Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Ruppy Creative Commons License 2001.01.23 0 0 59
Pitecus

A fene tudja. Soha sem mérettem meg. Talán 180-200 körül lehet. A sportengely meg a többi amit tervezek akkor talán 200-210 körül lessz. De ez mind csak sacc. Itt a cégnél van egy 200LE-s Mondeo ST200 -as (2.5i 24V) és amikor indulunk mindig jol el tudom verni, kb 20méterre van mögöttem a hármas végefele. Vagy az egyik barátom akinek egy tuningmentes Audi S4-e van (2.3i 20V+turbo 90000Km-van benne) van, amikor indultunk mindig el tudtam verni. Közel sem olyan látványosan mint az ST200-at de 6bol 6 szor elmentem mindig.
De figyu a 7vgn a BMWE30-as topic kivonul egy kicsit pörögni Mátyásföldre. Nincs kedved kijönni? Ott senki sem tipussoviniszta. Van aki Ladával, Opellet,Golfal... jön. Szal az örület a lényeg.
Figyelmedbe ajánlom : www.bmwe30.hu
Ez a mi saját honlapunk. Az egyik srác (Dires) gardirozza.

Előzmény: Pitecus (58)
Pitecus Creative Commons License 2001.01.23 0 0 58
Paci mennyi van benne?
Előzmény: Ruppy (57)
Ruppy Creative Commons License 2001.01.23 0 0 57
Pitecus

NEm nagyon indulok sehol mert az igazán nagymenök között ez a kocsi nem számit ütös darabnak. Csak a saját örömömre csináltam. Még amikor jo idö volt megnéztem a végsebességét 1 szer . 240-et éppen el tudta érni de nagyon nehezen. Viszont 180-200ig egész jol szedi a lábát.

Előzmény: Pitecus (56)
Pitecus Creative Commons License 2001.01.23 0 0 56
Szép egy darab!
És hol használod ki?
Netán indulsz valamelyik Szlalom futamon, vagy gyorsulásin?
Üdv Pite
Előzmény: Ruppy (55)
Ruppy Creative Commons License 2001.01.22 0 0 55
Pitecus

Most egy BMW 327i-m van. Alapban egy 320i volt de egy elég komoly evolucion esett át. Furat,löket modositás,vezérlés,injectorok,sperr difi,combosabb válto+kuplung,könnyített lendkerék,bövitett szivo és kipu járatok, duplarugos hengerfej,modositott elögyujtás karakterisztika,emelt injector nyomás,2 db ac,vastagabb szivoöntvény... egy csomo más mint az eredetin. Elég antik darab (18év)de viszont egész jo megy. A legujabb project rajta egy elhangolt (fokolt veztengely)+nagyobb szivo és kipufogo szelepek+hengerfej sikolás.

Előzmény: Pitecus (52)
Pitecus Creative Commons License 2001.01.22 0 0 54
A vízforralásról jut eszembe:
Már keresem azt a tágulási tartályt, amit be tudnék a mostani helyett rakni, mivel a mostani műanyag kupakja forró víz hatására alaktartóan deformálódik.:o)
Felmentem a hegyre és rakhattam a krinolint bele a vízbe...
Előzmény: Csöcsike (53)
Csöcsike Creative Commons License 2001.01.22 0 0 53
Udv!

Hat ami azt illeti nem tudom eppen hany km van a gepben mert a szamlalo termeszetesen magaala fosott.. De eddig semmi problema nem volt vele.
Kegyetlenul hajtom, nem kimelem ami sem egy Alekonak sem egy Dieselnek nem az igazi, de a kuplung bowden elszakadasan kivul semmi kart nem sikerult okoznom 2 ev alatt. (Na jo egyszer majdnem kiesett a kerek mert a szerelok szarul raktak fel, es lelazult. De ez azert mas kategoria :) ) Szoval 180.000 km nagyon sok azert ha azt nezzuk hogy addig a gep 2szer szetrohad illetve mivel marha keveset fogyaszt siman vissza jon az ara akar egy uj motornak :)
Akkor kit erdekel...

