én a teefonszámára kerestem rá, egyrészt, hátha nagybani nepper és több hirdetése is van, másrészt ez valszeg állandó adatnak számít. a telszám után szóköz, majd utána site:hasznaltauto.hu
Ismét tanulságos napra ébredtem. Rögtön felmerült 2 kérdés:
1. Mi az a VIN?
(az a kis cimke, mait én is lefotóztam?
2. Hogy tudom a km számlálót előcsalni a computerből?
(Tegnap ismét felsültem benne, mert amíg kiment a nepper az utastérből hátra, én hiába nyomkodtam bármit a kormányon és közvetlen közelében, nem találtam meg.)
Amúgy tegnap elkerekedett a nepper szeme, mert nem voltam rest megtapizni a féktárcsákat. Mit a Balaton viharban. Tehát nyomkodták rendesen, sokat
gugli barátommal utánanéztem a hirdetésnek, az eladó a hahun február 24-én tette fel először a kocsit, akkor 2,18m+"vám" árral, amit március 16-án csökkentett le 2,14m+regadóra. más kocsit a kontaktján nem hirdetett és nem hirdet.
a vin számot megkérdezem és leinformálom, köszönöm.
a színnel és motorral tisztában vagyok, de nekem való nagy benzines nincs a piacon, a szín kérdésben pedig kompromisszumot kötök a feleségemmel. ha neki tetszik a fekete, ő fogja mosni. a jelenlegi kocsink színét is ő választotta, noha mondtam neki, hogy a sötétkéken minden kosz meglátszik. most már elhiszi...
Ő naponta 100 emberrel beszél és próbál nekik eladhatatlan szar autókat eladni, te meg egy egyszerű kezdő vagy, aki hallott már néhány trükkről.
Szerintem az egyetlen helyes hozzáállás, hogy minden amit mond hazugság, és minden amit mutat hamis. Csak abba bízz, amit látsz és amit te magad kiderítesz.
Tehát a VIN szám alapján (ha ez tényleg ezé az autó) Renault szervíz felhív és legkérdez.
Aztán megpróbálod megjósolni, hogy reális-e a km a szervíztől kapott info alapján. Ráadásul így az is meglesz, hol volt használva. (más egy német falu és más Párizs).
Aztán körbemérni.
Aztán kipróbálni.
Padlógáz, meg elengedett kormány meg ilyenek. És mond nyugodtan az eladónak, hogy hallgatni akarod a kocsi zajait, amit mond nem érdekes.
Nézd meg a mobile.de , autoscout24.de , lacentrale.fr oldalakon hasonló autók árait és kilométereit (természetesen regadót, szállítási költséget, kereskedői hasznot számolj).
Nincs olyan, hogy a kereskedő kifog egy olcsó autót, kevés km-rel és azt ároon alul árulja.
Olyan van, hogy kifog egy olcsó, kicsit (vagy nagyon) törött autót és azt kipofozva annyiért árulja, mintha tökéletes lenne, kevés km-rel.
Egyébként a lebeszélés része az, hogy nagyobb motorral vedd és ezt a szint állandóan mosni kell, mert nagyon látszik rajta a kosz.
Azt meg, hogy milyen szép az autó, a bézs kárpit és az üvegtető látod te is:-) Én is ilyet kerestem!
Najó, hamár így autóvásárlunk egy kis szórakozás. 6 éve autót kerestem és hossza kutatás után eljutottam oda,hogy egy Clio tenne boldoggá. Ki is néztem egy nagyon szép feketét, 3 ajtó, 1.6 Székesfehérváron, két éves, 43e km-rel, magyarországi. Felhívom a neppert, aki szerint az autó perfekt és elég megnéznem és beleszeretek. Na ennek a fele igaz volt, a második. Szerencsére votl egy Renaultos haverom (azóta sem tudom eleget dícsérni ezért) aki elintézte, hogy a helyi márkaszervízben soron kivül fogadjanak. Innentől Magyarország:
- körbemérve a jobb hátulja, C oszlop és a teteje 1000mikron felett,
- elöl egyetlen műanyag burkolat sem volt meg a jobb első kerék környékén,
- ködlámpa nem gyári, hanem utángyártott
- az első féktárcsák nem gyáriak hanem utángyártottak (43e km)
Én itt úgy éreztem láttam eleget, de a fiúk lekérték a számítógépet is. Kiderült, hogy már az egy éves szervizen 38e km-nél járt az autó és onnantól egy év alatt ment 5 ezret. Hmmm. Meg az is kiderült, hogy nem márkaszervizben lett javítva a karosszéria.
Két dolgot nem tudok
1. hogy a nepper állat, amikor mondtam neki a telefonba, hogy ne lopja feleslegesen az időm, mondja meg a gázos a kocsi, mi a francra gondolt? Tudta, hogy szervizbe viszem.
2. hogy elkoptatta az előző tulaj a féktárcsát vagy amikor tört az autó az is tört
kb 100 dbt láttam kisebb nagyobb hibával, 4000 eu alatt, teljes szélességben a km palettán., van ami csak kozmetikát vár, van amit tüzoltók vágtak ketté....
Az a baj, hogy ez a kocsi kicserélt kormánnyal és váltóval, akár esetleg egy törött-bontottból áttett, nem szétfoszlott üléssel "90 ezret futott megkíméltként" lesz idehaza meghirdetve....
A kintről behozott kocsik zöme ilyen - ahogy számoltuk, a regadó, a szállítási-üzembehelyezési költség, az elvárt haszon fényében az itthon 2 millió körül kínált frissen behozott kocsik nem nagyon kerülhetnek a neppernek 3-4 ezer eurónál többe, mert különben már nem érné meg.
Fórumozik valamelyikőtök Budaörs környékéről? Ha igen, egy ingyensörért cserébe nem futnánk össze, hogy kipróbálhassam a Scenic II-t vezetés szempontjából is?
Ha van errefele valaki, ne átalljon szólni! Köszi! -:)
Rávettem a páromat, hogy holnap megsasoljuk. Fotót is viszek, hogy referráljak. Remélem a többi vevőjelöltnek is jót teszek. :)
Azért izgat az a 2009-es. kíváncsi leszek a simlire. Ha 2 év alatt 2x40-et fut az autó, akkor is 100-on belül kell lennie. Azért, ha 130 körül van benne, kicsit facebookgyanús lesz...:D