Nincs meghatározva a félpantinál hogy merre kell állnia, a technikai okok miatt áll arra amerre. Ez pedig a levegő bekötő cső. Innen kapja a süritett levegőt, amikor felemelkedik. Erre a a felére tették a gyártók a szelepet a szedőn.
Minden szerelvényen részben biztonsági, részben technikai okok miatt vannak két szedők. Igaz amit írtál, ha az egyik elromlik, a másikkal el tud menni a X állomásig. De a szedők cserélgetve vannak, mármint páros napokon a kezdöpont felöli szedőket, páratlan napokon a végpont felöli szedőket használják, igy nem csak az az egy (ha annyi lenne rajta) kopik.
"Mert ugye olyan közel vannak egymáshoz, h azokat felsővezeték-meghibásodásnál nem lehet 'áthidalásra' használni." Nálunk ez tudtommal TILOS!!!!! Nem lehet szedővel két tápszakaszt összekötni.
Két kérdésem lenne a szedőkkel kapcsolatban (azért itt kérdezem, mert láttam, h itt szó volt róla) 1.: a félpantográfnál meg van határozva, h melyik irányban álljon? Van arra vmi szabály, vagy csak így jött ki? 2.: miért van az MXa-n két szedő? Talán biztonsági okokból, ha az egyikkel esetleg vmi gond lenne? Mert ugye olyan közel vannak egymáshoz, h azokat felsővezeték-meghibásodásnál nem lehet 'áthidalásra' használni.
Értem. Tehát nem valószínű, hogy ott áll Szentendrén... Ősszel, mikor a deltavágánynál voltam (lásd korábbi képes beszámolómat), nem láttam ott 84-est.
Abban az időben ('50-es, '60-as években) a sebészet tankönyvek is behatóan foglalkoztak a kérdéssel, hasonlóképpen, mint a kötőtűvel végzett abortusz nyomaival.
Vagy valahol a járműtelepen. Igen valószínűtlennek tartom, hogy egy múzeumi védettséget élvező járművet elbontsanak. Bizonyosan tudnék róla. Csak úgy, mint az elszállításáról is. Ezért kizárásos alapon feltételezem, Szentendrén van.
Nekem már volt hozzá szerencsém, utazgattam is rajta néhányszor már, amikor éppen kifogtam. Nekem személy szerint tetszik, most már talán meg is szoktam valamennyire. Amúgy, szerintem legalább egy kis változatosságot hoz a vonalon közlekedő többi vonathoz képest. (Persze nem minta a többi nem lenne gyönyörű:)))
Ezenkivűl Kevén állt a csarnok előtt a 949-675-950 a tárolóvágányon a 951-676-952 a csodás félpantijával és Dunaharasztin a "tárolóvágányon" a 953-677-954
Ki mit tud arról, hogy a HÉV motorász, korkedvezmény valóban megszünt e? És ha igen mi ennek az oka?Mert én kerestem, ilyen jellegű információkat, de csak azokat a jogszabályokat találtam meg ,amik erre vonatkoznak.
168/1997. (X. 6.) Korm. rendelet
R. 3. § (1) Korkedvezményre jogosító munkakörök (munkahelyek) jegyzékében szereplő és a menetrendszerű tömegközlekedésben (személyszállításban) járművezetői munkakörben eltöltött időt akkor kell korkedvezményre jogosító időként figyelembe venni, ha a járművezető bármely munkáltatónál vagy vállalkozóként 1992. március 1-je előtt forgalomba állított járműtípust vezetett, illetőleg ezen oktatott.
Kötött, részben kötött vagy nem kötött pályán közlekedő jármű vezetése, utasok szállítása, fel- és leszállás figyelemmel kísérése, teherszállítás lebonyolítása.
Menetrendszerű tömegközlekedésben (személyszállításban) a jogszabályban meghatározott feltételekkel.
Köszönöm szépen a további hasznos tanácsotokat, igyekszem tovább érdeklődni!
Asszem a kettővel ezelőtti hozzászólásomban írtam le, hogy eddig milyen próbálkozásaim voltak eddig!
Az esélyegyenlőségi törvényt nekem is mondta már több dokim is, hogy ilyen létezik, de ugyanakkor azzal is tisztában vagyok, hogy a tömegközlekedésnél, elég nehéz ennek a szabálynak megfelelni. Márminthogy valóban kevés olyan munkakör van, amire olyan leszázalékolt embereket tudnának alkalmazni, mint amilyen én vagyok!
De hát mit csináljak, ha kis korom óta ez érdekel!
A pénztárról csak annyit írnék, hogy sajnos a MÁV-os szakvizsgám nincs meg, de majdnem meglett! Bár azt is tudom, hogy ez a majdem= a semmivel!
Továbbá azt is sejteni vélem, hogy a MÁV-os pénztár vizsga nem teljesen felel meg a BKV-val, de talán fedi egymást, úgy mint a forgalom?!
Azért írtam, hogy szerintem az lenne a legtisztább, ha megkeresne valami munkáltatói jogkörgyakorlót, hogy ez és ez a baja és ezt és ezt szeretné csinálni. Aztán majd megbeszélik, hogy milyen lehetőségek vannak.
Lehetséges, hogy mint pénztáros nem tudják foglalkoztatni egyéb okokból (pl. létszámstopp), pedig arra alkalmas lenne. Szóval sztem mindenképpen érdemes érdeklődni.
Mondjuk egy pénztáros (aki csak azt csinálja) szerintem lehet leszázalékolt ember is. Sőt az esélyegyenlőségi törvény alapján kell is foglalkoztani mozgás- vagy látássérült embereket a cégeknek. Mondjuk egy közlekedési vállalatnál erre kevesebb lehetőség van, mint egy olyan cégnél, ahol főleg irodai munka folyik.
Odamész valamelyik vonalon valamelyik főnökhöz (akár csopvez, akár eggyel magasabb), hogy te nagyon, de nagyon, sőt, még annál is jobban szereted a közlekedést, és mindent, de tényleg mindent megtanulnál, és nagyon, és azonnal, de az a helyzet, hogy ilyen, meg ilyen bajod van, és hogy ez kizáró tényező-e.
Ő erre vagy azt mondja, hogy dehogy, gyere barátom, vagy azt, hogy sajnos az, nincs mit tenni, vagy azt, hogy hát, valamire alkalmatlan vagy, valamire alkalmas (esetleg ajánl alternatívát, vagy mondja, hogy gyere vissza nyáron stb.), vagy azt, hogy ezt így nem tudja, menj el a KEPSZ-hez (valami közeledési, meg egészségügyi, meg szolgáltató - ők csinálják az újfelvételes és a 29-es orvosikat), írunk neked papírt, aztán majd eldöntik, hogy az adott munkakörbe jó vagy-e orvosilag.
Ha ránézésre alkalmas vagy, akkor is el kell menni hozzájuk, ráütik a pecsétet, utána indul a kiképzés, a végén vizsga. Ha az megvan, akkor irány szerződést kötni, majd a ruháért (ha kell a munkakörhöz), és utána gyia, lehet menni dóóógozni. :))
(Persze ez igen-igen leegyszerűsített verzió, és persze logikai bukfenc is lehet benne. Ha valaki ilyet talál, javíccsa!)
Köszönöm a segítséged, de lenne ezzel kapcsplatban két kérdésem!
1. Pontosan mi az a KEPSZ, gondolom valami orvosi, egészségügyi vizsgálat a BKV-nál!?
2. Hogy jelenleg én ugyebár még most mint "utas" létezem és ezzel kapcsolatban érdeklődnék, hogy én, mint jelenleg még csak "utas", hogyan és miként érdeklődhetnék főnököknél?
Szolgálati közlemény:
981-es kocsi vezállás szerinti jobb 2-es ajtajánál szökött a levegő jan. 22-én az esti órákban! :-) Vagyis az ajtó nem nyílt ki rendesen.
Semmi gond nem sértődtem meg, csak szerettem volna tisztázni a dolgot!!
Amúgy köszönöm a bíztatásod, remélem egyszer majd csak összejön valami!
Voltak próbálkozásaim, mint pl.: önéletrajz írása a BKV Humán Politikai Osztályának, de pár nappal később sajnos negatív választ kaptam, illetve nyáron próbálkoztam a 2-es metró nagy felújításakor, valamilyen információs emberkének valamelyik Info Pontra, vagy esetleg, napi 3-4 órában valahol tájékoztató lapok osztogatása, a metró felújítással kapcsolatban, de erre gyakorlatilag nem is válaszoltak.
Valamint van egy tanárom a vasutas suliból, aki a BKV-nál dolgozik és ő is megígérte, hogy amint tud valamit szól!
DE TOVÁBBRA SEM ADOM FEL!!!!
A többiekről meg csak annyit, hogy tudom, nem vagyunk egyformák!
Szia IKARUS 465! Sajnálom, hogy magadra vetted a kiegészítő hozzászólásomat. Nem ez volt a szándékom. Ismerem a problémádat, és tudom, hogy nagyon érdeklődő vagy a tömegközlekedés - mint szakma - iránt. Már a bemutatkozáskor írtál róla. Az eddigi hsz.-eid és érdeklődéseid is erre utalnak. Nem a Te inged ez, ne vedd magadra. Írkálnak itt néha egyesek akiké lehetne de azok….
A HÉV-nél rendszeresített hangosbemondó munkakör nincs. Nem tudom, hogy valamikor volt-e? Ifjonc koromban (néhány évtizede) amikor még a MÁV-nál voltam fszt., a nagyobb csomóponti állomásokon még volt hangosbemondói munkakör. Itt dolgoztak olyan emberek, akiknek valamilyen egészségi problémájuk keletkezett, és nem lehettek I. csoportososak. A kisebb állomásokon a hangosbemondást ott is az fszt-k végezték. Hogy most mi van nem tudom, de úgy hallom, hogy ott is sok helyen automatizálják a hangosbemondást.
Batthyány téren az a hír járja, hogy a biztosító berendezés rekonstrukciójához kapcsolódva még ez évben automatizálják az utastájékoztatást. Ez állítólag terv, de hogy ez a szó mit jelenthet manapság?....
