Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

MZ/Y Creative Commons License 2017.01.11 0 0 71920

Kösz! A miénk el sem jutott középre...

 

Ma kicserélték a termosztátot (elvileg meg is nézték, hogy tényleg rossz), holnap kiderül.

Előzmény: mauzi (71908)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2017.01.11 0 0 71919

Az üresrefogyasztásnak nincs értelme (de hátránya sincs), de 300 km-enként megállni tankolni szintén értelmetlen.

 

Az, hogy kinek milyen sűrűn kell pisilni-pihenni-enni, az életkor és egészségi állapot kérdése, nekem nagy távolságok megtétele során 600-700 km-enként elég lenne megállni pisilni, pihenni, de a barátnőm max. 400 km-re van hitelesítve :-)

 

Ettől függetlenül nem tankolunk minden megálláskor, akkor tankolunk amikor kell :-) Minden évben megyünk Görögországba, tankolás a szerb határ előtt 10 km-el, utána tankolás Macedóniában, ami a határtól kb. 750 km. táv megtételét jelenti.

Előzmény: Törölt nick (71917)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2017.01.11 0 0 71918

A Fóka alja. A jobb oldalon alul lévő tartály az üzemanyagtartály. Alulról nincs burkolva, letérdelve, a hátsó kerék mögött benyúlva gond nélkül elérhető az alja.

 

 

Nem kell hozzá se akna, se emelő, csak tudni kell, hogy hova nyúljon az ember :-))

Előzmény: Horváth Ozzy (71915)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.11 0 0 71917

Nincs semmi értelme az üresrefogyasztásnak. 

 

Sokat vezetek. Vizelni meg kell állni. Az urológus mondta, nem viccelek, nem szabad visszatartani. A vese nem tud üríteni, ha nincs hova. 

Ahányszor megállok, tankolok is, ne nézzenek pofátlannak, hogy használom a mosdót ingyért.:) 

A tegnap reggel 7-től este 12-ig egyhuzamba levezettem 16ookm, Észak-Olaszországból. 25o-3ookm-ként megálltam, tankoltam is és ittam folyadékot (vizet -jó bőven), valamint vizeltem is. 

 

Amúgy a O3 dízel, jó előre szól, hogy tankolni kell. Az első jelzés után több mind 47 litert nem tudok tankolni a 62.5 literes tartályba.  Az O2-es Scout ha azt írja, hogy 5okm a megtehető út, akkor az kb annyi is.

 

Előzmény: Pierr_Kardán (71914)
Horváth Ozzy Creative Commons License 2017.01.11 0 0 71916

o2 tsi az még láncos és nincs megadva se szervíz intervallum se ellenőzrés. ha nyúlik akkor csörögni kezd indításkor, akkor kell cserélni. ennyi előnye van a szíjhoz képest kb. ha minőségi lánc lenne benne meg úgy általában nem lennének alulméretezve a vezérlés alkatrészei akkor több előnye is lenne (pl hogy elmenne 3-500e km-t a vezérlés).

Előzmény: magasról szemlélő (71913)
Horváth Ozzy Creative Commons License 2017.01.11 0 0 71915

és hogy végezted a tankon a kézrátételes mérést? alámásztál? van szerelőaknád? mert gondolom az alján nézted. a tetején amit a hátsó ülés felől el lehet érni nem sok értelme van azt várni hogy az alján lötyögő 5L gázolaj felmelegíti. ettől függetlenül én nem tudom árt-e vagy sem, de azt sem értem mi a poén/értelem a csontszárazra kifogyasztásban.

Előzmény: Pierr_Kardán (71914)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2017.01.11 0 0 71914

Ezt cáfolom, ez egy urban legend!

 

Előző autóm egy TDCI 1,6 dizel volt, amikor hallottam ezt a hírt, akkor rögvest teszteltem a dolgot. Mivel a telitankolós-üresrefogyasztós fajta vagyok, ezért az utolsó litereknél sok-sok alkalommal ellenőrizem az üzemanyag tartály hőmérsékletét.

