Keresés

Részletes keresés

anteus Creative Commons License 1999.10.26 0 0 395
Bocsánat, tudnátok nekem tanácsot adni? Barátkozom egy Nikon F60 megvételével, szerintetekebben az árkategóriában ez a legjobb vétel? (Láttam egy akciót: váz + Nikkor 35-80/4-5.6 + Tamron 80-210/4.5-5.6 = 137,400 incl. ÁFA)
fegyu Creative Commons License 1999.10.26 0 0 394
Kösz az infót!

fegyu

Előzmény: dezsőke (393)
dezsőke Creative Commons License 1999.10.25 0 0 393
ha minden igaz akkor 290-ért az alábbi számon:
06-90-590-109
Fotóügynökség és Hírszerző Kft.

180 Ft/perc (sic!!)

vagy Optipolar: 349-9164

Előzmény: fegyu (392)
fegyu Creative Commons License 1999.10.25 0 0 392
MINOLTA AF 7000 -hez keresek magyar leírást!

Elôre is kösz!

szg Creative Commons License 1999.10.25 0 0 391
Hátha valakit érdekel, egy eladó objektív Canon EOS-hoz:
Vivitar 28-210 mm (1:3.5-5.6) AF
orrtur Creative Commons License 1999.10.21 0 0 390
ja! és az Agfa adatlapjait bárki letöltheti, nem kell utánajárni. (sajnos csak az aktuális filmekről)
Előzmény: orrtur (389)
orrtur Creative Commons License 1999.10.20 0 0 389
szia mindenki!

még az Agfának is (AXP200) régóta

(persze mertén Agfa párti vagyok,az olcsóbbik végén az jött be, időrendben XRG200(csak egyet próbálhattam, utána már nem volt sehol),HDC200(de a 100-at nem akartam megnézni, a 400 még éretlen volt),most a HDCplus400 már végre nem szemcsés, a színek is enyhültek és baromian bírja, ha nem 400exponálok(+rettentő(ha a negatívon elégettnek tűnik, még mindig használható nagyítás),-2 kipróbálva)
, de a portrait160 nem teccett)
még ezek előtt Ilfocolor HR 200, csak a Fotoluxnál láttam, még teljesen hagyományos emulzió( 94-ben! ),szépen szemcsézett,szelíd színek, igaz műfénnynél nagyon gagyi(szerintem a kékérzékeny réteg nem bírta).

Előzmény: moga (388)
moga Creative Commons License 1999.10.20 0 0 388
Ezt nemcsak ez a film tudja! A Kodaknak is van egy ilyen filmje!

moga

Előzmény: dezsőke (387)
dezsőke Creative Commons License 1999.10.20 0 0 387
Tudtátok, ha Ilford X2 400-ra fotóztok akkor az normál C41-gyel hívható és színes printeren nagyítható, ezért a sarki fűszeres is megcsinálja, de nem kell méregdrágán valami koszos szürke anyaggal beérnetek?

kicsit olcsóbb is.

Hátránya, hogy nem lesz teljesen fekete-fehér, lesz valami kísérő színe (de te mondhatod, hogy sárgás legyen vagy kékes)
előnye: szép tónusok, árnyalt képek, olcsó és gyors előhívás, nem koszos, foltos kitört képek

dezsőke Creative Commons License 1999.10.20 0 0 386
nem biztos válasz:(még nem próbáltam push-sal)
Profi Color a Klauzál utcában (Wesselényi és Dohány között)

nem-MTI

Előzmény: Macika_ (385)
Macika_ Creative Commons License 1999.10.19 0 0 385
Tud valaki olyan helyet, ahol korrekt módon előhívják a push-olt filmeket is?
Esetleg nagyítani is szépen tudnak és nem aranyért?

