb próbáltam,de nem sikerült.
tökéletesen igazad van, én is a túrázók, kocogók, rohanók közé tartozom de tudod ott volt valamikor sin. amit egyszer megszüntetnek azt mégegyszer nem csinálnak vissza.lsd. MÁV szüneteltetett vonalak ( mind megszünt ) ja ráadásul a 23 busz is jó messze áll meg.
persze igazad van de talán a 70 sem 70?????????Na meg a fék is D-20, D-25!!! de talán a kvagy a özl. felügy.-nek erre is van rendelete, lehet, hogy ott vonat nem is közlekedhetne??????? vagy a szabályokat csak a jművez.-nek kell betartania ( a mezei dolgozóknak ) persze ez jó ok a prémium rendszeres megvonásának az amúgy is LEGJOBBAN FIZETETT BKV-s dolgozótól???? ja tényleg tudja valaki miért a HÉV-nél a legalacsonyabbak a fizetések a BKV.-nál???????????? nem is kicsit úgy 50%-al!!!!!!!!!!
Ezt sokan írtuk itt. Lassan fél éve megint minden nap járok ezzel a HÉV-vel. Tapasztalataim alapján a gondot a következők jelentik:
- Reggel leszáll a bazinagy tömeg. Ennek kb. 90%-a átment régen az aluljárón, és így folyamatosan átjutottak az emberek. Most ez nincs
- A lámpák kétféle képpen működnek: először átjutunk a soroksárira kanyarodó, és az egyenesen továbbmenő sávokon, és belefutunk a pirosba, ami a soroksáriról lekanyarodó sávok keresztezésében van. Az emberek, miután végre átjutottak az első kettőn, nem figyelnek rá, hogy a harmadik tök külön működik, és nem állnak meg, hanem átmennek: ebből fakadóan minden reggel(!) látok anyázást, dudálást, fékcsikorgást, remélem, balesetet nem fogok ( pedig biztos vagyok benne, hogy lesz ). Az meg a másik, hogy a zebra nem folytatása az előző két úttestet keresztező zebrának, azon a picike járdaszigeten meg ekkora tömeg nem tud elférni, de még a hatoda sem.
- Az embereket hajtja a csordaösztön, illetve érvényesül az egy hülye százat csinál mondás: elindul egy ember, őt követni fogja még egy, majd őt még öt, azokat tíz, és.... Megy szinte mindenki. Teljesen mindegy, hogy piros e a lámpa, vagy sem. Ekkora tömeggel nem tudnak az autósok mit kezdeni.
-Ha Csepel felöl a soroksári út felé jövünk képzeletbeli autónkkal, akkor a következőt látjuk: A soroksári útra balra kanyarodó sávoknak piros a lámpa, de a jobbra kanyarodónak még zöld egy darabig. A HÉV felöl érkező tömeg egy része az autóforgalom jelzőlámpáját nézi, hiszen köztudott, miután azok pirosak lesznek, csak egy kis idő elteltével lesz zöld a gyalogosoké. Meglátják, hogy a közúti lámpákból háromból kettő "bepirul", és elindulnak. De nem figyelnek a harmadikra, és ebből már komoly balesetgyanús helyzetet is láttam, sőt, volt, amikor én se vettem időben észre, és majdnem leléptem az úttestre.
- másik irányból pedig egyértelműen az a gáz, hogy sokan rohannak a HÉV-hez ( én is ), és ezek közül sokan kiszaladnak az útra, vagy megszokásból, ha az első lámpa zöld lesz a háromból, átszaladnak az összesen, nem figyelnek rá, hogy amíg az egyik zöld, a másik kettő piros ( szerintem ez az egyik legnagyobb hiba, az aluljáró megszűntetése után ).
Azt pedig szerintem nem kell ecsetelni, hogy milyen idegesítő az, amikor elérném a HÉV-et, ha lenne aluljáró, mert átszaladok, és kész. De nincs, hanem állok apirosban, ami aztán átenged, hogy állhassak a következő pirosban. HÉV közben elmegy, a következő Harasztis. Tehát irány vissza a csepeli HÉV, és a busz.
átadták Szigetszentmiklóson a Küklopsz (Délker???) utátjárót, önmüködő fedező-jelzős berendezéssel
Ezt én is észrevettem, olyan furcsa jelzőkkel, amilyeneket a szentendrei vonalra is telepítenek, LED-es működtetésű, és szinte semmi napellenző nincs rajta.
Viszont most is ugyanúgy lassítanak a szerelvények...
és mi lesz a 3-as villamossal? Mikor viszik le Pe.Felsôre? Sokak életét megkônnyítené. Bár a síneket felszedték már a soroksári úton...nem baj, akinek kell a 3-as villamos, az gyalogoljon 20 percet, mi sem egyszerubb.
