Azért figyelni kell, külföldön nem feltétlenül ilyen a KRESZ. Pl. Ausztriában, ha lakott területen van egy 70, aztán lakott terület vége tábla, akkor tovább is csak 70-nel szabad menni, amíg fel nem oldják. De ugyanez fordítva is: országúton 70, aztán lakott terület kezdete, akkor mehetsz tovább 70-nel.
ja, ezt én is tapasztaltam: mintha náluk a lakott terület kezdete/vége nem jelentene automatikus korlátozást/feloldást...
Érdekes, viszont az első eset nálunk is így van, azaz a sebesség feloldását vagy a feloldó tábla, vagy az útkereszteződés okozza, bármi más nem. A második eset az viszont érdekes számomra.
Már a folyamat elkezdődött azzal, hogy most már a centrum felé is megnyitották a BKV buszainak, hogy a kagylós kútnál felhajtsanak a gyorsforgalmira, és hiába a 70-re emelés a vasúti felüljárón, ha a leromlott műszaki állapotú kék buszok 40-el alig bírnak meg ezen a kis emelkedőn, és mögötte meg szépen feltorlódik a sor.
OFF Azért figyelni kell, külföldön nem feltétlenül ilyen a KRESZ. Pl. Ausztriában, ha lakott területen van egy 70, aztán lakott terület vége tábla, akkor tovább is csak 70-nel szabad menni, amíg fel nem oldják. De ugyanez fordítva is: országúton 70, aztán lakott terület kezdete, akkor mehetsz tovább 70-nel.
Ja igen, nem ismerik sokan az alapvető KRESZ szabályokat, azaz a sebesség korlátozás mikor ér véget, és tényleg döcögnek kényelmesen 60-70-el, miközben nem lakott terület lévén 90-el is lehetne menni.
Tegnap jártam Szombathelyen, tényleg eléggé le van épülve a 86-os, még úgy is, hogy a legkritikusabb szakaszokat újraterítették. Azért az erős teherforgalom nagyon megterheli a burkolatot. Van egy kanyar, el is felejtettem, hogy hol, de majd holnap megjegyzem, ahol nincs semmilyen tábla kitéve, hogy veszélyes kanyar, meg ilyesmi, de belementem 90 körüli tempóval, és rendesen megijedtem, mert elég húzós, és borzasztóan nyomvályús, egy picit tévesztesz, és már repül is az autó. Máshol meg 40-es tábla, ráadásul nagy fluorsárga táblára rajzolva, és 70-nel befordult mögöttem még egy nyergesvontató is.
A váti elkerülőt nem ismerte a GPS, az ennyire új? Mondjuk nem tudom, miért csak a felét építették 2×2 sávosra.
ITT HIVOM FEL A FIGYELMÉT MINDEKINEK, hogy centrum irányban a KÖKI utáni parkoló kijáratba kivezető kiválási sávot akkor épitették, amikor a gyorsforgalmin 80 volt a megengedett és 60-as zónába váltunk ki. (sebességkülönbség 20 km/ó)
Jelenleg 90 a megengedett(az átépités előtt!!!) , de levették a lakott területi sebességet 50-re, de nem erre a sebességre válsz ki, mert rögtön a kiválás utánra betettek egy fekvő rendőrt 30 km/ó-hoz. (sebesség különbség 60 km/ó)
Ha a megengedett sebességgel haladsz, képtelenség lelassitani. Akkor tünt fel, amikor autóm mind a négy kereke a levegőben volt. Jó lesz vigyázni, hátha ugy hagyják az átépités utánra is.
