A kerti gép motorok közül is valamelyik gyárt olyan motort amiben öntött vas dugattyú van nem rég olvastam valahol ,a honda is gyárt ilyet bár lehet az nincs 150mm átmérőben ,de mindenképp érdemes körülnézni ,vagy valami kinai diesel moci motor?
Hát az esztergályos ki tudja esztergálni vagy akár marni is lehet ha olyan a belseje hogy nem lehet esztergálni ! Vinni kell a mintát és a vasat és az esztergályos megoldja !
úgy nem próbáltam, mert ha egy 150mm átmérőjű üregesre öntött dugattyút, egy tömörrel helyettesítek az szerintem nem jó ötlet a 3-4x nagyobb önsúly miatt. Vagy van rá technológia, hogy kimunkálják a belsejét is az azonos súly elérése céljából?
Segítségeteket kérem, egy 1950-es években gyártott kompresszorhoz keresek öntöttvas dugattyút, vagy olyan szakembert aki tud készíteni belőle, akár több darabot is. Az átmérője 150mm így elég ritka méret, de az 50-es években készült több gép, ami alacsony fordulatú és hasonló méretű dugattyúval készült. Ha valaki úgy érzi tud segíteni, vele a további méreteket pontosítjuk. A "keresd fel a gyártót" és hasonló alaplépéseket tanácsolóknak előre is köszönet a próbálkozásért, már mindenen túlvagyok :) sajnos eredmény nélkül! Gyűrűket és a hengerek javíttatását már megoldottam.
Azt látom hogy a betűvetésnek mestere vagy, de az általad leírt kritériumoknak nem sok idejáró gépészember tudna megfelelni.Szerintem túl sok a szűrőként beépített feltétel, aminek az egyszerű gépeket szerető emberek nem tudnak, esetleg nem is akarnak elfogadni.
A helyedben én nyitnék itt is 1 fórumos oldalt próbaképpen, veszteni való nem lenne, viszont elérhetőbb volna az emberek számára. Öreg Subaru 4x4 autót 1-t tudok a környéken, tulaja 80 körül jár, Ő biztosan nem fog írni sehová, nem az a fajta. Drukkerekre szükség lehet mindig, nem kéne feltételül szabni jármű meglétét. Nekem sincs se Csepelem, se Dutrám, mégis segítettem már számos alkalommal alkatrészek beszerzésében, közvetítésében, mindenféle haszon nélkül.
Nem is szaporítom tovább a szót, sok sikert kívánok a működéshez !
10 éve vagyok egy klub elnöke, sokat tapasztaltam és tanultam már.
Az újonnan megalkotott közösséghez történő csatlakozás, mint ahogyan az a regisztrációnál olvasható, igen "szögletes" alapelvekhez és kritériumokhoz kötődik, hisz szándékosan nem a "mennyiségre", annál inkább a közösség színvonalára törekszünk. Értsd ez alatt azt, hogy egyáltalán nem fáj, ha fél év elteltével csak 20-30 aktív felhasználó irogat majd, ha azok a hozzászólások viszont kulturáltak, rendezettek és szakmai, vagy erkölcsi szempontból értékesek.
Nem titkolom, "nem haladok a korral" és nem vagyok regisztrálva a Facebook-ra annak ellenére, hogy nekem is világos, hogy sajnos több információ már csak ott érhető el. Van előnye is, kétségtelen, de az ott kialakult formája és módja a kommunikációnak egyszerűen taszít.
Hiszek abban, hogy az alapvető írási és fogalmazási elvárások (tagolt, esztétikus és lehetőség szerint helyes írásmód, ékezetek, mondatvégi írásjelek, szóközök használata...), az elvárható erények (köszönetnyilvánítás, viszonzás, figyelmesség, segítségnyújtás) megtartásával és a "trollkodás" mellőzésével egy olyan felület alkotható, amely az akár a veterán jármű tulajdonosok egy részére jellemző idősebb korosztály számára is bizalmat kölcsönözhet és esetlegesen megtisztelnek így minket jelenlétükkel.