A néni-bácsi témához csak azért reagáltam, mert tudom, hogy a hozzá nem értőnek kivülről az fszt, diszpécser munkakör nem látszik, hogy milyen.....és most nem akarom ismételni a jellemzőit. Üdv. Cablecar
Amiért most ez a téma fölkerült ide, az csak azért történt meg, mert érdeklődtem.
Csak tudni szerettem volna, hogy, mivel én a szentendrei vonal mentén lakom, és halottam már, ebből az okból kifolyólag, hogy Battyhány tér vá.-on élőszavas utastájékoztatás van.
Kiváncsi voltam rá, hogy a HÉV-nél ugyanúgy működik-e, mint MÁV-on. De már Infós és a te hsz.-aitokból megálapítottam, hogy igen.
Én személy szerint nem akartam megsérteni senkit csak abból az indokból kérdeztem ezt, mert tavaly júniusban végeztem el egy vasutas sulit és most el szeretnék helyezkedni a BKV-nál!
Csak egy nagy probléma van, hogy én le vagyok százalékolva, de már nagyon régóta érdekel a tömegközlekedés!
Ezért bátorkodtam érdeklődni, hogy pl. az élőszavas utastájékoztatás, (amit esetleg én is el tudnék végezni) hogyan is működik a HÉV-nél!
Amúgy én is mélyen tisztelem és becsülöm ezeket az embereket, akik napi x órában, sűrű vonatközlekedés mellet még tájékoztatnak is, talált tárgyakkal-, utas panaszokkal foglalkoznak stb.
A "néni", ill. "bácsi" kifelyezéssel pedig szintén nem akartam senkit sem megsérteni, csak hirtelen ez az álltalános megfogalmazás jutott eszembe.
Csak kiegészíteni szeretném a hsz.-odat, hogy a HÉV fszt-k, diszpécserek a hangosbemondáson felül ilyen apró pici dolgokat is végeznek - amiket Te a MÁV-ra vonatkozóan a hsz.-odban leírtál. Végzik ezt a reggeli és délutáni csúcsban irányonkénti 5,6,7 perces vonatkövetés mellet. Persze ezek mellett vannak még kisebb járulékos feladatok, pld.: utaskapcsolat(panaszok kezelése stb.), elveszett tárgyak kerestetése, kezelése, kijelölt állomásokon jegyárusítás, stb. Nénik-bácsik? Nem "kor" és nem "nem" kérdése. Ami nagyon fontos( mint sok más szakmához is):elhivatottság, megfelelő elméleti és gyakorlati tudás, rátermettség( modjuk úgy is, hogy rendkívüli helyzetekhez való alkalmazkodó képesség). Bocs a kiegészítésért.
A sűrített levegő az áramszedő felemelkedéséhez önmagában nem elég. Az csak a lehúzó rugót nyomja össze, így a felhúzórugók fel tuják emelni a karokat. Leengedéskor a levegőt kieresztik a lehúzó rugó elől, így az - mivel nagyobb az ereje a felhúzórugókénál - lehúzza az áramszedőt.
Hát, ha már analógiák, akkor a HÉV-es diszpécser kicsit olyan, mint a MÁV-os menetirányító. :))
(És én inkább úgy mondanám, hogy más HÉV és a MÁV egy fszt. tev. köre alapján is, de azért vannak hasonlóságok (már a "v" betűn túl is), párhuzamok. - az, hogy ugyanúgy működik, túlzás szvsz...)
A diszpécser a munkáltatói jogkör gyakorlásán kívül bármilyen forgalmi és forgalommal nem összefüggő esemény bekövetkeztekor intézkedési jogkörrel rendelkezik.
Pontosan nem tudtam, hogy a HÉV-nél is ugyanígy működnek-e a dolgok, mint a MÁV-nál, élőszavas utastájékoztatás esetén is.:)
Illetve, ha már ennyire benne vagyok a kérdezősködésben, akkor érdeklődnék affelől is, hogy egy diszpécsernek milyen munkaköri kötelessége van?
Szvsz., bár lehet, hogy tévesek az infóim, és nem is teljes, de tudtommal eme munkakört betöltő személy köteles intézkedni a forgalom további lebonyolításáról, pl.: gázolásnál, vagy felsővezeték szakadásnál, miután a jv.-től és az fszt.-től értesült az adott helyzetről.
Bocsi, ha sokat kérdezősködöm, de most rámjött az érdeklődhetnék!:)
"(...), akkor ott, vagy ezeken a helyeken, ha több is van ilyen, van más feladata is az adott néninek, vagy bácsinak a hangosbemondáson kívül?"
Hát, minden más. :) Jelzőt állít a vonatoknak és a tolatásoknak (és engedélyezi ezen mozgásokat), rendelkezik a vonatszemélyzet felé, tartja a kapcsolatot a szomszéd szolgálati hellyel (Aquincum elágazás), átveszi a talált tárgyakat, utaspanaszokat kezel, ha nála akarnak panaszt tenni.. Kb. mint egy nagyvasúti forgalmista, ugyanis az ő titulusa is rendelkező forgalmi szolgálattevő. :))
A MÁV Zrt-nél érvényes munkaköri leírás alapján (részlet):
4.Fő feladatok és a feladatok végeredménye (maximum 8 pontban): 1.)Az üzemirányító központtal együttműködve, az utasítás előírásainak és a technológiáknak a betartásával szervezi, irányítja és lebonyolítja a felügyeletére bízott területen (állomás, nyíltvonal), a vonatközlekedést és a tolatási mozgásokat. Vonatot meneszt, melynek végrehajtása során gondoskodik a vonatközlekedés és a tolatási mozgások biztonságos lebonyolításáról, annak érdekében, hogy az előállított termék megfeleljen a minőségi elvárásoknak. 3.)Forgalmi végrehajtó tevékenysége során gondoskodik a vonatforgalmi értesítések megtételéről, közlemények adásáról és nyugtázásáról, írásbeli rendelkezések kiállításáról és kézbesítéséről. A vonatközlekedéssel és a tolatási mozgásokkal összefüggésben lévő, a szabályozásoknak megfelelő előjegyzéseket, nyilvántartásokat vezet, a megfelelő tájékoztatás, az utasításszerű, balesetmentes munkavégzés végrehajtása és az ellenőrzés hatékonyságának biztosítása érdekében. 4.)A vonatközlekedés és a tolatási mozgások lebonyolítására – a kezelési szabályzatoknak megfelelően – kezeli, illetve kezelteti a biztosítóberendezéseket, a távközlési eszközöket (telefon, hangosbemondó, utasítást adó rádió, vizuális utastájékoztató), a felsővezetékhez tartozó kapcsolókat és egyéb szükséges berendezéseket, a biztonságos és tervszerű munkavégzés érdekében. 5.)Rendkívüli események (baleset), a technológiát zavaró vágányzári és egyéb építési munkák esetén szervező tevékenységével forgalomszabályozási intézkedéseket tesz az üzemirányítással és az állomásvezetéssel összhangban, ezzel biztosítva a technológiai rend helyreállítását, a menetrendszerű közlekedést. 6.)A felügyeletére bízott területen munkát végzők felé – tekintet nélkül arra, mely üzletág, szakterület munkavállalója, vagy idegen fél – rendelkezési jogosultságával biztosítja a vonatközlekedés és tolatás biztonságos lebonyolítását. Hatáskörébe tartozó kérdésekben önálló döntésre jogosult. 7.)A megfelelő adatszolgáltatás biztosítására, a rendelkezésre álló számítógépes rendszereket (SZIR, KÖFE) kezeli, illetve kezelteti, amely segíti a vonatokkal összefüggő információkhoz való hozzáférést, valamint – a minőségbiztosítási rendszer keretében – adatokat biztosít a forgalmi igazgatóság tevékenységének minőségi mérésére.
Tudás: - szakképzettség, szaktudás, nyelvtudás:
Középfokú állami iskolai végzettség (azaz érettségi - én), forgalmi és forgalmi önállósító vizsga, munkavédelmi, tűzvédelmi vizsga, villamos felsővezetéki és kapcsolásra jogosító vizsga, biztosítóberendezés kezelési vizsga, SZIR felhasználói alapvizsga, (HÉV-nél ilyen nincs, van viszont AULI)
- ismeretek: Helyismeret A tevékenységéhez kapcsolódó más szervezetek utasításaiban megfogalmazott szabályok és kapcsolatrendszerének az ismerete. Menetrendi és elegytovábbítási ismeretek A működési területére vonatkozó technológiák ismerete.
Gyakorlat: Szakmai gyakorlat / vezetési gyakorlat: Az O 1. sz. Utasítás előírásai szerint
A gödöllői vonalon Örs Vezér terén és Cinkotán gépi bemondás van,(Cinkotán nem olyan rég óta),a többi állomáson a forgalmisták gyönyörű hangját hallhatjátok :-)
1. Battyhány téren kívül van más állomás is, ahol élőszavas hangosbemondó van, ahol pl. ezt mondja be a néni, vagy a bácsi: Vonat érkezik a 2. vg.-ra, az érkező szerelvény 21:40-kor indul Szentendre áll.-ra?
Annyit tudok, hogy Szentendrén és Békásmegyeren gépi úton töreténik az utastájékoztatás!
2. Battyhány téren, ill. ha van más állomásokon is élőszavas utastájékozatás, akkor ott, vagy ezeken a helyeken, ha több is van ilyen, van más feladata is az adott néninek, vagy bácsinak a hangosbemondáson kívül?
Tudom, Danka-könyv, de sztem valaki okos itt is megoszthatná a néppel! :)
És ha már áramszedő: a jelenleg futó motorvonatoknál is három lépcsőben emelkedik és süllyed le a szedő vagy 1000 V-nál és egyenáramnál (illetve a terhelő áram és a fentiek nagysága alapján használt vezetékkeresztetszet és -felfüggesztés) esetén ennek nincs (akkora) jelentősége?
Erről jut eszembe: valaki tudna valami infót (esetleg képet) közzétenni az MX-ek eredeti fékezőszelepéről? A Danka-könyv szerintem több ponton sötétség, talán itt...
