Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

almaata66 Creative Commons License 2015.06.08 0 0 13099

a hátsó ulés alatt középen van egy fekete műanyag borítás az alatt található a benzin szivattyú és a tank. ott kéne megnézni nem szivárog-e. 

Előzmény: kalloss (13098)
kalloss Creative Commons License 2015.06.08 0 0 13098

Üdv!

 

Az alábbiakban kérnék a tanácsot:2004-es Kalos, 1.4 8 szelepes motor,sedan.

Az utastérben folyamatos benzinszag van, menet közben erősebben érződik. Szerelő többször nézte, semmire nem jutott. Valakinek volt ilyen téren hasonló "élménye"?

 

Köszönettel!

Ken_Block Creative Commons License 2015.06.07 0 0 13097

Nem attól fog szétmenni a hengerfejtömítés, ha küldöd neki. Hidegen a 12 év alatt nem sokszor lett gyilkolva, ha kellett akkor is egyéb okok miatt. Normálisan volt használva, egyszerűen megette az idő meg az anyagok a tömítést. 4 tömítés, fagyálló, víz, tömítő paszta, csavarok, gyertyakábelek, síkolás volt összesen 22-23e ft, nem nagy sztori újabb 150-200E km-ért cserébe.

almaata66 Creative Commons License 2015.06.07 0 0 13096

az enyémben most van 230ezer! kezdjek ideges lenni a kuplung miatt? más. a használtautó.hu-n nézegettem azt a néhány gázosított kalost csak kíváncsiságból. volt olyan 700ezer ft. körül amit 130ezer km-el árultak. maga a beszerelés két kiló. ki az az idióta  aki csak ennyit megy el gázzal? attól tartok, ha beadod a kereskedőnek 300ért, néhány hét múlva csoda történik és nemdohányzó alig használt hölgytulajdonos lesz az eladó 90ezer km-el :) persze nem tudom ez még kivitelezhető-e.......

Előzmény: ENGINEER (13092)
ENGINEER Creative Commons License 2015.06.06 0 0 13095

Hengerfejtömítés:

 Nálam a jelenség mindössze annyi volt, hogy egy nap kb. 1 dl víz elfogyott, illetve hidegen rángatva indult és gőzt nyomott ki a kipufogón.

 

Kipufogó:

 Nekem az az elvem, hogy nem toldozgatok, tehát amikor már kirohad akkor teljes csere. Így gyakorlatilag az első kb. 6 évig volt tökéletes, azóta nincs gondom, illetve most (fura, megint 6 év után) tehet hogy kilyukadt..., még bizonytalan.

 

Általánosságban annyit, hogy jellemzően 2500...3000 km -t megyek havonta, jellemzően országúton, tempó 90 km/h, vagy alatta (útminőség függő). Nem pörgetem a motort, 2000 1/min fordulatnál már felváltok, tehát mivel 90 km/h -nál olyan 2300 1/min -t forog, nincs jellemzően túlpörgetve. Ectrém gyorsításkor max 3000 1/min -ig forgatom (a nyomatékcsúcsa 2700 1/min, így felesleges túlpörgetni) Hidegen indítva mindig melegítem 1-2 percig. Szóval csak óvatosan és ésszel... talán ezért bírta 250.000 km -ig a hengerfejtömítés. :-)

 

E.

Előzmény: Ken_Block (13094)
Ken_Block Creative Commons License 2015.06.06 0 0 13094

Realtiv, most csináltam sógoromnak hengerfej tömítést 150e-nél 12évesen......

Elfáradt az anyag.....vízterek egybe nyíltak, meg nyomta ki olajat 1-4 hengernél.

Előzmény: Relaxvideo (13093)
Relaxvideo Creative Commons License 2015.06.06 0 0 13093

A leírt dolgoknak kb. a felén már én is túlvagyok 160 ezernél.

Sajnos nekem alul sok helyen rozsdásodik, nemigen kell kereseni.

Elöl is, hátul is, oldalt is, középen is.. Mondjuk tisztítva itt sosem volt, és garázs sincs.

A kipufugóval én sokat szenvedek, minden javítás után kb. 1 évet bír, aztán hangosodik.

