Hát igen, ezek a kisipari gumialkatrészek sz@art sem érnek.
Én a nyáron cseréltem kuplungtárcsát, és akkor az egyik belső féltengelygumit is kicseréltem , mert egy kis helyen ki volt repedve, szakadva. De ez az új már 3 hónap után megdagadt a zsírtól, hát nem tudom meddig fogja bírni..
Csak olyan gumialaktrészeket szabad megvenni, amiben benne vannak a gyári alkatrészszámok, jelölések.
Az első-fék gumialkatrészeivel is megjártam már, 1 év után elporladtak mint a Tesco környezetbarát bevásárlózacskói.
Nekem csak csukló lett cserélve. Szerelőnek, bár nem mértem, de fél óránál nem volt több szerintem. Aztán rá fél évre gumiharangot kellett cserélni, mert olyan fasza minőségűt adtak a boltban, de az is kb ugyanolyan hosszú művelet. Most már kéthetente körbesimogatom a gumiharangokat, mert azt még mindig olcsóbb cserélni, mert csak egy kis zsír kell bele, meg a gumiharang. Valószínű neked is az vezetett odáig, hogy kiszakadt a gumiharangod és nem vetted észre. Sajnos én is beleestem ebbe a hibába.
Kanyarodásnál ropog a jobb oldali féltengelyem.Csere lesz belőle, csak nem tudom ilyenkor mi a szokás.Az egész féltengelyt cserélik vagy csak a külső csukló részét? Illetve mennyi időt vesz sacc/kb igénybe a művelet? Otthon megoldható a csere (van szerszám, meg elméletileg minden), vagy csak szerelő?
Ha valaki nem jár sokat az autóval ,csak kb. 5000 km-t. évente (vagy annyit sem ) ,és nem vezet sportosan ,jó választás lehet egy négy évszakos gumi .Az előnyök ,hogy nem kell évente kétszer gumiszerelésre költeni ,egész évben fenn lehet az alufelni .A hátrányok ,a gumi szerkezete a téli és a nyári között van ,azaz a télinél keményebb a nyárinál puhább .A favoritomon volt a Barum négyévszakos gumija ,télen is jól tudtam vele közlekedni .
Az Auto Bild valamelyik számában tesztelték a négyévszakos gumikat ( ezek nem pancsertesztet csinálnak ) és a Hankook 4 évszakosát agyondícsérték . Ez a gumi most feliciára 10000 ft .
De csak azért, mert megpiszkálták a tankot, tehát illegálisan vannak átalakítva. Valami nem tom mit kell kiütni belőle és agyig lehet úgy tankolni. Persze nem marad hely tágulásnak ezért tiltott. Na akinek ilyet találnak lefoglalják. Ha gyári minden, akkor nem köthetnek bele.
Ez ilyen Felicia betegség. Nagyon sok Felicián látom, hogy hiányzik a hátsó. Nekem is az esett le. Először beázik (?), megcsúnyul és le is esik idővel. Az elsővel annyi volt a szerencsém, hogy mikor a szerelőnél volt műszaki előtt, akkor náluk esett motorház lecsapásakor és valami bika ragasztóval felragasztotta. Az tart azóta is. Igen az újakon fém van olyasmi, mint a kormány közepében, csak nagyobb (viszont kérdés, hogy passzol-e a Feliciába). De sajnos egy kisebb vagyon egy olyan jel. Egy gyári hátsó jel 3400 Ft.
