- Az elôbb még tizedekrôl beszéltél, most meg egy tizeden lovagolsz. Elég primitív ez a csúsztatás, amit mûvelsz. - Mivel finoman szólva sem laboratóriumi körülmények között futnak az abroncsaid, nem egyformán vesztenek levegôt, kanyarokban bizony megérzed, ha az egyikben pár tizeddel alacsonyabb a nyomás. - A képen látható túlfújt / lapos állapotok a futófelület méretét / formáját befolyásolják, így értelemszerûen a tapadást is - úgyhogy jól teszed, ha rendszeresen ellenôrzöd, és tizedes pontssággal állítod be a nyomást. - Konkrétumokat / mérési eredményeket újfent nem tudtál prezentálni, csak a hadoválás megy, engem ez meg kurvára nem érdekel, nem pazarlom erre az idômet.
Végezetül azt tudom neked mondani, amit a többi okosnak: én aztán leszarom, mit mûvelsz az autóddal, tôlem mindenki úgy repül le az útról, ahogy akar. It's a free country.
de amugy szerinted azon az ábrán tizedekről van szó?!
Nálam 17es keréknél a gyári értékek: 2 utas: VA 2.0 / HA 2.2 4 utas + poggyász: VA 2.3 / HA 2.8
Ez alapján kijelenthetjük, hogy igen, itt konkrétan tizedekrôl van szó. Ha rendelkezel olyan mérési adatokkal, melyek ezt cáfolják, kérlek feltétlenül közöld.
szerintem ez a pár tizedes eltérés és" már nem ugy viselkedik" ez egy marhaság.
majd akkor állítgasatok tizedes pontosággal keréknyomást ha olyan utakon jártok mint amilyen utakon az autot tesztelték a gyártók és amilyen utakra tervezték.
amíg 20-30 centi mély kátyukba bele lehet szaladni addig hagyjuk az ilyen dolgokat.
majd a forma1-en.
na ott számít,nem a szaros utakon.
a másik dolog meg ha egy kicsivel is eltérő kerék méretet rak fel a valaki a gyáritól az már is vihetné futóműveshez.
ilyen helyeken kell keresni a nem tapadást.nem a guminyomás meg stb....
még jó hogy nem vesztek télére gumi melegítőt nyárára meg gumi hűtést.
A guminyomásról annyit,hogy egyik sem egészséges.Sem ha több van benn ,és kevesebb a terhelés,sem fordítva. Mindkettő a gumiabroncs tönkremenetelét okozza kopás formájában. Ha túl kemény akkor a közepe kopik,és nem tapad csak annyira,amennyire a gumi érintkezik az úttal. Ha pedig laposabb,akkor ugyanez ez,csak a két széle kopik.
Elméletileg ezzel egyetértek. Gyakorlatilag nekem csak E34-em van, és az első kerekeimben 2,3, a hátsókban 2,6 barral járok, miközben az oszlopon lévő matricán ha emlékezetem nem csal kb. 3,2 és 3,5 bar van megadva. A gumisok a fejüket fogták, hogy az iszonyat sok, nagyon rosszul is tapadtak a gumik, és rázott is mint a ménkű. A gumisok azt mondták, lehet hogy a 20 évvel ezelőtti gumikhoz kellett ekkora nyomás, de a mostaniakhoz nem. Nem tudom és nem értem.
Ez az ember az egyik legnagyobb nevű hazai csiptuner, nekem minden autómat ő csinálta és megbízok a képességeiben. 3 másik ilyen autót is írt ezzel a programmal, az egyiket egy olasz formának, ott volt padon tesztelve hosszabb ideig is. A benzin dolog oké, most sem tankolok kevesebbet 98asnál... Nyilván bőven van olyan dolog egy ilyen programban, amit megfelelő dokumentáció nélkül ő sem tud, pl. vízpumpa fordszám emelés. Úgy jön le az írásaidból hogy elektronika területén képben vagy, ilyenben tudsz segíteni?
Én egy fokkal jobb megoldást kerestem, rohantam a csippeshez aki azon nyomban csinált belőle 370 lovat meg 500 körüli Nm-t.
Errôl lebeszélnélek, ezek az emberek a büdös életben nem terveztek motormenedzsmentet, vagy láttak tesztpályát, kb. mintha a helyi hentesnél csináltatnád a szívmûtéted. Az AC Schnitzer viszont csinál az N54B30U0 motorhoz komplett vezérlést (360Le/520Nm). A gyári DMEvel szemben 250km/h feletti sebességekhez is rendelkezik vezérlési adatokkal, és a 100as benzint is felismeri, viszont 98asnál rosszabbat nem tankolhatsz bele.
A kitöréshez hozzá tartozik,hogy a gumik már azért megtették a maguk km-ét:)
A guminyomásról annyit,hogy egyik sem egészséges.Sem ha több van benn ,és kevesebb a terhelés,sem fordítva. Mindkettő a gumiabroncs tönkremenetelét okozza kopás formájában. Ha túl kemény akkor a közepe kopik,és nem tapad csak annyira,amennyire a gumi érintkezik az úttal. Ha pedig laposabb,akkor ugyanez ez,csak a két széle kopik.
En picit tobbre szoktam fujni - nem tudom jo-e neki, mert van ugy, hogy egyedul ulok benne, de van ugy hogy 3an+full csomagok, de nem valtoztathatom a guminyomast allandoan...
Ezt a kitorest meg nem tapasztaltam egyaltalan, pedig nyomom neki rendesen ha eppen olyan az ut - mondjuk az enyem xd, lehet azert is mas...
