A kolléga nem is azt állítja, hogy külön gyártanak, hanem a gyárban kimazsolázzák a legjobbat az Audinak, a jókat a VW-nek, a "selejt" meg megy a Skodának.
Én meg nem hiszek ebben, az igénytelenség nem ebből fakad, hanem a felhasznált anyagokból, megoldásokból, meg időnként szándékos béna megoldásokon a másodmárkánál.
Az igényesebb nem azt jelenti, hogy ugyanolyan alkatrészből kiválogatják a selejtet a másodmárkának, hanem igénytelenebb alkatrészt gyártatnak bele. (Puha műanyag vs kopogós, kemény műanyag pl.)
Inkább a 12-es VCDS-re tippelnék a hibaüzenet kapcsán.
Ha jól emlékszem, a kódolást az RLHS szenzor esetén is meg lehet csinálni, és úgy tűnik, hogy minden oké, csak épp nem működik az egész, mert hiányzik a "hardver" a szenzorból.
Na mindegy, az ablaktörlő lerakást gyújtás levételnél ill. a csepptörlést még mindig be tudod állítani, ha izgatnak ezek, meg az új verziós kábel (szoftver) több szempontból is jobb.
Pedig a Peugeot 1,6 HDi tényleg nagyon keveset fogyasztott. Mondom, 4 személlyel Ravennából hazahozott 3/4 tankkal. 120-130km/h-ás sebességgel, autópályán. Az Alpokban végig belső sávból néztem a többieket a külső sávban hogy igyekeznek. Csak egy Mercedes SUV jött utánam, utol is ért. 3008-t szerettem volna helyette, de asszony addig sírt, hogy ő azt nem tudja vezetni amíg Skoda lett belőle. Még egyszer nem lesz beleszólása.
"az 1+ milliós használtpiac már nem arról szól, hogy kinek van luxusra pénze, "
Engedtessék meg, hogy ne értsek ezzel egyet. Amúgy pedig rengeteg tévhit van. Azt , hogy a VW olyan nagyon jó inkább tartom városi legendának. Eddig csak olyantól hallottam becsmérelni a Peugeotot akinek még nem volt, de hallotta, hogy nem jó. Akinek már volt, azt nem hallottam, hogy szidná. Volt Vw-en Passat-om, Jettám és most a Skoda Octavia, a sogoromnak full extras 2,0l-es diesel Passatja VOLT, de 70e km után megszabadult tőle. Nekem a 4 Peugeot-tal nem volt összesen annyi bajom, mint EGY VW-el.
Belenyúlt....wv ben is elofordul mint minden más autónál..valakinek az o2 rs el járt így,ettől még van amelyikkel nincs gond,aki rosszul jár az hangos.
Attól tartok, hogy nem városi legenda. A Peugeot nyilatkozta hivatalosan, hogy a Peugeot lesz az igényesebb, a Citroen a kevésbé igényes. Az tény, hogy annak idején a Pegeot 301-re csak 80e km volt a garancia. Ez lett most a Citroen.
az 1+ milliós használtpiac már nem arról szól, hogy kinek van luxusra pénze, hanem arról, hogy melyik motortól várnak kevesebb drámát, ez van beárazva.
Urbán legenda (valahol tényleg így írták, talán egy tankönyvben) szinten én is hallottam ilyenekről, de konkrétan illetékestől még nem, anonim formában sem.
Az öthengeres az nagyobb hengerűrtartalmú motor. Volvo nem a szegényemberek autója. Aki Volvót vesz, annak van pénze, érthető, hogy a nagyobb motort keresik.
Amúgy érdekesség, egy tegnapi cikk szerint az adac azt találta, hogy a Skoda akármi (talán Octavia) 1.4 tsi nagyon jól teljesít fogyasztás és károsanyag-kibocsátás területén (4. hely?), egy VW valami 1.4 tsi meg brutál rosszul. Kicsit meglepődtem.
A nagyon jól teljesítő az a CNG volt, az nem véletlen, de az 1.4 TSI a Golffal még azért befért közvetlenül az élmezőny után, számomra is furcsa, hogy a Tiguannal ennyire rosszul szerepelt.
Ha olyan ócska lenne a motorja akkor nem ez lenne a diesel Volvo-ban és BMW-ben.
Azért az nem véletlen, hogy a Volvónál mindenki a márka saját öthengeres dízeljét keresi, és a francia motoros verziókat csak sokkal nyomottabb áron lehet eladni.
(nem mondom, hogy nem jó motorok, mert nem volt tapasztalatom velük, de azt látom, hogy a Volvo használtpiacon mi a helyzet).
Elhiszem, amit írsz, de pont a motornál nem hiszem, hogy direkt selejtet tennének a C-be.
Amúgy érdekesség, egy tegnapi cikk szerint az adac azt találta, hogy a Skoda akármi (talán Octavia) 1.4 tsi nagyon jól teljesít fogyasztás és károsanyag-kibocsátás területén (4. hely?), egy VW valami 1.4 tsi meg brutál rosszul. Kicsit meglepődtem.
A Citroen az a Peugeot-nál mint a Skoda a VW-nél. Sok Peugeotom volt, nem volt velük semmi gond. Az 1,6 HDI-nél még azt is rendszeresen elfelejtettem, hogy hol kell üzemanyagot betölteni, olyan kicsi volt a fogyasztása. Hogy a károsanyag kibocsátása mennyi azt nem tudom, én csak a fogyasztását tudtam ellenőrizni. Az nagyjából megegyezett a gyári adattal. Persze a Peugeot-ot is szét lehet hajtani, főleg ha belepiszkálnak. Ha olyan ócska lenne a motorja akkor nem ez lenne a diesel Volvo-ban és BMW-ben.
"rendszeresen jártam vele autópályán 4,9 - 5,1 fogyasztással 120-125 km/h sebesség mellett. A 110 lóerős verzió volt, ha kellett, akkor ment mint az állat és a fogyasztás akkor se emelkedett az egekbe."
Csak érdekesség, mielőtt ekézve lennének a VAG dízelek:
5 éve ezeket a fogyiadatokat egy 313 lovas összkerekes 2 tonnás VAG autó is tudta 225-ös kerekekkel. Az meg gondolom sejthető, hogy mennyivel megy jobban ha tolod neki, mint egy 110 lovas. És ennek sem ment egekbe a fogyija. Ma már 300000 km-nél jár, gond nélkül.
Ezt aláírom, 10 évig használtam olyat (Ford felirattal, de a motor echte PSA volt, a szerelő mondta is, hogy minden szűrő, egyéb csereanyag francia kódokon jött :-)), rendszeresen jártam vele autópályán 4,9 - 5,1 fogyasztással 120-125 km/h sebesség mellett. A 110 lóerős verzió volt, ha kellett, akkor ment mint az állat és a fogyasztás akkor se emelkedett az egekbe.
Télen viszont kartonpapírt kellett a hűtő elé rakni, mert nem volt fűtés, ha országúton mentél vele, annyira semmi hulladékhő sem keletkezett a motorban.
Az autó ma is jól érzi magát, néha találkozom azzal, aki most használja, se a kettőstömegűvel, se a befecskendezőkkel, se a turbóval semmi baj, pedig már 12 éves. Persze, ahogy régen is, ma is a legjobb Ford szervizbe jár (Alsógöd ESS motor), ott értenek hozzá, megkap mindent amitől vígan szalad még 8-10 évig.