Keresés

Részletes keresés

Mike|SJ| Creative Commons License 2015.08.31 0 0 44366

>Az a Kids&Co-s gép valami műsoron kívüli dolog volt??<

 

török charter

Előzmény: vaki (44362)
Nighthawk9 Creative Commons License 2015.08.31 0 0 44365

A Scramble szerint délután vissza is repültek a németországi Spangdahlem-be.

Előzmény: Nighthawk9 (44364)
Nighthawk9 Creative Commons License 2015.08.31 0 0 44364

F-22-esek érkeztek Lengyelországba...

 

http://www.spangdahlem.af.mil/news/story.asp?id=123457220

 

 

Nighthawk9 Creative Commons License 2015.08.31 0 0 44363

Van egy hely Angliában, ahol évente kétszer feltámadnak a hidegháborús gépek...

 

http://forums.airshows.co.uk/viewtopic.php?f=8&t=69235&sid=aa79b9c4c7488858cc183a729c5cb791

 

http://forums.airshows.co.uk/viewtopic.php?f=8&t=69231&sid=aa79b9c4c7488858cc183a729c5cb791

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

vaki Creative Commons License 2015.08.31 0 0 44362

A szlovák 29-esek szétválása nagyon jó kép lett. Az a Kids&Co-s gép valami műsoron kívüli dolog volt??  

 

Érdekes h vasárnap a svájciak a másik irányba húztak át, az kevésbé meglepő h nem a defektes hazai kétüléses repült...

Előzmény: S_Szabi (44361)
S_Szabi Creative Commons License 2015.08.31 0 0 44361

néhány kép tőlem is :)

vaki Creative Commons License 2015.08.31 0 0 44360

Mivel a kollégáknak nagyon bejött ezért berakok még egy fotót - avagy ilyen az, amikor az egyszeri repnapfotós lemarad a szlovák 29-es infrázásáról:

 

Leadfoot Creative Commons License 2015.08.31 0 0 44359

Na igen, a szólódemók alatti tucc-tucc. Na az minek kell...

Előzmény: vaki (44358)
vaki Creative Commons License 2015.08.31 0 0 44358

Közben egyvalami eszembe jutott a szervezéshez: azokat a **** hangszórókat elrakhatnák egyszer valahová hátra, a bánat se kíváncsi a zenékre meg a reklámokra, amikor hajtóműhangot is lehet(ne) hallani. :)

gal3hun Creative Commons License 2015.08.31 0 0 44357

Én főként a francia kötelék miatt választottam a vasárnapot. Mert amúgy nem volt túl erős a felhozatal, de 1-2 jó kötelék fel tudja dobni a programot. Le a kalappal a lengyel és a svájci légcsavarosok előtt is, de azért a jet kötelékek mégiscsak más kategória. Az időjárás szokott még nálam döntő lenni, de az most nem sok szerepet játszott. Mondjuk az sem túl gyakori, hogy nem ugyanaz a program van mindkét napon. A Gripenek-kel pedig úgy tűnik, csak szerencsém volt.

Előzmény: vaki (44355)
DIE_ROBOTER Creative Commons License 2015.08.31 0 0 44356

Én nem tudom mi van idén a repülőnapokkal:

 

 

Esélye nem volt életben maradni az 50 éves pilótának. Én nem ismerem ezeket a gépeket, mi volt ez, egy Pitts?

vaki Creative Commons License 2015.08.31 0 0 44355

Ezek szerint mégiscsak jobb lett volna vasárnap... Úgy tűnik az idén nagyon nem tudom eltalálni hogy mikor is kell menni :((

Varasdon ugyanazt beszívtam, az Air Race-nél meg csak a gyakorlónapra tudtam kimenni - nembaj, már csak Ostrava van hátra az évből.