Persze, mert a kôzút az elsô...amúgy még egyszer leírom, hogy száradna el a keze annak a play-stationon felnôtt kis mérnôk-utánzatnak, meg az agyalágyult, degenerált bizottságnak, aki ezt megteremtette nekunk...remélem, olvassák. Ez a XXI.-ik század. Nem kôll aluljáro, minek az a parasztnak, tanuljon meg várni.
Hm...ha valaki meghal a keresztezôdésben, mert piroson rohangál...mert ugye senki nem várja meg a kôvetkezô vonatot...pláne, ha haraszti (elmondanám, hogy sokan kifejezetten ruhellik, hogy van ilyen is)
Örsre 6:00kor már ottvan ott van egy pár percig,de tapasztalataim szerint a vjsz-nél 7:30 körül szokott lenni(nemtom mihez kell a másfél óra),de csak azért kérdeztem meg hátha tud vki konkrét időt mondani ott is leszeretném kapni!
Sziasztok!Sikerült utánajárnom:hétfőn 5.50-kor indul a Bobo Cinkotáról,és hozza vissza a 909-est az esztergáról.Ez már szinte biztos,hacsak valami közbe nem jön...
Nemtom velem eddig még soha nem fordult elő ez,mikor kint fotóztam pedig elég sok kiállót láttam...Mindegyik kiálló szép lassan kifolydogált a peron mellé.Meg amugy is bemondja a hangos hogy a kocsiszinből szerelvény áll ki A VÁGÁNY MELLETT KÉREM VIGYÁZZANAK!
A MÁV-nál tudok egy állomást ahol a peron elején félsorompós útátjáró van és 120-as pálya, ebből következően a tárcsafékes szerelvény kilóhússzal dönget be az állomásra????????????????????????
Szia! Sajnálom , hogy egy kicsit félre értettél de tudod ne ítélj, hogy ne ítéltess. Egyébként sajnos a védekezés óriási összegekbe kerül, főleg így, hogy bukott rendőrök által létrehozott őrző védő cég aki egy ember/egy óra 2500.-ot kap számlára és láss csodát minimálbért fizet az embereknek zsebbe. matematikailag nem csodálatos, hol az APEh.? Nem csodálatos, hogy a leginkább közszolgálati cég alkalmazottai nem közalkalmazottak??? Ezért kellett a ZRt.????? A BKV amióta létezik közalkalmazotti cég volt mint azt te is tudod. Persze te is írtad , hogy minden nap van rongálás, akkor miért csak a "TÜNTETŐKÉ" szúrt szemet. Nem volt aznap sem több rongálás mint a legkiemelkedőbb nap. De szerintem te is tudod, hogy nem a tüntetők rongáltak. NEM?????? Apropó mi a gondod a Botonddal??? Tudod elbocsájtják!!!! Aki jön az jobb lesz???? Én személyesen ismerem, jóslatom: nekünk szarabb lesz. Visszatérve egy kicsit abban tökéletesen igazad van, de az iskolát se hagyd ki mert a gyerek ott tölti a legtöbb időt!!!!!!!!!!!!!!!!????????????????? Nem vagyunk egyformák a sokak által imádott és istenített amerikában láttad már a metró szerelvényt és az állomásokat, hogy néznek ki. Nesze neked liberális demokrácia. Rongálók az egész világon vannak még az is előfordult, hogy valaki az eszkimó kajakját rongálta meg??????????? Én mem haragszok rád ergó ha gondolod továbbra is cserélhetünk véleményt. üdv.
Ezt minden ésszerű kérés és veszélyességre való figyelmeztetés ellenére jóváhagyta a felügyelet. (Ha kicsit jobbra nézel, a régi dízelüzem felé, láthatod, hogy a két kiépített forgalmi sávból egy unicity elemmel el van zárva, no ezt az átadáskor vették észre, hogy a 2 sáv a csomóponton túl 1 sávban folytatódik és úgy hagyni nem egészen egészséges.)
Délelőtt tízkor vonatmentes időben tartottak hatásvizsgálatot és semmiféle gyalogos-torlódás nem volt.
Állampolgárként lehet írni panaszos levelet a felügyeletre. A csomópontot egy ingatlanbefektető csoport kívánalmai miatt építették át.
Tisztelettel jelentem, sajnos az utasok tornagyakorlatait nem sikerült még rögzítenünk a műtyúkra, mert a vezénylésre kiszemelt személyt kimoderálták a fórumból.
