Keresés

Részletes keresés

Mopi Creative Commons License 2005.03.20 0 0 1618
"tehát akkor az AFB az egy Nohab csak nem nohabnak néz ki?"

Pont fordítva. Nem NoHAB gyártmány, de kinézetre és gépészetileg is nagyon hasolít a NoHABra. (Megjegyzendő, hogy a '80-as évek közepétől a gömbölyű orr helyett szögleteset kaptak, úgyhogy manapság már kinézetre nagy a különbség.)

"ez az a másik fajta Nohab?????????"

Igen, ez a dánok MZ-je. Ő is NoHAB gyártmányú mozdony.
Előzmény: 2M62U-0386 (1613)
2M62U-0386 Creative Commons License 2005.03.20 0 0 1617

"Ja, és az egyenes pályakotró is jobban illik a mozodony orrának döntött formájához, mint ez a homorú."

 

-nekem se tetszik az a kotro lap.De praktikusabb!

Előzmény: Mad Scientist (1616)
Mad Scientist Creative Commons License 2005.03.20 0 0 1616

Rájöttem mitől tetszenek nekem jobban a "saját" Nohabjaink:

 

nincs az orrukon-oldalukon kilics, kapaszkodó, ajtó, stb., nem bontja meg semmi az ívet, és ettől letisztultabb és elegáns az összképe, mint ezeknek a külföldiekének.

 

Ja, és az egyenes pályakotró is jobban illik a mozodony orrának döntött formájához, mint ez a homorú.

 

Más bajom nincs :-)

Előzmény: 2M62U-0386 (1614)
2M62U-0386 Creative Commons License 2005.03.20 0 0 1615

http://www.nohab-gm.hu/pix/dsbmz.jpg

 

-ez az a másik fajta Nohab?????????

2M62U-0386 Creative Commons License 2005.03.20 0 0 1614
Készül a nohab.......
2M62U-0386 Creative Commons License 2005.03.20 0 0 1613
-tehát akkor az AFB az egy Nohab csak nem nohabnak néz ki?
Előzmény: Mopi (1610)
m61019andras Creative Commons License 2005.03.20 0 0 1612
Szerencsés ember a Feri! :-)
Előzmény: 1047 001-1 (1609)
Bócman Creative Commons License 2005.03.20 0 0 1611

Akkor jól sejtettem, hogy a hajtással kapcsolatos... Köszi a választ!

 

 

Előzmény: Mopi (1606)
Mopi Creative Commons License 2005.03.20 0 0 1610
"én nemigen értek a Nohabhoz de mintha a külföldieknek más forgováza lenne"

Első ránézésre más, de a főbb méreteik megegyeznek. A norvég és magyar gépeken a leghasonlóbbak a forgóvázak, csak minimális az eltérés. A dán f.vázakon más a fékrendszer kialakítása, és majdnem az összes dán gépnek dániában készült a forgóváza. Az AFB (ami csak NoHAB licensz) f.vázai is inkább a dánokéra hasonlít, de ez belga gyártmány.

"és nem tudod hogy kb:menyi Nohabot gyártottak a világon és most hány van meg belőlük?"

Gyártva:

MY: 59
MX: 45
Di3: 35 (=32+3)
M61: 20
NoHAB össz.: 159

SNCB 52,53,54: 40
CFL 1600: 4
AFB-k össz.: 44

NoHAB+AFB: 203

Ezen felül a NoHAB gyártott még GM-EMD-s díleleket:
T41: 5
T43: 50
T44: 90+33
Tb: 10 (ezek pályakarbantartó gépek, mindenféle hótolóval(?) láttam őket)
MZ: 61

Mivel csak nálunk vágták ész nélkül őket, ezért szvsz még a gépek 60%-a megvan. (Ez persze nem jeleniti azt, hogy mind működik, sokat csak alkatrészbányának használnak.)
Előzmény: 2M62U-0386 (1607)
1047 001-1 Creative Commons License 2005.03.20 0 0 1609
Komáromban van a 017 -es Nohab! Németh Feri ezekben a pillanatokban nézegeti.
Soldato Creative Commons License 2005.03.20 0 0 1608
Biztos lesznek itt a topicon akik vágják a kérdéseidre a választ,én nem tudom.
Előzmény: 2M62U-0386 (1607)
2M62U-0386 Creative Commons License 2005.03.20 0 0 1607

-én nemigen értek a Nohabhoz de mintha a külföldieknek más forgováza lenne.

-és nem tudod hogy kb:menyi Nohabot gyártottak a világon és most hány van meg belőlük?

Előzmény: Soldato (1603)
Mopi Creative Commons License 2005.03.20 0 0 1606
"ne tévesszen meg az "MY" forgóváz"

Nem az tévesztett meg, hanem több különböző forrásból is A1A A1A-t olvastam. (Persze lehet, hogy valaki kitalálta, a többiek meg átvették a hibás adatot.)

Bócman:

A1A' A1A': 6 tengelyes mozdony, forgóvázanként a két szélső tengely a hajtott.
Co' Co': szintén 6 teng., de minden tengely hajtott.
Előzmény: nohab (1602)
Bócman Creative Commons License 2005.03.20 0 0 1605

Elnézést az amatőr kérésért: mi az az A1AA1A és mi a CoCo? :-))

Előzmény: nohab (1602)
m61019andras Creative Commons License 2005.03.20 0 0 1604
Szerintem még nem, és tanúlságos a Gépek állapotát nézve. Megbecsültek!
Előzmény: Soldato (1603)
Soldato Creative Commons License 2005.03.19 0 0 1603
Sziasztok!Ezek a képek szerepeltek már itt?
nohab Creative Commons License 2005.03.19 0 0 1602

A norvég 3.64x-es gépeket miért nem alakították át CoCo-ra? Mert a 3.602 újszülöttként A1A A1A volt, de már régóta CoCo.