 

Sliacon nekem elsősorban a hangulat a jó, a program csak bónusz - bár tavaly pont a szegényes program miatt nem mentünk. Másfelől tényleg remek példa arra, hogy lehet minden évben repnapot rendezni (és azért Szlovákia se egy gazdag ország), meg lehet embermagas kerítés nélkül is biztonságot garantálni.

 

 

Az erős közepes értékelésekhez hozzátartozik az, hogy szerintem manapság nagyobb hangsúly van a biztonságon, és ez érvényes a bemutatókra is.

Ezenfelül mindenhol költségcsökkentés van, meg senkinek nem kell már vadászgépet vennie, így a nagyvasakkal nem tolják már annyira, mint korábban. Nem is tudom mikor láttam utoljára olyan nagyvas bemutatót, amit tátott szájjal néztem. Talán tavaly Belgiumban a Rafale, meg a finn Hornet.

 

Ennek köszönhető, hogy a kötelékek jobbnak tűnnek, pluszban hozzájön hogy a kötelékek alatt van kommentálás is - a laikus néző is nagyjából képben van, hogy mi történik.

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: gal3hun (44352)
Ridley4Lev Creative Commons License 2015.08.31 0 0 44354

Az egész repülőnap minden évben a Szlovák nemzeti felkelés évfordulójára épül rá, ráadásul pont Besztercebánya volt a felkelés központja. 

Előzmény: gal3hun (44353)
gal3hun Creative Commons License 2015.08.31 0 0 44353

Az egész eget betöltő szlovák zászlón én is felhördültem. Ez már nekem kicsit túl van az egészséges nemzeti öntudat határán.

 

Amúgy nekem másik nagy pozitívum még Sliács-ban, hogy szinte mindenhonnan jól rálátni a pályára és nincs ember magasságú kerítés. Ami, ha jól emlékszem, Kecskeméten nem egyszer borzolta már a kedélyeket. ;-)

Előzmény: block50 (44350)
gal3hun Creative Commons License 2015.08.31 0 0 44352

Mi vasárnap voltunk. Először is köszönet azoknak, aki szombat este a fárasztó nap és út után még megírták az útviszonyokat és tapasztalataikat a szombati napról.

 

Miskolcról indultunk reggel 6-kor és 9-körül parkoltam le az északi pályavégnél lévő (PI ha jól emlékszem) parkolóban. Sajnos a Losonc előtt és után lévő útépítéseket így nem tudtuk elkerülni, de odafelé nem nagyon volt forgalom, tempósan lehetett haladni. A déli vég felől is gond és dugó nélkül átjutottunk a korábban itt közreadott kerülőúton az északi részre. Onnan a reptér tényleg csak pár perc séta. ( Régebben mi is a déli parkolóból támadtunk, de odafelé busz nem volt, visszafelé meg esély, hogy felférjünk. Úgyhogy nem esett jól a 3 km-es séta, pláne a végén.) 9 után pár perccel gördülékenyen bejutottunk a folyamatosan haladó "sor"-al (nem is igazán volt sor), jegyért sem igazán kellett sorban állni.

 

Nekem a szervezés összességében pozitív volt. Vécén 1x voltam, sorban állni, nem kellett (nem a csurgatósban voltam). Volt külön férfi és női Toi-toi (nem tudom, mi volt a különbség), a férfiaknak külön elkerített csurgató. Volt kézfertőtlenítő "automata" a WC sor előtt. Vettem sört és ásványvizet, ott is 2-3 perc sorban állás volt, utána ugyanígy a jégkrémnél. Lajtos kocsit 1 helyen láttam, ott elég hosszú sorok álltak.

