Feltételezem az angol oldalukat használod és a fizetési mód valamilyen nemzetközi kártyás fizetés, ezért lehet a plusz költség. Ha lenne Wechat, Alipay vagy kínai bankkártya amiről tudsz fizetni, akkor ott nincs plusz költség, pontosabban ilyenkor is hozzáad távolságtól függően 20-40 yuanért valami plusz szolgáltatást, de elég ennél a sornál kivenni a pipát és akkor csak a jegyárat fizeted. A Ctrip egy ideje ezzel szerez nem kevés plusz bevételt, hogy alapból felkínál valami olyan plusz, fizetős szolgáltatást amire a legtöbb embernek nincs szüksége és aki siet, nem olvas el minden sort az simán kifizeti. Nézd meg, ha nem a fizetési mód miatti plusz költség a 30, akkor lehet az angolnál is kiszedhető. A vasútállomáson is meg tudod venni a jegyet máshonnan való indulással (A városban vagy, de B és C közötti útra), az ilyen, nem abból a városból induló jegy kinyomtatásáért 5 vagy 10 yuan plusz díjat számolnak fel ha jól emlékszem.
Mongolia szerintem nektek sokkal kevesbe esik utba mint Kazahsztan.
Szerintem egyebkent ugy 1 hetet meger, de hosszabban mar tul egyhangu.
Japant amugy szerintem arugyileg tulpanikoljak, nyilvan nem egy Thaifold, de nyugat-europaiak az arak, amit 1-2 hetig ki lehet birni, es szamos kiemelkedo latnivaloja ingyenes, igy osszessegeben olcsobb is lehet a mindenhol lehuzos Kinanal.
Igazad van de amíg Japán, D Korea csak minimálisan érdekel addig Kamcsatka sokkal jobban így ár érték alapján akár meg is érheti. Viszont tényleg nagyon kilóg és ezt nehéz lesz áthidalni. Mongólia is tervben van és tudom hogy neked nagyon nem jött be de ha amúgy útba esik talán érdekes lenne egy rövid ideig azt is megnézni.
Ja, es Kamcsatka valoban vonzo, de ha ugy veled mar Japan, Korea es Tajvan is dragak es kilognak az utvonalatokbol, akkor ez...?
Es akkor a teljesseg kedveert megjegyzem, hogy szamomra a leirasokban romantikusan hangzo Mongolia is csalodas volt, mind Kinat mind Sziberiat sokkal erdekesebbnek talaltam. Es nyaron brutal turistas is.
A kinai vizummal tobbnyire 3 honapon belul kell belepni, de kerdezzetek ra otthon.
Termeszeresen vegig Pakisztanig erdekes, nemcsak a hatarig. A szebb reszei pont Pakisztanban vannak, de a legjobb benne pont az, hogy egeszeben mennyire valtozatos tajakon visz at viszonylag rovid tav es ido alatt.
Viszont a kínai vízum kérdés érdekes lesz, mivel Irán és a sztánok elvisznek legalább másfél hónapot vagyis legalább 2 hónappal az út előtt kellene a kínai vízumot intézni, a kérdés az hogy ennyivel előtte lehet-e. Ha már Szibéria, Oroszországot is szívesen megnéznénk, különösképpen vonz Kamcsatka.
A Karakorum Highwayt végig érted Pakisztánba vagy csak a Kína Pakisztán határig a kínai részt?
Szerintem erdekes Kazahsztan, termeszeti latnivalokra (meg Turkesztan is oke).
Illetve eszaki resze nyujthatna egy kis izelitot Sziberia hangulatabol is.
Asszem mar ott is megnyitottak a hatart, igy kezdhetnetek Kinat a kulfoldiek altal kevesse latogatott Altaj regioban. Amugy persze Kashgar is jo kezdes lenne, viszont onnan en elcsabulnek a Karakoram Highwayen vegigmenni, meg ha ugyanarra kell is utana visszajonni. Egesz egyszeruen a vilag egyik legeslegszebb es erdekesebb utja! Probaljatok otthon erre alkalmas, ketszeri belepesre es tobb honapra jo kinai vizumot felvenni.
Amúgy az Irkeshtam és Torugart átjárók buszos-marshrutkás szenvedésén (meg persze a repülésen) kívül mi van még Kirgizisztán és Kína között, hogy ez a "logikus" átjáró? Tényleg no offense, csak anno nekem az Almaty - Urumqi vonat kényelmesebbnek bizonyult, mint az egész napos buszos pácolódás Osh és Kashgar között.
Elgondolkodom, de annyira kiesik, jó nagy kerülő lenne, és annyira nem érdekel hogy érdemes lenne bevállalni a többlet időt és pénzt pláne mindössze 1 hétre így bekerül Hong Kong, Szingapúr, Brunei stb közé. Kazahsztán a legkevésbé tűnik érdekesnek, de nem kizárt hogy megnézzük azt is. Amúgy Kirgizisztán lenne a logikus átjáró Kínába
A vizeses es a to alighanem ujjaepithetok, viszont a festoi hatteret nyujto es most foldcsuszamlasok altal letarolt zold erdovel boritott hegyoldalak mar kevesbe. Szoval azert aligha lesz mar a regi.
De abban en is biztos vagyok, hogy hamarosan ujra megnyitjak a parkot, hiszen nagyon jol jovedelmezo turistaattrakcio volt. Mindenesetre kivancsian varom, milyen lesz az ujjaepitett vizeses.
