Hello. Nekem ugyanugy mukodik mint neked. Városon kivul 70felé megy de csak picikét. A kozépso csíkot else érte még miota kicseréltem a termosztatot. A futés tokéletesen mukodik,és fogyaztás is ideális, míg komolyabb baja nem lesz,nem is torodok vele.
Sziasztok! Olyan gondom lenne hogy kb. 50-100 fordulatnyit ingadozik az alapjáratom, néha olyan mintha kihagyna a gyújtás, halk poffanások hallatszanak a kipufogóból, van olyan hogy elkezd rángatni és gázadásra abbahagyja. A 2. hengerben lévő gyertya sötétebb mint a többiben. Fojtószelep takarítva volt, map szenzor is, alapbeállításon is volt. Hibakódot nem dobott ki, lambda szondát kimérték, jó. Sortrafó lehet hibás? Fordulatszám jeladó?
A második kék vonal az ideális! Vagyis az 90°C! Nekem ennyin megy városban, és városon kívül! Néha feljebb megy 95°C-ra. Persze ha éppen működik a visszajelzőm, mert ugyanaz a gondol mint Joombie-nak! De nekem tuti h a csatlakozónál a motortérben mert ha megmozgatom a kábelt akkor megy egy darabig!
Mint gázos skodás, megosztanád velünk a tapasztalataidat?
Leginkább a fogyasztás érdekelne, a gáz árak, a reduktor típusa nemkülönben. Hol a tartály és mekkora? A tankolás önkiszolgáló? Írj minden fontos részletről! Én is átalakítást tervezek, vagy esetleg eladom a verdát és egy gázos Octáviába ülök át.
Felszínen járok és parkolok, úgyhogy ez nem gond, de félek a gyakori műszaki vizsgától, meg attól, hogy sokkal többet eszik majd gázból, mint benzinből. Talán a disellel jobban járnék?
Átalakító egységet tényleg nem kell beépítened. Számíthatsz egy kis többletfogyasztásra és hidegintási problémákra.
Mivel az alkohol jobb oldószer mint a benzin. ki fogja oldani a lerakódásokat a tankból és az üzemanyagrendszerből. A szutyit megfogja a szűrő, de egy kis idő múlva célszerű cserélni. Aztán már újabb feloldódás nem várható, tehát egyszeri csere kell.
De nem olvastad a számítást visszább? Vélhetően nem fogsz vele annyira jól járni, hogy érdemes legyen pancsolni.
Ha vannak már tapasztalatok, oszd meg velünk! (Fogyasztás, indítás, szűrők, stb.)
ma először kiprobáltam én is az E85-öt, kb 40%-os arányban. tudom, hogy ezerszer ki lett tárgyalva a téma, de akkor ugye ilyenkor nincs semmi tennivaló? benzinszűrő van itthon egy tartalékban, ha mégis gond lenne.
Szerintem - feltéve, hogy jó a jeladó és a mérőóra is a kocsidban - a városi állás az üzemi hőfok. Ha tartós menetszél mellett lehűl a motor, az szerintem első körben termosztáthibára utal. Nem melegszik nehezen az autó így télen? Esetleg nem fogyaszt sokat?
Nekem a régi favoritban állandóan az alsó osztáson állt (kb. 70 fokot jelölhetett), de üzemi főfokon járt a motor. Nálam a műszerfali kijelző volt hibás, de a cseréje elmaradt, hibás műszerrel adtam el az autót 12 éves korában.
Hát 70°C az nem sok. Hidegben milyen hamar melegszik fel? Tehát mondjuk a 70-et kb hány km után éri el? Nekem az a gyanúm, hogy a termosztátod megadta magát, mert ennyire nem lenne szabad visszahűlnie nagyobb tempónál. Nekem pl a középső vonalra feláll és ott marad. Városban araszolgatásnál feljebb megy és csak utána kapcsol a ventilátor.
Próbálunk majd rnagy barátommal kábelszakadást műszerrel is keresni. Átnéztem a kábelt, külső sérülés nincs rajta.
A jeladó hibát álló motornál produkálta, járó motornál törlés után nem írta vissza, ha jól emlékszem, de erre majd újra ránézünk.
Lehet VAG-COM-mal alapbeállítást csinálni BMM rendszernél? Ha igen hogyan? Elsőre nem jöttünk rá a módjára, pedig szoftver-kábel van hozzá. Meg is találtuk a szoftverben az alapbeállításokat, de nem találtunk olan csatornát, amit támogat a szoftver.