Most pl. kiderült végre, hogy hátul befogva, mégiscsak sziszegett, de alig hallható módon,

inkább érezve a kezet odatéve.  Az első dobnál a csőcsatlakozásnál volt repedés,

most ez is meg lett heggesztve.

Hengerfejtömítés, belső generál akkor ezekszerint 200 ezerig nem várható.

 

Köszönöm a részletes beszámolót!

Előzmény: ENGINEER (13091)
ENGINEER Creative Commons License 2015.06.06 0 0 13092

Amit kifelejtettem....

 

230.000 km -nél recsegni-ropogni kezdett a kuplung kinyomáskor. Zavart, ezért teljes kinyomószerkezet, csapágy és tárcsa csere történt ekkor.

 

E.

ENGINEER Creative Commons License 2015.06.06 0 0 13091

Nézzük csak...

 

300.000 km után amin túl vagyunk:

 - új akkumulátor

 - teljes új kipufogó rendszer (katalizátor és a leömlő nem, csak a többi, csövek, dobok stb... mert amikor szétesett a hátsó dob kicseréltettem az egészet.

 - új hátsó lengéscsillapítók

 - új lambda szonda

 - hűtőventilátorhoz hőellenállás (ez kell a lassú fokozathoz)

 - új gumik - többször is

 - új első tárcsafékek tárcsával és betétekkel

 - új első stabilizátor összekötők (kutyacsontok) - többször is, kb. évente, az gyári 7 évet bírt

 - teljes vezérműcsere (vízszivattyúval, feszítővel kompletten) - az is többször mindig mikor km szerint kellett

 - üzemanyag-szivattyú motor csere

 - új gyertyakábelek (a szerelő beleszakította, de gondlom már nem volt véletlen)

 - hengerfejtömítés csere, teljes belső generállal (köszörülés, tömítések, szimmeringek, stb...) - ez 250.000 km körül volt

 - különböző futómű alkatrészek, szilentek, gömbtámaszok évente mindig van valami (a toronycsapágyak még eredetiek)

 - klímakompresszor felújítás (javítószett, mert elengedte a gázt, minden tömítést cseréltünk)

 - volt 2-3 kiégett izzó a műszerfalban, ezt most pótoltuk mert idegesített

 

Ami látszik hogy várható, mert jelei vannak:

 - következő szerviznél hátsó fékbetétek cseréje, valószínűleg fékdob felszabályozással mert még eredeti a teljes hátsó rendszer

 - szerintem javítandó lesz a hátsó kipufogó dob valamelyik csőcsatlakozása, mert a hangja lapján esélyes

 - időnként rettentő hangokat hallatott a hűtőventilátor, kipucoltuk (2 liter féktisztító) és most jó...

 

Az alvázon semmi rohadás nem látszik. (Augusztusban vizsgázott, átnézték, és most tettünk rá nyári gumit, átnéztem alul, komolyabb rozsda nem tűnt fel, kisebb felületi foltok vannak de semmi komoly, esetleg hol kellene nézni?) Két helyen van rozsda a kocsin, az egyik a bal első ajtó alsó sarka (gondolom megüthették és a javítás eddig bírta, hullámos egy kis körömnyi felületen) és a hátsó kerékjárati ívek legalján jobb oldalt alul egy kb. 1-1,5 cm -es darabon látszik egy kis rozsda indulás.

 

Annyit tudni kell hogy ez az autó mindig tiszta, mosva van és külön figyelemmel a kerékjáratokra, zeg-zugokra.

 

E.

Előzmény: Relaxvideo (13088)
DelSonar Creative Commons License 2015.06.06 0 0 13090

Apám 7 éves Suzuki Splash autójában 11 ezer km van. Nyugdíjasok, néha használják és kb ennyi. Ha nagyon kell ott van, de feleslegesen egy métert nem mennek vele. Sokáig én is inkább kölcsönöztem, mert arra a pár alkalomra, amikor egy évben kellett autó, jobban megérte. Leperkáltam a napi díjat, felvettem az autót, leadtam és kész. Amikor már többször kellett, érdemesebb volt saját autót venni.És igaz ami igaz, ha már ott áll az autó, használjuk akkor is amikor nem kellene igazából, de hát az ember már csak ilyen gyarló. De mégsem mindenki, ahogy apám példája is mutatja.