Egyebkent a parameterek:

5-6 liter!!! atlagfogyasztas soha nem evett tobbet barmerre jartam. Ha hajtom, ha varosban megyek sem evett ennel tobbet. (Na jo amikor 2 ora alatt jutotam el a koruton az Oktogontol a Deli-ig akkor biztosan tullepte, de azert nem hiszem hogy ezt kell alapnak venni)Szoval ha mas nem ez a tulajdonsaga barmelyik masik benzines Moszkva es Aleko fole emeli.

Bar lehet a vezetesi stilus is sokat szamit a fogyasztasnal, de nem hiszem hogy ezt lehetne rontani nagyon.

amugy 180-as ora siman kiakad autopalyan (pici lejto..) 170 koruli menet 15 perc max, utanna jon a vizforralas...
de a 150, autopalyan teljesen mokodokepes

Udv

Pitecus Creative Commons License 2001.01.22 0 0 52
A nagy sebességről:
Én sem hajszoltam top-on az autót sokáig, mert az olajnyomás szépen kezdett felkúszni a 8 bár felé.
Viszont a hűtés szinte semmit nem emelkedett
Az alekónak teljesen más a váltója. Mivel 5. gang is van benne így kb 1-1,5 literrel kevesebbet eszik.
Most milyen autód van?
Előzmény: Ruppy (51)
Ruppy Creative Commons License 2001.01.22 0 0 51
Pitecus

Emélxem amikor vizsgára vittem a 2104-est mindig a gömbfejekkel volt a legnagyobb fosás, hogy ne logjanak. Nekem is kb ennyit evett a2140 de az aleko valszeg hosszabb difit kapott mert az kevesebbel is beérte.
175-öt ment a 2140-esed? Az szép. Én ha kinyomtam a szemét akkor kb 155-160-at tudott. DE azt sem tartosan mert a hengerfej elég könnyen el tudott repedni.
Orosz precizitás: Emléxem amikor hengerfejet cseréltem és ki akartam polirozni a szivo csatornát meg a szivoöntvényt volt 1 kis meglepi. Az egyes henger szivoöntvényében 1 bazi nagy öntvényhiba volt. Valahogy az öntésnél befojt az alu és elzárta a keresztmetszet 30%-át. Rendes melo volt eltüntetni a csöböl ezt a gyári "bug"-ot. Utána sokkal jobb lett kis fordulaton és még az alapjárat is simább lett.

Előzmény: Pitecus (50)
Pitecus Creative Commons License 2001.01.21 0 0 50
Csöcsike,Ruppy!
Ezek az 1.8-as dízel motorok a frd escortból származnak (Ide sózták a németek).
Ezzel a motorral kb. 180 000 km-ig nem is volt gond. De utána...(naggyon gagyi).Nemhiába tértek át a FORDék az 1.8 TD-re.
Nekem is volt 3 évig 2140-es moszkvám.
16 évesen vettem az első tulajától (40000 km)
19 évesen adtam el (96000 km).
A következő hibákat javítottam rajta:
-gömbfejek és kormányösszekötők, no meg csapágyak
cca 10.000 ft.
- 5 db vaDIÚJ MICHELIN gumik (25.000 Ft értékben cserélve 1 db SVGA monitorra. Jah, hogy lopott volt a gumi??? Kit érdekel...)
-1 db AC-pumpa csere (ami azzal járt, hogy az olasz utángyártott alá 9!!! tömítés és a lada karbijába egy olyan tűszelep, ami 0,6 bar nyomásig tartott.)
- 2 db lámpafoncsororzás, mert a vizsgán csak
abba kötöttek bele.
- 8000 kb-enként olajcsere
Az eredmény:
Csak tankolni kellett.
Hogy mit evett?
80-90 km/óra -> 6,2-6,3 l/100 km
130 km/ora -> cca 7,5 l/100 km
város nyáron ->8 - 8,5 l/100 km
város télen -> 9,5- 11 l/100 km
fogyi max. sebességnél (175 km/óra) 13,8 l/100 km

