Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Ken_Block Creative Commons License 2015.07.06 0 0 13117

Üdv.

 

1.2-en ha jól rémlik menetirány szerinti bal oldalon van. De ha kapok egy épkézláb képet ( amit neten nem nagyon találtam), azon meg tudom mutatni.

Előzmény: cs_gaborka (13116)
cs_gaborka Creative Commons License 2015.07.05 0 0 13116

Sziasztok,

1.2-es motorom van és a hibakód olvasó szerint a Holtpont jeladó hibás. Szeretném megkérdezni, ez hol található, mert a doksiban sem sikerült a nyomára akadnom. Nem tudom lehet-e köze a magas alapjárathoz illetve az ingadozáshoz, de első körben megnézném, gondolom olcsóbb mint pl. egy alapjárati motor.

 

Köszönöm a segítséget előre is.

ENGINEER Creative Commons License 2015.06.26 0 0 13115

Helyzet és hibajelentés...

 

Hiba: Hűtő ventilátor csapágy kampec, zörgés, röcsögés, búgás, zúgás, kóválygás, lapát beleérés a házba, autó rázása... rettenet. Kb. egy éve kedte, néha visított, zörgött 5-10 mp -ig. Két hónapja (bejött a klímás időszak és akkor ugyebár állandóan forog) már percekig csinálta, ha csinálta, de a jelenség nem volt állandó, volt hogy napokig semmi. Ekkor kitakarítottam, probléma megszűnt. Most megint előjött és 2 nap alatt teljesen meg is döglött. Nem állt meg, nem szorult, nem tört szét de cm -eket lógott a ventilátor minden irányban (kézzel mozgatva) És amikor meg bekapcsolt remegett az egész autó és olyan hangja volt mint egy darálónak amibe macskát dobtak.

 

Megoldás: mivel a csapágyat cserélni nem lehet (szuperul beleintegrálták a házba) teljes egység csere. Ventilátor, házastul mindenestül komplett.

 

Költségek:

 - ventilátor 42.000 Ft kedvezménnyel (1.4 -es 8 szelepes klímás Kalos, 2003 -as, lépcsőshátú)

 - szerelés 6.000 Ft

 

km: 303.500

 

Ez van....

 

E.

Ken_Block Creative Commons License 2015.06.21 0 0 13114

Üdv.

 

Kérdeznék én is egyet. Volt e valakinek váltó hibája valamikor? Menet közben terheléstől, sebességtől mindentől függetlenül, morajló, dübörgő hang hallható, ami elég idegesítő. Nyeles tengely csapágyra tippelek, de hátha volt valakinek hasonló baja.

Ken_Block Creative Commons License 2015.06.14 0 0 13113

Egy a lényeg, el kell vinni olyan helyre, ahol foglalkoznak klímával gáztöltésen kívül.

Lehet a relé halt meg, ami áramot ad a kuplungjához, lehet nincs benne szél és ezért nem kapcsol be (vannak típusok amik adott gázmennyiség alatt el sem indítják a kompresszort).

almaata66 Creative Commons License 2015.06.10 0 0 13112

a kompresszor előtt még van valami bizbasz  az mehetett szét. hozzáértő pillanatok alatt megtalálja ha ez a gond. nincs semmi értelme, hogy magad keresd a hibaforrást. 

Előzmény: wector81 (13111)
wector81 Creative Commons License 2015.06.10 0 0 13111

Hát, valszeg máshol lesz a bibi, mert a biztijét meg a reléjét átraktam a helyzetjelzőhöz, és működik, úgyhogy azok jók.

Holnap megkérek valakit, hogy üljön be, és kapcsolja rá a klímát, hogy egyáltalán kattan-e a relé, mert ezt bent ülve nem hallom. Ha nem kattan, akkor a kapcsoló és a relé között lehet a baj? Ha kattan, akkor meg a relé után akár maga a kompresszor?

Előzmény: almaata66 (13110)
almaata66 Creative Commons License 2015.06.10 0 0 13110

Annyira emlékszem, hogy nem a biztosítéktáblánál matattak, hanem elöl lent az autót megemelve a kompresszor közelében.

Előzmény: wector81 (13109)
wector81 Creative Commons License 2015.06.09 0 0 13109

Nem tudtam megnézni a biztitáblát, mert szakad... Majd holnap.

