Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

MZ/Y Creative Commons License 2017.01.18 0 0 72100

No, hát mi ugyanazt mondjuk. :)

Előzmény: skt15 (72099)
skt15 Creative Commons License 2017.01.18 0 0 72099

Ha nem a motorokról beszélünk, akkor ez igaz. Beleülsz és egyből látod/érzed/hallod/tapasztalod.

Előzmény: MZ/Y (72096)
skt15 Creative Commons License 2017.01.18 0 0 72098

 Nincs mazsola. Urban legend...

Előzmény: MZ/Y (72097)
MZ/Y Creative Commons License 2017.01.18 0 0 72097

A kolléga nem is azt állítja, hogy külön gyártanak, hanem a gyárban kimazsolázzák a legjobbat az Audinak, a jókat a VW-nek, a "selejt" meg megy a Skodának.

 

Én meg nem hiszek ebben, az igénytelenség nem ebből fakad, hanem a felhasznált anyagokból, megoldásokból, meg időnként szándékos béna megoldásokon a másodmárkánál.

Előzmény: skt15 (72095)
MZ/Y Creative Commons License 2017.01.18 0 0 72096

Az igényesebb nem azt jelenti, hogy ugyanolyan alkatrészből kiválogatják a selejtet a másodmárkának, hanem igénytelenebb alkatrészt gyártatnak bele. (Puha műanyag vs kopogós, kemény műanyag pl.)

Előzmény: Töck Jenő (72087)
skt15 Creative Commons License 2017.01.18 0 0 72095

VAG-nél Urban legend. Nem gyártanak szarabb, meg jobb motorokat ugyanabból.

Szoftver persze más, de nem maga a motor.

Előzmény: MZ/Y (72085)
(M)Ákos Creative Commons License 2017.01.18 0 0 72094

Inkább a 12-es VCDS-re tippelnék a hibaüzenet kapcsán.

Ha jól emlékszem, a kódolást az RLHS szenzor esetén is meg lehet csinálni, és úgy tűnik, hogy minden oké, csak épp nem működik az egész, mert hiányzik a "hardver" a szenzorból.

Na mindegy, az ablaktörlő lerakást gyújtás levételnél ill. a csepptörlést még mindig be tudod állítani, ha izgatnak ezek, meg az új verziós kábel (szoftver) több szempontból is jobb.

Ha nagyon szeretnéd, be tudod építeni a régi fajta szenzort, volt már, aki megcsinálta.

Bontott szenzor is jó, csak valószínűleg kell hozzá új gélpárna.

A csere nem tűnik valami bonyolultnak. :)

Előzmény: nohab (72084)
skt15 Creative Commons License 2017.01.18 0 0 72093

Ez ilyen normál országúti napi átlag:

Relatíve tempósan (ez az átlagsebességből is látszik).

Azt nézd meg mennyit forog 110+nál (már amennyi látszik belőle)

Előzmény: skt15 (72092)
skt15 Creative Commons License 2017.01.18 0 0 72092

90 tempómat: 4,3 (erről sajnos nincs fotóm)

110 tempomat: 4,8

140 tempómat: 6,8

5 alatti átlagokkal simán el lehetett járni vele

És ez ~2 tonnás, összkerekes, 313 lovas VAG autó 225-ös kerekekkel.

 

Előzmény: Draganovic (72090)
Töck Jenő Creative Commons License 2017.01.18 0 0 72091

Pedig a Peugeot 1,6 HDi tényleg nagyon keveset fogyasztott. Mondom, 4 személlyel Ravennából hazahozott 3/4 tankkal. 120-130km/h-ás sebességgel, autópályán. Az Alpokban végig belső sávból néztem a többieket a külső sávban hogy igyekeznek. Csak egy Mercedes SUV jött utánam, utol is ért. 3008-t szerettem volna helyette, de asszony addig sírt, hogy ő azt nem tudja vezetni amíg Skoda lett belőle. Még egyszer nem lesz beleszólása.

Előzmény: Draganovic (72090)
Draganovic Creative Commons License 2017.01.18 0 0 72090

Ez nem igazán hihető..

