persze ízlések és pofonok, ez nyilván nem objektív kérdés...
amúgy csalóka a szitu, valójában nincs nagyságrendi eltérés a 2 tábor hsz száma között, csak a megoszlásban van jelentős eltérés:
az autóbuzik többségét qrvára nem érdeklik a hálózatfejlesztési kérdések, ők márkatopikokban élvezkednek kedvencükre... (horrible hsz-számok vannak arrafele is...)
a vasút meg ugye elsősorban hálózati/menetrendi kérdés, nem annyira a járművekre izgulnak a delikvensek, így nagyobb koncentráció mutatkozik meg egy topikon belül...
Biztos a vasút varázsa sokkal több embert ragad meg, ellentétben az utak varázsával, ami ugye nincs, vagy csak annyi, mint egy olvasólámpának, vagy egy ajtókilincsnek.
szerintetek ebben a cikkben felsorolt hiányosságok komoly és megalapozott kifogások? szóval érvényteleníthetik emiatt a pályázatot? én nem annyira értek a közbeszerzési joghoz/gyakorlathoz
hát télleg kiemelkedő hszszámot produkáltál a vonatbuzulós topikban... :-))
csak félig OFF:
vajon mitől lehet az, hogy a vébé topik már 340.000 felett jár, (és van még jópár vasutas mellékvonaltopik több10.000-es hsz számmal), miközben a zutas topik még csak szerény 17.000-nél, és gyakorlatilag nincs érdemi mellékútjatopikja...
Ez csak egy ideiglenes megoldás, az M0 nem végig ott fog menni. Ezért csak az M5 2×2 sávja van, több nincs. Elég lassú is ott a forgalom csúcsidőszakban.
Szerintem itt ON a kérdés. Én elsősorban vasútmániás vagyok, így csak tegnap fedeztem fel, hogy az M0 nem folyamatos, hanem az M5-ösnél megtörik*, és jóval délebbre folytatódik. A kérdésem az, hogy hány sávos ezen a közös szakaszon az M5-ös?
*Van egy 2005-ben vásárolt Bp-térképem, de eléggé el van rajta dugva az M5 déli szakasza, így azon sem vettem ezt észre. (Ugyebár, az már nem Bp, hanem Gyál.)
vasnepe.hu - 2009.08.25 Néhány hét, s épül az M86-os új szakasza
Szerző: Angyal László
Szóljon hozzá
Szombathely, Vát - Szeptember végén kezdik el építeni az M86-os harmadik, Szombathely és Vát közötti, 9,2 kilométeres szakaszát. A munka befejezésének a határideje 2011. július vége.
Az M86-os gyorsforgalmi út mozaikszerűen épül meg. Az első szakaszt, a váti elkerülőt már birtokba vették az autósok, a szelestei elkerülőn elkezdődött a munka.
A harmadik, leghosszabb szakaszon, Szombathely és Vát között, várhatóan jövő hónapban vonulnak fel a munkagépek. A nettó 4 milliárd forintért megépülő gyorsforgalmi út kivitelezője egy konzorcium, melynek vezetője a Nemzetközi Vegyépszer Zrt, tagja az Euroaszfalt Kft. Auer Norbert, a Nemzetközi Vegyépszer Zrt területi vezetője kedden Szombathelyen járt.
A szerződés aláírása óta, júliustól folyamatos az egyeztetés. Az ütemtervek jóváhagyása után az építéshez szükséges engedélyek beszerzése, és esetleges módosítása zajlik most. Azt gondoljuk, hogy a dokumentumok megérkezése után, szeptember közepén, vagy a hónap végén vonulhatunk fel a munkaterületre.
A befejezés határideje 2011. július vége. Talán távolinak tűnik ez az időpont, de még sincs sok időnk. Mivel idén, a nyári építési szezonban még nem tudtunk dolgozni, úgy látjuk, hogy csak feszes ütemtervvel tartható az eredeti határidő.
Megjegyezném, hogy egyszerre kezdődött három M86-os tender kiírása (a másik kettő az enesei és a szelestei elkerülő), ám ezen a szakaszon csaknem három hónapot csúszott a győztes kihirdetése.
A kivitelező szándéka szerint az idén a hidak (tizennyolc kisebb nagyobb műtárgy épül majd meg) alapozásával indítanak, illetve elkezdik a vépi nagy csomópont földmunkálatait. A vasi kisvároshoz vezető út az M86-os felett megy el, és le- és felhajtóágakkal, úgynevezett fél lóhere alakban csatlakozik a sztrádához.
2011 Július vége nincs kicsit messze? Ha az M6-M60at nézzük ezzel a 9 km-rel kicsit sokáig vacakolnak.
vasnepe.hu - 2009.08.25 Néhány hét, s épül az M86-os új szakasza
Szerző: Angyal László
Szóljon hozzá
Szombathely, Vát - Szeptember végén kezdik el építeni az M86-os harmadik, Szombathely és Vát közötti, 9,2 kilométeres szakaszát. A munka befejezésének a határideje 2011. július vége.
