Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.04.19 0 0 4300
0.3 - 0.6 bar különbség van, ezt úgy hívják, hogy tizedek.
Előzmény: 525tds tuoring (4296)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.19 0 0 4299
Néhány dolog:

- Az elôbb még tizedekrôl beszéltél, most meg egy tizeden lovagolsz. Elég primitív ez a csúsztatás, amit mûvelsz.
- Mivel finoman szólva sem laboratóriumi körülmények között futnak az abroncsaid, nem egyformán vesztenek levegôt, kanyarokban bizony megérzed, ha az egyikben pár tizeddel alacsonyabb a nyomás.
- A képen látható túlfújt / lapos állapotok a futófelület méretét / formáját befolyásolják, így értelemszerûen a tapadást is - úgyhogy jól teszed, ha rendszeresen ellenôrzöd, és tizedes pontssággal állítod be a nyomást.
- Konkrétumokat / mérési eredményeket újfent nem tudtál prezentálni, csak a hadoválás megy, engem ez meg kurvára nem érdekel, nem pazarlom erre az idômet.

Végezetül azt tudom neked mondani, amit a többi okosnak: én aztán leszarom, mit mûvelsz az autóddal, tôlem mindenki úgy repül le az útról, ahogy akar. It's a free country.

Előzmény: 525tds tuoring (4297)
FSO Papa Creative Commons License 2009.04.19 0 0 4298
"A BMW-s rohadt kurva anyját, pfuj"...:DDD
Előzmény: 525tds tuoring (4297)
525tds tuoring Creative Commons License 2009.04.19 0 0 4297

tehát akkor te érzed azt ha 2.2 helyett 2.3-ra van fújtatva a kereked.még hozzá tapadás hiány formájában.

én nem a rendellenes kopásról írtam már először se.

mert az a dolog hogy hogyan a kopik a gumi ha kevés vagy sok a benne a nyomás azt mindenki tudja.

ábrák nélkül.

bár van aki csak azzal érti meg.

de a fent irtakat ha te észre veszed akkor benyalok neked csontig!

Előzmény: 525tds tuoring (4296)
525tds tuoring Creative Commons License 2009.04.19 0 0 4296
te már fél báros nyomás külömbségről beszélsz.
Előzmény: Törölt nick (4295)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.18 0 0 4295
de amugy szerinted azon az ábrán tizedekről van szó?!

Nálam 17es keréknél a gyári értékek:
2 utas: VA 2.0 / HA 2.2
4 utas + poggyász: VA 2.3 / HA 2.8

Ez alapján kijelenthetjük, hogy igen, itt konkrétan tizedekrôl van szó. Ha rendelkezel olyan mérési adatokkal, melyek ezt cáfolják, kérlek feltétlenül közöld.
Előzmény: 525tds tuoring (4294)
525tds tuoring Creative Commons License 2009.04.18 0 0 4294

hát ezt nem is akartam.

ezt gondolom mindenki tudja már ovodás korábban!

de amugy szerinted azon az ábrán tizedekről van szó?!

Előzmény: Törölt nick (4293)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.18 0 0 4293
Tökmindegy, milyen utakon mész, az Ardo által leírtakat nem tudod megcáfolni.


Előzmény: 525tds tuoring (4291)
viso0103 Creative Commons License 2009.04.18 0 0 4292
:)

ja meg egy 520d-n nem mindegy milyen a guminyomás már az elfogadható értékeken belül gondolom.
Előzmény: 525tds tuoring (4291)
525tds tuoring Creative Commons License 2009.04.18 0 0 4291

2-2.4 között vannak a gyárilag a keréknyomások.

szerintem ez a pár tizedes eltérés és" már nem ugy viselkedik" ez egy marhaság.

majd akkor állítgasatok tizedes pontosággal keréknyomást ha olyan utakon jártok mint amilyen utakon az autot tesztelték a gyártók és amilyen utakra tervezték.

amíg 20-30 centi mély kátyukba bele lehet szaladni addig hagyjuk az ilyen dolgokat.

majd a forma1-en.

na ott számít,nem a szaros utakon.

a másik dolog meg ha egy kicsivel is eltérő kerék méretet rak fel a valaki a gyáritól az már is vihetné futóműveshez.

ilyen helyeken kell keresni a nem tapadást.nem a guminyomás meg stb....

még jó hogy nem vesztek télére gumi melegítőt nyárára meg gumi hűtést.

