Félpályán nem hiszem, hogy olyan egetverő dolog lenne. Mire ezek a fejlesztések megvalósulnak, addigra már 2015-öt fogunk írni. Addigra számos kívánságod teljesülni fog.
Én meg arra vagyok kíváncsi, hogy az M8 Veszprém és Lepsény közti szakaszával mi van. Vagy az is majd a 2014-2021 fejlesztési időszak része lesz?
Valahogy az M8-nál nem jönnek ki a szelvényszámok... Vagy egy hatalmas térgőrbítést is bele kell tervezni. Jelenleg 78-83 km között van kitáblázva a Duna-híd, ehhez képest:
- M8 gyorsforgalmi út Lepsény (M7) - Dunaújváros (30+500-89+000 km. sz.) között
- M8 gyorsforgalmi út Dunavecse (51. sz. főút) - Kecskemét (M5) (133+000-182+400 km sz.) között
Autópályáknál az EU elsősorban nem a várható forgalmat figyeli, hanem azt, hogy az európai közlekedési folyosókra esik-e az útvonal. Megjegyzem: vasútnál hasonló: teljesen értelmetlen fejlesztésekre adnak eurómilliárdokat, hogy a tranzitot támogassák.
Az M35 után elég lett volna az M85-M86 mintájára 2*2 sávos (M30, M35 detto) autóutakat építeni. Többletszolgáltatást nyújtana az is egy akármilyen 2*1 sávos főúthoz képest jelentősen olcsóbban mint egy autópálya. Mondjuk ezeken az utakon látszik, hogy azért kapnak EU-s támogatást, hogy a tranzit könnyebben haladhasson.
Az M3 már most is elég üres az M35 elágazás után, ha még a nyíregyi célforgalom is kiesik róla, akkor tényleg nem marad senki. A regionális forgalom nem fog matricát venni, szóval csak a tranzit lesz az autópályán, annak meg elég lenne, ha épülne egy 2×1 sávos főút, ami elkerüli a falvakat (és ez is elsősorban a falvak miatt kéne, nem az autósok miatt).
akkor bazi gyorsan telik az idő :(:(:( Én még arra emlékszem - ezek szerint 2008 - hogy februárban a padkát stabilizálni kellett a szar kivitelezés miatt :)
M4-en 2*2 tudomásom szerint a közeljövőben, csak a Pest megyi szakaszon fog épülni Abony Nyugatig. Persze ennek a kezdését is a következő évre várom, vagy 4 éve :) A következő ütem szerintem a határtól fog Bp felé épülni, + M35 csatlakozás, és utolsóként lesz Kisújnál 2*2. Abból, hogy most csak 2*1 ben épül, a végső kiépítést én úgy 2016-ra tenném.
A cikkben az autópálya szükségességét ezekkel indokolja, gondolom a fontossági sorrend is ez:
1. gazdasági fejlődés reménye 2. elérési idők javulnak 3. tranzit nem terheli a helyi utakat/lakosokat
szerintem: 1. Sokak szerint csak remény marad Nyír1-től keletre 2. kétségtelenül igaz, kérdés ér -e ennyi milliárdot 3. 4, 41 már most is nagyrészt elkerüli a lakott területeket. M49 viszont szükséges lehet
A forgalmi igények szóba sem kerültek, mert ebből a szempontból szükségtelen az M3 folytatása. Ezért írtam, amit írtam.
Az M4 azzal hogy bebukta az uniós pénzt és így PPP-s lesz, amivel valószínű hamarabb (és persze sokkal rosszabb minőségben...) készül el, mint ha maradt volna az eredeti finanszírozás.
Az M0Nyugat még a holdban van, sehogy nem áll az előkészítése
Az M2 tudtommal nincs elfelejtve, de hogy hogyan áll azt most kapásból nem tudom.
M0 M1-M6 progress report: Az Anna-hegyi pihenő környékén már látszanak favágás és minimális földmunka nyomai, bár nem úgy tűnik mintha csipkednék magukat.
Ha már osztrákok. Egyszer úgy gondoltuk, hogy Szombathelyről Pozsony felé Auszria felé megyünk, elkerülve a 86-ost. Hát nem sokkal jártunk jobban. Ugyanis hiába van autópálya egy darabig, van egy hosszabb szakasz, ahol csak sima országút van. De a vicces osztrákok kitáblázták autóútnak. Holott csak annyiban különbözött az országúttól, hogy kétoldalt volt 1-1 szervízút a kerékpár és traktorforgalom részére. De sem a szélessége, sem a kialakítása nem biztosította az autóút minőséget. Igaz, odaát nincs akkora elvi különbség, mint nálunk, mert ott ugyanúgy 100-as, mint a sima országút és nincs 20 km-es sebességkülönbség, ami miatt nálunk csak olyan utakat tábláznak ki így, ami tényleg olyan jellegű.