 

Nyilván nem kalibrált hőmérővel, hanem a kézrátevős módszerrel. Ha ugyanis igaz lenne ez a hír, akkor nemcsak a gázolaj melegedne fel, hanem természetesen átadná a hőt az üzemanyagtartálynak is, azon pedig a kezemmel érzeném a meleget.

 

Szóval örömmel jelentem: az utolsó litereknél sem volt soha érezhető, hogy meleg lett volna az üzemanyag tartály. Se autópálya menetben, se városi tökölésnél.

 

Ha pedig nem meleg az üzemanyag tartály, akkor nem meleg se a gázolaj benne, se az üzemanyag szivattyú a gázolajban, meg az üzemanyag szűrő se (a rail szivattyú, meg a commonrail tömb persze meleg volt, de azoknak az a dolga).

 

Mivel a saját szememnek hiszek, nem a kósza pletykáknak, ezért megnyugodtam és maradtam az üresrefogyasztásnál. Nem is volt 10 év alatt semmi baja sem a verdának :-)

Előzmény: magasról szemlélő (71912)
magasról szemlélő Creative Commons License 2017.01.11 0 0 71913

Hello!

 Én húszezrenként szoktam megnézetni, állítólag hat év után az eltelt idő miatt kellene a vezérműszíjat cserélni. Ha meg ugye sokat mész, akkor meg van adva a motorhoz tartozó adat .....de én speciel 90 ezernél többet nem mernék menni egy szíjjal. Megjegyzem kell itt lenni nálam képzettebb kollégának is ezen vonatkozásban....:)

Előzmény: Ultras_1899 (71907)
magasról szemlélő Creative Commons License 2017.01.11 0 0 71912

ÜDV Urak!

Nem szeretek ünneprontó lenni, de rossz nyelvek szerint nem nagyon hasznos dolog totálra kihajtani a tankból a gázolajat.....bizonyos régebben alaposan kitárgyalt okokból. Állítólag volt ebből már komoly motorjavítás.....mióta ezt olvastam, a sípszó után záros határidőn belül kútközelítés van:)

Törölt nick Creative Commons License 2017.01.11 0 0 71911

A O3 Scout születési bizonyítványában, 62.5 liter ír a üa tanknak. 

pityy palko Creative Commons License 2017.01.11 0 0 71910

Sziasztok! Sokat olvasom a topikot, de eddig nem volt miért írni. Az első Octáviám 2005-ös, 1,9 PD TDI és annyira megszerettem, hogy megfogadtam, soha nem adom el!:-) Jelenleg a gyerek nyüstöli, 375000 km van benne.

A mostani Octáviám 2014-es 2,0-es automata 150 lóerős és valami csoda, imádom ezt is! Most 67000 van benne.

 

Amikor átvettem 53 liter ment bele, azaz 55 literes lehet a tankja. Amikor kiírja, hogy nulla km, akkor még bő 100 kilómétert el lehet menni vele. Az elsőnél kipróbáltam azt, hogy teljesen kifogyasztottam és akkor is 55 liter ment bele, de később ki kellett cserélni a tankot és az már csak 53 literes volt.

 

Én egyik kocsinál sem hallottam üzemanyag lötyögést, pedig mindkettő dieseles. A használatból adódó szervizeken kívül - lekopogom - soha semmi bajom nem volt egyikkel sem.

 

Kicsit birizgálja a fantáziámat ez a mostani alaszkai nagy barna maci, de mit csináljak három autóval??? :-))))))) 

 

Sok örömöt és baleset mentes közlekedést kívánok az új autódhoz!

Előzmény: caskahu (71897)
gmarc Creative Commons License 2017.01.11 0 0 71909

Nekem az O1 50 litert is benyakalt egyszer, mikor eléggé a pirosba hagytam menni a szintjelzőt, de nem volt koppra üres, szóval úgy 55 liter lehet. 