Előzmény: skt15 (72073)
Töck Jenő Creative Commons License 2017.01.18 0 0 72089

"az 1+ milliós használtpiac már nem arról szól, hogy kinek van luxusra pénze, "

Engedtessék meg, hogy ne értsek ezzel egyet. Amúgy pedig rengeteg tévhit van. Azt , hogy a VW olyan nagyon jó inkább tartom városi legendának. Eddig csak olyantól hallottam becsmérelni a Peugeotot akinek még nem volt, de hallotta, hogy nem jó. Akinek már volt, azt nem hallottam, hogy szidná. Volt Vw-en Passat-om, Jettám és most a Skoda Octavia, a sogoromnak full extras 2,0l-es diesel Passatja VOLT, de 70e km után megszabadult tőle. Nekem a 4 Peugeot-tal nem volt összesen annyi bajom, mint EGY VW-el.

Előzmény: nohab (72086)
Draganovic Creative Commons License 2017.01.18 0 0 72088

Belenyúlt....wv ben is elofordul mint minden más autónál..valakinek az o2 rs el járt így,ettől még van amelyikkel nincs gond,aki rosszul jár az hangos.

Előzmény: MZ/Y (72069)
Töck Jenő Creative Commons License 2017.01.18 0 0 72087

Attól tartok, hogy nem városi legenda. A Peugeot nyilatkozta hivatalosan, hogy a Peugeot lesz az igényesebb, a Citroen a kevésbé igényes. Az tény, hogy annak idején a Pegeot 301-re csak 80e km volt a garancia. Ez lett most a Citroen.

Előzmény: MZ/Y (72085)
nohab Creative Commons License 2017.01.18 0 0 72086

az 1+ milliós használtpiac már nem arról szól, hogy kinek van luxusra pénze, hanem arról, hogy melyik motortól várnak kevesebb drámát, ez van beárazva.

Előzmény: Töck Jenő (72082)
MZ/Y Creative Commons License 2017.01.18 0 0 72085

Urbán legenda (valahol tényleg így írták, talán egy tankönyvben) szinten én is hallottam ilyenekről, de konkrétan illetékestől még nem, anonim formában sem.

Előzmény: Töck Jenő (72081)
nohab Creative Commons License 2017.01.18 0 0 72084

Sajna 2015, akkor vlszeg ezért kaptam 31-es hibakódot, nem a VCDS miatt.

Előzmény: (M)Ákos (72070)
MZ/Y Creative Commons License 2017.01.18 0 0 72083

Tényleg, észrevettem én is később, csak mára elfelejtettem... :)

Előzmény: nohab (72080)
Töck Jenő Creative Commons License 2017.01.18 0 0 72082

Az öthengeres az nagyobb hengerűrtartalmú motor. Volvo nem a szegényemberek autója. Aki Volvót vesz, annak van pénze, érthető, hogy a nagyobb motort keresik. 

Előzmény: nohab (72079)
Töck Jenő Creative Commons License 2017.01.18 0 0 72081

A kevésbé jól sikerülteket teszik a Citroenbe és a Skodába.

Előzmény: MZ/Y (72078)
nohab Creative Commons License 2017.01.18 0 0 72080

Amúgy érdekesség, egy tegnapi cikk szerint az adac azt találta, hogy a Skoda akármi (talán Octavia) 1.4 tsi nagyon jól teljesít fogyasztás és károsanyag-kibocsátás területén (4. hely?), egy VW valami 1.4 tsi meg brutál rosszul. Kicsit meglepődtem.

 

A nagyon jól teljesítő az a CNG volt, az nem véletlen, de az 1.4 TSI a Golffal még azért befért közvetlenül az élmezőny után, számomra is furcsa, hogy a Tiguannal ennyire rosszul szerepelt.

 

Előzmény: MZ/Y (72078)
nohab Creative Commons License 2017.01.18 0 0 72079

Ha olyan ócska lenne a motorja akkor nem ez lenne a diesel Volvo-ban és BMW-ben.

 

Azért az nem véletlen, hogy a Volvónál mindenki a márka saját öthengeres dízeljét keresi, és a francia motoros verziókat csak sokkal nyomottabb áron lehet eladni.

 

(nem mondom, hogy nem jó motorok, mert nem volt tapasztalatom velük, de azt látom, hogy a Volvo használtpiacon mi a helyzet).

Előzmény: Töck Jenő (72075)
MZ/Y Creative Commons License 2017.01.18 0 0 72078

Elhiszem, amit írsz, de pont a motornál nem hiszem, hogy direkt selejtet tennének a C-be.