 

A program nem volt rossz, de semmi nagy durranás (ha a szombati MiG-29 orrfutót nem számítjuk, de azt meg nem láttam). A jó felhozatallal bíró legutóbbi Kecskemétekhez képest, talán kicsit gyengébb volt, de egyetlen számomra elérhető repülőnapnak erre az évre jó volt.  Szerintem jól el voltak osztva a kötelékek és a nagyágyúk, nem sokat ült a műsor, kevés volt az üresjárat. Sajnos szlovákul csak pár szót értek és sokszor még a vendék speaker-ek is szlovákul próbáltak karattyolni. Angollal jobban kiegyeztem volna, bár azon a tájon még a magyar sem lenne annyira tájidegen. ;-) Egész nap a Gripen-ről meg a francia kötelékről beszéltek és nem lehetett tudni, hogy akkor a tegnapihoz képest lesznek vagy nem. Mondjuk, miután a franciák kisebb-nagyobb csoportokban megérkeztek és a vezér egy kísérővel körberepülte a terepet, az már sejthető volt, hogy nem marad el.

 

Veres Zoli nagyon tetszett, (szokásához híven) elég durvát repült és ott a mi környékünkön kapott is tapsot rendesen. Nekem meglepetés volt a cseh Gripen géppár néhány áthúzása. Úgy láttam, a készültségi gépek köszöntek be pár áthúzás erejéig. Azt hittem, ezzel akarják "pótolni" az ismét elmaradó svéd Gripen demót. A svájci F/A-18 demóban volt egy rész, amikor messziről úgy tűnt, hogy valamiféle Kobra szerű manővert csinált, de nem vízszinten repülés közben, hanem kb. 45 fokos állásszöggel és hasonló mértékű bedöntésben. Sajnos szabad szemmel nem volt túl jól látható és elég messze volt tőlünk. Meg volt még egy számomra érdekes manővere, mikor vízszintes repülésben 90 fokos bal bedöntés után durván belehúzott a botba, szinte derékszögben fordult, aztán pedig vissza előre és úgy folytatta tovább a manővert. Ha jobban belegondolok, szintén olyasmi, mint a Kobra, de 90 fokos bedöntéssel. Persze lehet, hogy csak az erős nap ártott meg, hogy ilyen sok Kobrát láttam az égen. :-D

 

Mivel visszafelé sem akartunk nagy dugót, meg emberi időben is haza szerettünk volna érni, a svájciak után elindultunk kifelé, gondoltuk a francia köteléket majd megnézzük a parkolóból (ami az északi pályavégnél volt). Így meglepetésként ért a Gripen demó, ami ezek szerint mégsem maradt el. Szerintem szépet repült. Egyfelől dinamikusnak tűnt, másfelől meg megtépte a gépet elég rendesen, mert nem nagyon ment kerítésen kívülre. Viszont mintha kicsit rövidebb lett volna a műsora, mint a többi szóló. A franciák a szokásos színvonalat hozták, ami szép volt kintről is. Nekem azért különlegesek, mert nem a klasszikus kötelék+1 szóló felállásban repülnek, hanem szétválás után 4+2+2 formációban nyomják, így sokkal dinamikusabb a műsoruk, kevesebb az üresjárat.

 

A parkolóból kb. 5 perc alatt kijutottunk, ebből 4 perc volt, hogy a 10 méterenkénti keresztirányú barázdákon 1 km/h sebességgel tudtunk csak bukdácsolva haladni. Érdekes módon sokan jöttek ki velünk együtt már a svájci blokk után, és közben is, míg a franciákat vártuk a parkolóban. Annyi, hogy ők el is indultak azonnal. Visszafelé is viszonylag sima utunk volt. Bár Zólyom után ezúttal némileg nagyobb volt a forgalom és nem tudtunk mindenhol a saját tempónkban haladni.

 

Hát, "röviden" ennyi az én beszámolóm.

Ridley4Lev Creative Commons License 2015.08.31 0 0 44351

SIAF 2015, vasárnap is tartogatott meglepit: 

 

3 áthúzással köszöntek be. 

block50 Creative Commons License 2015.08.31 0 0 44350

Egy év után végre nagyon jól jött egy repülőnap és Sliacon jól is éreztük magunkat. Szombaton voltunk és egy olyan rendezvény volt amelyen szinte minden összejött. Nem volt lezárva reggel a repülőtér melletti út, így mi is átmentünk az északi oldalra parkolni. A buszozást mindenki kerülje!!