Előzmény: caskahu (71900)
mauzi Creative Commons License 2017.01.11 0 0 71908

Én még hetekkel ezelőtt letakartam a hűtő felületének kb. 3/4-ét, és ennek ellenére sincs meg -10 fokban az üzemi hőmérséklet 10km-en belül... sőt, gyakorlatilag egyáltalán nincs meg. Kb. 15km után ér a mutató középállásba, ez a climatronic szerint 75 fokot jelent. Az út hátralévő részében 78-82 fok között ingadozik a vízhő. Ha egyenletesebben lehet menni, és kisebb a terhelés, akkor azonnal megindul visszafele, néha picit benéz 75 fok alá is, ilyenkor a mutató is picit visszamozdul középállásból. (1.6 BSE)

 

Előzmény: MZ/Y (71884)
Ultras_1899 Creative Commons License 2017.01.11 0 0 71907

Sziasztok!

 

Van nekem egy Skoda Octaviam 2 FL-em 1.4 TSI motorral, a motorkód: CAXC. Azt szeretném kérdezni, hogy ezekben a motorokban hány kilométer után kell a vezerlést cserélni? Hány kilométer után kell ellenőriztetni az állapotát?

 

Köszönöm a segítséget!

MZ/Y Creative Commons License 2017.01.11 0 0 71906

Én vagyok a fórum egyetlen bevallottan hozzá nem értője :), de úgy rémlik, az volt az ajánlás, hogy bejáratás alatt ne fixen egy fordulaton járjon a motor, hanem normál tartományon belül változzon. Hogy ez miért jobb, mint a fix. (mondjuk) 2500, azt nem tudom  de itt írta anno valaki.

Előzmény: caskahu (71900)
ac07 Creative Commons License 2017.01.11 0 0 71905

Úgy látszik, valamit elcsesztek a VW-nél a tank hullámtörőjével (lehet, kispórolták) - nekem Sportsvan van, de olyan durván szól, mintha egy félig teli PET palack gurigázna a csomagtartóban. Elvittem szervizbe, ők is hallották, pingvineztek, hogy nem tudják, mit is kellene csinálni vele. Azóta beszéltem ismerősökkel, Golf kombi, másik Sportsvan, kolléga OIII kombija: mind csinálja, talán a Sportsvan a legdurvábban. Engem kifejezetten zavar. Annyit sikerült kiokoskodni, hogyha csak első kattanásig tankolok, akkor kevésbé csinálja, mintha csurig töltöm. Viszont simán el kell fogynia 5-10 liter gázolajnak, mire abbahagyja.

 

Ja: gratula az autóhoz!

Előzmény: caskahu (71900)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2017.01.11 0 0 71904

Gratula az autóhoz :-)

 

Az új autó használatba vétele olyan, mint a friss házasság, ekkor változik át a sok ígéret valósággá :-)

 

Sok minden elmarad majd a várakozástól, de sok minden meg kellemes meglepetés lesz.

 

Az üzemanyag lötyögése dízeles tulajdonság lehet, mert én a benzines autómban nem hallom. Ismerem a jelenséget, mert korábban dízel autóm volt, abban rendszeresen hallottam, különösen akkor, ha mondjuk hátragurulásnál fékeztem, vagy előre elindultam. Most a benzines nem csinál ilyet...

 

Nem tudom, hogy mi lehet ennek az oka, mert szerintem nem gyártanak külön tankot a dízelhez, meg a benzineshez, szóval talán a gázolaj lötyög hangosabban, mint a benzin.

Előzmény: caskahu (71897)
timla Creative Commons License 2017.01.11 0 0 71903

Léptetés a multikormányon: a kedvenc adók közötti léptetést sajna nem lehet beállítani, ha jól tudom.

 

Nekem a kedvencek között léptet, de mintha a rádión lenne valami opció, hogy mit csináljon a multikormány, majd megnézem. (Az enyém 14/07-es autó Bolero fejegységgel.)