Megnéztem ezt a rövid videót, meg láttam pár hasonló képösszeállítást. Ezek alapján a Nuorilang vízesés ment csak a levesbe, ezt szerintem is újjá fogják építeni. A tavak jó része érintetlen maradt és ahogy ez a cikk is írja: Quake-hit Jiuzhaigou will regain its beauty, földrengések hozták azokat létre. Sajnos elég gyakoriak a földrengések Sichuanban és sok a földcsúszamlás is így van gyakorlatuk az utak helyreállításban és ha nem is mindent szoktak gyorsan újjáépíteni 1-1 földrengés után, Jiuzhaigou biztos, hogy a lehető leghamarabb ismét látogatható lesz.
Ne maradjon válasz nélkül ez a kérdés sem. Arról, hogy mit érdemes megnézni Pekingben, egész könyvet lehet írni (konkrétan én meg is tettem, ha van kedved lapozz bele egy könyvesboltban, van benne javaslat, hogy mit érdemes megnézni pár nap alatt). De erre elég az is, ha visszaolvasol/keresel itt a fórumban, több alkalommal elő jött már, hogy mit érdemes pár nap alatt megnézni, hadd ne írjuk le ismét ugyanazt.
A nemzeti parkok nem igazán a legérdekesebb látnivalói Pekingnek (téged melyik érdekel pl.?), de van és olcsó a tömegközlekedés. A négy napból egy vagy max két városon kívüli kirándulást javaslok. Kocsit sofőrrel tudsz bérelni, mivel helyi jogosítvány nélkül nem vezethetsz.
Van sok hostel Pekingben, a nemzetközi szálláskeresőkben tudsz foglalni, de nyugodtan használd az Airbnb-t is, normálisan működik Kínában. Szerencsétek van, a 4 napotok pont az októberi szünet előttre esik, így abból kimaradtok.
"Sajnos Japan es Tajvan kozott tudtommal sem hajo, sem igazan olcso repulojaratnincs" - Hát azért... Peach, Vanilla Air, de rossz anyagi helyzete okán néha még a Cathay vagy a China Airlines is kínál olcsó helyeket, csak mivel népszerű a Japán - Tajvan viszonylat, nehéz a megtalálni a legolcsóbbakat. Nyilván egyik sem egy AirAsia, de volt már rá példa többször is, hogy 30-40k-ból kijött az oda-vissza út.
Hajó meg már valóban nincs, ellenben van komp Xiamen és Kinmen között, ha kell egy kis ízelítő Tajvanból.
Javasolnam, hogy kicsit olvass utana Japannak - szerintem egzotikusabb, hangulatosabb es hagyomanyosabb mint Kina. Es errol is mondhatnam amit anno Kinarol, hogy nem teljes nelkule egy azsiai korut. Eddig megfogadtad tanacsaimat es nem bantad meg, ugyhogy gondolkozzatok el ezen is.
Mindharom orszagba repul az Air Asia, Tajvanra a Tigerair is, illetve onnan a Fulopokre a Cebu Pacific, tehat kulonosen Tajvan (apropo, magyarul nem Taiwan) megoldhato eleg konnyen egyetlen plusz repulessel.
Sajnos Japan es Tajvan kozott tudtommal sem hajo, sem igazan olcso repulojarat nincs (ennek nezz utana) ezert mindharmat nem lehet egy korben igazan olcson bejarni.
Ami a sztanokat illeti, miert van eleve kihuzva Kazahsztan, ami pont vizummentes is?
Kinaba ugye csak onnan vagy Kirgizisztanbol tudtok atmenni. No meg Pakisztanbol, ami fantasztikus utvonal, de ez egy masik regio mar.
Én is úgy gondoltam hogy valamelyik sztánon keresztül be Xinjiangba.
Japán mert tényleg modernek gondolnám, plusz drága de ami a legnagyobb gond hogy mindössze minimálisan érdekel, Dél Koreát szintén az érdektelenség miatt hagynám ki. Meg tényleg mind kiesik az útból ha azt vesszük hogy Yunnanból délnek mennénk. Így viszont Taiwan is eléggé kiesik.
Ez a 4 tartomany ugye egy jo utvonal Kozep es DK-Azsia kozott.
Es amugy is az orszag legerdekesebb reszei.
Azert Guizhout is hozzatennem.
Japan miert nem?
Nalam Tajvannal egyutt Top 10 listas.
Ha ugy gondolod, modern es ezert nem erdekes, oriasit tevedsz.
Ha a dragasag miatt, akkor pedig legalabb egy Kyoto kornyen toltott egy het jo izelitot adna belole.
Tajvan pedig jo kontraszt Kinahoz, szuper baratsagos, tajkepileg gyonyoru, es prima turazasra.
Del-Korea engem kevesbe fogott meg, de logikus megallo hajoval Kina es Japan kozott, es mondjuk 1 hetet biztos meger az is. Csak persze a fennti kinai utvonalbol mind elegge kiesik.
Kína nekünk sokkal jobban bejött mint azt előtte gondoltam volna, milyen jó hogy rábeszéltél. Három terület érdekel, Xinjiang, a középső (Gansu) és Yunnan, Sichuan. Japánba és Koreában (Észak Koreába mennénk de egyenlőre ár érték arányban nem éri meg) biztosan nem megyünk Taiwan meg a talán kategória.