Fórumon írok jelenleg is, ráadásul a fórumozás egyik alapvető hazai kövén, így nem kell leírnom, hogy a fent jelzett, felnőtt emberhez méltó kommunikáció sajnos -szerintem- nem jellemző a facebook-ra, így a mai világban őskövületként, mégis maradtam a Japtimers fórumos felületénél. Nem utolsó sorban egy több témakörös-fórumos-témás felület kategorizálható, könnyen moderálható és később visszakereshető, amely az említett közösségi felületnél ugyancsak kivitelezhetetlen.
Természetesen elkerülhetetlen egy facebook csoport is, amelyet zártként hoztunk létre és csak fontosabb információnk (találkozók, új leírások, figyelemfelhívások...) eszközlésére hoztunk létre.
Eltértem kicsit a kritika tárgyától, de úgy gondoltam fontos, hogy könnyebben kialakíthass egy képet a megálmodott közösségről.
Egy veterán Hondás és egy veterán Mazdás barátommal összeültem és kikértem a véleményüket 1-2 sarkalatos kérdésben, mielőtt publikáltuk az új felületet. Egyet értettünk abban, hogy első sorban a TULAJDONOSOKAT várjuk és az ő segítségükre, támogatásukra és összefogásukra hozzuk létre a Japtimerst.
Mindemellett ne felejtsük azt az oldalát sem a veteránozásnak, hogy a legtöbb tulajdonos félti a sok munkával, energiával és pénzzel megépített ritkaságát.
A fenti két indok alapján talán érthető, hogy miért van beállítva az olvashatóság korlátozása, kiemelt figyelemmel a sok képpel ellátott bemutatkozás és projektek témában.
A Gyártók szerinti általános beszélgetések, a Találkozók persze a vendégek számára is olvashatók, így kedvet csinálva az új tulajdonosoknak, de pár téma címe csak megtekinthető, ellenben a megfelelő jogosultságok megszerzéséig még nem nyitható meg.
Az új felhasználók a regisztrációt követően kapnak egy üdvözlő üzenetet, melyben többek közt jelezzük, hogy első hozzászólásukat a Bemutatkozás témakörben kell megtenniük. Miután ezt megejtették és ezt az egyet az aktuális moderátor is jóváhagyta - így megjelenítve az illető üdvözlőjét - ettől kezdve teljes hozzáférése lesz a fórum minden témájához és innentől jóváhagyás nélkül küldözgetheti üzeneteit is.
Többek közt ezzel a procedúrával kerülhetők el az ügyesebb BOT-ok, a különböző termékeket, szolgáltatásokat reklámozó felhasználók és az akár 3 éves Nyugati autóval rendelkező tulajdonosok, akik szimplán csak "nyálat csorgatni" jönnének a különleges idősebb autók apropójából. Utóbbi érdeklődők kívánalmaira természetesen sor kerülhet egy nyilvánosabb összejövetel keretein belül is...
Hiszem, hogy azok a Japtimer tulajdonosok, akik végigmennek ezen a "szűrőn", azok olyan közösséget alkotnak majd, amelyet mi elképzeltünk.
Annak ellenére, hogy tisztában vagyok egy új klub/közösség "beindulási" idő szükségletével, lekopogom, de egyelőre sikerként élem meg a dolgot, hisz pár napon belül már több, mint 20 felhasználót és gyönyörű, különleges autókkal rendelkező tulajdonost számlál a fórum.
Még egyszer köszönöm szépen kritikád és remélem sikerült megválaszolnom is azt!
Kicsit 1szerűbb lenne egy ehhez hasonló fórumos oldal, bár nem nagyon működik mostanában semmi, pár kivétellel. Én makói vagyok, nem sok Japi traki mozog a környéken.