Előzmény: ENGINEER (13087)
Ken_Block Creative Commons License 2015.06.06 0 0 13089

Kereskedő....nem mondok semmi mást. Nekünk is 300-at akartak érte adni, 95e km-rel 10 évesen, szinte újszerű állapotban, addig vezetett szervizkönyvvel....apám akkor rágott be, és annyiért oda adta sógoromnak inkább...
Többet érnek amúgy, csak senki nem adja meg érte a többet.

Előzmény: ENGINEER (13087)
Relaxvideo Creative Commons License 2015.06.06 0 0 13088

Hát, az enyém 2004-es és 160e km.

Pedig megyünk vele sokat, külföldre is, évi 2-3x.

A napi 68km nem hangzik soknak, de minden nap mégsem használjuk.

Mit kell tudni a 2 és 300e közötti hibákról? Alvázad hogy áll? :)

Előzmény: ENGINEER (13087)
ENGINEER Creative Commons License 2015.06.06 0 0 13087

Sziasztok!

 

Érdeklődés szinten kérdezném a kedves társaságot, van-e valaki akinek a Kalos-ában több mint 300.000 km -van?

 

Az enyém 2003 -as (12 éves), most léptük át a 300.000 km -t nemrég. Ez a következőt jelenti:

 

Átlagosan

 - évi 25.000 km

 - havi 2038 km

 - napi 68 km

 

Amiért kérdezem...

 

Eladó lenne lassan, és azt mondja a kereskedő - nem is egy - hogy irreálisan sok benne a km, tehát gyakorlatilag az autó nem ér többet 300ezer Ft -nál. Hiába van vezetett szervizkönyve, számlákkal, kapott meg mindig minden szervizt és cserét ami kellett, porszáraz motorja van, jéghideg klímája... minden működik benne, nincs szétkopva lekopva még egy gombfelirat sem, 6 liter alatt fogyaszt... és naponta használom mint egy "normális" ember.

 

Megnézve a hasznaltauto.hu -t tényleg azt látom ott hogy a 2003 -as Kalosok ára 699...799 ezer Ft között van, benne 26...110 ezer km.

 

Ha kibővítem a keresését

- az összes szervizkönyvesre (az én felszereltségemmel) akkor 500...799 ezer Ft és 26...160 km

- az összesre szervizkönyv nélkül (az én felszereltségemmel) akkor is a legtöbb amit találok 205ezer km.

 

Egyszerűen nem értem... vagy tényleg senki nem használja ezeket az autókat vagy mindenki hülye és elhiszi a sok tekert kamu km -t? De most komolyan, 12 éves autó 26ezer km? Ez havi 180 km, napi 6 km ilyen a világon nincs, ehhez nem kell autó...

 

E.

 

DelSonar Creative Commons License 2015.06.05 0 0 13086

Hátsó dob csere: 23400 Ft;  rezonátorcső és középső dob csere, összekötőcsövek, kivéve a rezonátorcső és középső dob közötti részt - ; lengéscsillapító mérés: 36200Ft. Annyira nem vészes, két évre elosztva.

Előzmény: Ken_Block (13084)
almaata66 Creative Commons License 2015.06.05 0 0 13085

Á dehogy! Ha nem ragaszkodtok a gyári minőséghez akkor 40-50 ezerből megvan. néhány évig így is megteszi. 2 éve cseréltettem az egészet és eddig tökéletes. A rezonátor csövet kivágta a mester és behegesztett a helyére egy újat, oszt annyi. Persze előtte a rezonátor végeire is tett két rövid csövet.

Előzmény: Ken_Block (13084)
Ken_Block Creative Commons License 2015.06.04 0 0 13084

Lehet csak az én gondolatom, de ha a rezonátorcső ment szét, akkor ha lefogom a végét csőnek, valahol el kéne menjen a nyomás, ami esetében elvileg nem történt meg. Bár mint mondtam látatlanba bármi lehet.

Sógoromnak is katalizátor után szinte végig ki kéne cserélni, de annyiba van mint az autó árának a fele kb.

