Ha ilyen pénzeket kérnek a szervízben komolyan megéri vinni a cuccot. Ugyanazt a gyári szűrőt, Castrol olajat amit itthon töltenek bele, csak majdnem felébe kerül.
Gébandi: Ha gondolod intézek neked minden anyagot hozzá olcsóbban...;)
Érdekel valakit egy vadonatúj, egyszer sem használt, orig. BMW Fahrradlift? Eredeti, gyári csomagolásban, a győri "A1 Auto"-tól származik. A gyári cikkszáma: 82 11 9 404 098
Az új ára 60.000 Ft felett kezdődik, beszerzési forrástól függően. Én 35.000-ért megválok tőle.
A mail-címem publikus, vagy: pannon/369 nullnull 7 kettő.
Nam azt mondtam, hogy így lesz, nem láttam még az újgenerációs motorokat, az még idôbe telik - de nem fogadnék rá, hogy hathengeresek lesznek a 2.5 és 3.0 motorok (vagy hogy megmaradnak-e ezek a típusjelzések a kisebb hengerûrtartalom ellenére). Turbók hûtéséhez és javításához nem értek, errôl egy szervizest kéne kérdezned, nekik vannak hosszútávú tapasztalataik.
Hát ennek nem örülök. Valóban a hang kérdés is érdekes lesz. Már beszéltünk itt róla, hogy az E60 hathengerese sem szól már úgy, mint anno az E39-é. :( A benzines modelleknél maradva, tehát akkor az 540i és 550i lesz hat henger... Ez kemény. Akkor gondolom 8 henger pedig csak és kizárólag az M5.
Teljesítménnyel a turbó miatt nem lesz gond, gondolom. De remélem, hogy a leállítás utáni automata turbóhűtést kultúráltan megoldják (vagy már megoldott a probléma?), nem úgy, mint a 335i-knél, ahol ez állítólag kimaradt. Aztán az egyszerű felhasználók a széthajtott turbómotort persze járatás nélkül állították le és jött a nagy baj. Vagy ez is csak népmese kategória? :)
Biztosan lesz a high-end modellekben (540i/550i), de az 525i/530i esetén már nem fogadnék rá nagy összegben, hogy hathengeres lesz. Az M3ból is kiszednek két hengert. A teljesítménnyel garantáltan nem lesz baj, engem sokkal inkább a futáskultúra és a hang érdekelne.
Azért ez a 6 henger mégiscsak a márka védjegye (volt), tradicionális darab. Ennyire gazdaságtalan lenne megtartani a nagyobb teljesítményű motoroknál. Na mindegy, majd kiderül.
a számlán a tisztító spraynél 0,6 db, a rézpasztánál pedig 0,1 db áll. Ez abból áll hogy egy palackból fúj egy kicsit a felszerelt tárcsára (arra részére amelyik majd a felnivel érintkezik), valamint munka végeztével a munka során felhordott olajszennyeződést letörli a tisztítóspray-vel Ha ennek egy fújása ennyibe kerül akkor az egész flakon 10-20 ezer lehet (gondolom én)
Csak érdekességképpen írtam.
Amúgy az átlag féktisztítóspray flakonja (400 ml) 1000 Ft alatt van :(
A rézpaszta az valamivel drágább 400 ml 3000 Ft. Ezek csak átlagárak, bíztosa van eltérés fel is le is. (ezt most lestem le a netről)
Most Continental Sportcontact 2 volt a gépen, jó is volt tegnapig, de egyébként túl hangosnak találtam. Bridgestone-ban gondolkodom, vagy ugyanazon a Conti-n, ami most volt az autón. Szerintetek melyik jobb?
Tudom, erről megoszlanak itt a vélemények, de a komfortérzet miatt én a Dunlop Sport nyári defekttűrőt továbbra sem szeretném. :) Egyébként Pirelli Zero Rosso-ról van valakinek valami tapasztalata.
A minap voltam a Győri Bmw szervízben első fékcsere, valamint olajcsere. Teljesen korrekt szervíz. Persze a szinva motorhoz képest sztem ezresekben mérhető munkadíjkülönbség (persze a győri drágább)
Érdekességképpen a számlán szereplő összegek között tisztító spray 539 Ft, rézpaszta 417 Ft. Nem tudom ezeknek flakonja mennyibe kerül, de úgy sejtem, hogy nem sokkal többe mint amennyit a számlára írtak 1x használat után (na jó 2x mert két oldal). Ja és az apróanyagköltség alatt mit értenek azt nem sejthetem (2286 Ft) :)
Mellesleg megnyugtattak, hogy az én dizel motrom már nem az a letörögetős pillangószelepes, és ezt egy motortérbeilágítás után mondta a szerelő (remélem ennyiből tényleg megállapítható, és megnyugodhatok) Motorkód 256D2, ha valaki másat tud erről a motorról azt megköszönném.