Mivel a légsűrítők főüzemi berendezések, ezért ahhoz, hogy levegőt termeljen, a szedőnek fent kell lennie.
Hogy ezt galibát áthidalják, létezik olyan készség, hogy segédlégsűrítő, ami akkumulátorról működik és termel annyi lehetőt, hogy a szedők felvezérelhetőek legyenek, a rugók ellenében.
Hol láttad?Csepeli kivételével az összes vonalon van félpantis. Biztos hogy nem köteles a hév szedője de nemtudom neked megmondani hogy milyen valójába.Majd a többiek biztos kifejtik neked
Tetszik a pályaszáma,gödöllői vonalon volt kölcsönbe és akkor megszerettem mert akkor eléggé ramaty állapotban volt érdekes hangokat tudott produkálni,de miota kevén van nagyon szupi! Hát tömören ezért tetszik
Személyleirást nemtudok csak számocskát,de annyira nem lényeges kinyomtattam azt amit Bazsi75 belinkelt és majd ha legközelebb pampog akkor bedugom az orra alá hogy ovassa el.Ha még mindig nem tetszik akkor otthagyom a picsbe és fotózom tovább a "magánterületét"
Hm... azt nem tudom pontosan, h légfék volt-e eredetileg, szerintem nézd meg a villamosok.hu-n... Viszont az tényleg jó lenne, ha közlekedne egy ilyen nosztalgiavonatként. Sőt, régi kocsikat is be lehetne állítani, amelyek Bobós vonatatással akár az egyes HÉV-vonalak között - MÁV-vonali összeköttetéssel - közlekednének, pl. Szentendréről Ráckevére! :-)
Miért kellett légtartályokat szerelni az ülések helyére a HÉV-mozdonyon? Korábban nem volt rajta légfék? Vagy?
Jó lenne egy mozdonyba visszarakni az üléseket, és nosztalgiavonatként mehetne nyári hétvégenként egy-két fordulót pl. Gödöllőre vagy Szentendrére vasút/HÉV-barátokkal.
He-he... Ne hagyd magad behúzni a csőbe. Mivel nem utasok elől elzárt üzemi területen voltál, nyugodtan fotózhattál. A kaller meg csak hűde okos akart lenni. Sajna van egy pár ilyen. A diszpécseres dumának meg pláne ne dőlj be. Ha gondolod írj egy mailt személyleírással, és majd elbeszélgetek vele :)
Amiért nekem egyszer egy off mávos vezérgyerek bezsólt, h ne fotozgassak, mert valaki lefotózott egy másik vezért civilben vezetni és megvontak tőle x forintot. Nem hiszem h a fotós miatt volt, nem kell civilben vezetni, be kell tartani a szabályokat és ettől fosnak sokan, h olyat fotóz az ember, amit nem szabadna. Mellesleg a srác is cilvilbe vezetett, de nem fotóztam le, mert utállom ha vannak emberek a képeimen-álltalában.
Szerintem nem kérhet semmi engedélyt, láttam a képet, peronró llett készítve. a Mávnál úgy van h az utasok előtt nyitott területről lehet fotózni az utasok előtt nyitott területet, azaz, peronról elvileg ne mlehet fotózni az üzemi területet.
Tehát peronról lehet, ezzel engem is betaláltak már,mondta mneki, de nem ért semmit.
Egy túristának amúgy honnan kéne tudnia h mit lehet mit nem, nincs tábla, ami tiltaná a fotózást.
A mási ami probléma h minden jv azt hiszi h őt fotózzák, pedig baromira nem!
Ha nem akarsz leállni vele vitatkozni, akor ha odajön, nyomod a rizsát németül vagy angolul és akkor hamarabb békkénhagynak. ;)
Egyik szándékom se volt ilyen!Biztonságos helyről fotóztam végállomáson!És nem is róla készitettem a fotókat!Csak odaosont hozzánk és monta hogy hol az engedély....Na mindegy ennyit erről beszélek majd a bkv-val hogy mit szabad és mit nem az lessz a legjobb.Bár sztem a bkv se tudja ezt..
Azért szerintem, nem mindegy, milyen helyen és hogyan próbálod megörökiteni a HÉV-et, hogy nem lehet fótózni, ez új ... még nekem is ...
Mert ha veszélyforrást képzel a közlekedés során akkor tényleg lehetnek aggályok... a te biztonságod érdekében esetleg, megértem a tiltást ...
De, hogy egyéb kontekszusban miért nem fényképezhetted a HÉV-et ezt nem értem.
Bár tudod, sokan a vezető jegyvizsgáló bőszitésére kattogtatják gépüket, és próbálnak róla előnytelene nevetséges fotókat késziteni, pedig ő csak a munkáját végzi...
(Valaki a sz*rt lapátolja (lásd parlament) valaki meg jegyeket ellenőriz, illetve árul.
Egyik se jobb a másiknál ,de ha végiggondolod, hogy mindenki tiszteségesen próbálja végezni a munkáját, -és végezné is - akkor nem itt tartana az ország.)
Na de visszatérve, tudod most kicsit harapunk bármilyen hülyeségekre, mert minket is sok atrocitás ér, főleg a vezető jegyvizsgáló állományt, hogy miért ennyi az ár, és próbálnak az emberek kibújni a fizetés elől alól, ki hogy tud.A módszerek változatosak, és egyre szemtelenebbek.
De, hogy azt egyszer nem kérdezte meg , egy HÉV-es kollégától se egy T. utas se, hogy , mi tehetünk az áremelésről? A válasz - rövid egyszerű érthető, Nem.
Mi csak végrehajtjuk, néha a sok érdekes dolgot ... és rajtunk csapódik le, minden düh ,agresszió és rosszindulat, amit az emberek a BKV-nak vagy másnak címeznének.
És egy utolsó gondolat, minek tüntetést szervezni Gödöllőn, Kerepesen és egyéb más településeken?Már megint csak a forgalomnál dolgozó embereket, degradálják ezzel.
Talán lehet el kéne gondolkodni azon, hogy a címzett, az idő és a hely, téves.
Ha az Akácfa u. X szám elé mennének sokkal több értelme lenne.
S talán egy jópofa utolsó kérdés, vajon miért ér meg egyes önkormányzatoknak, a helyi közlekedést 100% jobban támogatni mint a HÉV-et?
Talán a HÉV is egy olyan szerencsétlen, árva gyerek, akinek sose volt és sose lesz "igazi gazdája."
Se a főváros (mert ugye a kinti részt nem támogatja), se a BKV (mert mi kullogunk sajnos az üzemágak közül az utolsó helyek egyikén) ,se a környező telepűlések (hiszen a HÉVet BKV üzemelteti, tehát én egy kuma fillért se adok), mindenki a másikra mutagat, és ebből támad a bábeli zűrzavar ami jellemzi ezt a jegyáremelést is.
Egyeztetés nuku, majd utólag miután elkészitettük, a sok új nyomtatványt (jegyet) végül megegyeznek (ha megegyeznek valamilyen csökkentésben?) és akkor az új jegyeket lehet bezúzzni, javitgatni ...
Szóval fejjel a falnak, mint egy igazi birka.Ami nyereség lenne az egészen, majd figyeljétek meg, a sok újranyomás ,illetve bezúzás elviszi.
Erre egy szó van pazarlás ... és sose lesz meg ezért a felelős.Csak úgy ahogy Magyarországon lassan semmiért.
Vak vezet világtalant. Erre nincs mit mondanom. :( Illetve egy lenne: Írj a közönségszolgálatnak egy emilt, hogy írják meg mi a tényállás aztán nyomtasd ki is legyen nálad.
Köszi a választ! Montam neki mindent de a világ legbunkóbb embere volt az a kalaúz....Utánna a héven is megtalált minket és ott monta hogy felhivta a Cinkotai diszpécsert aki aztmonta hogy télleg nem lehet hévet fotózni...
Üzemi területen kívül bárhol lehet. Ez egy régi begyepesedés ami ráadást szájról szájra terjed. Legközelebb mondd neki, hogy hozza neked a papirt amire ez le van írva. Egyébként itt nézz körül
Na lenne egy fontos kérdésem! Lehet-e hévet fotózni ??? Ma ugyanis egy kalauz odajött pampogni gödöllőn hogy a hévet nem fotózhatom mert az magánterület!!És hogyha én fotózok akkor seggbeb*sszák érte!!Bezzeg egy kinainak vagy akármilyen külföldinek szabad fotózni csak nekünk nem hévmániásoknak????Hol itt az igasság....Légyszives világoitson fel valaki ezzel kapcsolatban mert eddig SEHOLSE ÉS SENKISE KÉRT TŐLEM ENGEDÉLY MERT HÉVET FOTÓZTAM!!
Én azért szeretném látni a felsővezetéket...meg a héveket is...Mert ha nem,akkor Tényleg dolgoznom kell :-)Bár van jó kis dízel,azzal is be lehet segíteni!
Rendes vagy genYo. Azt hiszem a lényeget megértetted. A nagy betűkért pedig elnézést kérek mindenkitől, hiszen a házszabályt nekem is meg kell tanulnom.Most éppen tanulom.
Kedves Ficelekmetyütyü, üdvözöllek az első hozzászólásod alkalmából az Index fórumán. A javító szándékot hiányolod? Nos ... a lényegben tulajdonképpen igazad van, de ... a példabeli emberednek az utcaseprés a munkája, ettől lesz ő az utcaseprő. Javasolom továbbá, hogy a csupa nagybetűs szöveget - ha egy mód van rá - kerüld el, mert ez itt kiabálásnak számít. Van közöttünk éppen elég süket, kár lenne ezek számát még tovább szaporítani.
Ha egy embernek utcaseprő a munkája, akkor úgy seperjen utakat, ahogy Michelangelo festett, ahogy Beethoven komponált, vagy ahogy Shakespeare írt verseket. Olyan jól seperje az utakat, hogy a mennynek és a földnek minden lakója megálljon egy percre s azt mondja, ím, itt élt egy nagyszerű utcaseprő aki jól végezte a munkáját. NA EZT A SZEMLÉLETET HIÁNYOLOM ÉN ITT EZEKET A CSODÁLATOS HOZZÁSZÓLÁSOKAT OLVASVA! A JAVÍTÓ SZÁNDÉK RETTENETESEN HIÁNYZIK BELŐLETEK!
