Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bexxter Creative Commons License 2017.12.20 0 0 17195

3 év? Hát nyárra kész a kaszni.. :)

Előzmény: Paco155 (17194)
Paco155 Creative Commons License 2017.12.20 0 0 17194

Kicsiben kell gondolkodni. Én pl egy kilinccsel kezdtem. :) 

Már eljutottam az egyben elemig, meg a kis javítás melléfényezéssel és összepolírozás. Ha isten is megsegít akkor 3 év múlva egyben fújok egy autót.  És csak a sajátomon vagyok hajlandó bármit is csinálni mert akkor senki sem fog baszogatni ha valamit elszúrok.

Előzmény: NyiMisi (17192)
Paco155 Creative Commons License 2017.12.20 0 0 17193

Tudom, hogy mindig segítőkész voltál.  Néha viszont besokall az ember és tele a töke a hülye kérdésekkel. :D  Azt hittem egy ilyen pillanat kapott el.

Előzmény: mykeman72 (17191)
NyiMisi Creative Commons License 2017.12.20 0 0 17192

Igazad van, a lehető legbölcsebb dolog lebeszélni arról, hogy minimális alapismeretek hiányában belefogjon egy ekkora volumenű munkába. Jómagam ott kezdtem, hogy megszereztem egy minimális elméleti tudást, majd méh telepről beszerzett dolgokon gyakoroltam. Ennek ellenére egy nagyobb volumenű munkát most is szakemberre bíznék.

Előzmény: mykeman72 (17191)
mykeman72 Creative Commons License 2017.12.20 0 0 17191

Nem nem! A reakció lényege az lett volna hogy az én meglátásom szerint ha valaki egy szakmához kapcsolatban kérdést fogalmaz meg az legalább azt feltételezi,hogy valamikor már találkozott vele. Az hogy kezdő vagy haladó ebből a szempontból nem releváns. 

Viszont úgy nehéz bármilyen segítséget tanácsot adni valakinek ha az alapvető ismeretekkel sem rendelkezik. 

Ez erre lett volna reakció!  Ha visszaolvasol eddigi hozzászólásaim mind segítő és építő jellegűek voltak. Viszont a kérdések is és a kérdezők is rendelkeztek valamiféle szakmai rálátással. Hidd el,hogy a szakmában eltöltött közel 30 év tapasztalat és a folyamatos továbbképzések ( mesterképzés és vizsga) alapján volt a hozzászólás.

Természetesen szívesen segít az ember mert senki nem úgy született hogy mindenhez ért,de ezeket a kérdéseket talán nem itt lehet megválaszolni mert ahhoz szükséges ismerni az akár karosszéria akár fényezési alapfogalmakat.

Mégegyszer mondom,nem bántásból,vagy lenézésből írtam csak nem értettem a kérdező részéről a felvetést! 

 

Előzmény: Paco155 (17190)
Paco155 Creative Commons License 2017.12.20 0 0 17190

Igen, teljesen ismeretlen területre tévedt.  És én megértem, mert nekem is teljesen ismeretlen volt mindaddig amíg el nem kezdtem utánaolvasni - és kérdezni.  A te reagálásod lényege az volt, hogy miért kell segíteni a kezdőknek, és miért nem lehet a magas szakmáról beszélgetni? Erre két válasz van.

Egyrészt nem "kell".  Aki akar az segít. Aki nem akar az nem válaszol.

Másrészt pedig elfér a kezdőket segítő hozzászólás mellett a bonyolultabb szakmai diskurzus (vagy fordítva - a szakmai mellett a kezdő) - nem lesz a topik egyiktől sem kevesebb, csak több.

 

Illetve van egy harmadik , én úgy gondolom döntő érv is arra a felvetésre, hogy a "kívülállók" kérdései válaszra méltóak-e vagy sem.  Az, hogy ez a topik eleve a nekünk indult.

Bemásolnám a topikalapító kezdő hozzászólását, bármikor eredetiben is megtekinthető:

"Üdv!
A topicot azért indítottam, mert senki nem tud megbízható lakatost/fényezőt ajánlani Bp.-n és környékén!
Ha van tapasztalatod, pozitív ill. negatív, írd le, hogy okulhassunk belőle!
A topic célja, hogy találjunk ár/érték arányban megfelelő műhelyeket, ahová szívesen viszi az ember az autóját, és ugyanilyen a kedve, amikor elhozza!"

Előzmény: mykeman72 (17189)
mykeman72 Creative Commons License 2017.12.20 0 0 17189

Ez mind igaz és vannak is kivételek.De:  a konkrét kiindulópont az a hozzászólás volt amiből egyből kideöhogy teljesen ismeretlen területre tévedt a tulaj. Nem azt mondtam hogy nem lehet megcsinálni hanem hogy legalább a minimális ismeretek birtokában legyen aki ilyen javításba belekezd. Az hogy vannak a szakmában kutyaütők és megélhetési szakik ez kétségtelen. Ehhez szükséges a minimális emberi és szakmai ismeret a tulajdonos felől hogy fel tudja ismerni  ha ilyenbe szalad bele. 