 

Amúgy érdekesség, egy tegnapi cikk szerint az adac azt találta, hogy a Skoda akármi (talán Octavia) 1.4 tsi nagyon jól teljesít fogyasztás és károsanyag-kibocsátás területén (4. hely?), egy VW valami 1.4 tsi meg brutál rosszul. Kicsit meglepődtem.

Előzmény: Töck Jenő (72075)
zida Creative Commons License 2017.01.18 0 0 72077

Autó polírozásra melyik cég ajánlott?

Stevie írt régebben az egyik hozzászólásában egy céget, akikkel nagyon elégedett volt, amikor megcsinálták a Volvóját, de nem találom.

Ezzel a céggel van valakinek tapasztalata esetleg? http://vinautokozmetika.uw.hu/

enndre Creative Commons License 2017.01.18 0 0 72076

Nekem küldtek levelet itt finnországba, de amikor otthon voltam és más ügyben bevittem szervízbe akkor mondták, hogy nekik meg kell csinálni. 

Előzmény: skoda octiii (72059)
Töck Jenő Creative Commons License 2017.01.18 0 0 72075

A Citroen az a Peugeot-nál mint a Skoda a VW-nél. Sok Peugeotom volt, nem volt velük semmi gond. Az 1,6 HDI-nél még azt is rendszeresen elfelejtettem, hogy hol kell üzemanyagot betölteni, olyan kicsi volt a fogyasztása. Hogy a károsanyag kibocsátása mennyi azt nem tudom, én csak a fogyasztását tudtam ellenőrizni. Az nagyjából megegyezett a gyári adattal. Persze a Peugeot-ot is szét lehet hajtani, főleg ha belepiszkálnak. Ha olyan ócska lenne a motorja akkor nem ez lenne a diesel Volvo-ban és BMW-ben.

Előzmény: MZ/Y (72069)
enndre Creative Commons License 2017.01.18 0 0 72074

Mint írtam 3000 km-t jöttem vele. Magyarországról vissza Finnországba. Ez majd 4 tank, tehát kijártam. :)

Előzmény: nohab (72062)
skt15 Creative Commons License 2017.01.18 0 0 72073

"rendszeresen jártam vele autópályán 4,9 - 5,1 fogyasztással 120-125 km/h sebesség mellett. A 110 lóerős verzió volt, ha kellett, akkor ment mint az állat és a fogyasztás akkor se emelkedett az egekbe."

 

Csak érdekesség, mielőtt ekézve lennének a VAG dízelek:

5 éve ezeket a fogyiadatokat egy 313 lovas összkerekes 2 tonnás VAG autó is tudta 225-ös kerekekkel. Az meg gondolom sejthető, hogy mennyivel megy jobban ha tolod neki, mint egy 110 lovas. És ennek sem ment egekbe a fogyija. Ma már 300000 km-nél jár, gond nélkül.

Ma ezek a csúcsmotorok még kevesebbet esznek.

Előzmény: Pierr_Kardán (72071)
Töck Jenő Creative Commons License 2017.01.18 0 0 72072

Ravenna-Budapest 3/4 tank 4 személlyel, 120-130 km/h-val.

Előzmény: Draganovic (72061)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2017.01.18 0 0 72071

OFF

 

Azt mondják az 1.6 HDI a bajnok

 

Ezt aláírom, 10 évig használtam olyat (Ford felirattal, de a motor echte PSA volt, a szerelő mondta is, hogy minden szűrő, egyéb csereanyag francia kódokon jött :-)), rendszeresen jártam vele autópályán 4,9 - 5,1 fogyasztással 120-125 km/h sebesség mellett. A 110 lóerős verzió volt, ha kellett, akkor ment mint az állat és a fogyasztás akkor se emelkedett az egekbe.

 

Télen viszont kartonpapírt kellett a hűtő elé rakni, mert nem volt fűtés, ha országúton mentél vele, annyira semmi hulladékhő sem keletkezett a motorban.

 

Az autó ma is jól érzi magát, néha találkozom azzal, aki most használja, se a kettőstömegűvel, se a befecskendezőkkel, se a turbóval semmi baj, pedig már 12 éves. Persze, ahogy régen is, ma is a legjobb Ford szervizbe jár (Alsógöd ESS motor), ott értenek hozzá, megkap mindent amitől vígan szalad még 8-10 évig.

Előzmény: Draganovic (72061)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!