Előzmény: DelSonar (13082)
Relaxvideo Creative Commons License 2015.06.04 0 0 13083

Köszi a tippet, ránézünk.

 

Még annyi, hogy sajnos rozsdásodik és kezd lukadozni az alváz :(

11 év az mégiscsak 11, ebből 8 garázs nélkül.

Meddig megy el így? Kezelhető, foltozható?

Csináltatta már valaki? Mibe fáj? stb.

 

köszönöm

Előzmény: almaata66 (13081)
DelSonar Creative Commons License 2015.06.04 0 0 13082

Az enyém is kezdett furcsa traktorszerű hangokat hallatni de amióta a katalizátortól a hátsó dobig cserélve lett minden, klasszul húz a kocsi, és úgy ketyeg alapjáraton mint egy svájci óra.

Előzmény: almaata66 (13081)
almaata66 Creative Commons License 2015.06.04 0 0 13081

Még talán a rezonátorcsövet lehetne ellenőrizni. azon nem látszik ha kilyukadt. Az elöl van a monitorszonda után ha jól emlékszem...

Előzmény: Relaxvideo (13080)
Relaxvideo Creative Commons License 2015.06.04 0 0 13080

Ja, tudom melyikre gondolsz.

Az ki lett cserélve újra egy 2-3 hónapja.

Előzmény: Ken_Block (13079)
Ken_Block Creative Commons License 2015.06.04 0 0 13079

Nem. Légőszűrő és a szívócsonk között van egy gumi cső, közepén bordázott, mert istentelen nagy kanyart vesz ( semmit kb), és ott a bordák közt ki szokott repedni, majd szakadni, és olyankor kicsit űrhajós hangja van az autónak.

Látatlanban nem tudok semmi okosat mondani, hogy mi lehet az....

Előzmény: Relaxvideo (13078)
Relaxvideo Creative Commons License 2015.06.04 0 0 13078

Nem. Pontosan hol?

Alulról jön a hang, a kipufogócső felől, hosszában kb. a sofőr vonalában.

Vagy erre van levegőcső is?

Előzmény: almaata66 (13077)
almaata66 Creative Commons License 2015.06.01 0 0 13077

A levegőcsövet nézted már?

Előzmény: Relaxvideo (13076)
Relaxvideo Creative Commons License 2015.05.31 0 0 13076

Köszi, mi is a barbár módszert használtuk, nem sziszegett, ezért fura.

Hangja? Nem akkora mintha törve lenne és versenyautó hangja lenne, de annak kb. fele, harmada.

100-120-as tempónál már zavaró az utastérben is.

Előzmény: Ken_Block (13075)
Ken_Block Creative Commons License 2015.05.31 0 0 13075

Át kell nézni alaposan, meg ugye hallani kéne a hangot.

Én se találtam elsőre semmit....én barbár módon szoktam megnézni, hogy kifúj e. Hátul befogom a csövet, ha fúj valahol, szinte mindig hallani, vagy észre venni, mert hidegen elkezdi kifújni a vizet is.

 

Sógoromnak kifúj, de a közép rész csatlakozása, meg a hátsó dob csatlakozási felületei rohadnak, és már nem zár egész felülettel. Új rendszer, vagy home made, lerúgni a talpakat, és berakni egy darab csövet, csak akkor egybe lesz...

De van örömteli dolog is. Hengerfej tömítés kicserélve, 2 napja üzemben, por száraz minden. 12 év és 145e km után, eléggé elhagyta magát a tömítés...

Előzmény: Relaxvideo (13074)
Relaxvideo Creative Commons License 2015.05.31 0 0 13074

Megőrülök a kipufogómtól. Vagy lehet nem is attól?

Van, hogy hangosabb, van hogy halkabb gázadásra, de az utóbbi napokban gyakrabban

volt hangosabb, ezért elvittem szakemberhez. Egy kis lukat talált a hátsó részen,

még a dob előtt, ez meg lett heggesztve. Közvetlen előtte csúnya hangja volt, közvetlen utána jó,

így megnyugodtam. Be is fogta rövid időre alapjáratnál a cső végét, nem sziszegett sehol.