 

A 3.602 mindig is Co'Co' volt, ne tévesszen meg az "MY" forgóváz a kezdetekkor, elfér abban a 3 TC. A 3.64x-ek átalakítása lehetséges lett volna, csak nyilván anyagilag nem érte volna meg, hiszen a teljes vezérlést át kellett volna építeni. Az NSB szkeptikusan állt a gépekhez, azért sem vette meg látatlanban őket, de a tesztek után bevállalták, és végül is soha nem is lett külön fordájuk; bár voltak olyan körök, ahol inkább őket favorizálták (Trondheim-Hamar párok, Ole Tobias, Polarsirkelpendel), összességében minden Di3 fordában vegyesen jártaka többivel, még tehereztek is.

Előzmény: Mopi (1598)
m61019andras Creative Commons License 2005.03.19 0 0 1601
Köszi a kiigazítást, én a " Nohab bibliából " megjegyzett infóimat írtam. De ez  tényleg így kerek.
Előzmény: nohab (1597)
Bócman Creative Commons License 2005.03.19 0 0 1600

A Tucher nürnbergi sör.

 

Bajorországban eléggé elterjedt, és egyaránt van belőle ócsó és prémium minőségű is.

 

 

Előzmény: M62-227 (1594)
m61019andras Creative Commons License 2005.03.19 0 0 1599

OFF

 

Egy hozzászólással reagálva a délutáni italos témára, én leginkább a jófajta vörösborokat részesítem előnyben. :-)

 

ON

Előzmény: M62-227 (1592)
Mopi Creative Commons License 2005.03.19 0 0 1598
A norvég 3.64x-es gépeket miért nem alakították át CoCo-ra? Mert a 3.602 újszülöttként A1A A1A volt, de már régóta CoCo. (Esetleg a török túra után Trollhattan-ben alakították át norvég kérésre?)
Előzmény: nohab (1597)
nohab Creative Commons License 2005.03.19 0 0 1597

Finnország részére is elkészült négy mozdony, de végül elálltak vételi szándékuktól.

 

Ez így nem kerek. Öt mozdonyról volt szó, norvég külső, gyakorlatilag MY belső lett volna bennük. Finn politikai nyomásra az utolsó utáni pillanatban a biznisz meghiúsult, finn mozdonyokat kellett a VR-nek vennie, az öt NOHAB függőbe került. 3 eléggé kész volt, ezekből lettek a későbbi Di3.641-643, miután a norvégek letesztelték (41.01 és 41.02 pályaszámokon), hogy a hosszú áttételű és ráadásul A1A'A1A' gépek hogyan bírják a terepviszonyaikat. A másik kettőnek csak a főkerete volt meg, ezek lettek a későbbi Di3.622 és 623, amik a többi Di3-tól csak abban különböznek, hogy normál hosszuk van, 18900mm. Amíg a gépek jövője nem volt teljesen tiszta, addig a 623 körbecsavargott Európában, és végül is nagyrészt az ő itthon nyújtott teljesítményének köszönhető a 20 db M61 megrendelése.

Előzmény: m61019andras (1547)
M62-227 Creative Commons License 2005.03.19 0 0 1596
Pedig állítólag valami márkás sörnek mondták.

De nem mindegy mi a neve? Az a lényeg, hogy jó volt, meg erõs is volt, ütött rendesen a 30 fokban. :-))))))))) 5 üveg után!!!
Előzmény: Nohabf (1595)
Nohabf Creative Commons License 2005.03.19 0 0 1595
Nem néz ki valami márkásnak de attól lehet még jó pia.
Előzmény: M62-227 (1592)
M62-227 Creative Commons License 2005.03.19 0 0 1594
Megmondom neked kérlek.

-A sör német eredetû.
-Azt nem tudom hol lehet venni mert az egyik ismerõsöm hozta még nyáron.
-De azt tudom, hogy olcsón vette valami 'hát most nemakarok hazudni' kisboltban.
-Mert le volt árazva.
Előzmény: Nydqist (1593)
Nydqist Creative Commons License 2005.03.19 0 0 1593

Milyen sör ez????   -:)))))))))))))))))

 

Ilyet még nem láttam, pedig nagy sörivóként több mint 100 fajtát kipróbáltam. -:)))

 

Hol lehet ilyent venni?

Előzmény: M62-227 (1592)
M62-227 Creative Commons License 2005.03.19 0 0 1592
És a végére hagytam ezt a fotót, gondolom ez elég lesz témazárónak (András is besegített):

Előzmény: Nohabf (1591)
Nohabf Creative Commons License 2005.03.19 0 0 1591

Ok rendben!

 

Én mindig átadom másnak a piát:))

Előzmény: M62-227 (1590)
M62-227 Creative Commons License 2005.03.19 0 0 1590
OKK!

Én azért elfogyasztok (jó) néhány pohárkát.
Majd iszok helyetted is. :-)))
Előzmény: Nohabf (1589)
Nohabf Creative Commons License 2005.03.19 0 0 1589

Mondjuk az ITALOK nálam tabuk mert antialkoholista vagyok.

 

De pszt!! A többieknek egy szót se róla!!:))

Előzmény: M62-227 (1588)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!