Sziasztok. Ha az ember hozzájut egy párszáz km-es simsonhoz /s51B/ és majd 20 éves ,hogy inditod be, mit csinálsz előőtte és utána, kell tömítéseket szimeringeket cserélni,blokkot széthúzni?
Új vagyok erre és úgy néz ki pár héten bleül simson tulajdonos leszek. A tuningolás szándéka megvan bennem, elkezdtem olvasgatni ezt a fórumot ismerősöket kérdezgettem, simson lapot néztem, ebayt bogarásztam, régi simson garanciális szerelővel is beszéltem és mindenhol láttam hallottam sokféle dolgot.
Adott egy S51-es Simson milyen lehetőségekkel indulhatok neki? Beszéltem a volt Simson szerelős ismerősömmel, Ő elmondása szerint 70-es blokk dugó meg ami jár hozzá, plusz cspaágyak és eredeti főtengellyel hajtsam, amíg jó utána lehet tovább gondolkodni.
Ebayen néztem lehet kapni komplett 90ccm-es blokkot hengerfejjel dugóval, ehhez milyen átalakítások szükségesek és ittohn körübelül milyen összegből lehetne megúszni?
Egyáltalán milyen alternatívák közül válogathatnék miknek mi az előnyei hátrányai mennyire kell mélyre nyúlni a zsebben?
Felmentem a langtuningra komplett 70-es 4 felömlős henger karbival + a blokk megmunkálása hogy a henger belemenyen + erösített kuplung + 5 sebességes váltó 100000 Ft még lenne is anyim csak ezt innen Magyarországról elég nehéz elintézni!
Hát ez van valami mást kell kitalálni és akkor még meg kéne erösítenem a főtengelyt a hajtókart meg még ki tudja mit!
Tudtok ajánlani egy megbízható simo szerelőt? Nem nagy dolgot kell csinálni, scak a kuplung már kopott, nem tdom a bowdennel állítani, csak én nem nagyon merek hozzányúlni. Meg az indexet elkezdtem szerelni és azóta nem működik :)
Eme szép márciusi napon elhatároztam, hogy hétvégén (ha kapok hozzá kellő információt) Simson felújításba kezdek.
A gépről csak annyit tudok mondani, hogy S51-es 1985-ös IFA blokkal van ellátva 3 sebességes kb. 5 éve nem volt beindítva és garázsban állt (amikor próbáltam beindítani, akkor a karburátor túlfolyóján elfolyt a benzin) A kipufogója elég ramaty állapotban van. Motorikusan teljesen fel lett újítva 2000-ben, ui. a kis unokatestvérem előtte széthajtotta
Én egyáltalán nem értek a motorokhoz és itt szertnék megkérni mindenkit, ossza meg velem a hasonló tapasztalatait. Illetve miként induljak neki az egésznek?
Gondolok itt arra, hogy milyen eszközöket, tisztítószert használjak a tisztításra miket kell megtakarítanom, kitisztítanom géprajzok (robbantott ábrák( az egyes alkatrészekről)
5 gangos váltót lehet rakni az 51-es blokkokba, csak nem kis pénz.. Olyan 40 ezer ftért lehet hozni németektől (pl. rztpower.de vagy langtuning.de). De a sebességek áttételeit is lehet variálni a fogaskerékpárok cseréjével.. Ez sem párszáz ft sajna.. :(
Hat igen, ez a normalis eljaras. De sok helyen fel koszorulik a hajto kart, nagyobb mereto gorgoket raknak bele, es csokolom. Ez meg lehet, 3-4k-bol. De nem szokott sokaig tartani.
Itt a főtengely felköszörülése nem túl helyes megfogalmazás.. Azt ugye a siklócsapágyas (autó-nagymotor)főtengelyeknél csinálják. A simson hajtókara tűgörgős.. A felújítás abból áll, hogy szétpréselik a főtengely sonkáit, hajtókar-tűgörgő-csapszeg csere, majd az új kombinációt újból összepréselik, és kicentírozzák. Jó esetben eközben a szimó főtengely köszörűt még csak messziről sem lát. ;)
Nem tudom. Többfelé is érdeklődtem, de általában 3000-4000HUF-ért köszörülnek fel egy főtengőt. Valamint azt is vedd figyelembe, hogy a régit le kell adni. Tudom ez nem jelent semmit, de ránézésre normális munkának tűnik. Az idő majd kideríti, mi a helyzet. Gyilkolni nem szoktam, szépen "lájtosan" szoktam vele menni.
Sajnos a zöld szimmering a precíz magyar ipar remeke. :( Egyszer vettem, 2 hét után eresztett. :(
Örülnék ha valaki tudna segíteni hogy hogyan lehetne egy 4 sebkós Simson S-51B-be 5. sebességet rak(at)ni, vagy nagyobb 4. sebesség fogaskerekét nagyobbra cserélni. Hogy van ez?
Mennyire terheli meg a pénztárcámat?
Esetleg erösített főtengelyről hallottatok már ami elbírja a 90-es henger majdnem 2x-es nyomatékát nyomatékát?
Anno gyarilag "zold" szimmeringek voltak a simokban. Mostani zold sajnos nem ugyan az. 3ooo huf ert uj hajto karral? 2 evvel ez elott 3.5-6.5k kozt volt egy hajto karszett.(hajto kar, csapszeg, tugorgo.)+ munka. Mit csinaltak neked 3k-ert? Sztem tul sok jot nem. De nem beszolok.Csak erdeklodom.
Én most felújított főtengelyt vettem új hajtókarral, a régi leadásával. 3000HUF.
A csapágyak ára a márkától függ. 700HUF-ért is lehet venni szlovák csapágyat, de 1800HUF-ért is SKF-et. A szlovákkal sincs baj, de biztosan kevesebbet fog kibírni, mint az SKF. Van aranyközépút, pl Koyo, jóminőségű, olcsó csapágy. 900-1000HUF körül mozog. Szimmeringgel hasonló a helyzet, bár ott mindenképpen ajánlatos a drágábbat venni. ZÖLDET NEM SZABAD VENNI!!. Általában a 300-400HUF körüliek már jól használhatók (NAK, FOS, NTK). Adott esetben erre jön még a henger dugó+ pár apróság (tömítéskészlet, biztosítólemezek stb). Ezek minden generálnál előjönnek. Ha nagyon szét van hajtva a gép, akkor jóval több is lehet. Váltócsapágyak, kuplung, primerhajtás stb.
Mi a helyzet alsó csapszeggel és a csapágyakkal. Generálnál illik azokat is cserélni, pláne ha már zajonganak. Tessék széthúzni, főtengőt felújítatni, csapágyakat cserélni! Aztán lehet járatni.
Lecseréltem a hengert, dugattyút, csapszeget, a csörgés lejjebbről jön sajnos, de sokkal jobban megy még így is. Nem tudtok valami motoros boltot BP.-n ami vasárnap is nyitva van?