Viszont 20km megtétele után, most megint előjött a csúnya hang. Lehet valami rejtett törés, repedés,

ami csak melegedés után jön elő? Vagy nem is kipufogóprobléma, hanem motorikusan van már valami? :(

11 éves 1.4-es Kalóz.

 

köszi ha van tipp!

DelSonar Creative Commons License 2015.05.29 0 0 13073

Léteznek eszközök amikkel le lehet menteni a teljes tartalmat, azt el lehet küldeni chip tuninggal foglalkozó helyekre és visszaküldik a módosított adatállományt. De az ilyesmit már inkább személyesen intézi az ember a megfelelő helyeken. De ezek a kütyük egy hibakód kiolvasás árába sem kerülnek. Így aztán miért ne, ha már egyszer kell használni és segít, már megérte.

Előzmény: almaata66 (13070)
naga_d Creative Commons License 2015.05.28 0 0 13072

Sziasztok
Látom nem csak nekem vannak indítási problémáim.
Nálam a helyzet az hogy reggeli és esti illetve az első indítózás úgy 2-3mp télen is ennyi volt csak mégy annyi hogy elsőre ritkán indult be de csak télen mert érzésre elkapta fel is pörgött a fordulatmérő első rovátkáig az nem tudom mennyi kb 300r/min tehát egy köhögés leáll az ac szív egyet (halom) indítózás 2mp és utána minden ok az alapjárat nem ingadozik nem erőtlen a hiba jelző lámpa nem világit. Ha vásárlás céljából vagy tankolás miatt megállok akkor úgy fél mp és beindul.
Hogy miért vártam akkor vele ennyit?
Kb novemberbe volt a szerelőnél nem hagytam ott másnap reggelig csak estig mert az első hidegebb reggelek e tájt jöttek a hideg 4C pluszba tehát ekkor kezdődtek a bajok.
Ő szerintük nagy baj nem lehet mert fals levegőt nem szív a benzin nyomás jó gyújtás jó meg lehet hogy még mondtak valamit de nem emlékszem illetve hogy aludjon náluk amikor hideg van és rámérnek de nem tetem mert úgy voltam vele az nem lesz olcsó mert a szerelőnek hibakód kell és láttam hogy legszívesebben kiröhögnének hogy biztos én bénulok. Jó vihettem volna máshova is de hova meg dolgozó emberként időhiányba úgy voltam vele az a legrosszabb ami lehet hogy egyszerűen nem indul majd be de szerencsére ez nem történt meg.
Akkor még azt hittem a hideg az oka de már úgy tűnik nem biztos hogy kell hozzá nagyon hideg.
Aksi beméretve szakinál ilyen bosch nagy dobozzal.
Mi lehet a baj?
Találkoztatok ilyen hibával és a megoldásával?
A verda 1.4 8v 2003.
A válaszokat előre is köszönöm.

cs_gaborka Creative Commons License 2015.05.25 0 0 13071

Köszönöm, nekem kb. 3mm-es lyukacskák voltak csak egy fémlapon, persze a külső formája hasonló.

 

Érdekes módon a héten több reggelen is "pöccre" indult a motor, igaz az alapjáratom úgy 2000 körül volt, illetve ha gurult az autó, úgy 1300-1500-ig lement, ha megálltam, akkor kb. 1000-ig, lejjebb sajnos nem. Tegnaptól viszont ismét másodikra, akkor még kell egy gázfröccs, hogy ne fulladjon le. A doksiban olvastam, hogy be lehet állítani az alapjáratot a kulcs és az AC gomb nyomkodásával, de ezt mondjuk nem egészen értem, hiszen ha pörög mondjuk 1500-on, akkor csak azt az értéket "tanulja" meg, vagy rosszul értelemezem a leírást?

Előzmény: DelSonar (13054)
almaata66 Creative Commons License 2015.05.22 0 0 13070

Egyet kell ertsek veled. Nekem is ilyen "foskupac" kutyum van es tokeletesen mukszik a megfelelo szoftverrel. Azert az hogy csak egyiranyu vele a kommunikacio a hiba kiutesen kivul az azert nem baj....

Előzmény: DelSonar (13069)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!