Mert hiába, hogy az MTI-ben tudják, oda többet kidolgoztatni nem megyek, max. csak filmért....

szg Creative Commons License 1999.10.19 0 0 384
33+:

Olympus Mju II-ről kérdeztél. Szerintem elég korrekt kis gép, persze vannak korlátai. (Viszont ingzsebben elfér...) Szóval, amit tudok róla: 35 mm/1:2.8 négytagú objektív (ebből egy aszférikus), két zónás vagy spot fénymérés, 3 pontos vagy spot aktív AF (a kétféle spot csak együtt kapcsolható), programautomata 2(4)sec-1/1000sec, 1:2.8-1:11 (a 4 sec az a hosszú exp. idős "night" vakuprogramnál van), automata/kikapcsolható/fill-in/red-eye/"night" vaku-üzemmód. Van még rajta önkioldó (10 sec), elvileg lehet hozzá kapni távirányítót is, valamint állványra is lehet szerelni.

Tapasztalatok: elég jó képeket csinál, bár tájképekre nem az igazi, inkább közeli fotózásra jó. A "vörös-szem effekt" elég jelentős, bár ez érthető... (a vaku kb. 1 cm-re van az objektívtől.)
Szinte az összes AF kompakt gép hibája, hogy exponáláskor (illetve rögtön előtte) állítja be a fókuszt, így a gomb megnyomása és a tényleges exp. között eltelik egy kis idő, na ez ennél a gépnél is jelentkezik, bár állítólag ez még aránylag "gyors".

Ami jó lenne bele: pl. idő-automatika, valami "pre-focus"

Összességében: szerintem megéri az árát (kb. 30eFt), második gépnek mindenképpen.
(Mondjuk alapszabály, hogy kompakt gépből zoom-osat venni tilos, egyébként meg igényesebb és megfizethető kompakt gép nem sok van, így tulajdonképp nem is nagyon van a mjuII-nek versenytársa...)

dezsőke Creative Commons License 1999.10.19 0 0 383
400-500-ra le lehet menni, de elég bajos.

Digilabban 100-ért beszkennelik (max 17 MB) és aztán kinyomni egy epsonon az olcsóbb, azt hiszem.
de nem lesz belőle fénykép viszont A4.

Előzmény: Mamut (377)
dezsőke Creative Commons License 1999.10.19 0 0 382
Nekem a Féner Tamás egyszer azt mondta, hogy 125/5.6-tal normál körülmények között jó képet kap az ember (tehát ezzel a beállítással végig lehet fotózni majdnem mindent), de a múzeum az nem normál, az tényleg 30/2.8!
Előzmény: moga (381)
moga Creative Commons License 1999.10.19 0 0 381
Na beleszólok a filmekbe is, pedig nem akartam!

Szvsz a Kodak, Fuji, Agfa, Konica nagyjából hasonló minőségű filmeket gyárt. A minőségben nincs igazán nagy különbség.
A filmek karakterisztikájában van különbség. (Ez inkább jobb meleg színekre, ez pasztell, ezen jobbak a hideg színek, stb.) És innentől már egyéni megítélés kérdése, hogy ki melyiket szereti, használja.
Én pl.: nyáron Kodak 100 -ast, vakuzáshoz Kodak (800)400(200). Télen szabadban, Fuji 200(100). (A zárójelben lévőket ritkábban, alkalomhoz igazítva).
A Konica nekem nem tetszett, eléggé pasztell színű volt. Egybefolytak a színek.

Ha FF-re fényképez valaki, akkor Ilford, de gondoljátok meg a Forte is nagyon pöpec, és sokkal olcsóbb!

offtopic on
T. 33+!
Nem a Te galériabeli képeidről irtam, hanem bogyó múzeumi képeiről.
Bocsi, ha félreérthető voltam!
offtopic off

bogyó!
Jó lenne tudni, hogy pontosan mi is van a negatívon. Sokat segítene a hiba meghatározásában.
Milyenek voltak a körülmények ahol fotóztál!
De, ha tök alulexponáltak a képek, akkor én a neon világításra tippelek. 1/125-öd, joval alatta van 50Hz-es neon villodzásnak! Szóval, ha neon mellet fotózol 1/30-ad ! + állány.

moga

bogyó Creative Commons License 1999.10.19 0 0 380
Jóvanna, én is arra tippelek, hogy én szúrtam el... :-( Majd kipróbálom még 1x valahol, figyelve a dolgokra.

