Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.08.31 0 0 17696

Itt "politikai látványosságra" gondoltam (lehet vele kampányolni, stb.).

 

szerintem a mellékutakkal is lehet, különösen, hogy jóval nagyobb számokkal lehet dobálózni...

 

pölö: "építettünk 100km (felesleges) pályát" helyett mennyivel jobb azt mondani, hogy "építettünk 100km fő- és 1000km mellékutat"...

 

ok, nyilván sokkal több papírmunka van vele, hisz nem 1-2 projektet kell pályáztatni, hanem több100-at, de sokkal jobb lenne az össznépi fogadtatása...

 

(a választók többsége tisztában van vele, hogy a szellempályáknak qrvára semmi értelme...)

 

 

 

Előzmény: bodrostomi (17693)
AcidMan Creative Commons License 2009.08.31 0 0 17695
A siófoki (M7X65) csomópontban is túrnak, de baromira nem látom át, hogy mit és hogyan.
Előzmény: Fricy (17691)
attus germanicus Creative Commons License 2009.08.31 0 0 17694

>Bármennyi utat is építenek, azt azonnal belakják az autósok.

Nem tudom, lehet, hogy így van, de ez esetben skomoly gond van a látásommal, mert az M3-ason Polgár (sőt, Emőd) után, vagy az M6 teljes hosszában alig-alig látok néhány autót, ahányszor arra járok.

 

Ha kifejezetten a városi utakra értetted, akkor ez igaz, leginkább azért, mert ma sokkal kevesebb út van a városban, mint amit a forgalom igényelne, ezért törvényszerű, hogy egy új út azonnal megtelik - de ezzel együtt az eljutási idő csökken.

 

>A nagyobb baj az, hogy az utakat nem ott építik, ahol 1 Milliárd Ft befektetés a legnagyobb idő, benzin, környezetkárosítás csökkenést okozna, hanem lobby érdekek szerint.

Ezt viszont sajnos én is így látom.

Előzmény: hegyaljai2 (17689)
bodrostomi Creative Commons License 2009.08.31 0 0 17693
Itt "politikai látványosságra" gondoltam (lehet vele kampányolni, stb.).
Előzmény: Törölt nick (17690)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.31 0 0 17692

Bármennyi utat is építenek, azt azonnal belakják az autósok.

 

ez nyilvánvalóan nem igaz: elég megnézni a mostanában divatos szellempályákat... :-)

 

 

az átlagos eljutási idő 45 perc 2x1 sávon, ha 2x2 sávra átépítik, akkor nem az fog történni, hogy az autósok elindulnak mint régen 7 óra 15 perckor,  és biztonsággal odaérnek 45/2 perc alatt...

 

ja, ésha 2x3 sávra bővítenek, akkor 45/3 perc menetidőt várnál... :-))

 

 

de előfordul ilyen is:

 

pölö az újpalota-maglód táv csúcsban gyakran 60perc felett volt...

mostmeg laza 20perc az M0K-n... 

 

 

A nagyobb baj az, hogy az utakat nem ott építik, ahol 1 Milliárd Ft befektetés a legnagyobb idő, benzin, környezetkárosítás csökkenést okozna, hanem lobby érdekek szerint.

 

hát ja.

bár egyes olvtársak szerint ez másodlagos szempont.

szerintük fontosabb a "területfeltáró és gazdaságélénkítő 6ás"

 

(valójában ez csak terelés, szimplán tisztában vannak vele, hogyha a "legnagyobb megtérülés" elven fejlesztenének, akkor itt jó ideig csak pesten és pest megyében épülnének utak...)

 

 

Erre a legjobb példa, hogy ,most 2009 őszén még mindig csak a 2007-es forgalmi adatok érhetőek el. Ki tartja vissza a reálisabb tervezést megalapozó 2008-as adatokat?

 

naivitás rulez!

ugyan miből gondolod, hogy figyelembe veszik a forgalmi adatokat?

azokat nagy ívben leszarják, ha nagyon kilóg a lólább, akkor meghamisítják... :-((

Előzmény: hegyaljai2 (17689)
Fricy Creative Commons License 2009.08.31 0 0 17691
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.31 0 0 17690

ez egyrészt ízléspofon, másrészt nem a látványosságon van a hangsúly, hanem a hasznosságon...