Ha gáz baja lenne, attól a kompi még kapcsolna nem? Ez meg se nyekken.

Azt nem tudom, hogy a kompi tulajdon képpen hogy kapcsol?

Mert ugye a hajtás folyamatosan rajta van, de csak akkor "megy" ha bekapcsolom.

Mi történik ilyenkor? Valami mágneskuplung behúz benne, vagy...?

Előzmény: Ken_Block (13108)
Ken_Block Creative Commons License 2015.06.09 0 0 13108

Semmi baja nem lesz, ha csak mondjuk 1,5 havonta kapcsolod be. Még volt márkaszerviz, ott azt mondta a műhelyvezető, a parkolóban ,hogy rövidebb távon használtaknál a fojtószelepet 2-3 havonta ki kellene takarítani....senki nem csinálta meg, csak mikor már ugráltatta a fordulatot.

Lehet gáz baja van, vagy csak a kapcsolója térdelt le ( nem amivel Te bent kapcsolod).

wector81 Creative Commons License 2015.06.09 0 0 13107

Igen, illik :) Ez nálam általában elmarad...

Előzmény: Relaxvideo (13105)
wector81 Creative Commons License 2015.06.09 0 0 13106

Hát igen, annyira én se... Remélem, hogy csak ennyi hibája lesz. A biztosítéktáblát azért még megnézem. Köszi!

Előzmény: almaata66 (13104)
Relaxvideo Creative Commons License 2015.06.08 0 1 13105

idén még nem kapcsoltad be? úgy tudom hetene illik pár percre

Előzmény: wector81 (13103)
almaata66 Creative Commons License 2015.06.08 0 0 13104

Volt ilyen de en nem ertek az elektronikahoz./se/ Bevittem az akkor meg mukodo daewoo szervizbe és egy vezetéket vagy biztosítékot vagy mit kicseréltek 10 perc alatt.

Előzmény: wector81 (13103)
wector81 Creative Commons License 2015.06.08 0 0 13103

Ellenben lenne egy kérdésem kartársak.

Nem megy a klímám. Idén még nem kapcsoltam be, de most már kellett volna, és nem történik semmi, ha benyomom a gombot... Meg se nyekken... A gombon a kis zöld lámpa világít, tehát elvileg a kapcsoló jó. Létezik, hogy a kompresszor megadta magát...? Segítsetek, történt már valakivel hasonló? Nincs most kedvem 100-150ezret kiadni kompresszorra........ :(((

wector81 Creative Commons License 2015.06.08 0 0 13102

Nekem ez rendszeres, ha kattogtatva tankolok. Nem kell túltölteni, lekattan a pisztoly és kész. Akkor nincs szag utána.

Ha mégis, akkor ott már valami gebasz van.

Előzmény: kalloss (13098)
Relaxvideo Creative Commons License 2015.06.08 0 0 13101

Nekem is sokszor benzinszagos az utastér, de csak ha úgy tankolok, hogy automatán áll le a töltés.

Valószínű túl sokat rak bele? Másképp meg hogy mérjek fogyasztást?..

 

Ma kitisztíttattam a klímát, ózonnal. Nem tudom mennyibe kerül az a kis fekete doboz, remélem irtó drága,

mert behelyezték, fél óra után ki, szellőztetés, és 10e ft-ba került.. De elvileg megölt bennt mindent.

 

 

Előzmény: kalloss (13098)
almaata66 Creative Commons License 2015.06.08 0 0 13100

bár akkor az autó alatt is látszana.

Előzmény: almaata66 (13099)
almaata66 Creative Commons License 2015.06.08 0 0 13099

a hátsó ulés alatt középen van egy fekete műanyag borítás az alatt található a benzin szivattyú és a tank. ott kéne megnézni nem szivárog-e. 

Előzmény: kalloss (13098)
kalloss Creative Commons License 2015.06.08 0 0 13098

Üdv!

 

Az alábbiakban kérnék a tanácsot:2004-es Kalos, 1.4 8 szelepes motor,sedan.

Az utastérben folyamatos benzinszag van, menet közben erősebben érződik. Szerelő többször nézte, semmire nem jutott. Valakinek volt ilyen téren hasonló "élménye"?

 

Köszönettel!

