Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.08.14 0 0 17414
Fricy Creative Commons License 2009.08.13 0 0 17413

OFF

Metrópótló villamos lehet belőle. Ha felszednék a pályát, azzal megszüntetnék a vonalat. Míg ha hagyják csak így, akkor "csak" felújítani kell majd később. Ennek pedig jóval egyszerűbb az engedélyeztetése, mint egy új vonalnak. De ez csak fikció, ki tudja mi lesz még a történetből.

Előzmény: kvte (17412)
kvte Creative Commons License 2009.08.12 0 0 17412

A Thököly úton a villamossínt miért kerülgetik, mint a hímes tojást? Azt már kitaláltam, hogy ottmarad, de arra még ne jöttem rá, hogy miért?

 

Tudja valaki?

Törölt nick Creative Commons License 2009.08.12 0 0 17411

ja, eztmeg majd elfelejtettem:

 

a "vakrepülés" fícsört meg most volt alkalmam kipróbálni, lévén eddig nem nagyon járkáltam alagutakban, sógoréknál meg annyi van belőlük, mint a pelyva...

(esetleg még annál is több...)

 

 

szóval, amikor bemész a zalagútba, akkor megszűnik a gps-jel-vétel, így nincs pozíció infó sem...

 

azonban a naviprogi a legutolsó ismert sebességinfó (és pozíció) alapján ad egy becslést a pozícióra, vagyis a navigáció zavartalanul folyik tovább, szépen mozog a térkép a képernyőn, és csökken a következő manőverig hátralévő távolság...

 

persze az esetek többségében ennek nincs nagy jelentősége, de akkor, amikor a következő csp. közvetlen az alagút kijárata után van, akkor ez igen hasznos tud lenni, hiszen már az alagútban tudja adni az utasítást, hogy "készülj, mert manőver jön..."

Előzmény: Törölt nick (17410)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.12 0 0 17410

Na ugye, hogy jó ha nézi az ember a táblákat. :)

 

hát a "győr felé" terelőt inkább nem kellett volna... :-)

 

 

amúgy elképesztően brutál nagy segítség a GPS, csak ésszel kell használni...

 

2 esetben én basztam el, mert a gps helyesen mondta, hogy "tarts balra", amikor baloldali kiágazás következett, csakhogy én ezt automatikusan "tarts jobbra"-nak értettem, mivel a lehajtások 99,9%-ban jobbra vannak...

 

a grazi csp-nál viszont szimpla "hajts le a pályáról"-t mondott a "tarts balra" helyett, feltételezem itt hibás a térkép, azért adott rossz utasítást...

 

szokása még a gps-nek, hogyha a főút egy településen keresztül nagyobb kerülőt tesz, akkor ezt hajlamos mellékutcákon keresztül levágni/rövidíteni, de ez sem olyan nagy tragédia, mert nagyon érdekes helyekre tud bevinni...

 

 

Hamár nem egyszerű ausztriai csomópontokról van szó, van nekem is egy kedvencem: Bruck an der Mur

 

ja, ezen mi is átmentünk S35->S6(ÉK) irányban, tényleg látványos 3 szintes csp...

Előzmény: Fricy (17409)
Fricy Creative Commons License 2009.08.12 0 0 17409

Na ugye, hogy jó ha nézi az ember a táblákat. :)

 

Hamár nem egyszerű ausztriai csomópontokról van szó, van nekem is egy kedvencem:

 

Bruck an der Mur
Előzmény: Törölt nick (17406)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.12 0 0 17408

igen, valóban így tesz:

 

az S4->S31 csp-ban É felé terel "sopron" felirattal, dél felé meg "győr" felirattal...

 

ráadásul nekem a GPS (helyesen) az északi irányt tervezte, csakhogy a korábbi eltévelyedéseim 6ására elkezdtem a táblákat is nézni, és gondoltam magamba: a fene se megy sopron felé, én győr felé akarok menni az M1en, oszt követtem a táblát...

 

csakhogy amikor az út megindult erőteljesen DNY felé (ÉK) helyett, erősen gyanakodni kezdtem, hogy itt átbaszás van folyamatban, oszt félreállva megnéztem a térképen, hogy mi is a szitu...

 

az pedig nem más, minthogy jó nagy kerülővel elküldik a pitsába a győr felé igyekvőket, hogy ezzel is tehermentesítsék az S31 hiányzó szakaszát pótló 50es...

