Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Relaxvideo Creative Commons License 2015.06.04 0 0 13083

Köszi a tippet, ránézünk.

 

Még annyi, hogy sajnos rozsdásodik és kezd lukadozni az alváz :(

11 év az mégiscsak 11, ebből 8 garázs nélkül.

Meddig megy el így? Kezelhető, foltozható?

Csináltatta már valaki? Mibe fáj? stb.

 

köszönöm

Előzmény: almaata66 (13081)
DelSonar Creative Commons License 2015.06.04 0 0 13082

Az enyém is kezdett furcsa traktorszerű hangokat hallatni de amióta a katalizátortól a hátsó dobig cserélve lett minden, klasszul húz a kocsi, és úgy ketyeg alapjáraton mint egy svájci óra.

Előzmény: almaata66 (13081)
almaata66 Creative Commons License 2015.06.04 0 0 13081

Még talán a rezonátorcsövet lehetne ellenőrizni. azon nem látszik ha kilyukadt. Az elöl van a monitorszonda után ha jól emlékszem...

Előzmény: Relaxvideo (13080)
Relaxvideo Creative Commons License 2015.06.04 0 0 13080

Ja, tudom melyikre gondolsz.

Az ki lett cserélve újra egy 2-3 hónapja.

Előzmény: Ken_Block (13079)
Ken_Block Creative Commons License 2015.06.04 0 0 13079

Nem. Légőszűrő és a szívócsonk között van egy gumi cső, közepén bordázott, mert istentelen nagy kanyart vesz ( semmit kb), és ott a bordák közt ki szokott repedni, majd szakadni, és olyankor kicsit űrhajós hangja van az autónak.

Látatlanban nem tudok semmi okosat mondani, hogy mi lehet az....

Előzmény: Relaxvideo (13078)
Relaxvideo Creative Commons License 2015.06.04 0 0 13078

Nem. Pontosan hol?

Alulról jön a hang, a kipufogócső felől, hosszában kb. a sofőr vonalában.

Vagy erre van levegőcső is?

Előzmény: almaata66 (13077)
almaata66 Creative Commons License 2015.06.01 0 0 13077

A levegőcsövet nézted már?

Előzmény: Relaxvideo (13076)
Relaxvideo Creative Commons License 2015.05.31 0 0 13076

Köszi, mi is a barbár módszert használtuk, nem sziszegett, ezért fura.

Hangja? Nem akkora mintha törve lenne és versenyautó hangja lenne, de annak kb. fele, harmada.

100-120-as tempónál már zavaró az utastérben is.

Előzmény: Ken_Block (13075)
Ken_Block Creative Commons License 2015.05.31 0 0 13075

Át kell nézni alaposan, meg ugye hallani kéne a hangot.

Én se találtam elsőre semmit....én barbár módon szoktam megnézni, hogy kifúj e. Hátul befogom a csövet, ha fúj valahol, szinte mindig hallani, vagy észre venni, mert hidegen elkezdi kifújni a vizet is.

 

Sógoromnak kifúj, de a közép rész csatlakozása, meg a hátsó dob csatlakozási felületei rohadnak, és már nem zár egész felülettel. Új rendszer, vagy home made, lerúgni a talpakat, és berakni egy darab csövet, csak akkor egybe lesz...

De van örömteli dolog is. Hengerfej tömítés kicserélve, 2 napja üzemben, por száraz minden. 12 év és 145e km után, eléggé elhagyta magát a tömítés...

Előzmény: Relaxvideo (13074)
Relaxvideo Creative Commons License 2015.05.31 0 0 13074

Megőrülök a kipufogómtól. Vagy lehet nem is attól?

Van, hogy hangosabb, van hogy halkabb gázadásra, de az utóbbi napokban gyakrabban

volt hangosabb, ezért elvittem szakemberhez. Egy kis lukat talált a hátsó részen,

még a dob előtt, ez meg lett heggesztve. Közvetlen előtte csúnya hangja volt, közvetlen utána jó,

így megnyugodtam. Be is fogta rövid időre alapjáratnál a cső végét, nem sziszegett sehol.

