Keresés

Részletes keresés

attus germanicus Creative Commons License 2009.08.27 0 0 17540

>nem annyira a járművekre izgulnak a delikvensek

:-DDD

Előzmény: Törölt nick (17539)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.27 0 0 17539

aham...

persze ízlések és pofonok, ez nyilván nem objektív kérdés...

 

amúgy csalóka a szitu, valójában nincs nagyságrendi eltérés a 2 tábor hsz száma között, csak a megoszlásban van jelentős eltérés:

 

az autóbuzik többségét qrvára nem érdeklik a hálózatfejlesztési kérdések, ők márkatopikokban élvezkednek kedvencükre... (horrible hsz-számok vannak arrafele is...)

 

a vasút meg ugye elsősorban hálózati/menetrendi kérdés, nem annyira a járművekre izgulnak a delikvensek, így nagyobb koncentráció mutatkozik meg egy topikon belül...

Előzmény: felucca (17538)
felucca Creative Commons License 2009.08.27 0 0 17538
Biztos a vasút varázsa sokkal több embert ragad meg, ellentétben az utak varázsával, ami ugye nincs, vagy csak annyi, mint egy olvasólámpának, vagy egy ajtókilincsnek.
Előzmény: Törölt nick (17536)
haasz.janos Creative Commons License 2009.08.27 0 0 17537
szerintetek ebben a cikkben felsorolt hiányosságok komoly és megalapozott kifogások? szóval érvényteleníthetik emiatt a pályázatot? én nem annyira értek a közbeszerzési joghoz/gyakorlathoz
Előzmény: Fricy (17524)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.27 0 0 17536

jesszumpeti, ez mán azé teljesítmény... :-(

 

hát télleg kiemelkedő hszszámot produkáltál a vonatbuzulós topikban... :-))

 

 

csak félig OFF:

 

vajon mitől lehet az, hogy a vébé topik már 340.000 felett jár, (és van még jópár vasutas mellékvonaltopik  több10.000-es hsz számmal), miközben a zutas topik még csak szerény 17.000-nél, és gyakorlatilag nincs érdemi mellékútjatopikja...

 

megérne egy szociográfiai tanulmányt...

 

ON

Előzmény: v_peti (17534)
attus germanicus Creative Commons License 2009.08.26 0 0 17535
Ez csak egy ideiglenes megoldás, az M0 nem végig ott fog menni. Ezért csak az M5 2×2 sávja van, több nincs. Elég lassú is ott a forgalom csúcsidőszakban.
Előzmény: v_peti (17534)
v_peti Creative Commons License 2009.08.26 0 0 17534
Szerintem itt ON a kérdés. Én elsősorban vasútmániás vagyok, így csak tegnap fedeztem fel, hogy az M0 nem folyamatos, hanem az M5-ösnél megtörik*, és jóval délebbre folytatódik. A kérdésem az, hogy hány sávos ezen a közös szakaszon az M5-ös?

*Van egy 2005-ben vásárolt Bp-térképem, de eléggé el van rajta dugva az M5 déli szakasza, így azon sem vettem ezt észre. (Ugyebár, az már nem Bp, hanem Gyál.)
T.Pisti. Creative Commons License 2009.08.26 0 0 17533
Hopp véletlen 2x ment el, elsőnek nem küldte el aztán 2.jára meg 2 üzenetet küldött el.
T.Pisti. Creative Commons License 2009.08.26 0 0 17532
vasnepe.hu - 2009.08.25
Néhány hét, s épül az M86-os új szakasza

Szerző: Angyal László

Szóljon hozzá

Szombathely, Vát - Szeptember végén kezdik el építeni az M86-os harmadik, Szombathely és Vát közötti, 9,2 kilométeres szakaszát. A munka befejezésének a határideje 2011. július vége.

Az M86-os gyorsforgalmi út mozaikszerűen épül meg. Az első szakaszt, a váti elkerülőt már birtokba vették az autósok, a szelestei elkerülőn elkezdődött a munka.

A harmadik, leghosszabb szakaszon, Szombathely és Vát között, várhatóan jövő hónapban vonulnak fel a munkagépek. A nettó 4 milliárd forintért megépülő gyorsforgalmi út kivitelezője egy konzorcium, melynek vezetője a Nemzetközi Vegyépszer Zrt, tagja az Euroaszfalt Kft. Auer Norbert, a Nemzetközi Vegyépszer Zrt területi vezetője kedden Szombathelyen járt.

A szerződés aláírása óta, júliustól folyamatos az egyeztetés. Az ütemtervek jóváhagyása után az építéshez szükséges engedélyek beszerzése, és esetleges módosítása zajlik most. Azt gondoljuk, hogy a dokumentumok megérkezése után, szeptember közepén, vagy a hónap végén vonulhatunk fel a munkaterületre.

A befejezés határideje 2011. július vége. Talán távolinak tűnik ez az időpont, de még sincs sok időnk. Mivel idén, a nyári építési szezonban még nem tudtunk dolgozni, úgy látjuk, hogy csak feszes ütemtervvel tartható az eredeti határidő.