Előzmény: radio100jozsi (17407)
radio100jozsi Creative Commons License 2009.08.12 0 0 17407
Az utóbbinál azért nem értem a logikát, mert az S31-en ha Észak felé terel, akkor az A3 csp-ban Vulkapordánynál le lehet hajtani Sopron felé,
Előzmény: Törölt nick (17406)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.12 0 0 17406

most jöttem vissza 1 1hetes osztrák kirándulásról (Villach környékéről), néhány útügyi tapasztalattal gazdagabban:

 

beleszaladtam néhány TOTSO (Turn Off To Stay On) csp-ba, amiket rendre beszoptam, mer mexoktam, hogy a lehajtás lehajtást jelent, nem a pályán maradást...

 

1. Knoten Klagenfurt west, ahol Ny felől közelítve a Klágenfurti lehatáshoz a pályán kell maradni, a Graz felé továbbmenéshez meg le kell hajtani...

 

 

2. A9 Graz-Webling, ahol D felől közelítve a Graz-i lehatáshoz a pályán kell maradni, az É felé továbbmenéshez meg le kell hajtani...

 

(ok, nyilván megfelelően ki van táblázva, de a GPS-t használva teljesen leszoktam a táblák nézegetéséről...)

 

 

amúgy az utóbbi csp. benézése végülis jól sült el, mer a baszomhosszú (10km) grazi alagúton kénytelen-kelletlen végighajtva elkerültem graz ÉNY-i végére, ahonnan a GPS már az S35-S6 útvonalat hozta ki nyerőnek, ami egy nagyon kellemesen kanyargós, kisforgalmú, látványos tájon haladó alternatívája a brutálforgalmas A2-nek...

 

az a rövid A2 szakasz, amit az S6 és S4 csp-ok között kellett megkóstólnom, épp elég volt ízelítőnek: 2x3 sávon full tele a pálya...

 

(jelenleg az S35ből hiányzik egy rövidke szakasz Bruck és Pernegg között, de 1000rel dolgoznak rajt, lehet, hogy még idén átadják...)

 

 

nem TOTSO, de szintén szabványon kívüli:

 

Knoten Spittal-Millstatter see, ahol a D->NY és É->K balkanyarok nem túl szerencsés módon baloldali kihajtással vannak megoldva...

 

meglepődve tapasztaltam, hogy az A2->S4 leágnál az S4 felé van kitáblázva Mo. (ekkor már nézegettem a táblákat is...), és nem terel bécs felé...

 

azonban:

az S4->S31 csp.ban szemét módon D felé táblázza ki Győrt...

 

...nyilvánvalóan azért, hogy az S31-62-kópháza-85 útvonalja terelje a népeket, csökkentve ezáltal a forgalmat az S31 A3-A4 között hiányzó szakaszát pótló 50es úton, amin qrva nagy a forgalom, amit jó sokk átkelési szakasz tesz élvezetesebbé... 

(a setétzöldek meg menjenek a picsába, amiét akadályozzák ennek az S31 szakasznak a kiépítését...

ígyisúgyis erre mennek a népek, csakhogy így településeken keresztül araszolva...

ez biztos nagyon jót tesz a fertő tónak...)

IRMA_TE_ÉDES Creative Commons License 2009.08.10 0 0 17405
Hát figyu, a Heim Pálban valaki azt mesélte két orvos is dolgozik vett diplomával. Az indexen is van egy fórum, diploma pénzért... Minden beszerezhető.

Az is tiszta, hogy a világ üzemanyaga 10 % tiszta szesz, 90 % lószar. Ez minden szakmában igy van a villanyszerelőtől, a jogászig.

Ettől függetlenül, lehetne úgy is, hogy aki olyat tervez, vagy épit, ami költségtakarékos és az átadás után kevesebb rá a panasz, kevesebb a probléma annak spéci jobban megérje a szakmáját müvelni.

Jelenleg ez pont forditva van!
Előzmény: Törölt nick (17401)
stevebi Creative Commons License 2009.08.08 0 0 17404
strangerr Creative Commons License 2009.08.08 0 0 17403
"kétsávos-e Szegedtől Vásárhelyig a főút? " Ezt úgy érted, gondolom, 2x2 sávos-e. Nem, nem végig az, bár most szélesítik (igaz, a Tisza-hidat nem, szóval sokat nem fog érni a dolog)"

A zárójeles résszel az, aki valaha is járt arra az nem érthet egyet.