Még 1 érdekesség:
A moszkvában egy fedélzeti kompjuterem volt beszerelve (Szalai féle Ecométer). Meg is szívtam vele a púpot, mert a km óra spirál hajtása a moszkvában mérföldes!!! Kemény 2000 HUF-ért át is írták a bios-át, hogy km/MPH váltó legyen benne.
Egyébként az alekót is szeretem nagyon, de erre már többet kellett (kellene) költeni.
Viszont pazar a kényelme, kíváló a fűtése, könnyű a kormánya, nem eszik olyan sokat, mit ahogy híresztelik,stabil a futóműve és bazi nagy a csomagtere.
CSak a rohadás.Viszont a küszöböt multkor kérdeztem és padlót fogtam: a gyári küszöb 3500 HUF-ba kerül. 4200 Ft a javítóív a hátsó sárvédőhöz.

Sokáig gondolkodtam, hogy a ford 2.0 DOHC motorját bele tegyem-e a gépbe, mert belefér.
115 lóerő és 175 NM nyomaték ideális lenne egy 11 mázsás kasztnihoz.De a motor kompletten a bontóban cca 200 KHUF-ba kerül.
Ez sok a közalkalmazotti pénztárcámhoz.
Üdv
Pite

Előzmény: Csöcsike (49)
Csöcsike Creative Commons License 2001.01.21 0 0 49
Nem lattal meg olyat? Nekem egy olyan van. Bar meg kell hagyni nem sok rohangal belole az utcan... Egyebkent nagyon kellemes a fogyasztasa, es a kasznihoz megfelelo a teljesitmenye is.

Udv

Előzmény: Ruppy (48)
Ruppy Creative Commons License 2001.01.20 0 0 48
?
Előzmény: Csöcsike (47)
Csöcsike Creative Commons License 2001.01.19 0 0 47
Hoho emberek! En azt mondom a Diesel 1.8-as Ford motoros Aleko a kiralyok kiralya!!! :))

Kűhl ez a topic.. Pont nekem valo.

Ruppy Creative Commons License 2001.01.19 0 0 46
Pitecus

Nekem az 1.5 literes volt. Szerintem az a modernabbik meg talán jobb is mivel aluminium blokkos volt alu karterral. Eredetileg is Solex karbival jöttek ki. Nem fogyasztott sokat autopályán. Ha minden jol volt beállítva 90-110 közötti temponál képes volt 5 liter enni. Városba 10 alá képtelen voltam lenyomni. Nagyon nem akart menni. Olyan békés vizilo stilusa volt de azért szerettem. Eccerüen nem volt lovém más autora. Elötte volt 426-os Moszvám aztán 412-es (80Le! gyárilah K126H karbis), aztán 2140-es és utána jött az Aleko. Talán a leg ugrosabb a 412-es volt az összes közül. De A 2140-eseknek volt a leg jobb fékje. Azoknak szintén alu blokk, alu karteres moci, és 4 dugattyus elsö fék és ráadásul soha sem folyt mint a régi dobfékek.

