Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Pitecus Creative Commons License 2001.03.29 0 0 88
Csakhogy el ne süllyedjen...
Pitecus Creative Commons License 2001.02.23 0 0 87
Én már javítottam rajta...
kb. 10 helyen felfúrtam és láss csodát...
már negyed annyit nem zörög..
Tipp:
Emilj
Előzmény: alekofun (86)
alekofun Creative Commons License 2001.02.23 0 0 86
Tisztelt Alekó tulajdonosok˘
Nagyon meg vagyok elégedve ezzel az autóval,
csak az egész műszerfal zörög és úgrál.
Mondjátok meg hogy a tiétek is zörög e.
Ruppy Creative Commons License 2001.02.19 0 0 85
Urak

Egy ügyes esztergályost keresek. Utángyártott szelephézag állíto excentereket keresek. Megrendeltem a Szurominál egy 275 fokos veztengelyt. A bibi az, hogy az eredeti excenterek kicsit a fokolt tengelyhez. Szal kéne 12 db excenter hökezelve az öreg tinédzser gépembe.

Pitecus

Kár, hogy igy alkult. De szerintem nem érdemes eladni a mostani gépedet mert ujat csak nagyon drágáért tudnál venni.

?

Van egy akcios kb 280-fokos tuning veztengelyem 1500-as mmoszkva motorhoz. 5000Ft. Az alapjárat elég xar lessz töle de 4000 fölött nagyon jol huz vele a gép.

Pitecus Creative Commons License 2001.02.15 0 0 84
Amit tudok mondani, hogy ha pesti vagy akkor 4 címet tudok, ahol megkérdezheted.
Emiljél nekem, ha érdekel.

Előzmény: Senki Alfonz23 (83)
Senki Alfonz23 Creative Commons License 2001.02.14 0 0 83
Hi!
Hat hónapja vettem 1 Alekot. Moszkvics motoros 21412 a becses típusa ( míg a Lada 1,6 literes a 2141 (S) csak hogy egyről beszéljünk).
Keresek hozzá jobbos visszapillantó tükröt, gyárilag nincs rajt, sőt a felfogatásához az ajtóba a háromszöget is. Állítólag csak nagyar utángyártottban létezett, de már nincs. Van tippetek ?
Köszi.
Pitecus Creative Commons License 2001.02.14 0 0 82
Lehet, hogy igazad van, mert én csak paraméterekből állapítok meg dolgokat.
DE lehet, hogy eladó lesz az alekóm, mert építkeznem kell és még nem tudom, hogy miből!!!
(Döl a ház fala kifelé és betonkoszorút kell csináltatni. Ha már koszorú van, akkor falmagasítás, ha már tető le, akkor upgrade tető kell, stb...)
Nagggyon szomorú vagyok....
Nem lesz kocsim, egzisztenciám, gázpedálom, még traffipaxom sem :O(

Előzmény: Ruppy (81)
Ruppy Creative Commons License 2001.02.14 0 0 81
Pitecus

Én nem látom tulságosan a rokonságot a 2 motor között.
Alapvetöen eltérnek egymástol. PL: Moszkva-> tök alu blokk vas hüvelyekkel. A BMW meg csak mostanában kb 8-10 éve csinál alu blokkos motorokat ha jol tudom.
A 412-es meg a 'postás' IZS,2140,2140,aleko 1500 Mind ugyan azzal a motorral szerelve. Egész biztos mert már felujitottam egy párat saját kezüleg. Egyedül az alekoban annyi az eltérés, hogy a domboru dugok helyett homoru van bennük és egy rendes SOLEX kéttorkut kapott, meg az olajszürö nem aluházas.

Előzmény: Pitecus (80)
Pitecus Creative Commons License 2001.02.13 0 0 80
A BMW mocik közül a legeslegelső még francia volt.
Egy évre rá dobták piacra bayerék a saját feljesztésü mocit, ami már 1600-as volt.
Hogy mért ragaszkodom mindehez?
Mert a 412-es motor és a bmw 1500-as motorja furatra, löketre és szinte max fordulatra megegyezett.
(80/71 furat/löket)
Ami különbségek felfedezhetők:
75LE/90 LE (412/bmw)
118 NM/125 NM (412/bmw)
max prm: 5800/6000 (412/bmw)
Ja, a 412-es moci tudtommal öntöttvas!!!(cca 100 kg)
Ez a moci van az 1986-1993 közti alekókba is!!!
Azok még moszkvics 2141 néven vannak forgalomba.
A lada motoros alekó 2141S névre hallgat.
Üdv.
Előzmény: Ruppy (78)
frescho Creative Commons License 2001.02.13 0 0 79
> Bocs de nem ugrik be, hogy melyik géppel voltál Csákváron. Ezexerint találkoztunk is? > Borzaszto milyen szenilis vagyok. Indultunk egymás ellen