Megjegyezném, hogy egyszerre kezdődött három M86-os tender kiírása (a másik kettő az enesei és a szelestei elkerülő), ám ezen a szakaszon csaknem három hónapot csúszott a győztes kihirdetése.

A kivitelező szándéka szerint az idén a hidak (tizennyolc kisebb nagyobb műtárgy épül majd meg) alapozásával indítanak, illetve elkezdik a vépi nagy csomópont földmunkálatait. A vasi kisvároshoz vezető út az M86-os felett megy el, és le- és felhajtóágakkal, úgynevezett fél lóhere alakban csatlakozik a sztrádához.

2011 Július vége nincs kicsit messze? Ha az M6-M60at nézzük ezzel a 9 km-rel kicsit sokáig vacakolnak.
T.Pisti. Creative Commons License 2009.08.26 0 0 17531
vasnepe.hu - 2009.08.25
Néhány hét, s épül az M86-os új szakasza

Szerző: Angyal László

Szóljon hozzá

Szombathely, Vát - Szeptember végén kezdik el építeni az M86-os harmadik, Szombathely és Vát közötti, 9,2 kilométeres szakaszát. A munka befejezésének a határideje 2011. július vége.

Az M86-os gyorsforgalmi út mozaikszerűen épül meg. Az első szakaszt, a váti elkerülőt már birtokba vették az autósok, a szelestei elkerülőn elkezdődött a munka.

A harmadik, leghosszabb szakaszon, Szombathely és Vát között, várhatóan jövő hónapban vonulnak fel a munkagépek. A nettó 4 milliárd forintért megépülő gyorsforgalmi út kivitelezője egy konzorcium, melynek vezetője a Nemzetközi Vegyépszer Zrt, tagja az Euroaszfalt Kft. Auer Norbert, a Nemzetközi Vegyépszer Zrt területi vezetője kedden Szombathelyen járt.

A szerződés aláírása óta, júliustól folyamatos az egyeztetés. Az ütemtervek jóváhagyása után az építéshez szükséges engedélyek beszerzése, és esetleges módosítása zajlik most. Azt gondoljuk, hogy a dokumentumok megérkezése után, szeptember közepén, vagy a hónap végén vonulhatunk fel a munkaterületre.

A befejezés határideje 2011. július vége. Talán távolinak tűnik ez az időpont, de még sincs sok időnk. Mivel idén, a nyári építési szezonban még nem tudtunk dolgozni, úgy látjuk, hogy csak feszes ütemtervvel tartható az eredeti határidő.

Megjegyezném, hogy egyszerre kezdődött három M86-os tender kiírása (a másik kettő az enesei és a szelestei elkerülő), ám ezen a szakaszon csaknem három hónapot csúszott a győztes kihirdetése.

A kivitelező szándéka szerint az idén a hidak (tizennyolc kisebb nagyobb műtárgy épül majd meg) alapozásával indítanak, illetve elkezdik a vépi nagy csomópont földmunkálatait. A vasi kisvároshoz vezető út az M86-os felett megy el, és le- és felhajtóágakkal, úgynevezett fél lóhere alakban csatlakozik a sztrádához.



2011 Július vége nincs messze egy kicsit? Ha azt nézzük, hogy az M6-M60at mennyi idő alatt építik meg, evvel a 9 km-rel 2 évig nyűglődnek. Érdekes.
haasz.janos Creative Commons License 2009.08.26 0 0 17530
pótmunka lesz ott, nem kevés
Előzmény: Fricy (17524)
haasz.janos Creative Commons License 2009.08.26 0 0 17529
gondolom, a balpályán nyaranta, vasárnap délutánonként nagyon intenzív az egyirányú (telekről vissza pestre) forgalom. lehet, hogy lefelé nincs ennyire egy fix időhöz kötve (de ez csak tipp, én a tisza-tóra járok inkább)
Előzmény: Törölt nick (17527)
Fricy Creative Commons License 2009.08.26 0 0 17528
Az M7 felújítása óta. Azért csak onnét, mert csak ezen a szakaszon volt úgy megépítve a földmű és a műtárgyak, hogy gond nélkül meg lehetett építeni a 3. sávot.
Előzmény: Törölt nick (17526)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.26 0 0 17527

jóóóóóreggelt vietnam!

 

hát már kb. 2002 óta... 

 

fehérvártól lefelé már nem indokolja a forgalom a 2x3at...

 

én inkább azt kérdezném, hogy a jobbpályát mi a faxér nem bővítették 3 sávra...

 

igen: pölö az M0D-n most van folyamatban... :-))

Előzmény: Törölt nick (17526)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.26 0 0 17526
Srácok, fehérvártól mióta van 3 sáv Pest felé?  És miért csak ezen a szakaszon, miért nem Siófoktól?  A többi pályán is lesz 3 sávosítás?
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.26 0 0 17525

ja, hogy azt ők építik?

 

akkor nem kérdeztem semmit... :-)))

 

ahhoz képest a déli M0 dunahíd lófax, kisujjukból kirázzák...

