Használsz adalékot vagy tervezed a használatát? Tartasz tőlük és soha nem tennéd az autódba? Vitassuk meg! Várom az értelmes, fikázástól mentes véleményedet.
Mindenki ugyan azt szajkózza, de igazából fogalma sincs az egészről, te még elhiszed amit leírnak, a hidegoldali viszkozítás sokkal jobban befolyásol meleg oldalon mint állítják, és közel sincs akkora előnye a full szintnek mint sokan hiszik.
Vásárolj egy viszkozításmérőt és 5000 ként nézd meg az ásványi, félszint meg a fullszint adatait.
Mindenki a hidegoldallal van elfoglalva, mintha a 15w kővé dermedne mínusz fokban, vicc, a melegoldallal meg senki nem foglakozik.
5000 km városi használat után olyan lesz a w40 mint a húgy, a fullszint is.
Hasonlítsd össze a friss olajat meg a fáradt oljat 5000 km után.
Melegoldalon minimum w50 vagy w60 kellene, persze amelyik autóba megengedett,1999 es japán autómba megengedett, a fogyasztást rohadtúl nem befolyásolja, viszont tovább bírja az olaj.
Az olaj nem a hidegoldali viszkozitàstól lesz "híg vagy nem híg" ... Ennyi az önjelölt olajszakèrtèsről...15w hideg időben ( tèlen) , hidegindítàskor nem olyan jól szivattyúzható mint mondjuk egy 10w ami nem feltètlenül fèlszintetikus, ergo tèlen hideg motornàl növrli a motorkopàs kockàzatàt...viszont a szintetikus olajok tulajdonsàgai nagysàgrendekkel jobbak ès àllandóak mint egy àsvànyi olajnàl...
Hát persze, hogy jó bele, csak interneten vált olajszakértők akarnak mindenbe full szintet, meg vékony olajat, a büdös életbe nem lesz baja a 15w-től, csak időben cseréld.
"mert a szabadonfutó nem működik az alacsony súrlódásnál, mint igaz ez az automata váltókkal kapcsolatban is"
ez biztos nem igaz :D
olajnyomás szabályoz az automata váltókban mindent, nem pedig hogy mi hogy súrlódik :D
a kisebb súrlódás csak kevesebb hőterhelést jelent a váltónak és a benne levő olajnak...
a többi részéről lévén hogy nem használtam, nem tudok nyilatkozni..bár egy kétütemű motorról nehéz elhinni hogy nem kopott el benne se a gyűrű, se a henger, se a tűgörgő se a csapszeg 41 év alatt :D
1968-ban hallottam először a Fimol kedvező, súrlódáscsökkentő, teljesítmény növelő, élettartam hosszabbító hatásáról. Először Simson Sport 250 cm motorkerékpárnál használtam a sebváltóba, a motorolajba és az benzinbe. A súrlódás csökkenése miatt csendesebb lett a motor és nem melegedett túl, még lassú városi forgalom esetén sem a léghűtés gyengesége miatt. Utána Pannónnia 250-esben használtam de ott csak az üzemanyagba, mert a sebváltóban csúszott a kuplung tőle. Aztán jött a 600-as Trabantom, ahol szintén csak az üzemanyagba lehetett használni, mert a szabadonfutó nem működik az alacsony súrlódásnál, mint igaz ez az automata váltókkal kapcsolatban is. Aztán lett 1974-ben egy Wartburgom, amely ma is tudja a 130-at utazóban és 340 ezer km van a motorjában. Minden tankolásnál az előírtnál egy kicsit több Fimol-t teszek bele és még most is tudja a motor a kb 30 ezrett futott hasonó motorok sűrítési végnyomás értékeit. Volt, hogy csak piros kupakos Fimolt kaptam, de az is jó volt az üzenanyagba, azaz a keverékbe. Wartburgnál sem lehet használni a sebváltóba, s ez miatt azt a 41 év alatt egyszer kellett cserélnem, de a motort nem!!! A Trabantomnál és a Wartbutgomnál is csökkent a motor melegedése, amelyet most a 35 fokos melegekben élveztem igazán. Van egy 1500-as Isuzu dízel motoros Opel Corsám is, amelynél a dízel olajba is a motorolajba is és a sebváltó olajba is használom a fimolt. A gázolajba a zöld kupakos, a többi olajba a piros kupakos FIMOL-t használom. Nem melegszik a motor a még megengedett érték feléig sem, a kánikulában sem. 256 ezer van a motorban és még most sem fogyasztja a motor az olajat, hanem el lehet menni utántöltés nélkül olajcserétől olajcseréig. Nagyon csendes a motor annak ellenére, hogy dízel motor, s most is tudja azokat a gyorsulási és végsebességi értékeket, mint új korában. A FIMOL magyar termék, magyar olaj adalék! A molibdén diszulfid (MoS2) bele van téve néhány gépjárműzsírba is. A MOL-nál lehetg ezekhez hozzájutni. MInden zsírzóhelyet 46 éve ezzelk kezelek, sőt a csavaroknál is ezt használom és nincs korrózió, nincs berohadás, berozsdásodás. A Trabantomnál direkt szétszedtem a laprugókat és ilyen zsírt, valamint piros kupakos Fimolt használtam. Mint ha lágyabb lett volna a rugózása a Trabantnak, ami zsírzás nélkül regy kicsit kemény volt. Az élettartam növelő, súrlódás csökkentő, kopásgátló hatása csillagos ötös osztályzatot érdemelne. Azt nem értem miért nehéz beszerezni, mert az utóbbi időben már csak a neten tudtam megrendelni, ugyanis eltűnt még a Mol kutakról is, de az autós boltokból is. Jó lenne ha autós, motoros trásaim jobban megismernék a Fimolt és többen keresnék, mert akkor megint jobban elterjedne a boltokban és szélesebb körben hozzá lehetne jutni.