Előzmény: haasz.janos (17395)
hotrod25 Creative Commons License 2009.08.08 0 0 17402

TED-ről:

 

A szerződés vagy a közbeszerzés(ek) tárgya, mennyisége:

Tárgya:
Aquincumi átkötés a Pomázi u - Szentendrei u között engedélyezési terv korszerűségi felülvizsgálat, kiegészítő tervek készítése.
A közbeszerzés végső mennyisége:
— 1 700 fm 2x2 sávos belterületi I. rendű főút,
— két közúti csomópont,
— két felüljáró ( 260 ill. 380 fm ),
— mintegy 700 fm támfal,
— patakkorrekció,
— közműkiváltások és áthelyezések.

Törölt nick Creative Commons License 2009.08.08 0 0 17401
Nem kell bemutatni az mmk oldalán lévő névjegyzéket! Amit írtam azért írtam, mert az sajnos csak egy dolog, hogy ha gipsz jakabnak megvan a tervezői jogosultsága, de közbeszerzésen olyan kérdést tesz fel, ami alapvetően megkérdőjelezte szakmai tudását. egyáltalában azt, hogyan is kapott ő tervezői jogsit!

ma valaki leigazol neked annyi évet ,referenciát, (lehet hogy adott munkákhoz semmi közöd nincs) amennyi kell a névjegyzékhez, majd lehet menni jogszabályból vizsgázni... ami csak annyit ér, hogy beszedje a kamara a díjat... A jogsi megújításhoz szükséges továbbképzések az embernek a kedvét veszi csak el munkától, mert gyakorlatilag semmi értelme...

A mautnál már jó kis digitális előírás gyűjtemény szerezhető be komoly összegekért, amit komoly összegekért lehet évente frissíteni. sajnos hiába változnak a szabványok egy csomó egymást átfedő dolog ellentmondásos és rendkívül sok irreális tervezési kivitelezési szabály van bennük. Az aszfalt jelölés egy dolog, de pl.: egy új szabvány szerint megtervezett balrakanyarodó sáv semmire sem elegendő.. és ez csak egy a sok közül...

jó tervezést...
Előzmény: IRMA_TE_ÉDES (17396)
attus germanicus Creative Commons License 2009.08.07 0 0 17400
Friss tapasztalatok:

Ausztria:
A West Autobahn Steinhäusl és a Voralpenkreuz közt nyugat felé két rövid szakasz kivételével 3 sávos, Bécs felé egy kb. 25 kilométeres kétsávos szakasz maradt.
Most aktuálisan nem dolgoznak rajta sehol. Ellenben az Inntal Autobahnon van egy elég hosszú (kb. 15 km) Baustelle.

Németország:
Az A8 Münchentől Augsburgig végig Baustelle, itt háromsávos kiépítés, plusz a völgyeket felföltik vagy áthidalják, a hegyeket kicsit bevágják. Bár a forgalom alapján csinálhatnák egyből négysávosra, a három sáv nem lesz elég.
Általánosan jellemző, hogy az egyszámjegyű autópályák kétsávos szakaszain nem lehet haladni, a belső sáv tempója is 100-110 körül van napközben, a háromsávos részek is telítettek, de azért kicsit jobban lehet menni, itt a belső időnként 140-150-es tempót is eléri, aztán megint belassul. A legkisebb fennakadástól is azonnal megáll minden, jellemző, hogy az A6-oson egy Baustelle, ahol kicsit leszűkülnek a sávok, de 80-nal lehet végig menni (legalábbis szabad), már azt eredményezte, hogy előtte kb. két kilométerrel teljesen megállt a forgalom, állóra kellett fékezni. Érdekesség, hogy az A6 háromsávos szakaszain végig 120-as korlátozás van. Mivel elég sűrűn váltogatják egymást a két- ill. háromsávos részek, volt lehetőségem megfigyelni, és a véletlen egybeesés kizárható.
Hallgatom a rádiót, félóránként bemondja az autópálya-híreket, minden mondat vége az, hogy "zwei Kilometer Stau", "fünf Kilomter Stau", és ilyenből csak Bajorországban bemond egyszerre tízet. ("2 kilométeres dugó", stb.).