Előzmény: Paco155 (17187)
deejaytv Creative Commons License 2017.12.20 0 0 17188

Főnökömnek egy 640i BMW-je van, hátsó lököst oda ütötte, senki nem nyúl neki hozzá. És az nem 18 éves autó. Haldoklik ez a szakma itthon, mert nem fizetik meg, aki meg tud az osztrákoknál 4x annyit keres mint itthon keresne, sokkal jobb minőségű alapanyagokkal. Ott megveszik a 3m cuccokat szó nélkül.

Paco155 Creative Commons License 2017.12.19 0 0 17187

Semmi olyasmi nincs amire azt mondhatnám, hogy nem igaz.  Viszont:

 

Valaki már említette korábban, hogy az emberfia sokkal hamarabb kezd neki egy 18 éves autón megtanulni fényezni mint egy négyévesen. :) Ezenkívül szerintem lebecsülöd a tanulási vágyat.  És azt a tudatot, hogy senki sem fog olyan szeretettel és odafigyeléssel nyúlni az autódhoz mint te magad (ez természetesen nem minden tulajra igaz).

Konkrét példát mondok csakazértis fényezés köréből. 

Úgy adódott, hogy egy kedves fiatalember sávot szeretett volna váltani de valahogy útban volt az autóm. Két ajtót gyűrt össze. Biztosító cserére vette mindkettőt, ajtó 50% fényezés 100%, szerelés 100% egyéb szereléket nem számoltak.  Mondok egy összeget, legyen mondjuk 100 ezer.

Szerencsés ember vagyok, haver nem sokkal előtte nullázta le az ugyanilyen típusú autóját, és a két ajtaját nekem adta. A szín persze nem stimmelt.

Ajtókat az üvegtől, kárpittól, mindentől megszabadítottam, csak fényezni kellett.

 

Felhívtam a környéken egy jó nevű fényezőt elvállalta 25k/ ajtó.  Mondtam ok. Odavittem, először emlékezni sem akart rá, majd közölte, hogy ez 35k/ajtó.  Megdöbbent amikor rámondtam, hogy oké csinálja meg. Úgy voltam vele hogy még mindig biztosítós ár alatt vagyok.  Két nap múlva hív, hogy az ajtók szarok, és 2 centi kitt kell mindkettőre hogy jó legyen.  Na akkor mondtam, hogy rendben, ha neki nem kell a pénz akkor nem kap. Csak ezzel elment egy hetem.  Megvettem a füllert, bázist, lakkot, edzőket higítókat keverőedényeket, pálcákat, szűrőket, egy 3M maszkot, csiszolópapírokat a kellő finomságokban, polírpapírokat polírpasztát, - és még mindig nem értem el a 70 k-t amit akár ki is fizettem volna (mondom, egy nem olcsó maszk is benne volt).

Majd lecsiszoltam, kitteltem ( úgy kb 3 darab tízforintosnyi helyen kellett), füllereztem, csiszoltam, ment a bázis, és természetesen a szín nem stimmelt. Hiába mondtam hogy a /B variáns kell nem azt adták.

Nem baj, visszamentem megint megvettem a bázist most már a jó színnel, lefújtam, majd lakkoztam. Volt benne pár szemét, így annak kiszedése után finomcsiszoltam, majd políroztam.  

Ráment két teljes hétvégém.

Én is sokkal de sokkal jobban örültem volna ha ezt egy rendes fényező csinálja. Ki is fizettem volna amit kért, még ha tudtam is hogy irreális. De ha egyszer nem hajlandóak hozzányúlni egy 18 fölötti autóhoz akkor marad a magad uram ha szolgád nincs.  És a korábbi fényezési munkákat elnézve az autómon abban is biztos vagyok, hogy ugyanazt a minőséget produkáltam vagy jobbat.   Csak 3 4x annyi idő alatt.

 

Mindehhez az kellett hogy sokat - nagyon sokat olvassak utána és nézzek meg millió fényezési oktatóanyagot.  Nincs gyakorlatom. Ahogy mondod nincs meg a szakértelmem. Ha belefutok egy problémába sajnos hosszú ideig tart amíg utánanézek hogyan oldható meg. De megoldom. A mai időkben az információ már széles körben elérhető. Nincs olyan hogy csak és kizárólag a fényező mester tudja mit kell tenni egy adott helyzetben. A többi meg egy kis előre odafigyeléssel és tanulással simán kizárható.