Előzmény: haasz.janos (17523)
Fricy Creative Commons License 2009.08.26 0 0 17524
Én akkor sem tudom elhinni, hogy kiszélesítik 2x3 sávra az M0-t, építenek két komplett Duna-hidat, plusz egy nagy műtárgyat (Nagytétényi út és a 40-es vasút felett) 28 milliárdért.
haasz.janos Creative Commons License 2009.08.26 0 0 17523
én megvárnám a kdb döntését, de ha mégis a porr nyer(t), akkor szerintem saját erőből oldják meg, a két osztrák porr egyikének, a technobau und umwelt ag-nak van hídépítési tapasztalata és kapacitása is, tavasszal nyert egy 120 millió eurós tendert egy belgrádi híd építésére is
Előzmény: Törölt nick (17522)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.26 0 0 17522

klassz.

 

amúgy azon morfondéroztam, hogy ki fogja csinálni a dunahidakat...

 

vajon ausztriából hozzák az összes felszerelést és hídelemet, vagy erre leszerződnek a hídépítővel/ganzzal?

Előzmény: haasz.janos (17521)
haasz.janos Creative Commons License 2009.08.26 0 0 17521
attól függ, hogy a kdb mennyi idő alatt és milyen eredménnyel bírálja el a vesztes, strabagos-közgépes fellebbezést.
Előzmény: Törölt nick (17513)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.26 0 0 17520

banyek, épp erről vakerálok: ez nincs kőbe vésve, sok egyéb, a közlekedés szakmán kívüli dolog is közrejátszik...

 

éshogy ezeket a szempontokat hogy értékeled, erősen befolyásolja a végeredményt...

ettől lesz szubjektív a dolog...

Előzmény: attus germanicus (17519)
attus germanicus Creative Commons License 2009.08.26 0 0 17519

Az ő szintjén ennek nem szabad szubjektívnek lennie.

Előzmény: Törölt nick (17518)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.25 0 0 17518

estleg előfordulhat, hogy ez nem egy egyetemes konstans, hanem erősen szubjektív...

 

mint pölö, hogy bépére való-e toronyház, vagy nem-e?

 

 

viszont nézőponttól függetlenül: egyformán baxnak fejleszteni mindkettőt, biztos, ami biztos...

Előzmény: attus germanicus (17517)
attus germanicus Creative Commons License 2009.08.25 0 0 17517
A közút - kötöttpálya arányban, a városon belül. (Ezt nem ezen cikk alapján mondom, ismerem a munkásságát). Ezen kívül a kötöttpályás témákban elég látványos marhaságokat mondogatott mindig is, és most is, de ez nem tartozik szorosan ide.
Előzmény: Törölt nick (17516)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.25 0 0 17516
és mibe nincs? (közútilag)
Előzmény: attus germanicus (17515)
attus germanicus Creative Commons License 2009.08.25 0 0 17515
Molnár egyébként egy nagy barom, de ebben speciel igaza van.
Előzmény: Törölt nick (17514)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.25 0 0 17514

http://hvg.hu/hetilap/200934_Molnar_Laszlo_fovarosi_kozlekedestervezo_Az.aspx


 
HVG: Miért van az, hogy a nyugat-európai nagyvárosokban vagy akár Prágában kevésbé érezni a forgalmi érszűkületet?

M. L.: Évekkel ezelőtt Amszterdamban keresgéltem, hová tűnt a belvárosból a forgalom. A külső gyűrűkön találtam meg. A mi belvárosunk ma már a Hungária körútig tart.   Az északi és a déli M0-s átkelőjét leszámítva a centrumban van az összes budapesti híd.   Hová lehetne vezetni a központból elüldözni szándékozott közúti forgalmat?    Erre szolgált volna a külső körvasút menti gyorsforgalmú út az aquincumi és az albertfalvai híddal, ami kétszer háromsávos városi autóútként hatalmas kapacitású lett volna.   Minden Budapesthez hasonló méretű európai városban van ilyen.    Ez a keresztmetszet nálunk már nem építhető meg. Ami helyette – várhatóan hatalmas viták, perek árán – egyáltalán lehetséges, az egy kétszer kétsávos út lesz, érzékeny környezetben, szintbeli kereszteződésekkel. Beépült a környék, pedig mindenki tudta, hogy ott majd egy út lesz.

Előzmény: Törölt nick (17497)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.24 0 0 17513

navégre.

 

vajon idén neki is látnak?

Előzmény: Rooger Preed (17506)
strangerr Creative Commons License 2009.08.24 0 0 17512
Igen, valószínűleg az összes tendert csak veszteséggel lehet jelenleg megnyerni. Lesz is szerintem rengeteg pót- és többletmunka igény.
Előzmény: mzdude (17511)
mzdude Creative Commons License 2009.08.24 0 0 17511
Vagy pedig a bedőlt építőipar szereplői már olcsóbban is hajlandóak dolgozni, csak ne álljanak a gépek.
Előzmény: Rooger Preed (17507)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!