Az enyém is kezdett furcsa traktorszerű hangokat hallatni de amióta a katalizátortól a hátsó dobig cserélve lett minden, klasszul húz a kocsi, és úgy ketyeg alapjáraton mint egy svájci óra.
Nem. Légőszűrő és a szívócsonk között van egy gumi cső, közepén bordázott, mert istentelen nagy kanyart vesz ( semmit kb), és ott a bordák közt ki szokott repedni, majd szakadni, és olyankor kicsit űrhajós hangja van az autónak.
Látatlanban nem tudok semmi okosat mondani, hogy mi lehet az....
Át kell nézni alaposan, meg ugye hallani kéne a hangot.
Én se találtam elsőre semmit....én barbár módon szoktam megnézni, hogy kifúj e. Hátul befogom a csövet, ha fúj valahol, szinte mindig hallani, vagy észre venni, mert hidegen elkezdi kifújni a vizet is.
Sógoromnak kifúj, de a közép rész csatlakozása, meg a hátsó dob csatlakozási felületei rohadnak, és már nem zár egész felülettel. Új rendszer, vagy home made, lerúgni a talpakat, és berakni egy darab csövet, csak akkor egybe lesz...
De van örömteli dolog is. Hengerfej tömítés kicserélve, 2 napja üzemben, por száraz minden. 12 év és 145e km után, eléggé elhagyta magát a tömítés...
Léteznek eszközök amikkel le lehet menteni a teljes tartalmat, azt el lehet küldeni chip tuninggal foglalkozó helyekre és visszaküldik a módosított adatállományt. De az ilyesmit már inkább személyesen intézi az ember a megfelelő helyeken. De ezek a kütyük egy hibakód kiolvasás árába sem kerülnek. Így aztán miért ne, ha már egyszer kell használni és segít, már megérte.
Sziasztok Látom nem csak nekem vannak indítási problémáim. Nálam a helyzet az hogy reggeli és esti illetve az első indítózás úgy 2-3mp télen is ennyi volt csak mégy annyi hogy elsőre ritkán indult be de csak télen mert érzésre elkapta fel is pörgött a fordulatmérő első rovátkáig az nem tudom mennyi kb 300r/min tehát egy köhögés leáll az ac szív egyet (halom) indítózás 2mp és utána minden ok az alapjárat nem ingadozik nem erőtlen a hiba jelző lámpa nem világit. Ha vásárlás céljából vagy tankolás miatt megállok akkor úgy fél mp és beindul. Hogy miért vártam akkor vele ennyit? Kb novemberbe volt a szerelőnél nem hagytam ott másnap reggelig csak estig mert az első hidegebb reggelek e tájt jöttek a hideg 4C pluszba tehát ekkor kezdődtek a bajok. Ő szerintük nagy baj nem lehet mert fals levegőt nem szív a benzin nyomás jó gyújtás jó meg lehet hogy még mondtak valamit de nem emlékszem illetve hogy aludjon náluk amikor hideg van és rámérnek de nem tetem mert úgy voltam vele az nem lesz olcsó mert a szerelőnek hibakód kell és láttam hogy legszívesebben kiröhögnének hogy biztos én bénulok. Jó vihettem volna máshova is de hova meg dolgozó emberként időhiányba úgy voltam vele az a legrosszabb ami lehet hogy egyszerűen nem indul majd be de szerencsére ez nem történt meg. Akkor még azt hittem a hideg az oka de már úgy tűnik nem biztos hogy kell hozzá nagyon hideg. Aksi beméretve szakinál ilyen bosch nagy dobozzal. Mi lehet a baj? Találkoztatok ilyen hibával és a megoldásával? A verda 1.4 8v 2003. A válaszokat előre is köszönöm.
Köszönöm, nekem kb. 3mm-es lyukacskák voltak csak egy fémlapon, persze a külső formája hasonló.
Érdekes módon a héten több reggelen is "pöccre" indult a motor, igaz az alapjáratom úgy 2000 körül volt, illetve ha gurult az autó, úgy 1300-1500-ig lement, ha megálltam, akkor kb. 1000-ig, lejjebb sajnos nem. Tegnaptól viszont ismét másodikra, akkor még kell egy gázfröccs, hogy ne fulladjon le. A doksiban olvastam, hogy be lehet állítani az alapjáratot a kulcs és az AC gomb nyomkodásával, de ezt mondjuk nem egészen értem, hiszen ha pörög mondjuk 1500-on, akkor csak azt az értéket "tanulja" meg, vagy rosszul értelemezem a leírást?
Egyet kell ertsek veled. Nekem is ilyen "foskupac" kutyum van es tokeletesen mukszik a megfelelo szoftverrel. Azert az hogy csak egyiranyu vele a kommunikacio a hiba kiutesen kivul az azert nem baj....
