Az a baj a gyári magasságállítóval, hogy az első télen szétfagy (megreped) a fényszóróba tekert állító rész és ott levegősödik le.
Javítani nem lehet, csak kompleten kapható (10-12 ezer körül) és egyben kell cserélni. Utána újabb kb. 1 évig jó, de akkor is tönkre megy, ha nem használod.
Érdemesebb átalakítani elektromosra, sokan írják, hogy a Fabia/Octavia elektromos állító motorja kompatibilis vele.
Esetleg aki csinált már ilyet, megoszthatná velem is a tapasztalatokat :)
Octavia cuccok még bontottan is drágák, egy kapcsoló pl. 3500 Vaterán. Bontót még nem próbáltam, de nem is reménykedem, pofátlanul lehúzósak szoktak lenni. Én inkább a Golf III / Polo-ra gondolnék kompatibilitásban, azok nagyjából a Felicia idejéből valók és sok alkatrész egyezik (pl. külső tükör a Polóé, a négyküllős kormány Golf III 1996-os évjáraté, fékrendszer ugyanaz, stb.)
Hali! Már írtam hogy ezt a gondot nem a gomba okozza legtöbbször hanem a műszer csatlakozója a műszertartó panelon. Kiveszed a műszerfalat leveszed az elejét a műszer háta mögött van egy! M5 csavar azt az anyát letekered és előre lehúzod a műszer.Ezután a két tüskét óvatosan körbefuttatod cinnel. A legkönnyeben úgy fut hogy gyufaszállal teszel egy lehelletnyi RO55 (rozsdaoldó) azt szokták a rézhez használni és akkor könnyen végigfutja utánna nem lesz érintkezési gond de hamár ott tartasz a másik oldalon az üzemanyag jelzővel is csináld meg mert az is falsot mutat először aztán semmit ah elmegy az éritkezés.
Amit leírtam az kb 2órás meló először nekem most kb 30 perc.
Célszerű műszeres beállíttatást végeztetni, ég és föld. Amire még figyelni kell, hogy a jégmentesítő rátapad a lámpára, és sokat ront a hatásfokán. Ma reggel letakarítottam, és mire Monortól eljutottam Bp Ecseri útra, ott az OMV kúton ismét le kellett mosnom. De ködben igazán a ködlámpa segít. Oldalanként 4ezer a lámpa+keret.
Igen ahogy mondod.Lánc felöli az 1 es henger. De csak akkor megy amikor teljesen kíhűlt.Beindul jár mind a 4 henger aztán hallani h. elkezd szarakodni majd leáll.Fordulaton megin megy rendesen de alapjáraton nem. NGK gyertyák vannak bent, hőértékre is most nem tudom mekkora talán 6os lehet 2-3 hónapja lettek bele téve. Probáltam másikkal is.de u-a.Mikormsokat jár alapjáraton telibassza a katalizátort. meg a hc is sok alapjáraton. fordulaton meg jók az értékei. Gyertyán is érezni h. az 1-es hengeré sokkal hidegebb mint a többi.
Szerintem nincs olyan Feliciás, akinek a gyári fényszóró magasságállítója működne. Én hétvégén téptem ki az egészet a kocsiból, majd lesz helyette valami elektromos.
ma oan nyolc körül kellett pest17ből szentendrére eljönnöm a Felimmel, és ha valaki ma este járt pesten, de sztem az egész országban bazi nagy köd volt. ÉS kicsit beszartam mikor tök kivilágítattlan utakon alig láttam. Nekem fura, tök gyengének tűnik a lámpája...
tudom h pár száz hozzászólással ezelőtt volt erről szó, hogy az Osram + 50% az zsír, látható a különbség? meg még azt akarom kérdezni h lehet h a fényszóró nincs eléggé az utra állítva és azért is tünik gyengének. Azt h kell beállítani, h fix legyen, mert az utastérből működtethető állító nem mükszik.
Sziasztok! Van egy kis gondom segítséget kérnék! Van egy feliciám 2000.03havi 1.3benzin .Mostanában olyat csinál ,hogyha felpörgetem a motrot bevillan a töltéslámpa.Pl ma jöttem vele haza országúton előztem ,és közben világított a töltéslámpa. Ahogy befelyeztem az előzést , nem annyira nyomtam neki elaludt a lámpa. Mi lehet az oka? Válaszokat előre is köszi !Joe
Mértem kompresziót járó motornál, alapjáraton 8 bar. De mindegyik hengerben. Szelep könnyen mozognak úgy mint a többi.És még se megy az 1es henger. Mikor hideg az autó akkor kb fél percig megy. Körbe fujkáltam a szivócsonkot és nem visz falsot sehol.
Tisztítás után a második leírásod a "normális". El kell vinni beállításra, vagy kis is várhatod hogy magától beálljon, de lehet, hogy kell hozzá 600-800 km is.
Véletlenül nem mostanában volt fojtószelep tisztítás? Csak mert akkor a második eset a normális, ugyanis idő kell az elektronikának, míg alkalmazkodik az új "beállításokhoz".
egy kérdés: a pillangó szelepben lévő réz karikán van egy betű nekem A merre kell hogy áljon ? az utastér felé vagy a motor felé? ha a motor felé áll akkor 4-500 az alapjárat de egyenletes és visszaesik a fordulat ha leveszem a gázról a lábam , ha az utastér felé akkor 8-900 az alapjárat de ingadózik és gázlevét után néha nem megy le hanem 1500 és 2000 között jár ilyenkor ha adok neki egy gázfröccsöt visszaesik 8-900 közé de ingadozik melyik a jó?
Nem ilyen kell, kösz. Nekem is ilyet adtak, ez külső fogazású, és nyers.
Egyébként nem a vaterán vettem, hanem a zsu.hu autósboltban, (7500 pénz volt, de központi zárral együtt) ez volt a dobozban, kell, nem kell, ez van. Mivel kellett a számla (céges autó) a vatera nem játszott.
Elvileg másolják a belső fogazású kulcsot is, de hogy beszámíthja-e a nyers szárat, azt nem hiszem.
Nem vagyok manuális ember, de azt hiszem, az eredeti kulcsot roncsolva át tudnám szerelni a bicskába a szárat. Kicsit reszelgetném, egy kis hornyot kell bele tenni a bicskában való rögzítéshez, és kész. Egy dolog tart vissza: eladáskor nem jó pont, ha nincsenek meg a gyári kulcsok.
Aztán persze lehet, hogy a bicska rugója nyitáskor kilőné a szárat.
Sziasztok! 1.3-as feliciám alapjárata 4-500 körűl mozog hogyan lehet emelni az alapjáratot? a pillangószelep megtakarítva! hogyan tudom házilag ellenőrizni hogy az alapjárati motor jó-e? a választ előre is kösz!