A nagyobb nyomáson dolgozó üzemanyagszivattyú, vagy a gyengélkedő elektromos rendszer (még karburátorral volt, hogy alapjáraton néha picit vibrált a fényszóró fénye, de az akkun műszerrel mérve volt rendes töltés) nem okozhat hibát? Tervezem egy Favorit vagy Felicia generátor beszerelését a közeljövőben.
Személyesen még nem találkoztunk, de a SOF Egyesület egyik alapítója vagyok, régóta olvasgatom az orrmotoros Skodás fúrumokat is, de inkább a farmotoros szériában vagyok otthon.
A segítségedet, tanácsodat szeretném kérni. Sokan sokféle tippet adtak már, de igazán egyik sem vált be, talán neked lenne ötleted...
Az autó egy Skoda 105, de a lényeg, hogy benne van egy '95-ös Felicia SPI rendszere. Minden működik is, csak két kisebb bajom van vele. Csak benyomott gázpedállal indul a motor (amúgy könnyen) és rötön járva is marad, viszont egy-két perc járás után megemeli az alapjárati fordulatszámot olyan 1200 környékére.
rnagy barátommal megnéztük (álló motornál) VAG-COM-mal és ezt találtuk:
Az alapjárati motor végálláskapcsolója hibás, ha jól értem. Ez okozhatja a fenti hibákat?
Amit még mondtak, hogy a GolfII GTi elektromos AC-ja (5-6 baron dolgozik) miatt magasabb a benzinnyomás az injektor pedig nem tudja kezelni a magasabb nyomást, és emiatt magasabb az alapjárat. Szerinted ez lehetséges?
Tippeltek még arra is, hogy a gyári (105-ös) generátorral és feszültségszabályozóval nincs elég töltés, és azt kompenzálja az ECU. Ez lehetséges?
Még annyit tennék hozzá, hogy a gázbowden nincs túlfeszítve, ha kiakasztom a gázbowdent, akkor is ugyanannyi az alapjárat. Ha viszont ilyenkor kézzel visszanyomom a gázkart az injektoron 1-5 másodpercig normál 800 környéki az alapjárat, majd visszaáll 1200-ra.
Mi lehet a hiba szerinted?
Arra gondoltam veszek egy másik injektort alapjárati motorral együtt és kipróbálom azzal, de szeretnék meggyőződni arról, hogy az első hiba miatt van a magas alapjárat.
Hello georg. Szoval a gázporlasztojának le kell lenni ragasztva? Az enyémen nincs leragasztva semmi. Simán lelehet venni a fekete deklit meg a porlasztot is. Na utánna kell néznem hogy nekem normálisan van e ossze rakva. Nem olyan rég voltam folytoszelep tisztitáson skoda márkaszervízbe,ott is csak ugy vissza tették a burkolatot.
Hello, mostanában nem találkozott senki eladó középső boxxal? ugy jártam h találtam 1 bontásra váró felit, amiben volt, rákérdeztem h mennyiért, kaptam is mailt h ennyi... Írtam mailt ujra h és mi van benne ebben, csak a box a rádió alatt, vagy a kézifék és sebváltó burkolat is? vártam....
vártam....
és még többet vártam (csak ugy megjegyzem h az első e-mailt még valamikor november végén írtam)
nemrég írtam nekik ujra, h nah, várom a választ, erre visszakaptam h az autó nem bontandó.
Az a gond, nem szívesen veszem le azt a fedelet, mert gázas autó lévén ott van a gáznak a porlasztója szilikonnal beragasztva, a fekete műanyagnak pedig az egyik lába a csavarnál már félig be van repedezve és félek, hogy végleg letörik. Dehát amit meg kell csinálni, azt meg kell csinálni :)
Az etanollal kapcsolatban: én is használtam felesben, de a megtakarítás nagyon csekély mértékű, annyit nem ér az egész. Arra jó, hogy egy kicsit kipucolja az üzemanyagrendszert és a motort. Na meg ha zöldkártyára viszed, akkor észervehetően jobbak a mért értékek...
Az én autóm 50% keverési arányban néha{ bedadog}olyan mintha turbólyuk lenne de viszont alacsony fordulaton nyomatékosabb mintbenzinnel de mást még nem tapasztaltam