Az M86-os gyorsforgalmi út mozaikszerűen épül meg. Az első szakaszt, a váti elkerülőt már birtokba vették az autósok, a szelestei elkerülőn elkezdődött a munka.
A harmadik, leghosszabb szakaszon, Szombathely és Vát között, várhatóan jövő hónapban vonulnak fel a munkagépek. A nettó 4 milliárd forintért megépülő gyorsforgalmi út kivitelezője egy konzorcium, melynek vezetője a Nemzetközi Vegyépszer Zrt, tagja az Euroaszfalt Kft. Auer Norbert, a Nemzetközi Vegyépszer Zrt területi vezetője kedden Szombathelyen járt.
A szerződés aláírása óta, júliustól folyamatos az egyeztetés. Az ütemtervek jóváhagyása után az építéshez szükséges engedélyek beszerzése, és esetleges módosítása zajlik most. Azt gondoljuk, hogy a dokumentumok megérkezése után, szeptember közepén, vagy a hónap végén vonulhatunk fel a munkaterületre.
A befejezés határideje 2011. július vége. Talán távolinak tűnik ez az időpont, de még sincs sok időnk. Mivel idén, a nyári építési szezonban még nem tudtunk dolgozni, úgy látjuk, hogy csak feszes ütemtervvel tartható az eredeti határidő.
Megjegyezném, hogy egyszerre kezdődött három M86-os tender kiírása (a másik kettő az enesei és a szelestei elkerülő), ám ezen a szakaszon csaknem három hónapot csúszott a győztes kihirdetése.
A kivitelező szándéka szerint az idén a hidak (tizennyolc kisebb nagyobb műtárgy épül majd meg) alapozásával indítanak, illetve elkezdik a vépi nagy csomópont földmunkálatait. A vasi kisvároshoz vezető út az M86-os felett megy el, és le- és felhajtóágakkal, úgynevezett fél lóhere alakban csatlakozik a sztrádához.
2011 Július vége nincs messze egy kicsit? Ha azt nézzük, hogy az M6-M60at mennyi idő alatt építik meg, evvel a 9 km-rel 2 évig nyűglődnek. Érdekes.
gondolom, a balpályán nyaranta, vasárnap délutánonként nagyon intenzív az egyirányú (telekről vissza pestre) forgalom. lehet, hogy lefelé nincs ennyire egy fix időhöz kötve (de ez csak tipp, én a tisza-tóra járok inkább)
Az M7 felújítása óta. Azért csak onnét, mert csak ezen a szakaszon volt úgy megépítve a földmű és a műtárgyak, hogy gond nélkül meg lehetett építeni a 3. sávot.
Én akkor sem tudom elhinni, hogy kiszélesítik 2x3 sávra az M0-t, építenek két komplett Duna-hidat, plusz egy nagy műtárgyat (Nagytétényi út és a 40-es vasút felett) 28 milliárdért.
én megvárnám a kdb döntését, de ha mégis a porr nyer(t), akkor szerintem saját erőből oldják meg, a két osztrák porr egyikének, a technobau und umwelt ag-nak van hídépítési tapasztalata és kapacitása is, tavasszal nyert egy 120 millió eurós tendert egy belgrádi híd építésére is
A közút - kötöttpálya arányban, a városon belül. (Ezt nem ezen cikk alapján mondom, ismerem a munkásságát). Ezen kívül a kötöttpályás témákban elég látványos marhaságokat mondogatott mindig is, és most is, de ez nem tartozik szorosan ide.
HVG: Miért van az, hogy a nyugat-európai nagyvárosokban vagy akár Prágában kevésbé érezni a forgalmi érszűkületet?
M. L.: Évekkel ezelőtt Amszterdamban keresgéltem, hová tűnt a belvárosból a forgalom. A külső gyűrűkön találtam meg. A mi belvárosunk ma már a Hungária körútig tart. Az északi és a déli M0-s átkelőjét leszámítva a centrumban van az összes budapesti híd. Hová lehetne vezetni a központból elüldözni szándékozott közúti forgalmat? Erre szolgált volna a külső körvasút menti gyorsforgalmú út az aquincumi és az albertfalvai híddal, ami kétszer háromsávos városi autóútként hatalmas kapacitású lett volna. Minden Budapesthez hasonló méretű európai városban van ilyen. Ez a keresztmetszet nálunk már nem építhető meg. Ami helyette – várhatóan hatalmas viták, perek árán – egyáltalán lehetséges, az egy kétszer kétsávos út lesz, érzékeny környezetben, szintbeli kereszteződésekkel. Beépült a környék, pedig mindenki tudta, hogy ott majd egy út lesz.