3/4 nyolckor érkeztünk, alig volt valaki a parkolóban. 8 óra előtt pár perccel a kapunál voltunk, amit pontosan nyitottak. A szlovákoknál a statikus sor kicsit rövid, ez az idei évben még inkább igaz volt. Itt mindig hiányérzetem van náluk. Azonban a szárazföldi vasakkal együtt 10 óráig így is kényelmesen elvoltunk. Nem vagyok híve annak amikor a gépekhez odaengedik  népet, mert nem lehet gyönyörködni a vasakban, fotózni meg pláne nem. Most azonban az amerikai Blackhawk esetében jól esett. Nem is voltak nagyon sokan körülötte, így elöl-hátul bejártam, beültem. Szintén nem volt nagy tömeg a szárazföldi eszközöknél, több időt tudtunk rájuk szentelni.

 

A repülőprogram előtt pár perccel mentünk a kordonhoz és meglepően kevesen voltak. Már nem tolakszom az első sorba, inkább mindig viszek egy kis fellépőt. Itt ha nagyon akartam volna még erre sem lett volna szükség. Dél körül már táncolni tudtunk volna a cseh Mi-24-essel egy vonalban. Meglepő volt. Láttam hogy sokan vannak, de mégis olyan érzés volt, hogy a korábbiakhoz képest jóval kevesebben. A kordon, a statikus sor és a parkoló mind ezt sugallta. Pillanatok alatt végeztünk mindenhol.

 

A program nekem bejött, bár egy év kihagyás után szinte mindegy mi repül.. :-) Azzal egyet értek, hogy néha leült a program. Az elmaradt program pontok kitöltésére úgy látom Veres Zoli repüléseit mindig be lehet tervezni :-)

A Gripent sajnáltam, nem tudja esetleg mi volt az oka, hogy nem repült? Nem is a szólót sajnáltam igazán, hanem a kötelékezést a MiG-el. jó ötlet volt a jelenlegi és a tervezett váltótípusokat összeengedni.

 

Nekem a bestof a svájci szekció volt. Szerintem a Hornet is nagyon jót tolt, a PC-7-es köteléket pedig most láttam először és nagyon tetszett. Nem vagyok kötelék fan, sőt kifejezetten zavarnak egy idő után. A kisebb géppel repülő csapatok azonban bejönnek. A horvátokat is szerettem mindig és most csatlakozott hozzájuk a svájci banda is. Azt kell mondjam kell is ennyi gép a csapatba, így nem volt üresjárat. Szóló, géppár, kötelék, mindig volt a valaki a közönség előtt. Pörgősek voltak, szépen repültek.

A program kicsit rövid lett, bár a nap végére a meleg teljesen kigyilkolt így is. Ketten a párommal, 5 liter vizet vittünk be és mind elfogyott délután 5-re. Utána a kocsiban hazaféle még 3 liter bement és közben nem kellett WC-t használnunk. Ez azért beszédes! Mindent kiizzadtunk magunkból a napon!

 

Érdekességek:

 

- Körülöttünk nagyon felkorbácsolta a nemzeti érzelmeket a hatalmas szlovák zászlóval érkező ejtőernyős... Bakker! Ekkora zászlót még nem láttam eje alatt...

- Végre láttam Tiger helit.

