Keresés

Részletes keresés

kHOtjoi Creative Commons License 2006.03.22 0 0 14413
Sziasztok.
Ha az ember hozzájut egy párszáz km-es simsonhoz /s51B/ és majd 20 éves ,hogy inditod be, mit csinálsz előőtte és utána, kell tömítéseket szimeringeket cserélni,blokkot széthúzni?
SimsonArnold Creative Commons License 2006.03.22 0 0 14412

Te csináltad meg 6 felömlősre cagy úgy vetted?

Mennyibe került?

En holnap veszek bele MZ tleszkópot 4000 Ft/darab.

Szerintem megéri!

Festetem is. Megérdemli a kicsike idén lessz 20 éves, eddig nem sokat foglalkoztam vele.

Előzmény: Rxdns (14410)
MaRTiNuS_ Creative Commons License 2006.03.21 0 0 14411

Sziasztok,

 

Új vagyok erre és úgy néz ki pár héten bleül simson tulajdonos leszek. A tuningolás szándéka megvan bennem, elkezdtem olvasgatni ezt a fórumot ismerősöket kérdezgettem, simson lapot néztem, ebayt bogarásztam, régi simson garanciális szerelővel is beszéltem és mindenhol láttam hallottam sokféle dolgot.

 

Adott egy S51-es Simson milyen lehetőségekkel indulhatok neki? Beszéltem a volt Simson szerelős ismerősömmel, Ő elmondása szerint 70-es blokk dugó meg ami jár hozzá, plusz cspaágyak és eredeti főtengellyel hajtsam, amíg jó utána lehet tovább gondolkodni.

 

Ebayen néztem lehet kapni komplett 90ccm-es blokkot hengerfejjel dugóval, ehhez milyen átalakítások szükségesek és ittohn körübelül milyen összegből lehetne megúszni?

 

Egyáltalán milyen alternatívák közül válogathatnék miknek mi az előnyei hátrányai mennyire kell mélyre nyúlni a zsebben?

 

Előre is köszönöm az oktítást!

 

Üdv: MaRTiNuS

Rxdns Creative Commons License 2006.03.21 0 0 14410
Nekem Tujunga féle 6 felömlős 60 ccm-es.
Előzmény: SimsonArnold (14407)
enginer Creative Commons License 2006.03.21 0 0 14409

Azt hiszem mintha azt olvastam volna valahol, hogy a Simson rollerek levannnak folytva gyárilag.

Hol lehet ezt kiiktatni bennük?

Hellboykispest Creative Commons License 2006.03.21 0 0 14408
Olyan fogaskerék pár volt a szettben amit vettem.Ennyire egyszerü.
Előzmény: SimsonArnold (14397)
SimsonArnold Creative Commons License 2006.03.21 0 0 14407

Felmentem a langtuningra komplett 70-es 4 felömlős  henger karbival + a blokk megmunkálása hogy a henger belemenyen + erösített kuplung + 5 sebességes váltó 100000 Ft még lenne is anyim csak ezt innen Magyarországról elég nehéz elintézni!

Hát ez van valami mást kell kitalálni és akkor még meg kéne erösítenem a főtengelyt a hajtókart meg még ki tudja mit!

Neked milyen Somód van?

Előzmény: Rxdns (14404)
keknya Creative Commons License 2006.03.21 0 0 14406

Hali!

Tudtok ajánlani egy megbízható simo szerelőt? Nem nagy dolgot kell csinálni, scak a kuplung már kopott, nem tdom a bowdennel állítani, csak én nem nagyon merek hozzányúlni. Meg az indexet elkezdtem szerelni és azóta nem működik :)

Formantera80 Creative Commons License 2006.03.21 0 0 14405
Sziasztok!

Eme szép márciusi napon elhatároztam, hogy hétvégén (ha kapok hozzá kellő információt) Simson felújításba kezdek.