Viszont 20km megtétele után, most megint előjött a csúnya hang. Lehet valami rejtett törés, repedés,

ami csak melegedés után jön elő? Vagy nem is kipufogóprobléma, hanem motorikusan van már valami? :(

11 éves 1.4-es Kalóz.

 

köszi ha van tipp!

DelSonar Creative Commons License 2015.05.29 0 0 13073

Léteznek eszközök amikkel le lehet menteni a teljes tartalmat, azt el lehet küldeni chip tuninggal foglalkozó helyekre és visszaküldik a módosított adatállományt. De az ilyesmit már inkább személyesen intézi az ember a megfelelő helyeken. De ezek a kütyük egy hibakód kiolvasás árába sem kerülnek. Így aztán miért ne, ha már egyszer kell használni és segít, már megérte.

Előzmény: almaata66 (13070)
naga_d Creative Commons License 2015.05.28 0 0 13072

Sziasztok
Látom nem csak nekem vannak indítási problémáim.
Nálam a helyzet az hogy reggeli és esti illetve az első indítózás úgy 2-3mp télen is ennyi volt csak mégy annyi hogy elsőre ritkán indult be de csak télen mert érzésre elkapta fel is pörgött a fordulatmérő első rovátkáig az nem tudom mennyi kb 300r/min tehát egy köhögés leáll az ac szív egyet (halom) indítózás 2mp és utána minden ok az alapjárat nem ingadozik nem erőtlen a hiba jelző lámpa nem világit. Ha vásárlás céljából vagy tankolás miatt megállok akkor úgy fél mp és beindul.
Hogy miért vártam akkor vele ennyit?
Kb novemberbe volt a szerelőnél nem hagytam ott másnap reggelig csak estig mert az első hidegebb reggelek e tájt jöttek a hideg 4C pluszba tehát ekkor kezdődtek a bajok.
Ő szerintük nagy baj nem lehet mert fals levegőt nem szív a benzin nyomás jó gyújtás jó meg lehet hogy még mondtak valamit de nem emlékszem illetve hogy aludjon náluk amikor hideg van és rámérnek de nem tetem mert úgy voltam vele az nem lesz olcsó mert a szerelőnek hibakód kell és láttam hogy legszívesebben kiröhögnének hogy biztos én bénulok. Jó vihettem volna máshova is de hova meg dolgozó emberként időhiányba úgy voltam vele az a legrosszabb ami lehet hogy egyszerűen nem indul majd be de szerencsére ez nem történt meg.
Akkor még azt hittem a hideg az oka de már úgy tűnik nem biztos hogy kell hozzá nagyon hideg.
Aksi beméretve szakinál ilyen bosch nagy dobozzal.
Mi lehet a baj?
Találkoztatok ilyen hibával és a megoldásával?
A verda 1.4 8v 2003.
A válaszokat előre is köszönöm.

cs_gaborka Creative Commons License 2015.05.25 0 0 13071

Köszönöm, nekem kb. 3mm-es lyukacskák voltak csak egy fémlapon, persze a külső formája hasonló.

 

Érdekes módon a héten több reggelen is "pöccre" indult a motor, igaz az alapjáratom úgy 2000 körül volt, illetve ha gurult az autó, úgy 1300-1500-ig lement, ha megálltam, akkor kb. 1000-ig, lejjebb sajnos nem. Tegnaptól viszont ismét másodikra, akkor még kell egy gázfröccs, hogy ne fulladjon le. A doksiban olvastam, hogy be lehet állítani az alapjáratot a kulcs és az AC gomb nyomkodásával, de ezt mondjuk nem egészen értem, hiszen ha pörög mondjuk 1500-on, akkor csak azt az értéket "tanulja" meg, vagy rosszul értelemezem a leírást?

Előzmény: DelSonar (13054)
almaata66 Creative Commons License 2015.05.22 0 0 13070

Egyet kell ertsek veled. Nekem is ilyen "foskupac" kutyum van es tokeletesen mukszik a megfelelo szoftverrel. Azert az hogy csak egyiranyu vele a kommunikacio a hiba kiutesen kivul az azert nem baj....

