Keresés

Részletes keresés

Asteriksz Creative Commons License 2006.03.03 0 0 1116
csak éppen ott újulnak meg, ahol éppen autópálya is képződik (M35-35; M6-6)

A dunántúlon ősszel sok megyében zajlott a 11,5-t-ás burkolatmegerősítés keretében egyelőre a tervezés. vagyis állapotfelmérés. (ami tavaly- 2004/2005-ben keleten volt)
talán 2 éven belül ezeken a szakaszokon (81,82,86,84,61,67,76,6 sz. utak - a kifelejtett utaktól elnézést) érdemi munka is elkezdődik. talán.
Előzmény: mestska (1115)
mestska Creative Commons License 2006.03.03 0 0 1115
[i]Főként a másodrendű utak egy része (a Dél-Dunántúlról tudok nyilatkozni) szakaszonként megújul, rendberakódik, sokszor jobb állapotban van, mint a főutak.[/i] A másodrendű utak is főutak, ha szabad megjegyeznem.... Egyébként meg a 11, 5 t-s program miatt elég sok út újul meg mostanában/közeljövőben.
Előzmény: mzdude (1106)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.03 0 0 1114
Frankó. Felénk is jöhetnének már...
Előzmény: mzdude (1113)
mzdude Creative Commons License 2006.03.03 0 0 1113
A műszaki beltartalmat nem tudom megítélni, de a rendberakás némi szélesítés, padka kitisztítása, fák erőteljes ritkítása, ahol kell, felső aszfaltréteg biztosan újraterítve stb.
Előzmény: Törölt nick (1109)
originalqszi Creative Commons License 2006.03.03 0 0 1112
Én voltam tervező és tudom hogyan kell csinálni, hogy az építtetőnek, a kivitelezőnek, sőt nekem is jusson, maradjon is:))))) A blőd népet meg majd megeteti a média az adófizetők pénzén:))))) Persze az újságnak is marad, jut is!!!!!!!
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.03 0 0 1111

Megette a fene az egészet.

Az ellenzéknek (párttól függetlenül!) nem az lenne a dolga, hogy ilyen dolgoknak utánamenjen és verje az asztalt, hogy ez+az nem szabályos/jogszerű....

 

Meraz elég kevés, hogy "túldrága!, túldrága!, túldrága!"

 

(bár másrészről van olyan vélemény, hogy "felkelltőkésíteni" a magyar cégeket. hátezek fel lettek tőkésítve rendesen...)

Előzmény: elemes (1110)
elemes Creative Commons License 2006.03.03 0 0 1110
Nem szeretnék a saját konkrét példáimat sorolni (végülis bűncselekmény), de olyasmire gondolok, hogy tizennégy indulóból tizenhármat kizárnak stb. Mivel a közbeszerzések csak igen kis részét teszik ki a munkáinknak, nem kritikus. Csak megállapítottam.

De egy jó cikk a HVG-ből:

http://hvg.hu/print/200544HVGFriss_117.aspx

(Lehet, hogy a hozzáféréshez be kell jelentkezni a HVG oldalán, de a regisztráció ingyenes.)
    Interjú Várday György közbeszerzési szakértővel
    „Véletlenül ki tetszett zárni a nyertest"

    2005. november 03. 07:00
    Utolsó módosítás: 2005. november 03. 11:26

    A hazai közbeszerzési eljárások 90 százaléka korrupt vagy szakszerűtlen, esetleg mindkettő egyszerre - állítja Várday György. A 67 esztendős szakértő sem a küszöbönálló törvénymódosításoktól, sem az Európai Unió hatásától nem vár gyors javulást.

    ...

    Tavaly csöngött a telefonom. Egy állami tulajdonú részvénytársaságtól - nem adhatom ki a nevét, megbízóm volt - hív a pályázatbíráló bizottság elnöknője. „Az ügyvezető igazgató úr kéri, szíveskedjék átírni a szakvéleményt, mert véletlenül ki tetszett zárni a nyertest." Mondtam neki, drága hölgyem, vegye úgy, hogy nem is hallottam, amit mond, merthogy ilyet nem illik mondani. Fél óra múlva hívott az igazgató, és lényegében azt mondta, engem azért fizetnek, hogy úgy táncoljak, ahogy fütyülnek. Ennél kicsit keményebben fogalmazott. Az a szomorú, hogy ilyen esetekben a szakértők fele azonnal átírja a jelentést.
Előzmény: Törölt nick (1107)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.02 0 0 1109