Tuning.
Csak ugy nem áltam volna neki de sajna hengerfejes lett a gép. Vettem egy uj de üres hengefejet meg 1 javito készletet. A javitokészlet 5500Ft-ba került és volt benne 4db hüvely,4 db dugo,4 csapszeg,gyürügarnitura. Mivel az lu blokk miadt hüvelyes volt a gép nagyon könnyü volt generálozni. Amikor levettem a hengerfejet, felülröl ki lehetett cserélni a 4 db dugot,gyürüvel,hüvelyel együtt. Eredetileg homoru kis kompresszioju dugoval szerelték de a javitokészletben domboru dugok voltal. A szivoöntvényt meg a hengerfej szelepjáratait jol kipoliroztam. Hát volt is mit kimarni. A generál után a dinamikája javult. Ugrosabb lett. Utána még az AC rugoját kicseréltem erösebbre meg átalakitottam mechanikusrol elktronikus gyujtásura. (Autran opto) . Ezek után én nem értem miért de a fogyasztása megnött de az ereje is. 6.5 liter alá nem ment le (90-110km/o).
Késöbb vettem hozzá egy sport veztengelyt is. A tengely után nagyon sokat változott a gép. Alapjárat elszarodott de 4000 fölött nagyot huzott.

Sajna a leg nagyobb bajom mindig a rohadásokkal volt. 4 év körüli volt a gép de szinte romokban ált mindig. Siralmas volt. kb 4 év után ugy rohadt mint egy 20-22 éves BMW.
Egy dologért azért hálás vagyok az alekomnak mert legalább jol megtanultam autot szerelni. Szerettem a bajai ellenére. Még ma is ha egy Moszkva vagy Aleko akar besorolni elém mindig türelemmel megvárom. Ez a márka egy kicsit a fiatalságomat eleveniti fel.-> elsö autom,saját fizu nem muteréktol a zsebpénz,elsö barátnö,muffozás a hátso ülésen....;)

Előzmény: Pitecus (45)
Pitecus Creative Commons License 2001.01.19 0 0 45
Ruppy!
Érthetetlen dolog....
Ha már egyszer egy Simca (Peugeot) kasztnit kikap a hülye orosz, nem tudom, hogy miért nem tudott volna 1 kicsit jobban odafigyelni a kasztni gyártásánál, vagy legalább egy werling féle kerékjárati dobot belenyomni.
Az én volt 1980-as moszkvám nem rohadt úgy, mint a mostani 6 éves alekóm.
A családban 3 db alekó és 1 db tavria van.
Erre tellett...
:o)
Hogy voltál vele megelégedve?
Milyen karbi volt rajta (DAAZ, Samara, Lada)?
Miből állt a tuning és hogyan sikerült?
Üdv
Attila
Előzmény: Ruppy (44)
Ruppy Creative Commons License 2001.01.18 0 0 44
Pitecus

De a Moszkvicsokba is jo.
Nekem réges régen volt egy 1.5-ös verzio. Szerettem pedig nem volt tul markáns gép. De szinte a szemem elött ette szét a rosda pedig csak 4 éves volt. Képzeld még tuningoltam is.

Előzmény: Pitecus (43)
Pitecus Creative Commons License 2001.01.18 0 0 43
Szia Ruppy!
Nekem 1600-as Niva motorosom van.
A Vez. tengely nem jó a moszkvásoknak?
Előzmény: Ruppy (42)
Ruppy Creative Commons License 2001.01.18 0 0 42
Az 1500-ös verziojuhoz van egy sport veztengelyem. 5k-ért elado.
Előzmény: Ruppy (41)
Ruppy Creative Commons License 2001.01.18 0 0 41
Pitecus

Neked 1500-ös vagy 1600-os a géped?

Előzmény: Pitecus (40)
Pitecus Creative Commons License 2001.01.07 0 0 40
A zöld skodámon sikerült az új tulajnak (nő) átszakítania a hengerfej pakolást és gyűrűtörést okoznia.
Egy közös ismerősümk megjavította, de hazafele szétesett a vezérlés. A legnagyobb hidegben raktam a motort rendbe. Az alekóm mióta megvan, az olajcserén kívül (15.000 km)a motorja felé sem néztem.
2 db nagyobb gond volt vele:
1. Az első 2 lengéscsillapitó felkeményítése
2. Uj akkumlátor (6 év után adta meg magát a banner)
És mégis most 7 éves autó, nem pedig 23. !!!
Előzmény: Adm (39)
Adm Creative Commons License 2001.01.06 0 0 39