Előzmény: DelSonar (13069)
DelSonar Creative Commons License 2015.05.22 -1 0 13069

Egy eszköz vagy csatlakozik vagy nem. Ha nem akkor nincs mit tenni, ha igen akkor onnantól csak szoftver kérdése az egész. A protokoll adott, a csatlakozási szabvány adott. Én menet közben laptoppal a kocsiban 8 paramétert vizsgáltam online pl, valós időben a "foskupaccal". A Kalosból kb 25-30 paramétert szed ki, a Splashből valamivel kevesebb adat jött és a Renaultból is. 

Előzmény: Ken_Block (13068)
Ken_Block Creative Commons License 2015.05.22 0 0 13068

Jó, igazából nem érdekel a dolog, láttam kb 5 Kalost személyesen amit olvasott a Bosch minden féle gond nélkül, de akkor nem egyformák.

Az univerzálishoz meg annyit, hogy mutattak 7 vagy 8-at, abból mondjuk pár ugyan az a típus volt. Pár, kapcsolat létesítésnél vakarózott, hogy mi a feladat, ami beszélgetett az talán kiolvasta a hibakódot, törlés meg már.....hagyjuk.

DelSonar Creative Commons License 2015.05.22 0 0 13067

Ha világít a check lámpa miért nem olvastatod ki? Egyszerűbb lenne az élet és talán lenne egy kiindulási pont, min kellene javítani.

Előzmény: KisBandi87 (13055)
DelSonar Creative Commons License 2015.05.22 0 0 13066

Fene tudja. Amit én vettem, ilyen "foskupacot" az hozza az adatokat a Kalosból, hozta a Suzuki Splashből is és hozta a Renault Meganból is. Így viszont leszarom, hogy "foskupac", ha működik és egy kódkiolvasás után behozza az árát.

Előzmény: Ken_Block (13061)
sebike05 Creative Commons License 2015.05.22 0 0 13065

van amit lekezel van amit nem autótól és softververziótól függ, de biztosan hobbiból jár hozzám pár szerelő ismerősöm akinek eredeti BOSCH,GUTTMAN,DELPHI van ha nem boldogul a Daewooval,hogy olvassam ki a Gyári Scan 100-al nem??

Előzmény: Ken_Block (13064)
Ken_Block Creative Commons License 2015.05.22 0 0 13064

Érdekes sógoromnak meg tudták mondani, hogy miért világít a check engine. Boschal.

Előzmény: sebike05 (13063)
sebike05 Creative Commons License 2015.05.22 0 0 13063

pont a űKTS és a guttman sem kezeli le rendesen és ez tapasztalat mert nem a távolkeleti autókra van optimalizálva softverük élő példa Kalos 1.2 a guttman azt látta,hogy van hibakód csak azt nem tudta,hogy mi! Pedig csak egy snassz P1403 volt benn..

KTS látja a motort de beavatkozótesztet nem tudtunk vele csinálni sőt a Bosch ABS-t  sem tudta évekig olvasni ami a Kalosba van az ATE-t a mai napig nem kezeli kulcs és távirányítókódolást pedig ne is említsük!

Előzmény: Ken_Block (13061)
sebike05 Creative Commons License 2015.05.22 0 0 13062

bármi okozhatja ,nekiállhatsz cserélgetni jópár dolgot és semmi javulást nem fog okozni de legalább elköltesz 3-400eur feleslegesen

 

Előzmény: KisBandi87 (13059)
Ken_Block Creative Commons License 2015.05.22 0 0 13061

Jó, az ilyen foskupacok, amint a csipástól megveszel a távol Keletről 3e-ért postával együtt, az pont annyit ér.

De ami a szervizekben van, Mega-macs, Bosch KTS és társai első osztályúak.

Előzmény: sebike05 (13060)
sebike05 Creative Commons License 2015.05.22 0 0 13060

igen gyári műszer mert a sok univerzális kacat nem kezeli rendesen a daewookat!

Előzmény: Ken_Block (13057)
KisBandi87 Creative Commons License 2015.05.22 0 0 13059

Sziasztok!