Előzmény: bodrostomi (17688)
hegyaljai2 Creative Commons License 2009.08.31 0 0 17689

Bármennyi utat is építenek, azt azonnal belakják az autósok. Tehát A és B pont között csütörtökön reggel 7 óra 15 perckor indulva az átlagos eljutási idő 45 perc 2x1 sávon, ha 2x2 sávra átépítik, akkor nem az fog történni, hogy az autósok elindulnak mint régen 7 óra 15 perckor,  és biztonsággal odaérnek 45/2 perc alatt,  hanem 7 óra 35 kor indulnak, és anyáznak, hogy kevés a sáv, mert nem értek oda 8 óra 00-ára.

Lámpa helyett körforgalom, vagy felüljáró, kereszteződés előtti besoroló sávok persze más hatással bírnak.

A nagyobb baj az, hogy az utakat nem ott építik, ahol 1 Milliárd Ft befektetés a legnagyobb idő, benzin, környezetkárosítás csökkenést okozna, hanem lobby érdekek szerint.

Erre a legjobb példa, hogy ,most 2009 őszén még mindig csak a 2007-es forgalmi adatok érhetőek el. Ki tartja vissza a reálisabb tervezést megalapozó 2008-as adatokat?

Előzmény: attus germanicus (17670)
bodrostomi Creative Commons License 2009.08.31 0 0 17688
Csak egy mellékút felújítása, megépítése nem olyan látványos...
Előzmény: Törölt nick (17687)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.31 0 0 17687

persze: lehet beszélni a mellékvonalakról is...

 

de akkor azzal nem az ap-kat kell szembeállítani, hanem a mellékutakat...

 

ezesetben viszont elégedett lehetsz: ezek is rohadnak lefele, és hálózatbővítés gyakorlatilag zéró.

 

(holott itt igen jelentős hálózatbővítésre lenne szükség  - szemben a vasúttal, ahol leépíteni kell a hálózatot -, mivel igen sok a zsáktelepülés, ill. nagyon sok esetben szomszédos települések között csak igen jelentős kerülővel van közúti kapcsolat...)

Előzmény: BoGar (17680)
BoGar Creative Commons License 2009.08.30 0 0 17686
Azok fő és nem mellékvonalak, mint amiről mi beszélgettünk.
Előzmény: cssz74 (17683)
cssz74 Creative Commons License 2009.08.30 0 0 17685
Lacinak igaza van, ott a fejlesztés sajnos valóban kidobott pénz, hiába veszel drága járművet és építed át a vonalat milliárdokért mondjuk Kisújszállás és Kál közt, nem változik érdemben az utazó közönség...
A vasút nagy forgalomnál gazdaságos, kis vonalaknál nem. Pedig tudod, én is szeretem a vasutat. De a tény, az tény.
Előzmény: BoGar (17680)
D H Creative Commons License 2009.08.30 0 0 17684
"...a torony alatt a talaj megrogyott..."

...ez tetszik... remek és tipikus mai magyarországi eset, milyen az, amikor remekül sikerül elvégezni a padka alapozását, amin a gép állt a bukfenc előtt.
Előzmény: Törölt nick (17681)
cssz74 Creative Commons License 2009.08.30 0 0 17683
Ebben nincs igazad, egész sok fejlesztés megy az 1-es 30-as 100-as vonalon...
Lassan jövögetnek azért a flirt-ök is...csak kevés lesz így is. Nem jut belőle a 80-120a és 100-as elővárosi forgalmára.
Előzmény: BoGar (17678)
BoGar Creative Commons License 2009.08.30 0 0 17682
El van átkozva az az építkezés.
Előzmény: Törölt nick (17681)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.30 0 0 17681

tegnap jó kis banzáj volt az M3on: http://www.nif.hu/hirek/312

 

mútkor a gerendák, most a cölöpfúró gép...

BoGar Creative Commons License 2009.08.30 0 0 17680
Mellékvonalakról volt szó.
Előzmény: Törölt nick (17679)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.30 0 0 17679

semmit, mi?