Viszont nagyon félreérthető volt a hozzászólásod a "hiányzik (-zott?)" szöveggel. Mert úgy lehet értelmezni, hogy még mindig hiányzik, utána megkérdőjelezed, hogy már nem...
Lehet ezen a félreértésen alapult az egész. Ha hibát észlelünk, valóban jelenteni kell, ha segíteni akarunk a szolgáltató cégnek, ha valóban megakarnak felelni. Sajnos (mint minden emberben) vannak hibák, hogy bizonyos elemeket nem vesszük észre.
Mindenesetre én a jószándékodat láttam az észrevételedben! Csak nem jókor és nem megfelelően írtad meg. :))
Az rendben van,hogy nincs időd telefonálni,de annyi időd csak akad,hogy odamész a járművezetőhöz,vagy a kalauzhoz,és szólsz neki.Ez korrektebb megoldás lenne.Vagy pl,ahol leszállsz,és van szolgálat,(forgalmista)annak is szólhatsz nyugodtan.
Ez így van.Ehhez még hozzátenném,hogy az állomásokon,ahol a forgalmi szolgálattevő jegyet is árul,nála lehet vonaljegyet,és 10-es gyűjtőt venni,az is olcsóbb,ha nem is sokkal.De ha nyitva van a pénztár,tényleg érdemesebb ott bevásárolni.Ráadásul ezek a hologramos vonaljegyek korlátlan ideig felhasználhatóak,ezért áremelés előtt is érdemes előre venni 1-2 db-ot.
Na ez az. A HÉV-en nincsen pótdíj. Nem úgy mint a MÁV-nál. Ha jegykiadós állomáson szállsz fel jegy nélkül, akkor is pótdíj nélkül veheted meg a kallernál.
Természetesen. Gödöllőn csak Erzsébetparknál nincs pénztár, ha máshol száll fel, akár még napijegyet, vagy bérletet is vehet. A jegyvizsgálónál is van vonaljegy és gyűjtőjegy (ha még nem fogyott el neki). Szerintem a pénztárnál érdemesebb bevásárolni, de nem árt öszeszámolni, hogy hányszor kéne lyukasztania, mert anyagilag nem mindegy, hogy milyen jegyfajtát vesz.
Az királyul nézhet ki. Gondolom fordítva rakták rájuk fel... Igaz? Csúccsal a kocsiszekrény felé áll? Miért kezdték lecserélni a régi szedőket félollósra?
ismerős kérdését szeretném továbbkérdezni Tőletek. Bizonyára lesz, aki tud válaszolni délutánig.
Ha hévvel jön be pl. Gödöllőről Pestre, van-e lehetősége a további pesti utazásaihoz a gödöllői pénztárban, vagy a jegyvizsgálónál gyűjtőjegyet, vagy napijegyet venni?
Ennyi lenne a pár sor gondolat amit hozzá szeretnék fűzzni az egészhez.Kölcsönösen tisztelni egymást! Egyetértek,annyival kiegészítve és " segíteni" egymást.
De amig a fönökök azt sugallják, hogy a bent illetve a kint dolgozók f*szok, addig nem is reménykedek változásban.
Ahol én dolgozom, ezt egyáltalán nem tartom jellemzőnek.Senki nem keresi a konfliktust, és nem gerjeszti az egymással szembenállást. akié a balhé, vigye el, ha közös, akkor közösen. Mivel nevet Te sem írtál, én sem teszem, de azt, hogy normális legyen a kapcsolat, ahol én dolgozom mindkét terület vezetőinek nagy részének egyaránt érdeke. Persze nincs tányér csörrenés nélkül, de akkor még mindig ott van GYS. Volt régen egy mondás: Éljen a forgalom és a műszak megbonthatatlan barátsága. Van olyan hely, ahol ez már nem csak frázis, és örülök, hogy ilyen helyen dolgozok.
"Angyali sziget időszakos mh. következik. A vonat nem áll meg, csak lassít. Kérném Tisztelt utasainkat, hogy a peron mellett elhelyezett szénaboglyákba tessenek ugrálni" :)))
Ha nyitva van az ajtó, akkor az adott kocsin a lámpa világít. Amikor az ajtókat bezárja, és a műszerfalon jelzést kap, hogy az ajtók nem záródtak be, akkor a visszapillantó tükörbe (vagy az állomástükörbe) pillantva megtudja, hogy melyik kocsinál nem aludt ki a lámpa, vagyis melyik kocsinál nem záródott be.
Gyenge próbálkozás volt az akkoriban, de hát ugye újdonság volt a F1 nálunk. 120-szal azért nem mentek, de a 60-at szerintam sok helyen túllépték. Úgy tudom, hogy minden egyes átjárót, még a gyalogost is, külön személy fedezte.
Valamikor 86-ban, az elsô Hungaroring idején. 120-szal húztak végig a vonatok az állomásokon - tök üresen, mert a jegyek meg annyiba kerültek, mint egy havi bérlet. Rá 2 hónappal Kerepesnél le is ugrott egy vonat a pest felé esô bejáratnál, állítólag mert anno Nagyonnagyongyors vonatok szétverték a váltókat. Persze nemtom mi igaz belôle.
Na szóval. Az látta jól, aki Csömör 1-es váltó és B bejárati jelző közötti részére tippelt. Csömör és Kavicsbánya között csak ott van drót, ahol oszlop is van. Tehát a szedő érint felsővezetéket. Az eset pedig az volt, hogy 2005 nyarán állt néhány Faccpps kocsi az állomás 3. vágányán. Próbavonat ment ki Csömörre, utána meg a menetrend szerinti, de az állomáson a 2-es váltó (elsőre terel) nem állt át kitérőbe, ezért a próbát fogadták a 2.ra, utána kiküldték az 1-es váltón túlra, a rendes vonatot pedig jelzővel lehetett fogadni a szabad másodikra. Én meg jól lefényképeztem :) Röviden ennyi. Örülök, hogy megmozgathattalak benneteket. Még keresek ilyen képeket.
Szerintem meg az oszlopot és a kart látod csak. Fura a szög, de a gázkar (illetve a szigetelő tartó pipát látni)) beljebb van a kelleténél, fölötte a sodornytartó bak sincs tökéletes helyen. Szerintem nincs se munkavezeték se tartósodrony. Egy jobb minőségű képen persze könnyebb lenne megállapítani.
Lehet hogy ugy van lekötve hogy ugytünjön mintha fel lenne ereszte:-)) Remélem érthető! De ha meg nincs arra felsővez akkor hogy tudott oda menni?Tudomásom szerrint a hév még mindig árammal megy ...... Bár kitugya...
Mikről maradok én le...:-) Akit érdekel:keddi szállítás a következő:735-ös Bobo Pesterzsébeten felveszi a 75-ös TVG-t,és a Lágymányosi hídig viszi,ott leadja.Bobo visszajön Cinkotára.Az indulás a szokásos,5.51-kor.
Szép,szép...Csak az a baj,hogy azt hiszem tegnap ennek a pótját firkálták össze vmi huligánok.(azért csak azt hiszem,mert amikor megláttam,hogy mennyire össze lett firkálva,úgy elámultam,hogy elfelejtettem megnézni a psz-ot.:-)) )
Pár hónapja valaki postolt ide egy linket egy külföldi oldalról, ahol gyönyörű szines fotók voltak a szentmihályi vonalról. Nincs ez meg valakinek véletlenül?
És még idén (talán idén) lesz mégegy elkerülő vágány építése, Kavicsbánya szolg.hely. -Kistarcsa kórház mh. között. Egyvágányú vagy kétvágányú pálya lesz-e azt még senki sem tudja biztosra.
Reg voltam Pesten, es most nem tudom megnezni, csak gondolom, de azert megkerdezem: Hogyan szedi az aramot a HEV a Battyanyi fele az alagutban, szimplan csak lecsukja az aramszedot laposra, es felulrol eteti magat? Vagy van valami alulszedos trukkje? lcpacific
Azért a cinkotaiakat sem kell lebecsülni, mert ők is tudnak valamit! Kettőjük között annyi a különbség a munkájukban, hogy a szentendreiek precizebb munkát végeznek!
Hát le a kalappal! A legszembetűnőbb az az utastér padlóburkolata. Lehet, h újabban mindegyiknél ilyet raknak le, de a csecsemőnek ugyebár minden vicc új... :) Szal én még nem láttam ilyet.
Ma kora délután volt egy kis fennakadás a csepeli vonalon. A Szent Imre tér-Szabadkikötő közötti ívbe valszeg belógott vmi vezetékdarab, és emiatt 10 percig álltunk ott (volt szerencsém ismét a szóban forgó járművön utazni :o)). De a jv-nek és egy feltételezhetően héves kollegájának sikerült megoldania a helyzetet (hozzákötötték a kábelt az oszlophoz). Úgyh grat nekik.
Egyébként a szóban forgó szerelvény hátsó (Csepel felőli) fele valami fantasztikusan jól néz ki!!! 956-678-955-ról van szó. Sztem most nemrég járhatott kocsiszínben. Sajnos nem volt nálam gép, így nem tudtam megörökíteni. Kívül-belül csillog-villog, jóérzés ránézni! Gyönyörű lett.
Ha érdekel egy kicsit, akkor utasként tényleg lehet varázsa, de egy 12 órás számba már valahogy nem érezni azt a bizonyos varázst. Nem tudom miért, elmúlik. Munkán kívül, szinte csak a pótba szállok. Az a meghitt csend ami ott honol, hmm... :)
Félig OFF, amikor a T5C5 típusú villamosokat megrendelték a BKV-nál, a CKD kombinát már akkor tudott teljesítmény-elektronikás, rekuperációs kocsikat gyártani. De nem, nekünk jó a kontaktoros, indító-fékezőellenállásos, soros-párhuzamos rettenet.... De mondjuk a HÉV-ekbe pont ezért szerettem bele, az a rengeteg kattogó-vinnyogó elektronyos cucc...megvan a varázsa. :))
A motorkocsinak csak sima "villamosos" kapcsolószerkezete van, a BOBÓ-nak ilyen nincs. A tehevagon a közvetítőkocsi. Van rajta szinte mindenféle kapcsolószerkezet (csavarkapocs, merev középütköző, "villamosos")
Nemakarok hülyeséget mondani de szerintem az cak egy sima közvetitő kocsi volt vagy mi a manónak hivják... A BoBo meg az Acsev közé volt kapcsolva mikor hozták Cinkotára
Nemtom mennyire jársz koncertekre de a Kelet EU Szuperhős idén sajnos nem lesz mert kikerülnek a fúvós számok a listáról. Legalábbis idáig ez a helyzet. De majd 8.án kiderül.