Az emberek 99%a csak a teljesítményt és a fogyasztást nézi, és az életben nem akarja felnyitni a motorháztetôt. Ha stimmel az ár, a teljesítmény, a fenntartási költségek, a vezetési élmény, és jobb hangja van mint a szomszéd Corsájának, akkor vinni fogják. Amikor a kétliteresek négyhengeresek lettek, senkit nem láttam fáklyával és vasvillával gyülekezni a Petuelringen.
Ellenpéldaként azt mondanám, hogy ha szeretnéd látni, hogy mi történik azokkal, akik foggal-körömmel ragaszkodnak mindenféle kôkorszaki technológiákhoz és fenntarthatatlan struktúrákhoz, vess egy pillantást az amerikai autóiparra. (Hogy 20 év múlva mi fogja hajtani a BMWket, ma még nem látható, az viszont már most teljesen biztos, hogy minek nem szabad megtörténnie: megállni és begyöpösödni. Aki megáll, meghal.)
Szervizeléssel kapcsolatban lenne kérdésem. 530d autóm elérte a 30.000 km-es első szervízt. Milyen kötelező munkákat kell ilyenkor elvégezni, ha nincs semmilyen egyéb hibajelzés? Érdemes-e ezért esetleg átmenni a sógorokhoz vagy rábízhatom a szentendrei úti BpMotorsra? Kb mennyi lesz a számlán? Az Osztrák szervizek árai hogy viszonyulnak az itthoniakhoz?
Szia.Az már egy előjele volt az a része feküdt meg ami az alapot képezi szoftveresen a BMW logód amikor már bejön a kezelőfelület az már az Aplikációs része. Több részből áll de egy fejegységben van minden.Mostmár olcsóbb mint régen volt 160 körül van attól függ melyik cikkszámú.Sok féle van és nem csereszabatosak egymásra,mert kódolásnál programozásnál egyből kidob ha nem jót tettél be.Üdv.
Sajnos akkor megfeküdt a CCC modul BO (tápellátás modulrész,diagnosztikai átjáró része)része ami nagy valószínűséggel nem lesz javítható sajnos modul csere szükséges.
Egy autóipari konszern akkor tud stabilan fennmaradni, ha a legfontosabb piacain egyformán tart kicsi, közepes és nagy autókat, valamint prémiumkategóriás kocsikat is a kínálatában.
Ráadásul mostanában újabb tényező is színesíti az autógyártók életét, méghozzá az emissziós adatok. A termékskálájuk átlagában súlyos szén-dioxid kibocsátású márkákat ugyanis büntetik, ezért minden cégnek egyre nagyobb mennyiségben kellene eladnia szerény károsanyag kibocsátású autókat. A Mercedes, a Porsche és a BMW is ezzel küszködik.
A fenti idézet alapján elismerem, hogy valóban túloztam. :)
A BMW-nél egyelőre prémium kategória van, mely gépjármű szegmens nem elsősorban a környezetvédelemről szól, hanem a teljesítményről. Csak az lesz az érdekes kérdés, hogy egy BMW név alatt futó autónál, hogy fogják az emberek lenyelni azt a békát, hogy egyre "egyszerűbb" motorok kerülnek az ilyen név alatt futó autókba. De lehet, hogy csak a megszállott BMW buziknak számít a sor 6. :) Valószínűleg az a vevői szegmens van többségben, akiknek csak a státusz és a BMW logó számít. Lásd. USA piac. Csak lehetne ezt szerintem kultúráltabban is csinálni, ami nem húzza lejjebb a komoly történelmű BMW márkanevet. Pl. egy új márkanév alatt bevezetni ezt a technologiát, ami alsóbb kategóriájú autókat takarna. Mint a VW konszern a Skodával, ami némi túlzással egy lebutított Audi. A teljesítményéről híres BMW márkanévvel szerintem merész meghúzni ezt a költségcsökkentő és környezetkímélő dolgot, de majd a jövőben kiderül, hogy jó megoldás volt-e. BMW név alatt, csak a felsőkategóriájú autó szegmensben necces lesz életben maradni hosszútávon, főleg ha a márka imázsát rontjuk is közben ezzel a drasztikus hengerszámcsökkentéssel, legyen bármi is az oka az új technológiának. A Mercedes sem véletlenül közeledik BMW gyár felé. Ugyanazzal a problémával küzdenek mindketten. A végén valami közös fejlesztésű új, közép és alsó kategóriás márka lesz a megoldás.
Azt tuti infóból tudom, hogy a Fiat az elegáns és prémium brandjeivel (Alfa, Maserati, Ferrari) kevesebb pénzt keres, a kisebb emissziós adatokkal bíró Fiat hozza a komolyabb bevételt.
Ez a sztori az alacsonyabb fogyasztásról, nagyobb teljesítményrôl, és az egyre szigorodó CO2-kibocsátási határértékekrôl szól. Összeesküvéselméleteket szövögetni felesleges.