- Blackhawk belül, elég nyugodt környezetben

- Délután 5-kor a belgák még nyomták a bulit a Herkinél. Végigjártuk belül is, ha nagyon erőlködünk akkor még a tetejére is fel lehetett volna jutni. Bár úgy láttam oda inkább csajokat invitáltak! :-) Hátul volt egy felfújható medencéjük, nagyon invitáltak egy medence partira bennünket, de a vize már a gusztustalan kategóriába tartozott estefelé :-) 

- Nekem most nagyon rugalmasnak tűnt a szervezés. Hazafelé is 1 perc alatt kint voltam a parkolóból és a kerülőúton jöttem haza Zólyom és Losonc útvonalaon. Volt 1-2 útlezárás, de nekem se oda se visszafelé nem kellett sokat várnom. Kb. 3-5 percet vesztettünk miattuk

 

Nekem nagyon érdekes, hogy a szlovákok évről-évre meg tudják és akarják rendezni a SIAF-ot. Nem egy Kecskemét szintű rendezvény, de minden évben van valami érdekes és 1 napos túrára bátran ajánlhatom mindenkinek. Reméljük összejön jövőre is!

 

alexjas39 Creative Commons License 2015.08.31 0 0 44349
Kele64pisti Creative Commons License 2015.08.30 0 0 44348

Bocs a link rossz volt. Bár érdekes cikk :)

 

http://jetbirds.gportal.hu/gindex.php?pg=36628076&gid=2958889

 

Kele

Kele64pisti Creative Commons License 2015.08.30 0 0 44347

Ahogy én láttam Sliacot (szombaton)..

 

Kele

 

 

 

http://www.praguepost.com/eu-news/49504-ln-us-wants-f-22s-to-cooperate-with-gripens

Leadfoot Creative Commons License 2015.08.30 0 0 44346

Radomi panorámakép. Én már megtaláltam magunkat. :-)

viricsi Creative Commons License 2015.08.30 0 0 44345

"...de a tavalyi SIAF-nál mindenképp jobb volt az idei..."

Tényleg relatív. :-)

Nekem a tavalyi sokkal látványosabbnak, gazdagabbnak tűnt.

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.949507615066640.1073741849.100000222311207&type=1&l=df147c2e29

 

 

Előzmény: Leadfoot (44340)
vaki Creative Commons License 2015.08.30 0 1 44344

Lehetek az első? :)  Pár kép Sliacról:

 

     Az a bizonyos defekt...

 

 Szerintem neki még melegebb volt :)

 

    

 

      A fűnyírást Veres Zoltán végezte el...

 

       Hesjáék ebből tuti kihoznának valami művészit, szerintem csak szimplán rossz lett...

 

     

 

 

      

 

     

 

 

És ezalatt a földön :D :D  :

 

          

Leadfoot Creative Commons License 2015.08.30 0 0 44343

Azért Zoli elég szép tapsot kapott a közönségtől mindkét repülése közben/után.

Előzmény: beerikaa (44342)
beerikaa Creative Commons License 2015.08.30 0 0 44342

Tegnap voltunk Siafon. Fantasztikus volt. Leginkább a B52-es miatt mentünk, de nem volt ott. Nem tudom miért nem, nem sikerült kideríteni, nagyon sajnáltuk. Viszont így is nagy élmény volt. 

Amit szintén sajnálok, hogy Veres Zoltán pilótánkat nem ünnepelték annyira mint az Olasz csapatot például. 

Mi örültünk, hogy ott volt.  Jövőre Kecskemét ....  :)  

Leadfoot Creative Commons License 2015.08.30 0 0 44341

Leadfoot Creative Commons License 2015.08.30 0 0 44340

Minden relatív... úgy értem:

 

Radomban 23 percet álltam sorban a WC-hez, Kecskeméten régebben viszont annyi volt, hogy sorba se kellett állni. A 10 perc szerintem rendben van, bár kétségtelen, hogy lehetett volna több mobil WC (és működhetett volna rajtuk a zár...).