Köszi Sácok! 3 napja nem tudtam fórumot olvasni és féltem, hogy sokáig fog tartani amíg bepótolom a lemaradást, de megoldottátok. 3 oldalt 4 perc alatt átfutottam. Tényleg köszi... :(
Nagyon szívesen!Elég sokminden megvan neki,van ami sz.gépen,van ami papíron.Biztos,hogy fog neked segíteni.Délután keresd, 1/4 4 után,akkorra ér haza. Üdv:Ajtocsukas.
Oké, igazad van letisztáztátok, nem kell megállni semmit, csak én is leírtam ehhez a szöszenethez a véleményemet.
És engem nem érdekel, ki hol dolgozik ,lehet az vezető jegyvizsgáló, diszpécser, forgalmi jv, vonatatási jv, vagy egyszerű karbanatartó, szerelő, takaritó.
Mindenkinek jár a tisztelet...
Oda-vissza
Most írjam le, azon fönökök nevét akiktől személyesen is hallottam ilyen felhangokat?!
Ha Téged piszkáltak és a munkahelyedet piszkálták volna ennyi hozzászoláson keresztül, Te kibirtad volna reakció nélkül? Szerintem nem, úgy ahogy én sem. Sajnálom! :(( Tudom, több türelem :)))
Erre csak annyit reagálnék: Igazad van! Bár azt azonnal le szögezem, hogy az én fönökeim nem uszítanak, sőt, pont arra kérnek, hogy "barátkozzunk" a forgalommal!!! Ez igaz a Művezető Urakra és a Dunaharasztin lévő Üzemvezető Úrra is. Tehát ettől elhatárolom magamat, sajnálom, ha ez máshol igy van! Aki végigolvassa a topikot, annak nem ujdonság az, hogy belátom, tudom, hogy nem vagyunk tökéletesek, nálunk, jármüfenntartásnál is vannak hibák, vannak rossz dolgozok, gyengébb képességü kollégák. Tehát én ezt beísmertem, mert tudom! Eddig engem bármikor bárki megkereshetett, legyen az tapasztalt vagy kezdő járművezető, esetleg topikos hév szerető :))), én mindig mindenkinek segitettem, ahogy csak tudtam. Még soha senkit nem küldtem el, nekem is érdekem az, hogy az illetékes (most legyen a forgalom jv.-je) tudja azt, hogy mi lehet a vonattal, és azt hogyan tudja elhárítani. Nem egyszer voltak itt hibát keresni a tanfolyamosok is, engem kért meg a vezetőjük (nevet direkt nem írok), hogy csináljak "műhibát", aztán a tanulók jöttek, hogy mondjam már el mit csináltam ... mondtam hogy nem, mert abból soha nem tanulsz meg semmit. Szóval kérlek ne álltalánosits, engem nem uszitanak. Köszönöm!
Szerintem csak magaddal cseszel ki ha nekirontasz akármelyik kollégádnak, legyen az akárki jól dolgozós nem jól dolgozós, és csak téged minősít(jelen esetben most pont Bálintnak, akit nem mondanék fakezűnek, hisz mint olvashattad a kisujjában van a szerelvény).A soraid között olvasva (lehet rosszul látom) , széles vállal kiállsz amellett hogy te negyon jó járművezető vagy, ebből az is kiderül hogy valószínű hiányzik az az alázat a munkád iránt, amitől lesz jó járművezető a járművezető.Szerintem, ha nem viaskodnál senkivel és szürkén-fehéren dolgoznál, mint egy kelet-európai szuperhős a főnökeid is jobban szeretnének és talán a kollégáid is. Hidd el ez a járható út. Üdv. Wala
Hát lehet,hogy dobnának egy hátast, egy-két országban,hogy itt még ilyen technika segíti a közlekedést... De meg kell jegyezni,lehet vkinek meg a HÉV volna a TGV! :)))
Olvasva a fórumot mostanság csak szörnyűlkődni tud az ember, hogy hová jut a színvonal.
Kár, hogy itt nincs ilyen színvonal értékelés, mert adtam volna egy -5 osztályzatot simán.
Tisztára, mint a gyerekek a homokózóban add-ide a lapátomból ,a végén sárdobálás lesz, lett .....
Soha nem értettem kinek, vagy kiknek az érdeke, hogy a fogalom, és a járműfenntartás fasirtba legyen egymással, de a legtöbbön vonalon, a probléma nagyon valós, és erre mielőbb megoldást kéne találni.Erre kéne, hogy legyenek a fönökök, akik elmondják s megértetik az embereikel ,hogy a másik üzem dolgozói a munkájukat végzik, néha rosszul ,de mindannyian emberek vagyunk, s hibázunk is.
De ezzel ellentétben, a fönökök hellyel közzel erősitik ezt a tudatot, mindkét oldalban, illetve a kedves kollégák is csámcsognak még egy sort ha hülye voltál.
És a kocsiszínben is szemedre olvasák, hogy jé billenőkapcsoló stb...
Szerintem a normális eljárás ilyenkor, az lenne, hogy nembaj, előfordul ez mással is, én is voltam, már ami másba hibáztam.
De ilyen ember ritka, mint a fehér holló, a motorászok többsége büszkébb annál ,hogy beismerje, hogy ő is belesétált már ilyen hibába, mert akkor hová lesz az "image".De, hogy a járműfenntartásnál is ezen csámcsognak, hogy milyen hülye volt a járművzető kolléga, fakezű, botkezű stb... De ott is vannak bent olyan emberek, akiknek legnagyobb a hangja ilyenkor, pedig ő is csinált már hülyeséget.
Joggal kérdezhető ki nem csinált, már? -de ilyenkor ez sose kerül szóba.
A forgalomnál se gondolja, úgy minden járművezető, hogy direkkt kib*szásból adtak alám ilyen vonatot. S gondolom, a járműfenntartásnál, se gondolják azt a váltócsoportosok, hogy dirrekt irta tele a motorász hibákkal a járműkönyvet.
Mint mindenhol vannak a forgalomnál is jobban hozzáértő szakemberek, akik rögtön nagy pontosággal ráirják a hibát ,de vannak olyanok is akik csak ezt "körbeírják".
Ugyanúgy, vannak trehányabb rendezők váltosok is ... De vannak kitűnő jó hozzáállású és hozzáértő szakemberek is.
Szerintem, nem lenne rossz, néha megismerni a másik embert aki a forgalomba dolgozik, és a ki bent a kocsiszínbe.
Én úgy érzem jól együtt tudok műkődni a színbe dolgozokkal, tisztelem őket e munkájukat, és szerintem, illetve reménykedem ők is tisztelnek érte.
A kölcsönös tiszteleten alapul a munkánk, és a költsönös segitségen.
Nem egymás ellen kéne lenni hanem egymásért.Igenis fiatal jv. ha nemtud valamit merjen , és mehessen oda megkérdezni dolgokat a kocsiszínesekhez is.
S ha a fiatal jv. fekvemarad, küszködik és ezt egy másik dolgozó látja, akkor a kiérkező segitség ne úgy menjen, oda ,hogy "na mi a f*szt b*sztál el", hanem ,hogy mit segithettek?
Ennyi lenne a pár sor gondolat amit hozzá szeretnék fűzzni az egészhez.Kölcsönösen tisztelni egymást!
De amig a fönökök azt sugalják, hogy a bent illetve a kint dolgozók f*szok, addig nem is reménykedek változásban.
Remélem érthető volt az összes válaszom és kielégültél! Ha valami kimaradt volna, akkor kérlek ird meg ide! Szívesen válaszolok mindenre!!! Remélem el tudsz igazodni a válaszokon, bemásoltam mindig " "-jelek közé a kérdéseidet! Ha nem akkor válogasd ki!!!!
""Mert az Ö hülyeségüket is mirajtunk akarják elverni... nem egyszer volt olyan hogy fasz volt a jármüvezető (pl. a légsűritő billenőkapcsolóját középre kapcsolta..."
Itt azt kellene mondanod, hogy az MX-ek általában mindig így vannak kiadva...."
Azért ezt megnézném! De hogy is veszed át a szerelvényedet? Meséld már el légyszíves! Miért pont az MX-ket emlited meg? Az MX/A-ban ugyanott van és ugyanaz a szerepe annak a billenő kapcsolónak. Akkor miért csak MX???
"Az obszcén, trágár, kifejezéseket megkérlek - talán többen is catlakoznak hozzám - otthon és a kocsiszíni kollégáid körében használjad. Szerintem a többiek és én sem vagyunk rá kíváncsiak, főleg akkaor, ha jogtalan."
Ebben igazat adok, bocsánatot is kérek. Igazad van, azt már mások is mondták, hogy nem igy kellett volna! Bocsánat! Arról, hogy jogtalan-e, arról azért már elbeszélgethétnénk...
"A másik Rv-n a szerelvény átadás-átvétel egy külön misét megér.
Írdd már le-ez is biztosan sokakat érdekel, milyen tökéletesek vagytok-téli hétköznapiban/RA12/M5/ miként történik a szerelvény átadás-átvétel Rv. állomás 2. vonatfogadó fővágányán 5:12 és 5:17 között?" TE hogy veszed át?? És Halottam olyat is a Harasztis kollégáktól, hogy egy perccel a vonat indulás elött érsz oda. Azt hogy veszed át? Meséld el kérlek!