Pest megye valahogy kimaradt a buliból.... (tavaly csináltak vagy 10km-t a 2500-ból)

 

És hogy néz ki ez a felújítás?

csak aszfaltszőnyeg, vagy full rendberakás? (árok, padka, esetleg szélesítés, megerősítés)

Előzmény: mzdude (1106)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.02 0 0 1108

Nagyon el vagyok szomorodva.

minden évben cseszik el a pénzt az értelmenincs kátyúzásra, ahelyett hogy rendesen rendberaknák az utat (ha hitelből, hát hitelből...)

Qrva sok út mellett a padka fel van töltődve, nincs árok(vagy havolt feltöltődött) a víz így nem folyik le. A napi +/- váltás megugye megteszi a hatását rendesen...

A szőnyegbombázás qtyafasza ehhez képest...

 

Előzmény: mzdude (1106)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.02 0 0 1107

milyen "tisztátalanságok" vótak?

Előzmény: elemes (1105)
mzdude Creative Commons License 2006.03.02 0 0 1106
Bezony, Nagykanizsa határában már kint van a tábla, hogy itt épül az ótópálya, az adófizetől pénzéből, blablabla. Igaz, utoljára még munka nyomát nem láttam, de lényeg, hogy van mozgolódás.

Budapesten szerintem volt már rosszabb is a helyzet. Vagy csak én autózok kevesebbet. :-)

A mellékutak felújítása pedig apránként halad, feltűnés nélkül. Főként a másodrendű utak egy része (a Dél-Dunántúlról tudok nyilatkozni) szakaszonként megújul, rendberakódik, sokszor jobb állapotban van, mint a főutak. Csak ez nem látványos dolog.
Előzmény: Törölt nick (1104)
elemes Creative Commons License 2006.03.02 0 0 1105
Fricy,

munkahelyemen (nem útépítés :-) az elmúlt 5-6 évben kb tucatnyi közbeszerzéssel találkoztam. Ezek közül EGYETLEN EGY sem volt tiszta, és volt olyan eset, amikor erre bizonyítékom is volt. Szóval nincsenek illúzióim.
Előzmény: Fricy (1102)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.02 0 0 1104

Belehuuuztak rendesen.... 1-2 éve még a 2008-as határidő is bizonytalan volt, most meg már biztos, hogy 2007-re kész az egész.

 

Én meg az M0-t figyelem erősen:

Az M1-M5 +3sáv és az M31(m0-m3) közbeszerzésről még nem hallottam semmit, pedig (állítólag) ezeket is 2007 végére meg akarják csinálni.

 

Van egy olyan gyanúm, hogy ez az építési ütem teljesen leköti a hazai kapacitásokat...

Lehet hogy ez a fő oka a fő- és mellékúthálózat karbantartás hanyagolásának?

Tegnap pesten jártam, de inkább nem minősítem az utak állapotát... még kimoderálnak...

Ha a következő 4 évben sem állnak neki a komolyabb volumenű felújításnak itt qrva nagy bajok lesznek....

Előzmény: Fricy (1102)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.02 0 0 1103

Akkor vmi billencs volt...

Gondoltam, erre is, de egyből elvetettem, mondván nincs olyan hüje, aki felemelt billenőplatóval száguld a pályán...

De ezek szerint műszaki hibából adódóan is felemelkedhet... ez azért elég meredek...