A gépről csak annyit tudok mondani, hogy
S51-es
1985-ös
IFA blokkal van ellátva
3 sebességes
kb. 5 éve nem volt beindítva és garázsban állt (amikor próbáltam beindítani, akkor a karburátor túlfolyóján elfolyt a benzin)
A kipufogója elég ramaty állapotban van.
Motorikusan teljesen fel lett újítva 2000-ben, ui. a kis unokatestvérem előtte széthajtotta

Én egyáltalán nem értek a motorokhoz és itt szertnék megkérni mindenkit, ossza meg velem a hasonló tapasztalatait.
Illetve miként induljak neki az egésznek?

Gondolok itt arra, hogy
milyen eszközöket, tisztítószert használjak a tisztításra
miket kell megtakarítanom, kitisztítanom
géprajzok (robbantott ábrák( az egyes alkatrészekről)

És szívesen várok fényképeket is tőletek.

Előre is köszönöm!
Rxdns Creative Commons License 2006.03.21 0 0 14404
5 gangos váltót lehet rakni az 51-es blokkokba, csak nem kis pénz.. Olyan 40 ezer ftért lehet hozni németektől (pl. rztpower.de vagy langtuning.de).
De a sebességek áttételeit is lehet variálni a fogaskerékpárok cseréjével.. Ez sem párszáz ft sajna.. :(
Előzmény: SimsonArnold (14403)
SimsonArnold Creative Commons License 2006.03.21 0 0 14403

Tudom már megcsináltam 60-as henger 17-es fogaskerék!

Azért kössz.

Azt is hallotam hogy csak a 4. sebességet lehet meghosszabbítani de hogyan?

Vagy nem lehet 5. sebeséget berakni mint a 3 sebkósba a 4.-et?

Előzmény: enginer (14402)
enginer Creative Commons License 2006.03.20 0 0 14402

60-as vagy nagyobb henger

és előre nagyobb lánckereket raksz

és egyből hosszabbak lesznek a sebességfokozataid.

Szerintem.

Előzmény: SimsonArnold (14396)
cam aro Creative Commons License 2006.03.20 0 0 14401
Hat igen, ez a normalis eljaras. De sok helyen fel koszorulik a hajto kart, nagyobb mereto gorgoket raknak bele, es csokolom. Ez meg lehet, 3-4k-bol. De nem szokott sokaig tartani.
Előzmény: Rxdns (14400)
Rxdns Creative Commons License 2006.03.20 0 0 14400
Itt a főtengely felköszörülése nem túl helyes megfogalmazás.. Azt ugye a siklócsapágyas (autó-nagymotor)főtengelyeknél csinálják. A simson hajtókara tűgörgős.. A felújítás abból áll, hogy szétpréselik a főtengely sonkáit, hajtókar-tűgörgő-csapszeg csere, majd az új kombinációt újból összepréselik, és kicentírozzák. Jó esetben eközben a szimó főtengely köszörűt még csak messziről sem lát. ;)
Előzmény: trioda (14398)
SimsonArnold Creative Commons License 2006.03.20 0 0 14399

az mit jelent hogy felöszörüleka a főtengelyt?

Előzmény: trioda (14398)
trioda Creative Commons License 2006.03.20 0 0 14398

Nem tudom. Többfelé is érdeklődtem, de általában 3000-4000HUF-ért köszörülnek fel egy főtengőt. Valamint azt is vedd figyelembe, hogy a régit le kell adni. Tudom ez nem jelent semmit, de ránézésre normális munkának tűnik. Az idő majd kideríti, mi a helyzet. Gyilkolni nem szoktam, szépen "lájtosan" szoktam vele menni.

Sajnos a zöld szimmering a precíz magyar ipar remeke. :( Egyszer vettem, 2 hét után eresztett. :(

Előzmény: cam aro (14395)
SimsonArnold Creative Commons License 2006.03.20 0 0 14397

Azt hogy csináltad hogy a 4. sebesség hosszabb? Sok változtatást igényel?

Előzmény: Hellboykispest (14370)
SimsonArnold Creative Commons License 2006.03.20 0 0 14396

Örülnék ha valaki tudna segíteni hogy hogyan lehetne egy 4 sebkós Simson S-51B-be 5. sebességet rak(at)ni, vagy nagyobb 4. sebesség fogaskerekét nagyobbra cserélni. Hogy van ez?