Sajna én meg 120/198 vagyok, annak ellenére, hogy semmilyen szakáccsal nincsen kapcsolatom (esetleg magammal?) :-)

Előzmény: 33+ (379)
33+ Creative Commons License 1999.10.19 0 0 379
moga - kedves, én azt állítottam, hogy fantasztikusan sikerültek a galériában festményekről készült képeim. Mint mondtam 1/30-ot használtam, de általában nem neon, hanem halogén volt, ami inkább meleg fele (sárga) nyomja el. A vakuról pedig: -vakuzni tilos, -villantsd pofon 1,5 méterről a festményt, s na mit kapsz a kép közepén ? no mit ???

Duda - a Fuji 400 egész biztosan megveri a Gold 400-ast !

bogyó - bizalmi kapocs: én a szakácsokkal szoktam, s lám itt az eredmény, 93/180cm :-((((
technológia nincs, egyszerűen elszúrtad, kész. Vagy a fénymérésed vacak, vagy a gép azt hitte vakuzni fogsz, vagy ilyenek ! nem tudom figyeltél-e az előbb 800film, 4 rekesz, 1/30ad, az 5 rekesszel !!!! több fényt enged be, mint 200film, 5,6rekesz, 1/125 !!!!!!!!!! 5 rekesz alulexponálva az majdhogynem NULLA a filmen, ennyi !!!!!!!!

Ultra - gyere már, beszélgessünk :-)))))

33+

bogyó Creative Commons License 1999.10.19 0 0 378
Jó ez a bizalmi kapcsolat :-)) olyan mint amilyet a portásokkal kell kiépíteni :-))

A múzeum-dolog nagyon furcsa volt: a gépem (Nikon F60) automatikán 125-ös időre jófajta blendéket mutogatott nekem, teljesen normálisnak tűnt. A negatív viszont ezeken a helyeken teljesen átlátszó (alulexponált).

Nem vagyok babonás, de nincs valami technológia, amivel ezt előidézik? Nem véletlen talán, hogy nem lehet vakut használni...

Előzmény: 33+ (371)
Mamut Creative Commons License 1999.10.19 0 0 377
Tiszteletem !

El kellene egy kis segítség... Diáról szeretnék papírképet nagyítattni, de úgy hallottam, hogy horror pénzekért történik a dolog ( 900 pénz / kép ). Igaz ez ? Vagy tudnátok esetleg egy jó helyet viszonylag kedvezőbb áron ?

S.O.S

moga Creative Commons License 1999.10.19 0 0 376
Duda!

Kodak
- Bracketing
Jó az a bracketing! A gép sokat tud, de nem mindent!

moga

Előzmény: Duda (374)
dezsőke Creative Commons License 1999.10.19 0 0 375
Duda,

miért nem diázol?

nagyobb árnyalt terjedelem, szebb színek...

a papírnak úgysincs semmi köze a nega színeihez és felbontásához, ráadásul irtó drága (nem sootersről beszélek)

Előzmény: Duda (374)
Duda Creative Commons License 1999.10.19 0 0 374
33

En a Kodak Gold 400-rol irtam,
Sotetben es egyeb kritikus helyeken inkabb rabizom magam az automatara (jobban ert hozza...). A bracketing az az a technika amikor csinalsz x kepet, hogy egy jol sikeruljon? Nem azert vettem draga gepet, hogy talagasson :)

Az uj Fuji-rol mi a velemenyetek? 400-as superiat fogok nemsokara hasznalni. Jok ezek a filmek, van vmi trukkjuk?

Előzmény: 33+ (371)
dezsőke Creative Commons License 1999.10.19 0 0 373
pfuj MTI!

sose megyek oda többet.

a színekről fogalmuk sincs, a képeket ok nélkül megvágják (egy vitrolásnak levágták az árbócát, holott alul hagytak fekete részt)

baromi drágák.