Nem valoszinu, hogy indultam volna ellened, mivel en csak a Nemo Zolival nyomtam, aki egy Favival volt. En egy Sarga Skodaval voltam, amit rogton szerelni kezdtem, ahogyan leertunk es szinte ki sem masztam belole :)

Előzmény: Ruppy (78)
Ruppy Creative Commons License 2001.02.13 0 0 78
Pitecus

Biztos vagy benne hogy egy francia motor került a 4 hengeres BMW-kbe? Én eléggé kétlem mert az 1500-ös alkeo moci tök aluminium. Még a blokk is mig a bömcsik csak az E36 tol jöttek alu blokkal. Talán a hengerfeükben van egy kis hasonloság de az is csak szemre. A BMW-nél a himbasor tengelyben olajnyomás van meg minden bütyköt felülröl olajoznak egy spricnivel. A BMW-nek aluminium a himbái mig az alekonak vas.
Sajnos nem tudom, hogy bele megy -e a BMW moci de ha a helyet nézem tuti, hogy el kell férnije. Szerintem jo esélyed van rá. Ha jol tudom a kis BMW-ken 28cm-átméröju a kuplung. Az elég erös.

frescho

Bocs de nem ugrik be, hogy melyik géppel voltál Csákváron. Ezexerint találkoztunk is? Borzaszto milyen szenilis vagyok. Indultunk egymás ellen?

Adm Creative Commons License 2001.02.10 0 0 77

Frescho, nem tom, én csak a tükrömben láttalak :o))))

Amugy ez a mennyit gyaluljunk le a hengerfejből kényes dolog... Jól hangzik a 1:10,5-ös süritési viszony, de a valóságban sajna nem olyan jó.....

Előzmény: frescho (76)
frescho Creative Commons License 2001.02.10 0 0 76
Hi!

Azt hiszem, hogy Csakvaron lehetett latni, hogy hogyan megy a gepem. Nekem ami kell, az az, hogy alul huzzon, mivel 90%-ban varoson belul kozlekedek. Most egy 88-as fotengellyel szemezek, amivel brutalis esetben majd 1600-as moci lenne a Sarga Villamban :)))). Mondjuk ha csak 75 paci a jelenlegi kb 62-vel szemben, az mar tuti, de a nyomatek legyen 2500-nal 130Nm. Ha nem porog 5000 fole, akkor is tud 150-et menni, ami mar halalfelelem. (A hetvegen kiproszaltuk: 180 a vege ora szerint, ami 165 valosnak felel meg GPS szerint :)))

F.

Előzmény: Ruppy (73)
Pitecus Creative Commons License 2001.02.09 0 0 75
Ruppy!
Éppen azon gondolkodtam, hogy a tuning fogalmát másféle képpen kéne megközelíteni:
1.tény:alekóba bemegy az 1500-as moszkva motor
2.tény: ezta motort franciák csinálták
3.tény: Ez a motoalap került bele a BMW-be is amit 1966 és 1967 között gyártottak, de nem 75 lovas volt, hanem 90!
De nem igazán válhatott be a BMW-nél, mert 1967-ben 1600-as lett a legkisebb motor.
Ha logikusan gondolkodom, akkor a BMW motor is belemegy az alekóba közbetét nélkül.
Ha egy 84-85-ös bmw motort tennék be a kocsiba, akkor kb. 90 lovas lenne és 140 NM nyomatéku.
De ha sikerült egy 1600-as papirt beszereznem egy 1800-as motorról, akkor 105 paci 186 NM nyomatékkal. Ez már épp elég lenne a közel 1100 kg-os monstrumhoz.A kuplungom már 1600-as 131-es fiaté, ami nagyobb, mint a lada(aleko) kuplung, az elbírja.
Ezek után felvetődik 1 kérdés:
Mennyibe kerül 1 bmw motor?

