Ezen a topicon remélhetőleg nyugodt és békés körülmények között beszélgethetünk a sokunk által méltán kedvelt, legendás mozdonytípusról. Mindenkit szerettel várunk, szabad véleményt formálni, de csak kultúrált keretek között. Ide várunk képeket, híreket eseményekről, történetek leírásait, élményeket, videókat, linkeket, és mindent ami a NoHABbal kapcsolatos!
Isten óvja a NoHABokat!!!
"tehát akkor az AFB az egy Nohab csak nem nohabnak néz ki?"
Pont fordítva. Nem NoHAB gyártmány, de kinézetre és gépészetileg is nagyon hasolít a NoHABra. (Megjegyzendő, hogy a '80-as évek közepétől a gömbölyű orr helyett szögleteset kaptak, úgyhogy manapság már kinézetre nagy a különbség.)
"ez az a másik fajta Nohab?????????"
Igen, ez a dánok MZ-je. Ő is NoHAB gyártmányú mozdony.
Rájöttem mitől tetszenek nekem jobban a "saját" Nohabjaink:
nincs az orrukon-oldalukon kilics, kapaszkodó, ajtó, stb., nem bontja meg semmi az ívet, és ettől letisztultabb és elegáns az összképe, mint ezeknek a külföldiekének.
Ja, és az egyenes pályakotró is jobban illik a mozodony orrának döntött formájához, mint ez a homorú.
"én nemigen értek a Nohabhoz de mintha a külföldieknek más forgováza lenne"
Első ránézésre más, de a főbb méreteik megegyeznek. A norvég és magyar gépeken a leghasonlóbbak a forgóvázak, csak minimális az eltérés. A dán f.vázakon más a fékrendszer kialakítása, és majdnem az összes dán gépnek dániában készült a forgóváza. Az AFB (ami csak NoHAB licensz) f.vázai is inkább a dánokéra hasonlít, de ez belga gyártmány.
"és nem tudod hogy kb:menyi Nohabot gyártottak a világon és most hány van meg belőlük?"
Ezen felül a NoHAB gyártott még GM-EMD-s díleleket: T41: 5 T43: 50 T44: 90+33 Tb: 10 (ezek pályakarbantartó gépek, mindenféle hótolóval(?) láttam őket) MZ: 61
Mivel csak nálunk vágták ész nélkül őket, ezért szvsz még a gépek 60%-a megvan. (Ez persze nem jeleniti azt, hogy mind működik, sokat csak alkatrészbányának használnak.)
Nem az tévesztett meg, hanem több különböző forrásból is A1A A1A-t olvastam. (Persze lehet, hogy valaki kitalálta, a többiek meg átvették a hibás adatot.)
Bócman:
A1A' A1A': 6 tengelyes mozdony, forgóvázanként a két szélső tengely a hajtott. Co' Co': szintén 6 teng., de minden tengely hajtott.
A norvég 3.64x-es gépeket miért nem alakították át CoCo-ra? Mert a 3.602 újszülöttként A1A A1A volt, de már régóta CoCo.
A 3.602 mindig is Co'Co' volt, ne tévesszen meg az "MY" forgóváz a kezdetekkor, elfér abban a 3 TC. A 3.64x-ek átalakítása lehetséges lett volna, csak nyilván anyagilag nem érte volna meg, hiszen a teljes vezérlést át kellett volna építeni. Az NSB szkeptikusan állt a gépekhez, azért sem vette meg látatlanban őket, de a tesztek után bevállalták, és végül is soha nem is lett külön fordájuk; bár voltak olyan körök, ahol inkább őket favorizálták (Trondheim-Hamar párok, Ole Tobias, Polarsirkelpendel), összességében minden Di3 fordában vegyesen jártaka többivel, még tehereztek is.
A norvég 3.64x-es gépeket miért nem alakították át CoCo-ra? Mert a 3.602 újszülöttként A1A A1A volt, de már régóta CoCo. (Esetleg a török túra után Trollhattan-ben alakították át norvég kérésre?)
Finnország részére is elkészült négy mozdony, de végül elálltak vételi szándékuktól.
Ez így nem kerek. Öt mozdonyról volt szó, norvég külső, gyakorlatilag MY belső lett volna bennük. Finn politikai nyomásra az utolsó utáni pillanatban a biznisz meghiúsult, finn mozdonyokat kellett a VR-nek vennie, az öt NOHAB függőbe került. 3 eléggé kész volt, ezekből lettek a későbbi Di3.641-643, miután a norvégek letesztelték (41.01 és 41.02 pályaszámokon), hogy a hosszú áttételű és ráadásul A1A'A1A' gépek hogyan bírják a terepviszonyaikat. A másik kettőnek csak a főkerete volt meg, ezek lettek a későbbi Di3.622 és 623, amik a többi Di3-tól csak abban különböznek, hogy normál hosszuk van, 18900mm. Amíg a gépek jövője nem volt teljesen tiszta, addig a 623 körbecsavargott Európában, és végül is nagyrészt az ő itthon nyújtott teljesítményének köszönhető a 20 db M61 megrendelése.
-A sör német eredetû. -Azt nem tudom hol lehet venni mert az egyik ismerõsöm hozta még nyáron. -De azt tudom, hogy olcsón vette valami 'hát most nemakarok hazudni' kisboltban. -Mert le volt árazva.