 

 

 

 

 

Előzmény: mykeman72 (17170)
szilentium2 Creative Commons License 2017.12.19 0 0 17186

Jó lesz .

Előzmény: pajaci (17185)
pajaci Creative Commons License 2017.12.19 0 0 17185

Köszi!

Nyilván ezzel próbálkozok, azt írják hogy vastag, és már eleve fekete a színe.

 

http://www.motipspray.hu/webshop/festekek/alapozok/colormatic-vastag-filler-szines-fekete-1k-spray-400ml/

Előzmény: szilentium2 (17184)
szilentium2 Creative Commons License 2017.12.19 0 0 17184

Felesleges . A füller elég pórustömítésre . Ha beszívja , száradás után fújsz rá még réteget . 

Előzmény: pajaci (17183)
pajaci Creative Commons License 2017.12.19 0 0 17183

Alapozó nem is kell akkor a füller alá?

Előzmény: szilentium2 (17182)
szilentium2 Creative Commons License 2017.12.19 0 0 17182

A legolcsóbb is jó . Lefújod a füllerrel ( akár több rétegben is ha úgy kívánja a felület) , megvárod amíg megszárad , simára csiszolod , portalanítod és fújhatod a festéket . 

Előzmény: pajaci (17179)
pajaci Creative Commons License 2017.12.19 0 0 17181

Meg itt is van néhány fajta, vajon melyiket szeressem?

 

http://www.motipspray.hu/?s=filler&post_type=product

pajaci Creative Commons License 2017.12.19 0 0 17180

Visszahozhatnák, de 35éve se tanítottak nekünk ilyet az elektronikai műszerész szakközépben.

A milesitől szoktam 2k-s poliuretán lakkrendszert venni fára, de néhány darab 10x15cm-es lap egy oldalát lefújni, spray praktikusabb volna.

Előzmény: mykeman72 (17178)
pajaci Creative Commons License 2017.12.19 0 0 17179

Fára való alapozót kerestem, mind a kettőnél azt írják, hogy fára is jó.

Füllerből (fillerre van találat) túl sokfélét találtam, melyik lenne megfelelő nekem?

 

http://www.carcolor.hu/shop/hu/kereses?search_query=filler+spray&orderby=price&orderway=asc&orderway=asc

Előzmény: szilentium2 (17177)
mykeman72 Creative Commons License 2017.12.19 0 0 17178

Számomra itt derül ki,hogy tényleg ideje lenne a valódi szakoktatást visszahozni az iskolákba.

MDF lapok esetén első és legfontosabb az un. izolálás, beeresztés. Ez arra szükségeltetik,hogy a fa rostjait egy kicsit megduzzasztva és magába szívva a rákerülő beeresztő anyagot a későbbiekben ne legyen lehetősége a rákerülő  alapozó és fedőbevonat visszaszívódására. Beeresztés után minden esetben szükséges az alapozás. A beeresztő anyag ált. egy áttetsző folyadék ami hamar beszívódik.  Ha ilyen munkára szánod el magad keresd fel a MILESI boltját Szigetszentmiklós elején az M0 lehajtó után, ott akár a szakmai felhasználással kapcsolatban is tájékoztatást kaphatsz. Ha olcsóbb faipari festéket szeretnél akkor a Mobihel /Helios/ is forgalmaz nagyon jó minőségű kimondottan faipari bevonatrendszert!!! Semmiképpen nem javasolt fémre használandó alapozó felhasználása.

Előzmény: pajaci (17175)
szilentium2 Creative Commons License 2017.12.19 0 0 17177

Gondolod , hogy rozsdásodni fognak , hogy korróziógátló alapozót néztél rá ? ;-P 

Füllert fújjál rá . Száradás után 600-as papírral csiszold át . Az éleket általában többször is le kell fújni , mert a rostok beszívják . Festéskor lehetőleg sehol se legyen átcsiszolva a füller , mert ott duzzadhatnak a rostok a festéktől vagy foltos lesz a bevonat .

Előzmény: pajaci (17175)
szilentium2 Creative Commons License 2017.12.19 0 0 17176

Ne haragudj , de a kérdésed a hozzáértőknek kb. olyan volt , mintha azt írtad volna , hogy házat szeretnék építeni magamnak , megtudnátok mondani , hogy mi a különbség a tégla és a cserép között , mert úgy olvastam mind a kettő agyagból van és kell a házhoz ... ;-)

Előzmény: deejaytv (17162)
pajaci Creative Commons License 2017.12.19 0 0 17175

Kicsi MDF lapokat szeretnék akril spray-vel lefesteni feketére. Lealapoznám előtte, ezt a két alapozó sprayt gugliztam ki. Van valami lényeges különbség köztük az én számomra?