Előzmény: Fricy (1101)
Fricy Creative Commons License 2006.03.01 0 0 1102
M7-es: folytatódó közbeszerzés
Elutasította a közbeszerzési döntőbizottság a Betonút Zrt. és a Vegyépszer Zrt. jogorvoslati kérelmét, amelyet a Nemzeti Autópálya (NA) Zrt. ellen indítottak – tudta meg lapunk. Így folytatódhat az M7-es autópálya Balatonkesztúr–Nagykanizsa közötti szakaszának kivitelezésére indított közbeszerzési eljárás – mondta érdeklődésünkre Béni Gyöngyi, az NA Zrt. szóvivője.
A panaszosok szerint az NA Zrt. aszfaltkeverővel kapcsolatban adott kiegészítő tájékoztatása ellentétes volt a részvételi felhívásban megfogalmazottakkal. Ezért a döntőbizottságtól a jogsértés megállapítását, ideiglenes intézkedés alkalmazását, illetve az NA Zrt. elmarasztalását kérte. A testület február 10-én ideiglenesen fel is függesztette a közbeszerzést. Az ezt követő vizsgálódás során azonban alaptalannak találták a kifogásokat, ezért kérelmüket elutasították.
Az erről szóló határozat megérkezett – mondta Béni Gyöngyi, a napokban eredményt hirdetnek a kétfordulós tender első szakaszában. Ekkor dől el, hogy kik kerülnek a rövid listára, akik a következő fordulóban ajánlatot tehetnek. A pályázaton várhatóan március végén, április elején hirdetnek nyertest. Így a beruházás a tervezett időre, 2007 végére elkészülhet. Ezzel az M7-es 41 évvel az első bal pályaszakaszának átadását követően a határig ér (teljes hossza 245,3 kilométer lesz), és így végig sztrádán lehet utazni a horvát tengerpartig.
Az NA Zrt. az Európai Unió Hivatalos Lapjában a tavaly év végén tett közzé részvételi felhívást tárgyalásos eljárás megindítására. Az idén január 30-i határidőre hét részvételi jelentkezés – Bilfinger Berger–Swietelsky M7 konzorcium (Bilfinger Berger AG–Swietelsky Építő Kft.), PVT–M7 konzorcium (Viadom Rt.–Porr Technobau und Umwelt Ag.–Teerag-Asdag AG), Colas Autópálya Építő Közös Vállalkozás (Debmut Rt.–Egút Rt.), Zala-Somogy konzorcium (Betonút Rt.–Vegyépszer Rt.), Adria konzorcium (Strabag Rt.–Hídépítő Rt.), GranDo konzorcium (Bauunternehmung Granit GmbH–Doprastav a. s.) és a Mota-Engil s. a. – érkezett.
Forrás: http://vg.hu/index.php?apps=cikk&cikk=116503
Fricy Creative Commons License 2006.03.01 0 0 1101
Ezt találta róla:

Beszorult egy kamion az M3-as autópályán egy felüljáró alá Görbeháza és Polgár között kedd délután, a jármű vezetője nyolc napon túl gyógyuló sérüléseket szenvedett - közölte az MTI-vel az emődi autópálya-mérnökség vezetője, Galajda Péter.

A teherautó platója szinte teljesen begyűrödött a 185-ös kilométerszelvénynél lévő felüljáró alá. Az autópályák építésénél a felüljárókat úgy alakítják ki, hogy a kamionok gond nélkül átférjenek alatta, ezért műszaki probléma okozhatta a balesetet - mondta Galajda Péter.

A nyerges szerelvényrész műszaki okok miatt felemelkedett, és beszorult a nagybagodi bekötőút hídja alá. A felüljáróban jelentős anyagi kár keletkezett.

Az autópályát Budapest irányában teljes szélességében lezárták a mentés idejére, a teherautót a katasztrófavédelem szakemberei szabadítják ki a "felüljáró fogságából" - jegyezte meg Galajda.
Forrás: http://www.origo.hu/itthon/20060228beszorult.html
Előzmény: Törölt nick (1100)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.01 0 0 1100

De szűkszavú vagy...

Akkor nyilván a kamion...

De hogy? azt írod: felépítménye. (azok nem szabványos méretűek?)

mertha vmi spéci rakomány, akkor még érteném. (bár ahhoz meg különengedély, kiséret, miegyéb szükséges, ezért kizárva...)

Előzmény: Fricy (1099)
Fricy Creative Commons License 2006.03.01 0 0 1099
Nem a híd volt a hibás.
Előzmény: Törölt nick (1098)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.01 0 0 1098

Hallottam a rádióban... de nem értettem: alacsonyra szabták a hidat?

 

ma jártam a 31-esen a leendő M0 csomópont környékén, de nem láttam semmi mozgolódást... Az osztrákok nagyon ráérősen kezdik... nem kellene már a humuszolást elkezdeni?