Ken_Block Creative Commons License 2015.06.07 0 0 13097

Nem attól fog szétmenni a hengerfejtömítés, ha küldöd neki. Hidegen a 12 év alatt nem sokszor lett gyilkolva, ha kellett akkor is egyéb okok miatt. Normálisan volt használva, egyszerűen megette az idő meg az anyagok a tömítést. 4 tömítés, fagyálló, víz, tömítő paszta, csavarok, gyertyakábelek, síkolás volt összesen 22-23e ft, nem nagy sztori újabb 150-200E km-ért cserébe.

almaata66 Creative Commons License 2015.06.07 0 0 13096

az enyémben most van 230ezer! kezdjek ideges lenni a kuplung miatt? más. a használtautó.hu-n nézegettem azt a néhány gázosított kalost csak kíváncsiságból. volt olyan 700ezer ft. körül amit 130ezer km-el árultak. maga a beszerelés két kiló. ki az az idióta  aki csak ennyit megy el gázzal? attól tartok, ha beadod a kereskedőnek 300ért, néhány hét múlva csoda történik és nemdohányzó alig használt hölgytulajdonos lesz az eladó 90ezer km-el :) persze nem tudom ez még kivitelezhető-e.......

Előzmény: ENGINEER (13092)
ENGINEER Creative Commons License 2015.06.06 0 0 13095

Hengerfejtömítés:

 Nálam a jelenség mindössze annyi volt, hogy egy nap kb. 1 dl víz elfogyott, illetve hidegen rángatva indult és gőzt nyomott ki a kipufogón.

 

Kipufogó:

 Nekem az az elvem, hogy nem toldozgatok, tehát amikor már kirohad akkor teljes csere. Így gyakorlatilag az első kb. 6 évig volt tökéletes, azóta nincs gondom, illetve most (fura, megint 6 év után) tehet hogy kilyukadt..., még bizonytalan.

 

Általánosságban annyit, hogy jellemzően 2500...3000 km -t megyek havonta, jellemzően országúton, tempó 90 km/h, vagy alatta (útminőség függő). Nem pörgetem a motort, 2000 1/min fordulatnál már felváltok, tehát mivel 90 km/h -nál olyan 2300 1/min -t forog, nincs jellemzően túlpörgetve. Ectrém gyorsításkor max 3000 1/min -ig forgatom (a nyomatékcsúcsa 2700 1/min, így felesleges túlpörgetni) Hidegen indítva mindig melegítem 1-2 percig. Szóval csak óvatosan és ésszel... talán ezért bírta 250.000 km -ig a hengerfejtömítés. :-)

 

E.

Előzmény: Ken_Block (13094)
Ken_Block Creative Commons License 2015.06.06 0 0 13094

Realtiv, most csináltam sógoromnak hengerfej tömítést 150e-nél 12évesen......

Elfáradt az anyag.....vízterek egybe nyíltak, meg nyomta ki olajat 1-4 hengernél.

Előzmény: Relaxvideo (13093)
Relaxvideo Creative Commons License 2015.06.06 0 0 13093

A leírt dolgoknak kb. a felén már én is túlvagyok 160 ezernél.

Sajnos nekem alul sok helyen rozsdásodik, nemigen kell kereseni.

Elöl is, hátul is, oldalt is, középen is.. Mondjuk tisztítva itt sosem volt, és garázs sincs.

A kipufugóval én sokat szenvedek, minden javítás után kb. 1 évet bír, aztán hangosodik.

Most pl. kiderült végre, hogy hátul befogva, mégiscsak sziszegett, de alig hallható módon,

inkább érezve a kezet odatéve.  Az első dobnál a csőcsatlakozásnál volt repedés,

most ez is meg lett heggesztve.

Hengerfejtömítés, belső generál akkor ezekszerint 200 ezerig nem várható.

 

Köszönöm a részletes beszámolót!

Előzmény: ENGINEER (13091)
ENGINEER Creative Commons License 2015.06.06 0 0 13092

Amit kifelejtettem....

 

230.000 km -nél recsegni-ropogni kezdett a kuplung kinyomáskor. Zavart, ezért teljes kinyomószerkezet, csapágy és tárcsa csere történt ekkor.

 

E.

ENGINEER Creative Commons License 2015.06.06 0 0 13091

Nézzük csak...