A viszonyszám számításod helyes!!!
Végre valaki tudja, hogy mi a különbség kompresszió és süritési viszonyszám között!!!
Viszont az elméleti lóerőszámításhoz szükség van a közepes gáznyomás fogalmára, amelyet nem lehet sem kompresszióból, sem pedig sűrítési viszonyból kihozni. Sajna tudomásom szerint mérni kell!!!
Neked mi a véleményed?
Üdv
Pitecus

Előzmény: Ruppy (74)
Ruppy Creative Commons License 2001.02.09 0 0 74
Pitecus

A kompressziot nagyon kell figyelni mert ha a löketmodositásbol adodolag tulságosan megnö akkor felsö fordulat tartományban fogni fogja a motort. Söt mivel tulságosan nagy lett a sürités az elögyujtást is vissza kell venni, hogy ne csörögjön. Emiadt meg szintén csökken a Le meg az ugrosság. Általában 9 -10 között a leg jobb mert akkor még elég jol tudsz neki elögyujtást adni.(25-35 fok)

kompresszio viszonyszám=löket+robbanotér+a hengerfej tömités vastagságábol adodo térfogat osztva a robbanotér+hengerfej tömités ccm-je

Vagy másképp

Robbanotér=hengertérfogat osztva kompresszi viszonyszám minusz 1.

Előzmény: Pitecus (72)
Ruppy Creative Commons License 2001.02.09 0 0 73
frescho

A nyomaték a löketnövekedésselssel arányosan nö kb. Általában alul egyre elöbb kezd huzni a gép. A 'pup' a nyomatékgörbén elörébb jön. Alulrol kezd egyre jobban huzni de nem lessz olyan haraposan pörgös mint volt. De az ilyesféle tipusu változás egyáltalán nem kompromisszum izü. Tök szép marad az alapjárat (söt még szebb is lessz). Mivel alul javul a gép a vezethetösége meg a rajtkézsége érezhetöen javul. Szal tuti. Ha a löketet növeled érdemes egy "enyhén" fokolt veztengelyt is belerakni ami egy kicsit jobban összenyitos. Ettöl felül javul az ereje és alul meg van miböl ereszteni. Veztengely nélnkül inkább a nyomaték fog nöni veztengelyel meg a Le is.
Ja. meg kéne mérni a kompressziját és ha elvisel még egy kis sikolást is lehet csinálni. Ez a 3 dolog együtt egész jo végeredményt hoz.

Előzmény: frescho (71)
Pitecus Creative Commons License 2001.02.08 0 0 72
Ruppy!
Nekem csak 80-ról fog 85-re nőni.
A russzkiknak írtam 2 levelet, de nem hajlandóak válaszolni (hungarian and english).
Lehet, hogy oroszul kőne írni?
Van nekik 1,8-as motorjuk, de nem tudom, hogy az 1,7-est fúrták meg 2-3 mm-rel nagyobbra, vagy adtak nekik 5 mm-er löketnagyobbodást.
A tuningos bevallása szerint 123 NM-ről 145-150 NM-re ugrik a nyomaték (18-23%)
A lóerő is nő, mert 10 felé ugrik a sűrítési viszonyszám (10,2-10,5)

frescho Creative Commons License 2001.02.06 0 0 71
Hi!

Kb milyen aranyban valtozik a nyomatek? Ha en pl. 20%-al megnovelem a loketet a verdamnak, akkor mire szamitsak? Az tuti, hogy a vegsebesseg nem lessz tobb, mert felek, hogy a fotengely bemondja az unalmast, de a nyomateki gorbem hogyan valtozik?

Előzmény: Ruppy (70)
Ruppy Creative Commons License 2001.02.06 0 0 70
Pitecus

A löket modositás a leg korrektebb tuning. Nyomaték rögtön észrevehetöen megnö. Én is csináltam már ilyet. A széria 320i-nek 66mm a lökete. Felfurattam minden hengert 84 re és egy 81mm-es löketü fötengely került bele. Azota nincs gond a nyomatékkal.

Előzmény: Pitecus (67)
Pitecus Creative Commons License 2001.02.05 0 0 69
Műláb:
Soha nem láttam még írva....
Olyan, mint az áucs (ouch).
Előzmény: műláb (68)
műláb Creative Commons License 2001.02.03 0 0 68
Hi Pitecus!

Majd értesíts a fejleményekről!

Ps.: what does it mean: GACSÁÁ ???

Üdv.:M. :)))

Előzmény: Pitecus (67)
Pitecus Creative Commons License 2001.02.02 0 0 67
Sziasztok!
Ma voltam a Szlalom 2000 díjkiosztón.
Beszéltem ott 1 fószerral, aki az 1.6-os motoromba tud 85-ös főtengelyt szerezni(79/80 helyett 79/85 a furat/löket).
Bevallása szerint a motor sokkal nyomatékosabb lesz.
132NM/3000rpm helyett 145-150Nm/2800 rpm
A 78 LE/5400 helyett 87-90LE/5400 igér.
Ahogy megboldogult nagyanyám mondaná:
Gacsááá......