Mi a jobb? Ha annyi van bent pont mint amit a gyar eloir es esetleg tobb a terheles az alacsonyabb nyomason vagy az, hogy ha tobb van benne es nem kap annyi terhelest?
Jövő héten megérkezik a 2db Sportmaxx TT hátra, ezt sikerült rendelnem, majd kiderül azzal hogy viselkedik. Jó ötlet ez a guminyomás kérdés, szerzek egy pontos műszert és próbálkozom. ;) Túl erős a kocsi, hamar fogy hátul a gumi.:DD Az előző tulajnak is volt benne egy tuningbox, megtaláltam a nyomait ahonnan uninstallálta. Én egy fokkal jobb megoldást kerestem, rohantam a csippeshez aki azon nyomban csinált belőle 370 lovat meg 500 körüli Nm-t. 120ig nem annyira találok tapadást..:DDD
Az RE050 már erősen kifutó széria, aszimmetrikus RE050A lett az utódja. Nekem ez utóbbi van hátul, és bitangul tapad, csak el kell találni a nyomását tized barra, mert ha túl kemény, egyrészt pattog, másrészt elcsúszkál a segge padlógáznál, ahelyett hogy tapadna. Érdekes, de az RE050-hez képest az azonos méretű RE050A 0,2 barral alacsonyabb nyomással viselkedik ideálisan (255/40R17).
Szerintem próbáld meg csökkenteni 0,1-0,2 barral a hátsó kerekek nyomását, és figyeld mi történik. Lehet csak szimplán túl vannak fújva.
Amúgy 15e kilométer és nem eredeti kopott hátsó gumik????
Szerintem sem normális, vagy legalábbis nagyot csalódnék ha ez így lenne. Nyilván nem túl egészséges a felemás gumi, de perpill ez van. Nem is tudok hozatni rendes sportos gumit hátra RFT-ből, mert nincs a kinti nagykerben. Pirellit alapból utálom, a gyári re050 meg nem nyújta amit szeretnék, és összvissz ebből tudnék választani. Már kintről is úgy érkezett a kocsi, hogy hátul sima pilot sport 2-es gumik voltak, de már kopottak...
A felemás (RFT / nem RFT) garnitúra a lehetô legrosszabb kombináció, kiszámíthatatlanul fog viselkedni. Nekem elöl-hátul RFT, nem pattog sehol semmi. Szar (bordás) úton szeret ütni, meg a nyomvályúkat nem szereti, elmászik benne. De a pattogás szerintem semmiképpen sem normális.
Nem mentem még más e92-vel, de az enyém iszonyatosan pattog hátul. A tied hogy viselkedik szar úton? Konkrétan nyíl egyenes úton, ha foltozott vagy csatornafedős az út elpattog a segge, idegesen viselkedik. Teljesen olyan érzés mint ha szar lenne a lengéscsillapító, de megmérettem és jók az értékek. Meg aztán 15k km alatt ne menjen már tönkre... Sportfutóművem van, és hátul nem RFT gumi van fent. 255/35/18 a méret.
Felrakni bármelyikre fel lehet, csak amelyik nem EH2-es, azon vissza tud csúszni a gumi a levegô elvesztésénél (defekt) a felniszarvról, és ezért összecsuklik az RFT gumi (mezei guminál mindegy, milyenre rakod). Nálam a kopás egyenletes, 24.000 km után még van 6/6.5mm profil (SportContact2 SSR). Szar utakon, rendszeres nyomásellenôrzés hiányában állítólag egyenetlenül kopik. Rázni szintén szar úton ráz, mert itt a keményebb oldalfalú abroncs helyett a futómûnek kell elnyelnie az ütéseket (nyomvályúkat is utálja). Hátránya a nagyobb tömegbol adódó lendkerék-effektus - fôleg kis teljesítményû autóknál érezni, hogy RFTvel lassabban gyorsul, és nehezebben fékezhetô. Elônye nyilván, hogy lábon mész haza (max 80km/h, min 160km), nem kell az út szélén ekecselni, nem vesztesz idôt, nem leszel retkes, nem csapnak el. A nagyságrendekkel jobb oldaltartást minden kanyarban érezni fogod (fôleg nagy sebességnél), a mezei gumi hozzá képest szivacsos. Durrdefektnél sem repülsz le vele az útról.
Hogy a HaHu azokat az ökörségeket, hogy ereszti a levegôt, és rendszeresen defektet kap, honnan veszi, fogalmam sincs, de a jelek szerint még a büdös életben nem volt RFT gumijuk. Sokan ugyanazért utálják, amiért a CANt - nem értenek hozzá. RFTt nem tud felrakni akármelyik kókler, itt megnézheted, milyen balesetveszélyes sérüléseket okozhat az arbroncson a balfasz szerelés. Ha felrakatod, állj ott melletük, nehogy kellemetlen meglepetés érjen. Ha gyárilag lett a felnire rakva, érdemes abban a formában kompletten megvenni.
Köszi.Az én autóm 2005-ös évjáratú. A normál felni mit takar? Nem gyárit? Vagy gyárin belül is olyan amire lehet szerelni,és van amelyikre nem?? Nekem gyári 16"os van fent még. Ezért terveztem a cseréjét..
EH2 jelölésü felni kell hozzá, tudomásom szerint az utóbbi években gyártott összes originál BMW alufelni ilyen. Nem rossz dolog a defekttürö abroncs, bár én csak télen használom 17"-os felnin, az viszont tény, hogy a nyári 19"-os normál abroncs kevésbé pattogósabb, mint a 17-es runflat. A technológiáról itt olvashatsz bövebben (német): http://www.kfztech.de/kfztechnik/fahrwerk/reifen/runflat.htm