Keresés

Részletes keresés

Gashpy Creative Commons License 2008.09.21 0 0 1898
Valóban!!!

Köszi szépen mindkettőtöknek!!!
Előzmény: rg7 (1897)
rg7 Creative Commons License 2008.09.21 0 0 1897
Ez mégjobb:
http://www.schubert.hu/hung.gif
Előzmény: rg7 (1896)
rg7 Creative Commons License 2008.09.21 0 0 1896
http://www.mtbt.hu/ref/hungariabizt.jpg
Előzmény: Gashpy (1895)
Gashpy Creative Commons License 2008.09.21 0 0 1895
Kedves Topiktársak!

Régi Hungária Biztosítós logóra lenne szükségem.
Ekkor eszembe jutott az egykori reklámkocsi, melynek oldaláról a logót le tudnám szedni.
Kérem, hogy amennyiben valakinek lenne egy használható képe, küldje el nekem emilben. (cím nyilvános)
Előre is köszönöm!
hkv Creative Commons License 2008.09.17 0 0 1894

A két kép közül az első a MÁV II. osztályú személylokomotívja a második képen a MÁV III. oszt teherlokomotívja látható. A két kép aegykori Technika A magyar mérnökök lapja 22. évfolyam 1941 évad 4. számában található

 

FAV 20 Creative Commons License 2008.08.24 0 0 1893
Hű most megint tanultam! Fantasztikus szerkezet.
Előzmény: rm40 (1887)
kozma555 Creative Commons License 2008.08.24 0 0 1892

Sziasztok!

 

Keresek bármilyen jellegű régi fotót a Nagyatád-Somogyszob vonalról.

Segítségeteket előre is köszönöm.

v43-1167 Creative Commons License 2008.08.24 0 0 1890
Szerintem ugyanaz a masina...
Előzmény: FAV 20 (1883)
wrn30601 Creative Commons License 2008.08.24 0 0 1889

4 hengeres 40 LE-s benzinmotor, lánc erőátvitel (= ez volt a gyenge pontja a járgánynak), 3 fokozatú mechanikus erőátvitel, max. 25 km/ó.

Működési elvét rm40 kolléga megírta.

Előzmény: Törölt nick (1884)
wrn30601 Creative Commons License 2008.08.24 0 0 1888
Több féle típus létezett; a GySEV-é a módosított III. tipuscsaládhoz tartozott.
Előzmény: FAV 20 (1883)
rm40 Creative Commons License 2008.08.23 0 0 1887
A zúgy működik hogy odaáll a vontatandó kocsi mellé (és kicsit alá), megemeli a kocsi egyik végét és ez biztosítja a tapadási súlyt míg továbbítja egyik helyről a másikra.
Előzmény: Törölt nick (1884)
braun Creative Commons License 2008.08.23 0 0 1885

Komolyabbra fordítva: ez a pokolian ronda szerkezet hogyan működik?

 

 Semmi különös...motor és erőátvitel:-))

Előzmény: Törölt nick (1884)
FAV 20 Creative Commons License 2008.08.23 0 0 1883
Kicsit átalakítva,vagy ez egy másik?
Előzmény: v43-1167 (1882)
wrn30601 Creative Commons License 2008.08.23 0 0 1881
Igen, ismerem.
Előzmény: Tastam (1880)
Tastam Creative Commons License 2008.08.23 0 0 1880
Nem tudom, mennyire ismered a régi VASÚT újságot. Az abban publikált fotók esetében egy kis szálaléktól eltekintve nem említették a szerzőt. Egy rakás képről most derül ki számomra, hogy nem akárki, hanem maga dr. Kubinszki kattintotta.
Előzmény: wrn30601 (1877)
Tastam Creative Commons License 2008.08.23 0 0 1879
Nem akartam senkit mentegetni, csupán megjegyeztem a dolgot.
Előzmény: wrn30601 (1878)
wrn30601 Creative Commons License 2008.08.23 0 0 1878

Ezen kívül még több más bel- és külföldi cikkben, ill. a soproni Igazgatóság - oppárdon - vezérigazgatóság folyósóján is látható (volt). De - szerintem - ez nem ment fel senkit sem a szerzői jogok tiszteletben tartása alól.

Észrevételemmel eredendően csak annyit akartam mondani, hogy a jóhiszeműen vásárolt CD-ken lévő, esetleg tisztázatlan eredetű képekkel érdemes óvatosan bánni. (Egyébként ha látom én is megveszem a CD-t.)