az ukrán benzinre most nagyon rászálltak a vámosok, európa fél Passat készlete náluk porosodik :D
100km kevert etanol után nem érzek semmi negatív változást, egy hajszálnyit mintha nyomatékosabb lenne az autó. hó végén teszek szerintem egy hivatalos próbát, 18-18 litert bele durván (az etanolt majd kattogásig) és meglátjuk a fogyit. addig is:
Január 17, 18 és 19-én fogjunk össze és lássák meg a MILLIÁRDOS kőolaj-ipari cégek és az állam, hogy milyen amikor pénzt vesztenek. A következő a recept, hogy CSÖKKENJEN az üzemanyagok ára: SENKI NE VEGYEN HASZNÁLATBA EGYETLEN BENZINKUTAT SEM JANUÁR 17,18 és 19-én. Járjunk buszokkal, biciklivel, gyalog vagy az említett három nap előtt tankoljunk. Emlékezzetek 1990 október 26-ra, amikor hasonló módon cselekedtünk és meg lett az eredménye. KÜLDD TOVÁBB EZT AZ ÜZENETET, HOGY JUSSON EL AZ EGÉSZ ORSZÁGNAK
(eredetileg egyébként romániából indult ez a kezdeményezés, de ez a felhívás már a magyarosított változat. az eredeti a 89-es román összefogásra hivatkozott.) :)
Tud valaki olcsón SKODA emblémát? Az enyémről elől-hátul levált, illetve először a belsejében történt valami. A mai skodákon fasza fém embléma van, az enyémen műanyag.
Fogyasztás? A 400km-t ezzel a 30 liter gázzal tetted meg? Az annyi munt 7,5 lit/100km. Vagy van benne benzines használat is? Mennyi volt az átalakítás díja? Műszakiztatni kellet? Nagyon szétfúrták a kasztnit? Betöltő csonk hova került?
Ha már több tapasztalatod lesz, kérlek oszd meg velünk!
A gázelvételkor való lefulladás biztosan korrigálható, menj vissza a beszerelőhöz! Esetleg fojtószelep tisztítás kellene?
En čak aňit ajanlanak hod nem erdeme ki ňitni a valtot inkab vedel ed maik valtot. Tavaj vetem 2000ev. valtot 33€.
Ha ki ňitod a valtot akor uj čapadak sinkron duruk kb.60-70€. Irod dod katant bene meg akor par fog.kerek.Tovab nem kel fojtatnom.En id latnam a dolgot.
Szijasztok. Segítséget kérnék hogy mi lehet a probléma!?
Egy skoda Felicia 1.3 MPI lx ről van szó. Haza felé jövet nem engedte magát berakni 2 esbe(gondolom szinkron gyűrű) De mikor 3 asban motorfékkel csorogtam le egy lejtőről egy hatalmas reccesnés és torpanás következtében az autó kattogó hangot ad ki. De csak ha sebességben fordulaton van üresben meg sem mukkan. Mi lehet a probléma? és Szinkon gyűrű orvosolása mennyibe fáj? Előre is köszi, ha tudtok jó szerelőt akihez vihetném azt is szivesen fogadom Szűcs Gergő
Sok Skodát néztem, parkolókban is hogy finomítsam, a megfigyelésemet, meg érdekelt mi más a különbözőkön! (fiatal vagyok még nem is néznek hülyének miatt, ha megnézem mások kocsijait)
Nekünk GLXi van és más GLXi-kbe is még csak 4 küllőst láttam, LX-be csak 2 küllőssel találkoztam és Lxi-be láttam már 4 küllőst is!
Ukrajnába jár át valaki tankolni? Milyen távolságból érdemes áturgani hogy megérje átmenni? Csak a tankba lévőt hozhatom el vagy tankolhatok kannába is vagy valami másba is?
Én ma szereltettem be a gázt 1.6 MPi-be. Túl sok tapasztalatom nincs, 400km-t mentem még csak vele.