Megint MÁS!!! :))) Tegnap voltam végre Vágóhidon. Most jártam ott elöször amióta elkészült az új Vágóhid :((( Ezt az egész nagy rakás sz.rt!!!!!!!!!!! Most igazat adok annak aki szidta (MVIII figyelsz?????? :)))) a tervezőt, esköszöm nem értem mi és miért lett olyan amilyen. És azt is picsán rúgnám aki ezt a tervet elfogadta.... Járjon már arra naponta kétszer, gyalogosan.... szerintem egy idő után megunná, de az is lehet hogy addigra elütné valami autós...
MÁS!!!! Azt miért nem írta be senki, hogy átadták Szigetszentmiklóson a Küklopsz (Délker???) utátjárót, önmüködő fedező-jelzős berendezéssel??? Ráckevén is átadták a felújitott fénysorompokat, az új fedező-jelzőkkel. erről sem írt senki. Pedig ezeknek lehetne örülni, fejlödik a vonal. Miért nem csinálat ide (Ráckeve) félsorompókat????? De azt is megkérdezném, hogy Tökölön, a Mester utcai átjárónál miért nem lehet egy rohadt félsorompót telepíteni??? Hogy ne kelljen az összes vonattal 10-re (vagy5???) lelassitani. Az autósok hülyének nézik a jármüvezetőket.... A multkor lassit a hév az átjáróra... az autós ezt észleli... és elindul át, mert azt hitte a vonat öt akarja átengedni!!!! És még meg is köszönte a jármüvezetőnek!!!! Majdnem beszartam a röhögéstől!!!!! Miért nem lehet ezen változtatni????
Ha gondolod keress meg priviben, ott ha még tudok segitek ebben-abban... És én azt hittem, hogy a "régi" beírásom nem érdekel senkit (amit bemásoltam) :)))
Na én utoljára írom le erröl az egészről a véleményemet: én személy szerint úgy gondolom, hogy mivel a vasut mint olyan alapvetően VESZÉLYES üzem, M41-nek kellene inkább figyelni arra, hogy mikor és merre járkál... Nem (csak!!!!!!!) a jármüvezetőnek kell figyelni, hogy valaki hol áll. Ha már látja, hogy jön a szerelvény kifelé, és azt is felmérte, hogy nem annyival amennyivel kéne, hátrébb kellett volna lépnie kettöt, hármat... nem pedig hözöngeni. A jármüvezető is hibázott, de ahogy itt le is írták páran, valószinüleg nem azért ment kicsit gyorsabban, mert nem tudta elengedni a a menetgombot, hanem mert valószinüleg oka volt rá, sietett hogy ne verje el a forgalmat, ne késesse meg a másik vonatot, vagy hogy az utas (M41????????) oda tudjon menni a beálló szerelvényhez le és felszállni... A szabályok és utasitások betartásáról sokat lehetne itt beszélgetni, de itt nincs olyan (én se!!!!!) aki mindig minden szabályt, utasitást betartott!!!! Meg kell szegni néha azért, hogy a szerelvényeket ki lehessen adni, néha azért hogy a menetrendet be lehessen tartani...
Pontosan. Legalább abban egyezzünk ki, hogy más ujját ne harapdáljuk, ha nem muszály. Én is láttam már csomó nyilvánvaló szabálytalanságot, mégsem kürtöltem szét a fórumon.
Azért az előző hozzászóló védelmében, ha elvileg ott betartod az utasitást, (már ha ismered Cinkota állomás vágányzati térképét) akkor ott utasitás szerint, mivel addig nem gyorsithatsz amig az utolsó kocsi is el nem hagyta az alkalmazható sebesség kezdete táblát, 5-el totyorogsz ki a kocsiszinből, na most egy 6 kocsiból álló szerelvénynél, lehet a T. utas azért fog anyázni mert nem fogja elérni a páratlan Gödöllöi v. Mógyóródi, vagy Kerepesi vonatot, mert mire te onnan lehuzzod a "hátsód" addigra az ajtót zár, és hipp-hopp mivel a szerelvénnyel takaród a kedvesen anyázó utasokat, ezért ő mivel őket látja illetve hallja, el fog menni.
Na most kérdezlek kedves Bazsi ez jogos vagy jogtalan utaspanasz, ha ezt a T. utas leírja?
A konkrét véleményem pedig, ezzel kapcsolatban mindenki annyival jönn ki amennyivel "akar", és amennyire vastag a pénztárcája....
Az egyéni érdek is megkivánja, hogy nem fogsz kirongyolni ha ott áll 50 utas, mert bárki eléd léphet és ha elütőd nagyobb gond van belőle.De amikor kell egy csere azonnal, mert egyszere csak 3 vonatnál okozzól késést a tötyörgéssel, akkor lehet, hogy körültekintően de, gyorsabban fog a szerelvénnyel kijönni az illető.
A síp meg azért van, a vonaton hogy használja az ember, nem dísznek.