Előzmény: Tastam (1876)
wrn30601 Creative Commons License 2008.08.23 0 0 1877

Az átkosban talán nem vették annyira komolyan a szerzői jogokat (!?). Másrészt - úgy vélem - a fénykép készítőjének (ekkor még aktívan fotózgatott) esze ágába sem lehetett ágálni. Mit is ért volna el vele? Mivel a szerző és a Te általad megnevezett személy jól ismerték egymást, nem hiszem, hogy különösebben problémáztak rajta. Legfeljebb a szerzőnek nem eshetett jól, hogy neve megemlítése nélkül jelent meg a fotó.

Előzmény: Tastam (1876)
Tastam Creative Commons License 2008.08.23 0 0 1876
A nevezett fénykép nyilvánosságra lett hozva a VASÚT c. folyóirat 1980-as januári számában, a szerző nevének megjelölése nélkül, csupán annyi megjegyzéssel hogy Lovas Gyula gyűjteményéből származik.
Előzmény: wrn30601 (1870)
Gashpy Creative Commons License 2008.08.23 0 0 1875
Köszi, pedig már kezdtem örülni :-(
Előzmény: rm40 (1874)
rm40 Creative Commons License 2008.08.22 0 0 1874
Nem, ez az EVA Wismar cég által gyártott, MÁV BCamot 330, majd 304 pályaszámú motorkocsija rudazathajtással.
Előzmény: Gashpy (1860)
wrn30601 Creative Commons License 2008.08.22 0 0 1872
Csak óvatosan. Szerzői jogvédelem, jogutód, stb. stb.
Előzmény: Törölt nick (1871)
wrn30601 Creative Commons License 2008.08.22 0 0 1870
Ez a felvétel definitíven nem terjeszthető.
Előzmény: Törölt nick (1868)
wrn30601 Creative Commons License 2008.08.22 0 0 1869

Fotó: Finta Béla, 1933

A felvétel az akkor GySEV vezérigazgató részére készült ma is meglévő albumban szerepel.

A Csornán készült kép a GySEV LM1 pályaszámú lokomotorját (kocsivontató) mutatja. Készült 1929-ben 1263 gyári szám alatt a "Maschinen- und Armaturenfabrik vorm. H. Breuer & Co., Frankfurt am Main-Höchst" nevű cégnél. A GySEV a szerkentyűt akkor a kezelésében lévő SzCsEV részére beszerzett hasonló járgánnyal szerzett kedvező tapasztalatok alapján vásárolta. A cél a MÁV által Csorna GySEV állomáson a GySEV részére végzett drága tolatási költségek megspórolása volt. Pályafutását M1 pályaszámmal a MÁV állagában fejezte be.

Egyébként Magyarországon volt másutt is ebből a szerkezetből. (Ma különböző külföldi gyűjteményekben több is létezik még.)

Előzmény: FAV 20 (1861)
semmeringbahn1 Creative Commons License 2008.08.22 0 0 1867
Nincs mit. Örülök, hogy segíthettem.
Előzmény: FAV 20 (1866)
FAV 20 Creative Commons License 2008.08.21 0 0 1866
Hű de vágod! Tudtam,hogy itt kell az ilyet megkérdezni. Mindenkinek köszönöm.
Előzmény: semmeringbahn1 (1864)
dud996 Creative Commons License 2008.08.21 0 0 1865
Azt a kutya mindenit! :) És még az M42-est hívjuk Szörnyellának... Érdekes egy szerkezet...
Előzmény: FAV 20 (1861)
semmeringbahn1 Creative Commons License 2008.08.21 0 0 1864
A GySEV LM-1 jelű B tengelyelrendezésű, Breuer-rendszerű benzinmotoros vágányvontatója. Gyártva: Mf Ruhrtal, Mülheim-Rzhr 1930


Előzmény: FAV 20 (1861)
semmeringbahn1 Creative Commons License 2008.08.21 0 0 1863

Ha a kép eredeti jól tedd el mert értékes. Egyébként a GySEV felírat a mozdony bal oldalán lent kivehető. Így is látszik. Persze lehet, hogy csak annak, aki ezt a képet ismeri.

Előzmény: FAV 20 (1861)
semmeringbahn1 Creative Commons License 2008.08.21 0 0 1862
Ez a GySEV azt hiszem Lokomo névre hallgató mozdonya. Tolatásra használták.
Előzmény: FAV 20 (1861)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!