 

http://www.mestervagyok.hu/motip-very-well-primer-korroziogatlo-alapozo-spray-szurke-560-AK0003_01.html/hun/1/10/74/

 

http://www.motipspray.hu/webshop/festekek/motip-ipari-alapozo-festek-spray-szurke-400ml/

Peti251 Creative Commons License 2017.12.19 0 0 17174

nézzen sok jútúb videót...

Előzmény: Steven 68 (17172)
Peti251 Creative Commons License 2017.12.19 0 0 17173

ez de durva! apám éppen most akar MPV-t venni... 

Előzmény: bexxter (17167)
Steven 68 Creative Commons License 2017.12.19 0 0 17172

Ez mind igaz amit írtál. De ő nem akarja sokáig letenni a verdát inkább megcsinálja saját maga,mert egy 18 éves kocsin inkább tanul meg az ember karosszériázni,fényezni, mint egy 3-4 éves autón.

Előzmény: mykeman72 (17170)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.12.19 0 0 17171

" Egy 18 éves autó elég sok problémát okozhat. Induljunk ki abból, hogy a korát figyelembe véve biztos hogy párszor javítva lehetett."

ez valoszinu azt tukrozi, h sok auto hasznaltan es törötten kerul az orszagba.

 

az autoink amiket ujonnan vettunk 13-14 eves kotukban nem javitottak. Volt egy 3-s golfom amit kint vettem, azon a motorhazteto es ket elso sarvedo volt korabban cserelve.

 

na nem offolok tovabb

Előzmény: mykeman72 (17170)
mykeman72 Creative Commons License 2017.12.19 0 2 17170

Na szóval!  Egy 18 éves autó elég sok problémát okozhat. Induljunk ki abból, hogy a korát figyelembe véve biztos hogy párszor javítva lehetett. Nem lehet tudni milyen anyagokkal milyen technológiával. Megbontás után jöhetnek elő olyan problémák amik egy nem szakmailag felkészült embernek újdonságot jelent és nem képes megbírkózni a feladattal. Itt már elvérzett a delikvens.Tételezzük  fel hogy optimálisak a körülmények. Egy nem szakmabeli nem tudja helyesen felmérni a javítási fokozatokat és lépéseket. Jobb esetben csak a fényezésről beszélve, ütközik bele olyanba,hogy plusz: korrodált esetleg átrohadt a lemez,nem kompatibilis az egyik anyag a másikkal, nincs megfelelő tapadás a régi és az új bevonat között, nincs kellően lealapozva ( korr.gátló)és itt nem a budaprimer és társairól beszélek. Soroljam tovább?  Az első ilyen akadálynál szerintem elveszik a lendület és inkább szakműhelyhez fordulnak- ahol jogosan felteszik a kérdést, miért kellett hozzányúlni??? - És ez még nem minden mert ez csak az első lépcső amikor  még győz a józan ész!  A második fokozat amikor már szinte készre csiszolva döbben rá a tulajdonos hogy már 3 hete csinálja és még mindig nem jó és  majdnem többet költött anyagra mintha megcsináltatta volna egy akár kisebb de kimondottan karosszéria műhelyben. Lehet ezt tovább ragozni de szerintem mindannyian találkoztunk ilyen ügyféllel aki valamelyik készültségi fázisban hozta el az autóját. Erre írtam és ezért jeleztem,hogy messze túlmutat a szorgalmas és akaraton egy autó karosszéria javítása és fényezése.

Előzmény: Paco155 (17165)
bexxter Creative Commons License 2017.12.19 0 0 17169

Elhiszem, járt itt egy 2010-es mazda 6. Inkább meghagyom másnak, már nem vállalok több ilyet. Senki nem akarja kifizetni a tanulópénzt a szarul (vagy sehogy) átnézett frissen vett szar autója után.. 

Előzmény: mykeman72 (17168)
mykeman72 Creative Commons License 2017.12.19 0 0 17168

Hidd el,hogy a Mazda 3 és Mazda 6  javítása sem egyszerű főleg küszöb és sárvédő tekintetében! 😥

Előzmény: bexxter (17167)
bexxter Creative Commons License 2017.12.19 0 0 17167

Ne vegyetek mazdát és ne vállaljatok MPV (vagy premacy vagy akármi ) javítását..

https://www.facebook.com/pg/classicvehiclehungary/photos/?tab=album&album_id=1054227334754806

 

Kezd elmenni az életkedv is ettől.. :D 

Steven 68 Creative Commons License 2017.12.19 0 0 17166

Így van aki nem akarja hosszabb időre letenni a verdát ,hogy hozzáértő csinálja az javítsa meg saját magának, legalább nem fog senkit hibáztatni ha nem jól sikerül ,és a tanulópénzt is a maga számlájára tudja írni.

Előzmény: deejaytv (17162)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!