M41 topictárs nem irta, hogy lesipolták volna a fél arcát, tehát akkor nem állt elsodrási határon belül, és ha tud ide irni, akkor hálisten mindenki ahogy ő is megúszta ezt a tollatási műveletet.
De visszatérve, tényleg szerintem se árt ott óvatosan tollatni.
Tehát mindenkinek igaza van, de tulajdonképp senkinek nincs.
Mert M41 topictárs ha látta jönn a vonat miért nem lépett hátra?Aki meg tolatási műveletet végzett jöhetet volna lassabban is...
Néhány hónapja valaki berakott egy jó hosszú tervezetet az új szerelvényekkel szemben állítandó követelményekről, és hogy milyennek képzelik, de nem találom hirtelenjében...
Tudom még nem tartunk ott ,de majd egyszer a HÉV szerelvényeket is le kell cserélnünk újabbakra(remélem jó sokárra) . Gondolkoztatok már rajta milyen lehetne az új szerelvény?
Ja meg arról nincs új infó ,hogy az Északi Összekötő vasuti hídat mikor kezdik el felújítani?
Akkor meséld már el nekem, hogy mi indokolta, hogy Cinkotán olyan nagy sebességgel kell tolatni? Hadd szokják? Vagy sodorjuk el M41 topiclakót mert nem volt elég esemény?
"A HÉVesek (is) közszereplők, tevékenységüket olyanok is látják, akik nem vizsgáztak több tonna papír tartalmából, tehát nem tudják pontosan megitélni a látottakat..."
Van amit meg lehet ítélni, van amit nem. Amiről most volt szó, az nyilván való, neki főleg, mert azért van annyira hozzáértő (szerintem). Rengeteg olyan dolog van, ami egy kívülállónak nem nyilvánvaló, de esetleg mégsem az utasítás szerint van végre hajtva, és mégis megy a vasút, sőt esetleg csak így tud menetrend szerint menni, és ugye az utasnak főleg a menetrend számít. Szvsz az utasítást azért kell tudni, hogy tudd mit szegsz meg (ha valamit egyáltalán megszegsz), és annak milyen következményei lehetnek.
Nosza, tartsál be minden utasítást, azt' majd meglátjuk hány hadrafogható szerelvényetek lesz. Szerintem a szabálytalan munkavégzés védelme a melléduma.
Gondolom tisztában vagy vele, hogy ha mindet utasítás szerint végeznénk, akkor állna meg az egész város. A szabályos munkavégzést a gyakorlatban eképp kell értelmezni. Ez tény.
Ha valakinek ennyire nem esik le, hogy miket nem kéne ideirkálni, arról mit gondoljunk?
Alapvetően egyet értek azzal, hogy nem kell a fórumokra mindent felpakolni. DE! Ezzel most védjük a szabálytalan (utasítás ellenes) munkavégzést?!
A HÉVesek (is) közszereplők, tevékenységüket olyanok is látják, akik nem vizsgáztak több tonna papír tartalmából, tehát nem tudják pontosan megitélni a látottakat...
Szevasz kedves(?) :D kolléga!Igazad van.Majd megen az ilyenek miatt @opnak előbb-utóbb olyanok is,akiknek fogalmuk sincs miről van szó.De hozzánk ne jöjjön fotózni,mert lehet,hogy a tatamográf azonnal jelez,aztán kihajítja a büdpicsbe gépestől együtt. Vágod?
Az Rklmm-n található fa eddig a Hungaroring és Mogyoród közötti szakaszt díszítette a jobb vágány mellett (pontosabban a ring fölött található aluljáróig). Kedden és szerdán este síneket pakoltak Kerepesen autóról földre. Valami összefüggést tud valaki, mert én már kombinálok...
Remélem majd jösz, illetve mész más telephelyekre is és kéred, hogy engedjenek be fényképezni... és csodálkozni fogsz ha elhajtanak a p....ba, ugye??? Jó tett helyébe jót várj...
Bejárható, csak a villamos végállomás előtt magánterület. Az egy elég hosszú szakasz. Az autópályán Budaörs felé van egy áteresz, ahol át tudsz menni. Kis kerülő.
Mennyire bejárható a budaörsi HÉV nyomvonala? (Ha jobban tetszik: ex 41-es villamos vonala)
#11420
Attól függ, melyik szakaszon.
#11424
ex41-es
#11450
Persze. Az ex 41-es szakaszon a Kanizsai utcától egészen a Kamaraedőig még mindig megvan a pálya, viszonylag jó állapotban. Némiképp árnyalja a képet, hogy a Móricz Zsigmond körtér - Kanizsai utca szakaszt már felszedték. :)
Mivel, a budaörsi HÉV-nyomvonalról érdeklődtem, azaz az ex41-esről (ahol ma már nem közlekedik!), ezért a Kamaraerdőtől befelé nem lehet szó! Ezért válaszoltam röviden a #11420 hozzászólásodra.
