Kíváncsiságból megkérdeztem a Wasteels-ben is (ahol egyébként nagyon korrekt módon segítenek mindig) mennyi lenne a Trondheim-Bodo vonalra a jegy, ők sajnos csak normál árat tudtak mondani ami egy útra ~41,000 volt akkor. Minipris-el sikerült oda-vissza (visszaúton Komfortkocsival) kihozni 20,000 ből az egészet :). És ahogy látom, annyira előre nem is kell foglalni, én már 1,5 hónapja megvettem (és még mindig van 1 hónapom) de most is van még ugyanolyan áron jegy.
Ez nem igaz, ugyanis át lehet járni a 2 Korea között vonattal! Fotó is jelent meg róla, hogy talán 2 éve volt is közlekedés, ráadásul Észak-Koreai Szergejjel ment át a vonat! Hogy most épp van-e közlekedés, azt nem tudom, de pálya van, az biztos!
A Zágráb kicsit megtévesztő lehet, na meg egyszer talán még az is feltámad.:-) Amúgy meg az Agram is Zágrábot jelent (németül), talán még azért akad más lehetőség is.
Mondjuk Jellasics IC, vagy a Kékfrankos és a Leányka mintájára Ožujsko pivo IC.:-)
MÁV honlapról: (megjegyzésem, ezért az 1 évért kár volt szegény Kvarnert kinyírni...)
Újabb közvetlen vonatpár Kaposvár és Budapest között – a város és a vasúttársaság együttműködésének az utasok lesznek a nyertesei
Budapest, 2013. április 29. –Több közvetlen vonat Budapest és Kaposvár között, ingyenes internetelérés az InterCity-vonatokon, a javuló pályaállapotokból adódóan pontosabb vonatok, továbbá komfortosabb IC-kocsik állnak majd a megyeszékhely utasainak rendelkezésére. Várható továbbá jövőre avasútállomás nagyszabású rekonstrukciója is.
Újabb közvetlen vonat közlekedik a2013/14 évi menetrendi évben, azaz december 15-től Kaposvár és a főváros között mindkét irányba, a MÁV-START és a horvát vasút megállapodása alapján. Az új InterCity-vonatpár Budapest és Zágráb között jár majd Kaposvár érintésével. A vonat közlekedtetésével nemcsak a somogyi megyeszékhely és a főváros között lesz újabb, átszállás nélküli vasúti kapcsolat, hanem közvetlen eljutási lehetőség lesz a megye és a szomszédos horvát régió között is. A vonat Budapestről várhatóan kora délután, Kaposvárról pedig kora este indul magyar és horvát InterCity-kocsikkal, amelyek komfortos, légkondicionált, hangszigetelt és kényelmes utazási körülményeket biztosítanak. A jelenleg is közlekedő, közvetlen vonatok (a fővárosból késő délután indulva a somogyi megyeszékhelyre, és vissza a reggeli órákban) maradnak a menetrendváltás után, 2013. december 15-ét követően is.
Május végétől a kaposvári utasok számára az InterCity-vonatokban elérhető lesz az ingyenes wifiszolgáltatás, így a menetidőt hasznosan, munkavégzéssel, vagy akár szórakozással, levelezéssel, közösségi oldalak látogatásával is eltölthetik az utasok. A vezeték nélküli internet minden IC-vonatban ingyenesen vehető igénybe.
A vasúttársaság szakemberei a kaposvári utasok komfortérzetének javítása érdekében felmérik a város vasúti közlekedésében részt vevő IC-kocsik műszaki állapotát, és megszűntetik a műhelyekben a rongálásokból illetve a járművek életkorából és kihasználtságából adódó hiányosságokat. Ez jelentheti szükség esetén az üléshuzatok, ablaküvegek cseréjét, a mellékhelyiségek teljes körű felújítását, illetve a hiányzó eszközök pótlását. Ezen felül az itt közlekedő vonatokon az országban elsőként papír alapú fejtámlahuzat-védőket kapnak az ülések, ami szintén hozzájárul az utazási közérzet javításához.
Javítják jelenleg a Kaposvárt Budapesttel összekötő vasúti pálya állapotát, ennek köszönhetően egy hónapon belül az érintett szakaszon nő a megengedett sebesség, és visszaáll a menetrend szerinti vasúti közlekedés. További pályakorszerűsítés, karbantartás is várható a somogyi megyeszékhelyt a fővárossal összekötő vasútvonalak érintettségében, ezeknek már folyamatban van az előkészítése. A pályafelújítási munkálatok eredményeképpen csökken a vonatok menetideje, így versenyképesebbé válik a vasúti közlekedés.
Kaposvárt is érinti a MÁV Zrt. állomásfejlesztési és integrált ügyfélszolgálati fejlesztési programja, amelynek köszönhetően a vasútállomás nagyszabású rekonstrukciója valósul meg, a műemléki értékek megőrzése mellett. Az állomáson Kormányablak is létesül majd 300 négyzetméter területen. A belső, utasforgalmi terek úgy kerülnek kialakításra, hogy azok az önkormányzat által tervezett intermodális csomópont kialakításával összhangban legyenek. Az ütemterv szerint a kivitelezés előreláthatóan – a tervezést és engedélyeztetést követően – 2014 nyár elején indulhat, és 2015 nyarára fejeződhet be.
Dacia naponta lesz, jön vissza a Citadella, HZ felé az Agram párosban a tavalyi Kvarner helyén menne, vissza ahogy most. Akarnak egy délutáni Keletiből induló ütem feletti vonatot a 40-41-esen Gyékényesen át, visszafele a határról 17:00 körül indulna, kb. annyi megállással, mint anno a Kvarner ott.
Mi hálókocsiban utaztunk, ott a vagon végében volt egy kényelmetlen, szűk zuhanyzó.
Megesküdni nem mernék rá, de szerintem egy Roma Termini méretű pályaudvaron kell legyen fizetős zuhanyzó valahol. Esetleg az olasz vasút honlapján nézz szét, hátha van info.
Azt viszont elfelejtettem megkérdezi,hogy esetleg valami fürdési lehetőség biztosított-e? :) Ugyanis július 28-ai indulással igen meleg napokra lehet számítani,és alvás csak a vonaton lesz,oda és vissza útban egyaránt. A 3 nap alatt pedig jól esne 1-2 alkalommal letusolni :D De azt hiszem ezt valamelyik városban kell majd megoldanunk.
A következő kérdésem lenne: korábban vettem online egy Köln-Budapest jegyet a DB honlapján (ICE 521-RJ 63). Amikor a jegyet vettem, még münchenben adott átszállást. Most az indulás előtt egy héttel ismét ránéztem a keresőre, az általam kiválasztott kapcsolat eltűnt (3 perc maradt átszállásra Münchenben, így nem adja ki). Át lehet viszon szállni szintén az ICE 521-ről szintén a RJ 63-ra Frankfurtban a reptéren, ott 12 perc van erre, és a kereső is ezt a verziót dobja ki.
Mit csináljak?
a) Maradni az eredeti tervnél, és megpróbálni Münchenben átszállni (esélytelennek tartom, 10 vágány a távolság, még ha minden pontos, akkor is necces).
b) Átszállni Frankfurtban, nem fognak reklamálni érte.