főleg 90%os kedvezménynel, de nem rossz a 100% se... így tuti összejönne a napi 200 utas... :-))
eszméletlen az ilyen szintű realitásérzék-hiány...
anno elég sokat jácottam a transport tycoon-nal, abba vót minden: közút, vasút, röpülő, hajó, személy- és áruszállítás...
elég jól szimulálta, hogy kisforgalmú viszonylatokba nem érdemes drága infrát építeni, mert az csak viszi a pézet, nem hozza...
(persze hamár jó sok pézt összeszedett az ember, akkor lehetett önfeledt terepasztalosdit jáccani, de magyarállambácsi promomento nincs ebben a helyzetben, úgyogy az ilyen irányú szenvedélyek kiélésére javaslom fentnevezett programot...)
Azért egy Pécs-Szeged vasúti összeköttetésre lenne igény, persze kiegyenesített nyomvonallal, versenyképes eljutási időkkel, ehez pont jól jönne az M6 aluljáró, ahogy nézem 2 vágány is elférne (tudom bili, meg off), de nem akarok senkit meggyőzni, éljen az M9! ;)
Ott? Soha. Esetleg, ha valami beruházó felhúz oda valami nagy gyárat, amit ott szolgálnak ki tehervonattal, akkor talán. De személyvonat - az kizárt. Megjegyzem, nem is nagy kár érte.
nem, csak te látod (vagy láttatod) úgy, hogy FFben látom...
De ha kiírjuk a tömegközlekedést, akkor a város összedől...
baszki én egy szóval sem mondtam, hogy teljesen fel kell számolni...
(a mávra igen, mivel az egy reformálhatatlan pénzszivattyú, és EMIATT sokkal olcsóbb lenne pölö buszokkal megoldani az elővárosi ingázást...
...vagy ki kell ezt adni gebinbe, oszt jónapot... szagszervezet nélkül többszörösére javulna a 6ékonyság...)
sokkal inkább azt mondtam, hogy ne várjunk többet a tmk-től, mint amire ésszerűen képes, mivel kibaszott sokba kerül, és akár mennyit költesz rá, nem nyújtja azt, amit az egyéni közl...
hasonló méretű nyugati városokkal történő összehasonlításban a tömegközlekedési lefedettsége a városnak kifejezetten jó, ellenben az úthálózat katasztrófálisan alulfejlett...
...ami nyilván erősen befolyásolja a tömegközlekedést is, hiszen mindenhova nem mehet kötöttpálya, a buszok meg az autókkal együtt ácsorognak, ha dugó van...
Lacival időről időre mindenki lejátsza ezeket a vitákat, van aki megsértődik és nem szól többet hozzá, van aki sértetten elvonul, és van aki nem próbálja többé semmiről meggyőzni :) Én azért olvasom ezt a topikot, mert időnként érdekes cikkek, tervek, képek vannak benne + ezekre 1-2 kiegészítő reagálás, sajnos nem ezek a posztok vannak többségben... , de nem gond, a page up segít :)
Laci! Nem vagyok megsértődve, de nem lehet veled beszélgetni, mindent lesöpörsz az asztalról, és mindent csak fekete-fehérben látsz. A világ nem ilyen. Elég öreg vagyok már hozzá, hogy tudjam. Azt értsd legalább egyedül meg, hogy én is csak autóval járok, minden nap ebben a Demszky-féle szar városban, a feleségem is autóval fog, mert ugyanannyiból, vagy kicsivel többől harmad idő alatt ér el a melóhelyre. De ha kiírjuk a tömegközlekedést, akkor a város összedől...
Te teljesen értetlen alkat vagy, nem magyarázok el neked semmit, mert úgysem érted meg. OLVASS VISSZA! Én nem mondtam, hogy ne épüljön meg a 0-ás, M2, M3, M4, M43, M44, M6, M8, M86, M9. Én a KKK ellen sem vagyok, ha azt értelmes nyomvonalon teszik. Évekre olvass vissza. Azt mondtam, hogy nem lehet a többi közlekedést ez alá teljesen berendelni, ennyi. Csúsztatni nekem nem szokásom. Prágában nincsenek metrók? Vasút? Tömegközlekedés? Ők vettek a Fiattól Pendolino vasutat, ami szerinted baromság. Nem jó példát hoztál. Részemről lezárva a téma, mert a legegyszerűbb dolgokat sem vagy képes megérteni, csak 1 szempontot ismersz. A világ nem fekete-fehér. Egyszer majd megérted. Talán.
Bocsi de most épül 600-700 db P+R. 4 helyszinen XVII-ben 2 helyszinen Budafokon. Nem ELÉG? Lehet lesz még 2000 is. TERVBE VAN VÉVE.
Fömterv S-bahn tanulmány szerint napjainkban naponta cca:3500 jármű parkol Bp körül P+R jelleggel. Szerintük, min 14000 P+R-re lenne szükség. (Fömterv honlapján található) Megjegyzem Bp 1,7-2,0 Millió lakosú
Bécsben 25000 P+R van. Belvárosban 77000 nyitott mélygarázs!!!! Bécs 1,5 Millió lakos
Kölnben a történelmi belvárosban a dóm alatt 680 és 180, valamint 2400 és 2700. Cca.: 6000! P+R nélkül. Több metróvonal is van. Köln 0,8-1,0 Millió lakos
Düsseldorf 4 metró vonal, főpályaudva mellett 3700 parkoló állás egy parkoó házban. Cca.: 0,5 M lakos.
Remélem érezni az idéző jeleket az első sorok előtt és után :(
>hisz a belváros elég jól el van látva kötöttpályával, plusz 1 igen nagy kapacitású most épül...
Ja, csak ha Te jössz autóval, akkor ezekt nem tudod elérni, ezért kénytelen vagy kocsival végigjönni. Vagy úgy gondoltad, majd a Keletinél leparkolsz, és átszállsz a 4-es metróra?
Nem a mennyiséggel (az nagyjából rendben van), hanem a minőséggel van baj.
megfelelő kötöttpályás eljutás annak, akinek ténylegesen ott van az úticélja
ezzel nemigazán értem mire célzol, hisz a belváros elég jól el van látva kötöttpályával, plusz 1 igen nagy kapacitású most épül...
a kisebb forgalmú külső kerületekben meg van egy olyan sanda gyanúm, hogy csak azért erőltetik egyesek a kötöttpályát, mert az független a közúttól, miközben az utasforgalom nem is indokolná...
ha az elvakult autóellenességük nem akadályozná őket, akkor rájöhetnének, hogy a busz ezeken a helyeken bőven elegendő lehet, csak megfelelő közúti kapacitást kell biztosítani, 2 legyet ütve 1 csapásra...
Tény, hogy jelenleg Budapesten a kötöttpályás és a közúti fejlesztésekre fordított fejlesztések atánya kb. 3:1 a kötöttpálya javára, szóval abban egyetértek, hogy elsősorban nem a közúttal szemben kellene fellépni (bár a belvárosban szerintem is korlátozni kell a gépkocsiforgalmat), hanem a kötöttpályán belül az arányosabb eloszlásért (csak a leghülyébbek hiszik, hogy ez metró megér 500 milliárd forintot).