A kérdéses benzin egy Bonifer-es kocsiból származott, 5 rekeszes tartály, rekeszenkénti kiömlővel. 2-3 liter maradéknál jelez a rendszer, "normál" esetben.
Akarattal viszont "megoldható", és ezt te is nyilván tudod, ha 7 éve tartálykocsizol, hogy maradjon a rekeszben üzemanyag, anélkül hogy jelezne a rendszer.
A kérdéses esetben az az álláspontja annak az embernek, akit most felhívtam, hogy a lefejtés után keveredhetett a különböző üztemanyagfajta a "titoktartályban".
Nem területem ez a dolog, egy azonban tény: Ebben az 525i ben, a gázolajos benzin okozta a dugattyúk halálát. És ez a kocsi 3 hónapja ebből a tartálykocsiból tankolt.
Mindenki ott tankol ahol akar, én maradok az OMV-nél, azon belül is a Lobaui töltésű kutaknál.
Ha figyelmesebben olvasol, látni fogod, nem azt írtam, hogy minden OMV töltet Lobauból jön. Azt írtam, hogy vannak bizonyos kutak. Párat meg is jelöltem. Íme egy pár fénykép a dugattyúkról... Mindegyik ugyanazona helyen tört el. És ez biza tartálykocsis tankolás. Szívesen bemutatlak az ügyfélnek, megkérdezheted tőle is. Nem szokásom valótlant állítani!!! Egy biztos, a tartálykocsi megdöntésével veszik ki a maradék üzemanyagot, amit pótkerék helyére tett flexitartályban " csennek" el. Az sem kizárt hogy ott keveredik a dolog, én csak azt tolmácsolom nektek, amit a bennfentesek elmondtak erről a dologról.
Valami elektronikai gebasz lehet nálam. Egy hete defektet jelzet, azt kitörőltem (forumtársak segítségével), most megint defektet jelez, ráadásul a légzsák, övfeszítő hibáját is írja!
"Attól függetlenül, míg más kutaknál általában a benzinkutasra van bízva az adalék betöltése, ami nem, vagy csak részben történik meg, addig az OMV ezt a tartálykocsi automatikára bízza, avagy kinti töltetnél már eleve bekevert."
Ezt ma már csak azok a kutasok terjesztik, akik szart árulnak titokban az autósoknak, oktánszámnövelő adalék néven. A Shell is a MOL százhalombattai tartályaiban keveri az adalékot, nem a szállító autóban és nem a kúton. A kutasnak semmi köze a benzinhez.
A jelenlegi autóm megvételének napján derült ki, hogy az előző tulaj 2 évig az Auchan benzinkútnál tankolt. Ha ezt előre tudom, szerintem nem vettem volna meg a gépet. Már vittem el az autót, amikor is megkérdeztem, hogy hol van a környéken egy jó kút. Az Auchan-t mondta be, amire először azt hittem, hogy poén, úgy is reagáltam le, aztán kiderült, hogy nem viccelt. Valószinüleg a lelkébe taposhattam, mert utána ingerülten közölte a sablon dumát, amivel etetik a népet, hogy mindegyik magyar kút ugyanazt a benzint kapja, csak az adalék más. :) Arra már nem kérdeztem inkább rá, hogy a madaras tesco=auchan vajon milyen adalékot használ szerinte. :) Ránézésre egy önmagával és a környezetével szemben igényes gyereknek tűnt az eladó, de élő példája annak, hogy vannak olyan emberek, akik jó autókban ülve, így spórolnak pár száz forinton. Ezt mondjuk én sem értettem meg soha. A fenti történet miatt féltem is egy ideig, hogy a benzinszűrőmet idő előtt cserélnem kell, de lekopogom egyelőre nem volt gond. Egyébként azt hallottam, hogy nem kell szűrőt cserélni az E39 facelift óta gyártott modelleknél. Talán Te mondtad Jani. Egyébként olyan 50e körül van a komplett szűrő csere, ha beüt a krach.
Én kizárólag OMW és Shell kutakon tankolok. Ausztriában az A2esen a Villach utáni utolsó Esso kúton (kb. 2 kilométerre az olasz határtól) nagyon jó még a benzin, Olaszországban a Total is jó. Átlagban egyébként 100-150 kilométerrel tudok többet elmenni nyugati benzinnel, mint a hazaival. Ez azért dühítő.
Szi Maszi. Amit leírtál, az 20 éve működött az ötezer literes Csepel tartálykocsikon. Hét éve szállítok üzemanyagot , de ennyi valótlanságo ne írj. Az autók kétcsöves lefelytőrendszerrel rendelkeznek,külön van a benzin külön a gázolajkör,mindkettő külön mérőművel rendelkezik,tehát itt nem keveredhet üzemanyag.Van egycsöves rendszerü is,de az olyan, hogy ha egy liter is marad benne, már nem lehet rátölteni semmit. A Mol töltőállomáson már öt éve a töltőhíd keveri az adalékot a megrendelt mennyiséghez,és nem a kutas. Az OMV pedig nem csak Lobauból kap ü üzemanyagot,hanem Szlovákiából , Pozsonyból ami olcsóbb de rosszab minőségü mint a magyar. Ha pedig tudsz venni tartálykocsiról, az biztosan 100%-os.
Nem semmi. De mondjuk egy BMWbe tartálykocsiból tankolni... Amikor én külföldre megyek(kelet felé) soha nem tankolok még kúton sem. Itthon meg ahogy mondtam a premium dieselt tankolom. Ennél jobbat pedig egyenlőre itthon nem tudok. Remélem ez a minőség megfelel az autómnak :)