Helló! Utazott már valaki Olaszországban Treno Notte 6 személyes couchettes fülkében? Ezek külön férfi és női fülkék vagy vegyes? FIP es jegyhez kellene Messina Cl. és Róma viszonylatban jegyet váltanunk. Köszi
Május 26.-án az EN 462-t a Teisendorf – Lauter közötti hídon folyó munkálatok miatt, Salzburg Hbf.-től Mühldorf (Oberbay) felé terelik, jó 20 perc késéssel fog megérkezni a vonat München Hbf.-re.
Szintén május 26.-án az EN 477 Berlin Hbf.- Děčín hl.n. között nem közlekedik. Drezdáig az IC 2071-el lehet utazni, majd Drezdától Ústí nad Labem-ig vonatpótló autóbusszal.
Május 27.-én az EN 476 Děčín hl.n. - Berlin Hbf. között nem közlekedik. Az utasoknak Ústí nad Labem-től Drezdáig vonatpótló autóbusszal kell utazni, majd Drezdától az IC 2070-el Berlinbe. Ok:
Kíváncsiságból megkérdeztem a Wasteels-ben is (ahol egyébként nagyon korrekt módon segítenek mindig) mennyi lenne a Trondheim-Bodo vonalra a jegy, ők sajnos csak normál árat tudtak mondani ami egy útra ~41,000 volt akkor. Minipris-el sikerült oda-vissza (visszaúton Komfortkocsival) kihozni 20,000 ből az egészet :). És ahogy látom, annyira előre nem is kell foglalni, én már 1,5 hónapja megvettem (és még mindig van 1 hónapom) de most is van még ugyanolyan áron jegy.
Ez nem igaz, ugyanis át lehet járni a 2 Korea között vonattal! Fotó is jelent meg róla, hogy talán 2 éve volt is közlekedés, ráadásul Észak-Koreai Szergejjel ment át a vonat! Hogy most épp van-e közlekedés, azt nem tudom, de pálya van, az biztos!
A Zágráb kicsit megtévesztő lehet, na meg egyszer talán még az is feltámad.:-) Amúgy meg az Agram is Zágrábot jelent (németül), talán még azért akad más lehetőség is.
Mondjuk Jellasics IC, vagy a Kékfrankos és a Leányka mintájára Ožujsko pivo IC.:-)
MÁV honlapról: (megjegyzésem, ezért az 1 évért kár volt szegény Kvarnert kinyírni...)
Újabb közvetlen vonatpár Kaposvár és Budapest között – a város és a vasúttársaság együttműködésének az utasok lesznek a nyertesei
Budapest, 2013. április 29. –Több közvetlen vonat Budapest és Kaposvár között, ingyenes internetelérés az InterCity-vonatokon, a javuló pályaállapotokból adódóan pontosabb vonatok, továbbá komfortosabb IC-kocsik állnak majd a megyeszékhely utasainak rendelkezésére. Várható továbbá jövőre avasútállomás nagyszabású rekonstrukciója is.
Újabb közvetlen vonat közlekedik a2013/14 évi menetrendi évben, azaz december 15-től Kaposvár és a főváros között mindkét irányba, a MÁV-START és a horvát vasút megállapodása alapján. Az új InterCity-vonatpár Budapest és Zágráb között jár majd Kaposvár érintésével. A vonat közlekedtetésével nemcsak a somogyi megyeszékhely és a főváros között lesz újabb, átszállás nélküli vasúti kapcsolat, hanem közvetlen eljutási lehetőség lesz a megye és a szomszédos horvát régió között is. A vonat Budapestről várhatóan kora délután, Kaposvárról pedig kora este indul magyar és horvát InterCity-kocsikkal, amelyek komfortos, légkondicionált, hangszigetelt és kényelmes utazási körülményeket biztosítanak. A jelenleg is közlekedő, közvetlen vonatok (a fővárosból késő délután indulva a somogyi megyeszékhelyre, és vissza a reggeli órákban) maradnak a menetrendváltás után, 2013. december 15-ét követően is.
Május végétől a kaposvári utasok számára az InterCity-vonatokban elérhető lesz az ingyenes wifiszolgáltatás, így a menetidőt hasznosan, munkavégzéssel, vagy akár szórakozással, levelezéssel, közösségi oldalak látogatásával is eltölthetik az utasok. A vezeték nélküli internet minden IC-vonatban ingyenesen vehető igénybe.
A vasúttársaság szakemberei a kaposvári utasok komfortérzetének javítása érdekében felmérik a város vasúti közlekedésében részt vevő IC-kocsik műszaki állapotát, és megszűntetik a műhelyekben a rongálásokból illetve a járművek életkorából és kihasználtságából adódó hiányosságokat. Ez jelentheti szükség esetén az üléshuzatok, ablaküvegek cseréjét, a mellékhelyiségek teljes körű felújítását, illetve a hiányzó eszközök pótlását. Ezen felül az itt közlekedő vonatokon az országban elsőként papír alapú fejtámlahuzat-védőket kapnak az ülések, ami szintén hozzájárul az utazási közérzet javításához.
Javítják jelenleg a Kaposvárt Budapesttel összekötő vasúti pálya állapotát, ennek köszönhetően egy hónapon belül az érintett szakaszon nő a megengedett sebesség, és visszaáll a menetrend szerinti vasúti közlekedés. További pályakorszerűsítés, karbantartás is várható a somogyi megyeszékhelyt a fővárossal összekötő vasútvonalak érintettségében, ezeknek már folyamatban van az előkészítése. A pályafelújítási munkálatok eredményeképpen csökken a vonatok menetideje, így versenyképesebbé válik a vasúti közlekedés.
Kaposvárt is érinti a MÁV Zrt. állomásfejlesztési és integrált ügyfélszolgálati fejlesztési programja, amelynek köszönhetően a vasútállomás nagyszabású rekonstrukciója valósul meg, a műemléki értékek megőrzése mellett. Az állomáson Kormányablak is létesül majd 300 négyzetméter területen. A belső, utasforgalmi terek úgy kerülnek kialakításra, hogy azok az önkormányzat által tervezett intermodális csomópont kialakításával összhangban legyenek. Az ütemterv szerint a kivitelezés előreláthatóan – a tervezést és engedélyeztetést követően – 2014 nyár elején indulhat, és 2015 nyarára fejeződhet be.
Dacia naponta lesz, jön vissza a Citadella, HZ felé az Agram párosban a tavalyi Kvarner helyén menne, vissza ahogy most. Akarnak egy délutáni Keletiből induló ütem feletti vonatot a 40-41-esen Gyékényesen át, visszafele a határról 17:00 körül indulna, kb. annyi megállással, mint anno a Kvarner ott.