Érdekes taktikát figyeltem viszont meg. Az A5 Basel és Karlsruhe közt vészesen túlterhelt, napközben nem ritka, hogy 90 környékére lelassul a belső sáv is. Itt semmi jelét nem láttam bővítésnek, de a párhuzamos B3 főutat elég komolyan fejlesztik. Minden komoly kereszteződésben szintbeli elkülönítés, helyenként 2×2 sáv szalagkorláttal és 120-as sebesség engedélyezése. Úgy látszik, ezzel akarják elérni, hogy aki csak 10-20 kilométert megy, az ne menjen ki az autópályára.

Az autópályák burkolatának minősége eléggé elmarad a magyar szinttől, bár ez talán összefügg azzal, hogy már Németországból Ausztriába átérve is úgy éreztem, eltűntek az autók az útról, a magyar autópálya meg teljesen üresnek tűnik a némethez képest. A kisebb forgalom kevésbé terheli a burkolatot.
RadiX Creative Commons License 2009.08.07 0 0 17399
Egyelőre csak az 5-ösig van meg az M43, és be kell menni a városban a 47-re ráhajtáshoz. Tudtommal a jövő évben átadják Makóig, akkor már nem kell majd bemenni.
Előzmény: Törölt nick (17398)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.07 0 0 17398
M5-ről van valami lehajtó hódmezővásárhely felé, vagy át kell vergődni szegeden keresztül?  Úgy tudom valamit ott kaparásztak annó hogy majd lesz arra út, hogy áll az építkezés?
Pompiere Creative Commons License 2009.08.07 0 0 17397
Igazítson ki valaki ha nem jól tudom: az M9-es egy 2x1 sávos autóútként kerülne kivitelezésre, nem pedig autópályaként. Az nézőpont kérdése, hogy szükséges e. Nem nagy élvezet ám Csongrád vagy Békés megye térségéből a Dunántúlra vagy a horvátok felé Budapest érintésével menni. Mert most sokan ezt teszik. Persze lehetne a mostani főútszakaszokhoz falusi-városi elkerülőket építeni, csakhogy ezek az utak mostani állapotukban olyan kacskaringósak, hogy a nyomvonal korrekciókkal meg az elkerülők építésével nem biztos, hogy jobban jönne ki az állam, mintha egy "nyílegyenes" utat építene.
Előzmény: haasz.janos (17394)
IRMA_TE_ÉDES Creative Commons License 2009.08.06 0 0 17396
"Régebbi szakaszokon erre nem figyeltek oda. - inkább azt érzem, hogy ma már mindenki tervezhet és építhet hozzáértés nélkül,"

Ajánlom figyelmedbe az www.mmk.hu lapon a Névjegyzék alatt felsoroltakat. Minden tervező, felelős müszaki vezető és müszaki ellenőr nyilvántartási szám szerint megtalálható.

"Elvileg" ezeken kivül senki nem épithet, tervezhet, ellenőrizhet semmilyen épitést.

Ezenkivül a Magyar Útügyi Társaság honlapján megtalálod azokat az útépitésben alkalmazandó szabványokat és előírásokat amik alapján KELL tervezni és épiteni, meg ellenőrizni.

Inkább ott látom a bajt, hogy évente 15-20 (NEM VICC!!!) Új útügyi müszaki előirás UME) jelenik meg. Ezt betartani meg ellenőrizni sem lehet, sőt, megismerni is nehéz.
Amikor én tervezni kezdtem, cca.: 4-5 Előírás és plusz 10-12 szabvány volt. Ma ezek több százan vannak. Ráadásul pl.1994 óta jelennek meg az aszfalt szerkezetre vonatkozó uniós előirásokhoz igazitott előirások. KÉT ÉVENTE!. Pl. Tavaly az aszfaltok megnevezése AC lett AB, K, MZMA, JU stb. helyett. Három éve az uniós szitaméret miatt az AB12 jelű keverékből AB11, a K20-ból K22 lett. Előtte öt évvel kivették az U- jelű keverékeket és változtatták a méretezést, előtte kivették a KAB (kavicsaszfaltbeton) keverékeket és igy visszafelé 1994-ig.