Előzmény: Rumcice (4290)
Rumcice Creative Commons License 2009.04.17 0 0 4290

A guminyomásról annyit,hogy egyik sem egészséges.Sem ha több van benn ,és kevesebb a terhelés,sem fordítva.
Mindkettő a gumiabroncs tönkremenetelét okozza kopás formájában.
Ha túl kemény akkor a közepe kopik,és nem tapad csak annyira,amennyire a gumi érintkezik az úttal.
Ha pedig laposabb,akkor ugyanez ez,csak a két széle kopik.

 

Elméletileg ezzel egyetértek. Gyakorlatilag nekem csak E34-em van, és az első kerekeimben 2,3, a hátsókban 2,6 barral járok, miközben az oszlopon lévő matricán ha emlékezetem nem csal kb. 3,2 és 3,5 bar van megadva. A gumisok a fejüket fogták, hogy az iszonyat sok, nagyon rosszul is tapadtak a gumik, és rázott is mint a ménkű. A gumisok azt mondták, lehet hogy a 20 évvel ezelőtti gumikhoz kellett ekkora nyomás, de a mostaniakhoz nem. Nem tudom és nem értem.

Előzmény: ardo (4286)
atiTDI Creative Commons License 2009.04.17 0 0 4289
Ez az ember az egyik legnagyobb nevű hazai csiptuner, nekem minden autómat ő csinálta és megbízok a képességeiben. 3 másik ilyen autót is írt ezzel a programmal, az egyiket egy olasz formának, ott volt padon tesztelve hosszabb ideig is. A benzin dolog oké, most sem tankolok kevesebbet 98asnál...
Nyilván bőven van olyan dolog egy ilyen programban, amit megfelelő dokumentáció nélkül ő sem tud, pl. vízpumpa fordszám emelés. Úgy jön le az írásaidból hogy elektronika területén képben vagy, ilyenben tudsz segíteni?
Előzmény: Törölt nick (4287)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.17 0 0 4288
Így van.
Előzmény: ardo (4286)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.17 0 0 4287
Én egy fokkal jobb megoldást kerestem, rohantam a csippeshez aki azon nyomban csinált belőle 370 lovat meg 500 körüli Nm-t.

Errôl lebeszélnélek, ezek az emberek a büdös életben nem terveztek motormenedzsmentet, vagy láttak tesztpályát, kb. mintha a helyi hentesnél csináltatnád a szívmûtéted. Az AC Schnitzer viszont csinál az N54B30U0 motorhoz komplett vezérlést (360Le/520Nm). A gyári DMEvel szemben 250km/h feletti sebességekhez is rendelkezik vezérlési adatokkal, és a 100as benzint is felismeri, viszont 98asnál rosszabbat nem tankolhatsz bele.
Előzmény: atiTDI (4283)
ardo Creative Commons License 2009.04.17 0 0 4286
A kitöréshez hozzá tartozik,hogy a gumik már azért megtették a maguk km-ét:)

A guminyomásról annyit,hogy egyik sem egészséges.Sem ha több van benn ,és kevesebb a terhelés,sem fordítva.
Mindkettő a gumiabroncs tönkremenetelét okozza kopás formájában.
Ha túl kemény akkor a közepe kopik,és nem tapad csak annyira,amennyire a gumi érintkezik az úttal.
Ha pedig laposabb,akkor ugyanez ez,csak a két széle kopik.
Előzmény: Jago_ (4285)
Jago_ Creative Commons License 2009.04.17 0 0 4285

En picit tobbre szoktam fujni - nem tudom jo-e neki, mert van ugy, hogy egyedul ulok benne, de van ugy hogy 3an+full csomagok, de nem valtoztathatom a guminyomast allandoan...

Ezt a kitorest meg nem tapasztaltam egyaltalan, pedig nyomom neki rendesen ha eppen olyan az ut - mondjuk az enyem xd, lehet azert is mas...