 

Tömeg: egy ilyen rendezvényem mindig sok ember lesz, de azért nem volt ez elviselhetetlen. Mi lecövekeltünk a kordon mellett, és ott kifejezetten szellősen voltunk más repülőnapokhoz képest. Radom ennél sokkal durvább volt, egy tetszőleges zeltwegi szombathoz képest pedig itt alig lézengett valaki. :-))

 

Üresjárat olyan szempontból szerintem nem volt sok, hogy viszonylag folyamatosan követték egymást a programok. Persze egyrészt voltak "technikai" szünetek (pl. áthúzásokhoz felszállás és kötelékbe rendeződés között, vagy épp mikor a 29-es odaverős leszállása okozott némi fejfájást a szervezőknek), másrészt nem minden bemutató volt annyira látványos. Kecskemét nyilván egy más kategória, de a tavalyi SIAF-nál mindenképp jobb volt az idei (na ott tényleg voltak elég ciki üresjáratok). Persze az is igaz, hogy a komplett repülőprogram kb. negyed 11-től fél 5-ig tartott.

 

Vizet cipeltem magammal, de sok vízvételre alkalmas helyet tényleg nem láttam.

 

Ez volt a negyedik SIAF-unk, de a buszozással sose próbálkoztunk. Valahogy érzi az ember, hogy az ilyesmi nem tud gördülékenyen menni, mikor a bemutatók végén elindul a tömeg. Na jó, talán a holland nyílt napokon találkoztam olyannal, hogy volt elég busz. Viszont dugóval egyáltalán nem találkoztunk. Igaz, hogy korán érkeztünk, de délután az utolsó gép leszállásakor indultunk el, és akkor sem volt dugó sehol, amerre megfordultunk. A parkolóból szó szerint 1 perc alatt már az úton voltunk, és a kereszteződésekben mindenhol hatékonyan működött a forgalomirányítás.

 

Az erős közepes értékeléssel egyetértek. A szervezéssel mi maximálisan meg voltunk elégedve, és a program is teljesen jó volt, bár láttunk már ütősebbet, pláne 4000 forintos beugróért.

Előzmény: Zolee_70 (44339)
Zolee_70 Creative Commons License 2015.08.30 0 0 44339

Először voltam a SIAF-on.

 

A buszoztatás katasztrófális (kevés busz, tömeg, szervezetlenség). Jegyvásárlás és bejutás gyors. Iszonyat tömeg mindenütt.

 

Kevés volt az ivóvíz, ott is óriási tülekedés. WC (Toi-Toi) sorban állás legalább 10p.

 

A program tetszett, de a Kecskeméthez viszonyítva sok volt az üresjárat.

 

Ami nem a szervezőkön múlt: borzasztó meleg.

 

Összességében egy erős közepesre ítélem a SIAF-ot.

 

LAK Creative Commons License 2015.08.29 0 0 44338
Nekünk a Gripenes/Saabos hangárnál még kettő körül is azt mondták, hogy fog repülni a Gripen. Közben történhetett valami.

Nekem az F18 most csalódás volt, pedig főleg amiatt mentem. Cserébe végignézhettük a Mustang motorindítást ;)
Előzmény: vaki (44337)
vaki Creative Commons License 2015.08.29 0 0 44337

Sikeresen én is hazaértem, aki csak holnap megy Losonc felé véletlenül se kerüljön, mert Losonc és Zólyom között ugyanúgy útfelújítás+ párhuzamosan autópálya építés zajlik. Csekély 3/4 órával volt hosszabb az út oda, mint vissza. Azért 9 után kicsivel már a reptéren voltunk, de így sem sikerült első soros helyet találni :(

A svéd Gripenért kár, a tavalyelőtti jó produkciója után szívesen megnéztem volna még egyszer - minden más nagyon jó volt. Az időt mi is megszenvedtük, bár pont az idő miatt a környékünkön a földi látnivalók is igencsak szemet gyönyörködtetőek voltak :)  Képek holnap lesznek.

 

Most így utólag belegondolva, lehet a holnapi nap alkalmasabb lett volna, talán addigra a Gripent (vagy a pilótát) is összekalapálják, délelőtt repül a lengyel 29-es, nem ellenfényben és bónusznak ott a PdF.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!