Próbáltad már beszabályozni?én már igen de akkor kevesebb az égési idő, s kevésbé szabályozható a levegő,bár nálad a szekunder levegőt is lehet mechanikusan állítani.
A hamuval való takarításra visszatérve.nekem is ugyanez a próblémám a spricis megoldással,mint a kátránylé.Fúj!!!!!
A hamus megoldás nem karcolja meg az üveget?
Naponta mennyi fa fogy el?
Én nem igazán tudom ennyire megpakolni, én a farönköket csak 2-be vágom el, s így a tűztérbe max 4 fér el. MEkkora fahasábokat raksz rá?
Éppen néhány hsz.-al előbb fejtegettem az égésidőt, de 6-8 óra az átlag.
Az üveg kormolódik.
Bükkel és akáccal tüzelek, felváltva és vegyesen, ahogy adja. Száraz volt, de az őszi esők alatt visszanedvesedett, mert nem volt jól letakarva, fásszínem meg még nincs.
Igen, a lángterelő. Meg még a füstcsövek, a konvekciós burok, és úgy egy óra után egy b@szott nagy durranás, ami szerintem a tűztér oldala. Amúgy semmi más... :-)
Én meg helvéviai, sén is náluk vettem a Tertio 76-t. Mekkora mennyiséget raksz réá az első parázságy után, s az meddig bírja?Kormolódás?Milyen ill. mennyire száraz fával tüzelsz?
Első kérdés ilyenkor mindig a légellátás. Kialakulhat e a helyiségben nyomáscsökkenés? (Elszívó, gépi szellőztetés, központi porszívó, lépcsőház hatás, stb.)
Ha a légellátás rendben, és rendszeresen előfordul, akkor valószínűleg a kémény szigetelése a megoldás. Homlokzaton futó szerelt-kéményeknél a leggyakoribb, vagy ha a falazott kémény hosszan fut padláson, vagy sokat áll ki a tetőből.
Nagyon szerencsétlen esetben okozhatják a domborzati viszonyok
Alul a rácsra 2 db max. 5 centi vastag hasáb vízsintesen, kerek felével lefelé, hogy jöhessen a levegő alulról. A hátsó hasáb tetejére az alágyújtós kocka, fölé (köré) max. 1-2 cm vastag gyújtósokból 10-15 db állítva, tábortűz szerűen, nekitámasztva a hátfalnak. Ennek támasztok neki oldalról még 2-3 db 5-8 cm vastag hasábot.
Oldalra még befér 1-2 ilyen harmonikába gyűrt újságpapír. Ezt csak akkor szoktam, ha gyanús, hogy kihűlhetett a kémény, pl. nem használtam egy napja.
Meggyújtom a kockát, majd kétoldalon a papírokat.
Ajtó résnyire nyitvamarad kb. negyed órát, amíg szépen kezdenek begyulladni a vastagabb hasábok is. Akkor csukom be, ha már alig látni füstöt.
Az alsó vízszintesek felülről fokozatosan meggyulladnak, átizzanak, ez jól jön később a megfelelő parázságyhoz.
Ha szerencsém van, akkor az oldalsó vastagabbak fokozatosan rádőlnek középen a parázsra, he nem jön össze, gyorsan benyúlok, és ráborítom őket.
Így megy csut levegőn egy órát kb, aztán megvan a parázságy, lehet rá pakolni.
Ha van valakinek jobb ötlete, szívesen várom, ezt sikerült eddig a legjobbnak kikísérleteznem.
Cserépkályha építéséhez magam készíteném a kályha alatti padka részt kisméretű téglából, kérdésem kell-e valamilyen speciális hőálló habarcs vagy elég a sima klinker habarcs a falazáshoz? aki tud segítsen előre is kösz
Nálatok előfordult-e, hogy begyújtás előtt éreztétek, hogy a kéményhuzat nem jó. Vagyis a hideg levegő áramlik lefele, és a (gyufa)lángot is szinte fújja kifele a kandallóból. Mi a teendő ilyenkor?
- ajtó rugója, ha kívül rátenyerelek a zsanér környékén, én is elő tudom idézni
- füstcsövek, 4 részből áll, össz. 125 cm, ezek is hőtágulnak rendesen
- belső zaj, amikor max-ra felmelegszik a kályha, 1 percig folyamatos nyiszorgás-halk kattogás
- egy qrva nagy durranás kb. 1 óra után: ettől hülyét kaptam eleinte, aztán megfigyeltem, hogy a hátsó hővédő lemez púposodik. Aztán gondol egyet, és huppan, a púp középtájról átkerül felülre, közben nekicsapódik a szekunder levegő lapos csatornájának, ami a légcsatlakozótól megy fel. Csavarok meglazítva (ovál furatok vannak), még így is valamennyire. Majd leveszem, és jól meggyötröm. :-)