Keresés

Részletes keresés

Fricy Creative Commons License 2006.03.27 0 0 1193
Akkor én vagyok az üdítő kivétel! Én mindekttőt "bírom". :)
Franciaországban a TGV megjelenésével átértékelődött az agglomeráció hatásköre is. Ők már Párizs körül 150-250 km-es körről beszélnek. Sokan naponta ennyit ingáznak a melóhelyre. De egy óra alatt otthon vannak.
Előzmény: attus germanicus (1191)
Fricy Creative Commons License 2006.03.27 0 0 1192
Épp nem! Az elővárosi és a távolsági közlekedésben van lehetőség a fejlődésre. A rövid távú 50-100-150 km-es távon kevésbé. Továbbá a nemzetközi vonatokról sem feledkezzünk el!
Előzmény: Törölt nick (1190)
attus germanicus Creative Commons License 2006.03.27 0 0 1191
No, anniyban nem OFF a téma itt sem, hogy egyértelműen a vasút és a közút konkorenciájáról van szó bizonyos értelemben. Ebben a témában a szakemberek legnagyobb része is "vallásos" módon vesz részt, azaz az egyik megoldást isteníti, a másikat lenézi, a politikusokra mindez hatványozottan igaz. A kérdés mindig az, megér-e ennyi pénzt nem a ma vonaton utazó X fő, hanem az, hogy az autópályákról Y főt a vasútra csábítsunk. Természetesen ez a kérdés sokkal, de sokkal bonyolultabb annál, mintsemhogy itt egy hozzászólás két sorával lerendezhetnéd.
Egy dolog tény: Ny-Európában a nagysebességű vasút megjelenése jelentős, helyenként többszörös utasszám-növekedést okozott a távolsági vasúti közlekedésben.

Nem vagyok abban nagyon biztos, hogy néhány kiemelt főirányon ne lenne összevethető még hétköznap is az IC és az autópályák személyforgalma. Az 5-10 ezer fő biztosan alábecslés. Pl. a már említett debreceni irányba meg napi 11 pár IC, ha átlagosan csak 120 utassal számolok (a valóság ennél több), az is 11×120×2 = kb. 2.500 utas ezen az egyetlen vonalon.

Aki úgy utazik távolságilag, hogy csak kézipoggyásza van, annak érdemes megfontolni, hogy kb. azonos menetidő (helyenként a vonat gyorsabb is lehet), cserébe lehet alkoholizálni, és kevésbé is fárasztó, mint végigvezetni a távot.
Előzmény: Törölt nick (1189)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.27 0 0 1190

Nem cikiségről van szó.

(Ráadásul nyugaton a vasót részesedése jóval kisebb, mint nálunk...)

 

Arról beszélek, hogy a távolsági közlekedés olyan kevés utast érint, hogy miattuk értelmetlennek tűnik ekkora fejlesztés.

 

Előzmény: Fricy (1188)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.27 0 0 1189

Én is így tippeltem, hogy a péntek/vasárnap terhelt, többi nap elég gyér...

 

Én az ICket igénybe vevők átlagos napi számát úgy 5-10e-re saccolom. Erre a forgalomra több 100(1000?) mrds fejlesztéset tervezni, elég meredek...

 

Azok miatt érheti meg esetleg, akik ma nem utaznak vonattal, de aztán megtennék.

 

Aki jelenleg nem vonattal utazik (esetileg és távolságilag) az ezután sem teszi...

- a kiránduló, rokonlátogató viszi a pereputtyot meg a cókmókot: a vonat nagyon macera

- a tárgyalásra, anyagbeszerzésre induló üzletember? ???

Előzmény: attus germanicus (1187)
Fricy Creative Commons License 2006.03.27 0 0 1188
Külföldön nem ciki vonattal járni. Nálunk az. Ha kínálatot nyújtunk, megnő a kereslet is.
Előzmény: Törölt nick (1184)
attus germanicus Creative Commons License 2006.03.27 0 0 1187
A mai utasok miatt nem érné meg, ezen nincs mit számolgatni. Azok miatt érheti meg esetleg, akik ma nem utaznak vonattal, de aztán megtennék. Erről viszont egyelőre nincs statisztika.
Előzmény: Törölt nick (1185)
attus germanicus Creative Commons License 2006.03.27 0 0 1186
>Te naponta jársz Bp-db között???
Nem, hálistennek, de elég sűrűn.