 

300.000 km után amin túl vagyunk:

 - új akkumulátor

 - teljes új kipufogó rendszer (katalizátor és a leömlő nem, csak a többi, csövek, dobok stb... mert amikor szétesett a hátsó dob kicseréltettem az egészet.

 - új hátsó lengéscsillapítók

 - új lambda szonda

 - hűtőventilátorhoz hőellenállás (ez kell a lassú fokozathoz)

 - új gumik - többször is

 - új első tárcsafékek tárcsával és betétekkel

 - új első stabilizátor összekötők (kutyacsontok) - többször is, kb. évente, az gyári 7 évet bírt

 - teljes vezérműcsere (vízszivattyúval, feszítővel kompletten) - az is többször mindig mikor km szerint kellett

 - üzemanyag-szivattyú motor csere

 - új gyertyakábelek (a szerelő beleszakította, de gondlom már nem volt véletlen)

 - hengerfejtömítés csere, teljes belső generállal (köszörülés, tömítések, szimmeringek, stb...) - ez 250.000 km körül volt

 - különböző futómű alkatrészek, szilentek, gömbtámaszok évente mindig van valami (a toronycsapágyak még eredetiek)

 - klímakompresszor felújítás (javítószett, mert elengedte a gázt, minden tömítést cseréltünk)

 - volt 2-3 kiégett izzó a műszerfalban, ezt most pótoltuk mert idegesített

 

Ami látszik hogy várható, mert jelei vannak:

 - következő szerviznél hátsó fékbetétek cseréje, valószínűleg fékdob felszabályozással mert még eredeti a teljes hátsó rendszer

 - szerintem javítandó lesz a hátsó kipufogó dob valamelyik csőcsatlakozása, mert a hangja lapján esélyes

 - időnként rettentő hangokat hallatott a hűtőventilátor, kipucoltuk (2 liter féktisztító) és most jó...

 

Az alvázon semmi rohadás nem látszik. (Augusztusban vizsgázott, átnézték, és most tettünk rá nyári gumit, átnéztem alul, komolyabb rozsda nem tűnt fel, kisebb felületi foltok vannak de semmi komoly, esetleg hol kellene nézni?) Két helyen van rozsda a kocsin, az egyik a bal első ajtó alsó sarka (gondolom megüthették és a javítás eddig bírta, hullámos egy kis körömnyi felületen) és a hátsó kerékjárati ívek legalján jobb oldalt alul egy kb. 1-1,5 cm -es darabon látszik egy kis rozsda indulás.

 

Annyit tudni kell hogy ez az autó mindig tiszta, mosva van és külön figyelemmel a kerékjáratokra, zeg-zugokra.

 

E.

Előzmény: Relaxvideo (13088)
DelSonar Creative Commons License 2015.06.06 0 0 13090

Apám 7 éves Suzuki Splash autójában 11 ezer km van. Nyugdíjasok, néha használják és kb ennyi. Ha nagyon kell ott van, de feleslegesen egy métert nem mennek vele. Sokáig én is inkább kölcsönöztem, mert arra a pár alkalomra, amikor egy évben kellett autó, jobban megérte. Leperkáltam a napi díjat, felvettem az autót, leadtam és kész. Amikor már többször kellett, érdemesebb volt saját autót venni.És igaz ami igaz, ha már ott áll az autó, használjuk akkor is amikor nem kellene igazából, de hát az ember már csak ilyen gyarló. De mégsem mindenki, ahogy apám példája is mutatja.

Előzmény: ENGINEER (13087)
Ken_Block Creative Commons License 2015.06.06 0 0 13089

Kereskedő....nem mondok semmi mást. Nekünk is 300-at akartak érte adni, 95e km-rel 10 évesen, szinte újszerű állapotban, addig vezetett szervizkönyvvel....apám akkor rágott be, és annyiért oda adta sógoromnak inkább...
Többet érnek amúgy, csak senki nem adja meg érte a többet.

Előzmény: ENGINEER (13087)
Relaxvideo Creative Commons License 2015.06.06 0 0 13088

Hát, az enyém 2004-es és 160e km.

Pedig megyünk vele sokat, külföldre is, évi 2-3x.

A napi 68km nem hangzik soknak, de minden nap mégsem használjuk.

Mit kell tudni a 2 és 300e közötti hibákról? Alvázad hogy áll? :)

Előzmény: ENGINEER (13087)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!