En egy Berlingoval järok ami HDi-s ezzel meg nem volt baj motorikusan most 62ezer van benne. A hagyomänyos dizelhez olcsobb a motoralkatresz,ez biztos mert a multkor a kollegäm benzint tankolt dizel helyett... A szervizben azt mondtäk a befecskendezö pumpa kb.negyszäz lett volna ha nem veszi eszre idöben.Ezen kivül a magasnyomäsu rendszerhez a porlasztocsucsok(?) darabja is valami 10vagy20ezer,ebböl ugye van negy... Lehet hogy jobban järnäl egy sima 1,9 vagy 1,9TD esetleg 2,1TD-vel. Nekem van egy 2,1TD-m ez olyan mint a Suzuki,nagyon megy :-)) Egyebkent ezt se nagyzoläsbol vettem,de ez volt a legjobb ällapotban,pedig megneztem vagy tizet. Sok szerencset
Ahátsó ajtóba épített világítás kapcsolóra tippelnék. Valami golyós izé van benne. ami nem teljesen függőlegesen van beszerelve, legalább is a kombinál, de lehet, hogy a limóban is olyan van, -nem tom.
Köll hozzá egy kis elhivatotság ( nem kicsi), én 2 év állandó szervíz után utáltam a márkát, de most már majdnem szeretem. Azóta M6 is van, most egy Mercedesen gondolkodom, de a Xantia marad, anális inkább, mert eladni nem lehet.
Véleményeket és tapasztalatokat kérnék a Xantia 2.0 HDI 110 lovas erőforrásáról! Érdemes-e szert tenni egy ilyen motorral megáldott szépségre? Vannak-e esetleg gyermekbetegségei? Egyáltalán érdemes-e dieselt venni?
Örülök, hogy rátok találtam... Igazából egy 2000-es évjáratú 1.8i16V (benzines, bowdenes pillangószelepes) Xantia2 boldog s elégedett tulajdonosaként szeretnék a szekérhez (pozitív értelemben) tempomatot és fényszórómosót. Ki mit gondol, érdemes-e bontókkal próbálkoznom, vagy marad a teljesen más gyártású (különböző forgalmazóknál kapható) tempomat beépítése?
Köszi a segítséget és vigyázzatok a Xantiáitokra, hiszen csodálatos masinériák!
Nekem is volt ilyen problémám.Nem csak hideg időben.Melegben is.Kiderült hogy el volt repedve a hidraulika szivattyú műanyag háza,és mindig kevés volt a rendszerben az olaj.Amióta megheggesztették,tartja az oljszintet és úgy egy perc allat megemelkedik,a kormány meg rögtön forgatható!(- 5 fokban).A kocsi nekem is párásodik mint állat,de ha bekapcsolom a klimát,szinte rögtön lefujja a párát.Egy kérdés!Van még valaki akinek erős fékezésnél felgyullad a belső tér világítása??:-) (lehet azért hogy lássam ha nagyot fékezem..)
Sajnos érdekel néhány alkatrész (ld. PSA-topic 115.676 és 115.700-as hsz.). Ezek a következők: motorháztető, szélvédő, jobb első sárvédő és jobb tükör - látom, lökhárító és fényszóró már nincs.
Ha régebbi kiadásu a vas, akkor szerintem normális a jelenség. A második ventillátor, csak extrém nagy melegben vagy vontazáskor kapcsol be. Más kérdés, ha computeres mint p. HDI: az enyém például fokozatmentesen és teljesen hangtalanul kapcsol. Előszőr én is csak figyelgettem, hogy mi van. Próbáld meg megkeresni a hűtőn a jeladóját és zárd rövidre. Ha jó, akkor el- kell induljon mindkettő.
Látom a csapatban rutinos szakemberek is vannak. Segítséget szeretnék kérni! A Xantiám két hűtő ventilátora közül csak az egyik kapcsol be. Látom hogy külön biztosítékon vannak, de a vezérlésre még a rajz alapján sem jöttem rá. Ha valaki ismeri a szabályozás módját, találkozott ilyen bibivel, kérem segítsen.
Abban nics szervo szivattyú, csak egy szivattyúja van. Az újabbakban külön van a szervóé, de egybeépítve a másikkal, annyi a különbség, hogy két fémcső jön ki belőle. Ha csöpög, okozhat ilyet.
Az összes LHM-et nem tudod lecserélni. A tartályban tudod csak, de az elég is. Ehhez le kell engedni alacsonyba, megvárni, míg leül. Aztán elöl, a nyomásszabályzónál meg kell lazítani a 12-es csavart. Ezzel elengeded a nyomást. Kivenni nem szabad, csak 1,5-2 fordulattal elforgatni. Ezután ki lehet kötni a tartályt, kiönteni belőle a cuccot, megtisztítani a szűrőket, és a tartályt. fel kell tölteni, aztán a szivattyúra menő szívócsövet külön is. Ezután a magasságállítót felső szervízbe. Ezután a motort indítani, és a szivattyú csövét gyorsan rádugni a helyére a tartályon. Ha látszik a tartályban, hogy kavarja a cuccot, akkor sikerült, ha nem, akkor a csövet újra feltölteni, és újra indítani. Ezután járó motorral várni egy kicsit, majd elzárni a nyomásszabályzó leeresztőjét. Ha emel, akkor rendben is vagy, ha nem, akkor kinyitni a 12-es csavart, járatni, elzárni. De ha hydractive, akkor teljesen más az eljárás.
Segitséget szeretnék töletek segitséget kérni 2 dologban. Van egy 1995 ös 18i xantiám a szervo szivatyumnál kicsit csöpög az olaj az okozhat olyan problémát hogy elég lasan emel ki a hidraulika mert nemtaláltam lajikusként semmijen fő szivatyút? a másik meg hogy a hidraulika olajat szeretném lecsrélni benne mert egy moso olaj van benne. Miként tudom lecserélni hogy teljesen kiszedjem a régit és hogy tudom légteleniteni utána?
Nekem is van egy 2000. évi HDI (90LE), most már nagyon szeretem, habár ez nem volt mindíg így. Nincs CD-m, de indításkor elhalkul minden, de visszajön.
egy 2001. HDI-s xantia tulaj vagyok, és van egy kellemetlen probléma az autóval, pontosabban a cd-s rádióval (gyári ).
A cd szépen működik, amíg a motort be nem indítom. Ahogy beindul a cd elnémul, ha a motor megáll, cd újraindul. Néha / nagy ritkán / üzem közben is szól, de ez nagyon ritka /. Megnézettem szakemberrel, kimért mindent, minden rendben, csak nem működik.
Ha esetleg van hasonló tapasztalata valakinek, segíthetne. Köszi.
A hátsó lámpát véleményem szerint kiszívta a nap,és ettől érdes,fehéres lett a felülete ami baromi csúnya.. szilikonnak ideiglenesen megszűnik a dolog,tehát lekenem és olyan mint az új,de 1-2hét után megint olyan mint volt:((
Nem tudnátok segíteni nekem ebben? valami végleges megoldásra lenne szükségem,vagy legalábbis hosszabb távúra!
így néz ki szilikonozva: http://www.carstyling.hu/pic/usercar/14079/11.jpg?1160769725
és így néz ki amikor már nem nagyon érvényesül rajta a szilikon.. és ez még fog fehéredni!