Egy eszköz vagy csatlakozik vagy nem. Ha nem akkor nincs mit tenni, ha igen akkor onnantól csak szoftver kérdése az egész. A protokoll adott, a csatlakozási szabvány adott. Én menet közben laptoppal a kocsiban 8 paramétert vizsgáltam online pl, valós időben a "foskupaccal". A Kalosból kb 25-30 paramétert szed ki, a Splashből valamivel kevesebb adat jött és a Renaultból is.
Jó, igazából nem érdekel a dolog, láttam kb 5 Kalost személyesen amit olvasott a Bosch minden féle gond nélkül, de akkor nem egyformák.
Az univerzálishoz meg annyit, hogy mutattak 7 vagy 8-at, abból mondjuk pár ugyan az a típus volt. Pár, kapcsolat létesítésnél vakarózott, hogy mi a feladat, ami beszélgetett az talán kiolvasta a hibakódot, törlés meg már.....hagyjuk.
Fene tudja. Amit én vettem, ilyen "foskupacot" az hozza az adatokat a Kalosból, hozta a Suzuki Splashből is és hozta a Renault Meganból is. Így viszont leszarom, hogy "foskupac", ha működik és egy kódkiolvasás után behozza az árát.
van amit lekezel van amit nem autótól és softververziótól függ, de biztosan hobbiból jár hozzám pár szerelő ismerősöm akinek eredeti BOSCH,GUTTMAN,DELPHI van ha nem boldogul a Daewooval,hogy olvassam ki a Gyári Scan 100-al nem??
pont a űKTS és a guttman sem kezeli le rendesen és ez tapasztalat mert nem a távolkeleti autókra van optimalizálva softverük élő példa Kalos 1.2 a guttman azt látta,hogy van hibakód csak azt nem tudta,hogy mi! Pedig csak egy snassz P1403 volt benn..
KTS látja a motort de beavatkozótesztet nem tudtunk vele csinálni sőt a Bosch ABS-t sem tudta évekig olvasni ami a Kalosba van az ATE-t a mai napig nem kezeli kulcs és távirányítókódolást pedig ne is említsük!
Olvasom a különböző hibajelenségeket, én lekopogom, az elmúlt közel 12 évben egy kipuffogódob cserén kívül nem volt olyan gondom/költségem, ami ne eleve kopó/fogyó alkatrész lett volna...
És a mai tankolás után újabb egyéni fogyasztási rekord: 40liter / 700km. Ez akár hogy számolom kb 5,7liter/100km :)
El kell vinni egy normális szervizbe, ahol van diagnosztikai gép, természetesen akkor, amikor világít a check engine. Ezek után akkor lehet nem állandó a hiba....
ki mondta azt neked ,hogy"szoftveresen nem túl erősek a kalosok"???
Az a baj,hogy sok univerzális kacat semmit sem ér hozzá el kell vinni diagnosztizálni olyan helyre ahol van GYÁRI műszer és értenek is hozzá,sajnos sok szakszervizből megszökött a jó szakember
( lehet, hogy már volt ez vagy ilyen kérdés, de nem volt lelki erőm mind a x-ezer hozzászólást átböngészni. Bocsánat!)
Vettem kb 1 hónapja egy 1.2-es 2003-as kis kalos-t. érdekesen viselkedik. reggel az első indítás vagy másodszorra sikerül vagy harmadszorra vagy egy kitaró 2-3 mp-es köszörülés árán. meleg motornál nem kell ennyit idítani csak egy rövidet csak olyan az indítás mint ha lenne egy kis szünet (0,5 mp)az indítás és a motor tényleges elindulása/alapjáratra való felpörgése között. elindulás csak gázadással megy mert különben lefullad de hamar. váltáskor 2 ezres fordulat körül torpan/gondolkodik vagy rángat. 3500 körül meglendűl nem is kicsit és megy. először EGR-re gyanakodtam h az csinálja lefalaztam és semmi sem változott. fogyasztás szerintem rettenet nagy 8-9 városban kicsit lendületesebb közlekedésnél akár kb 12l / 100 km gyertyát is cseréltem mert még gyári volt de nem volt se kormos se olajos, szép aranybarna. check engine lámpa majdnem folyamatosan világít. ha nem világít idíás után az autó jól viselkedik nem rángat könnyen idúl stb. ez álltalába a 3. inidításig tart ki utána minden szar megint.... (futárkodok így sokszor indítok megyek kicsit megállok) jah és probálkoztam EGR tisztítással is. nem segített. hallottam hogy szoftveresen nem túl erősek a kalosok. lehe hogy az szivat? vagy hol keressem szerintetek a hibát vagy a hiba okát.
Mindenféle ötlet jótanács esetleges megoldás érdelek! (ha reális)
Válaszotokat, segítégeteket és az ötleteket előre is köszönöm!!
Egyébként meg lehet megérne egy misét a levegő és üzemanyagrendszer tisztítása. Olyan helyen, ahol ezzel foglalkoznak. Persze ha az IAC meghibásodása egyértelműen kizárható.