Ha Citroën-ekről esik szó, akkor a GS/A modelleket többnyire -méltatlanul - elfelejtik, vagy épp csak megemlítik. Pedig létük igazi sikertörténete volt a gyár történetének. Pedig a GS a Citroën második legnagyobb példányszámban elkelt típusa, elnyerte az év autója címet is (1971). Várom ebbe a topicba a típus rajongóit. További adatokra a:
http://www.citroen-gs.hu
oldalon találhattok.
Üdvözlettel: GSdriver
Emléxem ám erre! Azt mondom mint akkor. Beturbósodott! :) Turbul a gép! A kicsi kocsi újra száguld ha tele a tank! :))
Amúgy a hidralika lehet szerintem. A fővezérhidralika középen? Az asszem tud kiadni turbóhangot. Lehet, hogy tudathasadása van és turbnak képzeli magát. Sok volt neki az oktánszám állítsd le a 100-as benyáról! :)
A psa honlapon nagyon korrekt képek vannak az összes vala gyártott Citroenről! Nézzétek meg! ui: eretnekségnek számít ha megnézem a "Hörbis" filmet? Meg a "Hazárd megye lordjait is fövettem a várakozási listára.
Lehet, h. már volt téma, de nem vagyok benne biztos. Leírom még egyszer.
Bizonyos időközönként, kb 2500-3000-es fordulat között, de volt már példa alacsonyabb főtengelyfordulatnál is, elkezd sípolni valami a motortérből. Biztosan valami a hydraulika rendszerből, de nem vagyok benne biztos. Olyan mintha a leszabályzásig csinálná, aztán csend, de nem szabályszerűen! Felmerült 5letként a rejtett Turbó. Mivel teljesítménynővekedést nem észleltem, maradt az első variáció. :)
sztem ez az un. króm díszléc teljesen műanyag, amiben belül van egy aluminiumfüst réteg.
Na az idők folyamán a műanyag rondán megsárgul ...
Ezzel nem nagyon tudsz egyebet tenni mint cseréni - nem igazán kapható sehol, vagy a fóliával bevonod, ami egy vékony műanyag fólia mely valszeg hasonló módon felvitt alufüst réteget tartalmaz. Én legalábbis igy hiszem ..., de nem vagyok biztos benne, hogy ez az igazság.
Szóval ezt frankón rá lehet ragasztani a ronda megsárgult műanyag díszlécre és máris olyan mintha új lenne.
később ha ezt is cserélni kell, hát ... azt nem tudom mennyire könnyen lehet majd az esetleg teljesen odakövesedett fóliát leoldani ... de ez legyen majd a problémám 10 év múlva. A fóliabevonat nekem most kb. 3 éves és olyan mint amikor felraktam. Igaz az autó is védve van az időjárás viszontagságaitól.
Még nincs kép. Bent van a tető alatt. Nem tudom hogyan alakul a jövője. Mármint, hogy mikor folytatódik a felujítása. de ha elő lesz szedve akkor csinálok majd róla képeket.
Tetszik a lámpafelujjítás. Nagyon kassa! :) Jó a honlap is. A 4X4-es a GS az azért nem semmi. Eredetileg se rosz terepjáró. De így! :)) Van a munkahelymen a Tracion Avant! Bi-bi-bíí! :) Részben márrestaurálva van. Nem tudom mikor lesz folytatva. De nagyon szép!
nem voltam én pesszimista, sőt ellenkezőleg nagyon vártam a jó eredményt.
a meglepő az volt, hogy az egyik lámpámon tökéletesen épnek láttam a foncsort, és azt vártam olyan lesz a felújított is. az fel sem merült bennem, hogy a felújítás után lehet annál fényesebb is. amíg nem volt mellette a felújított kontrasztnak, fel sem merült, hogy icipicit fátyolos a foncsora annak is.
