M0 M1-M6 progress report: Az Anna-hegyi pihenő környékén már látszanak favágás és minimális földmunka nyomai, bár nem úgy tűnik mintha csipkednék magukat.
Ha már osztrákok. Egyszer úgy gondoltuk, hogy Szombathelyről Pozsony felé Auszria felé megyünk, elkerülve a 86-ost. Hát nem sokkal jártunk jobban. Ugyanis hiába van autópálya egy darabig, van egy hosszabb szakasz, ahol csak sima országút van. De a vicces osztrákok kitáblázták autóútnak. Holott csak annyiban különbözött az országúttól, hogy kétoldalt volt 1-1 szervízút a kerékpár és traktorforgalom részére. De sem a szélessége, sem a kialakítása nem biztosította az autóút minőséget. Igaz, odaát nincs akkora elvi különbség, mint nálunk, mert ott ugyanúgy 100-as, mint a sima országút és nincs 20 km-es sebességkülönbség, ami miatt nálunk csak olyan utakat tábláznak ki így, ami tényleg olyan jellegű.
Zaj, por, forgalom novekedes, meg minden negativ hatas, amit egy ekkora n+1-edik felesleges mega plaza okoz. Kivancsi vagyok fel tudjak -e tolteni berlokkel ( a hirek szerint az arenaval is megterulesi gondok vannak), de legalabb a busz/vasut allomast megcsinaltajak veluk normalisan.
Aki megfejti, nyer egy darab aszfaltot a hármas út Kápolna-Kerecsend szakaszáról:))
Szóval köki center ügyben úgy néz ki jöhetnek vissza a gémek, mert a levegő munkacsoport lepaktált a kivitelezővel, elállnak a pertől, ami a helyieknek elég rosszul esett, mert úgy érzik, hogy akit segítségül hívtak az ügyükhöz, az árulta el őket...
Attus 17432 -es hsz-ra pedig csak azt jegyeztem meg, hogy a sógorok az ő kresz tudományukkal igen nagyot szívnának a Vecsés előtti 4-es csomópontban, ha mérnek . 70-Vecsés tábla (50)-70
Azért figyelni kell, külföldön nem feltétlenül ilyen a KRESZ. Pl. Ausztriában, ha lakott területen van egy 70, aztán lakott terület vége tábla, akkor tovább is csak 70-nel szabad menni, amíg fel nem oldják. De ugyanez fordítva is: országúton 70, aztán lakott terület kezdete, akkor mehetsz tovább 70-nel.
ja, ezt én is tapasztaltam: mintha náluk a lakott terület kezdete/vége nem jelentene automatikus korlátozást/feloldást...
Érdekes, viszont az első eset nálunk is így van, azaz a sebesség feloldását vagy a feloldó tábla, vagy az útkereszteződés okozza, bármi más nem. A második eset az viszont érdekes számomra.
Már a folyamat elkezdődött azzal, hogy most már a centrum felé is megnyitották a BKV buszainak, hogy a kagylós kútnál felhajtsanak a gyorsforgalmira, és hiába a 70-re emelés a vasúti felüljárón, ha a leromlott műszaki állapotú kék buszok 40-el alig bírnak meg ezen a kis emelkedőn, és mögötte meg szépen feltorlódik a sor.
OFF Azért figyelni kell, külföldön nem feltétlenül ilyen a KRESZ. Pl. Ausztriában, ha lakott területen van egy 70, aztán lakott terület vége tábla, akkor tovább is csak 70-nel szabad menni, amíg fel nem oldják. De ugyanez fordítva is: országúton 70, aztán lakott terület kezdete, akkor mehetsz tovább 70-nel.
Ja igen, nem ismerik sokan az alapvető KRESZ szabályokat, azaz a sebesség korlátozás mikor ér véget, és tényleg döcögnek kényelmesen 60-70-el, miközben nem lakott terület lévén 90-el is lehetne menni.
Tegnap jártam Szombathelyen, tényleg eléggé le van épülve a 86-os, még úgy is, hogy a legkritikusabb szakaszokat újraterítették. Azért az erős teherforgalom nagyon megterheli a burkolatot. Van egy kanyar, el is felejtettem, hogy hol, de majd holnap megjegyzem, ahol nincs semmilyen tábla kitéve, hogy veszélyes kanyar, meg ilyesmi, de belementem 90 körüli tempóval, és rendesen megijedtem, mert elég húzós, és borzasztóan nyomvályús, egy picit tévesztesz, és már repül is az autó. Máshol meg 40-es tábla, ráadásul nagy fluorsárga táblára rajzolva, és 70-nel befordult mögöttem még egy nyergesvontató is.
A váti elkerülőt nem ismerte a GPS, az ennyire új? Mondjuk nem tudom, miért csak a felét építették 2×2 sávosra.
ITT HIVOM FEL A FIGYELMÉT MINDEKINEK, hogy centrum irányban a KÖKI utáni parkoló kijáratba kivezető kiválási sávot akkor épitették, amikor a gyorsforgalmin 80 volt a megengedett és 60-as zónába váltunk ki. (sebességkülönbség 20 km/ó)
Jelenleg 90 a megengedett(az átépités előtt!!!) , de levették a lakott területi sebességet 50-re, de nem erre a sebességre válsz ki, mert rögtön a kiválás utánra betettek egy fekvő rendőrt 30 km/ó-hoz. (sebesség különbség 60 km/ó)
Ha a megengedett sebességgel haladsz, képtelenség lelassitani. Akkor tünt fel, amikor autóm mind a négy kereke a levegőben volt. Jó lesz vigyázni, hátha ugy hagyják az átépités utánra is.
Ferihegyi gyorsforgalmi sebesség emelés történt, igaz csak annyiban, hogy a Kőbánya-Kispestnél a vasúti felüljáró felett az 50/60-as sebességkorlátozó táblákat 70-re cserélték, és a centrum felé a feloldását is rövidebbre tették
Már csak a Budapest vége tábla alá kéne egy kilencvenes, hogy egyértelmű legyen mindenkinek, meg egy kis belátás a kényelmesen 50/60-al közlekedők részéről, hogy ugyan húzzanak már ki a párhuzamos gyömrőire, és ne tartsák fel a szabályosan, tempósan közlekedőket.