Ezek csak aszfaltok. Külön előirások -hasonló sebességgel változóak - vonatkoznak a forgalomtechnikára (külön a burkolati jelekre, külön a táblákra fajtánként(utirányjelző, szabályozó, tájékoztató stb.) , a betonokra, a kövekre, a talajmechanikára stb. Szerintem ez a dologban az egyik baj, a másik, hogy szabályokat gyártunk, ahelyett, hogy üzemeltetnénk. A kis hibák maradnak mert nincs aki az első repedést kiöntse, vagy az első szál gazt kihúzza. A kis hibákból pedig rögtön nagy hibák lesznek.
Előzmény: Törölt nick (17383)
haasz.janos Creative Commons License 2009.08.06 0 0 17395
"kétsávos-e Szegedtől Vásárhelyig a főút? " Ezt úgy érted, gondolom, 2x2 sávos-e. Nem, nem végig az, bár most szélesítik (igaz, a Tisza-hidat nem, szóval sokat nem fog érni a dolog)
Előzmény: Törölt nick (17385)
haasz.janos Creative Commons License 2009.08.06 0 0 17394
M9? Biztos nem éri meg. Pláne, hogy a folytatása, nemhogy az M5-ig, de még az 53-asig is, bizonytalan, aligha lesz belőle valami 2013-ig, utána meg... szóval a 6-os és az 51-es közötti majdnem üres úthoz csapnak még 12 kilométer teljesen üreset
Előzmény: Törölt nick (17393)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.06 0 0 17393
Ez biztos megéri?   Jártam Debrecen meg Nyíregy felé, 10 km-en 2 azaz KETTŐ autót előztem meg a Nyíregyi elágazástól.  Alig van rajta forgalom, egy sima 2*2-es gyorsforgalmi út nem volna olcsóbb, és gazdaságosabb?
Előzmény: kofy (17392)
kofy Creative Commons License 2009.08.05 0 0 17392
M9 és M4

http://index.hu/gazdasag/magyar/2009/08/05/hetmilliardert_epul_a_kiskunsagi_m9-es/
Aladár46 Creative Commons License 2009.08.05 0 0 17391
Figyelem! Figyelem! M6-M60 fan-ok...!

Kirándulást szervezünk az épülő M6-M60 autópályára, ahova minden érdeklődött szeretettel várunk.

Helye: M6 Bátaszék
Időpont: 2009. szeptember 1.-4.
További infó: http://m60.hu/forum.php

Szavazás az időpontra és jelentkezés:
http://www.doodle.com/er7kz4m2hnp2yibi
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.05 0 0 17390

Köszi, a Tótkomlós felé menőn mennék majd.

 

Múltkor amúgy eltévedtem arrafelé Derekegyház térségében ott is találtam olyan szük kis utakat, de valahogy azért nem annyira durván kátyúsak mint itt pest környékén. 

Előzmény: kvte (17387)
AcidMan Creative Commons License 2009.08.05 0 0 17389
Dr.Eam Creative Commons License 2009.08.05 0 0 17388
Az M0D Annahegyi-pihenő és M7 közötti szakaszán elkezdték kivágni a fákat a leendő új bal pálya nyomvonalán.
kvte Creative Commons License 2009.08.04 0 0 17387
Tótkomlós - Hódmezővásárhely: 2 sávos, átlagosan hepehupás, viszonylag gyorsan autózható út. Nem keverendő a Kardoskút - Hódmezővásárhellyel, az hosszabb szakaszon egysávos.
Előzmény: Törölt nick (17385)
hotrod25 Creative Commons License 2009.08.04 0 0 17386
Miért épültek ilyen keskenyre? Hát 100 évvel ezelőtt nem nagyon volt igény a nagykapacitású mellékutakra, mert az emberek/áruk nem utazgattak (volt aki életében nem hagyta el a szülőfaluját, és pl. a tejet sem több száz km-ről szállították.). Az utóbbi 10-20 évben ez gyökeresen megválozott...
Előzmény: Törölt nick (17385)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.04 0 0 17385
De miért épültek ilyen keskenyre ezek a Pest megyei utak? Én már sok felé jártam de máshol azért szélesebbek az alacsonyabb rendű utak, ez valami helyi sajátosság Monor térségében?


Másik kérdés, Békés megyében Tótkomlós - Szeged között úgylátom a legrövidebb út Hódmezővásárhelyig valami mellékút. Ez milyen állapotú, illetve kétsávos-e Szegedtől Vásárhelyig a főút?
Előzmény: hotrod25 (17384)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!