Sokunk gyermekkorát idézik ezek a képek, melyeket sokan szívesen nézegetünk: milyen is volt akkor a vasút, amikor még komoly teherforgalom volt, a járműpark a jelenleginél sokkal színesebb és nagyobb darabszámú volt. Az Interneten - és a fórumokban is - szinte vadászni kell ezekre a képekre, ez a fórum az ilyan képek gyűjtóhelye lehet.
Régi Hungária Biztosítós logóra lenne szükségem. Ekkor eszembe jutott az egykori reklámkocsi, melynek oldaláról a logót le tudnám szedni. Kérem, hogy amennyiben valakinek lenne egy használható képe, küldje el nekem emilben. (cím nyilvános) Előre is köszönöm!
A két kép közül az első a MÁV II. osztályú személylokomotívja a második képen a MÁV III. oszt teherlokomotívja látható. A két kép aegykori Technika A magyar mérnökök lapja 22. évfolyam 1941 évad 4. számában található
A zúgy működik hogy odaáll a vontatandó kocsi mellé (és kicsit alá), megemeli a kocsi egyik végét és ez biztosítja a tapadási súlyt míg továbbítja egyik helyről a másikra.
Nem tudom, mennyire ismered a régi VASÚT újságot. Az abban publikált fotók esetében egy kis szálaléktól eltekintve nem említették a szerzőt. Egy rakás képről most derül ki számomra, hogy nem akárki, hanem maga dr. Kubinszki kattintotta.
Ezen kívül még több más bel- és külföldi cikkben, ill. a soproni Igazgatóság - oppárdon - vezérigazgatóság folyósóján is látható (volt). De - szerintem - ez nem ment fel senkit sem a szerzői jogok tiszteletben tartása alól.
Észrevételemmel eredendően csak annyit akartam mondani, hogy a jóhiszeműen vásárolt CD-ken lévő, esetleg tisztázatlan eredetű képekkel érdemes óvatosan bánni. (Egyébként ha látom én is megveszem a CD-t.)
Az átkosban talán nem vették annyira komolyan a szerzői jogokat (!?). Másrészt - úgy vélem - a fénykép készítőjének (ekkor még aktívan fotózgatott) esze ágába sem lehetett ágálni. Mit is ért volna el vele? Mivel a szerző és a Te általad megnevezett személy jól ismerték egymást, nem hiszem, hogy különösebben problémáztak rajta. Legfeljebb a szerzőnek nem eshetett jól, hogy neve megemlítése nélkül jelent meg a fotó.
A nevezett fénykép nyilvánosságra lett hozva a VASÚT c. folyóirat 1980-as januári számában, a szerző nevének megjelölése nélkül, csupán annyi megjegyzéssel hogy Lovas Gyula gyűjteményéből származik.
A felvétel az akkor GySEV vezérigazgató részére készült ma is meglévő albumban szerepel.
A Csornán készült kép a GySEV LM1 pályaszámú lokomotorját (kocsivontató) mutatja. Készült 1929-ben 1263 gyári szám alatt a "Maschinen- und Armaturenfabrik vorm. H. Breuer & Co., Frankfurt am Main-Höchst" nevű cégnél. A GySEV a szerkentyűt akkor a kezelésében lévő SzCsEV részére beszerzett hasonló járgánnyal szerzett kedvező tapasztalatok alapján vásárolta. A cél a MÁV által Csorna GySEV állomáson a GySEV részére végzett drága tolatási költségek megspórolása volt. Pályafutását M1 pályaszámmal a MÁV állagában fejezte be.
Egyébként Magyarországon volt másutt is ebből a szerkezetből. (Ma különböző külföldi gyűjteményekben több is létezik még.)
Ha a kép eredeti jól tedd el mert értékes. Egyébként a GySEV felírat a mozdony bal oldalán lent kivehető. Így is látszik. Persze lehet, hogy csak annak, aki ezt a képet ismeri.