Meglátogattam volna a fórumodat de túl zárt közösség ! Én nem szeretem ezeket túl bonyolult rendszer ! Jobb lett volna itt indítanod az indexen ! PL a terra kert fórumot sem szerettem pont ezek miatt ,de ezek nem is szoktak hosszú életűek lenni !
Tizen éve kötődöm klasszikus Toyotákhoz, de természetesen minden további minőségi, érdekes jármű iránt tudok rajongani. Az utóbbi években összehozott a sors jó pár egyéb Young- és Oldtimeres, egyéb japán gyártású jármű tulajdonosával, amely találkozások alkalmával sokszor konstatáltam, hogy szinte teljesen magányosan építgetik, szépítgetik gyöngyszemeiket úgy, hogy közben nem tudják az apró eredményeket és a sok-sok örömöt megosztani egyéb márkatársakkal. Kis hazánkban sajnos a japán veteránozásnak nincs túl nagy kultusza, így csak elvétve találunk kisebb - sokszor adott típusra specializálódott - csoportokat, klubokat, de legtöbbször az idős járművel rendelkező tulajdonosok számára csak a nagyobb márkaklubok maradnak, ahol gyakran igen kis figyelmet kapnak az öregebb gyöngyszemek vagy csak szimplán kevés a hasonló korú autó/motor.
Mindemellett igenis vannak itthon Young- és Oldtimer, japán különlegességek, ritkaságok és igen nagy becsben tartott, a kor utcaképét tükröző szép állapotú járművek.
A fentiek miatt az évek során megfogalmazódott bennem egy olyan közösség megalapítása, ahol a 9 autó, a 4 motor márka és az esetleges egyéb szigetországban gyártott jármű tulajdonosai egy helyen tudnának közösségi életet élni.
A megkeresést azért írom ebbe a topic-ba is, mert létezett japán traktor, munkagép is. Ugyan ebben a szegmensben kicsi a tapasztalatom, de ha létezik belőlük itthon és van közöttetek olyan, aki nagy becsben tartja őket, nagy szeretettel látnánk őket is. Színesítenék a csapatot!
Idén elkövetkezhetett a kivitelezés és a napokban átadásra is került az új felület.
Engedjétek meg, hogy bemutassam a JAPTIMERS közösséget.
Nagyon preferáljuk a személyes kapcsolatokat és nyilván mindenki "élőben" szereti kényeztetni magát a különleges járművek megcsodálásával, így első sorban az éves találkozókért, összejövetelekért hoztuk létre a közösséget. Emellett nagyon fontosnak tartjuk az események közti kapcsolattartás lehetőségét, így egyben az interneten található elektronikus felületet is.
Természetesen az index fórum felülete mellett, immáron a Japtimers-en is találkozhatnak az azonos hobbival rendelkező tulajdonosok.
Megoszthatják tapasztalataikat, élményeiket, feltehetik kérdéseiket, találhatnak hasznos információkat, leírásokat, eladhatnak és gyorsan tudomást is szerezhetnek különleges kiegészítőkről, alkatrészekről és természetesen vezethetnek "naplót", azaz saját projektet is. Itt értesülhetnek fontosabb információinkról, itt jelentkezhetnek találkozóinkra és itt oszthatják meg velünk észrevételeiket.
Szívből reméljük, hogy az új közösség elnyeri tetszéseteket és hogy jelen megkeresés célba talált.
(Egy várhatóan nívós közösségnek jó dolog az első tagjai közt lenni :) , de vegyétek figyelembe, hogy egy új csapat megalakulása időt vesz igénybe, így a kezdeti beindulási időben kérjük legyetek türelemmel, szavazzatok bizalmat nekünk és segítsetek értékes hozzászólásaitokkal még vonzóbbá tenni a felületet az új érdeklődők számára is)
Neki van egy gyakorlatilag teljesen uj. Szivattyut hajtott, de a nagy munkaban berozsdallt az egyik henger, es mind a harom hengert, dugot, gyurut cserelte.