Előzmény: (M)Ákos (71901)
(M)Ákos Creative Commons License 2017.01.11 0 0 71902

Ezek szerint az üzemanyag szintjelző kalibrálása nem változott 2014 óta.

Ahhoz, hogy az első kattanásig 50 litert tudjak tankolni, a "0" hatótáv után még mennem kell 60 km-t az autópályán, ami nekem 4 liter gázolaj...

A tankot meg lehet tömni, amit mindig meg is szoktam tenni, ha hosszabb útra indulok tovább.

Kattanás után kihúzom a pisztolyt, és megvárom a kuruttyolás végét (esetleg a tetősínnél fogva megrázom az autót is :)).

Pisztoly vissza, majd belemegy még 1,5 liter (néhányszor kattan a pisztoly).

Majd kihúzom a pisztolyt, és belecsöpögtetek még 1,5-2 litert, amíg tele lesz a betöltő cső is.

Erre elmegy 2 perc az életemből, de nekem simán megér +60 km hatótávot. :)

Előzmény: caskahu (71900)
(M)Ákos Creative Commons License 2017.01.11 0 0 71901

Gratula a géphez. :)

Tank loccsanás: más is hallja, külön topik van róla az angol/német fórumon...nekem fel se tűnt addig, amíg nem olvastam róla.

Tükröződés: a piktogramot eddig nem vettem észre, viszont a hokiütő (ajtónyitó) meg tud jelenni, olyan, mintha elrepedt volna a tükör.

(Tükröződés 2): bizonyos napállásnál a szélvédő alján is megjelenik a befúvó kerete, de nem vészes (azért csinálhatták volna kevésbé tükröződő műanyagból).

Léptetés a multikormányon: a kedvenc adók közötti léptetést sajna nem lehet beállítani, ha jól tudom.

Bejáratás: használd normál módon, de az első 1000-1500 km-en képzelj egy téglát a gázpedál alá, kb. ennyi...és ezeken a hideg reggeleken kicsit később válts el, amíg meg nem mozdul a vízhőfok mutatója (a DSG is azt csinálja).

Fogyasztás (üzemanyag, olaj): nálam az első 30 ezer km után állt be a fogyasztás egy azóta állandó szintre...tartalék olaj legyen nálad.

Futómű: az első rugózástól megijedtem, annyira kemény volt, 50-60 ezer km alatt puhult be (főleg autópályás használatnál)...érdemes megnézni, hogy a szállítási rögzítőket nem felejtették-e rajta a lengéscsillapítón (sajna előfordul)...színes műanyagokat kell keresni a gumi porvédő alatt.

Regenerálás: az elején sokat fogja csinálni (akár naponta), leállítás után jöhet a pörgő hűtőventilátor + égett gumiszag jelenség.

Sok baleset- és hatóságmentes kilométert. :)

Előzmény: caskahu (71897)
caskahu Creative Commons License 2017.01.11 0 0 71900

Köszi :)

Munkába járásra használom, ~100 km oda ~100 vissza, M3-M31-M0-M6 végig óra szerint 110-el 6.-ban. Azt látom, hogy kb 5km/h-t csal felfele az óra. Városban nem megyek vele, max annyit ameddig kiérek a faluból az autópályára.

Elsőre 49 liter ment bele, akkor is hallottam a lötyögést hátulról, ahogy ment le a szint úgy hallatszott egyre kevésbé. A második tankolásomra 43 liter ment bele (700km-re), akkor írt ki még 50km-t hátralévőnek. Elvileg 50literes a tank nem?

Előzmény: Törölt nick (71899)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.11 0 0 71899

A fogyasztása mennyi km után áll be kb? "Bejáratásnak" mennyi km-t ajánlotok?

 

Gratula a kocsinak.

Bejáratás 2ooo-25ookm. A bejáratás alatt is el lehet érni a max. fordulatszám 3/4, csak szép lassan.

Jót tesz majd neki.  

Egy jó hosszú út kéne neki. 

Most az elején ne nagyon gyűrd a városi forgalomban. 

