Valoban VW motorok megeszik azt a mennyisegu olajat. Az elozo autom is ilyen volt. Igaz nem olajos, hanem benyas, de ha kuldtem neki akkor siman beverte az 1 lier olajat 10e km-ent
(Ocatvia 2.0 Tfsi)
De a VAG is speci olajat ir elo a DPF-es motoroknak.
Lehet hogy a specialis olajok osszetetele nem karositja, nem tomiti le a reszecskeszurot?!
Az ürge rájött az egyetlen megoldásra, amivel pontot tehet a hatósági hercehurcának. Elhagyja az országot. Persze ha túléli a 4-esen (halálút) a kalandját.
Nem tudom a rendszámtábla megvilágítására milyen rendelet van, tippem az, hogy csak a színét írják elő... az izzó típusát nem. a lámpatest marad eredeti. Lehet kapni szofita foglalatos LEDes "izzókat".
Nem hiszem, hogy az olaj márkája számítana, de tisztán szintetikusnak kell lennie. Én most MOL-os 2T olajat töltök bele. Volt amikor töltöttem bele azt a kék adalékot (most nem jut eszembe a neve, magyar találmány) és annak a szintjelzős flakonjába adagolom az olajat, és abból a csőrös kiöntőből könnyű a tankba tölteni. És igyexem mindíg tanoláskor, még tankolás előtt betölteni a lehető legjobb keveredés érdekében.
amikor utánaolvasgattam a növelt fényerejű izzóknak a csere előtt, még a kiválasztási fázisban, a +90%-os izzókra sokan írták, hogy fekvörendőrnél/döccenőnél/kátyúnál szállt el az amúgy addig világító izzó.
függetlenül ettől gondolom a hideg izzónak sem tesz jót a csapkodás. pláne nem -14 fokban...
Ebbe az egész flakon beleférne...:-) Hálistennek az enyém nem részecskeszűrős, emiatt nem aggódok. Ma fel is hívom egy orvos ismerősömet ezügyben. Amúgy ez a 2 decis üveg vagy műanyag fecskendő? És milyen márkájú olajat szoktál venni?
Én is 1:600-as keverékel járok szinte a kezdetek óta, ez a kis olaj tesz annyi jót az üzemanyag rendszerben, amennyi kárt tesz a vizes GO. És a Megane III, Laguna III 1.5 dci motorjában van csak FAP (legalábbis kishazánkban, tőlünk nyugatra már a II-es megane is FAP-s motorral jött ki). Nem ismerem az FAP lelkivilágát, de az egyik ismerősöm 1.6 TDCi Focus-ának koromszűrőjét már egyszer tisztították és azt mondták neki, hogy egyszer még tisztítható és utána csere. Ha ez igaz akkor az FAP tisztán mechanikus részecske leválasztást végez - még ha elektronika vezérli is - és akkor annak nem igazán lehet baja ennyi olajtól.... 55-60 literhez megy 1 deciliter 2T, ami annyit jelent, hogy kb. 1000 km alatt eszik ennyi olajat, az 10000 km-enként 1 liter, egyes VW motoroknak 1 liter olaj meg van 6-7 ezrenként.....mégis működik a részecske szűrőjük
remélem simán csak mindkettő egyszerre durrant el. én is kettőt cserélhettem egyszerre, azóta jók. lehet, hogy nekem (és neked sem) nem egyszerre égtek ki, csak soha nem ellenőriztem. azóta persze betartom a kreszt és minden elindulás előtt átnézem... :)
Megane Grandtour 1.5 dci, 106 LE, 2006. februári, 186 ezer km. Német származású, 160 ezerig 20 ezrenként olajcsere Elf Evolution SXR 5W40. Ennek is lehetett egy 35 ezres futása egy olajjal, mert aki behozta, szerintem nem cserélte le. Én ráálltam a 10 ezrenkénti cserére, bár lehet, hogy inkább a 2T olaj használatát kéne elkezdenem. Az adatokat a Renault rendszerében ellenőríztem le, szervizkönyve nincs meg. Bár egyenként nem rágtam át magam a bejegyzéseken, de nagyobb javítást nem találtam az előző életében.
Apropó, akik 2T olajat használnak, hogy öntik hozzá? Tankolás előtt, vagy közben? És mivel, tölcsérrel?