Igen, értem amit írsz és néztem én is a spritmonitort természetesen.
Amit tudni kell: csak nálunk helyezték forgalomba 225-ös kerekekkel, németeknél (a spritmonitorosok tutira kb. 90%-a), osztrákoknál stb. 245 volt a legkeskenyebb, de szerintem a zöme inkább 255-ös volt. Tehát már itt 10% a különbség a fogyasztásban. Emellett a spritmonitorosok zöme gondolom Avant.
Még egy különbség: én zömében (60%-ban tutira) magyar országutakon használtam, a kintiek pedig zömében autópályán futnak. Német autópályán nekem is 8,5 volt az átlagom. Na most aki mostanság megy német autópályán az tudja, hogy menyi ideig lehet padlón menni. Természetesen vannak szakaszok, ahol 270-ig el lehet nyomni; én ezeket használtam ki. És így volt ~8,5. (Nem tudom miért mást írsz, mint amit én egyértelműen leírtam)
Lényeg a lényeg; nekem a nagyátlagom a jelzett használatban a 200000 km-en 6,4 volt. Országutak óvatosan 5 liter környéke; autópályák pedig a fotókon, illetve ahogy korábban írtam. A fogyimérő pedig deka pontos (ritkaság a VAG-nél amúgy)
Csak kicsit nehezen áll össze: a spritmonitor szerint az ilyenek átlagfogyasztása (n=83 felhasználó) 8,93 l/100 km, 40%-kal magasabb, mint a tiéd volt. A legalacsonyabb ott közölt fogyasztás 7,09. Szóval a tiéd úgy volt jóval alacsonyabb, mint bárki másé, hogy nem ritkán 270-ig nyomtad. Hááát, nem mondom, hogy lehetetlen, csak hogy valószínűtlen.
Valószínűleg jóval egyszerűbb átalakítás lenne, mint halogénesből xenonost csinálni. :)
De a bontott lámpák is brutál árban vannak, nem tudom, nézted-e.
A tiedhez képest a ledes menetfényesnél rá van még aggatva egy 3. modul a lámpára, ami a ledeket hajtja, itt látod is a helyét (lámpa alja).
A bontott lámpán tipikusan nincs rajta, úgyhogy még arra is be kéne ruháznod.
A LED vezérlő biztos be van drótozva a kp. elektronikába, mert amikor az indexelésre/refizésre kikapcsoló DRL-el trükköztem, akkor láttam, hogy igazából 2 külön csatornán lehet elérni a DRL-t: az egyik "maga led csík", a másik a vezérlője (a teljes és hirtelen kikapcsolást a vezérlőn kellett beprogramoznom, viszont az "audis" indexelésre elhalványuláshoz meg a "csíkot" kell megtámadni).
A problémákat még tetézi, hogy bizony különféle színhőmérsékletű és fényerejű ledeket használnak ezekben a lámpákban, persze gyárilag össze vannak párosítva.
Nem tudom, feltűnt-e, hogy némelyik kicsit erősebb, vagy éppen más a színe ahhoz képest, amelyik tegnap jött szembe.
Egy ideig ezt optikai csalódással magyaráztam magamnak (autó színe befolyásolja), de azóta láttam már néhány O3-at felemás színű/fényerejű LED csíkokkal, gondolom, balesetes autók voltak...
Viszont könnyen tudsz ledesíteni, van is ötletem, hogy mit tudnál betenni.
Egy mezei P21/5W van benne, mondjuk az az izzótartó egy gyári hulladék.
Kollégának próbáltam segíteni izzót cserélni, mert az egyik ki volt égve.
2 új izzóval felvértezve nekiálltunk, aminek a vége az lett, hogy már a másik is csak pofozásra világított (2 új izzó beszerelve mindkét oldalon).
Fél órás érintkező csiszolás, végül hajlítgatás, majd kontaktspray után feladtam, és mivel úgyis készült a szervizbe, szóltam, hogy csináltassa meg...ekkora egy szart még nem láttam más autóban.