A fogyasztásnak kell vagy 1o-12e km. Az enyém is 15o lovas, most van 27ekm-ben, mintha most kezdene igazán jól menni. Szóval kell egy kis türelem hozzá. Csak hosszú utakra használom. 

 

Azt ajánlom, hogy 1o-12e km után csinálj egy olajcserét. Az elején sokat fog regenerálni.

Reg. közben megemeli a fordulatot,  a start-stop rendszert kikapcsolja és elindul a hűtő ventillátor.   

 

Mennyit tudtál bele tankolni elsőre?

Előzmény: caskahu (71897)
braun Creative Commons License 2017.01.11 0 0 71898

Android autó funkciót rendszeresen használom, gond nélkül.

Külön fel kell telepíteni a telefonra az Android autó alkalmazást (play storeban még nem elérhető Magyarországon) és utána prímán működik.

Előzmény: caskahu (71897)
caskahu Creative Commons License 2017.01.11 0 0 71897

Sziasztok!

 

Pénteken átvettem az autómat, Octavia kombi 2.0 TDI 150LE :) Minden szép és jó, de van pár furcsaság:

Teletankolva, az autót megmozgatva (fékezve/elindulva, vagy csak ha beleülök) elég hangosan hallani, hogy mozog benne a gázolaj, és csobog össze vissza. Másnál is ilyen hangos? Eddig egyik autómban sem hallottam ilyet... Eddig azt hittem, hogy a hátsó futóműben zörög valami, de reggel behuppanva az autóba, ahogy megmozdul az autó, elkezd hullámozni az üzemanyag, majd hallani ahogy csapdos a tankban, és az adja a hangot.

Másnál is visszatükröződik a világítás kapcsolónak a piktogramjai a bal külső tükör sarkában? Vagy csak én vagyok ennyire furcsa formájú? :D

Be lehet állítani azt, hogy a multikormányon a rádióadó léptetésnél, a kedvencek között léptessen, és ne a frekvenciában következő adó között?

Elég furcsa, hogy a következő fokozatot, már 1500-as fordulatnál ajánlja, kissé alacsonynak tűnik 1200-es fodulaton nyektetni az autót, vagy nem az? (egyelőre nem "hiszek" neki, 1500 alatt nem erőltetem, meg amúgy sem nyomom neki, csak finoman használom)

 

 

Mirrorlink/AndroidAuto funkciót használja valaki?

A fogyasztása mennyi km után áll be kb? "Bejáratásnak" mennyi km-t ajánlotok?

 

Köszönöm a válszokat! :)

Syracusa Creative Commons License 2017.01.11 0 0 71896

Nagyon felaprózták az elejét, sok lett. Egy kicsit nekem ez így Batmobil.

Meg is érteném ha ezt címkéznék a sejhajára.

Előzmény: (M)Ákos (71891)
horizsoo Creative Commons License 2017.01.11 0 0 71895

Így képeken/videón borzalmasan néz ki,de majd vasárnap Bécsben meglesem élőben!Nagyon kÍváncsi vagyok!:-)

Előzmény: (M)Ákos (71891)
MZ/Y Creative Commons License 2017.01.10 0 0 71894

A broáf nálam megingathatatlan és véglegesen a multipláé, de valóban el lett bacva a lámpája. Nem csak azzal a szerencsétlen kettéosztással, de a lámpák széle is rettenetes azzal a szögletes lezárással. Mintha kiadták volna, hogy adott nap műszak végére kész kell lennie a tervnek, oszt a többi részlettel addig szöszöltek, hogy arra semmi idő nem maradt, a kiinduló egyszerű téglalap maradt.

Előzmény: nohab (71892)
Octi19 Creative Commons License 2017.01.10 0 0 71893

Csatlakozom...!

Előzmény: nohab (71892)
nohab Creative Commons License 2017.01.10 0 0 71892

broáf.

Előzmény: (M)Ákos (71891)
(M)Ákos Creative Commons License 2017.01.10 0 0 71891

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!