A kérdez-felelekre: 1, igaz 2, és akkor nem vagy jv. ha nem tudsz bemenni a vonattal az állomásra, mert megfekszel? elsö része nem igaz amugy... 3, részben... 4, a KISZOLGÁLÁS-t felejtsd el!!! Nem gondolkodtál el még azon, hogy mi egyenrangúak vagyunk? Azon hogy mi függünk egymástól? Mi Tőletek, Ti mi tölünk.. Itt közösen viszük a "terhet" nemcsak Ti és nemcsak mi!!! Nincs alárendelt viszony közöttünk. 5. ritkán!!! utasszállitás közben ritkán. De ha Tísztelt jv (pl TE) nem irod rá a jármülapra, hogy mi van akkor honnan kéne tudnom, hogy az rossz, fenn' akad vagy akármi? Hiudd el, én nem hagytam méh itt egyszer sem ugy szerelvényt, hogy rossz lett volna. A vezetőállás fűtés is meg lett javítva RÁ VOLT ÍRVA A JÁRMŰLAPRA! Ismerös A/4-es papír, nem? Ha tudunk a dologról, javitjuk! És nem parancsol, kér a tísztelt jv. kolléga is, mert nem Ő az atya úr isten! És nem fönököm! A fönökeimtől elfogadom, ök ezért vannak. De Tőled NEM!!!!!!
Úgy jut eszembe, honnét tudod, hogy a jv-k mit irogatnak a járműkönyvre??? Hogyan férsz hozzá a járműkönyvekhez??? Szerintem az abban foglaltak csak az aktuális váltócsop-ra, művezetőre, Főművezető Úrra és az Üzemvezető Úrra tartoznak. A Forgalomnál szintén a főnökre és a bejegyzést foganasító járművezetőre. Talán még ún. szolgálati titkot is képeznek az abban leírtak, amit nem illik nyilvánosságra hozni, főleg,hogy Neked azokba betekintési jogod nincs." Nem titok! Nem csak a TE általad felsorolt személyek tudhatnak, olvashatják ezeket! Honnan veszel ilyen hülyeségeket??? Mint csoportvezető helyettes, hogyan tudom meg hogy pl. amit a váltosok meghagynak meghagyásba, mi a baja??? De amugy sem titok az!!! Arra a jármülapra gondolsz amit itt szoktál hagyni kevén a másik vonatoddal? Mert ugye annak mindig VELED kéne lenni amugy! Szolgálati titok--- ha-ha. Ez nem az!!! Nem érdeked neked is, hogy meg legyen csinálva amit leírsz? Márha leírod! Ha meg nem, írod miért reklamálsz? Nekem nincs mitől félnem, ugy látom, Neked van!
Ezt meg zokon vettem: "Úgyhogy hátrébb az agarakkal kis Barátom!" Soha nem voltunk és nem is leszünk BARÁTOK!!!!!
"Bocsi, még annyit az újításokról, hogy nem a jv-nek kell bemenni, hanem a műszaknak az E1 10. pont szerint kellene eljárni RV-n is." Szerintem a fönökeidnél érdeklödj, hogy miért nem tudsz az újitásokról! Nem nekem kell, hogy tájékoztassalak, én csak a gyakorlatban ismertetném meg Veled ( és a többi jv.-vel is) Van csoportvezetőd, tessék Tőle megkérdezni. Nem nekem kell kiadnom a parancskönyvbe, nem nekem kell oktatnom az ismeretfelújító oktatáson. Ilyenkor milyen jót tudod az E.1.-et....
"Amíg Rv-n úgy jön ki a műszak, hogy "botkezű vagy nem tudsz vezetni", meg mindenféle vizsgálat nélkül kijelenti, hogy "a hiba a vezetőpult és a vezetőülés között van" addig nincs miről értelmesen kommunikálni."
De az járható út, ugye, hogy kimegyek a művezetömmel megnézni valamit a Te vonatodon, és TE a peron másik végéről odakiabállsz: "Fáznak az utasok a pótkocsiban, nézd meg mi van vele!!!!" Te ezt hol írtad le a jármülapra??? Nem igy kell ezt? Ennyit az utasítás szerinti munkádról! Amugy elmondom bár semmi közöd hozzá, megnéztem. Az egész pótkocsiban 1 azaz EGY fütőtest nem ment. Itt helyben magamhoz nyúlok ha ezt egy utas észreveszi (hömérséklet szempontból). Néha még a munkába utazó vagy munkából hazatérő héves kollégák sem veszik észre, pedig nekik kéne ezt-azt tudni a dologról.
"Azt is áruldd el, hogy kimutathatóan hányszor érdeklődtetek?" Többször, több kollégától is, van akit a saját mobilomról, saját költségemen hívtam fel!!! Adjam oda a részletes telefonszámlámat? Esetleg személyesen amikor találkozunk mondok neveket akiket megkérdezhetsz! De amugy nem erre a célra van a jármülap??? Látom képben vagy a témában!!!! Ez azért van, hogy a jv. ráirja a szerelvényen jelentkező hibákat!!! Ugye jól mondom?
"Azt is, hogy az adott napi revíziós vonattal, miért csak Angyaliig lehet eljutni? Kinyílnak a végállásos ajtók... Én meg abból adnék leckét, hogy kell bezárni..." Mert Te jó szakember vagy és soha semmit nem hibáztál. De lehetett éppen zártörés is (belül, a belső müszerszekrényeknél) Egyébként Te mint tapasztalt jv. tudod, hogy mennyi idös jármüveket vezetsz? És hogy ebbe mennyi 30-35 éves mechanikus alkatrész van? Lehet hogy bennt jó, kétszer meghúz a zárkapcsoló pl. és aztán eltörik a himba, vagy az érintkező tartó bak. ) És valószinü mert Ráckevéről eljöttél vele, tehát ott még jó volt! De egyébként meg hogy vetted át?
"Azt is áruldd el, mert ez szerinetem sokakat érdekel, hogy a jv. hogy talált piros relét az üzemszerűen kiadott kisegység egyik motorkocsijában?" Tanulók, hibaelhárítás...
"El volt akadva a mentkapcsolómű.... Ami akkor járt ki napi vizsgáról?" Ismétlem: Egyébként Te mint tapasztalt jv. tudod, hogy mennyi idös jármüvekel vezetsz? És hogy ebbe mennyi 30-35 éves mechanikus alkatrész van?... de most pl mágneskapcsoló érintkező törés, tekercs égés stb...
"Az is érdekel sok mindenkit, hogy a Rv-i vonalon, miért kell vízhatlan kezes-lábast hordani a motorvezetőknek, amikor esik az eső?" Ezt hol és melyik szerelvény lapjára írtad rá? Mutasd meg! Én a fedett csarnokban honnan tudjam, hogy Neked kinnt be esik az eső? Sajnálom hidd el, de nem vagyok látnok.... Amiről nem tudok azt meg hogy (és miért???) csináljam meg?
Én nem nézek le egy jármüvezetőt sem. Aki ismer az nagyon jól tudja ezt! Azt sem mondtam, hogy TE vagy a másik betanitott munkát végez, csak annyit írtam le (jó lenne ha mindent elolvasnál!!!) hogy vannak gyengébb képességü jármüvezetők, de NÁLUNK is vannak ilyenek, szerelök. Látom nem tudsz olvasni... Mert akkor legalább erre nem reagáltál volna. Hogy milyen jogsim van? Mikor és kinek mondtam, hogy van? Az legyen szíves és jenetkezzen nálam! Na bár az ég világon semmi közöd ehhez (másnak se) de azért leírom: vasúti -jármüszerelőként végeztem. "Szakma Kíváló Tanulója Verseny" ahol országos 1 lettem, vagyis szin jeles! Gondolhatod, nem vagyok hülye.. Idekerültem dolgozni, lassan 8. éve a müszerész mühelybe, egy jó ideje a müszerészek csoportveteő-helyetteseként. Aki tud valami erről a vasúti oktatásról, az tudja, hogy a vasúti-jármüszerelő az a szerelvények "lakatos" részét tanulja (ugye ebböl lettem jeles) és a müszerész az pedig a szerelvények elektromos részével foglalkozik. És mivel elértem azt, hogy csop.vez helyettes lettem, szerintem elég jól csinálom. Hogy miért nincs jogosítványom? Mert nem vagyok orvosilag alkalmas, színtévesztő vagyok. Hidd el én jobban bánom mint bárki más!!! Eddig a kettö "szakmából" kettő "jeles". Ismerem a szerelvényeket lakatos és müszerész szemmel is. (És nem is rosszul) És most mi is a problémád? De az, hogy Neked van jogosítványod nem jelenti azt, hogy TE olyan jó jv. vagy!!! Itt is van olyan jv. akinek (forgalmomnál lévő jv.-el is jártam már igy amikor mentem haza a vonattal) bár van vizsgája, de ha baj van a szerelvénnyel akkor hozzám jön hogy mi van vele, segitsek már neki legyek szíves. Tehát akkor mi is van?
"Tudod, jv-k nem nagyon tűrik a bekiabálást a pálya széléről úgy, hogy a kibicnek semmi sem drága." Pálya széle???? Ez tetszik. Csak ha én nem vagyok (és a jármüfenntartás) Te már tolod a szerelvényedet valahol.
Szia! Légyszíves mondd már meg nekem, TE mint tapasztalt és sokszorosan elismert kolléga, hogy TE milyen utasítás szerint dolgozol? Hol van az leírva - MUTASD MEG KÉRLEK - hogy Neked 15 foknál utastéri fűtést kell kapcsolnod? Nem véletlenül lett kiszedve. Ez nem jut eszedbe? Van munkaruhád, ugye? Az hol van? Én ha fázom felöltözök...
Ez hogy jön ide? remélem csak én nem értem: "Csak én még annyival megtoldanám, hogy a szerelvényt üzemen kívül helyezném, mert dolgoznak a felsősök és az utastéri ajtók is nyitva vannak."