Múltkor a tollvonást találtam egy diámon (bocsi, mondta és lemosta valami alkohollal- de a mélyedés ott maradt)

Előzmény: Macika_ (370)
moga Creative Commons License 1999.10.19 0 0 372
A múzeumban nem véletlenül neon világítás volt? Ne felejtsd el, hogy a neon a hálózati áram feszültségével villog, de te eszt nem latod. De a gép igen, ha a hálózati arám frekvenciájánál rövidebb idővel fényképezel. Plussz a másik ok, a neon fény színhőmérséklete más, mint a napfényé !! Enyhén zöldesek lesznek a neon-os képek!!
Én neonos helyen mindig szoktam vakut használni!

moga

Előzmény: bogyó (368)
33+ Creative Commons License 1999.10.19 0 0 371
moga, kedves, igazad van, a 10x15 az én "méretem" :-), az APS meg nem ócsároltam csak egy zsákutcának tartom, amit valami fotós guruk, valahol mélyen "nyugaton", vagy távol-keleten találtak ki... :-) (a digi-gépek még könnyebbek lesznek!!!)

Dezsőke: veri tenx !! :-), még októberben látogatok arrafele, sőt az ecseri is érdekel, nem voltam arr 8 éve :-)

bogyó - ne feledd el, általában mi vagyunk a balfaszok. Meg 1 másik jó tanács: építs ki bizalmi kapcsolatot (névnap-bonbon, vörösbor) az előhívős emberekkel, ha nem is lesz olcsóbb, sokkal jobbak lesznek a képeitek!!! Én itt (kisváros, Komárom) legalább 3-al vagyok olyan viszonyban, hogy ha kell 25-30 perc alatt készek a képeim, ha kedvem tartja, beülök a minilab mögé, és olyan színeket keverek ki, amilyeneket én akarok, szóval szinte családi a viszony !
múzeum: és a fénymérőd MIT mesélt akkor ? ilyenkor tedd át manuálba, teljes rekesznyílás, vagy egy rekesszel lerekesztve, leghosszabb idő amit megfogsz..., de azért jó ha van a gépen vagy a zsebedben egy frankó kis fénymérő, a táskádban meg egy 400-800-as film :-) A budai várban fotóztam vaku nélkül a képeket (egy festő barátomnak), max 2-5,6 rekesztés, 1/30 ad idő, 500mm objektív (Ni.50/1,4), 800Fuji, és MIND jó!, a fényt a talajra mértem , illetve valami 18% szürkének tűnő felületre !!! El ne felejtsétek, erre vannak beállítva a gépek !, pl., ha túl fekete volt a festmény, akkor jócskán túlexponáltam volna azokat a "kis" világos részeket, stb, stb

Duda - mint említettem a Kodak 400 pfg-t inkább vakuzásra ajánlom (lakzi), szereti ha 0,3-0,7-el túl van lőve, és bizony nem a legújabb film: megesik, hogy bejön a szemcse, ahol alá-szexponáltad :-) egyébként meg használj állványt, 200-as (fujit vagy kodakot), mérj átlagot, vagy a közepesen sötét helyet, brackettel (+2, +1, 0, -1) ...(vagy felekkel), és frankó lesz minden !
nagy szinhuseg - hmmm, nem tom, de egyet viszont igen (PFG-ről beszélünk!!!!), mégpedig: ha megnézed az előhívott filmet, és egy új fujit, akkor láthatod, hogy a negatívom a fujinál (akár az új Kodaknál is) SOKKAL nagyobb a takarás (jobban "beleégett, exponálódott) a világos felület, mint a PFG-nél (az szinte átlátszó!) és mégis frankó eredményt hoz. Ezért javasolják portréra meg vakura! El kéne azért az 5--s csomagolású doboz hátulját néha olvasni !

Macika_ - "A PFG az a Kodak ProFoto 400-as filmjének kódja" lehet, hogy annak is (nemtom), de van egy külön család, ami NINCS külön-külön csomagolva, 5-ös dobozokban van, jobb helyeken hűtőben, és centis betűkkel rajta van, hogy PFG! Van 100-as és 400-as. Állítólag a 100-ast megújították belülről, és T-kristályos anyag lett, ami azt jelenti, hogy még finomabb szemcsézettségű !