"kicsit" átszerkesztettem a website-ot, oldalakat összevontam, illetve újak kerültek be, a feltöltésük még itt-ott zajlik. szóval ne rutinból szörfözzetek rajta.
a Citroen Karaván nem veterán találkozó, nincs is rajta felvonulás. az a márkaképviselet "roadshow"-ja. ott zene, buli és tánc mellett ki vannak állítva az aktuálisan kapható citroenek, a helyi díler meg mindeféle szépet és jót mond róluk egy sörsátor árnyékában. az oldikat dekorációnak delegálja a COCH, ha az adott díler igényt tart rá. (tudomásom szerint egyébként akkor sincs nagy baj ha szép citroened, még nem érte el az old timer kort pl. GSA, BX, CX, ... )
ha jössz egy COCH rendezvényre és ott konvojozás van, akkor feltétlenül ott van minden Ctroennek a helye a konvojban korra, állapotra, méretre való tekintet nélkül. Azaz szeretettel látnak akkor is ha egy restaurált Tractionnal-val jössz, akkor is ha egy éppen széteső C15 furgonnal, és akkor is ha egy vadiúj C4 kupéval ...
"2. ha van old timer járműved, akkor szükség szerint megkérhetnek, hogy vegyél vele részt a citroen karaván adott rendezvényén. persze csak ha megfelel az adott hely és időpont."
Hivatalosan veterán?
Ez volt végülis a fő problémám, ugyanis hiába megyek a '82-es GSA-mmal ha nem veterán hivatalosan! Ezekszerint csak részt vehetek, de nem vonulhatok fel?
még be kell állítani a helyes sugárirányt, ha egyszer eláll és ki tudok állni a garázsajtó elé.
kétlem, hogy észrevehető különbség lesz, mert nem volt nagyon rossz állapotban a lámpa, és én mindig nagyn elégedett voltam a GS távolsági fényével.
A tompított fényszóróval van inkább gondom, mert hagyománytiszteletből visszatértem a sárga izzóra 40/45W melyeket nagy nehézségek árán szereztem.
Az a helyzet, hogy régen elégnek éreztem a fényüket, amikor az azonos de fehér izzóval kellett összehasonlítani. Most mióta a normál autók tompított fénye is minimum halogen izzóból árad, azért van egy kis kontraszt. Néha úgy érzem elkélne egy fehér bot ... :), de hát ennyit örömmel elszenvedek a szeretett, és hőn áhított eredeti sárga körtétől ... :)))
2. ha van old timer járműved, akkor szükség szerint megkérhetnek, hogy vegyél vele részt a citroen karaván adott rendezvényén. persze csak ha megfelel az adott hely és időpont.
Amit ezért kapsz:
1. falinaptár - szép
2. póló - az idei klassz.
3. részt vehetsz a rendezvényeken.
3.a. adott alkalommal eljuthatsz az egyébként zárt Conservatoire Citroen-be Párizsba (utiköltség szállás, kaja persze a te költséged)
4. megkapod a klubujságot.
Ennyit hirtelenjében. Nekem tetszik a dolog, rajtad áll ezen felül mivel teszed még színesebbé.
krómcsík:
ezért írtam, hogy többkezes a meló (minimum négy, de elkelhet hat is), meg hogy rafinált görbületei vannak a díszlécnek.
Én megsaccoltam a "leggazdaságosabb" ívet, majd finoman ráhelyeztem az előre jó hosszan kihúzott fóliát, majd igen finom ujjmozdulatokkal reásímítottam. nekem nem volt nagyon gáz a dolog. az elsőt én is összegyűrtem és levakartam. a második már bejött igaz anyukám és nejem adták a 4 plusz kezet, akik segítettek az optimális pozíció elérésében.
Értem. Érdekes, mert az oltcitokba/citroen axel-ekbe szerelt 1129-es és 1299-es boxereken csak Solex volt. Viszont a citroenes adatbázisokban szereplő leírások szerint a GSA-ban lévő ugyanazon motor kb. 4 LE-vel erősebb mint az Axel-ekben lévő, ami gondolom akkor a porlasztóból adódik.
Viszont olyat is hallottam, hogy a weberek közül is két fajta volt, az egyiknek, talán a régebbinek kisebb volt a talpa.
Ezek nekem azért fontosak, mert az 1.3-as GSA motoromhoz kéne egy weber karbi aminek legalább a pontos típusát kéne tudnom. Nem tudjátok mi lehet a pontos típusa egy rávaló karbinak?