Amúgy nem értem ezt a mondatrészt:
Az ex 41-es szakaszon a Kanizsai utcától egészen a Kamaraedőig még mindig megvan a pálya
Én úgy tudom, hogy ez a szakasz még nem ex41-es. Sőt! Ha már nagyon a belső szakaszon vagyunk, akkor a Kanizsa utca és Batthyány tér közötti szakasza sem ex41-es, csak szünetel a közlekedése, illetve 19-essel sűrítik a 41-es "hiányát".
Az "ex" kifejezés számomra azt jelenti, hogy valaha erre közlekedett, de ma már megszűntetett vonal.
Köszönöm, hogy ajánlottad a hampage oldalát! Erről tudtam, csak a kérdésem arra vonatkozott, hogy jelenleg mennyire bejárható! Mert ugye múltba nem tudok visszamenni és bejárni, hacsak nem lépem át a csillagkaput...
Mindenesetre megköszönöm a válaszaidat, mert én elsősorban nem a kötözködésedet és okoskodásodat veszem észre az üzeneteidben, hanem a mélyen rejlő jóindulatból válaszaidat! Ez a különbség kettönk között!
Persze. Az ex 41-es szakaszon a Kanizsai utcától egészen a Kamaraedőig még mindig megvan a pálya, viszonylag jó állapotban. Némiképp árnyalja a képet, hogy a Móricz Zsigmond körtér - Kanizsai utca szakaszt már felszedték. :)
Állítólag a vonat szele megérintett egy emberkét, aki eleinte úgy döntött, hogy továbbfut, majd aztán véleményét megváltoztatta, mondván hogy fáj a lába. Ezért hívtak mentőt meg helyszínelőt meg ami még kell.
Nemláttam a 909-et igy véleményt nemtok mondani róla:-) Viszont a 917-918 ablakait se cserélték ki sajnos,reggel láttam hogy ma már kivolt adva Cinkotaira,de szép munkát végeztek ott bent Cinkotán!!Grat Cinkotások!
Ha kötözködni akarsz akkor nagyon rossz embert választottál mert én nem veszem fel a kesztyűt.(Ha figyelmesen olvasol nem azt irtam, hogy minden család, van ilyen is, példálkat soroltam!)
Hogy, mi hangzik el otthon az mindenkinek a magánügye, de sajnos dolgoztam már tüntetés idején ,amikor jöttek haza a békés tüntetők, akik érdekesen adták tutára a többi embernek a véleményüket.Biztos én láttam rosszul, én kérek elnézést ...
No de biztos te is láttál már olyan fiatalt aki az egyik vagy a másik oldalt éltette (amivel még nincs semmi gond), csak néha ez rongálásba fullad, sajnos, nos erre csak azt tudom mondani, hogy mindenki otthon nő fel, és azt a kulturát hozza magával amiben nevelkedik.De gondolom arról nem én tehetek ,akit esetleg a kedves szülök nem nevelnek meg.
És látva utazva, a nagyközönséggel hall ezt azt az ember, néha akaratlanul is.Látva milyen feszültek az emberek, sajnos otthon se tudnak megnyugodni, és ha nem is otthonról hozott példákkal, de sajnos az élet által igazolt példákat hozok az ismerőseimtől.
Persze a tisztelet a kivételnek, és a kivétel mindig erősiti a szabályt.
Köszönöm ,hogy végigolvastál.
Üdv Hamurappi
Ui: A rongálás sokkal több pénzt visz el, mit az az elleni védekezés.Mivel a rongálókat ha elkapják felelőségre lehet vonni, és ahhoz már csak egy jó üdvéd kell, hogy mennyit pénzt tud visszahozzni a cégnek.....
De ez még mindig több mint a semmi ,remélem ezzel egyetértesz ...
Vagy a sajátodból indultál ki? --ja és ülök a vezetőállásban és karcolom a szélvédőt ,hogy minél jobban megtudjam neheziteni még a munkám :)))
Sziasztok! Ma mi volt a vonalon??Reggel 7 fele egyvágányozott a HÉV Nagyicce-Cinkota között,és az öörsön az összes vágányon hév állt.Osztálytársam aztmonta hogy valami baleset volt a Repülőtérnél.