Szerintem a régi jó kis zöld skodád sokkal jobb gép volt :o)

Előzmény: Pitecus (38)
Pitecus Creative Commons License 2001.01.06 0 0 38
Nagyon csúnya az a másik topic. A megjegyzések fele nem is helytálló. Sokan összekeverik a Moszkvics motoros alekót a Lada motorossal. Pedig lényeges különbségek vannak. Ha valakinek lenne velem kedve vitába szállni, állok elébe...
Nem mind arany, ami fénylik...
ZaLa Creative Commons License 2001.01.05 0 0 37
http://forum.index.hu/forum.cgi?a=t&t=9019213&uq=7
fargo Creative Commons License 2001.01.05 0 0 36
Nicsak, egy Pitecus :-)
Rég jártál mifelénk, kiszerettél a svédacélbôl? Az Aleko is majdnem-tank, de a feelinget a Volvo hordozza...

Amúgy sok szerencsét a topicodhoz :-)

Pitecus Creative Commons License 2001.01.04 0 0 35
Szerettem volna létrehozni eme autós réteg topicját is. Jó volna ha az apró gondokat-bajokat megosztanánk, mert lehet, hogy mások is hasonló cipőben járnak csak nem merik bevallani.
Pitecus Creative Commons License 2000.12.28 0 0 34
Esetleg nem kell-e valakinek egy felujításra szoruló Tavria motor jogtisztán???
Ugyanis a 3. henger oválra nyomta a falat, de szerintem a 76-os lada dugókkal + 1 kis tuningal 1215 ccm-re lehet felpiszkálni a motort, ami kb. 65 lóerőt eredményez.
Pitecus Creative Commons License 2000.12.28 0 0 33
Helló!
Anyósomnak is volt hasonló problémája. Megoldások:
1.Nagyobb gyertyahézag (0.8-0.85)
2.Bosch platina gyertya (0.8)

Üdv Attila

Előzmény: zirgs (32)
zirgs Creative Commons License 2000.12.01 0 0 32
Üdv Márkatársak!

A megbízhatóságáról annyit, hogy ketszer Riga, egyszer romániai kárpátok, egyszer horvát tpart, egyszer pedig Párizs volt letudva az utobbi 2-2 1/2 évben.
Egyszer sem volt vele komolyabb probléma (pedig arrafelé voltak utak), igaz az utak előtt rendesen fel, lett készítve és az utak után is alaposan át let nézve.
Az alábbiakban felsorolt problémák tipikusak. Egy kerdesem is lenne:
A két középső gyertya rendszeresen kormosodik, amelynek következtében a gyújtás tökéletlen lesz. Tud-e valaki erre vmi hatékony megoldást (a törölgetésig már sikerült eljutni)

Köszönöm

Zirgs

Laci1000 Creative Commons License 2000.08.17 0 0 31
ÜDV MINDENKINEK

Örömmel látom ,hogy nött a topic látogatóinak száma .
Szabin voltam ,+1200 km .
Nem tudom észrevettétek-e, hogy a MOL-nál tankolt 95-ös benzintől csörög a motor .Lehet , hogy nem 95-ös ?
A kabriót én is megnéztem ,szerintem csúcs ahogy kinéz és úgy láttam mintha a felnije más lenne , középen négy csavaros .
Biztosan sokan megnéznék az utcán .

Most csak ennyi .
Üdv Laci

árja Creative Commons License 2000.08.07 0 0 30
Tisztelt Matiz!
Megnéztem a TAVRIA kabriót, pofás kis kocsinak tunik. Kiváncsi lennék rá, hogy vajon mennyire tudják az elod gyermekbetegségeit kiküszöbölni.
Üdv.
Előzmény: Törölt nick (28)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!