1.2-es motorom van és a hibakód olvasó szerint a Holtpont jeladó hibás. Szeretném megkérdezni, ez hol található, mert a doksiban sem sikerült a nyomára akadnom. Nem tudom lehet-e köze a magas alapjárathoz illetve az ingadozáshoz, de első körben megnézném, gondolom olcsóbb mint pl. egy alapjárati motor.
Hiba: Hűtő ventilátor csapágy kampec, zörgés, röcsögés, búgás, zúgás, kóválygás, lapát beleérés a házba, autó rázása... rettenet. Kb. egy éve kedte, néha visított, zörgött 5-10 mp -ig. Két hónapja (bejött a klímás időszak és akkor ugyebár állandóan forog) már percekig csinálta, ha csinálta, de a jelenség nem volt állandó, volt hogy napokig semmi. Ekkor kitakarítottam, probléma megszűnt. Most megint előjött és 2 nap alatt teljesen meg is döglött. Nem állt meg, nem szorult, nem tört szét de cm -eket lógott a ventilátor minden irányban (kézzel mozgatva) És amikor meg bekapcsolt remegett az egész autó és olyan hangja volt mint egy darálónak amibe macskát dobtak.
Megoldás: mivel a csapágyat cserélni nem lehet (szuperul beleintegrálták a házba) teljes egység csere. Ventilátor, házastul mindenestül komplett.
Kérdeznék én is egyet. Volt e valakinek váltó hibája valamikor? Menet közben terheléstől, sebességtől mindentől függetlenül, morajló, dübörgő hang hallható, ami elég idegesítő. Nyeles tengely csapágyra tippelek, de hátha volt valakinek hasonló baja.
Egy a lényeg, el kell vinni olyan helyre, ahol foglalkoznak klímával gáztöltésen kívül.
Lehet a relé halt meg, ami áramot ad a kuplungjához, lehet nincs benne szél és ezért nem kapcsol be (vannak típusok amik adott gázmennyiség alatt el sem indítják a kompresszort).
a kompresszor előtt még van valami bizbasz az mehetett szét. hozzáértő pillanatok alatt megtalálja ha ez a gond. nincs semmi értelme, hogy magad keresd a hibaforrást.
Hát, valszeg máshol lesz a bibi, mert a biztijét meg a reléjét átraktam a helyzetjelzőhöz, és működik, úgyhogy azok jók.
Holnap megkérek valakit, hogy üljön be, és kapcsolja rá a klímát, hogy egyáltalán kattan-e a relé, mert ezt bent ülve nem hallom. Ha nem kattan, akkor a kapcsoló és a relé között lehet a baj? Ha kattan, akkor meg a relé után akár maga a kompresszor?
Semmi baja nem lesz, ha csak mondjuk 1,5 havonta kapcsolod be. Még volt márkaszerviz, ott azt mondta a műhelyvezető, a parkolóban ,hogy rövidebb távon használtaknál a fojtószelepet 2-3 havonta ki kellene takarítani....senki nem csinálta meg, csak mikor már ugráltatta a fordulatot.
Lehet gáz baja van, vagy csak a kapcsolója térdelt le ( nem amivel Te bent kapcsolod).
Volt ilyen de en nem ertek az elektronikahoz./se/ Bevittem az akkor meg mukodo daewoo szervizbe és egy vezetéket vagy biztosítékot vagy mit kicseréltek 10 perc alatt.
Nem megy a klímám. Idén még nem kapcsoltam be, de most már kellett volna, és nem történik semmi, ha benyomom a gombot... Meg se nyekken... A gombon a kis zöld lámpa világít, tehát elvileg a kapcsoló jó. Létezik, hogy a kompresszor megadta magát...? Segítsetek, történt már valakivel hasonló? Nincs most kedvem 100-150ezret kiadni kompresszorra........ :(((
Az alábbiakban kérnék a tanácsot:2004-es Kalos, 1.4 8 szelepes motor,sedan.
Az utastérben folyamatos benzinszag van, menet közben erősebben érződik. Szerelő többször nézte, semmire nem jutott. Valakinek volt ilyen téren hasonló "élménye"?
Nem attól fog szétmenni a hengerfejtömítés, ha küldöd neki. Hidegen a 12 év alatt nem sokszor lett gyilkolva, ha kellett akkor is egyéb okok miatt. Normálisan volt használva, egyszerűen megette az idő meg az anyagok a tömítést. 4 tömítés, fagyálló, víz, tömítő paszta, csavarok, gyertyakábelek, síkolás volt összesen 22-23e ft, nem nagy sztori újabb 150-200E km-ért cserébe.
az enyémben most van 230ezer! kezdjek ideges lenni a kuplung miatt? más. a használtautó.hu-n nézegettem azt a néhány gázosított kalost csak kíváncsiságból. volt olyan 700ezer ft. körül amit 130ezer km-el árultak. maga a beszerelés két kiló. ki az az idióta aki csak ennyit megy el gázzal? attól tartok, ha beadod a kereskedőnek 300ért, néhány hét múlva csoda történik és nemdohányzó alig használt hölgytulajdonos lesz az eladó 90ezer km-el :) persze nem tudom ez még kivitelezhető-e.......