Hogy melyik a legjobb?:))) fogós... Talán Bálint a kompetens ebben a kérdésben.De jelenleg én a következőket mondanám:863-864 871-872 891-892 947-948 949-950 és persze 945-946 de mondjuk ez a futásjóság szempontjából:))) műszakilag a foggalmam sincs de biztos máshogy alakul.Ezek a gépek amúgy az elmúlt 1évben majdnem mind voltak főműhelyben...a többit inkább hagyjuk de persze őket is nagyon szeretjük:)
Suli után kimentem Cinkotára nézelődni egyet,láttam hogy már elő van készítve holnapra a 945-946,akkor a 917-918 is ott volt,csalódva vettem tudomásul hogy az ablakok össze vannak karcolva:-((( És láttam a 917 mellett egy Tigrist egy 4 tengelyes pőrekocsival ami teli van fával A fa az minek?
Van egy két kérdésem hozzád. - ott vagy minden család minden napjában az otthonukban , hogy ilyen jól tudod mi hangzik el? Vagy a sajátodból indultál ki? - a rongálás elleni küzdelem nem ilyen egyszerű, először törvényi háttér kellene de a képviselők a saját gazdagodásukkal teljesen le vannak kötve. másodszor rengeteg pénz kellene elsőre valószinüleg több mint amennyi az okozott kár azaz ehhez a pénz mellett egy nagyon nehéz vezetői döntés kellene persze ehhez ilyen vezető kellene. - a jegy nélküli utazás hasonló probléma amíg nincs törvényi háttér a küzdelemhez azaz pl. nincs hatósági jogkör, szigorú büntetés (akár börtön is) és egy rendőr az ellenőr mellé ( a viperáskodás, lövöldözés, brutalitás helyett ) addig ezen változtatni lehetetlen.
Sziasztok! Teszek be pár csemegét, ezek papir képek voltak, most találtam meg öket és szkenneltem be, ezért olyan a minőségük amilyen. Láttatok már ilyet? :)))
A válasz nagyon egyszerű ,mi jó ebben nekik, a pusztitás, rombolás.
Én ennek a megértéséhez, kicsit a pszihologiába nyúlnék vissza, az az igazság szerintem, hogy magyaroszágon annyira feszültek az emberek, akik a dűhűket másban nem tudják levezetni.
Az I. nagy csoport:
Persze a gyerek mit lát ,otthon, hogy a "köcsög" Orbánt vagy Gyurcsányt anyázák a kedves szűlők.Nos mivel sajnos ő rá is ragad ez a feszültség, és ő nem elégszik meg azzal, hogy csak anyázon.Akkor inkább fogja magát és benyomok egy tükröt, firkálók egy kicsit dühöngök a HÉV-en ...
A II. nagy csoport:
Azok a részeg állatok akik a hazajutásra részegen is a BKV járműveit használják, hányák össze, karcolják rongolják.Mert ilyenkor előjőn, ki a Jani ha én nem?
Heccilek egymást, ugyse mered, ezt azt amazt ...
A III. és utolsó nagy csoport:
Akiknek ez a szenvedélyévé vált, szenvedély betegek.Akiket az elégit ki, ha az ő tagjét vagy mijét ,az egész világ minél több ember láthatja.Az az izgalom mozgatja, hogy minél többen lássák, ha lekaparják újból odateszi kézjegyét.
Most persze joggal kérdezhetittek, mit lehet ez ellen tenni?
A rongálást meg kell akadályozni, nem kell hozzá semmi erőszak, ha több normális ember is utazik a kocsiban egy hangos kiabálás félbeszakithatja a műveletét kivitelező ifjakat ..., bár láttam már, olyat is ,hogy valaki odalépet az illetőhőz és úgy b*szta le az illetőt mint macskát sz*rni a köv. megállónál.(az erőszak nem megoldás, de ebben az esetben jogosnak éreztem az őnbiráskodást)
A cégünknek, módósitani kéne szerintem az utazási feltételeit, ha megnézzük mi is csak egy szolgáltató cég vagyunk, nem?De, mi is fizetésből élünk, amit azok a normális emberek fizetnek ,akik kifizetik a jegy árát.
Tehát az ilyen embereket, akik nem fizetnek ,az utazásból bármilyen eszközzel ki lehetne zárni, mert ez nevetséges, hogy ha egy kalauz kéri a jegyet bérletet az illető, tudomást se vesz róla, és utazik tovább.Ha ezt egy pár biztonsági őr nyomatékositaná azzal a szándékkal hogy a következő megállónál leteszik bármilyen eszközzel rögtön megondolná legközelebb, hogy fizet e vagy kötekszik továbbra is.
(Személyes tapasztalatom, az hogy akinek nincs pénze az veszi meg a jegyet, és akinek van mert látni rajta ,pl. abból hogy úgy öltözködik pont az nem szokott fizetni.)
És most senki ne jöjjön azzal a példával, hogyha nincs pénze ... mert ugye ti se mondjátok ezt se az ELMŰNEK, se a TÁVHŐszlgáltatónak, se a boltban, hogy bocs nincs pénzem, de azért lezabálnék 3 kiflit, meg mondjuk 20 dkg baromfipárizsit.
