Sokunk gyermekkorát idézik ezek a képek, melyeket sokan szívesen nézegetünk: milyen is volt akkor a vasút, amikor még komoly teherforgalom volt, a járműpark a jelenleginél sokkal színesebb és nagyobb darabszámú volt. Az Interneten - és a fórumokban is - szinte vadászni kell ezekre a képekre, ez a fórum az ilyan képek gyűjtóhelye lehet.
A Bodrogközi GV-ról keresek képeket. Sokat kutattam, de aránylag kevés képet találtam (sokkal többet a Hegyközből). Ha valaki tudna küldeni saját használatra, vagy feltenni itt, a topikban nagyon megköszönném!
Azt nem mondom hogy vérprofi vagyok benne, de szoktam ügyködni sokat a PS-al. A felbontás 300dpi legyen legalább, az kezelhető, és még jól kinyomtatható is. Ja, és mindenképp .tiff vagy .png formátum legyen a fájl, semmiképp sem .jpg.
Ha kölcsönkérem az eredetit, mekkora felbontással scanneljem be, hogy azzal a hozzáértő már tudjon kezdeni valamit? Nagyon amatőr vagyok még ezen a téren... Mert akkor el tudom küldeni a képet a neten.
Tud valaki fényképrestaurátort, esetleg van a rovatolvasók között? A kép a Karánsebesi fogason készült 1911 előtt, 1920-ban a mozdonyvezető hozta magával... A gőzmozdony a 4291 pályaszámú.
Régi Hungária Biztosítós logóra lenne szükségem. Ekkor eszembe jutott az egykori reklámkocsi, melynek oldaláról a logót le tudnám szedni. Kérem, hogy amennyiben valakinek lenne egy használható képe, küldje el nekem emilben. (cím nyilvános) Előre is köszönöm!
A két kép közül az első a MÁV II. osztályú személylokomotívja a második képen a MÁV III. oszt teherlokomotívja látható. A két kép aegykori Technika A magyar mérnökök lapja 22. évfolyam 1941 évad 4. számában található
A zúgy működik hogy odaáll a vontatandó kocsi mellé (és kicsit alá), megemeli a kocsi egyik végét és ez biztosítja a tapadási súlyt míg továbbítja egyik helyről a másikra.