>>Bp - Db viszonylatban egy óránként járó...
>ilyen járatsűrűséghez már külön pálya kéne
No, nézzük. Ezek csak és kizárólag az IC-k indulási időpontjai hétköznap, Bp. Keleti pu-ról Debrecen állomás felé:
6:05; 7:05; 8:05; 10:05; 12:05; 14:05; 15:05; 16:05; 17:05; 18:05; 19:05

És ezek sosem üresek, igaz, péntek és vasárnap délután igazán zsúfoltak, a többi időszakban szellősek.

Vasút alatt soha ne arra gondolj, ami ma a MÁV, mert azt célszerűbb lenne felszántani, és behinteni sóval.
Előzmény: Törölt nick (1184)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.27 0 0 1185

Ok. úgy látom egyedül vagyok kételyeimmel.

 

Szóval, hogy objektíve itéljük meg a kérdést, olyan adatokra lenne szükség, hogy:

1. átlagosan naponta hánya utaznak vonattal összesen

2. ebből mennyi az átlagos napi IC utas

3. mennyibe kerülnének a kérdéses fejlesztések

Előzmény: mzdude (1183)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.27 0 0 1184

Te naponta jársz Bp-db között???

 

Még mindig nem tudom ki utazik távolságilag?

A következőkre tippelek:

csak hétvégén hazautazó kollégisták, és hétközben otthonuktól távoldolgozók, rokonlátogató, kiránduló nyugdíjasok, szegénycsaládosok, spórolós üzletemberek...

 

pl. Bp - Db viszonylatban egy óránként járó...

ilyen járatsűrűséghez már külön pálya kéne, mert rendesen hazavágná a menetrendet...

 

amíg vonatoztam (szerencsére már nem teszem) elég gyakran átismételtem obszcén kifejezéskészletem a mellékvágányra rakott személyvonaton, miközben a majdnemkihalt ICre vártunk, szabad utat biztosítandó neki. (a tömött személyen ingázók mertugye bekaphassák...)

Előzmény: attus germanicus (1182)
mzdude Creative Commons License 2006.03.27 0 0 1183
Így van. Amikor az IC-k megjelentek, azért voltak rajta üzletember kinézetű figurák is bőven. Meg diploma utáni képzésre járók. Nem olyan rossz az, ha út közben le lehet tenni az asztalkára a laptopot, aztán pötyörészni.

Más kérdés, hogy a 10 éve még jónak tűnő IC-k mára lepukkantak, a kocsihiány mindennapos lett. (Sőt, igazából 10 éve se voltak modernek, csak "éppen jók".)
Előzmény: attus germanicus (1182)
attus germanicus Creative Commons License 2006.03.27 0 0 1182
>nyugaton sem a közút versenytársa a szupervonat
Ez konkrétan téves megállapítás. Más kérdés, hogy az a "szupervonat" például 1 óra 32 perc alatt Berlin belvárosából Hamburg belvárosába ér (Berlin, Zoologischer Garten i 23:00; Hamburg Hbf é 0:32), amit kocsival soha a büdös életben nem fogsz elérni.
Szerintem pl. Bp - Db viszonylatban egy óránként járó (és reggel 5-től este 21 óráig induló), max. 120 perc menetidejű vonatnak komoly utasvonzó hatása lenne. Én pl. biztos, hogy azzal járnék, kocsi helyett, és gyanítom, hogy nem csak én.

Persze nagy kérdés, hogy nemzetgazdaásgi szinten megér-e ennyi pénzt, hogy kocsi helyett vonatozzak.
Előzmény: Törölt nick (1180)
cyber.greg Creative Commons License 2006.03.27 0 0 1181
Én is egyetértek a gyorsvonattal, csak most nem értem, miért a vicinálist emlegetted, amikor a nagyobb városok összekötéséről van szó.
Előzmény: mestska (1179)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.27 0 0 1180

Ok. én nyitott vagyok a kérdésben, minden megoldás érdekel....

 

Csak nem tudom elképzelni, hogy kikből tevődik össze az utazó közönség?

 

Az eseti utazók szerintem nem alkotnak olyan nagy tömeget, akik miatt ilyen qrvadrága fejlesztéseket érdemes elvégezni. (mert nem értek sokat a vasúthoz, de azt sejtem, hogy a 160km-es pálya elég komoly műszaki feltételeknek kell, hogy megfeleljen. szerintem sokhelyen nyomvonal korrekcióra is szükség lenne.)

 

Az ingázók esetében meg igaz ugyan, hogy max. 60-70 km-ről ingázás helyett 160-al robogva 120-140km-ről is lehetne ingázni, csak legyen olyan munkáltató aki kifizeti a horribilis bérletárat...