Mi a jobb? Ha annyi van bent pont mint amit a gyar eloir es esetleg tobb a terheles az alacsonyabb nyomason vagy az, hogy ha tobb van benne es nem kap annyi terhelest?

Előzmény: ardo (4284)
ardo Creative Commons License 2009.04.17 0 0 4284
Sziasztok.

Ha már guminyomásról van szó.A gyári 2.6-2.4 -et használjátok?
Vagy ennél pár tizeddel kevesebbet??

Én általában 3 személlyel közlekedem,és a gyári értékre fújom mindíg.De én is észreveszem,hogy a hátulja kitör..
atiTDI Creative Commons License 2009.04.17 0 0 4283
Jövő héten megérkezik a 2db Sportmaxx TT hátra, ezt sikerült rendelnem, majd kiderül azzal hogy viselkedik. Jó ötlet ez a guminyomás kérdés, szerzek egy pontos műszert és próbálkozom. ;)
Túl erős a kocsi, hamar fogy hátul a gumi.:DD
Az előző tulajnak is volt benne egy tuningbox, megtaláltam a nyomait ahonnan uninstallálta. Én egy fokkal jobb megoldást kerestem, rohantam a csippeshez aki azon nyomban csinált belőle 370 lovat meg 500 körüli Nm-t. 120ig nem annyira találok tapadást..:DDD
Előzmény: Rumcice (4282)
Rumcice Creative Commons License 2009.04.16 0 0 4282

Az RE050 már erősen kifutó széria, aszimmetrikus RE050A lett az utódja. Nekem ez utóbbi van hátul, és bitangul tapad, csak el kell találni a nyomását tized barra, mert ha túl kemény, egyrészt pattog, másrészt elcsúszkál a segge padlógáznál, ahelyett hogy tapadna. Érdekes, de az RE050-hez képest az azonos méretű RE050A  0,2 barral alacsonyabb nyomással viselkedik ideálisan (255/40R17).

 

Szerintem próbáld meg csökkenteni 0,1-0,2 barral a hátsó kerekek nyomását, és figyeld mi történik. Lehet csak szimplán túl vannak fújva.

 

Amúgy 15e kilométer és nem eredeti kopott hátsó gumik????

Előzmény: atiTDI (4281)
atiTDI Creative Commons License 2009.04.16 0 0 4281
Szerintem sem normális, vagy legalábbis nagyot csalódnék ha ez így lenne.
Nyilván nem túl egészséges a felemás gumi, de perpill ez van. Nem is tudok hozatni rendes sportos gumit hátra RFT-ből, mert nincs a kinti nagykerben. Pirellit alapból utálom, a gyári re050 meg nem nyújta amit szeretnék, és összvissz ebből tudnék választani.
Már kintről is úgy érkezett a kocsi, hogy hátul sima pilot sport 2-es gumik voltak, de már kopottak...
Előzmény: Törölt nick (4280)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.16 0 0 4280
A felemás (RFT / nem RFT) garnitúra a lehetô legrosszabb kombináció, kiszámíthatatlanul fog viselkedni. Nekem elöl-hátul RFT, nem pattog sehol semmi. Szar (bordás) úton szeret ütni, meg a nyomvályúkat nem szereti, elmászik benne. De a pattogás szerintem semmiképpen sem normális.

Előzmény: atiTDI (4279)
atiTDI Creative Commons License 2009.04.16 0 0 4279
Nem mentem még más e92-vel, de az enyém iszonyatosan pattog hátul. A tied hogy viselkedik szar úton?
Konkrétan nyíl egyenes úton, ha foltozott vagy csatornafedős az út elpattog a segge, idegesen viselkedik. Teljesen olyan érzés mint ha szar lenne a lengéscsillapító, de megmérettem és jók az értékek. Meg aztán 15k km alatt ne menjen már tönkre...
Sportfutóművem van, és hátul nem RFT gumi van fent. 255/35/18 a méret.
Előzmény: Törölt nick (4274)
G.Gambino Creative Commons License 2009.04.16 0 0 4278

Ha valakinek netán szüksége lenne rá, van 4 db Styling 122-es eladó felnim E60-E601-re. Dobjon egy ímélt, akit érdekel.