Sziasztok, én nem igazán bízok a különféle adalékokban amit külön kell belerakni az olajokhoz, volt egy-két rossz tapasztalatom, legyen szó motor vagy váltóolaj, és külföldi fórumokon olvastam, hogy a Millersnek van egy olyan technológiája ami már úgy van gyártva, hogy ezek az adalékok már a gyártáskor belekerülnek. Ki is próbáltam és meglepően tapasztaltam, hogy működik. Ár-érték arányban ez volt a legjobb választás. Egy Opelem van és kopogott a hidrotőke, majd olajcsere után (5w40) ez teljesen megszűnt. Szóval ajánlom, érdemes kipróbálni...
motorba, vátóba, szervóba nem tesz kárt..Én tettem a Mazdámba mindbe, ismerőseim meg az alábbi autók motorjaiba: Mitsubishi Pajero, BMW 320D, Opel Corsa B-C... :D
Szerintetek érdemes bele rakni a xado 9ml es váltóba való gélt a váltóba?Kicsit szól a nyelestengely csapágyam.Most cserélek benne majd olajat is és gondoltam azt a 2 e ft ot még meg éri pluszba!De remélem kárt nem tenne a váltóban azért!A Motorba nem merem bele rakni!
A xadó olaj annyiban különbözik más olajtól,hogy 4 literében csak 1 tubus xadó adalék van,de az ára az jó vastag ,tehát ha veszel egy jóminöségü full szintetikus olajat ,és teszel az olajba 1 tubus adalékot ugyan ott vagy ,DE olcsóbban jössz ki.,és még utánna 2 töt később akkor tettél valamit ....................
Aktuális még ez a topik? Lenne pár kérdésem adalékokkal kapcsolatban. Van egy e36 BMW-m 18IS motorral, manuális váltóval és sperr difivel. Na most a gondom csak az vele, hogy a difi már régebb óta is enyhén hallhatóan búgott, így vettem, gondoltam belefér, annyira halkan hallható volt. Viszont az elmúlt fél évben ez a hang rendesen felerősödött, plusz motorfékes lassításnál nagyon enyhén, de mintha morgó hangot is hallatna. Pedig olajcsere is volt benne rendesen, és belevaló 75W-140 olajat kapott, bár az előző tulaj nem tudom hogyan bánt vele. Gumifüstölésre meg driftelgetésre nincs használva, mert drágák manapság a 17-es gumik :)
Na most a kérdésem az lenne, hogy mit tehetnék bele, amivel egy picit is megnövelhetném még ezt az amúgy is sejthetően rövid élettartamát? Elvileg ahogy olvastam a sima váltó és difi adalék nem jó, mert ebben súrlódó alkatrészek vannak a Limited Slip kialakítás miatt. De akkor melyik jó bele?
Plusz, érdemes-e kipróbálnom a 3 tubusos Xado adalékot is a motorba? Az autóban (óra szerint) jelenleg 331e+párszáz km van, olaj kb 1-1,5 liter fogy el 10e km alatt, jelenleg Eneos Premium 10W40 olaj van benne, kb 2-300 km-t futott csak vele. A motorról még azt kell tudni, hogy alapból pörgős motor, olyan bő 3500-4000-es fordulatszám felett érzi igazán jól magát, persze ez nem azt jelenti, hogy állandóan pörgetve van, de azért napiszinten elvisel 2-3 ilyen kigyorsítást. A fogyasztásra való hatása nem lényeg annyira számomra, inkább az fontos, hogy a motor kapjon mégtöbb törődést is az mellett hogy gyakran vannak jól "átmozgatva az izmai és izületei".
Ha valakinek vannak tanácsai, ötletei, kérem ossza meg velem. Előre is köszönöm.
Van egy C2-esem is, annak a váltóját javítani kellett, pontosabban komplett bolygót cseréltem benne, így friss xado olajat fog kapni, de lehet adalékot is teszek bele.
Érdekes dolog ez a második fokozat hidegen, mindkét autónál, a C2-nél is és a C5-nél is nehezen lehet berakni. Hátha tényleg könnyebbe lesz az adalék után :))
Ha a C2-nél beválik, olajat cserélek a C5 váltójában is, plusz adalék.
A motoromnál a fogyasztása csökkent a xado olaj használatával, kb. 10-12%-ot. Az olajat ez is benyesi, ha nagyon forgatom :))
Használtam a xado-t váltóban illetve motorban ( Audi A4 1.6 101 lóerő )
Motornál nem tapasztaltam nagy változást , továbbra is ette az olajatmagas fordulatszámon.
A váltónál szinte csodát tett.Hideg reggeleken alig sikerült a kettes fokozatba kapcsolni a kezelés előtt,kapott 2 tubussal illetve az olajat is lecseréltem és azóta mint kés a vajban, olyan könnyedén mozog a sebváltó és mentem 70.000 km -t problémamentesen.Jelenleg 200.000 van benne.