Majd meglátom

Ruppy Creative Commons License 2001.02.02 0 0 66
műláb

Apáméknak volt 408-as meg 426-os meg ilyen olyan. Fater elég szerelös ficko és igy mellette elég hamar felvettem a tempot. Kemény tiz rugoért vettem a 412-esemet.

Előzmény: műláb (64)
zirgs Creative Commons License 2001.02.01 0 0 65
köszönöm!
Előzmény: Pitecus (33)
műláb Creative Commons License 2001.01.30 0 0 64
Akkor le a kalappal, hogy durván 17-18 éve még 408-as és 412-es gépeket elő tudtál ásni!
Előzmény: Ruppy (63)
Ruppy Creative Commons License 2001.01.28 0 0 63
műláb

Áááá azért nem vagyok olyan öreg foszer. Inkább korán kezdtem a dolgot. Most 35 éves vagyok.

Előzmény: műláb (62)
műláb Creative Commons License 2001.01.24 0 0 62
Üdv mindenkinek.

Még hátulgombolós korom környékén, 1980-ban nyert a familia (gépkocsi nyereménybetétkönyv rulez) egy 2140-est, ami 1993-ig teljesítette is feladatát, akkor 160 e km-rel lett eladva.
Anyám megsiratta, apám meg 2 napig nem aludt utána.
Egyébként vele történt, hogy yoapám elfelejtett tankolni.Még új volt a kocsi- majdnem.
Benzin kifogy, fej vakar, Petike(szerénységem) üvölt a hátsó ülésen.
Apuka dönt, kuplung, váltó 2-esbe, kuplung 3/4-ig kienged, önindító, irány a benzinkút.
2,5 km-re volt az Áfor kút, és SEMMI komplikáció!!!
Ezt egy nyugatival ki csinálja meg?
Ja, azért egyszer volt baja is.
Csak 1 henger ment. -> de az a szerelőig vitte!
Ez komoly, nem kacsa!
Városban TÉLEN 8,5 l, nemritkán a 84-es oktánszámúból!!
Ugye emlékeztek rá?
8 éve adtuk el, de még mindig legenda a családban.Lelke volt....
Azóta sincs egy kocsinak sem olyan becsülete a családban!

Ruppy!
A bmw topicban nem lenne képem megkérdezni, de hányadik x-et taposod? Ha az egész moszkvicspalettán átküzdötted magad, nem lehetsz mai gyerek. :)

Mindent egybevetve az Aleko elődje legendává vált.(még a búvárzsebkönyv is írta, komolyan)

Ha az utód is olyan, akkor gond nem lehet.
Bocs a hosszú offért.

Üdv.:Műláb

Ruppy Creative Commons License 2001.01.24 0 0 61
Pitecus

Szerintem figyeljél be az E30-as topicba. Pontosan még én sem tudom a találkozo helyét és idejét.
Vagy a www.BMWe30.hu -n a bulik menüben talán ott van.

Előzmény: Pitecus (60)
Pitecus Creative Commons License 2001.01.24 0 0 60
Mátyásföldön belül merre?
Érdekel...
Előzmény: Ruppy (59)
Ruppy Creative Commons License 2001.01.23 0 0 59
Pitecus

A fene tudja. Soha sem mérettem meg. Talán 180-200 körül lehet. A sportengely meg a többi amit tervezek akkor talán 200-210 körül lessz. De ez mind csak sacc. Itt a cégnél van egy 200LE-s Mondeo ST200 -as (2.5i 24V) és amikor indulunk mindig jol el tudom verni, kb 20méterre van mögöttem a hármas végefele. Vagy az egyik barátom akinek egy tuningmentes Audi S4-e van (2.3i 20V+turbo 90000Km-van benne) van, amikor indultunk mindig el tudtam verni. Közel sem olyan látványosan mint az ST200-at de 6bol 6 szor elmentem mindig.
De figyu a 7vgn a BMWE30-as topic kivonul egy kicsit pörögni Mátyásföldre. Nincs kedved kijönni? Ott senki sem tipussoviniszta. Van aki Ladával, Opellet,Golfal... jön. Szal az örület a lényeg.
Figyelmedbe ajánlom : www.bmwe30.hu
Ez a mi saját honlapunk. Az egyik srác (Dires) gardirozza.

Előzmény: Pitecus (58)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!