ésa zalalövői vonal? a zalaegerszegi delta vágány? a BILK és tsai? a rola terminálok?

az átépülő állomások? a megújuló vonalak?

 

 

teljesen álomvilágban élsz, ha ugyanolyan volumenű fejlesztéseket vársz egy egyre versenyképtelenebbé váló ágazat feleslegesen naggyá váló hálózatban, mint egy egyre versenyképesebb ágazat több évtizedes fejlesztési elmaradásokat felhalmozó hálózatában...

Előzmény: BoGar (17678)
BoGar Creative Commons License 2009.08.30 0 0 17678
Nálunk meg nem fejlesztenek semmit.
Előzmény: attus germanicus (17673)
cssz74 Creative Commons License 2009.08.30 0 0 17677
0
Előzmény: Törölt nick (17666)
attus germanicus Creative Commons License 2009.08.30 0 0 17676
Ilyen alapon mehetne a topicban a téma gyakorlatilag bármiről, ami benne van a költségvetésben :-)
Előzmény: Törölt nick (17675)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.30 0 0 17675

annyiban nem OFF, hogy a vasút leépítése jelentősen csökkentheti annak dotáció igényét, így a közútra fordított keretet talán nem fogják csökkenteni...

esetleg még nőhet is... :-))

Előzmény: attus germanicus (17673)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.30 0 0 17674

akkor definiálom, mert látom, nem érted:

 

a "zöld agymenés" a baromságok erőltetését jelenti zöld máz leple alatt, semmi köze az ésszerű és indokolt környezetvédelemhez.

 

ésmivel az ab ovo hüjék mellett igen sok az amúgy jószándékú, de tájékozatlan, naív, könnyen megtéveszthető ember, ezért tevékenységük meglehetősen sikeres...

Előzmény: BoGar (17669)
attus germanicus Creative Commons License 2009.08.30 0 0 17673
Szerintem nem vagy tisztában azzal a ténnyel, hogy Németországban mostanában is évente több mellékvonalat zárnak be, mint amennyit fejlesztenek.
A vasútbarátok rendelkeznek némi csőlátással e tárgyban :-)

No, mindenesetre a vasúti témát szerintem fejezzük be. Egyszerűen azért, mert OFF.
Előzmény: BoGar (17671)
BoGar Creative Commons License 2009.08.30 0 0 17672
És mennyi sétálóút? A többszöröse!
Előzmény: attus germanicus (17670)
BoGar Creative Commons License 2009.08.30 0 0 17671
Mégis fejlődik, nem visszafejlődik minden, mint nálunk!
Előzmény: attus germanicus (17668)
attus germanicus Creative Commons License 2009.08.30 0 0 17670
>Te, aki már többször közölted a topikban, hogy Budapesten sincs elég út. Ez vicc!
Ja, elég rossz vicc. Ha már annyiszor hivatkoztok Ny-Európára, nézzetek már körül, hogy a hasonló méretű ny-európai városokban, de még Prágában is mennyivel több gyorsforgalmi út van. Többszöröse!
Előzmény: BoGar (17665)
BoGar Creative Commons License 2009.08.30 0 0 17669
ott erősen elterjedt a zöld agymenés
Látod, ez a baj veled. Csak és kizárólag szélsőségesen vagy képes látni a világot. A zöld dolgok agymenés a számodra, a vasát szar, éljen a közút. Ezért van az, hogy veled nem lehet normálisan beszélgetni, vitázni. A zöld dolgok nem agymenés, ez a jövő, a természetes energia. Nap és szélenergia, biofűtés, stb.
Előzmény: Törölt nick (17667)
attus germanicus Creative Commons License 2009.08.30 0 0 17668
Ja, minden huszadik mellékvonalra. A többi úgy marad...
Előzmény: BoGar (17663)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.30 0 0 17667

és ki mondta, hogy nyugatajrópát kell nézni?

 

én épp azt pampogtam, hogy ott erősen elterjedt a zöld agymenés, és az utóbbi 1-2 évtizedben elkezdtek marhaságokkal foglalkozni...

 

nekik viszont - velünk ellentétben - van erre pénzük...

Előzmény: BoGar (17663)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!