Szia ifjonc! Az, hogy ezen a topicon időről, időre előkerül egy-egy....nem minősítem okostojás, nem jelenti azt ami következtetést Te a HÉV-esekről levontál. Ennek éppen az ellenkezője az igaz, nem csak a járművezetők, hanem általában a HÉV-esek összetartanak, de hát a világ sem tökéletes, kivételek vannak, sokan ezen kivételek miatt már nem is olvassák ezt a topicot.(Ahogy benéztem más közlekedési topicba, úgy látom máshol ez már nem dívik, ezek szerint meg maradt HÉV-es specialításnak). Ne keserítsen ez el Téged . Legyél érdeklődő, ha valamit nem tudsz, vagy nem jut eszedbe nyugodtan kérdezz a Se-i öreg rókáktól, meglátod, hogy szívesen segíteni fognak. Bár ez a topic akár még arra is jó lehetne, hogy kérdezhetnél, de látva a színvonalat, innen sok jót ne várjál.
Most én is álljak neki,és beszéljem ki a te viselt dolgaidat,hibáidat amiket munkád során elkövettél?Nem teszem.Már csak azért sem mert:1. te úgy állítottad be magad,hogy te vagy magad a megtestesült tökéletesség,a hibátlan ember. 2.Továbbá azért sem mert nekem megvan a saját dolgom amivel a főnökeim megbíztak,és nem azt lesem,hogy hogyan tudok alápakolni másoknak. 3. Ha neked ennyi problémád van,akkor miért nem végzel olyan munkát ahol mindenki körülötted ugrál,a te parancsaidat lesi? 4.Először gondolkodj el a te hibáidon,és utána keresd másokban azt.És ha nem tűnt volna fel Balint 23-24 reagált valamire az ő őszinte stílusában,ez még nem elítélendő,legfeljebb bizonyos szavak használatát kell másképp megoldani. Tehát,hogy a te szavaiddal is éljek: hátrább az agarakkal kisbarátom!
Mégegyszer: tehát kiszolgálás az előbb említett helyeken van! Remélem a te dolgoddal is olyan tisztába vagy mint a mienkkel,és ezek után úgy fogod végezni a dolgodat,hogy több fölösleget problémát már nem okozol senkinek... Üdv.
Na figyu apafej!1.Kiszolgálás: kiszolgálni az eladó szokott a boltban,vagy a pincér az étteremben például! Tehát akkor használj ilyen kifejezést amikor ilyesmiről írsz egy másik topicban! Fölfogtad? 2.Hol írt le olyat Balint 23-24,hogy mi tökéletesek vagyunk? Válasz:sehol!Senki sem az!Még te sem!!!Bár hozzászólásod hangneme szerint te úgy vélekedsz magadról. 3. Ki vagy te,hogy megírd nekünk kinek mi a dolga? Válasz: te is egy ugyanolyan senki vagy mint mi,egy láncszem a sorban. Vágod? Az,hogy kinek mi a dolga majd megmondják a főnökeink,azért vannak,hogy ők adjanak utasításokat,szóljanak nekünk,hogy mi a tennivaló! Tehát,te ne utasítgass minket semmire!Érted? Te ráírod a lapra,hogy mit tapasztaltál,milyen hibát észleltél,nekünk meg az a dolgunk,hogy megcsináljuk,nemde? Tehát a te munkaköri leírásod kereteibe sem tartozik bele,hogy te másnak utasításokat adj! Te motorász vagy,nem művezető,netán üzemvezető. Ha vmivel nem vagy megelégedve azt jelezd,és azt várd el tőlünk,hogy biztosítsuk a te munkavégzésedet.
Gyertek dolgozni a HÉV-hez és garantáltan a földig aláznak a "kollégáid!?", a segitség gyanánt. Szerintem ezeket a dolgokat csakis a járművezető kollégák ismerik ilyen szinten. Kivülálóként azt hallottam, hogy a járművezetők összetartanak.Ez a véleményem mára teljesen megváltozott. Így nem lehet eggyütt dolgozni másokkal.Röhögünk a másik baján, a háta mögött, miközben kitárgyaljuk a világ előtt.A hiányosságokat és problémákat munkahelyen belül kellene megoldani.!
"Mert az Ö hülyeségüket is mirajtunk akarják elverni... nem egyszer volt olyan hogy fasz volt a jármüvezető (pl. a légsűritő billenőkapcsolóját középre kapcsolta..."
Itt azt kellene mondanod, hogy az MX-ek általában mindig így vannak kiadva....
Az obszcén, trágár, kifejezéseket megkérlek - talán többen is catlakoznak hozzám - otthon és a kocsiszíni kollégáid körében használjad. Szerintem a többiek és én sem vagyunk rá kíváncsiak, főleg akkaor, ha jogtalan.
A másik Rv-n a szerelvény átadás-átvétel egy külön misét megér.
Írdd már le-ez is biztosan sokakat érdekel, milyen tökéletesek vagytok-téli hétköznapiban/RA12/M5/ miként történik a szerelvény átadás-átvétel Rv. állomás 2. vonatfogadó fővágányán 5:12 és 5:17 között?
A vonalat nem ismerők kedvéért a 2000 sz. vonat 5:12-re érkezik Rv-re, a 2039 sz. vonat 5:17-kor indul Rv-ről. A végére egy kis kérdezek - felelek:
1. kérdés: Mi a BKV Zrt. profilja, feladata? 1. válasz: A személyfuvarozás vagy ha úgy tetszik utasszállítás
2.Ki végzi ezt a feladatot? 2.Aki beszdi és ellenőrzi a mentdíj befizetését illetve aki a helyváloztatást fizikai értelemben megvalósítja.
3. Szűkebben. 3. Pénztáros/Fszt/, Vezető jegyvizsgáló, Forgalmi és besegítő járművezető.
4. Mi a Járműfenntartás feladata? 4. Az érvényes Szerelvényfordulóterv és Menetrend alapján a Forgalom igényeit KISZOLGÁLJA - mégegyszer KISZOLGÁLJA - hogy a Forgalom a feladatait biztonságosan, gazdaságosan és menetrendszerűen el tudja látni.
5. Mi a Járműfenntartás feladata,miközben a vonattal utasszállítás történik? 5. Például Bálint az, hogy megvizsgálja, hogy az a fránya kapcsolómű MIÉRT akad el. Hogy 36 fokos nyári melegben a vezetőállás fűtését megjavítsa. Nem kérdez, KISZOLGÁL......
Úgy jut eszembe, honnét tudod, hogy a jv-k mit irogatnak a járműkönyvre??? Hogyan férsz hozzá a járműkönyvekhez??? Szerintem az abban foglaltak csak az aktuális váltócsop-ra, művezetőre, Főművezető Úrra és az Üzemvezető Úrra tartoznak. A Forgalomnál szintén a főnökre és a bejegyzést foganasító járművezetőre. Talán még ún. szolgálati titkot is képeznek az abban leírtak, amit nem illik nyilvánosságra hozni, főleg,hogy Neked azokba betekintési jogod nincs. Úgyhogy hátrébb az agarakkal kis Barátom!
Bocsi, még annyit az újításokról, hogy nem a jv-nek kell bemenni, hanem a műszaknak az E1 10. pont szerint kellene eljárni RV-n is. Csak senkit sehová ne rendelj a saját portád előtt söprögess!!!!!
Amíg Rv-n úgy jön ki a műszak, hogy "botkezű vagy nem tudsz vezetni", meg mindenféle vizsgálat nélkül kijelenti, hogy "a hiba a vezetőpult és a vezetőülés között van" addig nincs miről értelmesen kommunikálni. - Azt is áruldd el, hogy kimutathatóan hányszor érdeklődtetek? -Azt is, hogy az adott napi revíziós vonattal, miért csak Angyaliig lehet eljutni? Kinyílnak a végállásos ajtók... Én meg abból adnék leckét, hogy kell bezárni... Azt is áruldd el, mert ez szerinetem sokakat érdekel, hogy a jv. hogy talált piros relét az üzemszerűen kiadott kisegység egyik motorkocsijában? El volt akadva a mentkapcsolómű.... Ami akkor járt ki napi vizsgáról? Az is érdekel sok mindenkit, hogy a Rv-i vonalon, miért kell vízhatlan kezes-lábast hordani a motorvezetőknek, amikor esik az eső?
Áruldjad el légyszíves a topicoló kollégáknak, hogy milyen vasúti járműre van jogosítványod?Mielőtt lenézed a forg. jv-ket-hogy csak betanított munkát végeznek- el kellene mondani, hányszor álltál neki a tanfolyamnak, miért nem végezted el meg stb... Tudod, jv-k nem nagyon tűrik a bekiabálást a pálya széléről úgy, hogy a kibicnek semmi sem drága.
A legdurvább az volt talán, amikor két kiskatona leszállt, és az egyik otthagyta a sapkájét, a társa visszament érte, de közben elkezdték kitolni a vonazot a tárolóra (Bp Déli pu.), és mikor leszállt, akkor a sínek közé esett. És ha jól emlékszem meg is halt. :(((
Én is szívesen csinálnék, nyáron, mikor véletlenül éjszaka 15 Celsius fok alá süllyed a hőmérséklet és nem tudsz befűteni a szerelvénybe. Tudod, emlékszel még 2004nyárra kiszedtétek a fűtés biztiket.... Csak én még annyival megtoldanám, hogy a szerelvényt üzemen kívül helyezném, mert dolgoznak a felsősök és az utastéri ajtók is nyitva vannak.
Örülök, hogy sikerült mosolyt csalni az arcotokra a vezér úr segítségével. :-)) A középső kocsi utasainak is "tetszettem", amikor Árpádföldön ismét megjelentem a kocsiban és "bemutatkoztam" a megtalált cuccal: igen, én vagyok az ugráló utas.
Hm.. akkor azt Neked mondta.. ne haragudj de mi a másik kocsiban nagyon nevettünk:-) És azzal teljes mértékben egyetértek hogy előről nem lehet tudni hogy miért szállsz vissza.