Előzmény: Fricy (1097)
Fricy Creative Commons License 2006.03.01 0 0 1097
Tegnap az M3-ason egy kamion felépítménye nem fért át egy Görbeháza és Polgár között lévő híd alatt. Az ütközés erejét jól jelzi, hogy jelenleg is statikusok vizsgálják a hidat, hogy mennyire károsodott. Csak Polgárnál lehet Bp felé felhajtani a pályára.
pevek Creative Commons License 2006.03.01 0 0 1096
Tehát túl!
Előzmény: pevek (1095)
pevek Creative Commons License 2006.03.01 0 0 1095

Szerintem is inkább 2x4, mivel a leállósávot ők is elválasztják a többi sávtól.

 

Találtam még egy érdekes oldalt, sajna ez is orosz, pedig azt hiszem itt sokmindent megtudhatnánk a koncepcióikról. Leningrád például egy közlekedési folyosó orosz végpontja, amely így néz ki oroszországon belül és túl.

Előzmény: Törölt nick (1094)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.01 0 0 1094

Nyomatják rendesen...

Nem is úgy értettem, hogy túlzás a 2x3 (esetleg2x4?), hanem arra gondoltam, ha egyből ilyet építenek, akkor ott baromi nagy kapacitáshiány lehet...

Előzmény: pevek (1093)
pevek Creative Commons License 2006.03.01 0 0 1093
A híd a Néva hídja. Mondjuk a 2x3 érthető. Szentpétervár mégiscsak a második legnagyobb orosz város.
Előzmény: Törölt nick (1092)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.01 0 0 1092

pedig éppen a nart-nak kellene az összes fellelhető anyagot bemutatnia... :-(

(Már többször kérdeztem tőlük, hogy ezmérnincs, meg azmérnincs, mondták, hogy dolgoznak rajta, de azóta sincs változás...)

 

Az a két híd nem kispályás. szerintem nem a teljes gyűrű volt az elsődleges cél, hanem Kronstadt bekötése. Biztos van ott valami haditengerészeti támaszpont, vagy mi a szösz...

Elég durva, hogy egyből 2x3-ra építik...

Előzmény: pevek (1091)
pevek Creative Commons License 2006.03.01 0 0 1091

Ja, viszont ha rákeresel az orosz nevére, vagy a rövidítésre még találsz képeket az építésről!

 

Bár, azt nem értem, hogy Kronstadtot miért vették bele? Igaz, hogy azzal együtt igazi gyűrű, de nem hiszem, hogy olyan egetverő lenne az nyugatról északnak tartó átmenőforgalom arrafele...

 

A látványtervek kapcsán meg, gondolom azt hiszik, hogy a polgárok el tudják képzelni milyen lesz! :))) Mondjuk azt sajnálom, hogy nincs egy nagy magyar útoldal, ahol a gyorsfolgalmik, autópályák képeit, meg terveit lehetne nézegetni. A narton elég kevés a multimédia...

Előzmény: Törölt nick (1090)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.28 0 0 1090

A weboldalt meg csak most nézem... (kárhogy nem beszél angolul...)

 

Nálunk ugyan miért nem készítenek/tesznek közre hasonló 3D látványterveket????

Előzmény: pevek (1088)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.28 0 0 1089

Nemrossz...

Már a múltkor nézegettem orbitális pályáról....

http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&q=moscow&ll=59.909599,30.198669&spn=0.470951,1.724854&t=k

Előzmény: pevek (1088)
pevek Creative Commons License 2006.02.28 0 0 1088
Fricy Creative Commons License 2006.02.27 0 0 1087
Nocsak! Ennek az útnak a geodéziai munkájában részt vettem! :)

Átadták a forgalomnak a 403-as főút Nyíregyháza-keleti elkerülő 15,4 kilométeres szakaszát. A kivitelező Egút, Egri Útépítő Zrt. a beruházás többi elemével – az M3-as Nyíregyházát délről elkerülő 8,1 kilométert, továbbá a 4-es szakaszainak korrekcióját és négynyomúsítását – az idén júliusban készül el. A 403-as főút az M3-as sztráda Nyíregyháza déli elkerülő szakaszához csatlakozik, és az autópálya forgalmát Nyírtura felé vezeti tovább, ahol a 4-es főúthoz csatlakozik. Az új elkerülő út üzemeltetője az ÁAK Zrt. lesz. (VG)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!