Mennyire terheli meg a pénztárcámat?

Esetleg erösített főtengelyről hallottatok már ami elbírja a 90-es henger majdnem 2x-es nyomatékát nyomatékát?

Előre is kössz.


Arnold

cam aro Creative Commons License 2006.03.19 0 0 14395
Anno gyarilag "zold" szimmeringek voltak a simokban. Mostani zold sajnos nem ugyan az.  3ooo huf ert uj hajto karral? 2 evvel ez elott  3.5-6.5k kozt volt egy hajto kar szett.(hajto kar, csapszeg, tugorgo.)+ munka. Mit csinaltak neked 3k-ert? Sztem tul sok jot nem. De nem beszolok.Csak  erdeklodom.
Előzmény: trioda (14394)
trioda Creative Commons License 2006.03.19 0 0 14394

Én most felújított főtengelyt vettem új hajtókarral, a régi leadásával. 3000HUF.

A csapágyak ára a márkától függ. 700HUF-ért is lehet venni szlovák csapágyat, de 1800HUF-ért is SKF-et. A szlovákkal sincs baj, de biztosan kevesebbet fog kibírni, mint az SKF. Van aranyközépút, pl Koyo, jóminőségű, olcsó csapágy. 900-1000HUF körül mozog. Szimmeringgel hasonló a helyzet, bár ott mindenképpen ajánlatos a drágábbat venni. ZÖLDET NEM SZABAD VENNI!!. Általában a 300-400HUF körüliek már jól használhatók (NAK, FOS, NTK). Adott esetben erre jön még a henger dugó+ pár apróság (tömítéskészlet, biztosítólemezek stb). Ezek minden generálnál előjönnek. Ha nagyon szét van hajtva a gép, akkor jóval több is lehet. Váltócsapágyak, kuplung, primerhajtás stb.

Előzmény: enginer (14391)
simsonzola Creative Commons License 2006.03.19 0 0 14393
HY emberek tudna vki adni egy-két olyan oldalt ahol tuning leirások vannak simsonhoz és magyarul van
megköszönném
simsonzola Creative Commons License 2006.03.19 0 0 14392
HY most raktam fel ép dig. orát majd baállitom amire montad csak egyébként nincs rajt gyári ora azé mértük le kocsival :s
Előzmény: Rxdns (14371)
enginer Creative Commons License 2006.03.19 0 0 14391
Menyniből jön ki egy ilyen generál?
Előzmény: trioda (14390)
trioda Creative Commons License 2006.03.19 0 0 14390
Mi a helyzet alsó csapszeggel és a csapágyakkal. Generálnál illik azokat is cserélni, pláne ha már zajonganak. Tessék széthúzni, főtengőt felújítatni, csapágyakat cserélni! Aztán lehet járatni.
Előzmény: enginer (14384)
trioda Creative Commons License 2006.03.19 0 0 14389
Veszélyesnek éppen nem veszélyes, de gyengébb lesz a moci. Ettől még lehet használni.
Előzmény: enginer (14382)
enginer Creative Commons License 2006.03.19 0 0 14388

 

SIMSON roller

 

:)

Rezorr Creative Commons License 2006.03.19 0 0 14387
Ha nem rendszámos, hanem segédmotor akkor igen.
Előzmény: Tojotot (14386)
Tojotot Creative Commons License 2006.03.19 0 0 14386
Sziasztok


Az igaz, hogy B kat.-os jogsival simsont még lehet vezetni???


Köszönöm: P.
Hellboykispest Creative Commons License 2006.03.18 0 0 14385
Hát cimbora akkor bizony szét kell húzni a blokkot és minden csapágyat szimeringet kicserélni.
Előzmény: enginer (14384)
enginer Creative Commons License 2006.03.18 0 0 14384
Lecseréltem a hengert, dugattyút, csapszeget, a csörgés lejjebbről jön sajnos, de sokkal jobban megy még így is.
Nem tudtok valami motoros boltot BP.-n ami vasárnap is nyitva van?
Előzmény: Hellboykispest (14380)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!