A válasz: a vjv.Cinkotán szállt fel az első kocsiba. Cinkota-Alsón vjv első kocsoból a másodikba, t. utas másodikból a harmadikba. Árpádföld: vjv. másodikból a harmadikba, t. utas harmadikból vissza a másodikba!!! Szab. Telep: t. utas leszállt. Akkor ez most büfékocsi-keresés, vagy a Csömörig közlekedő kocsi keresése, vagy netán a vjv. elől való mászkálás????? (vjv: vezető jegyvizygáló, alias kalauz)
Te gondolkoztál azon hogy HÉV jármű vezető 9 ajtóra kell figyelnie(kisegység-és az egyik oldalon lévő ajtót figyeli)nem könnyű dolog,ajtót ki és utána becsukni meg pályára figyelni a nem normális emberek miatt.Megértem a vezetőt hogy rád szólt....(ezt nem kötözködés képpen írtam le).
Egyszer utaztam a 47-es villamoson, ugye mindenki elöl szállt fel, hátha hamarabb jut előre a Deák téren. Mire a villamosvezető: "Tessék igénybe venni a többi kocsit, azok is ugyanoda mennek" :)
Bár nem én voltam, csak annyit szeretnék mondani neked, hogy nem kell megsértődni az ilyenen. Egyszerűen poénnak kell ezt felvenni, és kész. Valószínűleg azért kaptad a beszólást, mert igen csak kellemetlen érzés tud az lenni, ha valaki visszaugrik a kocsiba, amikor épp az ajtókat zárja az ember. Ennél már csak az a kellemetlenebb, ha valaki bentről akar vissza kiugrani, mert észrevette, hogy ő nem is azzal a vonattal akar menni. Lényeg, hogy tényleg nem kell berágni az ilyenen, mert a felsorolásod stimmel, csak épp a harmadik ("a jegyvizsgálót akarja kikerülni") a legáltalánosabb, és ezt mindenki tudja + onnan elölről nem lehet azt tudni, hogy te miért ugrálsz.
ma a 14:50 -kor Örsről induló járattal jöttem. Cinkota alsón szálltam le, de hirtelen gondolattól vezérelve visszaugrottam a másik kocsiba. A vezér ezt az utastájékoztatón keresztül a következő szöveggel díjazta: - Kedves utasunk, aki a kocsik között rohangál! Közlöm önnel, hogy a teljes szerelvény Csömörre közlekedik, azon kívül nincs büfékocsi a vonaton, tehát nem érdemes ide-oda ugrálni! Mivel nekem nincs "hangosom", ha valaki át tudja adni, köszönöm! Vezér úr, az volt a szomorú helyzet, hogy valamit a vonaton felejtettem és a visszaugrással láttam nagyobb esélyét annak, hogy hozzám visszakerül. De, hogy színesítsem a palettáját, mondhatok még néhány, -igaz prózaibb - okot is arra, hogy valaki miért viselkedhet így: - rájött, hogy rossz helyen szállt le - ismerőst vett észre a másik kocsiban - a jegyvizsgálót akarja kikerülni
Jó múltkorjában kifejtettem az álláspontom arról, hogy a (ződ) vasutasok munkája (nagyrészt) a nyilvánosság előtt folyik. Civil és vasutas is láthatja a jó vagy rossz munkavégzést, tehát vállalniuk kell azt amit csinálnak. Ez akár a netre is felkerülhet.
De amit Te most összehordtál, az nem a nyilvánosság előtt történt (történhetett), hanem zárt vasúti területen. Ezekszerint vagy illegálisan tartózkodtál ott, vagy ami még rosszabb, csöpög belőled a rosszindulat egy vagy több kollégád iránt.
tudna valaki nekem egy méretekkel ellátott MX/A MX MIX vagy/és MIX/A jellegrajzot küldeni? e-mail : vasut_hu@fazekas.hu (légyszi ne zavarjatok fölöslegesen)
Fogadalmam ellenére írok, mert a véleményem szerint név nélkül a következmények vállalása nélkül könnyű mocskolni a másikat. Anélkül,hogy megkérdőjelezném a leírtak tartalmát, nem tudom miért kell mindekit egy kalap álá venni! Amúgy meg akkor kezdje valaki a másikat minősíteni, ha ő jobban csinálja nála - bár inkább segíteni kellene - főleg a kezdőket.
A stílusról annyit, hogy szerintem aki ebben a stílusban ír mint Te, azzal nem érdemes szóba állni. A vitának szokott lenni egy bizonyos színvonala amit azért illik betartani. Mellesleg az analfabéta nem tud olvasni! Bár az F1 - ben ábrák is vannak.
A T.Topikosoknak az a javaslatom, hogy ne süllyedjenek le egy szint álá!
Az egyik Batyin 6 kocsival ott áll meg, ahol 3-mal kell, és a vonat vége az alagútban, a másik 50 méterre a lakatosműhelytől fekve marad és 3x futja körbe a vonatot, majd lecserélteti, mert nincs bekapcsolva a légsűrítő, a harmadik csak sejti, hogy mintha az egyik ajtóból hiányozna az üveg, de úgyis lepasszolja a vonatot, ezért nem hív lakatost, a negyediknek meg "csak a parabolaantenna hiányzik a fejéről, meg rossz oldalon nyitnak ajtót, egyszóval éljenek a szentendrei ifjak!
Mindenféle elozmény, sziasztok, van egy észrevételem, stb. nélkul. Jol feldobtad a témát. Aki meg nem érti ezt a zanzát elsore, azt meg jol lehordod.
Hagyjad! T.ZS. ki fogja rakni a megfelelő helyre az Á/3-as táblákat és a hiányzó Á táblát, valami keskeny kivitelben, és a piros csíkok helyére ( nem egészen pontosan oda, mert ezt az utolsó csíkot sem sikerült a régi, pontos helyére festeni)pedig dohányozni tilos táblát, ami majd továbbra is segíti a hajszálpontos megállást. Nagy durranás nem történik, hacsak az nem, hogy megálláskor a nagy dohányosoknak az is eszükbe jut, hogy ne gyújtsanak rá a peronon. Ennél többre nem méltó ez a téma.
Bocsi lehet,hogy veled igy kell beszélni de másokkal ne hasonlitsd össze magad.
Batyin a csík amiről beszéltek csak kis egységnél kell figyelembe venni ha a nagytükörből akarod látni az ajtókat,mert ha az Á betünél állsz meg nem látod az ajtósort esetleg fésülködésrehasználhatod a nagytükröt ha nem hiszed járj utánna!!! :)))
Bocs, én tévedtem. Bár nagyon régóta van már ez a jelölés, de valóban át kell rendezni, a tájékoztató csíkokat ki kell váltani jezőtáblára. Már beszéltem is egy PFT-s ismerősömmel, rövidesen kirakja a megfelelő helyekre a megfelelő táblákat. Ha a motorászok ezen felül kérnek ablakmagasságban is valami tájékozódási pontot, akkor legfeljebb azokra a helyekre kiraknak dohányozni tilos feliratu táblát. Azt is megigérte, hogy nem leszbenne "vörös" szín.
HELP! Csak Neked és csak most. Nehezen fejtettem meg a habratyolást, de azt hiszem egy részét sikerült. Az utasítás szerint a szolgálati helyen menetrend szerint megálló személyszállító vonatokat közvetlenül a „Megállás helye!” jelző előtt kell megállítani. A közvetlenül kifejezés nincs külön definiálva, általában úgy értelmezik, hogy az első kocsi sakuja sem érjen az „Á” betűn túlra.
Batthyány tér 3. (Duna felőli) vágányánál az oldalfalon, az 1 és 2 sz. vágányok között pedig a két vágányt elválasztó fémkeretes üveg kerítés mindkét oldalára még az „Á”- betű előtt fel van festve egy-egy vörös csík. Nincs semmiféle jelentése, nem szerepel semmilyen utasításban. Ez egy titkos jel volt eddig. Egy segédlet. Úgy tudom nincs szabadalmazva. Ha a Batthyány térre bejáró vonat úgy áll meg, hogy a vezetőfülke oldalablakánál van a piros csík(bár lehetne ez akár zöld alma, vagy fekete ribizke), biztos lehet benne a járművezető, hogy átszerelés után a nagy panoráma tükörből a vonat végig és jól belátható lesz. Az oldalablaknál jobban ki tudják centizni a pontos megállást, ez ugyanis nagy egységnél rendkívül fontos. És nem azért mert a vágány rövid, hanem azért mert a panoráma tükör fix helyen van, és egyelőre még nem követi a bejáró vonat végét. A többi részt nem sikerült megfejtenem, de nem is érdekel. Üdvözlettel: Cablecar
Szoval, mi a lof@sz van a szerelvénnyel Batyin? én is átolvastam ôtszôr, de egy nagy zanza az egész. Egyik, másik, futkos kétszer, 50 méterre a lakatosmuhely elott (Batyin van az is?) áll meg? Hol a bubánatos p...ba futkos a másik? Hol cserél? Piros csík? Ha arréb van a tukor, az á táblát is arrébb kellene tenni...F1-ben van piros csík?
Ha benn van a szigsínen belul, akkor kilog a scharfenberg vége az alagutban, mikor a piros vonalnál áll, a táblátol 5 méterre az á jelzésnél, mivel nagyegység volt, és tél, rovidebb a szerelvény (nyáron hoszabb, mert kitágul) Tehát az utasok le tudnak szállni, mert belul van a jelzôn, csak az alagutba van a fél vonat, mikozben a jelzo voroset mutat, és nem ott van a tukor.....de a vonal igen, ot méterre az á táblátol...és látszik egy tuskés vezállás...
Kb. 3 órán keresztül törtem a fejem a mondanivalód lényegén, aztán Zénóka és Infós beszélgetésének a segítségével rájöttem, de az utolsó kérdésére még nem jöttem rá.
Nem, nem sértődtem meg - bár a fitymáló hangnem továbbra sem tetszik -, csak eltartott egy kis ideig, mire megértettem, hogy mit is akarsz mondani. (Talán úgy kellett volna kezdeni a magyarázatot, mint anno annak a kívülállónak, akivel fél perc alatt megértetted a lényeget....) Ezért -és mint kiderült; nagyfokú korlátoltságom miatt- őszinte bocsánatodért esedezem......
De, hogy kössem az ebet a karóhoz: előfordult, hogy a Szentendre felé eső első (netán második, harmadik...) ajtón nem bírtál fel/leszállni, mert az már az alagútban volt......??? :-)