Nálam a jelenség mindössze annyi volt, hogy egy nap kb. 1 dl víz elfogyott, illetve hidegen rángatva indult és gőzt nyomott ki a kipufogón.
Kipufogó:
Nekem az az elvem, hogy nem toldozgatok, tehát amikor már kirohad akkor teljes csere. Így gyakorlatilag az első kb. 6 évig volt tökéletes, azóta nincs gondom, illetve most (fura, megint 6 év után) tehet hogy kilyukadt..., még bizonytalan.
Általánosságban annyit, hogy jellemzően 2500...3000 km -t megyek havonta, jellemzően országúton, tempó 90 km/h, vagy alatta (útminőség függő). Nem pörgetem a motort, 2000 1/min fordulatnál már felváltok, tehát mivel 90 km/h -nál olyan 2300 1/min -t forog, nincs jellemzően túlpörgetve. Ectrém gyorsításkor max 3000 1/min -ig forgatom (a nyomatékcsúcsa 2700 1/min, így felesleges túlpörgetni) Hidegen indítva mindig melegítem 1-2 percig. Szóval csak óvatosan és ésszel... talán ezért bírta 250.000 km -ig a hengerfejtömítés. :-)
- teljes új kipufogó rendszer (katalizátor és a leömlő nem, csak a többi, csövek, dobok stb... mert amikor szétesett a hátsó dob kicseréltettem az egészet.
- új hátsó lengéscsillapítók
- új lambda szonda
- hűtőventilátorhoz hőellenállás (ez kell a lassú fokozathoz)
- új gumik - többször is
- új első tárcsafékek tárcsával és betétekkel
- új első stabilizátor összekötők (kutyacsontok) - többször is, kb. évente, az gyári 7 évet bírt
- teljes vezérműcsere (vízszivattyúval, feszítővel kompletten) - az is többször mindig mikor km szerint kellett
- üzemanyag-szivattyú motor csere
- új gyertyakábelek (a szerelő beleszakította, de gondlom már nem volt véletlen)
- hengerfejtömítés csere, teljes belső generállal (köszörülés, tömítések, szimmeringek, stb...) - ez 250.000 km körül volt
- különböző futómű alkatrészek, szilentek, gömbtámaszok évente mindig van valami (a toronycsapágyak még eredetiek)
- klímakompresszor felújítás (javítószett, mert elengedte a gázt, minden tömítést cseréltünk)
- volt 2-3 kiégett izzó a műszerfalban, ezt most pótoltuk mert idegesített
Ami látszik hogy várható, mert jelei vannak:
- következő szerviznél hátsó fékbetétek cseréje, valószínűleg fékdob felszabályozással mert még eredeti a teljes hátsó rendszer
- szerintem javítandó lesz a hátsó kipufogó dob valamelyik csőcsatlakozása, mert a hangja lapján esélyes
- időnként rettentő hangokat hallatott a hűtőventilátor, kipucoltuk (2 liter féktisztító) és most jó...
Az alvázon semmi rohadás nem látszik. (Augusztusban vizsgázott, átnézték, és most tettünk rá nyári gumit, átnéztem alul, komolyabb rozsda nem tűnt fel, kisebb felületi foltok vannak de semmi komoly, esetleg hol kellene nézni?) Két helyen van rozsda a kocsin, az egyik a bal első ajtó alsó sarka (gondolom megüthették és a javítás eddig bírta, hullámos egy kis körömnyi felületen) és a hátsó kerékjárati ívek legalján jobb oldalt alul egy kb. 1-1,5 cm -es darabon látszik egy kis rozsda indulás.
Annyit tudni kell hogy ez az autó mindig tiszta, mosva van és külön figyelemmel a kerékjáratokra, zeg-zugokra.
Apám 7 éves Suzuki Splash autójában 11 ezer km van. Nyugdíjasok, néha használják és kb ennyi. Ha nagyon kell ott van, de feleslegesen egy métert nem mennek vele. Sokáig én is inkább kölcsönöztem, mert arra a pár alkalomra, amikor egy évben kellett autó, jobban megérte. Leperkáltam a napi díjat, felvettem az autót, leadtam és kész. Amikor már többször kellett, érdemesebb volt saját autót venni.És igaz ami igaz, ha már ott áll az autó, használjuk akkor is amikor nem kellene igazából, de hát az ember már csak ilyen gyarló. De mégsem mindenki, ahogy apám példája is mutatja.
Kereskedő....nem mondok semmi mást. Nekünk is 300-at akartak érte adni, 95e km-rel 10 évesen, szinte újszerű állapotban, addig vezetett szervizkönyvvel....apám akkor rágott be, és annyiért oda adta sógoromnak inkább... Többet érnek amúgy, csak senki nem adja meg érte a többet.