Macika_ Creative Commons License 1999.10.18 0 0 370
A PFG az a Kodak ProFoto 400-as filmjének kódja.

Ja, nem birom magamban tartani, képzeljétek: kipróbáltam a PJ800-as Kodakot.

Hát az egy állat!!!!

3200-ig lehet push-olni, hihetetlen eredetiek a színei.

Az MTI-nél dolgoztattam ki, azt hiszem utóljára. A képek papírja profi, a színhűség szintén, a nagyításon elég sok porkukac van, de még elmegy.

DE!
A 4 tekercs film csak úgy beb@szva a borítékba, összetekerve egymásba, RETTENETESEN porosan. Se egy doboz, se egy zacskó.

Nagyon sok kocka már sérült, az emulzió felől karcolódott.

Azt hiszem 500 Ft-os előhívásba beleférne egy 5 Ft-os dobozka.

Ja, és elkérnek egy 10x15-ért több, mint 80 Ft-ot (kézzel laborálva), de érdekes módon több marad le a negatívból körbe, mint a sokat szidott Kodak automatáknál. Csütörtökön dél körül adtam be, és csak ma (hétfőn) d.u. lett kész.

Szóval azt hiszem, engem mint vevőt elvesztettek.

Előzmény: bogyó (368)
Duda Creative Commons License 1999.10.18 0 0 369
33!

A negativ temat kibeszelhetjuk.
Nekem eleg rossz tapasztalataim vannak a 400-as kodakrol. Arra vettem, hogy nagy belso terben fenykepezzek vele. Hat eleg szemcses lett, es egy gagyi 200-as porst lenyomta.

Viszont egyszer benne volt a gepemben akkor amikor napsutesben gyak tajat fenykepeztem. Sajnaltam ra, de nem tudtam mit csinalni. Na ezek a kepek gyonyoruek lettek! Olyan arnyalatai vannak rajta a viznek (kekes-zoldes) amiket eddig tenyleg csak profi kepeken lattam.

Szoval SZVSZ a 400-as kodak nem lassu expozicios ideju kepekhez valo, ahogy az ember gondolna, hanem amikor nagy szinhuseget akarsz.

Velemeny?

Előzmény: 33+ (362)
bogyó Creative Commons License 1999.10.18 0 0 368
Kösz 33+,

Miaz a "PFG"?

Egyébként jól megjártam a nyáron, most sem tudom, hogy én voltam a balfasz, vagy az előhívós csaj.

Kodak 200-assal fényképeztem iszonyú nagy fényrőnél (Görögo.), és az egyik tekercs az olyan lett (csak így tudom leírni), mint amikor a ff filmet nem hívtam elő megfelelő ideig otthon, a sötét fürdőben, az egész egy kicsit fátyolos, szürkés színek, stb.

Lehet, hogy UV-szűrőt kellett volna használnom, vagy 100-as filmet, nem tudom.

Másik dolog, amit nem értek: egy csomó múzeumban fényképeztem bent, volt elég fény (nem lehetett vakuzni), de _egyetlen_egy_ kép sem lett jó. Ez valami trükk a múzeum részéről vagy megint én voltam a hunyó vagy mi történt?

Előzmény: 33+ (362)
dezsőke Creative Commons License 1999.10.18 0 0 367
33+ - hol lehet a Kodak PFG-t kapni? Gyáli út mennyi ? köszi

az M5 fiattal szemben, nem téveszted el, RingFoto felirat altt be az ajtón.
5000 Ft minimum vásárlás és a legtöbb féle film egy helyen amit eddig találtam.

profik is... (azok hűtőben - sic!)

Előzmény: 33+ (362)
acid Creative Commons License 1999.10.18 0 0 366
Kedves moga!
1et kell veled ertsek. Nekem egy pronea6 (az is reszletre) van, valoban nem lehet a kepeket nagyitani akarmeddig, de arra tokeletes, hogy majd mindig nalam legyen. Es hiaba almom egy nagy, ha nem ebbol elek meg.
Az elelvezes majdnem bejott, de azert ahhoz egy kicsit tobb kellene :)
Előzmény: moga (365)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!