 

Itt találhattok képet róla és egyéb adatokat:

 

http://felgenkatalog.auto-treff.com/

 

 

ardo Creative Commons License 2009.04.16 0 0 4277
sajna csak a gumi van. De azért csak fel tudják rakni. Köszi neked is
Előzmény: Törölt nick (4274)
ardo Creative Commons License 2009.04.16 0 0 4276
igen,ez van az autón. Köszönöm.
Előzmény: Törölt nick (4275)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.16 0 0 4275
Vagy gyárin belül is olyan amire lehet szerelni,és van amelyikre nem??

Bizony (bár az E60nál nem tudok olyan felnirôl, ami ne tudna RFTt fogadni).

Ha a 16-os alatt a Styling 134-et érted (trapezoid), az EH2es.


Előzmény: ardo (4273)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.16 0 0 4274
Felrakni bármelyikre fel lehet, csak amelyik nem EH2-es, azon vissza tud csúszni a gumi a levegô elvesztésénél (defekt) a felniszarvról, és ezért összecsuklik az RFT gumi (mezei guminál mindegy, milyenre rakod). Nálam a kopás egyenletes, 24.000 km után még van 6/6.5mm profil (SportContact2 SSR). Szar utakon, rendszeres nyomásellenôrzés hiányában állítólag egyenetlenül kopik. Rázni szintén szar úton ráz, mert itt a keményebb oldalfalú abroncs helyett a futómûnek kell elnyelnie az ütéseket (nyomvályúkat is utálja). Hátránya a nagyobb tömegbol adódó lendkerék-effektus - fôleg kis teljesítményû autóknál érezni, hogy RFTvel lassabban gyorsul, és nehezebben fékezhetô. Elônye nyilván, hogy lábon mész haza (max 80km/h, min 160km), nem kell az út szélén ekecselni, nem vesztesz idôt, nem leszel retkes, nem csapnak el. A nagyságrendekkel jobb oldaltartást minden kanyarban érezni fogod (fôleg nagy sebességnél), a mezei gumi hozzá képest szivacsos. Durrdefektnél sem repülsz le vele az útról.

Hogy a HaHu azokat az ökörségeket, hogy ereszti a levegôt, és rendszeresen defektet kap, honnan veszi, fogalmam sincs, de a jelek szerint még a büdös életben nem volt RFT gumijuk. Sokan ugyanazért utálják, amiért a CANt - nem értenek hozzá. RFTt nem tud felrakni akármelyik kókler, itt megnézheted, milyen balesetveszélyes sérüléseket okozhat az arbroncson a balfasz szerelés. Ha felrakatod, állj ott melletük, nehogy kellemetlen meglepetés érjen. Ha gyárilag lett a felnire rakva, érdemes abban a formában kompletten megvenni.
Előzmény: ardo (4273)
ardo Creative Commons License 2009.04.16 0 0 4273
Köszi.Az én autóm 2005-ös évjáratú.
A normál felni mit takar?
Nem gyárit?
Vagy gyárin belül is olyan amire lehet szerelni,és van amelyikre nem??
Nekem gyári 16"os van fent még.
Ezért terveztem a cseréjét..
Előzmény: ps3peter (4272)
ps3peter Creative Commons License 2009.04.16 0 0 4272
EH2 jelölésü felni kell hozzá, tudomásom szerint az utóbbi években gyártott összes originál BMW alufelni ilyen.
Nem rossz dolog a defekttürö abroncs, bár én csak télen használom 17"-os felnin, az viszont tény, hogy a nyári 19"-os normál abroncs kevésbé pattogósabb, mint a 17-es runflat.
A technológiáról itt olvashatsz bövebben (német):
http://www.kfztech.de/kfztechnik/fahrwerk/reifen/runflat.htm
Előzmény: xwxw (4271)
xwxw Creative Commons License 2009.04.16 0 0 4271
Szia. Úgy tudom a normál felnire nem lehet felszerelni.
Előzmény: ardo (4270)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!