De visszatérve a rongálásokhoz, olcsóbb lene zárt peronos rendszert létrehozzni ahol lehet, illetve ipari kamerákkal figyeltetni a megállókat.Ez egyszeri berúházás de drága, de hogy néha hetenként kell új tükröket venni, és ezért nem lehet például fűtőt tükröket alkalmazni mert attól kell félni, hogy összetörik őket!
Tudom, tudom most jönn az mi kéne ehhez ,hogy ezek megvalósuljanak?
Akarat és pénz....
Akarat, amig ilyen vízfejű a cégvezetése, és mindig az utasokat védi, akkor is ha az utaspanasz jogosulatlan akkor is.(Mindig kivizsgálják az utaspanaszt, és ilyenkor az embert néha jogosulatlan is úgy "meghurcolják" ,hogy azt nem kivánom senkinek.Persze mikor kiderül az igazság ,akkor a bocsánatkérés mindig elmarad.)Akkor elgondolkozatató, az is hogy érdemes e ennél a cégnél dolgozni?!
A Pénzről meg csak annyit, hogy az mindig van, csak sose a jó helyre kerül.
Ma kora reggel, úszásra menet, egy furcsa dologra lettem figyelmes. Bár úgyhiszem, hogy már láttam többször is ezt ajelenséget, de azóta se tudtam meg, hogy ez miért szükséges.
Szóval ma reggel a 6 óra 41-kor Kaszásra érkező szerelvény mind a négy áramszedője felhúzott állapotban volt, ha jól emlékszem, akkor két pantos és két félpantos.
Álltalában, hétvégente mindig ebben az időppontban indulok el és emlékeim szerint többször volt már, hogy ugyanez a HÉV így közlekedett, viszont a következő (6 óra 51-es) már rendesen két felhúzott áramszedővel közlekedett.
Szóval a kérdésem az az volna, hogy ez miért szükséges, illetve, hogy az említett vonat végig a Batyiig így közlekedik le?
Ha ezt valaki nekem el tudná magyarázni, hogy ez miért van, akkor azt előre is megköszönném!
Az egyik kedvenc HÉV-emet összekariccsolták :-( Miért jó ez nekik?Itt szt-i vonalon is van pár HÉV szerelvény ami szinte kise lehet látni,annyira összekarcolták...
Öngyógyító vonat:)))) Egybk. még mindig azt mondom h a 945-946 egy itteni mércével nagyon jó gép! Rooth! Próbáld ki a 861-862-őt! Na ott megnő az adrenalin szinted:)
Különleges eset??? Ez jó! Azt nem tudom, hogy a változás értesítő miért csak a kevei vonalra szól, miért csak nekünk kellett x időpontra megcsinálni... 1 hónapon keresztül minden nap kötözgettem amiket át kellett alakítani, gondolhatod mennyire örültem, hogy végre befejeztem :)))
945 volt ilyen mikor előszőr utaztam vele itt:-sss Mikor Mogyoródon leszálltam róla erősen gondolkoztam hogy ezzel akarok e visszamenni...Utastérben olyan volt a hangja mikor ment ,mintha a kereke vmi fémdarabot darálna le:-SSSSMeg ívekben elég érdekes hangja volt..De mikor utoljára utaztam vele már nem lehetett hallani
Erről konkrétumot nem tudok, de a kölcsön kapott vonatokat is biztos ami biztos alapon kicsibe rakják először.( Nem mindíg a legjobb vonatokat adogatják kölcsön.)
Én csak annyit hallottam első nap a vezérétől mikor a vonalra került hogy nem lehetett nagyegyésgbe rakni,amin meg is lepödtem.Annál jobban viszont mikor csatolva lett a 943massal.De én ugyemlékszem hogy mikor megjött a 943-944 akkor az is kisegység volt,vagy csak rosszul emlékszem?
Jó az észrevétel. A 945 különleges eset volt. A sakujában valami másképp volt kötve mint a gödöllői vonatokon és nem lehetett csatolni egyikkel sem. Azóta már minden saku át lett kötve olyanra.
Szerintem arra is számíthatsz a jövő héten. Ha kedden meghozzák, utánna felszerelik, (rádió.szinti, iránytábla ilyesmi) gondolom fékútméréses próba, aztán már mehet is. Az első napokban kisegységben szokták kiadni.
A 3. kép még értékelhető lenne, ha a téma kicsit feljebb került volna. Olyan benyomásuk van a képeknek, mintha csak találomra lettek volna készítve, azért, hogy legyen erről is egy kép. Mivel álló járművekről van szó, kicsit körbejárhattad volna jobban őket, hogy honnan előnyöseb fotózni. A megbontott egységnél én a kerítés lyukába helyeztem volna az objektívet, hogy legalább az ne takarjon.