Ferihegyi gyorsforgalmi sebesség emelés történt, igaz csak annyiban, hogy a Kőbánya-Kispestnél a vasúti felüljáró felett az 50/60-as sebességkorlátozó táblákat 70-re cserélték, és a centrum felé a feloldását is rövidebbre tették
Már csak a Budapest vége tábla alá kéne egy kilencvenes, hogy egyértelmű legyen mindenkinek, meg egy kis belátás a kényelmesen 50/60-al közlekedők részéről, hogy ugyan húzzanak már ki a párhuzamos gyömrőire, és ne tartsák fel a szabályosan, tempósan közlekedőket.
a valóság meg az, hogy frankó panorámát biztosít a gátra, mivel a hídon (a gát felöli oldalon) készül egy panoráma-járda, kifejezetten a nézelődőknek (a túloldalon nem lesz levezetése)
szóval az a gát-panoráma, ami eddig csak helikopterről volt hozzáférhető, mostmár mindenkinek az lesz, ingyen és bérmentve... :-)
A Ferihegyi gyorsforgalmi sebesség emelés történt, igaz csak annyiban, hogy a Kőbánya-Kispestnél a vasúti felüljáró felett az 50/60-as sebességkorlátozó táblákat 70-re cserélték, és a centrum felé a feloldását is rövidebbre tették.
Ma voltam Cegléden a 4-esen, és a hajmeresztő örültek száguldozása rémisztő. A 100 km/h-val (90 helyett) majd lesöpörtek az útról, és jellemzően a külföldi rendszámú autók nézik semmibe a kresz szabályait. A Ceglédberceli csp-ban a balra kanyarodóban 120-al olyan szépen átdöngetett egy német rendszámú autó. Na meg tényleg nagyon balesetveszélyes a Cegléd-Ceglédbercel közötti szakasz, mert aránylag elég széles, így előzésnél nem izgat sokakat, ha jönnek szemből, én esetemben is le kellett húzódnom, hogy így 3-an elférünk az úton, persze ezt kemény 100-as tempónál. De ahol meg 110-el lehet menni, a 405-ösön meg 100-al, ott alapból úgy tapasztalom, hogy az autópálya tempó tűnik egyeseknek alap sebességnek, azaz a 120-130.
Bezzeg trafit ezeken a részeken 10 éve nem láttam.
Kerestem fotókat az átszakított szalagkorlátokról az M7-en, de konkrétan az átszakítás sehol sem látszik, csak a szövegben olvasható. Van egy olyan gyanum, hogy 1 újságíró kitalálta, mer jól hangzik, a többi meg átvette ezt az átszakítást. A fókuszos esetnél is látszik, hogy 1 szalagkorlát megfogta a kocsit, az M7-en pedig 2 is volt + sövény. Inkább elhinném azt a változatot, amiben a traffic 'átbukfencezik' a szalagkorlátok felett, és így kerül a szembejövő sávba, de ha így történt, a szalagkorlátok magasság emelésével el lehetne kerülni a jövőben az ilyen súlyos baleseteket.
hát a 2. esetnél valóban megfogta és a pályán maradt, de elég csúnyán rongálódott, egy nagyobb tömegű személyautót (terepjáró, furgon, lakóautó) már nyilvánvalóan nem fog meg, mint ez az 1. esetben is látható:
A Budapest felől Nagykanizsa felé haladó, román rendszámú Renault Traffic a 172-es kilométernél, Balatonkeresztúr térségében átszakította a belső szalagkorlátot, majd a szemközti pályatesten a jobb oldalára borult...
ráadásul az elválasztó sávon duplán szokott lenni szalagkorlát, ezexerint 2őt is átszakított???
az nyilván nem elvárható, hogy egy 40 tonnás kamiont is megfogjon, ahhoz horrible drága betonfal kellene, de 3,5 tonnáig azért nem ártana egy 100%os megoldás...
Szerintem nem gyengék azok. A szalagkorlátoknak pont az a szerepe, hogy a balesetnél ne szakadjanak át, hanem gyűrődjenek, hajoljanak, tehát energiát nyeljenek el. Ezt a szerepet mindkét linkelt esetnél tökéletesen végrehajtotta, és azzal, hogy a járműveket a pályán tartotta talán egy súlyosabb balesetet előzött meg. A probléma talán a magasságukkal van. Nem is oly rég, a 2 M0 közti M5 szakaszon volt egy súlyos baleset, amikor egy kamion átfordult a középső kettős szalagkorláton, és egy szembejövő másik kamionban állt meg.