 

 

Köszönöm a gyors reagálást. Valakinek ötlete hogy mi okorhatja ezeket mert nincs kedvem kb 3-400 eurot fizetni egy diagnosztikára. Előre köszönöm!

wector81 Creative Commons License 2015.05.22 0 0 13058

Olvasom a különböző hibajelenségeket, én lekopogom, az elmúlt közel 12 évben egy kipuffogódob cserén kívül nem volt olyan gondom/költségem, ami ne eleve kopó/fogyó alkatrész lett volna...

 

És a mai tankolás után újabb egyéni fogyasztási rekord: 40liter / 700km. Ez akár hogy számolom kb 5,7liter/100km :)

Ken_Block Creative Commons License 2015.05.22 0 0 13057

Gyári műszer....

El kell vinni egy normális szervizbe, ahol van diagnosztikai gép, természetesen akkor, amikor világít a check engine. Ezek után akkor lehet nem állandó a hiba....

sebike05 Creative Commons License 2015.05.22 0 0 13056

ki mondta azt neked ,hogy"szoftveresen nem túl erősek a kalosok"???

Az a baj,hogy sok univerzális kacat semmit sem ér hozzá el kell vinni diagnosztizálni olyan helyre ahol van GYÁRI műszer és értenek is hozzá,sajnos sok szakszervizből megszökött a jó szakember

Előzmény: KisBandi87 (13055)
KisBandi87 Creative Commons License 2015.05.22 0 0 13055

Sziasztok Mindenki! :)

 

( lehet, hogy már volt ez vagy ilyen kérdés, de nem volt lelki erőm mind a x-ezer hozzászólást átböngészni. Bocsánat!)

 

Vettem kb 1 hónapja egy 1.2-es 2003-as kis kalos-t. érdekesen viselkedik. reggel az első indítás vagy másodszorra sikerül vagy harmadszorra vagy egy kitaró 2-3 mp-es köszörülés árán. meleg motornál nem kell ennyit idítani csak egy rövidet csak olyan az indítás mint ha lenne egy kis szünet (0,5 mp)az indítás és a motor tényleges elindulása/alapjáratra való felpörgése között. elindulás csak gázadással megy mert különben lefullad de hamar. váltáskor 2 ezres fordulat körül torpan/gondolkodik vagy rángat. 3500 körül meglendűl nem is kicsit és megy. először EGR-re gyanakodtam h az csinálja lefalaztam és semmi sem változott. fogyasztás szerintem rettenet nagy 8-9 városban kicsit lendületesebb közlekedésnél akár kb 12l / 100 km gyertyát is cseréltem mert még gyári volt de nem volt se kormos se olajos, szép aranybarna. check engine lámpa majdnem folyamatosan világít. ha nem világít idíás után az autó jól viselkedik nem rángat könnyen idúl stb. ez álltalába a 3. inidításig tart ki utána minden szar megint.... (futárkodok így sokszor indítok megyek kicsit megállok) jah és probálkoztam EGR tisztítással is. nem segített. hallottam hogy szoftveresen nem túl erősek a kalosok. lehe hogy az szivat? vagy hol keressem szerintetek a hibát vagy a hiba okát.

 

Mindenféle ötlet jótanács esetleges megoldás érdelek! (ha reális)

 

Válaszotokat, segítégeteket és az ötleteket előre is köszönöm!!

 

Mély Tisztelettel a hozzáértők felelé: KisBandi87

DelSonar Creative Commons License 2015.05.17 0 0 13054

Az EGR valószínűleg ki volt iktatva mechanikusan, mivel a gyári tömítés így néz ki: 

 

Az alapjárati rendszerre meg itt egy leírás: http://500.5053.com.cn/daewoo/EN/documents/Kalos/sm-t/5T2_1F03.en.html

 

Egyébként meg lehet megérne egy misét a levegő és üzemanyagrendszer tisztítása. Olyan helyen, ahol ezzel foglalkoznak. Persze ha az IAC meghibásodása egyértelműen kizárható.

Előzmény: cs_gaborka (13053)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!