Hiányozni fog naon neki mindigis olyan természetellenes hangjai voltak mikor mentem vele:-))Főleg az ívekben:-S 909-910 mikor lesz már kész ?Nagyon kiváncsi vagyok már rá!!:-)
Nyilván egyik szakmunkásnak sem életcélja egy járműszekrényből ementálit csinálni, főleg nem célja egy tervező mérnöknek azon agyalni napokat, hogy ennyi cső hogyan fér el egymás zavarása nélkül...
Mivel ezek a fékek más-más nyomásokkal dolgoznak, nem hiszem, hogy ha lehetőség lett volna rá, nem vonták volna össze őket.
Ma egy nagyon szokatlan kocsiban jöttem. Nem tudom a motorok számát de én a 768-as pótban voltam és nagy örömmel látom ,hogy 2ajtónak az üvege tiszta!!!Semmi karcolás, firka semmi nem volt rajta. De sajna csak 2 ajón:SSS
Mostmár láttál :))) Amugy én is azt írtam, hogy eltünik Tőletek a 946-946, csak Te azt mondtad felujításra, én meg azt, hogy visszakapjuk végre. Utobbi alátámasztására szurtam be a két képet ...
Hogy őszinte legyek, ilyet még sose láttam. Az a biztos, hogy a vita tárgya (945) a jövő héten eltűnik a gödöllői sínekről. Amúgy ez gondolom valami felújítási tervezet lehet.
Az ajtó feletti gomb nem vészjelző. :) OFF Másik topikban olvastam, hogy ha valami érdekel, akkor illik elmélyülni benne, nem csak felületesen látni. Talán itt is elkélne és akkor nem lennének felesleges hsz-ek. ON Régebbi hsz-ben volt a Se-i vonal Kaszás és Aquincum megálló közti felsővezetékről. Nem tudja valaki, hogy pozitiv tapasztalatok alapján (ha voltak), akkor folytatják a cserét?
Nem tudom, hogy feltünk-e, de a HÉV mániások topija-ban vagy*. :) Az ajtó meg vész esetén minden járműben nyitható egyénileg is. A rongálóknak pedig a felelősségrevonás vészhelyzet.
*buszokon kívül elég nehéz menet közben odamenni a járművezetőhöz, ha nem az első köcsiban tartózkodsz
Ui: az előző hsz-em nem arra vonatkozott, hogy nem tudom, mit kellene csinálnom, hanem arra, hogy nem kell kioktatni itt a HÉV-eseket, hogy karcos, firkás a kocsi, hanem ha már mániásnak valljuk magunkat, akkor igyekezzünk megakadályozni.
Észrevétel után előremenni a járművezetőnek szólni, aki a következő megállónál nem nyitja ki azt ajtókat és nem indul tovább, hogy a p.csök ne tudjanak lelépni, közben értesíti a rendőrséget, és szvsz a késés ilyenkor nem számít. Aztán elintézik a rongálókat (nehéz volt kibírni, hogy a "rongálók" helyett ne valami más kifejezést használjak).
A hatósági vizsga múlt héten volt és akinek sikerült most a módszerátadóval vezetnek,de nemcsak Szentendrén, hanem Gödöllőn, Csepelen és Ráckevén is, ezért vannak ketten.
Szia Airbus..épp olvasgatom nagyban itt a HÉV es fórumot aztán látom,h itt is aktív tag vagy :)!
Egy kérdés rögtön ami érdekelne: Az a Hév ami szökletesbb fajta, az mennyivel modernebb mint aminek "gömbölyűbb " az eleje?A szögletesebb alatt azt értem pl ami a soroksár felé jár ..azt láttam,h azon már tárcsa fék van. Nem rossz.. és mikortól gyártották a szögletest / a "gömbölyűbbet"? Bocs ha nagyon amatör a megfogalmazás, de nem vágom a hivatalos nevüket :)
Szentendreieknél úgy van hogy 975 688 976,977 689 978,979 690 980,és 981 691 982 tartalék kocsik.Mint pl most hogy 1142 771 1141-976 688 975,vagy mint Ics mániás is megemlítette hogy 1126 763 1125-978 689 977.
Hát ez az!Egyszer talán eljön az az idő amikor ezt fogjuk látni hogy 982 691 981-980 690 979,vagy 978 689 977 976 688 977-et.Én szerintem 1124 762 1123 főjavításon van.
Én meg valamelyik nap láttam a 980-979-982-981-es párost! Miért nem bírták volna így összerakni:982-981-980-979??? 1123-1124-el mi van? 1125-1126-al 2 hete a 977-978 van!