 

Szóval nem értem...

 

Az elővárosi közlekedést kétségtelenül fejleszteni kell, de távolsági viszonlatban értelmetlen a közúttal versenyezni.

 

(nyugaton sem a közút versenytársa a szupervonat, hanem a repülőé úgy 700-800km-ig)

Előzmény: mestska (1179)
mestska Creative Commons License 2006.03.27 0 0 1179

Mostanában olvastam valahol, hogy a nagyobb magyar városokat 160km/h-ás vonattal akarják összekötni.

 

Nekem, így első ránézésre qrvára értelmetlennek tűnik, de mielőtt véleményt mondanék, érdekelnének a pro érvek.

 

Szerintem egyáltalán nem értelmetlenség, sőt. A mobilitás korában nem lehet veresenyképes a vicinális az autópályákkal, ha csak alacsony sebességet tud.

Előzmény: Törölt nick (1178)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.27 0 0 1178

Pedig szerintem a 25e is dotált ár. kis utasszámmal, rövid úton elég magas fajlagos díjak jönnek ki.

 

A munkáid között az alábbi link még mindig nem működik:

A nagysebességű vasúti közlekedés perspektívái Magyarországon

 

Mostanában olvastam valahol, hogy a nagyobb magyar városokat 160km/h-ás vonattal akarják összekötni.

 

Nekem, így első ránézésre qrvára értelmetlennek tűnik, de mielőtt véleményt mondanék, érdekelnének a pro érvek.

Előzmény: Fricy (1171)
mestska Creative Commons License 2006.03.27 0 0 1177
nekem is, de még sehol senki nem erősítette meg...
Előzmény: Fricy (1176)
Fricy Creative Commons License 2006.03.27 0 0 1176
Tppem az, hogy igen.
Előzmény: mestska (1175)
mestska Creative Commons License 2006.03.27 0 0 1175
Azt mondja már meg nekem valaki, hogy a Vecsést elkerülő szakasz autóút?
mzdude Creative Commons License 2006.03.27 0 0 1174
Pedig igen jó lenne egy térkép, hogy hol a vége, mert ha minden jól alakul, csütörtökön már be is járatom az új pályát. :-)
Előzmény: Fricy (1172)
Fricy Creative Commons License 2006.03.27 0 0 1173
A német A4-es autópálya felújítása
Na ilyen egy információs honlap!
Fricy Creative Commons License 2006.03.27 0 0 1172
Bezzeg képekete sehova sem tettek fel!! :((((
Előzmény: Fricy (1169)
Fricy Creative Commons License 2006.03.27 0 0 1171
25 ezer Ft-os repülőjegy esetén semmi értelme. Ennyi pénzből elmegyek Londonba oda-vissza.
Előzmény: Törölt nick (1170)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.27 0 0 1170

Nem akarok ünneprontó lenni, de szerintetek van értelme a belföldi légiközlekedésnek???

 

Lassacskán kiépül az ap. hálózat, és Bp-ről a legnagyobb távolság (az országon belül) kb. 3h lesz.

Bp-Debrecen kb. 1,5-2h. Ki fog itt repülővel bohóczkodni?

Előzmény: cyber.greg (1167)
Fricy Creative Commons License 2006.03.27 0 0 1169
mzdude Creative Commons License 2006.03.27 0 0 1168
Azt nem tudom, de nemrég voltam Hajdúszoboszlón, és az M3 - Füzesabony - 33-mas út - Tiszafüred - Hortobágy útvonalon vígan lehetett döngetni.
Előzmény: elemes (1166)
cyber.greg Creative Commons License 2006.03.27 0 0 1167

A mostani hétvégét már nem oldja meg, de itt a megoldás:

Menetrendszerinti repülők Budapest és Debrecen között
Előzmény: elemes (1166)
elemes Creative Commons License 2006.03.27 0 0 1166
Nem tudjátok véletlenül, hogy áll a 35-ös út felújítása? A hétvégén Debrecenbe kéne menni. Tavaly májusban másfél órát töltöttünk a több szakaszos félpályás lezárásoknál várakozva...
cyber.greg Creative Commons License 2006.03.25 0 0 1165
A rohadt úthengerrel sose jutok végig a pályán, de ezt írjuk a fáradtságom számlájára.
Előzmény: Fricy (1164)
Fricy Creative Commons License 2006.03.25 0 0 1164

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!