A linkelt ledes cuccban az tetszik, hogy FEHÉR (4500-5000 K lehet), és a lámpa tükrére koncentrálja a fényt, inkább a foglalat közelébe.
Kicsit jobban nézhetne ki tőle a lámpád, és az se lenne baj (sőt akár előny is lehetne), hogy a fénye nem tölti ki teljesen a lámpát.
Tolatólámpaként így néz ki, kb. 2x erősebb a gyári izzóhoz képest.
Ha túl fényesnek bizonyul, VCDS-el lejjebb veszed a fényerőt, tök egyszerű. :)
(Esetleg átkódolod a DRL funkciót a ködlámpákra, optikailag sokat segítene a gyári megoldáson, de a rendőrbácsinak nem biztos, hogy tetszene. :S)
Ezt ennyiből sajnos nehéz kisakkozni, tudni kellene mit mire cseréltek és hogyan nyúltak hozzá szoftverrel, stb. 00778 lehetett esetleg? Steering Angle Sensor (G85) configured incorrectly due to replacement control modules or incorrect coding Vagy nem lehet, hogy a kormány nyomaték szenzorra (G269) ad hibát, nem a szögjeladóra?
VAG-COM fórumban valószínűleg tud valaki valamit mondani, de kelleni fognak pontos adatok, egy log és hibakódok.
Nem tudták megcsinálni az alapbeállítást, mert nem volt kormányszög. Ha jól emlékszem g085 -n a hibakódra sajnos nem emlékszem. Ha a kormányoszlopon van a szögjeladó akkor miért lett kormányszög amikor visszadugtuk a csatlakozókra a régi kormányművet?
Ha nagyon szeretnéd, be tudod építeni a régi fajta szenzort,
Ha netán egyszer hazaviszem a cégtől, akkor lehet, addig nem hiszem, bár ha fillérekből megvan...
BTW, nem tudod véletlenül, a LED-es xenon a normál helyére plug&play bemegy? Gondolom a VCDS-ben utána molyolni kell, de a csati ugyanaz? Annyira béna a ledtelen xenon nappalija, amennyire csak lehet.
Az enyémen 235/45/18 kerekek vannak,mondjuk nem nagyon érdekel a fogyasztás,nem azért vettem,hanem,magamért,meg még ritka és a sok vag csoportos autó után végre valami más és izgalmas.Vag csoportnál meguntam hogy csak az elvárt jót hozzák,ami tény élmezőny,de nekem ez már nem elég.
Ezeket meg lehet csinálni,mikor tirolból jövök haza az első 80-km en 3.2 eszik a 2.2-es GT ( lefele )aztán beérek németbe 170-180-al aztán megint osztrák 150-el magyar 145-el és autóút 100-km 120-al
És 800-km után 6.9-7.4 az átlag,ha jobban veretem előzés padló 8.3
.Azért mondom elvinném egy ilyen útra 9-10 litert beveretnem annak a 300 lónak :)
Viszont ez is kurva jó fogyinak számít egy akkora dögnek.
Rosszul tudod, nem válogatott alkatrészből, hanem egészen más alkatrészből. Attól L&K felszereltség. Nem a jobban sikerült műanyag elem van benne, hanem fa. Nem a jobban sikerült felni, hanem direkt L&K felni. Utóbbiak lehetnek jobb minőségűek, de nem mert válogatják őket, hanem külön gyártják.
A Skodánál(ha jól tudom) a Laurin és Klement változat válogatott alkatrészekből készül. Asszony papírüzlet terén tevékenykedett, finnekkel, svájciakkal nem volt semmi baj, a németekkel annál több. Kiválogatták a gyengébb minőséget és ideküldték. Reklamációra az volt a válasz, hogy a nyomdákban van a hiba. Nincsenek illúzióim.