Ami tetszik:
- 2000 alatti tartományban nyomatékosabbnak látom, 50-nél már simán lehet 5.-be kapcsolni. Eddig is lehetett de "szenvedett" tőle. Magasabb fordulaton sincs szembetűnő nyomaték/teljesítményveszteség
- picit halkabb lett a motor
Ami nem tetszik:
- pótkeréktartály (39 literes) nem fért be egészen, megemelte a szőnyeget, így az oldalakra alátétet kell gyártani hogy szintbe hozzam
- ha hirtelen esik vissza a fordulat alapjáratra, előfordul, hogy lefulladt
- indításkor kerreg, amikor átkapcsol és visszaesik a fordulat egy pillanatra olyan szinten hogy majdnem lefullad
- hazafele egy hirtelen előzésnél sípolt, hogy kifogy a gáz, ehhez képest a kúton teletankolva 30 liter ment bele (ez több mint valószínű hogy a szintjelző beállítása miatt van, lehet még hangolni rajta)
- szlovákoknál is már 0,70 EUR az LPG :-(
- összevissza mutat a palubni pocitac :-(((
Kormány témához:
1998-as prospektus szerint az LX csak kétküllőssel volt kapható, LXi-hez extraként lehetett rendelni, GLXi-ben meg széria volt.
Üdv gondolom a feszszabályzóban lévő bronzkefére gondolsz ezt vagy a hátsó csapágy vagy a forgórészenlévő csuszógyürühibálya okozhatja a szétszedéséhez csak alapvető szerszámok kellenek a forgórészt le kell szabályozni {esztergályos megcsinálja}
a két csapágyat kicserélni szükség esetén a szabályzót és máris van egy felujitott generátorod
Miért most szervó nélkül nem tudod tenyérrel tekerni a kormányt? Rendesen kapaszkodni kell bele? Csak azért kérdem, mert ott valami akkor nagyon száraz. Nekem egész jó a kormány, simán tudom tekerni tenyérrel is, persze nem állóhelyzetben, kicsit mindig mozgatni kell. Főleg most, hogy toronycsapágy csere volt még könnyebb lett.
Sziasztok! Autómosás után azt tapasztaltam, hogy a műszerfal két oldalán elkezdett csepegni a víz, elég nagy nyomással mostam az autót. Először a szokásos első szélvédőnél való befonyásra gondoltam, de amint megvizsgáltam a szélvédő tömítését ott jo volt minden, elkezdtem a műszerfal mögött követni a víz befolyásának utját és láss csodát nem a szélvédőnél jött be a víz, hanaem a műszerfal mögött a tűzfal két oldalán van 1-1 gumiharang amin a kábelköteg jön be mindkét oldalon a motortérből, nálam ez a két gumi alkatrész volt kiszakadva, elérve. Érdemes megnézni a km óra spirálnál is a gumit és ahol a fényszóró magasságállító csövei mennek ki a motortérbe ott is simán be tud jutni a víz ha nem jó már a gumi tömítés.
én a szervos dologhoz szólnék hozzá. Az én Felim 01-es és abban is 2 küllös kormány van, és szervó nincs. az elején is nézegettem h milyen ronda ez a két küllős kormány, és ha cserélek 1 négyküllőset, de gondolkodtam, és arra jöttem rá h szervó nélkül sztem sokkal jobb ez a kormány. Bárhol bele lehet kapaszkodni ha kell. Szervós autóknál csak tennyérrel kanyarodtam mindig, ott nem érdekes h hol vannak a küllők.
Végül maradt ez a kormány... kicsit csúnyácska, de a praktikus, és már megszoktam :D
Sziasztok! Nekem egy 1998-as 1.3-as Skoda Felicia LXi-m van, már az újabb fajta. Egy olyan problémám lenne vele, hogy a feszültség szabályzó külső érintkezőjét elkoptatta a generátor. Most már másodszor vettem bele, de gondolom nem ez a végső megoldás.
Szerintetek a Generátor forgórészét kicserléve(kb.6000Ft+a csapágyak 1000Ft) megoldódhat ez a probléma? Vagy inkább beruházzak egy felújított generátorra ami 35.000 Ft?
Egyáltalán szét tudom-e szedni a generátort otthoni eszközökkel? Kell-e a csapágy kiszereléséhez valami?
Nyáriban volt Falken-om. Azt szerettem a faros Skodán. Viszont a Felicián is azok voltak, de mivel sokat állt az autó és utcán előbb öregedett el (bakelit keménység) mint kopott. Szóval érdemes használni ;) meg normálisan tárolni szezonon kívül.